اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا

اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا می تواند به عنوان یک راهنمای کامل شما را به آسانی به پذیرش در این دوره برساند . تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا به خاطر مزایای و ویژگی های بسیاری که دارد، انتخابی هوشمندانه است و سالانه افراد زیادی تلاش می کنند تا بتوانند خود را به یکی از دانشگاه های این کشور رسانده و یکی از معتبرترین مدارک در حوزه شینگن را اخذ نمایند.

تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا از معاهده بولونیا پیروی می نمایند که یکی از برترین و معتبرترین سیستم های آموزشی جهان می باشد و مقطع دکترا در آن بالاترین سطح تحصیلات در نظر گرفته می شود.

اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا

تحصیل دکترا در ایتالیا می تواند ضمن فراهم نمودن آینده شغلی مطمئن در این کشور شما را به اقامت دائم نیز برساند.

فهرست مطالب

تحصیل دکترا در ایتالیا با بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی مختلفی همراه است که این مقطع را رایگان می کند. این مزیتی است که در حال حاضر در همه جای دنیا نمی توان به آن دست پیدا کرد.

جهت دستیابی به تحصیل دکتری در ایتالیا متقاضیان باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند و مدارک مورد نیاز دانشگاه ها را تهیه و برای آنان ارسال نمایند که تیم مشاورین آی مهاجرتی می توانند در تک تک این مراحل و قدم به قدم همراه و راهنمای شما باشند. 

بهتر است که حتما مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را هم مطالعه کرده تا با سیستم آموزشی و دانشگاه های ایتالیا کاملا آشنایی پیدا کنید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا ایتالیا

برای تحصیل دکتری در ایتالیا متقاضیان باید در مرحله اول مدرک کارشناسی ارشد معتبری از یک دانشگاه معتبر در رشته مرتبط با رشته مورد درخواست خود را اخذ نموده باشند. باید توجه داشته باشید که در پذیرش مقطع دکترا رزومه و سوابق تحصیلی تحقیقاتی نقش اصلی را ایفا می کنند نه معدل مدرک فوق لیسانس.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا

به همین خاطر هرچه شما در رزومه تحصیلی خود مقالات و پژوهش های بین المللی و معتبر بیش تری ارائه نمایید، قطعا شانس پذیرشتان افزایش می یابد، مثلا مقالات ISI ارزش بسیاری در این مرحله ایفا می کنند. سند مهم دیگر ارائه یک انگیزه نامه بسیار قوی و مناسب است که هدف شما از تحصیل این رشته و ادامه تحصیل در این کشور را بیان می کند.

فراموش نکنید که حتما حداقل دو توصیه نامه از مطرح ترین اساتید دوره تحصیل خود دریافت کرده و بر روی رزومه خود بگذارید. اما نکته پنهان و بسیار مهم در اخذ پذیرش جهت تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا داشتن مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی با نمره یا سطحی بالا است. هرچه نمره شما بالاتر باشد امتیاز بیش تری برای پذیرش کسب خواهید نمود.

تمامی این ها برای ادامه تحصیل دکتری در ایتالیا باید به همراه یک پذیرش از یک استاد راهنما در دانشگاه مربوطه با دانشگاه برای پذیرش ارسال نمایید. دقت داشته باشید که اول از همه باید با ارسال این موارد و پروپوزال خود بتوانید نظر یک استاد راهنما در حوزه پژوهشی خود را جلب نموده تا شما را تایید کرده و به عنوان دانشجو بپذیرد.

The best doctoral universities in Italy

برترین دانشگاه های دکترای ایتالیا

قطعا این که شما مدرک تحصیلی خود را از چه دانشگاهی اخذ نمایید، تاثیر بسیار زیادی در آینده شغلی و مالیتان خواهد داشت. 

البته باید بگوییم که تمامی مراکز ارائه دهنده این دوره در ایتالیا از اعتبار بالا و قابل قبولی در اروپا و جهان برخوردار هستند؛ اما در هر صورت تحصیل در مرکز معتبر می تواند شرایط را برای موفقیت شما بیش تر فراهم کنند.

در ادامه و در جدول برترین دانشگاه های دکترای ایتالیا را مشاهده خواهید نمود:

ردیف نام دانشگاه رتبه جهانی
1 دانشگاه بولونیا 172
2 دانشگاه ساپینزا رم 197
3 مدرسه نرمال عالی پیزا 197
4 دانشگاه پادوا 250 – 201
5 دانشگاه سن رافائل 250 – 201
اپلای دکترا ایتالیا

اپلای دکترا ایتالیا

معمولا فرآیند اپلای برای دکترا در ایتالیا برای کلیه دانشگاه ها شبیه به هم است. هرچند، درخواست های مقطع دکتری به صورت مجزا توسط هر دانشگاه یا موسسه آموزشی بررسی می گردد. بنابراین الزامات، مدارک مورد نیاز و مهلت ارسال مدارک می تواند متناسب با هر دانشگاه متفاوت باشد؛ پس کلیه درخواست ها می بایست از طریق اینترنتی و پورتال رسمی دانشگاه مربوطه انجام شود.

جهت اپلای دکترا ایتالیا شما در زمانی مناسب پیش از شروع ترم تحصیلی در دانشگاه های این کشور نسبت به یافتن استاد راهنما و جلب نظر مثبت وی اقدام نمایید؛ تا بازهم از زمان لازم برای ارسال مدارک خود به دانشگاه و اخذ پذیرش از آن ها برخوردار باشید. باید توجه کنید که زمان شروع ترم دکترا در ماه های اکتبر و مارچ می باشند.

بهتر است شما حداقل 6 ماه پیش از شروع ترم تحصیلی نسبت به شروع روند پذیرش و اپلای مدارکتان اقدام نمایید. در نهایت پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل و یافتن استاد راهنما و اخذ پذیرش از دانشگاه باید با تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور برای اخذ ویزا و مجوز حضور و تحصیل در کشور ایتالیا اقدام نمایید که این آخرین مرحله از پذیرش شما می باشد.

در این جا پیشنهاد می کنیم که حتما بر روی عنوان راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا نیز کلیک کرده و آن را نیز مطالعه نمایید، بلکه سایر روش های مهاجرتی به این کشور نیز برای شما ایده آل باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

طول دوره دکتری در ایتالیا

همانطور که گفتیم زمان شروع ترم تحصیلی دکترا ایتالیا در دو فصل پائیز و بهار می باشد. به طور کلی ترم های تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا در ترم های فرد از اکتبر آغاز و تا دسامبر و همچنین از مارچ آغاز و تا می به طول می انجامد. حال شما باید طوری زمان بندی کنید که مراحل ارسال مدارک و پذیرشتان پیش از سروع ترم های مد نظر پایان پذیرد.

کارشناسان آی مهاجرتی در این مرحله با داشتن اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا می توانند کاملا شما را همراهی نموده تا بتوانید بهترین نتیجه را از درخواست خود به دست آورید.

همچنین لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا به دو صورت دکترای فردی و دکترای مشارکتی امکان پذیر است که دکترای فردی بسیار فراگیر تر می باشد که شبیه به دیگر دوره های دکترا در سراسر جهان می باشد.

تحصیل دکتری در ایتالیا با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی می تواند 3 یا 4 سال به طول بیانجامد که به طور معمول و طبیعی این دوره در 6 ترم و 3 سال به دانشجویان ارائه می شود. 

اما در برخی از رشته های خاص این دوره در 8 ترم و به مدت 4 سال به علاقمندان ارائه می گردد. دانشجویان در طول این مدت باتوجه به رشته تحصیلی تعداد مشخصی واحد درسی را گذرانده و سپس وارد دوره تحقیقاتی و ارائه پایان نامه شان می گردند.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری ایتالیا

جهت پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری ایتالیا دانشجویان باید ابتدا دانشگاه های ارائه دهنده این مقطع در رشته و گرایش مرتبط با مدرک تحصیلی خود در ایتالیا را یافته تا قادر باشند برای ارسال درخواست جهت تحصیل دکترا در ایتالیا اقدام نمایند.

در ادامه باید پیش از پایان ددلاین و در فاصله ای مناسب اقدامات لازم را انجام داده تا با کمبود وقت در صورت نیاز به ارسال مدارک بیش تر و یا تصحیح مدارک مواجه نشوند.

در مرحله بعد پس از یافت دانشگاه مناسب، باید جستجو کرد تا اساتیدی که در زمینه تحقیق فرد و یا رشته تحصیلی وی اقدام به پذیرش دانشجو به جهت همراهی در دوره دکترا می نمایند را یافته و با آن ها مکاتبات لازم را انجام داد.

لازم به ذکر است که در دوره دکترا لازم نیست دقیقا رشته و یا گرایش تحصیلی مورد بررسی قرار گیرد بلکه زمینه فعالیت و تحقیقات می تواند بسیار فراگیرتر و جامع تر نیز باشد.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری ایتالیا

در این مرحله دانشجویان باید با ارسال مدارک و رزومه تحصیلی به طور کامل به همراه عنوان پروپوزال و موضوع تحقیقشان به استاد راهنما و مکاتبه با وی نظر او را در پذیرش و همراهی در جهت انجام این امر ترغیب نموده تا وی دانشجو را پذیرفته و دعوت نامه لازم را برای وی ارسال کند. در مرحله آخر با دریافت دعوت نامه برای دریافت ویزا اقدام خواهید نمود.

هر یک از مقصدهای زیر نیز می تواند گزینه ای ایده آل برای تحصیل دکترا در میان کشورهای برجسته جهان باشد:

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

یکی از دغدغه های دانشجویان جهت تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا، همراه بردن خانواده برای زندگی و اقامت در این کشور است. از آن جایی که بسیاری از متقاضیان تحصیل دکترا در ایتالیا متاهل هستند، علاقمند می باشند تا همسر و فرزندان خود را نیز در مدت زمان اقامت و تحصیل در این کشور در نزدیک خود داشته باشند.

باید بگوییم که خوشبختانه امکان اخذ ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است، اما این موضوع نیازمند شرایط خاصی می باشد. در همین ابتدا باید توجه کنید که معمولا امکان دریافت ویزای هم زمان برای دانشجو همراه وجود ندارد و دانشجویان باید پس از شروع تحصیل در این کشور و دریافت مجوز اقامت برای دستیابی به این ویزا درخواست نمایند.

ضمنا مهم ترین شرط اعطای این مجوز، ارائه مدارک لازم و اثبات تمکن مالی لازم جهت پوشش هزینه ها و مخارج اعضای خانواده در مدت زمان ویزا و اقامت می باشد. شما باید ثابت کنید که می توانید از پس مخارج همسر و فرزندانتان در این مدت زمان بر آیید.

باید بگوییم که دریافت ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا آسان نیست و سفارت در این باره سخت می گیرد، پس هرچه مدارک اثبات مالیتان قوی تر باشد بهتر است. پیشنهاد می کنیم که عنوان هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا را نیز مطالعه نمایید تا از میزان مخارج و هزینه های پیش رو برای زندگی در ایتالیا مطلع شوید.

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

از آنجا که تحصیل در کشورهای خارجی نیازمند داشتن مدرک زبان می باشد ، کارشناس ارشد ما تلاش نموده تا در این  وبینار هر آنچه را که باید در رابطه با تحصیل بدون مدرک زبان در کشورهای خارجی بدانید را برای شما عزیزان بیان نماید.

پس از تماشای این وبینار نیز می توانید جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

بورسیه دکترا ایتالیا

یکی از موارد مهم و بسیار مورد علاقه دانشجویان خارجی، اخذ بورسیه تحصیلی و کاهش هزینه ها و مخارجشان است. 

باید بگوییم که بورسیه تحصیلی ایتالیا دکترا معمولا به تعداد قابل توجهی در اختیار مراکز و دانشجویان قرار می گیرد و اکثر دوره های تحصیل دکتری در ایتالیا به خصوص در دانشگاه های دولتی همراه با بورسیه و فاندهای تحصیلی می باشد.

به همین خاطر معمولا هزینه های تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا جز آخرین موارد مد نظر می باشد. ضمن اینکه اکثر این بورسیه ها به صورت فول فاند هستند، یعنی علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان می توانند با اشتغال در حین تحصیل در دانشگاه مخارج اقامتی و زندگی خود را نیز تامین نمایند. 

برای اطلاع دقیق از شرایط بورسیه دکترا ایتالیا پیشنهاد می کنیم مقاله بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا را نیز مطالعه نمایید.

بورسیه دکترا ایتالیا

مشاورین آی مهاجرتی در این مقاله اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا را در اختیار شما عزیزان قرار دادند، برای اخذ زمان مشاوره خصوصی خود و کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان خبره ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و یا دفتر شیراز همین الان تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه می توانید جهت هرگونه سوال و یا دریافت اطلاعات با مشاورین ما در دفاتر آی مهاجرتی تماس بگیرید.

باید بگوییم اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا این دوره می تواند طبق رشته و دانشگاه انتخابی 3 یا 4 سال به طول بیانجامد.

بله، بسیاری از دانشگاه های ایتالیا دوره های تحصیلی در مقطع دکترای خود را با بورسیه ارائه می نمایند.

دانشجویان با ارائه مدارک لازم می توانند در دانشگاه مورد نظر خود درخواست پذیرش نموده و با تایید از سمت استاد راهنما و دانشگاه به تحصیل این مقطع مشغول شوند.

دانشجویان برای دستیابی به بورسیه در این مقطع باید ار رزومه ای بسیار عالی و قوی برخوردار باشند تا دانشگاه این امتیاز را به آنان اعطا نماید.

بله، دانشجویان خارجی تحت شرایط لازم می توانند برای همسر و فرزندان خود نیز ویزای همراه اخذ نمایند.

دریافت ویزای کشورهای مطرح جهان توسط آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های اخیر ما بشنوید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره سحر عطارزاده
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه