تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا به عنوان یکی از ماموریت های اصلی مراقبت های بهداشتی در این کشور از بهترین آموزش ها در سطح جهانی برخوردار است و سیستم درمانی اسپانیا در حوزه پزشکی متشکل از متخصصان حاذقی است که علاوه بر ارائه خدمات درمانی ، در دانشگاه ها به تربیت دانشجویان با استعداد و ماهر پرداخته و آنها را برای ورود به جامعه پزشکی در سطح جهانی آماده می کنند.

در ادامه به تحصیل پزشکی در اسپانیا خواهیم پرداخت و منصفانه است بگوییم انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی در اروپا می تواند آینده شغلی مطمئنی برایتان به ارمغان آورده و به عنوان یک پزشک فرصت کار در بهترین مراکز درمانی جهان را به شما بخشد . کارشناسان آی مهاجرتی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در باب مهاجرت و اخذ ویزای تحصیل در اسپانیا می باشند.

تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا برای داوطلبان با شرکت در آزمون ورودی رشته های پزشکی این کشور که سطح علمی قوی و بالایی دارد، همراه است.

فهرست مطالب

با نگاهی به آمار تحصیل پزشکی اسپانیا درخواهید یافت که هر ساله تعداد دانشجویان خارجی در این مراکز بیشتر می شود که نتیجه تعادل میان کیفیت آموزشی و فضای باز تحصیلی است . تجربیات کسب شده در دوره آموزشی پزشکی در اسپانیا به شما برتری می دهد تا شبکه حرفه ای پزشکی خود را در طول عمر خود تشکیل دهید.

البته گفتنی است که ورود به رشته پزشکی در اسپانیا آسان نبوده و بسیار رقابتی دانشجویان خود را در فهرست قبول شدگان دانشگاه قرار می دهند . ضمن اینکه برای بررسی شرایط دقیق تحصیل پزشکی در این کشور، مقاله صفر تا صد تحصیل در اسپانیا را نیز از دست ندهید.

کالج های پزشکی اسپانیا

قطعا ورود به تحصیل پزشکی اسپانیا دارای الزامات خاص خود بوده و متقاضیان بین المللی باید با فراهم نمودن تمامی آن ها درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنند. دوره های پیش پزشکی در اسپانیا یکی از اصلی ترین مراحل ورود به دانشگاه ها است که داوطلبان از ایران باید در آن ها شرکت کرده و مقدمات ورود به این رشته را فرا گیرند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو و پادکست تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا الزاما به زبان بومی این کشور است که البته دغدغه سختی نبوده و شما میتوانید دوره زبان را در همین کشور گذرانده و سپس برای پزشکی پذیرش بگیرید.

البته نکته مثبت این انتخاب هزینه تحصیل پایین برای تحصیل به زبان اسپانیایی هست. در ویدیو، مدیریت محترم آی مهاجرتی نکات مهمی راجع به این مدل مهاجرتی، به شما ارائه خواهد داد.

نمایش ویدیو درباره تحصیل پزشکی در اسپانیا
تحصیل پزشکی در اسپانیا

کالج پریمدیکال در اسپانیا درها را به روی دانشجویان پزشکی باز نموده و دانشجو با توجه به سطح اطلاعات و تحصیلات خود در کلاس های مشخصی شرکت می کند. در ابتدای دوره مقدماتی، دانش دانشجو مورد سنجش قرار می گیرد و در آن دروس و ترم های لازم مشخص می گردد.

دوره های آمادگی قبل از دانشگاه که جهت آمادگی هر چه بیشتر دانشجویان قبل از آغاز ترم یک دانشگاه برگزار می شود دروس اصلی و پیش نیاز رشته های پزشکی را شامل می شود: شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و اسپانیایی برای تقویت و تشدید دانش خود در محیط کار که برای شروع موفقیت آمیز دوره انترنی پزشکی ضروری است.

دوره های پیش پزشکی اسپانیا با توجه به تعیین سطح شما می تواند از سه تا 9 ماه زمان ببرد و تنها با کسب نمره قبولی در امتحان نهایی امکان شرکت در آزمون ورودی دانشگاه را خواهید داشت. پس دقت کنید که دوره های پریمدیکال در اسپانیا اهمیت بالایی در قبولی و پذیرش شما در رشته های پزشکی خواهند داشت.

برنامه درسی دوره های پیش پزشکی اسپانیا

برنامه درسی دوره های پیش پزشکی اسپانیا بسیار شبیه به سال اول پزشکی است و می تواند تا 400 ساعت آموزش سه تا پنج روز در هفته را شامل شود. امتحانات نیز مشابه ترم اول دانشکده های پزشکی می باشد و دانش آموزانی که دوره پیش پزشکی را با 70 درصد و بهتر بگذرانند ، نمره خوبی در امتحان ورودی دانشگاه کسب خواهند کرد.

هزینه دوره نیز از 3000 تا 5000 یورو متغیر است و در برخی از کالج ها می توانید به صورت قسطی شهریه را پرداخت کنید. کالج ها همچنین در یافتن محل اقامت به شما کمک می کنند. ضمن اینکه زبان اسپانیایی بخش مهمی از آموزش های این دوره است برخی دروس شامل درس های عملی نیز می شوند.

امتحان ورودی پزشکی اسپانیا

امتحان ورودی پزشکی اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا برای داوطلبان با شرکت در آزمون ورودی رشته های پزشکی اسپانیا همراه است که سطح آن بسیار بالا بوده و دانشجویان با سطح علمی قوی فرصت قبولی در آن را دارند. خوب است که شما عزیزان ابتدا دانشگاه های این کشور را بررسی کرده و پس از انتخاب مقصد تحصیلی خود شرایط آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های پزشکی اسپانیا را بررسی کنید.

به صورت مشترک می توان در تمامی آزمون های ورودی شما باید به سوالات دروس اختصاصی مانند آناتومی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و مهارت های شناختی پاسخ بدهید. هدف اصلی این آزمون محک زدن دروسی است که در دبیرستان فرا گرفته اید و به دانشگاه کمک می کند تا دانشجویان با پتانسیل علمی بالا را انتخاب کنند.

این آزمون در تمامی دانشگاه ها به زبان اسپانیایی برگزار می شود و تنها برای رشته دندانپزشکی در دو تا سه دانشگاه خصوصی به زبان انگلیسی در دسترس است. محل برگزاری تمامی آزمون هر دانشگاه توسط ایمیل به متقاضی اطلاع داده می شود و خوب است که قبل از شرکت در این آزمون دارای مهارت زبان اسپانیایی در حد قابل قبولی (B2 ) باشید.

برخی از دانشگاه ها نیز برنامه های فشرده یادگیری زبان اسپانیایی را جهت شرکت در امتحان ورودی پزشکی اسپانیا برگزار می کنند. اما راه دومی نیز برای شما وجود دارد و آن هم شرکت در آزمون BMAT است که توسط دانشگاه کمبریج توسعه یافته و نتیجه آن در تمامی دانشگاه های اروپا مورد تایید است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قبولی در آزمون پزشکی BMAT

دانشگاه های اسپانیا دانشجویانی که قبولی در آزمون پزشکی BMAT را کسب کرده اند بدون آزمون ورودی خود پذیرش می کنند. این آزمون که یکی از معیارهای تحصیل پزشکی در اسپانیا به شمار می رود که حدود سه ساعت زمان می برد و از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  1. بخش اول مهارت های تفکر 60 دقیقه : توانایی انجام محاسبات ذهنی به صورت دقیق و سریع به زبان اسپانیایی
  2. بخش دوم دانش علمی و کاربردها 30 دقیقه : شامل سوالات زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی و ریاضی
  3. بخش سوم رایتینگ به مدت 30 دقیقه : نوشتن یک موضوع مرتبط با پزشکی به صورت منسجم و صحیح

از خوبی های این امتحان عدم وجود نمره منفی در آن است و فقط برای پاسخ های صحیح نمره می گیرید. هر سوال دارای پنج پاسخ ممکن برای انتخاب است و شما باید 70% از نمره آزمون را جهت قبولی به دست آورید. 30 % دیگر نیز شامل معدل سابقه تحصیل، مدرک زبان اسپانیایی و سایر فاکتورهای مورد نظر دانشگاه می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

برنامه پزشکی در دانشگاه های اسپانیا شش سال تحصیلی زمان میبرد که بر دوره پیش کارورزی نهایی بسیار تاکید دارد. دو سال ابتدایی پیش بالینی دروس پایه اساس تحصیل در رشته های زیست شناسی، فیزیک و آناتومی هستند که پس از آن اموزش های تخصصی آغاز می گردد.

پس از تکمیل این آموزش اولیه شما مطالعات بالینی را در بیمارستان های آموزشی زیر نظر پزشکان معتبر آغاز خواهید کرد و پس از آن این فرصت را دارید تا با آموزش های اضافی به دوره تخصص بروید. 

در مجموع شما به 60 موضوع تخصص و اصلی در رشته پزشکی خواهید پرداخت که دروس اجباری معمولا بین 200 تا 220 واحد و دروس اختیاری در حدود از 25 تا 30 واحد است. پروژه نهایی نیز که شما را به مدرک پزشکی می رساند 6 واحد است .

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا به نحوی طراحی شده است که دانشجویان قادرند پس از اتمام دوره آموزشی خود، در محیط کار واقعی از مهارت های کسب شده استفاده کنند. 

دروس عملی در سال اول و دوم 40 درصد از دو سال تحصیلی را تشکیل می دهد و در مکان های مختلف مانند اتاق تشریح، اتاق میکروسکوپ، آزمایشگاه ها و کلاس های درس IT برگزار می شود.

علاوه بر این در برخی موضوعات دانش‌آموزان به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند و همچنین بازدید از موزه ها و موسسات، شرکت در کنفرانس ها و غیره نیز در برنامه گنجانده شده است. این درس های عملی دانشجویان را برای آموزش بالینی بعدی آماده می کند.

Medical Education
Spain

دروس تحصیل پزشکی در اسپانیا

دروس تحصیل پزشکی در اسپانیا از سال سوم در بیمارستان های مختلف دانشگاهی گنجانده شده و تا سال پنجم دانشجویان تمامی آموزش های عملی را در بیمارستان های دانشگاهی فرا می گیرند. از هفته چهارم هر سه ماهه و تا پایان دوره تحصیلی، دانشجویان از دوشنبه تا پنجشنبه به صورت تلفیقی در بیمارستان های دانشگاهی به انجام آموزش عملی می پردازند.

این آموزش شامل دروس عملی به صورت سمینار است که صبح زود یا دیر وقت برگزار می شود. در سال چهارم فعالیت های بالینی در بخش جراحی تمرکز خاصی دارند و در نهایت در سال ششم، آموزش به صورت انحصاری عملی و با موضوع تمرین تحت نظارت است که شامل اجرای 8 دوره 4 هفته ای هر یک با محتوای بالینی در بیمارستان های دانشگاهی می باشد. هر دانشجو در طول کل دوره باید در بخش های اطفال، زنان و زایمان، اورژانس، تخصص های جراحی و روانپزشکی کارورزی را پشت سر بگذارد.

دقت کنید که در میان رشته های پزشکی، شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا با دیگر رشته ها و پزشکی عمومی تفاوت های قابل توجه و مهمی دارد؛ که الزام می نماید حتما اگر قصد تحصیل این رشته را دارید؛ شرایط آن را نیز جداگانه و به صورت مجزا پس از این مطلب مطالعه نمایید. مقاله تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به طور دقیق و کامل این تمامی مدارک؛ شرایط، قوانین و احتیاجات پذیرش و دندانپزشکی را به شما ارائه می نماید.

واحدهای درسی پزشکی

واحدهای درسی پزشکی از سال سوم تا سال پنجم دروس عملی 50 درصد از سه سال تحصیلی را تشکیل می دهد و شیوه های آزمایشگاهی و فناوری اطلاعات برای برخی از دروس حفظ می شود و اجرای شیوه های کلاسی به صورت سمینار در همه دروس این سه سال معمول است. اما در سه سال دوم تمرکز اصلی بر روی آموزش های عملی است. برخی از مهم ترین دروس تحصیلی در این شش سال عبارتند از:

  1.  آناتومی دستگاه ها و سیستم ها
  2.  بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی
  3.  فیزیولوژی عمومی
  4.  فیزیولوژی پزشکی
  5.  جنین شناسی
  6.  بافت شناسی عمومی
  7.  مشارکت بیوشیمیایی و بیوشیمی بالینی
  8.  روانشناسی پزشکی
  9.  اپیدمیولوژی و پزشکی پیشگیری
  10.  بافت شناسی خاص
  11.  میکروبیولوژی پزشکی و انگل شناسی
  12.  نوروآناتومی
  13.  پزشکی قانونی و بهداشت عمومی
  14.  زنان و زایمان
  15.  آسیب شناسی سیستم عصبی
  16.  بیماری های عفونی و میکروبیولوژی بالینی
  17.  چشم پزشکی
  18.  گوش و حلق و بینی
  19.  آسیب شناسی سیستم گردش خون

مطالب زیر به شناخت هرچه بیشتر شما از کشور اسپانیا و تحصیل در این کشور کمک میکند:

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا نیازمند ارائه مدارک و شرایط خاصی می باشد که در تمامی کشورهای جهان جهت پذیرش در دانشگاه وجود دارد. اما یکی از این شرایط مهم که چندان مورد علاقه متقاضیان نیز نمی باشد؛ شرط معدل برای تحصیل پزشکی در اسپانیا است که خوشبختانه در اینجا دارای شرایط ایده آلی برای دانشجویان می باشد.

تحصیل پزشکی در اسپانیا برخلاف برخی کشورهای اروپایی هم تراز؛ شرط معدلی را برای پذیرش نیازمند نمی باشد و معدلی برای آن از سوی مراکز آموزشی در نظر گرفته نشده است.

این یکی دیگر از مزایای بزرگ و مهم تحصیل پزشکی اسپانیا است که باعث جذب دانشجویان خارجی شده است.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در اسپانیا

البته متقاضیان باید حداقل معدل ممکن برای قبول دیپلم یعنی معدل 12 را داشته باشند؛ تا مدرک دیپلم آنان مورد پذیرش واقع گردد. نکته دیگر اینکه برای قبولی و پذیرش در رشته پزشکی در اسپانیا؛ اینکه شاید شرط معدلی از سوی مراکز اعلام نشده باشد؛ اما یقینا داشتن معدل بالا باعث به دست آوردن امتیاز بیشتر در رقابت با سایر متقاضیان می باشد و هرچه معدل شما بالاتر باشد شانس پذیرشتان نیز بالاتر خواهد بود.

داشتن معدل بالا و عالی باعث می شود که اگر در بخش دیگری از رزومه تان ضعیف تر باشید؛ این مورد بتواند کمک خوبی کرده و تاثیر آن را کم کند. پس نداشتن شرط معدل بدین معنی نیست که دیگر معدل دیپلم شما هیچ گونه تاثیری در پذیرشتان نخواهد داشت؛ بلکه همچنان معدل بالاتر یعنی شانس بالاتر برای قبولی در رقابت با سایر متقاضیان.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در اسپانیا

از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا که تاثیر غیر قابل انکاری در پذیرش شما خواهد داشت؛ شرایط سنی تحصیل پزشکی در اسپانیا است. در این رابطه نیز باید عرض کنیم که به مانند معدل دیپلم؛ شرط خاص یا حداکثری برای این مورد از سوی دانشگاه یا سیستم آموزشی اسپانیا اعلام نشده است؛ البته حداقلی اعلام شده است و آن اینکه دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در اسپانیا نباید زیر 18 سال سن داشته باشند که معمولا اکثر یا نزدیک به تمامی افراد در همین سن دیپلم خود را دریافت و متقاضی حضور در دانشگاه می شوند.

اما متقاضیان در هر سنی بیش از 18 سال می توانند درخواست ثبت نام در آن رشته را در دانشگاه های اسپانیا ارسال نمایند. البته این بدین مفهوم نیست که یک فرد 45 ساله با یک فرد 20 ساله از شانس یکسانی برای پذیرش برخوردار هستند؛ چنانکه تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا برای متقاضیان سن کمتر و ایده آل بسیار امکان پذیرتر و در دسترس تر می باشد.

یقینا افرادی که ما بین 18 تا 25 سال سن دارند در رقابت با افراد دارای سن بالاتر، شانس بیشتری برای ورود به این رشته خواهند داشت؛ به نوعی ایده آل ترین سن برای تحصیل پزشکی اسپانیا همان 18 تا 25 است. البته پیک تحصیلی و وقفه ای که مابین زمان دریافت آخرین مدرک با زمان درخواست ارسال تان وجود دارد نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت. داشتن پیک تحصیلی کم نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قبولی در این رشته می باشد.

تحصیل رایگان پزشکی در اسپانیا

این بخش یکی از مورد علاقه ترین بخش های پزشکی اسپانیا برای دانشجویان این کشور است. شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که آیا تحصیل رایگان پزشکی در اسپانیا امکان پذیر است یا خیر؟ بله، خوشبختانه امکان تحصیل پزشکی در اسپانیا به صورت رایگان وجود دارد که یکی از آنها اخذ بورسیه های تحصیلی در رشته پزشکی از سوی دانشگاه های این کشور است که در ادامه مفصل به آن می پردازیم.

اما بدون در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی باید بگوییم که تحصیل پزشکی اسپانیا به زبان اسپانیایی و در دانشگاه های دولتی این کشور به قدری ارزان است که می توان آن را رایگان در نظر گرفت. شهریه ای که دانشگاه های دولتی از دانشجویان رشته پزشکی اخذ می کنند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای هم تراز به حدی ارزان و مناسب و مقرون به صرفه می باشد که می توان آن را یگان در نظر گرفت.

تحصیل رایگان پزشکی در اسپانیا

باید بگوییم که این شهریه ای که دانشگاه های دولتی از دانشجویان دریافت میکنند فقط برای ثبت نام و انجام امور اداری از آنان دریافت شده است. البته این موضوع برای دانشگاه های غیر دولتی کاملا متفاوت است و باید شهریه هایی گران برای تحصیل این رشته در این دانشگاه ها پرداخت شود.

اینجا به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله مهاجرت کاری و کار در اسپانیا را مطالعه نمایید؛ زیرا علاوه بر اطلاع از قوانین لازم جهت اخذ ویزای کار پس از تحصیل پزشکی؛ می توانید با شرایط و قوانین لازم برای یافتن کار پس از اتمام تحصیل نیز به خوبی آشنا شوید.

تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی

در حال حاضر تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور وجود ندارد و تنها در دو یا سه دانشگاه خصوصی می توان تحصیل به زبان انگلیسی را در رشته دندانپزشکی گذراند.

از این رو توصیه می شود تا مدرک زبان اسپانیایی خود را برای ورود به دانشگاه های این کشور کسب کنید.

هیچ آزمون خاصی برای زبان اسپانیایی وجود ندارد که با دوره ها یا دانشگاه های خاص مرتبط باشد.

از آنجا که دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی اسپانیا نیاز به شرکت در برنامه های اسپانیایی دارند، می‌توانند در آزمون Diploma de Español como Lengua Extranjera ( تست DELE) شرکت کنند تا مدرک زبان رشته های پزشکی در اسپانیا را به دست آورند.

آزمون DELE

Diploma de Español como Lengua Extranjera یک آزمون بین المللی شناخته شده برای مهارت زبان اسپانیایی است که توسط موسسه سروانتس به نمایندگی از وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا برگزار و نظارت می شود. 

آزمون با استفاده از ساختار CEFR درجه بندی می شود، به این معنی که به هیچ تبدیلی جه پذیرش در دانشگاه ها نیازی ندارد. برای قبولی در دانشگاه های اسپانیا نمره B2 از این آزمون لازم است.

اسپانیا از جمله کشورهایی است که آموزش زبان معروف است و شما می توانید قبل از شروع تحصیل در یک برنامه فشرده زبان تابستانی شرکت کنید. بسیاری از این برنامه‌ ها توسط وزارت آموزش اسپانیا تایید شده‌اند و به طور خاص دانشجویان را برای آزمون DELE آماده می‌کنند و از این طریق در مسیر آمادگی برای مطالعه کامل به زبان اسپانیایی کمک می‌کنند.

جهت تایید مهارت خود در زبان اسپانیایی دو مسیر دیگر نیز پیش روی شما قرار دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

آزمون زبان اسپانیایی به شیوه انتخابی

آزمون زبان اسپانیایی به شیوه انتخابی ، با عنوان رسمی آزمون های دسترسی به دانشگاه اسپانیا (Prueba de Acceso a Estudios Universitarios ) برای کسانی است که علاقه مند به شروع تحصیل پزشکی در اسپانیا هستند. قبل از شروع دانشگاه، دانشجویان در اسپانیا در یک سری امتحانات 90 دقیقه ای که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند، شرکت می کنند.

از آنجایی که تمامی بخش های امتحان به زبان اسپانیایی است، اگر در این آزمون قبول شوید، معمولاً نیازی به شرکت در آزمون دیگری نخواهید داشت.

Spanish Language Exam

مدرک لیسانس اسپانیایی

اگر مدرک لیسانس اسپانیایی خود را به طور کامل به زبان این کشور گرفته اید، مطمئناً نیازی به ارائه مدارک دیگری مبنی بر تسلط به زبان اسپانیایی نخواهید داشت. همچنین اگر در یک برنامه ترکیبی با مقداری اسپانیایی و کمی انگلیسی شرکت کردید، ممکن است همچنان نیاز به ارائه مدرکی دال بر مهارت خود داشته باشید.

همیشه بهترین کار این است که در صفحه پذیرش برنامه هایی که به آنها علاقه دارید جزئیات را بررسی کنید و اگر مطمئن نیستید که کدام گزینه برای شما مناسب است، مستقیماً با موسسات مربوطه تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید از شرکت در دوره‌ های زبان پیش نیاز تحصیل پزشکی در اسپانیا یا سایر زبان‌ ها معاف شوید، باید در آزمون CLEP یا سایر آزمون‌ های معتبر ملی که مورد قبول دپارتمان زبان‌ و فرهنگ‌ های جهان است شرکت کنید.

تحصیل پزشکی در اسپانیا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در اسپانیا با مدرک دیپلم

تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا حداقل نیازمند به مدرک دیپلم یا همان اتمام دوره دبیرستان دارد؛ البته دانشجویان می توانند حتی با مدارک دانشگاهی نیز باز در این رشته پذیرفته شده و تحصیل کنند؛ اما حداقل مدرک مورد نیاز مدرک دیپلم می باشد. ضمن ایکه تحصیل پزشکی در اسپانیا با مدرک دیپلم معمولا بیشترین درخواست از سوی متقاضیان می باشد.

اما ذکر چندین نکته در رابطه با تحصیل پزشکی در اسپانیا با داشتن مدرک دیپلم اهمیت دارد؛ اول همانطور که گفتیم معدل دیپلم با اینکه شرطی برای پذیرش نیست؛ اما تاثیر قابل توجهی در قبولی و پذیرش شما خواهد داشت. 

دوم اینکه مدرک دیپلم کشورمان و معمولا کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و اروپا مورد تایید سیستم آموزشی اسپانیا نیست؛ به همین خاطر دانشجویان اغلب باید دوره های کالج و پیش پزشکی اسپانیا را بگذرانند تا توانایی تحصیل در دانشگاه های این کشور را به دست آورند.

کارشناسان آی مهاجرتی به شما عزیزان توصیه دارند که مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا را حتما در سایت ما مطالعه نمایید؛ تا با تمامی روش های ممکن مهاجرت و مزایای هر یک آشنا شوید. این مطلب اطلاعات مفیدی در رابطه با به دست آوردن اقامت اسپانیا چه از طریق تحصیل رشته های پزشکی و چه غیر پزشکی برای شما خواهد داشت.

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا در دانشگاه های این کشور در محدوده ای بین دانشگاه های دولتی و خصوصی است. دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر هستند و هزینه‌ های آن بین 500 تا 2500 یورو در سال است که البته پذیرش در آن ها برای دانشجویان بین المللی دشوار می باشد.

موسسات خصوصی شهرت بهتری دارند که البته هزینه های تحصیل در آن کمی بالاتر است؛ دانشجویان بین المللی نیز سالانه بین 5000 تا 20000 یورو و شاید بالاتر را می پردازند.

دقت داشته باشید که هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا محدود به شهریه دانشگاه نبوده و باید خرید کتاب، رجیستری دانشگاه، موارد آزمایشگاهی و غیره را مدنظر داشته باشید که بر این این میزان می افزاید.

در دانشگاه های خصوصی تجهیزات پزشکی مانند گوشی پزشکی، دماسنج طبی، روپوش پزشکی و غیره بدون دریافت هزینه در اختیار دانشجو قرار می گیرد اما در مراکز دولتی این کشور خرید تمامی وسایل و کتاب ها به عهده خود دانشجو است. از این رو خوب است که از تمامی هزینه ها برآورد صحیح داشته باشید.

دانشگاه شهریه تحصیل
رشته پزشکی در دانشگاه سن پابلو 25460 دلار
رشته پزشکی در دانشگاه کاردینال هررا 24494 دلار
رشته پزشکی در دانشگاه بارسلونا 14200 دلار
رشته پزشکی در دانشگاه UCAM 13400 دلار
رشته پزشکی در دانشگاه CEU 22060 دلار

بورسیه تحصیلی اسپانیا پزشکی

شاید برای شما سوال باشد که آیا بورسیه تحصیلی برای پزشکی در اسپانیا وجود دارد؟ باید در این رابطه دقت داشته باشید از آنجایی که تحصیل در دانشگاه های دولتی به نحوی رایگان و بسیار کم هزینه است؛ معمولا افراد برای تحصیل در این مراکز به دنبال بورسیه تحصیلی نیستند و دستیابی به پذیرش و قبولی این رشته خود می تواند کافی باشد.

اما همانطور که گفتیم دانشگاه های خصوصی رایگان نبوده و هزینه های گرانی را نیز شامل می شوند؛ به همین خاطر برخی از دانشجویان علاقمند به اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا پزشکی در این مراکز خصوص هستند که خوشبختانه برای متقاضیان امتیازات بورسیه ای در نظر گرفته شده است.

اما نکته بسیار مهم این است که جهت دستیابی به این هدف باید دارای یک رزومه تحصیلی بسیار قوی و ممتاز باشید، ضمن اینکه دانشجویان بسیاری از سایر نقاط جهان نیز برای رسیدن به این هدف در حال رقابت با شما خواهند بود. به همین دلیل همواره دانشجویان ممتاز جهت دستیابی به بورسیه های تحصیلی تلاش می کنند.

این بورسیه ها دارای شرایط، امتیازات و قوانین مختلفی هستند که می تواند شامل شهریه تحصیل یا شهریه به علاوه هزینه های زندگی در اسپانیا شود. مقاله شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا اطلاعات کامل همراه با جزئیات دقیق در رابطه با هر بورسیه و شرایط اعطای ن برای سال 2023 را به شما ارائه می نماید. حتما این مطلب را مطالعه نمایید؛ شاید شما هم بتوانید به این امتیاز بزرگ دست پیدا کنید.

دانشگاه های پزشکی اسپانیا

تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا در دانشگاه های مختلفی امکان پذیر است و تمامی آن ها دانشگاه هایی معتبر و شناخته شده در جهان هستند که اخذ مدرک از هریک یک موفقیت بزرگ در نظر گرفته می شود.

اما در این بین این مراکز با یکدیگر دارای تفاوت هایی از لحاظ رتبه، کیفیت آموزش، اعتبار و تجهیزات و خدمات هستند؛ که یقینا هر فردی تلاش دارد که مرکز بهتر و معتبرتر را به دست آورد. در جدول زیر معتبرترین دانشگاه های پزشکی در اسپانیا را مشاهده می نمایید.

این دانشگاه ها نه فقط در رشته پزشکی بلکه در بسیاری از رشته های دیگر نیز بسیار سرشناس و دارای رتبه هایی برتر هستند، اما رشته پزشکی بهترین رشته در این دانشگاه ها شناخته می شود. برای شناخت بهتر هر یک از این مراکز و کسب جزئیات آنان مقاله دانشگاه های پزشکی اسپانیا را مطالعه فرمایید.

Spain Medical Universities

نام دانشگاهرتبه جهانی در رشته پزشکی
دانشگاه بارسلونا47
دانشگاه خودمختار بارسلونا133
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید147
دانشگاه مستقل مادرید170
دانشگاه والنسیا243
دانشگاه گرانادا297
دانشگاه ناوارا298
دانشگاه پومپئو فابرا (بارسلونا)306
دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا379
دانشگاه سویا397

کارشناسان آی مهاجرتی همواره در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز آماده پذیرایی از شما و مشاوره رایگان به صورت حضوری می باشند؛ برای کسب اطلاعاتی خاص در رابطه با تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا و در میان گذاشتن شرایط و مدارک خود جهت بررسی بیشتر با ما در تماس باشید و یا به دفاتر ما مراجعه فرمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا را میتوانید با کسب اطلاعات کامل درمورد نحوه پذیرش و اخذ ویزا، جزو لیست اهداف مهاجرتی خود قرار دهید؛ سوالات پرتکرار زیر اطلاعات خوبی را شامل می شوند، پس مطالعه کنید و همچنین اطلاعات کامل تر را میتوانید از مشاورین ما در آی مهاجرتی بپرسید.

تحصیل در این رشته نیازمند 6 سال زمان و برای مقطع تخصص نیز 3 تا 6 سال دیگر نیازمند زمان می باشد.

خوشبختانه تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا بسیار ارزان و حتی رایگان می باشد؛ به طوری که سالانه مبلغی از 500 تا 2500 یورو بابت ثبت نام اخذ می گردد.

بله دانشگاه های این کشور از متقاضیان جهت ورود و پذیرش آزمون ورودی اخذ می کنند که دانشجویان باید بتوانند در آن قبول شوند.

 باید بگوییم که تحصیل پزشکی اسپانیا به زبان اسپانیایی ارائه می شود و شاید معدود دانشگاه های خصوصی این رشته را به زبان انگلیسی نیز ارائه کنند.

خوشبختانه دانشگاه های این کشور شرط معدل برای دانشجویان علاقمند در نظر نگرفته اند؛ اما یقینا افراد با معدل بالاتر شانس بیشتری برای قبولی دارند.

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف در آی مهاجرتی بخش کوچکی از دستاورد ما در حوزه مهاجرت است:

نمایش ویدیو درباره کاور شادی شریفی
نمایش ویدیو درباره علیرضا عیسی پور
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه