تحصیل پزشکی در فرانسه

تحصیل پزشکی در فرانسه و در دانشگاه های برتر و معتبر این کشور یکی از بهترین گزینه های تحصیل در این رشته پیش روی دانشجویان خارجی است که سالانه افراد بسیاری را به خود جذب می کند. 

جالب اینکه تعداد قابل توجهی از این دانشجویان خارجی را دانشجویان ایرانی به خود اختصاص می دهند که نشان از امکان پذیر بودن دسترسی به این هدف دارد. در ادامه این مطلب تحصیل پزشکی در فرانسه را با کارشناسان تیم آی مهاجرتی کامل و دقیق بشناسید.

 

تحصیل پزشکی در فرانسه

گذراندن دوره ی پیش نیاز به همراه آزمون ورودی در دانشگاه های فرانسه شرط اصلی تحصیل پزشکی در فرانسه می باشد.

فهرست مطالب

تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه امتیازات و ویژگی های بسیار مناسب و ایده آلی را به همراه خود دارد که دستیابی به آن به تنهایی یک موفقیت بزرگ بر هر دانشجویی در دنیا شناخته می شود. 

شما باید مدارک مورد نیاز دانشگاه های این کشور را تهیه نموده و برای پذیرش به این مراکز ارسال نمایید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه اعلام شود.

شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه به طور معمول یکسان و بر اساس معاهده بولونیا می باشد و دانشجویان می توانند در مراکز دولتی و خصوصی این کشور به اخذ مدرک در این رشته بپردازند. در ابتدا به شما عزیزان این توصیه را داریم که عنوان شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را دقیق و کامل مطالعه فرمایید تا با سیستم آموزشی و قوانین تحصیلی این کشور آشنا شوید و در ادامه به مطالعه تخصصی شرایط پزشکی فرانسه بپردازید.

کالج های پزشکی فرانسه

تحصیل پزشکی در فرانسه با سایر کشورها دارای تفاوت می باشد و شاید در ابتدا کمی پیچیده و گیج کننده به نظر آید. لازم است بدانید که در سیستم آموزشی قدیمی این کشور، دوره های پیش پزشکی در فرانسه یا همان پریمدیکال در فرانسه وجود داشت؛ اما این سیستم از سال 2020 عوض شده و به صورتی دیگر برگزار می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل پزشکی در فرانسه + پادکست

در سالیان گذشته تحصیل پزشکی در فرانسه با استقبال بی نظیری رو به رو بوده است که در این ویدیو مونا از شرایط آن برای شما می گوید.

پس از تماشای این ویدیو از طریق تماس با مشاورین ما در آی مهاجرتی به آسانی ویزای تحصیلی کشور فرانسه را دریافت کنید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو تحصیل پزشکی در فرانسه
تحصیل پزشکی در فرانسه

در سیستم آموزشی پیشین که به دوره Paces مشهور بود؛ دانشجویان باید در کالج های پزشکی فرانسه دوره های پیش پزشکی فرانسه را می گذرانند و با شرکت و قبولی در آزمون سال اول به تحصیل در این رشته مشغول می شدند. در واقع هیچ وقت نیازی به دوره های آمادگی قبل از دانشگاه نبوده و ورود به رشته پزشکی در سال اول برای همه امکان پذیر است و در ادامه مشخص می شود که آیا شخص مجاز به ادامه تحصیل در این رشته می باشد یا خیر!

دانشجویان باید در ابتدای ورود به دانشگاه از طریق یکی از دو روش PASS و LAS وارد به دانشگاه شده و به تحصیل مشغول شوند، هردوی این روش امکان ورود به رشته پزشکی را در خود دارند؛ اما دارای تفاوت های خاصی با یکدیگرند که در ادامه آن ها را مفصل توضیح می دهیم. به طور کل در ابتدا برای ورود به دانشگاه های فرانسه فقط سطح زبان و علمی شما سنجیده می شود و آزمونی جهت ورود برگزار نمی شود.

امتحان ورودی پزشکی فرانسه

امتحان ورودی پزشکی فرانسه

با توجه به تغییراتی که از سال 2020 در سیستم آموزشی و دانشگاهی کشور فرانسه داده شده است، دیگر نیازی به شرکت در امتحان ورودی پزشکی فرانسه نمی باشد. در سیستم آموزشی قدیم دانشجویان بدون نیاز به آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های پزشکی فرانسه شروع به تحصیل می نمودند و در سال اول و در انتهای هر دو ترم در آزمونی مانند کنکور شرکت می کردند . اگر در این دو آزمون نمره قبولی را به دست می آوردند قادر به انتخاب رشته و ادامه تحصیل می شدند. به نوعی شما باید دوبار آزمون ورودی پزشکی فرانسه را پشت سر می گذاشتید و اگر قبول نمی شدید، نه تنها در رشته پزشکی بلکه به طور کل قادر به تحصیل در دانشگاه نبودید.

اما در حال حاضر برای تحصیل پزشکی در فرانسه نیاز به شرکت در هیچ آزمون و یا کنکوری نیست. این موضوع و برداشته شدن آزمون ورودی رشته های پزشکی فرانسه باعث بالاتر رفتن رادمان دانشجویان و کاهش استرس و نتایج نامعقول شده است که یکی از دلایل اصلی تغییر سیستم قدیم به جدید بوده است.

همانطور که گفتیم دو روش PASS و LAS پیش روی متقاضیان قرار می گیرد که در هر دو روش دانشجویان به تحصیل در دانشگاه می رسند، اما تفاوت فقط در پذیرفته شدن رشته پزشکی در فرانسه است که در ادامه با آن ها بهتر و کامل تر آشنا می شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دوره های Pass برای ورود به دانشگاه های پزشکی فرانسه

در ابتدا باید بگوییم که لازمه شرکت در دوره های Pass برای ورود به دانشگاه های پزشکی فرانسه تسلط کافی به زبان فرانسوی است. شما در ابتدا قبل از ورود به دانشگاه باید یکی از دو حالت PASS یا LAS را انتخاب کنید. در دوره PASS در سال اول دانشجو به صورت حرفه ای و تخصصی برای ورود به رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مامایی تلاش می کند.

در این دوره دروس زیست شناسی، شیمی، بافت شناسی، بیوشیمی و غیره به دانشجویان ارائه می شود و با توجه به معدل و نمرات دانشجویان می توانند در صورت رسیدن به حد نصاب به دوره بعد وارد شده و در صورت دست نیافتن به حد نصاب باید به کشور خود بازگشته و یا در رشته های مرتبط مانند پیراپزشکی به تحصیل مشغول شوند.

در پایان ترم اول رشته ای که قصد شرکت در آزمون ورودی آن را دارید ، اعلام نموده و پایان ترم دوم در آزمون مربوطه شرکت نموده و در صورتی که در آن پذیرفته شوید ، قادر به آغاز تحصیل رشته پزشکی در فرانسه خواهید بود.

 در صورت عدم کسب نمره مورد نیاز باید به سایر رشته های مرتبط وارد شده و یا به کشور خودتان بازگردید. دقت کنید که شما تنها یک بار می توانید در آزمون مربوطه شرکت کنید و زبان آن فرانسوی است.

دوره PASS برای تمامی دانشجویان پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و مامایی مشابه است؛ اما هر کدام از رشته ها آزمون جداگانه دارند و دانشجویان اجازه دارند حداکثر در 2 آزمون ورودی شرکت کنند.

دوره های Lass برای تحصیل پزشکی فرانسه

دوره های Lass برای تحصیل پزشکی فرانسه به نوعی حالت سوپاپ اطمینانی است برای افرادی که از قبولی در آزمون PASS و ورود به رشته های پزشکی اطمینان خاطر ندارند. در این روش شما یک رشته تحصیلی دیگر را نیز انتخاب و علاوه بر دروس پایه پزشکی دروس پایه این رشته را نیز مطالعه می کنید، به نوعی در این روش در سال اول دروس مرتبط با پزشکی شما کمتر خواهد بود.

در صورتی که در پایان سال اول در آزمون Lass به حد نمره نصاب دست پیدا کنید می توانید به رشته جدید یا همان رشته های پزشکی بر اساس حد نمره خود وارد شده و به تحصیل پزشکی فرانسه بپردازید. اما در صورت عدم قبولی باز به تحصیل رشته انتخابی خود و برخی دروس پایه پزشکی پرداخته و بازهم در پایان سال دوم می توانید در آزمون شرکت کرده که آخرین فرصت برای رسیدن به تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه می باشد.

دوره های Lass برای تحصیل پزشکی فرانسه

اگر نمره قبولی اخذ نمودید وارد رشته پزشکی می شوید و اگر بازهم قبول نشدید، در رشته غیر پزشکی انتخابی ادامه تحصیل داده و در نهایت مدرک خود را دریافت می کنید. روشLass از اتلاف وقت دانشجویان خودداری می کند، اما دانشجویان برای شرکت در آزمون از میزان دانش پزشکی کمتری نیز بهره مند هستند.

جالب است بدانید که با این تفاسیر بازهم به میزان 60 به 40 درخواست برای تحصیل در روش Pass بیش تر از Lass می باشد.

قطعا به عنوان یک دانشجوی در فرانسه علاوه بر شرایط تحصیل دندانپزشکی به مطالب زیر نیز نیاز پیدا خواهید کرد:

شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه

شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه همانطور که گفتیم از یکی از روش های PASS و LAS امکان پذیر می شود که پس از 1 یا 2 سال بالاخره دانشجو می تواند وارد تحصیل پزشکی فرانسه شود و این پایان دوره اول تحصیل پزشکی در فرانسه می باشد. پس از آن دانشجویان وارد مرحله دوم تحصیل پزشکی در فرانسه می شوند که باید به مدت 4 سال به تحصیل در آن بپردازند که با دورهDCEM شناخته می شود.

در این دوره سال اول به آموزش پزشکی عمومی اختصاص می باید و سه سال بعد در خصوص آموزش های مربوط به آسیب شناسی و درمان است که در دانشگاه پزشکی و بیمارستان ها تدریس می شوند. پس از اتمام دوره دوم دانشجویان وارد دوره سوم و اخذ مدرک پزشکی عمومی یا تخصص می شوند.

مدت زمان این دوره نیز بستگی به انتخاب دانشجویان دارد و بر اساس آن تحصیل پزشکی عمومی 3 سال و تحصیل تخصص نیز بسته به نوع آن 4 تا 5 سال زمان نیاز دارد. به طور کلی تحصیل پزشکی عمومی در فرانسه 9 سال و دوره تخصص نیز از ابتدا 10 تا 12 سال زمان نیاز دارد.

دقت کنید که شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه دارای تفاوت های اساسی می باشد که باید دقیقا مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد، به همین خاطر کارشناسان تیم آی مهاجرتی عنوان تحصیل دندانپزشکی در فرانسه را به طور کامل و اطلاعاتی به روز و دقیق برای شما عزیزان تهیه نموده اند.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در فرانسه

بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در فرانسه با این سوال مواجه هستند که آیا شرط معدل برای تحصیل پزشکی در فرانسه وجود دارد یا خیر؟!

همان طور که تا به این قسمت از مطلب متوجه شدیم به طور کلی شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه با سایر کشورها تفاوت اساسی دارد و نحوه پذیرش مانند دیگر کشورها نیست که معدل دیپلم تاثیر بالا و مستقیمی در پذیرش دانشجویان داشته باشد.

شما بدون نیاز به آزمون وارد سال اول دانشگاه شده و همانطور که گفتیم از یکی از روش های PASS یا LAS وارد رشته پزشکی می شوید. اما معدل شما در هریک از روش های نام برده شده به حالت های درون جدول تعیین کننده می باشد:

البته با اینکه معدل دیپلمی برای پذیرش و ورود به پزشکی فرانسه در نظر گرفته نشده، اما این مورد نیز در پذیرش سال اول تاثیر گذار بوده و نباید کمتر از 15 باشد، تا بتوان وارد دانشگاه شد.

GPA Requirement

روش معدل مجموع دو ترم سال اول هدف در دسترس
PASS زیر 10 عدم دسترسی به رشته پزشکی
PASS بالای 10 و ممتاز تحصیل در رشته های پزشکی
PASS بالای 10 و نه چندان درخشان لیسانس مرتبط با رشته های پزشکی
LASS سال اول بالای 10 تحصیل در رشته های پزشکی
LASS سال اول زیر 10 ادامه تحصیل در سال دوم و امکان محک دوباره
LASS سال دوم بالای 10 تحصیل در رشته های پزشکی
LASS سال دوم زیر 10 عدم تحصیل رشته پزشکی و ادامه تحصیل در دیگر رشته انتخابی

شرایط سنی تحصیل پزشکی در فرانسه

همانطور که برای تحصیل پزشکی در فرانسه شرایط سنی خاصی از سوی دانشگاه ها و سیستم آموزشی این کشور در مقطع دیپلم در نظر گرفته نشده است، پذیرش رشته پزشکی در فرانسه با محدودیت سنی خاصی نیز مواجه نیست و مقدار خاصی در سیستم آموزش دانشگاهی این کشور در نظر گرفته نشده است.

اما این بدین معنی نیست که سن متقاضیان تاثیری در پذیرش آنان ندارد، به طور قطع در شرایط برابر همواره شانس دانشجویان با سن پایین تر بالاتر از سن بیش تر می باشد. همچنین دانشگاه های فرانسه بسیار بر روی گپ تحصیلی حساس هستند و افرادی را پذیرش می کنند که دارای حداقل گپ تحصیلی باشند؛ توصیه می کنیم که گپ تحصیلی شما بیش از 4 سال نباشد و از زمان اخذ آخرین مدرکتان بیش از این مدت نگذشته باشد.

اما حداقل سن برای پذیرش در پزشکی در فرانسه سن 17 سال می باشد؛ همچنین شانس پذیرش برای افراد بیش از 25 سال تا حد بالایی از دست رفته است. به همین خاطر باتوجه به تجاربی که طی سال های مشاوره و اخذ پذیرش و ویزا برای دانشجویان در پزشکی فرانسه داریم؛ حداکثر سن مناسب برای پذیرش را 22 سال باید در نظر بگیرید.

ضمن اینکه سفارت فرانسه در ایران روی سن سختگیری بسیاری دارد و معمولا افراد بالای سن 22 سال را به سختی پذیرفته و ویزای تحصیلی آنان را صادر می نماید؛ مگر شخص دارای شرایط خاصی بوده؛ مثلا در حال تحصیل در داخل کشور بوده باشد.

تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه

تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه مزایای بسیاری به همراه دارد که یکی از مهم ترین آن ها که در جذب دانشجویان خارجی تاثیر بالایی دارد؛ امکان تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه است که مورد علاقه هر دانشجویی می باشد.

بله، دانشگاه های دولتی این امکان ویژه و عالی را برای دانشجویان خارجی و داخلی در نظر گرفته اند . البته نه تنها در دانشگاه بلکه تحصیل در مدارس دولتی این کشور و در تمامی مقاطع آن رایگان است. همچنین سایر رشته های تحصیلی نیز در دانشگاه های فرانسه به رایگان ارائه می شوند که البته این رایگان به معنای عدم پرداخت هیچ مبلغ و هزینه ای نیست. 

دانشگاه های دولتی با اینکه هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی کنند؛ اما مبلغی ناچیزی را سالانه بابت هزینه های ثبت نام از دانشجویان دریافت خواهند کرد.

تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید؛ این است که دانشگاه های خصوصی رایگان نیستند و شهریه مد نظر و تعیین شده خود را تمام و کمال از دانشجویان دریافت می کنند. مگر اینکه بتوانید از این مراکز بورسیه تحصیلی اخذ کنید که به طور کامل یا بخشی از هزینه های تحصیلی شما را پوشش دهد.پ

دقت کنید که اقامت در خوابگاه های دانشجویی در فرانسه می تواند هزینه های اقامتی شما را بسیار کاهش دهد و با تحصیل در دانشگاه های دولتی، شما را به تحصیل رایگان در فرانسه نزدیکتر نماید. عنوان شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه اطلاعات لازم را به صورت دقیق و به روز در اختیارتان خواهد گذاشت.

تحصیل پزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی

به طور قطع زبان اصلی آموزش و تحصیل پزشکی در فرانسه برای تمامی دانشجویان زبان فرانسوی می باشد و تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه ها، تمامی مقاطع رشته های پزشکی را به زبان فرانسوی به دانشجویان ارائه می کنند. برخی از دانشجویان جویای این هستند که آیا تحصیل پزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی امکان دارد؟

متاسفانه رشته های پزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی ارائه نمی شوند و منحصرا به زبان فرانسوی مورد تدریس قرار می گیرند. به همین خاطر داشتن مدرک معتبر به زبان فرانسوی با سطح مورد درخواست دانشگاه ها ( معمولا سطح C1 ) از دیگر موارد مهم و موردنیاز برای تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه است.

Study medicine in France in English

به همین خاطر دوره های یادگیری زبان فرانسه جهت رسیدن به حد نصاب لازم دانشجویان توسط کالج ها و دانشگاه های این کشور به طور بسیار زیادی برگزار می شوند. ضمنا امکان دسترسی به رشته پزشکی در فرانسه بدون داشتن تسلط به این زبان امکان پذیر می باشد.

دانشجویان می توانند با شرکت در دوره های زبان فرانسوی در کالج های مختلف فرانسه به سطح لازم زبان فرانسوی جهت تحصیل پزشکی فرانسه اقدام نمایند و پس از دریافت مدرک زبان خود ادامه مراحل پذیرش و دستیابی به رشته پزشکی را پشت سر بگذارند.

گذراندن دوره زبان فرانسوی و اخذ مدارک از کالج های این کشور در نزد دانشگاه های فرانسوی بسیار مورد تاییدتر است؛ مقاله دوره های زبان در فرانسه را مطالعه نمایید، تا تمامی جزئیات این مطلب و نحوه پذیرش و هزینه های آنان را مطلع شوید.

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه

در بالا گفتیم که هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه و در دانشگاه های دولتی آن رایگان است؛ اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیاز به پرداخت شهریه تحصیلی دارد. همچنین دانشگاه های دولتی نیز سالانه مبلغی در حدود 400 تا 800 یورو را به عنوان هزینه های ثبت نام و امور اداری از دانشجویان خارجی دریافت می کنند که میزان دقیق آن با توجه به دانشگاه مقصد و ملیت دانشجویان تعیین می گردد . البته فراموش نکنید که شما در دانشگاهی که تحصیل نمایید؛ باید هزینه های زندگی و اقامت خود را پرداخت نمایید. همچنین سالانه مبلغی را باید برای خرید کتاب، لوازم التحریر و تجهیزات و امکانات لازم برای آزمایشگاه یا دروس عملی هزینه نمایید؛ که مبالغ آن ها برای هر دانشگاه و نحوه ارائه دروس تفاوت خواهد داشت.

اما اگر شما از دسته دانشجویانی هستید که قصد تحصیل پزشکی در فرانسه در دانشگاه های غیر دولتی را دارید؛ باید بدانید که رشته های پزشکی گران ترین رشته های تحصیلی در این کشور شناخته می شود و شهریه آن باتوجه به مقطع و دانشگاه محل تحصیل از 6 هزار یورو تا 25 هزار یورو را شامل می شود؛ که همین شهریه بالا باعث تقاضای زیادتر جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی شده است.

وبیناراخذ ویزای تحصیلی فرانسه

علاوه بر پذیرش در دانشگاه های کشور فرانسه باید از روند اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز مطلع باشید که مشاورین ما در آی مهاجرتی در این وبینار به آن پرداخته اند.

توصیه می کنیم تا انتهای آن را حتما مشاهده کنید و جهت دریافت هرگونه سوال بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

بورسیه تحصیلی فرانسه پزشکی

نمی توان دانشجوی خارجی را پیدا کرد که به بورسیه تحصیلی در مقصد تحصیلی خود فکر نکرده باشد و یا تا حدی پیگیر این موضوع و دستیابی به آن نشده باشد. به همین خاطر در رابطه با بورسیه تحصیلی فرانسه پزشکی باید بگوییم که با توجه به اینکه تحصیل پزشکی در فرانسه رایگان ارائه می شود، معمولا دانشجویان رسیدن به دانشگاه و قبولی در این رشته را تا حد بالایی کافی می دانند.

ضمن اینکه به خاطر همین وجود تحصیل رایگان در فرانسه، معمولا مانند سایر کشورها فرصت های بورسیه در دسترس نبوده و ارائه نمی شود، چون تمامی دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های دولتی به نحوی در حال استفاده از نوعی بورسیه تحصیلی هستند. همچنین اگر مواردی نیز در دسترس قرار بگیرد معمولا برای مقاطع تکمیلی و تخصص به دانشجویان ارائه می شود؛ نه مقطع عمومی و کارشناسی.

برای کسب اطلاعات جامع و دقیق در رابطه با انواع بورسیه های در دسترس در این کشور و مدارک مورد نیاز و چگونگی دریافت آنان بهتر است که عنوان راهنمای جامع بورسیه تحصیلی فرانسه را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید و در صورت وجود ابهام با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

بهترین دانشگاه پزشکی فرانسه

فرانسه یکی از برترین کشورهای جهان در ارائه رشته های پزشکی می باشد و اخذ مدرک در رشته پزشکی در فرانسه خود به تنهایی یک تضمین و اعتبار بسیار بزرگی را برای فارغ التحصیلان به همراه دارد.

 دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی این کشور از مراکز برتر ارائه و آموزش در جهان بوده و خدمات و کمک های بسیار بزرگ و ارزنده ای به دنیای پزشکی ارائه کرده اند.

اما این مراکز از لحاظ کیفیت آموزش با یکدیگر دارای تفاوت هایی می باشند و یقینا هرچه در دانشگاه معتبرتری تحصیل نموده و مدرک دریافت نمایید.

علاوه بر بار علمی مناسب تری که در بر خواهید گرفت؛ شانس یافتن مشاغل معتبرتر و پر درآمدتر را برای خود بالا می برید. در جدول زیر بهترین دانشگاه پزشکی فرانسه را مشاهده می نمایید:

نام دانشگاه رتبه جهانی در رشته پزشکی
دانشگاه سوربن 44
دانشگاه پاری ساکلی 126
دانشگاه بوردو 151 – 200
دانشگاه کلود برنارد لیون 1 151 – 200
دانشگاه PSL 151 – 200
دانشگاه اکس مارسی 201 – 250

در انتهای این مطلب به شما عزیزان توصیه می کنیم که پیش از هر اقدام مهاجرتی حتما تمامی روش های موجود و ممکن برای مهاجرت به کشور مقصد را بررسی و سپس آگاهانه بهترین روش را برگزینید، به همین خاطر در مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه تمامی توضیحات و جزئیات لازم را قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی در فرانسه با مشاورین آی مهاجرتی در دفتر شیراز یا دفاتر غرب و یا خیابان مرکزی تهران تماس حاصل فرمایید.

دانشجویان خارجی با اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های دولتی این کشور می توانند به تحصیل رایگان رشته های پزشکی دست پیدا کنند.

تحصیل پزشکی در فرانسه از کشورمان طولانی تر بوده و تقریاب 9 سال زمان نیاز دارد.

رشته های پزشکی در فرانسه فقط به زبان فرانسوی ارائه و آموزش داده می شوند.

تمامی دانشگاه های ارائه کننده رشته پزشکی در فرانسه معتبر و دارای جایگاه های برتری در جهان هستند؛ اما برترین آنان شامل دانشگاه سوربن، دانشگاه پاری ساکلی، دانشگاه بوردو، دانشگاه کلود برنارد لیون 1 و غیره می شوند.

خیر، از سال 2020 نحوه پذیرش در دانشگاه های فرانسه برای رشته های پزشکی با تغییری بزرگ مواجه شده است و نیازی به شرکت در آزمون ندارد؛ در طول مقاله به طور کامل شرایط پذیرش را توضیح داده ایم.

با مشاهده ویدیوهای زیر می توانید تجربه و تخصص ما در اخذ ویزای فرانسه را ازبان کلاینت هایمان بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (3 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه