معرفی زبان و خط مردم ایتالیا

معرفی زبان و خط مردم ایتالیا در این مقاله توسط کارشناسان آی مهاجرتی برای شما تهیه شده است تا با این زبان به خوبی آشنا شده و بدانید که ریشه این زبان چیست و در صورت نیاز به یادگیری با چه زبانی رو به رو هستید.

تفاوتی ندارد که به چه مدت قصد اقامت در این کشور را دارید، برای برقراری ارتباط با دیگران و زندگی باید به زبان ملی این کشور که ایتالیایی است ، تسلط کافی را داشته باشید.

شاید برای افرادی که خارج از این کشور هستند و یا به قصد مسافرت به ایتالیا وارد می شوند یادگیری این زبان اهمیت چندانی نداشته باشد، اما برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی به مدت طولانی را دارند این مورد بسیار دارای اهمیت است و داشتن مدرک این زبان از شرط های اصلی دولت برای دادن مجوز به افراد مهاجر می باشد.

معرفی خط و زبان مردم ایتالیا

 آشنایی با زبان ایتالیایی به شما کمک می کند تا فرصت کار و تحصیل در بهترین شرایط و شهرها را در این کشور به دست آورید.

فهرست مطالب

برای اطلاع دقیق از روش های ممکن مهاجرتی مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را مطالعه کرده و بهترین را برای خود بیابید و اقدام نمایید.

معرفی زبان و خط مردم ایتالیا از جهتی اهمیت دارد که حدود 85 میلیون نفر در جهان می توانند به این زبان صحبت نمایند، به همین دلیل علاوه بر دریافت مجوز به یکی از زبان های پر استفاده در جهان مسلط می شوید و با تعداد زیادی ار افراد می توانید ارتباط بر قرار کنید.

تاریخ زبان ایتالیایی

مانند تمامی زبان های رومی، تاریخ زبان ایتالیایی نیز وابسته به زبان لاتین بوده و از آن ریشه گرفته است. این زبان برای اولین بار در قرن پنجم پس از سقوط امپراتوری رم شکل گرفت و با روندی کند از لاتین جدا شد و یک زبان مستقل را ساخت. 

نوشته شدن متن ها به این زبان در قرن دهم شروع شد و با به کار گیری آن در ادبیات و شعر طرفدار بیشتری نیز پیدا کرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو آشنایی با خط و زبان مردم ایتالیا + پادکست

خط و زبان مردم ایتالیا ریشه باستانی داشته و شما با یادگیری آن می توانید از مزیت های متعددی بهره مند شوید.

این ویدیو از کارشناس مهاجرتی ما را تماشا نموده و جهت اطلاع از روش های قانونی مهاجرت به ایتالیا با مشاورین ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره خط و زبان ایتالیا
معرفی خط و زبان مردم ایتالیا

تعداد ایتالیایی زبانان در قرن چهاردهم افزایش یافت اما با این وجود به علت رخ دادن حادثه های مختلف کشور به چند ایالت مجزا تقسیم شد و این مورد باعث بروز لهجه های گوناگون در هر منطقه شد . در این دوران لهجه توسکانی به علت به کار گیری آن توسط سه شاعر بزرگ قرن سیزدهم به عنوان زبان اصلی ایتالیایی به حساب می آمد..

در حال حاضر نیز بحث هایی در مورد این که کدام یک از گویش ها به عنوان اصل خط و زبان مردم ایتالیا معرفی شود وجود دارد. این بحث در قرن شانزدهم که لاتین به عنوان زبان اصلی مردم مورد استفاده قرار گرفت نیز اوضاع را سخت تر می کند، به تدریج محبوبیت استفاده از زبان لاتین در مردم کاهش یافت و گویش توسکانی در سال 1861 به عنوان زبان رسمی کشور ایتالیا انتخاب شد.

زبان ایتالیایی مدرن

زبان ایتالیایی مدرن

با وجود این که زبان توسکانی به عنوان زبان مردم ایتالیا به رسمیت شناخته شد اما در آن زمان نرخ بالایی از بی سوادی در مردم وجود داشت و هر فرد با گویش محلی خود که آن را تحت تاثیر محیطی که آموخته بود صحبت می کرد و روند تا دهه 1950 نیز ادامه داشت. یکپارچه شدن زبان ایتالیایی با جنگ جهانی اول اتفاق افتاد که سربازان از سراسر کشور گرد هم جمع می شدند و نیاز به برقراری ارتباط داشتند.

محرک دیگر نیز زمانی بود که قانون اساسی حق آموزش به همه افراد تصویب شد و به بهبود سواد و یکی شدن زبان کمک کرد. در دهه 1970 زبان ایتالیایی مدرن به خوبی تثبیت شد و به علت یکی شدن گویش های محلی مختلف، به عنوان مخلوطی از گویش های متفاوت شکل اصلی گرفت.

امروزه 93% از جمعیت ایتالیا این زبان را درک می کنند و در بخش هایی از سوئیس، کرواسی و اسلووانی و سایر کشورهایی که دارای جمعیت زیادی از ایتالیایی زبان ها هستند از این زبان استفاده می شود . اما هنوز 50% از مردم از گویش های محلی خود استفاده می کنند که معمولا برای مردم سایر مناطق قابل درک نیست. همچنین زبان دوم محبوب برای افرادی که به هنر، موسیقی و ادبیات علاقه دارند نیز می باشد.

بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

همواره انتخاب مسیر مهاجرت در میان کلیه روش های ممکن برای علاقه مندان از اهمیت ویژه ای برخودار است ، از این رو در این وبینار کارشناس ارشد ما به بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش روی خود پرداخته و هر آنچه را که باید در این زمینه بدانید برایتان بازگو می نماید.

از این رو تا انتهای این وبینار را تماشا نموده و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماش بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نوشتار و حروف الفبای زبان ایتالیا

شکل نوشتار و حروف الفبای زبان ایتالیا شبیه زبان انگلیسی می باشد اما با این تفاوت که تنها از 21 عدد حرف تشکیل شده و حرف های j، k، w، x و y در آن حذف شده اند، اما به علت این که زبان ایتالیایی مدرن ترکیبی از انواع گویش ها می باشد، کلماتی از زبان های دیگر نیز در آن مشاهده می شود که می تواند یادگیری را برای افراد راحت تر کند.

با وجود این که حروف خط نوشتاری مردم ایتالیا به این تعداد مشخص شده است اما با توجه به کلمات و جمله ها، ممکن است که برای تاکید بر روی پنج حرف صدا دار(a, e, i, o, u) علامت تاکید قرار می گیرد و شکل جدیدی را می سازد.

شناخت این قواعد برای کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند بسیار ضروری است تا بتوانند به راحتی درس های دانشگاه را درک نمایند، برای اطلاع دقیق از شرایط تحصیلی مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را مطالعه نمایید.

جدول زیر شامل حروف الفبای زبان ایتالیایی می باشد:

 

GgFfEeDdCcBbAa
PpOoNnMmLlIiHh
ZzVvUuTtSsRrQq

Italian language levels

سطوح زبان ایتالیایی

مهم ترین قدم برای یادگیری خط و زبان ایتالیایی ها، شناختن سطوح زبان ایتالیایی می باشد. زیرا که اگر فرد با این سطوح به درستی آشنا نباشد ممکن است که سطح اشتباه را انتخاب کند و دچار سردرگمی شود. از طرفی دیگر برای دریافت مجوزهای مختلف سطح زبان مورد نیاز از سوی دولت مشخص می شود و شما با داشتن آگاهی در زمینه می توانید به راحتی این مدرک مورد نیاز را برآورده کنید.

واضح است که برای یادگیری باید از سطح مبتدی شروع کرده و به سطح های بعدی وارد شد، اما در صورتی که قبلا این زبان را یاد گرفته اید و اکنون نمی دانید که باید در کدام مقطع شروع کنید، نگران نباشی زیرا که آموزشگاه های زبان در ایتالیا از شما آزمون مشخصی گرفته و سطح شما را تعیین می کند.

کارشناسان آی مهاجرتی در لیست زیر به معرفی زبان و خط مردم ایتالیا در سطوح مختلف به ترتیب برای شما پرداخته اند:

  • A1: یادگیری عبارات آشنای روزمره و معرفی کردن خود
  • A2: قادر به درک جملات جدا و عبارات رایج در امور روزمره
  • B1: درک مهم ترین پیام ها در موضوعات مربوط به خانواده، کار، مدرسه و غیره و تولید جملات در این موضوعات
  • B2: فهم متن و استدلال های پیچیده و تولید متن های مشابه آن
  • C1: فهمیدن طیف گسترده ا ی از متن های پیچیده و استخراج مبنای عمیق آن
  • C2: بالاترین سطح زبان ایتالیایی که فرد در حد افراد بومی بر آن مسلط است.

تفاوت گفتار با نوشتار در زبان مردم ایتالیا

از آن جایی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت این زبان را می آموزند تا بتوانند مجوز لازم را دریافت نمایند، برخی از آن ها این نگرانی را دارند که تفاوت گفتار با نوشتار در زبان مردم ایتالیا زیاد باشد و باعث شود که فرد با ورود به جامعه دچار مشکل شود و نتواند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کند.

باید بگوییم که در این زمینه جای هیچ نگرانی نبوده زیرا که در خط و زبان ایتالیایی ها دقیقا همان چیزی که نوشته می شود تلفظ می شود و فقط چند قاعده خاص در تلفظ آن ها وجود دارد که فرد در هنگام یادگیری این زبان بر آن ها تسلط می یابد.

برای دریافت مجوزای لازم برای تحصیل و کار یادگیری زبان ایتالیایی مدرن لازم می باشد و زبان رسمی دیگری وجود ندارد.

تفاوت گفتار با نوشتار در زبان مردم ایتالیا

البته توجه داشته باشید که سطح زبان مورد نیاز برای هر زمینه و مقطع در دانشگاه ها و روش مهاجرتی شما متفاوت بوده و باید قبل از اقدام در این رابطه تحقیقات لازم را انجام داده باشید تا مدرک منطبق را دریافت کرده باشید، می توانید برای راهنمایی های دقیق تر با توجه به شرایط خود از کارشناسان آی مهاجرتی کمک بگیرید.

تنها تفاوت موجود در این زبان تفاوت های گویش منطقه ای می باشد که فرد با شناخت ان ها نیز می تواند راه را برای خود بسیار اسن نماید زیرا که اکثر آن ها با زبان ایتالیایی مدرن اشتراک هایی دارند. پیشنهاد می کنیم که به مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا مراجعه نمایید تا با شرایط زندگی این کشور به طور دقیق تر آشنا شوید.

خوب است که علاوه بر ایتالیا با زبان سایر کشورهای اروپایی نیز آشنا شوید تا به بهترین تصمیم ممکن برسید:

یادگیری زبان ملی ایتالیا

یادگیری زبان ملی ایتالیا اصلا سخت نبوده و برای افرادی که بر زبان لاتین تسلط دارند بسیار راحت می باشد زیرا که ایتالیایی از این زبان ریشه گرفته است. سرعت یادگیری این زبان کاملا به تمرین های فرد بستگی دارد که هر چقدر بیشتر باشد زمان کمتری برای دریافت مدرک مورد نیاز صرف می شود. به طور میانگین برای یادگیری خط و زبان مردم ایتالیا به طور کامل و تسلط بر آن 480 ساعت تمرین مورد نیاز است.

چالش اصلی برای یادگیری زبان مردم ایتالیا تلفظ کلمات آن است که می تواند برای کسانی که به زبان های دیگر اروپایی و لاتینی تسلط ندارند کمی دشوار باشد اما با انجام کارهایی مانند تماشای فیلمف خواندن کتاب و انجام مکالمه با افراد ایتالیایی می تواند این سختی را بر طرف کند.

از قواعد این زبان می توان به ترتیب کلمات، صرف فعل و جنسیت اسمی در کنار صرف زمان اشاره کرد که در دید اول ممکن است که بسیار دشوار به نظر بیاید ولی یادگیری آن بسیار راحت است. یادگیری این زبان برای افرادی که قصد کار در این کشور را دارند بسیار مهم می باشد زیرا که مجوز کاری فقط در صورتی به فرد اعطا می شود ک دارای مدرک زبان ایتالیایی باشد، برای اطلاع از شرایط دیگر روش مقاله روش های مهارت کاری و کار در ایتالیا را مطالعه کنید.

لهجه های مردم ایتالیا

همان طور که اشاره کردیم با وجود یکپارچه شدن زبان ایتالیایی همچنان بسیاری از افراد با گویش های محلی خود صحبت می کنند که سایر افراد متوجه آن نمی شوند.

این مورد ممکن است برای افرادی که قصد اقامت در این کشور را دارند کمی نگران کننده باشد اما به طور تقریبی همه افراد کشور به زبان ایتالیایی مدرن تسلط دارند و می توان به راحتی با آن ها ارتباط بر قرار کرد.

برخی از لهجه های مردم ایتالیا به شرح زیر است:

  • ونیزی: از آن جایی که این شهر در تاریخ یکی از مرکزهای تجاری بود تحت تاثیر زبان های دیگر یک زبان محلی جداگانه در آن ایجاد شد.
  • توسکانی: گویشی که از طریق نویسندگان بزرگی مانند دانته پیشرفت کرد.
  • رومانسکو: ترکیبی از تاثیرات زبان توسکانی و ایتالیای جنوبی
  • ناپلی: به این دلیل این اسم را دارد که از زمان پادشاهی ناپل سرچشمه می گیرد و در جنوب ایتالیا استفاده می شود.
  • سیسیلی: مانند ونیزی و ناپلی یک زبان است و نه گویش

 

در این مقاله کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی به معرفی زبان و خط مردم ایتالیا برای شما پرداخته اند تا با این زبان به طور دقیق آشنا شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و یا اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید. همچنین می توانید در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار  معرفی زبان و خط مردم ایتالیا

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با معرفی زبان و خط مردم ایتالیا را مطالعه نموده و در صورتی که پرسشی در این زمینه دارید ، حتما با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

بله، معرفی زبان و خط مردم ایتالیا به این دلیل اهمیت دارد که برای دریافت مجوز اقامت این کشور باید مدرک زبان ایتالیایی را دارا بود.

حروف زبان ایتالیایی بر خلاق انگلیسی 21 عدد حروف داشته و برخی از حرف های انگلیسی در این زبان نمی باشد.

این مقدار می تواند با توجه به مقدار تمرینات شما متفاوت باشد اما به طور میانگین برای تسلط کامل بر این زبان حدود 480 ساعت تمرین نیاز است.

سطح C2 بالاترین سطح زبان ایتالیایی می باشد که فرد در حد افراد بومی به این زبان تسلط می یابد.

اگر بخواهیم به معرفی زبان و خط مردم ایتالیا بپردازیم باید بگوییم که در حال حاضر نیز تفاوت گویش ها در منطقه های مختلف وجود دارد اما تقریبا همه افراد به زبان ایتالیایی مدرن مسلط هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه