مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله ، ایرانیان با داشتن شرایط لازم می توانند از تمامی روش های قانونی موجود از جمله تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و ازدواج به این کشور مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق تحصیل و مهاجرت کاری بهترین روش های مهاجرت به سوئد هستند.

بله ، در صورتی که 5 سال در این کشور به صورت قانونی اقامت داشته و کار کنید، می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.

مهاجرت کاری به سوئد را می توان ارزان ترین روش مهاجرت به این کشور معرفی کرد.

در اغلب روش های مهاجرتی حداقل سطح تسلط به این زبان b1 از شما درخواست می شود و توصیه می کنیم تا جهت تجربه بهتر از زندگی ، کار و تحصیل در این کشور از همان ابتدا اقدام به یادگیری زبان سوئدی کنید.

جهت مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد ، باید در ابتدا از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزش عالی این کشور پذیرش دریافت کنید.

خیر ، کشور سوئد از قانون خون پیروی می کند و حداقی یکی از دو والدین فرزند باید دارای تابعیت این کشور باشند.

سرمایه گذاری در سوئد را می توانید از طریق ثبت شرکت ، خرید املاک ، خرید سهام ، سرمایه گذاری در صندوق های مشترک و کارآفرینی تجربه کرد.

مهاجرت به سوئد همواره یکی از مقاصد مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت به خارج از کشور بوده است و افراد بسیاری تاکنون موفق به اخذ اقامت موقت و دائم این کشور از طریق روش های مختلف مهاجرتی شده اند. سوئد یکی از امن ترین، آرام ترین و جذاب ترین کشورهای حال حاضر جهان است که زندگی در آن آرزوی انسان های بسیاری در سرتاسر جهان می باشد.

سوئد یک اقتصاد قوی دارد که بازار کار مناسبی در اختیار شهروندان و ساکنین خود قرار داده و همچنین دانشگاه ها و مراکز آموزشی آن نیز از معتبرترین دانشگاه های جهان هستند که اخذ مدرک از آن ها تا حد زیادی آینده شغلی شما را تضمین می کند. همچنین این کشور یک مقصد بسیار مناسب برای انجام انواع سرمایه گذاری ها شناخته می شود.

شما از طریق راه های مختلفی می توانید ویزا و اقامت کشور سوئد را به دست آورید و در نهایت به اقامت دائم و حتی شهروندی آن برسید که در این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی به معرفی آنان به شما خواهند پرداخت. همچنین فراموش نکنید که برای کسب اطلاعات بیش تر و تعیین وقت مشاوره خود، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

بهترین روش های مهاجرت به سوئد

برای مهاجرت به کشور سوئد اتباع اتحادیه اروپا نیازی به اخذ روادید و ویزا ندارند و به راحتی می توانند به این کشور سفر کرده و حتی در آن تحصیل و یا کار کنند. اما شهروندان خارج از این اتحادیه و قاره اروپا، برای سفر و یا مهاجرت به سوئد باید ویزای مناسبی را با توجه به اهداف و برنامه خود دریافت نمایند.

در حال حاضر راه های مختلفی برای مهاجرت به این کشور زیبا وجود دارد و طی سالیان گذشته تعداد مهاجرین وارد شده به این کشور نیز افزایش پیدا کرده است. حتی پیش بینی می شود که در آینده باتوجه به نیاز بازار کار این کشور و همچنین کاهش زاد ولد و جمعیت رو به پیری آن، سوئد مهاجرین بیش تری را نیز به کشور خود راه دهد . بهترین راه های مهاجرت به سوئد را در حال حاضر می توان روش های زیر معرفی کرد:

  • مهاجرت از طریق تحصیل در سوئد
  • مهاجرت از طریق کار در سوئد
  • مهاجرت از طریق تولد در سوئد
  • مهاجرت از طریق ازدواج با شهروندی سوئدی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئد
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت در سوئد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی در سوئد
  • مهاجرت از طریق خرید ملک در سوئد

دقت داشته باشید که تمامی روش ها نمی تواند برای یک فرد مناسب باشد و با توجه به شرایط مختلف هر فرد، یک یا چند مورد می تواند روش مناسبی باشند که باید بازهم بهترین گزینه را انتخاب نمود و برای رسیدن به آن اقدام کرد.

 

مهاجرت تحصیلی به سوئد

سوئد با سیستم آموزشی با کیفیت بالا، دانشگاه های مشهور جهانی و فرصت های شغلی جذاب، به مقصدی ایده‌آل برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است و اگر شما هم به دنبال مهاجرت تحصیلی به سوئد هستید، باید از شرایط پذیرش در دانشگاه های آن و هزینه تحصیل و چگونگی دریافت ویزای تحصیلی مطلع شوید.

دقت داشته باشید که با پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور، می توانید به اقامت موقت تحصیلی دست پیدا کنید. دریافت اقامت دائم از طریق تحصیل به طور مستقیم امکان پذیر نیست و شما برای رسیدن به آن، باید پس از اتمام تحصیلات در این کشور شغلی مناسب را یافته و در آن استخدام شوید تا ویزای تحصیلیتان به ویزای کار مبدل شود.

سپس از این طریق می توانید اقامت دائم را به دست آورید. باید تذکر دهیم که دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیلات فقط 6 ماه فرصت اضافه دارند تا در این کشور ساکن بوده و به دنبال شغل باشند و اگر نتوانند شغلی بیابند باید سوئد را ترک نمایند، ضمنا این مهلت قابل تمدید نیست.

البته باید بدانید که برای تحصیل در دانشگاه های سوئد، باید شهریه تحصیلی پرداخت کنید و تحصیل رایگان نیست (سالانه 8 تا 30 هزار دلار)، اما بورسیه های متعددی نیز به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود. همچنین دانشجویان خارجی در حین تحصیل خود می توانند به صورت پاره وقت به کار مشغول شده و کمک هزینه ای داشته باشند.

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت کاری به سوئد

سوئد یکی از مرفه ترین کشورهای جهان است که در آن فرصت های شغلی مناسب و متعددی در حوزه های مختلف برای مهاجرین در دسترس است. این کشور همچنین از سطح درآمد بالایی برخوردار است که رفاه قابل قبولی برای ساکنین آن به ارمغان آورده است.

سوئد با اقتصاد قوی، بازار کار پویا و کمبود نیروی کار ماهر، به مقصدی جذاب برای افراد جویای کار از سراسر جهان تبدیل شده است. پس اگر دارای دانش و تخصص خاص و مناسبی هستید، می توانید برای کار در این کشور اقدام نمایید. این امر نیازمند داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای سوئدی است.

شما باید توسط یک کارفرمای رسمی در این کشور استخدام شده و قراردادی رسمی را به امضای طرفین برسانید. همچنین شغل مربوطه باید در راستای دانش و تخصص شما باشد و دستمزد پرداختی آن با برابر با حقوق تعیین شده در قراردادهای جمعی سوئد باشد. همچنین کارفرما باید شما را از بیمه های درمانی، عمر و بازنشستگی برخوردار سازد.

در این صورت ویزای اقامت موقت برای شما صادر می شود که اعتبار آن 1 تا 2 ساله بوده و قابل تمدید است. در نهایت چنان چه شما 5 سال در این کشور ساکن بوده، کار کنید و مالیات خود را بپردازید، می توانید برای دریافت اقامت دائم سوئد درخواست نمایید.

 
مهاجرت کاری به سوئد
مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

سوئد با اقتصاد قوی، زیرساخت های مدرن و محیط سیاسی باثبات، به یکی از جذاب ترین مقاصد برای سرمایه گذاری در اروپا تبدیل شده است. این کشور از نظر شاخص های اقتصادی مانند رشد تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری و نرخ تورم در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. این موضوع ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

شما می توانید با سرمایه گذاری از طریق روش های مختلف در این کشور به ویزای اقامت موقت دست پیدا کرده و به سوئد مهاجرت کنید. روش های سرمایه گذاری مناسبی که در حال حاضر می تواند برای مهاجرت به سوئد برای ایرانیان مناسب باشد را می توان روش های زیر در نظر گرفت:

  • ثبت شرکت: شما می توانید با ثبت شرکت در سوئد و فعالیت در زمینه های مختلف تجاری سرمایه گذاری کنید.
  • خرید سهام: شما می توانید سهام شرکت های سوئدی را در بورس اوراق بهادار این کشور خریداری کنید.
  • خرید املاک و مستغلات: خرید ملک در سوئد می تواند یک سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود باشد، اما دقت داشته باشید که از طریق خرید ملک نمی توان به اقامت این کشور رسید.
  • سرمایه‌گذاری در صندوق های مشترک: شما می توانید با سرمایه‌گذاری در صندوق های مشترک از طیف گسترده ای از دارایی ها در سوئد سرمایه گذاری کنید.
  • کارآفرینی: اگر ایده کسب و کار جدیدی دارید، می توانید در سوئد آن را به مرحله اجرا درآورید و از حمایت های دولتی و خصوصی در این زمینه بهره مند شوید.

مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت

سوئد یکی از بهترین مقاصد حال حاضر اروپا برای ثبت شرکت و کارآفرینی است که می تواند شما را به بازار تمام اروپا متصل نماید. دقت کنید که یکی از شرایط لازم برای ثبت شرکت در این کشور، داشتن بیزنس پلنی مناسب و جذاب است که بتواند برای اقتصاد و بازار کار این کشور مناسب بوده و به پیشرفت آن کمک نماید.

علاوه بر این شما باید از انواع شرکت ها قابل ثبت در این کشور و شرایط هریک مطلع بوده و بتوانید بهترین نوع را برای بیزنس خود انتخاب نموده و به ثبت برسانید. دقت داشته باشید که برای ثبت شرکت در سوئد و اخذ اقامت باید حداقل 100 هزار کرون در این شرکت سرمایه گذاری نمایید.

متقاضیان با ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس خود و فراهم آوردن دیگر شرایط لازم، قادر به دریافت ویزای این کشور خواهند بود که دارای اعتباری 90 تا 180 روزه بوده و پس از ورود به این کشور باید برای دریافت اقامت موقت اقدام نمایند.

اقامت موقت صادره نیز معمولا دارای اعتباری 2 ساله خواهد بود که قابل تمدید می باشد. در نهایت پس از 5 سال زندگی در این کشور، امکان اخذ اقامت دائم برایتان فراهم می آید.

 
مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت
مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی

مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی

سوئد به عنوان کشوری با سابقه طولانی در حمایت از پناهندگان، پذیرای افراد متعددی است که به دلیل جنگ، آزار و اذیت و یا نقض حقوق بشر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند. با این حال، فرآیند پناهندگی در سوئد پیچیده و زمان بر بوده و متقاضیان باید شرایط سختی را پشت سر بگذارند.

اولین قدم برای پناهندگی در سوئد، ورود به خاک این کشور است. متقاضیان می توانند از طریق راه های مختلفی مانند پرواز، کشتی و یا زمینی به سوئد سفر کنند. اما دقت داشته باشید که روند پناهندگی برای ایرانیان با مراحلی بسیار سخت و خطرناک روبه رو خواهد بود و این روش به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

باید خاطر نشان کنیم که متقاضیان پناهندگی در سوئد در ابتدا ممکن است با مشکلات زیادی مانند کمبود مسکن و شغل روبرو شوند.همچنین یادگیری زبان سوئدی برای پناهندگان ضروری است و این امر می تواند در ابتدا و در کنار دیگر معضلات چالش برانگیز باشد. به همین خاطر تیم آی مهاجرتی هیچ خدمات و یا مشاوره ای در این حوزه انجام نمی دهد.

 

مهاجرت به سوئد از طریق تولد

شاید شما هم از دسته افرادی باشید که مهاجرت به سوئد از طریق تولد را یکی از روش های دستیابی به این امر بدانید. باید توجه کنید که تمامی کشورهای جهان برای تولد نوزادان در خاک خود، پیرو قانون خاک یا قانون خون هستند که کشورهای پیرو قانون خاک، می توانند مقصد مناسبی برای دریافت اقامت از طریق تولد تلقی شوند.

سوئد تابع قانون خون است، به این معنی که تابعیت به طور خودکار به کودکانی که در خاک این کشور متولد می شوند، اعطا نمی شود و باید حداقل یکی از والدین نوزاد تابعیتی سوئدی داشته باشند. با این حال، در برخی موارد خاص، ممکن است فرزندان متولد شده در سوئد بتوانند تابعیت این کشور را به دست آورند.

پس به خاطر داشته باشید که تولد کودک از والدینی غیر سوئدی در خاک این کشور نمی تواند آثار اقامتی برای کودک و یا والدین وی به دنبال داشته باشد، مگر این که والدین دارای تابعیتی مشخص نبوده و بی تابعیت باشند.

مهاجرت به سوئد از طریق تولد
مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به سوئد را می توان ازدواج با یک شهروند یا مقیم دائم این کشور در نظر گرفت. البته از آن جایی که ازدواج بین طرفین باید واقعی و سالم بوده و به قصد مهاجرت صورت نگرفته باشد، باید این امر را یک فرصت در نظر گرفت نه یک روش مهاجرتی. در هر صورت اگر با یک شهروند سوئدی ازدواج کنید می توانید به اقامت دائم این کشور برسید.

دقت داشته باشید که ازدواج طرفین باید به صورت رسمی به ثبت رسیده و با قوانین کشور سوئد هم خوانی داشته باشد. در این صورت در ابتدا یک ویزای 2 ساله به همسر شخص سوئدی اعطا می شود و در طول این مدت ازدواج آنان کاملا مورد بررسی قرار گرفته و واقعی بودن آن سنجیده می شود.

اگر مشخص شود که ازدواج شخص صوری بوده، برای همیشه از ورود به این کشور منع شده و جریمه هایی نیز برای هر دو طرف در نظر گرفته می شود. اما در صورت صحیح بودن همه چیز و سالم بودن ازدواج، پس از 3 سال زندگی مشترک و اقامت در سوئد، شخص می تواند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به سوئد

برای مهاجرت به سوئد با توجه به روش مهاجرت و شرایط شخصی، باید مدارکی را تهیه و جمع آوری کرده و به مراجع مورد نیاز ارائه نمایید. یکی از اصلی ترین مراکزی که باید مدارک خود را به آنان ارائه کنید، سفارت سوئد است که نقش اصلی را در صدور ویزای شما بر عهده دارد. متقاضیان باید مدارک عمومی را به سفارت ارائه کنند که از تمامی افراد بدون توجه به روش مهاجرت درخواست می شود، این مدارک بدین شرح هستند:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ ورود به سوئد
  • دو قطعه عکس پرسنلی جدید با زمینه سفید
  • فرم درخواست تکمیل شده و امضا شده توسط متقاضی

تمکن مالی که شما باید مدارک کافی برای اثبات آن برای تامین هزینه های زندگی خود در سوئد را ارائه دهید. این مدارک می تواند شامل :

  • صورت حساب بانکی، گواهی حقوق و غیره باشد.
  • بیمه درمانی که کل دوران اقامت شما در سوئد را پوشش دهد.
  • گواهی عدم سوءپیشینه از پلیس کشور محل اقامت خود

اما باتوجه به روش های مختلف مهاجرتی، برخی مدارک نیز برای هر روش جداگانه مورد نیاز خواهند بود که به شرح زیر هستند:

 روش مهاجرتمدارک خاص مورد نیازروش مهاجرتمدارک خاص موردنیاز
مهاجرت تحصیلی

گواهی یا نامه پذیرش از دانشگاه

مدرک معتبر زبان انگلیسی یا سوئدی

آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات

مهاجرت سرمایه گذاری

بیزنس پلن یا طرح تجاری

حداقل سرمایه برای راه اندازی شرکت

مهاجرت کاری

ارائه جاب آفر یا دعوت نامه از کارفرما

هرگونه سوابق کاری

مدارک تحصیلی

خلاصه رزومه کاری

مهاجرت ازدواج

ارائه مدرک رسمی ازدواج

ارائه تمکن مالی از سوی همسر

ارائه گواهی مربوط به محل مناسب اقامت

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

وبینار نگاهی بر روش های مهاجرتی مختلف

مهاجرت به تمامی کشورهای دنیا از شیوه های مختلفی امکان پذیر است که با توجه به شرایط فردی ، باید بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمود.

هر یک از روش ها همراه با مزایای خود با چالش های متعددی دارند . این وبینار را تا انتها تماشا نموده و جهت دریافت جزئیات هر یک از روش ها با مشاورین ما در ارتباط باشید.

هزینه های مربوط به مهاجرت به سوئد

یکی از بخش های مهم مهاجرت به سوئد که باید حتما پیش از اقدام مورد بررسی و محاسبه دقیق قرار بگیرد، هزینه های مربوط به آن است. هزینه های مربوط به مهاجرت به دو بخش تقسیم می شوند:

1. هزینه مهاجرت تا قبل از ورود به سوئد2. هزینه های زندگی پس از ورود به این کشور

باید بگوییم که هزینه های پیش از رسیدن به این کشور معمولا در بازه های مشخصی قرار دارند که شامل هزینه صدور ویزا، هزینه ترجمه مدارک، هزینه بیمه مسافرتی و بیمه درمانی، هزینه بلیت هواپیما و غیره می شود. البته با توجه روش های مختلف مهاجرتی قطعا هزینه های شما نیز متفاوت خواهد بود، به همین خاطر باید این موضوع به طور تخصصی و برای هر فرد جداگانه و دقیق محاسبه شود . در ادامه هزینه صدور ویزای توریستی کشور سوئد را مشاهده می کنید:

شرایط سنی متقاضیهزینه صدور ویزا
کودکان کمتر از 6 سالرایگان
کودکان 6 تا 11 سال40 یورو
افراد بالای 12 سال80 یورو

اما هزینه صدور ویزای این کشور با توجه به روش های مختلف مهاجرت نیز به شرح زیر می باشد:

نوع ویزاهزینه صدور ویزا
ویزای تحصیلی128 یورو
ویزای کاری171 یورو
ویزای سرمایه گذاری80 یورو
ویزای ازدواج80 یورو

در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور نیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که سوئد کشوری ارزان نیست و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، در دسته کشورهای گران قرار می گیرد. همچنین میزان مخارج و هزینه ها در شهرهای مختلف آن متفاوت بوده و کلان شهرها و شهرهای مهم آن بالاترین میزان مخارج را دارند .در ادامه به طور متوسط برخی از هزینه های زندگی در این کشور را مشاهده می کنید:

مخارجمبلغ هزینه
متوسط هزینه زندگی ماهانه خانواده 4 نفره بدون اجاره مسکن3,255.0 یورو
متوسط هزینه زندگی ماهانه یک فرد مجرد بدون اجاره مسکن887.7 یورو
متوسط هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه735.10 یورو
متوسط هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه1,170.79 یورو

تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر معالی آباد شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره مهاجرت به سوئد و تمامی جزئیات و شرایط آن هستند. با ما تماس بگیرید و وقت مشاوره خود را همین الان مشخص کنید.

در قاره اروپا مقصدهای مناسب زیادی وجود دارد که برخی از آنها در زیر برای شما جمع آوری شده اند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه