مهاجرت کاری و کار در اتریش

مهاجرت کاری و کار در اتریش همواره مورد تقاضای بسیاری از علاقه مندان به زندگی در این کشور می باشد و سالانه افراد زیادی تلاش می کنند تا بتوانند با یافتن شغلی مناسب به این کشور زیبا مهاجرت کنند؛ که در این بین شانس با همه متقاضیان همراه نیست.

برای دستیابی به موفقیت در این زمنه باید حتما از طالاعات و تجارب متخصصین این حوزه نهایت بهره را ببرید. پس در صورتی که به دنبال مهاجرت کاری به اتریش هستید، در این عنوان با ما مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید تا از تمامی قوانین ورود به این کشور به شیوه کار مطلع شوید.

مهاجرت کاری و کار در اتریش

طبق قوانین کاری اتریش، کار قانونی شامل 8 ساعت کار در روز و 40 ساعت در هفته می باشد و هر مقدار بیشتر باید با پرداخت اضافه کار همراه باشد.

فهرست مطالب

اتریش به عنوان کشوری که یکی از بهترین اقتصادهای اروپا را در خود جای داده ، می کوشد تا با فراهم نمودن شغلی مناسب ، سطح درآمد مردم را بالا برده و رفاه اجتماعی خوبی را برای آنان فراهم سازد.

چنانچه نگاهی به نرخ بیکاری این کشور نیز داشته باشید ، در می یابید که تعداد نیروی بیکار نیز در جامعه آماری این کشور پایین بوده و هر ساله تعداد قابل توجهی از فارع التحصیلان دانشگاه به حوزه تخصصی خود وارد می شوند.

قوانین کار در اتریش کاملا مشخص بوده و با رعایت آنها می توان به آسانی به کار و درآمد مناسبی رسید . البته گفتنی است که ورود به حوزه کاری این کشور آسان نبوده و شما باید شرایط خوبی را فراهم سازید تا بتوانید از متقاضیان از سراسر دنیا پیشی گرفته و به ویزا برسید.

مهاجرت کاری و کار در اتریش پروسه ای مهم است که پیشنهاد می شود حتما یک همراه و مشاور را در تمامی مراحل با خود داشته باشید . مطالعه عنوان شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش می تواند راهنمای خوبی برای شناخت سایر مسیرهای مهاجرت به این کشور شناخته شود.

قوانین کار در کشور اتریش

قوانین کار در کشور اتریش به نحوی است که هر دو کارفرما و نیروی موردنظر باید با توافق کامل کار را آغار نموده و اداره کار به صورت جدی بر رعایت شدن تمامی قوانین نظارت دارد . ابتدا دقت داشته باشید که برای مهاجرت کاری و کار در اتریش به هر روشی باید ویزای این کشور را دریافت کنید و بدون آن اجازه ورود به این کشور را نخواهید داشت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مهاجرت کاری و کار در اتریش

تمامی کارمندان و نیروهای رسمی کار در اتریش باید هشت ساعت در هر روز و به مدت 40 ساعت در هفته ( پنج روز در هفته ) به کار مشغول شوند تا شامل بیمه و تمامی قوانین رسمی هر کشور گردند.

البته این امکان نیز وجود دارد که برخی از مشاغل تا 12 ساعت در روزه و یا 60 ساعت در هفته نیز برای برخی از نیروها وجود داشته باشد ، که شامل اضافه کاری و دریافت حقوق می باشد.

البته دقت کنید که تمامی مشاغل مجاز به افزایش ساعات کاری نبوده و باید دلیل منطی برای کار به مدت زمان بیشتر وجود داشته باشد . طبق قوانین کار در کشور اتریش شما می توانید به مدت پنج هفته و یا 25 روز کاری مرخصی بگیرید که در صورت کار به مدت بیش از 25 سال می توانید به مدت شش هفته در سال مرخصی باشید.

قراردادهای کاری در کشور اتریش

داشتن مجوز و یا قرارداد کاری اصلی ترین لازمه کار در کشور اتریش به شمار می رود و شما می توانید به توجه به هر یک از آن ها به کار در کشور اتریش مشغول شوید . فراموش نکنید که افرادی که بدون هیچ گونه قرارداد کاری به کاری مشغول می شوند ، شامل هیچ گونه بیمه و مزایا نشده و تحت پوشش قانون قرار نخواهند گرفت.

علاوه بر این مهاجرینی که بدون رعایت مهاجرت کاری و کار در اتریش به کار مشغول می شوند ، از این کشور اخراج شده و نمی توانند تا ده سال بعد به این کشور وارد شوند؛ که یک تنبه بسیار سخت و بزرگ می باشد.

پس به هیچ عنوان به کار غیرقانونی در اتریش مشغول نشوید، چنانچه بخواهیم قراردادهای کاری در کشور اتریش را به صورت کلی دسته بندی کنیم به شرح زیر می باشد:

نوع قرارداد

شرایط
قراردادهای رسمیبه مدت طولانی و با تمامی مزایا و بیمه بسته می شود.
قرارداد موقتیبرای مدتی مشخص و طبق توافق طرفین بسته می شود.
قرارداد خدماتی

با توجه به نوع و شرایط کار میان طرفین توافق می شود.

در میان قراردادهای بالا دو نوع موقتی و خدماتی می تواند کاملا مطابق با قوانین اداره کار این کشور نبوده و طرفین از طریق توافق کار را آغاز کنند . اما در قراردادهای رسمی باید تمامی قوانین کار در اتریش به صورت کامل اجرا شود.

برای اینکه به کشور اتریش نقل مکان کرده و بتوانید شغل مناسب خود را یافته و در آن مشغول به کار شوید؛ باید با مهاجرت و چالش های پیش رو در این امر آشنا شده و آماده مقابله با آن ها باشید. به همین خاطر مشاورین ما به صورت خلاصه ویدیویی را برای شما تهیه کرده و اصلی ترین و مهم ترین موارد را در اختیار شما گذاشته اند.

حتما برای یافتن پاسخ سوالات خود ویدیو را مشاهده و ادامه مطلب را از دست ندهید!

نمایش ویدیو درباره مهاجرت و چالش های پیش رو

ویزای جاب سیکر اتریش

همانگونه که تا به اینجای مقاله دریافتید دریافت ویزای کاری اتریش اصلی ترین قدم ورود به این کشور است و شما می توانید به واسطه آن اقامت قانونی در اتریش را تجربه کنید . یکی از راه های رسیدن به این اجازه می تواند ویزای جاب سیکر اتریش باشد.

در این نوع ویزا شما اجازه دارید تا برای کاریابی در اتریش به این کشور وارد شده و موفق به دریافت ویزای اقامتی شوید تا برای یافتن یک شغل مناسب و مورد علاقه خود به جستجو پبردازید.

دریافت امتیاز مشخص شده از سوی این کشور شرط اصلی رسیدن به ویزا تلقی می شود و این فرصت را در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید بدون داشتن شغلی معین به این کشور وارد شده و به جستجوی شغل بپردازید.

امتیازات لازم مهاجرت کاری و کار در اتریش از طریق ویزای جاب سیکر اتریش به شرح زیر می باشد و متقاضی باید 70 امتیاز از مجموع 100 امتیاز را حتما کسب کند تا قادر به دریافت این نوع از اجازه ورود و اقامت شود:

Austrian
Job
Seeker Visa

معیارامتیاز
سن تا 35 سال20 امتیاز
سن 35 تا 40 سال15 امتیاز
سن 40 تا 45 سال10 امتیاز
مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی در سطح پیشرفته10 امتیاز
مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی در سطح مبتدی5 امتیاز
سابقه کاری به ازای هر سال 2 امتیازنهایتا 20 امتیاز از این بخش
داشتن 6 ماه سابقه کاری مرتبط در اتریش10 امتیاز
مدرک تحصیلی فوق دیپلم در اتریش5 امتیاز
مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد اتریش10 امتیاز
جوایز علمی یا فعالیت های پژوهشیتا 20 امتیاز
ارائه مدرک دکترا در برخی از رشته هاتا 40 امتیاز
روش های پیدا کردن کار در اتریش

روش های پیدا کردن کار در اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق کار به شیوه های مختلفی برای شما علاقه مندان میسر می شود که تنها نیازمند اقدام صحیح است. از جمله اصلی ترین روش های پیداکردن کار در اتریش می توان به جستجوی اینترنتی اشاره کرد که از طریق سایت های مختلف فرصت های شغلی ایده آلی به دست می آید. در واقع کاریابی در اتریش به دو شکل حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است و در صورتی که نتوانید به صورت حضوری و یا ویزای جاب سیکر اتریش اقدام نمایید ، باید سایر مسیرهای غیرحضوری و اینترنتی را امتحان کنید.

مراجعه به موسسات کاریابی و جاب آفر از موثرترین ها هستند که فرصت های شغلی به روز را در اختیار متقاضیان قرار می دهند . در روش های آنلاین نیازی به سفر به اتریش نداشته و می توان تمامی مقدمات را از داخل کشور فراهم نمود و سپس با ویزا به این کشور قدم گذاشت.

داشتن مدرک تحصیلی بالا و سابقه کاری مرتبط از مهم ترین فاکتورها در یافتن کار در اتریش هستند . همچنین تحصیل در دانشگاه های این کشور می تواند یکی از بهترین مسیرها جهت مهاجرت کاری به اتریش باشد.

مطالعه عنوان تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان راهنمای خوبی برای شما در این رابطه خواهد بود که توصیه می کنیم آن را از دست ندهید.

همچنین جهت مهاجرت کاری و کار در اتریش در اولین قدم زبان آلمانی خود را تقویت کنید تا بتوانید یکی از اصلی ترین موانع را از پیش روی خود بردارید.

موسسات کاریابی در اتریش

در تمامی کشورهای جهان موسسات های مختلفی وجود دارند که به مهاجرین خدمات ارائه داده و آن ها را با توجه به هدفشان که تحصیلی و یا کاری می باشد به ویزا می رسانند . خبر خوش نیز آن است که می توانید برای مهاجرت کاری و کار در اتریش نیز از طریق این موسسات اقدام نموده و به ویزای کاری کشور اتریش دست یابید.

اغلب این موسسات دارای سایت های اینترنتی معتبر بوده و شما می توانید با مراجعه به آن ها از شرایط کاری کارفرما آگاه شده و با ارسال مدارک خود، به توافق برسید. البته دقت داشته باشید که اغلب موسسات کاریابی برای برقراری ارتباط با کارفرما مبلغی را دریافت کرده و یا شما باید به عضویت در سایت آن ها درآیید.

برخی از معتبرترین موسسات کاریابی در اتریش عبارتند از:

  • https://www.alleskralle.com/jobs/att
  • https://www.job.at
  • https://www.karriere.at

کار در اتریش برای ایرانیان

چنانچه شما عزیزان با داشتن سابقه کاری مرتبط تلاش دارید تا مهاجرت کاری به اتریش را تجربه کنید ، توصیه می کنیم تا تمامی راه های مرتبط را بررسی کرده و تا حد ممکن به چندین شیوه اقدام کنید تا بتوانید به یک کارفرمای این کشور متصل شده و به یک شغل مناسب برسید.

بهترین منابع برای کار در اتریش برای ایرانیان بررسی سایت ها و پورتال های کاریابی می باشد که به شما فرصت می دهد تا رزومه خود را برای کارفرمایان متعدد ارسال نموده و به صورت آنلاین بتوانید به بازار کار این کشور مرتبط شوید.

البته برای ایرانیان در ابتدا تسلط به زبان آلمانی دشوار است و توصیه می کنیم تا ابتدا به دنبال مشاغلی به زبان انگلیسی باشید تا بتوانید آسان تر با کارفرمایان به توافق برسید و پس از ورود به این کشور ، مهارت زبانی خود را تقویت نموده و به سایر مشاغل وارد شوید.

دقت داشته باشید که تمامی سایت ها و موسسات کاریابی معتبر نبوده و ممکن است موجب ضرر مالی به شما شوند . از این رو حتما با ما در آی مهاجرتی تماس گرفته و با دریافت مشاوره با خیالی آسوده به ویزای این کشور دست یابید.

علاوه بر این مهاجرت کاری و کار در اتریش منحصر به یافتن شغل نبوده و شما باید شناخت خوبی از این کشور داشته باشید و از جوانب مختلف از جمله مخارج خود نیز مطلع باشید . پس حتما مقاله ما با عنوان راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش را نیز مطالعه کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بهترین شهر اتریش برای کار

قطعا در یافتن شغلی مناسب در کشور اتریش باید بتوانید شرکت ها و کارخانجات مهم را نیز بشناسید که بتوانید شهرهای با فرصت شغلی بیشتر را انتخاب کنید . کشور اتریش دارای شهرهای بزرگ بسیاری نیست اما همان تعداد محدود شهرهای معروف آن گزینه های مناسبی در کل اروپا شناخته می شوند.

کارشناسان ما در عنوان بهترین شهرهای اتریش برای کار به صورت دقیق فرصت های شغلی در هر شهر این کشور را شرح داده اند اما چناچه بخواهیم بهترین شهر اتریش برای کار را به شما عزیزان معرفی کنیم ، باید به سراغ وین برویم.

این شهر به عنوان پایتخت این کشور بهترین و اولین گزینه برای داشتن مهاجرت کاری و کار در اتریش به شمار رفته و می توانید در آن برای هر حوزه تخصصی کاری مناسب بیابید . از دیگر گزینه های مناسب برای کار و البته اقامت در اتریش نیز می توان شهرهای زیر را نام برد:

بهترین شهر اتریش برای کار
  • سالزبورگ
  • گراتس
  • لینز
  • اینسبروک

البته دقت داشته باشید که هر یک از این شهرها برای کار در حوزه ای خاص می تواند مناسب باشد و شما باید با توجه به مهارت خود هر یک را بررسی کنید . به عنوان مثال شهر لینز برای دانشجویان و یافتن کارهای پاره وقت ایده آل است و می توانید در حوزه های آموزشی به درآمد و فرصت های خوبی دسترسی داشته باشید. در امر مهاجرت کاری و کار در اتریش نهایت دقت را به خرج بدهید.

کار سیاه در اتریش

شاید در هنگام جستجوی شرایط مهاجرت کاری و کار در اتریش به عنوانی با نام کار سیاه در اتریش بربخورید که خوب است در رابطه با آن اطلاعات کامل داشته باشید . کار سیاه به مشاغلی گفته می شود که به صورت غیرقانونی و بدون درنظرگرفتن شرایط مناسب کاری انجام می شود.

برای این نوع کار شما نمی توانید به ویزا رسیده و یا از حقوق قانونی بهره مند شوید . با کلیک بر روی عنوان کار سیاه در اتریش می توانید بیشتر با این نوع شغل در اتریش آشنا شوید.

اما اینگونه مشاغل از آنجا که از خارج از کشور اتریش قابل دست یابی نیستند ، معمولا توسط دانشجویان و یا افرادی که به نوعی دیگر به این کشور وارد شده اند انتخاب می شود.

تنها توصیه کارشناسان ما به شما این است که در صورت ورود به کشور اتریش و خارج شدن از فرصت شغلی خود به هر دلیلی ، به دنبال کار سیاه در این کشور نباشید و با جستجو داشتن پشتکار خود را از حقوق قانونی کار در این کشور بهره مند سازید.

حداقل دستمزد ممکن ، عدم وجود بیمه و ساعات کاری زیاد و طاقت فرسا از اصلی ترین معایب کار سیاه در اتریش است که زندگی را برای شما دشوار می سازد.

جاب آفر اتریش

جاب آفر اتریش

یکی از اصلی ترین روش های مهاجرت کاری و کار در اتریش داشتن یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای مقیم این کشور می باشد . البته داشتن پیشنهاد شغلی از اتریش کار آسانی نبوده و شما باید شرایط خاصی را فراهم سازید تا واجد شرایط این پیشنهاد باشید.

جاب آفر اتریش بدین معنی است که یک کارفرما اعلام می کند به شما به عنوان یک نیروی متخصص نیازمند است و شما شرایط پر کردن فرصت شغلی موردنظر را دارید . ارسال دعوتنامه توسط شرکت و یا کارفرما برگ برنده شما تلقی شده و به وسیله آن می توانید آماده رفتن به سفارت و دریافت ویزا شوید.

البته کارفرما باید از آگهی شغل موردنظر سه ماه در اتریش و اروپا مطمئن شده و سپس نیروی کار خود را از کشوری دیگر جذب کند . تمام این موارد با جزئیات کامل توسط کارشناسان آی مهاجرتی تحت عنوان ویزای جاب آفر اتریش شرح داده شده است.

ارسال مدارک و رزومه به کارفرمایان اتریشی می تواند شما را در موقعیت دریافت پیشنهاد شغلی قرار دهد و کمک بسیار بزرگی در مهاجرت کاری و کار در اتریش به شما نماید، اما دقت داشته باشید که شرایط جاب آفر اتریش آسان نبوده و شما باید سفارت را قانع کنید که مهارت درخواستی کارفرما تخصصی بوده و شما می توانید آن را به صورت کامل برآورده سازید.

مصاحبه کاری در اتریش

قطعا ارسال رزومه و یا درخواست برای مهاجرت کاری و کار در اتریش کافی نبوده و شما باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید تا موفق به دریافت ویزا شوید . شما به هر شیوه کاری ( جاب آفر و یا جاب سیکر ) به بازار کار این کشور قدم بگذارید ، باید مصاحبه ای را با کارفرمای خود انجام دهید.

در برخی موارد این مصاحبه کاری در اتریش اینترنتی و از راه دور بوده و در برخی موارد می تواند به صورت حضوری در محیط کاری موردنظر انجام شود . خوب است که از این مورد نیز به عنوان یکی از راهکارهای موفقیت در مهاجرت کاری به اتریش مطلع باشید تا بتوانید هرچه بهتر به خواسته خود برسید.

برای شرکت در مصاحبه کاری باید ابتدا مهارت زبانی خود را به خوبی بالا ببرید تا کارفرما برای ایجاد ارتباط با شما دچار مشکل نشده و آن را مانعی برای استخدام درنظر نگیرد . بخاطر داشته باشید که حتی در صورت تمایل به کار به زبان انگلیسی به حد کم تا متوسطی از زبان آلمانی نیاز دارید و باید با آن آشنایی داشته باشید.

از دیگر فاکتورهای مهم می توان به آراستگی و مرتبی ظاهر اشاره کرد که در صورت حضوری بودن مصاحبه از اهمیت دو چندانی برخودار بوده و موجه بودن شما را نشان می دهد . به نحوه صحبت کردن خود و رعایت ادب نیز دقت ویژه داشته باشید . به سوالات با دقت گوش دهید و شمرده و با اعتماد به نفس جواب های خود را منتقل کنید.

مقالات و مطالب زیر اطلاعات شما درباره کشور اتریش را بالاتر می برند، مطالعه آن ها را از دست ندهید:

استخدام کارگر ساده در اتریش

کارگر ساده را می توان به فردی اطلاق نمود که دارای مهارت و یا تحصیلات مرتبط با حوزه کاری خود نبوده و معمولا کمترین حد از دستمزد قانونی را دریافت می کند . یکی از راه های مهاجرت کاری و کار در اتریش را می توان شغل کارگری دانست که در بسیاری از حوزه ها برای آن کار وجود دارد ، اما با درآمد بالایی همراه نمی باشد.

یک فرد می تواند به عنوان کارگر رستوران ، کارگر گاراژ ، کارگر فروشگاه ، کارخانجات و غیره به کار مشغول شده و با توجه به نوع کار خود درآمد متفاوتی نیز داشته باشد.

استخدام کارگر ساده در اتریش معمولا برای مهاجرین زیاد قابل دسترسی نبوده و دولت اتریش تمایل دارد تا ویزای ورود به خاک خود را به افرادی اعطا کند که مهارت و تخصصی ویژه را به این کشور بیاورند.

استخدام کارگر ساده در اتریش

دقت داشته باشید که طبق قوانین کار در اتریش حتی کارگران از تمامی حقایق قانونی بهره مند شده و می توانند بیمه و خدمات بازنشستگی داشته باشند . به طرو میانگین حقوق کارگر ساده در اتریش 3800 یورو در ماه است و در برخی از شهرها مانند وین می توانید درآمد بیشتری نسبت به سایر مناطق این کشور کسب کنید.

همچنین گفتنی است که کارگران می توانند به صورت پاره وقت نیز به کار بپردازیند و مطابق با آن می توان حداقل از 1200 یورو در ماه درآمد داشت . سال های سابقه و میزان مهارت از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر میزان درآمد هستند.

کار در اتریش بدون مدرک تحصیلی

کار در اتریش تنها برای افراد با مدرک تحصیلی بالا امکان پذیر نبوده و شما می توانید حتی بدون مدرک تحصیلی و با داشتن مهارت در یک شغل به فرصت شغلی مناسب دست یابید.

برخی از مشاغل در این کشور صرفا نیازمند مدرک دانشگاهی و تحصیلات بالا نبوده و کارفرما به دنبال افرادی با تخصص است که بتواند کار موردنظر را از روی تجربه انجام دهد.

کار در اتریش بدون مدرک تحصیلی می تواند به واسطه سابقه و مهارت بالا شما را به درآمد قابل توجهی برساند که برخی از افراد با مدارک تحصیلی بالا آن را ندارند.

تنها دقت داشته باشید که مهاجرت کاری و کار در اتریش روند آسانی نبوده و شما باید مهارت خود را به حدی نشان دهید که از بسیاری از متقاضیان با مدرک تحصیلی بهتر ظاهر شوید.

اتریش کشوری با فرصت های شغلی بی شمار است که می توان با شرایط مختلف به شغلی ایده آل در یکی از شهرهای آن دست یافت.

بنابراین در صورتی که دارای مدرک تحصیلی نیستید ، به هیچ عنوان ناامید نشده و حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس گرفته و ضمن مطرخ نمودن شرایط خود به روشی مطمئن برای مهاجرت کاری و کار در اتریش دست یابید.

البته می توانید با ثبت نام در دوره های آموزشی و کارآموزشی به اتریش وارد شده و سپس با دریافت درک به دنبال کار در این کشور باشید.

اجازه کار برای پناهنده ها در اتریش

متاسفانه همواره افراد بسیاری در جهان سالیانه از طریق پناهندگی تلاش می کنند تا به کشور دلخواه خود از جمله اتریش مهاجرت کنند که انتخابی کاملا غلط و اشتباه است . پناهندگی به کشوری همچون اتریش فرصت زندگی سالم و نرمال را از شما سلب نموده و ضمن به هدر دادن تمامی سرمایه تان ، خطر جانی را نیز برایتان به همراه دارد.

پناهنده در اتریش به معنای محروم ماندن از داشن شغلی مناسب و حداقل درآمد تلقی می شود و تا چند ماه و یا چند سال زندگی را برای شما در این کشور سخت می سازد . اجازه کار برای پناهنده ها در اتریش در ابتدای پناهندگی و تا زمانی که در کمپ ها هستند ، اجازه کار وجود نخواهد داشت و پس از آن نیز نمی توانید در مشاغل فصلی و جزئی به کار مشغول شد.

اتریش این فرصت را نیز به پناهندگان می دهد تا به خدمات اجتماعی برای دولت پرداخته و حداقل دستمزد رایج را دریافت کنند . بخاطر داشته باشید که پناهندگی به معنای آوارگی در کشوری دیگر است و شما به هیچ عنوان همانند فردی که مهاجرت قانونی را انتخاب نموده ، شرایط زندگی و کار ایده آلی را نخواهید داشت.

در کمپ های پناهندگی تنها غذا و جای خواب شما تامین شده و از کمترین حقوق انسانی بهره مند خواهید شد . خوشبختانه ما در آی مهاجرتی علاقه مندان به مهاجرت کاری به کشور اتریش را تنها از طریق روش های قانونی به اقامت این کشور رسانده و هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهیم.

شرایط ویزای کار اتریش

خوب است که قبل از هرگونه اقدامی ابتدا شرایط کار در حوزه مرتبط با مهارت خود در اتریش را بررسی کنید و سپس با دریافت مشاوره ، اقدامی کاملا متناسب داشته باشید تا بتوانید به آسانی به ویزای این کشور دست یابید.

شرایط ویزای کار اتریش همانگونه که در بالا گفته شد ، نیازمند داشتن یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای این کشور می باشد و یا باید با دریافت امتیاز بالا بتوانید به ویزای جاب سیکر اتریش برسید.

خوب است که با داشتن شرط اصلی مهاجرت کاری و کار در اتریش ، در مرحله جمع آوری و ارائه مدارک به سفارت نیز موفق عمل نمایید تا خدایی نکرده با ریجکت شدن مواجه نشوید. سفارت اتریش به دقت شرایط درخواست شما را بررسی نموده و در صورت کافی بودن تمامی مدارک ، با صدور آن موافقت می کند.

شرایط ویزای کار اتریش

داشتن مهارت زبانی کافی ، سابقه کاری مرتبط و پشتوانه کافی مالی از مهم ترین دلایلی هستند که شما را به عنوان نیروی کار مفید در این کشور معرفی خواهد نمود.

بخاطر داشته باشید که مصاحبه با آفیسر و موجه بودن صحبت های شما برای او نقش کلیدی داشته باشد، در صورتی که او می تواند دلیل شما به ورود و یا رد شدن ویزا برای مهاجرت کاری و کار در اتریش تلقی شود.

مدارک لازم برای ویزای کار اتریش

برای ارسال درخواست ویزای کار در اتریش باید مجموعه ای از مدارک را آماده ساخته و به سفارت ارسال کنید . دقت ویژه داشته باشید که هرگونه نقص و یا کسری در مدارک می تواند به صورت کلی منجر به رد درخواست و از دست رفتن فرصت شود ، بنابراین یک همراه و مشاور را در کلیه مسیر با خود داشته باشید.

مدارک لازم برای ویزای کار در اتریش شامل موارد زیر می شود:

  • پاسپورت
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری و مدارک اثبات آن ( مانند بیمه )
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی ( پرینت حساب بانکی )
  • ارائه قرارداد کاری

هزینه ویزای کار اتریش

گرچه شما به دنبال مهاجرت کاری و کار در اتریش هستید، اما باید برای رسیدن به ویزا و سفر به این کشور هزینه هایی را نیز باید متقبل شوید که در هر بخش و به صورت جداگانه دریافت می شود.

این هزینه ها ممکن است برای برخی از افراد با یکدیگر متفاوت باید و گزینه هایی به این موارد اضافه و یا از آن کاسته شود؛ پس باید حتما این مطلب را تخصصی مورد بررسی قرار داد. برای هزینه ویزای کار در اتریش باید به صورت تقریبی موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

Austrian
Work
Visa Fee

موارد هزینه های مربوطه
ترجمه مدارک3 تا 12 میلیون تومان
تایید مدارک زاب ZAB200 یورو
تمکن مالی5118 یورو
صدور ویزای جاب آفر80 یورو
صدور ویزای جاب سیکر80 یورو
تائید دادگستری و وزارت امور خارجه200 هزار تا 1 میلیون تومان
ووچر یا بوکینگ هتل1000 یورو
بلیت هواپیماحداقل 12 میلیون تومان

در این عنوان مشاورین متخصص ما در آی مهاجرتی تلاش نمودند تا تمامی جزئیات لازم در رابطه با مهاجرت کاری و کار در اتریش را برای شما علاقه مندان به این کشور گرد آوری کنند. در صورتی که به دنبال بررسی شرایط خود برای اقدام بدین شیوه هستید، با ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید تا به دقیق ترین اطلاعات در این باره برسید.

سوالات پر تکرار مهاجرت کاری و کار در اتریش

با مهاجرت کاری و کار در اتریش، مزایا و معایب و حقوق و دستمزد در این کشور آشنا شدید؛ در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ می دهیم. شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

به دو شیوه ، از طریق ویزای جستجوی کار و یا داشتن پیشنهاد شغلی می توان به ویزای کاری اتریش رسید.

در میان شهرهای محتلف این کشور می توان وین را بهترین گزینه برای فرصت های شغلی مناسب دانست.

خیر پناهندگی شیوه ای غیرقانونی و پرخطر بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

متقاضیان باید به 70 امتیاز از 100 امتیاز کلی دست یابند تا ویزا به آنان تعلق گیرد.

تمامی نیروی کار فعال در اتریش باید به مدت 40 ساعت در هفته ( 8 ساعت در پنج روز هفته ) به کار مشغول شوند که البته از طریق توافق با کارفرما و رعایت قوانین می تواند افزایش و یا کاهش یابد.

در پایان شما را به تماشای ویدیوی برخی از کلاینت ها که به ویزای مقصد دلخواهشان رسیده اند؛ دعوت می کنیم:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه