آزمون ست SAT در ترکیه

آزمون ست SAT در ترکیه یکی از آزمون های مورد تایید دانشگاه های این کشور است که متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف می توانند در آن شرکت نموده و با اخذ نمره مناسب و قبولی به تحصیل در دانشگاه های این کشور مشغول شوند؛ البته باید مطلع باشید که آیا مرکز انتخابی شما این آزمون را می پذیرد یا خیر.

در ادامه با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا آزمون ست SAT در ترکیه را کاملا با جزئیات بشناسید.

آزمون ست SAT در ترکیه

هزینه شرکت در آزمون ست SAT در ترکیه برابر با 103 دلار می باشد و نتیجه اخذ شده در آزمون حداکثر 3 سال و نیم می باشد.

فهرست مطالب

آزمون SAT ترکیه یک آزمون بین المللی می باشد که در کشورهای ترکیه، آمریکا، کانادا و غیره نیز قابل قبول است و متقاضیان می توانند نتیجه آن را برای دانشگاه هایی غیر از ترکیه نیز استفاده نمایند. البته آزمون های دیگری همچون آزمون YOS نز در ترکیه معتبر می باشد و برخی از مراکز این آزمون و برخی هر دو را مورد پذیرش قرار می دهند.

برخی از دانشگاه های خصوصی نیز بدون نیاز به هیچ آزمونی و با توجه به رزومه افراد و شرایط و مدارک خاص خود نسبت به پذیرش دانشجویان اقدام می کنند که باید از طریق مکاتبه از شرایط آن ها مطلع شوید.

آزمون ست در ترکیه برای پذیرش در تمامی رشته های پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و غیره مورد قبول می باشد و هرکدام نیاز به نمره و سطحی خاص از این آزمون دارد. برای اطلاع از شرایط و مدارک جهت تحصیل در این کشور حتما مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 را مطالعه فرمایید.

شرایط آزمون SAT ترکیه

آزمون SAT به معنای Scholastic Aptitude Test می باشد و توسط موسسه کالج برد آمریکا طراحی و نظارت می شود و می تواند برای پذیرش در تمامی رشته ها در دانشگاه های کشور ترکیه مورد استفاده قرار بگیرد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آزمون ست SAT در ترکیه

آزمون ست در ترکیه به زبان انگلیسی برگزار شده و دارای امتیازی از 400 تا 1600 می باشد و همه افراد می توانند بدون محدودیت خاصی در آن شرکت کنند.

آزمون ست پزشکی دانش شخص را در زمینه نگارش و درک مطلب، ریاضیات و هندسه و هر آن چیزی که در طی دبیرستان فرا گرفته، ارزیابی می‌کند؛ البته لازم به ذکر است که متقاضیان شرکت در دانشگاه های ترکیه باید در آزمون SAT1 شرکت نمایند که با آزمون SAT2 از لحاظ نوع سوالات متفاوت می باشد و آزمون SAT2 برای دانشگاه های ترکیه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مدت اعتبار نتیجه آزمون 3 سال و نیم است و سوالات آن در دسته های زیر قرار می گیرند:

  • بخش ریاضیات که به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول که امکان استفاده از ماشین حساب وجود ندارد و شامل 20 سوال و 25 زمان بوده و بخش دوم که استفاده از ماشین حساب ممکن است و شامل 38 سوال و 55 دقیقه زمان است.
  • بخش درک مطلب که شامل 52 سؤال و 65 دقیقه وقت است.
  • بخش نگارش که شامل 44 سوال و 35 دقیقه زمان است.
  • بخش مقاله آزمون که اختیاری می باشد.

هزینه آزمون SAT در سال 2023

یکی از موضوعات مهم در آزمون دانشگاه های پزشکی ترکیه SAT اطلاع از مبلغ و هزینه شرکت در این آزمون می باشد. طبق آخرین تغییرات هزینه آزمون SAT در سال 2023 برابر با 60 دلار هزینه ثابت به علاوه 43 دلار هزینه منطقه می باشد که در مجموع برابر با 103 دلار می شود.

همچنین برای برخی از متقاضیان ممکن است که نیاز به پرداخت هزینه ای اضافی باشد که به شرح زیر می باشد:

آزمون ورودی پزشکی ترکیه SAT یکی از آزمون های معتبر برای پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور ترکیه می باشد.

برای اطلاع از جزئیات بیش تر برای پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور مقاله  تحصیل پزشکی در ترکیه را حتما مطالعه فرموده تابه راحتی بتوانید این هدف بزرگ را برای خود میسر کنید.

موارد شرایط هزینه
تعیین مرکز آزمون برخی از مراکز آزمون نیاز به پرداخت هزینه اضافه دارند 24 دلار
تغییر مرکز آزمون جهت تغییر مرکز آزمون باید پرداخت شود 25 دلار
لغو ثبت نام در آخرین مهلت تغییر جهت لغو ثبت نام در مهلت تغییر 25 دلار
لغو ثبت نام پس از پایان مهلت جهت لغو ثبت نام پس از مهلت تغییر؛ تا ا پنجشنبه ساعت 23:59. ET قبل از روز آزمون 35 دلار
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

زمان برگزاری آزمون SAT در ترکیه

زمان برگزاری آزمون SAT در ترکیه معمولا 4 بار در سال می باشد؛ اما در آمریکا 7 بار برگزار می شود که معمولا در ماه های مارس، می، ژوئن، آگوست، اکتبر، نوامبر و دسامبر برگزار می شوند. دقت داشته باشید که زمان برگزاری آزمون SAT بین المللی ممکن است با زمان برگزاری آزمون در آمریکا و کانادا متفاوت باشد.

اما در حال حاضر و در تقویم تحصیلی سال 2023- 2022 میلادی زمان های زیر در دسترس می باشد:

زمان ثبت نام زمان آزمون
حداکثر تا 6 می 2023 7 آپریل 2023
حداکثر تا 3 ژوئن 2023 4 می 2023

یکی از دغدغه های دانشجویان همواره محل و مکان برای اقامت و اسکان می باشد؛ به همین خاطر بهتر است که قبل از نقل مکان و مهاجرت به ترکیه برای تحصیل از خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن دقیق و کامل مطلع شوید؛ مقاله مربوطه تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در خود جای داده است. همواره اطلاعات خود را به روز و دقیق بررسی کرده و به دست آورید.

به طور یقین شما علاوه بر آزمون ست SAT در ترکیه باید اطلاعات بیش تر و کامل تری در رابطه باپذیرش و تحصیل در کشور ترکیه به دست آورید تا بدون اتلاف وقت زیاد و همچنین صرف هزینه های هنگفت و اضافه بتوانید به این هدف مهم دست پیدا کنید.

در این ویدئو که توسط کارشناس باتجربه موسسه به شما ارائه خواهد شد تمامی نکات مهم و مورد نیاز در این رابطه را به طور خلاصه مشاهده خواهید کرد:

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه

نحوه ثبت نام ازمون SAT ترکیه

نحوه ثبت نام ازمون SAT ترکیه دارای پیچیدگی و یا مراحل سخت و پیچیده ای نمی باشد، اما بازهم باید نهایت دقت را انجام دهید تا فرم را صحیح و کامل تکمیل کرده و زمان آزمون را صحیح انتخاب نمایید. مراحل ثبت نام این آزمون به شرح زیر است:

  • یک پروفایل جدید و شخصی در سایت https://www.collegeboard.org/ بسازید.
  • پس از آن در پروفایل خود فرم درخواست را کامل کرده و عکس خود را برای ثبت بر روی کارت آزمون آپلود می نمایید.
  • در مرحله بعد تاریخ و مکان آزمون را انتخاب می نمایید.
  • در مرحله آخر وجه هزینه آزمون را واریز می نمایید و کارت خود را دریافت می نمایید.
  • کارت خود را پرینت می گیرد.

دقت داشته باشید که حتما عکس مندرج بر روی کارت آزمون ست SAT در ترکیه شما واضح و با چهره هنگام امتحان هم خوانی داشته باشد. همچنین ارائه پاسپورت، مدرک هویتی معتبر هنگام شرکت در آزمون به همراه کارت آزمون الزامی است. 

همچنین بهترین زمان برای شرکت در آزمون را برگزینید که از سلامت جسمی و روحی کاملی برخوردار بوده و سطح علمی بالایی برای شرکت در آن دارید.

از طریق مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه با مشاورین آی مهاجرتی می توانید در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور پذیرفته شده و مهاجرتی بسیار ایده آل را تجربه نمایید. همچنین در مقاله مشخصه اطلاعات بسیار مناسبی در این زمینه را برای شما تدارک دیده ایم تا بتوانید انواع موسسات را بهتر و دقیق تر بشناسید.

Register for the SAT test

نمره قبولی ازمون SAT برای پزشکی ترکیه

نمره قبولی ازمون SAT برای پزشکی ترکیه

همانطور که گفتیم آزمون ست SAT در ترکیه دارای سطح نمره ای ما بین 400 تا 1600 می باشد و هر دانشگاه یک حد معینی را برای پذیرش در رشته های مختلف خود در نظر گرفته است. حال هرچه شما در کل نمره بالاتری به دست آورید؛ یقینا گزینه های بیش تر و ایده آل تری پیش رویتان قرار می گیرد. معمولا نمراتی که دانشگاه ها مد نظر قرار می دهند گاهی با تغییراتی مواجه می شود؛ به همین خاطر همواره آخرین اطلاعات را به دست آورید.

در رابطه با نمره قابل قبول آزمون ست بایید در نظر داشته باشید که هر دانشگاه یک حداقل نمره به طور کلی برای ورود به مرکز خود در نظر می گیرد؛ ولی رشته های مختلف معمولا نمرات مختلفی را نیاز دارند. به طور مثال برای دانشگاه های برتر کشور ترکیه باید حداقل نمره 1000 را به دست آورده باشید.

اما نمره قبولی ازمون SAT برای پزشکی بالاتر می باشد، به طوری که دانشگاه های سطح بالای ترکیه برای رشته های پزشکی حداقل نمره کلی 1200 را در کنار حداقل نمره 680 از 800 آزمون ریاضی این را درخواست می کنند. حال با توجه به دانشگاه های مختلف این میزان به طور معمولی افزایش می یابد، به طوری که دانشگاه های دولتی نمره 1400 و دانشگاه های برتر که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت باشند نیز معمولا نمره 1500 را درخواست می کنند.

خوب است به عنوان یک فرد علاقمند به تحصیل در کشور ترکیه، سایر جنبه های مهم و اصلی این کشور را هم بشناسید.

منابع و بخش های آزمون SAT

دایره منابع آزمون SAT ترکیه گسترده است و از منابع متعدد بسیاری برای طراحی سوالات این آزمون استفاده شده است. اما از منابع اصلی آزمون های عمومی و موضوعی در آزمون ست SAT در ترکیه می توان به کتابهایی اشاره کرد که موسسه کالج بورد، برگزار کننده این آزمون منتشر کرده است؛ اشاره کرد که یک منبع مطئن و به نوعی اصلی برای این آزمون شناخته می شود.

آکادمی خان یکی دیگر از منابع بسیار خوبی است که به صورت رایگان در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. تمرین رسمی SAT در آکادمی خان رایگان، جامع و در دسترس همه دانش آموزان می باشد. همچنین تست های تمرینی SAT رایگان و قابل دانلود، به صورت آنلاین یا روی کاغذ را نیز می توانید از سایت رسمی این آزمون دریافت کنید.

همچنین در این سایت تمرین دیجیتال SAT نیز قرا داده شده است؛ که می توانید برای آمادگی بیش تر به آن مراجعه کنید. البته منابع بسیار وسیع تر و کتاب های بیش تری نیز وجود دارند که حاوی آموزش های لازم و همچنین نمونه سوالات بسیار برای شرکت در این آزمون می باشد که می توانید در رابطه با آن ها با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نمایید.

شناخته کافی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل می تواند کمک شایانی به انتخاب مقصد شما جهت تحصیل در این کشور نماید؛ بر روی این عنوان کلیک نمایید تا تمامی اطلاعات لازم و شرایط شهرهای مختلف را جهت تحصیل و برای دانشجویان را به خوبی بشناسید.

برگزاری کلاس های آمادگی SAT در ترکیه

ناگفته نماند که شرکت در کلاس های آموزشی و آمادگی جهت پشت سر گذاشتن آزمون ست SAT در ترکیه می تواند کمک بسیار خوبی برای متقاضیان به خصوص متقاضیان ایرانی باشد که در طول تحصیل در خود در داخل کشور هیچ آزمون بین المللی و یا آموزش بین المللی را پشت سر نگذاشته اند. این دوره ها می تواند شما را از دانش و اعتماد به نفس کافی برخوردار سازد.

این دوره های در داخل کشور و همچنین در کشور ترکیه در دسترس می باشند؛ اما شرکت در دوره های خارج از کشور از آنجایی که میزان تجربه بیش تری در ارتباط با این آزمون وجود دارد و همچنین آموزش ها به زبان انگلیسی می باشد؛ می تواند تاثیر بیش تری داشته باشد.

برگزاری کلاس های آمادگی SAT در ترکیه با پرداخت شهریه همراه است که معمولا با توجه به انواع دوره ها و اعتبار کالج ها و موسسات برگزار کننده مقدار متفاوتی دارند.

برگزاری کلاس های آمادگی SAT در ترکیه

بهتر است که پیش از هر اقدامی در راستای شرکت در آزمون ست SAT در ترکیه و یا دوره های آموزشی آن با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب یا مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از تجارب، راهنمایی ها و مشاوره های آنان به رایگان بهره مند شوید؛ تا بتوانید آزمونی با نهایت موفقیت را پشت سر بگذارید.

سوالات پر تکرار آزمون ست SAT در ترکیه

در این مطلب تمامی شرایط شرکت در آزمون ست SAT در ترکیه را برای شما عزیزان شرح دادیم و به برخی از سوالاتی که شاید برای شما پیش آمده باشد نیز پاسخ داده ایم؛ شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید ، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

 

خیر، متقاضیان برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای دیگری چون عراق، ترکیه، کانادا و غیره سفر کنند.

  • در سال 2023 برای شرکت در این آزمون باید 103 دلار بپردازید.

این آزمون دارای دو بخش کلی می باشد که هرکدام مره ای از 200 تا 800 را دارا هستند که نتیجه کل آزمون را از 400 تا 1600 معین می کنند.

آزمون ستSAT در ترکیه آزمون sat شامل مجموعا 154 سوال است که 52 سوال از درک مطلب، 44 سوال از نگارش و 58 سوال از بخش ریاضی می باشد.

این آزمون به طور کل در سال 7 بار در آمریکا و 4 بار در دیگر کشورهای جهان برگزار می شود.

در پایان نیز رسیدن به ویزای تحصیلی کشورهای مختلف در جهان در آی مهاجرتی را نیز از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره پویا اکبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه