آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه

آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه یکی از مهم‌ ترین و محبوب‌ ترین آزمون‌ های پذیرش در این کشور بوده که تمامی دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید شرکت کنند.

با توجه به این که در سال های اخیر این کشور برنامه های آموزشی خود را بسیار توسعه و داده و زیر ساخت های علمی را گسترش داده، شرکت در این آزمون و در نتیجه تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه می تواند قدمی بزرگ برای دستیابی به آینده ای درخشان تر باشد.

آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه

آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه سه بخش کلی را شامل می شود و شما باید نمره قبولی خود را از 100 کسب کنید.

فهرست مطالب

این آزمون حدود 100 دقیقه به طول انجامیده و شما می توانید بدون داشتن محدودیت خاصی چندین بار در این آزمون در دانشگاه های مختلف شرکت و شانس خود را برای ورود به دانشگاه پزشکی امتحان کنید. جهت آشنایی بیشتر با نحوه انجام آزمون یوس در ترکیه از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

آزمون یوس پزشکی آزمونی بوده که جهت بررسی وضعیت دانشجویان خارجی در هر دانشگاه برگزار می شود و گزینه های دیگری نیز مانند آزمون SAT، TUS، ALES، GRE و GMAT، وجود دارد که دانشجویان می توانند در آن ها شرکت کنند.

 علاوه بر این برخی از دانشگاه های ترکیه دارای هیچ گونه آزمون ورودی ای نبوده و از متقاضیان شرایط دیگری مانند معدل را درخواست می کنند، شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023، تا حد زیادی با شرایط و الزامات ورود به هر دانشگاه آشنا شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه

شرایط آزمون یوس ترکیه

طبق شرایط آزمون یوس ترکیه تمامی افرادی که دبیرستان خود را در کشوری غیر ترکیه گذرانده اند و دارای تابعیت کشور دیگری می باشند، امکان شرکت در آزمون YOS ترکیه را دارند و حتی اگر تنها یک سال از دبیرستان خود را در ترکیه گذرانده باشید، امکان شرکت در این آزمون را نخواهید داشت.

به صورت کلی افراد زیر واجد شرایط شرکت در آزمون YOS ترکیه می باشند:

  • تمامی اتباع خارجی
  • کسانی که به طور طبیعی شهروند ترکیه هستند اما مجوز ترک تابعیت ترکیه را از وزارت کشور دریافت کرده اند.
  • شهروندان جمهوری ترکیه که در خارج از کشور تحصیل کرده اند.

شرایط و الزامات آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه بسیار زیاد بوده و مبحثی طولانی می باشد، از همین رو ما تمامی شرایط را در مقاله ای جداگانه و تخصصی گرد هم آورده ایم؛ جهت کسب اطلاعات کامل تر با لمس عنوان تحصیل پزشکی در ترکیه مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید. این مقاله گامی کوچک جهت شروع روند مهاجرت تحصیلی به این کشور بوده که به شما کمک کرده تا بتوانید با شرایط کلی تحصیل در این کشور آشنا شوید.

علاقمندان علاوه بر آشنایی با آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه باید به طور کل تحصیل در ترکیه را نیز بشناسند ، که کارشناسان تیم آی مهاجرتی در ویدئویی که مشاهده خواهید کرد ، تمامی شرایط و جزئیات لازم را به طور خلاصه به شما ارائه نموده اند.

تماشای این ویدئو را از دست ندهید و برای هرگونه سوال بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

هزینه آزمون یوس در سال 2023

هزینه آزمون یوس در سال 2023 عموما به نوع دانشگاه و کشوری که متقاضی از آن می آید، بستگی دارد. در حال حاضر این هزینه برای داوطلبان در ترکیه، آذربایجان، آلمان، ایران، عربستان سعودی حدوداً 800 تا 1500 لیره بوده و دانشجو باید این هزینه را با استفاده کارت اعتباری و به لیر بپردازد.

نکته حائز اهمیت این بوده که در صورت عدم شرکت در آزمون، عدم قبولی یا دیگر شرایط خاص، این هزینه به هیچ عنوان استرداد نمی شود. 

از همین رو پیش از تکمیل روند ثبت نام برای آزمون ورودی پزشکی ترکیه YOS، بهتر است تمامی شرایط و ضوابط را به صورت کامل مطالعه فرموده و سپس اقدام به ثبت نام و پرداخت وجه نمایید.

 

دانشگاه هزینه به لیر ترکیه هزینه به یورو هزینه به دلار
دانشگاه ساکاریا 800 38 43
دانشگاه بورسا 1500 72 80
دانشگاه Dokuz Eylül 800 38 43
دانشگاه آنکارا 1300 62 70

چنانچه قصد داشته تا پس از انجام آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازید، اما با دانشگاه های مختلف و شهرهای این کشور آشنایی زیادی ندارید، توصیه می کنیم در کنار این مقاله مطالعه عنوان بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل را از دست ندهید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

زمان برگزاری آزمون یوس در ترکیه

زمان برگزاری آزمون یوس در ترکیه نیز مانند هزینه آن، با توجه به هر دانشگاه تعیین می شود. درخواست ها، تاریخ امتحانات، تاریخ اعلام امتحان از دانشگاهی ای به دانشگاه دیگر متفاوت بوده و از همین رو لازم است تمامی اطلاعات لازم را با توجه به دانشگاهی که قصد ثبت نام در آن را دارید، بررسی کنید.

مهلت های درخواست آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه عموما بین ژانویه تا آوریل بوده و بر این اساس، تاریخ آزمون نیز متفاوت بوده و گاها بین آوریل و می انجام شده و برخی از دانشگاه ها به دانش آموزان حق انتخاب تا سه دوره را می دهند.

پس از شروع سال جدید، دانشگاه ها شروع به اعلام اطلاعیه های مربوط به تاریخ های آزمون YOS ترکیه کرده اند؛ شما می توانید تاریخ آزمون و مهلت درخواست مهم ترین دانشگاه های این کشور را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

The Timing Of The YOS Exam In Türkiye

دانشگاه زمان برگزاری آزمون تاریخ درخواست
دانشگاه اولوداگ (بورسا) 27/5/2023 ساعت 10:00 3/2/2023 تا 10/4/2023
دانشگاه ساکاریا 29/4/2023 ساعت 15:00 20/1/2023 تا 20/4/2023
دانشگاه استانبول 6/05/2023 شنبه 15:00 9/01/2023 تا 7/04/2023
دانشگاه کاستامونو 29/04/2023 30/01/2023 تا 19/04/2023
دانشگاه حران 4/03/2023 شنبه ساعت 14:00 2/01/20233 تا 12/02/2023
دانشگاه مصطفی کما 30 مه 2023 01 فوریه 2023 تا 02 مه 2023
نحوه ثبت نام آزمون یوس ترکیه

نحوه ثبت نام آزمون یوس ترکیه

نحوه ثبت نام ازمون یوس ترکیه کاملا به صورت الکترونیکی بوده و دانشجویان می توانند تمامی روند درخواست این آزمون را به صورت اینترنتی انجام دهند. در حال حاضر تمامی دانشجویانی که مایل اند از ایران درخواست برای آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه را انجام دهند، باید در مرکز ÖSYM ثبت نام خود را انجام دهند . با ورود به سایت این مرکز روی کلمه Register now کلیک کنند، سپس انتخاب کنید من خارج از ترکیه زندگی می کنم. پس از این که لینک باز شد و به صفحه ثبت نام منتقل شدید، روی صفحه کلیک کنید تا اطلاعات به درستی و کامل وارد شود.

سپس باید با وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن خود یک حساب کاربردی بسازید، پس از ایجاد حساب کاربری خود، به مرحله اپلیکیشن بروید و تمامی اطلاعات خود را پیوست کنید؛ در کنار مدارک لازم است که عکس خود را نیز پیوست کرده و در نهایت مبلغ هزینه ی آزمون یوس ترکیه را پرداخت کنید.

بدون شک داشتن اطلاعات کافی در مورد شرایط تحصیلی در این کشور به شما کمک کرده تا با دید باز تری روند مهاجرت خود را انجام دهید، از همین رو ما توصیه می کنیم با مطالعه مقاله خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن تا حد زیادی با شرایط خوابگاه ها و نحوه ثبت نام آشنا شوید.

با مطالعه مطالب زیر کشور ترکیه را کامل تر و وسیع تر از دیگر جوانب و زوایا نیز خواهید شناخت.

نمره قبولی ازمون یوس برای پزشکی

آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه به سه بخش کلی تقسیم شده و دارای نمره کل از 100 می باشد. اکثر دانشگاه ها برای پاسخ نادرست به سوال یک چهارم نمره منفی داده و به بیانی دیگر چهار پاسخ نادرست یک امتیاز از کل نمره شما کم می کند.

هر دانشگاه و هر رشته تحصیلی دارای میزان نمره های قبولی متفاوتی بوده اما به صورت کلی برای ثبت نام در دانشگاه ها نمره کل کسب شده از این سه گروه نباید کمتر از 50 باشد از همین رو افراد با کسب نمره های بالای 50 امکان ثبت نام در دانشگاه را دارند.

اما با این حال برای آن که در بهترین دانشگاه های ترکیه مشغول به تحصیل شوید باید هدف خود را کسب نمره بالای 90 قرار دهید، البته نکته قابل تامل این بوده که در دانشگاه های تاپ این کشور مانند دانشگاه استانبول، رقابت برای ورود بسیار زیاد است. همچنین نمره قبولی ازمون یوس برای پزشکی حدود نمره بالای 70 بوده اما این نمره نیز تضمین صد در صدی برای ورود به دانشگاه پزشکی نمی باشد؛ از همین رو بهتر است نمره بالاتری کسب کرده تا خیالتان از قبولی در این رشته آسوده باشد.

در حال حاضر یکی از محبوب ترین رشته ها بین رشته های پزشکی، دندانپزشکی بوده که عده ی کثیری را به سمت خود جذب کرده است. شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، از شرایط ورود به این رشته و همچنین روند تحصیلی آن اطلاعات زیادی به دست آورید.

منابع و بخش های آزمون یوس

اولین شرط قبولی در این آزمون آشنایی با منابع و بخش های آزمون یوس بوده و داشتن اطلاعات صحیح در این مورد برگ برنده ی شما است. موضوعات سوالات آزمون YÖS از سه مبحث ریاضی، مهندسی و هوش، تشکیل شده و تمامی این بخش ها در مجموع دارای 80 تا 100 نمره می باشند.

بخش اول این آزمون سوالات هوش بوده که تعداد سوالات IQ معمولاً بیشترین مورد بوده و تقریبا نصف سوالات می باشد. برخلاف نام این بخش، برای پاسخ به سوالات آن نیاز به هوش زیادی نداشته و می توانید با تمرین و تکرار زیاد به تمامی سوالات به راحتی پاسخ دهید.

سوالات ریاضی بخش بعدی بوده که برای بسیاری از دانشجویان قسمت سخت ماجرا می باشد. این بخش حدوداً دارای 30 سوال بوده و اگر تعداد کل سوالات 100 سوال باشد، سوالات این قسمت به 45 سوال افزایش می یابد.

منابع و بخش های آزمون یوس

سوالات بخش ریاضی مربوط به مباحث ریاضی پایه بوده و از توابع، مثلثات و لگاریتم شروع شده و تا مشتقات و انتگرال ها را شامل می شود. آخرین بخش آزمون یوس سوالات مربوط به هندسه بوده که حداقل تعداد سوالات مربوط به این بخش بین 5 تا 10 می باشد.

مباحث بخش هندسه شامل اصول اولیه هندسه، یعنی زوایا، دایره ها، مثلث ها و شباهت های بین آنها، هندسه فضایی و… است. با توجه به این که سوالات بخش هندسه نیز کمی سخت می باشد، توسط بسیاری از دانشجویان نادیده گرفته می شود؛ از همین رو پاسخ دهی به آنان شما را از دیگران متمایز می سازد.

منابع آزمون یوس ترکیه

به صورت کلی منابع آزمون یوس ترکیه در حال حاضر بسیار گسترده بوده و کتاب های آموزشی بسیار زیادی در مورد این آزمون در بازار وجود دارد. شما می توانید با مطالعه کتاب های بانک سوالات، نمونه آزمون و پاسخ های آنان خود را برای این آزمون آماده کنید.

مطالعه کتاب های مربوط به ریاضی، هندسه و هوش نیز در آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه توصیه می شود. بهتر است از حدود سه تا پنج ماه پیش از این آزمون، با استفاده از شرکت در کلاس های مربوطه با مطالعه کتاب های آموزشی خود را آماده کنید.

برگزاری کلاس های آمادگی یوس در ترکیه

در کنار بهره مندی از منابع مناسب برای آزمون یوس شرکت در کلاس های آمادگی نیز گامی مهم جهت قبولی می باشد. به صورت کلی در حال حاضر دوره های و کلاس های بسیار زیادی در این کشور وجود داشته که به دانش آموزان کمک کرده تا راحت تر در آزمون یوس در ترکیه نمره خوبی کسب کنند. این کلاس ها به صورت دقیق بخش های مختلف آزمون را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با ارائه تکنیک های متنوع لذت یادگیری را برای شما چندین برابر می کنند.

شرکت در کلاس های آزمون YOS ترکیه به دانشجویان فرصت بالاتری برای تحصیل در رشته های تاپ مانند پزشکی، حقوق، روانشناسی، داروسازی، مهندسی مکانیک، معماری و غیره در دانشگاه های دولتی ترکیه را می دهد. علاوه بر این با برگزاری کلاس های آمادگی یوس در ترکیه زبان ترکی یا انگلیسی شما در طی دوره تقویت شده و در حین آزمون کم تر با مشکلات و موانع زبانی برخورد خواهید کرد.

آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه یکی از بهترین راه ها برای ورود به این رشته بوده و باعث شده تا شانس قبولی شما در بهترین دانشگاه های ترکیه افزایش یابد، جهت آشنایی بیشتر با سهمیه های هر دانشگاه، از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. همچنین شما می توانید برای انتخاب بهترین مشاوره مهاجرتی به مقاله به روز مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده، مراجعه فرمایید.

سوالات پر تکرار آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه

با آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه شرایط و مراحل ثبت نام در آن و نحوه شرکت در این آزمون آشنا شدید . در ادامه به سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آید نیز جواب داده ایم. اما بازهم شما می توانید برای ارتباط با کارشناسان آی مهاجرتی و پرسش سوالات خود و یا کسب راهنمایی از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با ما در ارتباط بوده و سوالات خود را مطرح نموده تا در اسرع وقت توسط کارشناسان مجموعه پاسخ داده شوند.

ابتدا باید به سایت مربوطه مراجعه کرده و پس از ایجاد حساب کاربری ، پیوست مدارک و پرداخت هزینه ها ثبت نام خود را انجام دهید.

زمان برگزاری این آزمون در دانشگاه استانبول 6/05/2023 شنبه 15:00 می باشد.

3 بخش هوش، هندسه و ریاضیات

حدود نمره بالای 70 بوده اما این نمره نیز تضمین صد در صدی برای ورود به دانشگاه پزشکی نمی باشد؛ از همین رو بهتر است نمره بالاتری کسب کرده تا خیالتان از قبولی در این رشته آسوده باشد.

ویدئوهای زیر شما را با برخی از نظرات کلاینت های ما در اخذ ویزاهای مختلف آشنا خواهد کرد.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه