آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا

آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا آزمونی معتبر برای پذیرش در اکثر دانشگاه های کانادا و آمریکا است که به عنوان یک کلید به دانشجویان اجازه می دهد تا بتوانند به یکی از برترین رشته های دانشگاهی وارد شوند.

امروزه حدود شصت و شش دانشکده دندانپزشکی در ایالات متحده و ده دانشکده در کانادا امتیازات DAT را می پذیرند، از همین رو آشنایی با روند و منابع این آزمون برای هر فرد علاقمند به تحصیل دندانپزشکی در این کشور ها ضروری است.

نتیجه این آزمون به عنوان یک رزومه تحصیلی بسیار معتبر عمل کرده و دانشگاه ها می توانند با مشاهده نتایج آن مهارت تحصیلی داوطلب را ارزیابی کنند.

آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا

آزمون DAT دندانپزشکی کانادا به عنوان یک معیار استعداد دانش آموزان را جهت ورود به رشته دندانپزشکی در جنبه های مختلف می سنجد.

فهرست مطالب

این دانشگاه ها بر این اساس تصمیم می گیرند که آیا فردی برای این رشته مناسب است یا خیر، برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد نحوه ثبت نام این آزمون و دیگر شرایط، از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

آزمون DAT آزمونی استاندارد چند گزینه ای بوده که برای ارزیابی استعداد دانش آزموان در حرفه دندانپزشکی طراحی شده، از سال 2022 این آزمون به صوررت آنلاین برگزار شده و هر بخش دارای امتیازی بین 1 تا 30 است.

 هر فرد باید حداقل یک سال قبل از ورود به دانشگاه و حدودا پس از سال سوم کالج این آزمون را انجام دهد؛ برای کسب اطلاعات تخصصی حتما مقاله تحصیل دندانپزشکی در کانادا را مطالعه فرمایید.

مدت زمان آزمون DAT کانادا

در واقع دو مورد از دلایلی که باعث شده این آزمون در بین دانش آموزان بسیار سخت شمرده شود حجم بالای موضوعات درسی و همچنین طول مدت زمان آن است؛ آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا مجموعه ای از موضوعات را پوشش داده که حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در بر می گیرد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا

مدت زمان آزمون DAT کانادا 5 ساعت و 15 دقیقه بوده که به چندین بخش برای موضوعات مختلف تقسیم می شود؛ اولین بخش این آزمون 90 دقیقه بوده که مربوط به بررسی علوم طبیعی می باشد؛ پس از آن آزمون های توانایی ادراکی بوده که حدود 60 دقیقه به طول می انجامد.

سپس دانش آموزان باید 30 دقیقه استراحت کرده و در طول استراحت اجازه دسترسی به وسایل شخصی و خروج از مرکز آزمون را نخواهید داشت؛ پس از آن حدود 60 دقیقه با تست درک مطلب ادامه دهند؛ آخرین بخش آزمون DAT، استدلال کمی بوده که کوتاه‌ ترین بخش از هر چهار بخش آزمون است و تنها حدود 45 دقیقه طول می‌ کشد.

بخش آزمون زمان بخش آزمون زمان
بررسی علوم طبیعی 90 دقیقه توانایی ادراکی 60 دقیقه
درک مطلب 60 دقیقه استراحت اختیاری 30 دقیقه
نظرسنجی پس از آزمون اختیاری 15 دقیقه استدلال کمی 45 دقیقه

تعداد دفعاتی که هر فرد می تواند در آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا شرکت کند، محدود بوده و هر فرد اجازه دارد هر 90 روز یک بار در این آزمون شرکت کند، اگر سه بار یا بیشتر در آزمون شرکت کنید، باید برای آزمایش مجدد درخواست مجوز دهید . 

قوانین و مقررات آزمون DAT کانادا

اگر مطالعه دندانپزشکی در یکی از بهترین دانشگاه های جهان رویای همیشگی شما بوده، بدون شک داشتن عملکرد عالی در این آزمون کلید شما برای ورود به آن دانشگاه است؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط انجام آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا و شریط کلی انجام آن، از طریق تلفن های تماس با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید؛ به صورت کلی قوانین و مقررات آزمون DAT کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • امکان شرکت هر 90 روز یک بار
  • امکان شرکت سه بار بدون داشتن مجوز (پس از سه بار دانشجویان باید برای اجازه آزمایش مجدد درخواست داده و مدرکی مبنی بر درخواست اخیر در دانشکده دندانپزشکی با هر درخواست بعدی برای آزمون ارائه دهند.)
  • پس از پنجمین درخواست امکان انجام آزمون هر 12 ماه یک بار

به صورت کلی هر فرد در هر مقطعی از زندگی این امکان را داشته که در این آزمون شرکت کند؛ اما اکثر دانش آموزان به چند دلیل DAT را در طول سال دوم یا سوم دانشگاه برای این آزمون درخواست می دهند.

اگر علاوه بر دندانپزشکی به دیگر شاخه های پزشکی علاقه دارید، می توانید با مطالعه مقاله راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا این مقاله عالی و پر بار را مطالعه کرده و با روش های آزمون پزشکی در این کشور آشنا شوید؛ از مهم ترین دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گذراندن دوره های اصلی زیست شناسی و شیمی
  • دانش نسبتا تازه از مفاهیم زیست شناسی و شیمی در نتیجه کاهش میزان بازبینی محتوا

هزینه های آزمون DAT کانادا

هزینه های آزمون DAT کانادا بسته به شرایط شما متفاوت بوده که عموما شامل موارد زیر می شود:

هزینه DAT495 دلارهزینه DAT شامل مدیریت و گزارش نمرات رسمی به مدارسی است که انتخاب کرده اید. همچنین شامل یک گزارش نمره غیررسمی است که در مرکزی که آزمایش می‌شوید صادر می‌شود.

حق الزحمه حسابرسی امتیاز (اختیاری)

 

65 دلار

 

می توانید نتایج DAT خود را ظرف 30 روز پس از قرار ملاقات آزمایشی خود بررسی کنید.

 

 

امروزه شرکت کنندگان کنندگان در آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا این فرصت را داشه تا زمان آزمون خود را تغییر دهند یا لغو کنند.

در این صورت افراد باید هزینه ای را پرداخت کنند که عموما این هزینه به این بستگی داشته که چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون در مورد تغییر زمان و کنسلی اطلاع دهید.

مدت زمان تغییر یا کنسلی امتحان هزینه
30 روز یا بیشتر قبل از تاریخ آزمون 25 دلار
5 تا 29 روز قبل از تاریخ آزمون 60 دلار
1 تا 4 روز قبل از تاریخ آزمون 150 دلار
 

قطعا تحصیل در دانشگاه های کانادا محدود به آزمون ورودی نیست ، با خواندن عناوین زیر دیگر جنبه های مهم را هم بشناسید:

بخش های مختف آزمون DAT کانادا

آشنایی با ساختار آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا قبل از شروع مطالعه گامی بسیار مهم در جهت تکمیل موفقت بوده و با دانش از بخش های مختف آزمون DAT کانادا می توانید به طریقی بهتر خودتان را برای این آزمون آماده کنید.

  • بررسی علوم طبیعی: به زیربخش های زیست شناسی، شیمی عمومی و شیمی آلی تقسیم شده که که هر کدام به ترتیب تقریباً 40، 30 و 30 سؤال دارند.
  • توانایی ادراکی: دیافراگم‌ ها، تشخیص نما، تشخیص زاویه، تا کردن کاغذ، شمارش مکعب، و توسعه فرم سه بعدی را پوشش می‌دهد.
  • درک مطلب: 3 قسمت خواندنی و 50 سوال که درک مطلب و تجزیه و تحلیل شما را از محتوای علمی آزمایش می کند.
  • استدلال کمی: مسائل ریاضی در حوزه‌های جبر، تجزیه و تحلیل داده‌ها، تفسیر، احتمال، آمار، و غیره، به‌علاوه یک مشکل کلمه ریاضی

بخش بررسی های علوم طبیعی حدود 100 تست بوده که 90 دقیقه زمان داشته و فرصت پاسخگویی به هر سوال تنها 54 ثانیه می باشد؛ همچنین بخش توانایی ادراکی 60 دقیقه بوده و دارای 90 سوال چند گزینه ای است؛ این بخش بیشتر افراد را در تجسم و دستکاری ذهنی اشیاء در سه بعدی و همچنین در مهارت های تشخیص زاویه مورد آزمایش قرار می دهد.

سپس بخش درک مطلب با سه قسمت در طول 60 دقیقه روبرو خواهید شد؛ سوالات توانایی شما را برای درک، تجزیه و تحلیل و تفسیر عبارات در موضوعات مختلف علمی آزمایش می کند، بخش استدلال کمی 45 دقیقه بوده که بر روی مفاهیم ریاضی تمرکز دارد.

منابع آزمون DAT کانادا

منابع آزمون DAT کانادا

منابع آزمون DAT کانادا نسبتا محدود بوده، از آنجایی که امروزه دو آزمون DAT کاندایی و آمریکایی وجود داشته، باید دقت کنید که منابع درستی را برای مطالعه انتخاب کنید؛ اگرچه هر دو آزمون پذیرش دانشکده دندانپزشکی هستند اما دارای تفاوتی قابل توجهی هستند؛ برای مثال DAT آمریکایی موضوعات مختلفی را پوشش داده و از قالب متفاوتی پیروی کرده و در مقایسه با DAT کانادا طولانی تر است . در کشور کانادا مهم ترین منبع برای آماده سازی DAT، DATCrusher بوده که عموما برای این آزمون طراحی شده است؛ این کتاب شامل بیش از 4000 سؤال تمرینی با بازده بالا، سؤالات PAT نامحدود، ویدیوها، و راه حل های دقیق با مدل های 3 بعدی داخلی و بسیاری ویژگی های دیگر است . علاوه بر این توصیه شده که برنامه مطالعه 8 هفته‌ای DATCrusher استفاده کرده تا بتوانید بیشتر خودتان را برای آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا آماده کنید.

این برنامه جدول زمانی مطالعه منعطف را فراهم می کند، . برای کمک به شما برای حفظ انگیزه و کار با سایر دانشجویان پیش از دندانپزشکی، می توانید به گروه مطالعاتی DAT کانادا با بیش از 2000 عضو قبلی، از جمله آزمون دهندگان قبلی بپیوندید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

امتیاز آزمون DAT کانادا

امتیاز آزمون DAT کانادا نمره ای بین 1 تا 30 بوده که عملکرد فرد را در تمامی بخش های آزمون می سنجد؛ به صورت کلی ارزش تمامی سوالات یکسان بوده و هیچ سوالی نمره منفی ندارد؛ این بدان معناست که شما همیشه باید برای هر سوالی که زمان کافی برای آن را دارید، وقت گذاشته و جواب دهید؛ در مقیاس امتیازدهی، نمره 17 معرف یا تقریبا متوسط عملکرد است.

در این آزمون بر اساس پاسخ صحیح به چند سوال امتیاز دریافت خواهید کرد و به صورت کلی میانگین نمرات مقیاس شده برای هر بخش تقریباً 17 است؛ این معادل 50 درصد بوده و برای اینکه عملکرد خوبی را از خود نشان دهید باید نمره بالای 17 به دست آورید.

هنگامی که برای شرکت در آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا درخواست می دهید، باید مدارس یا برنامه هایی را که می خواهید نتایج رسمی خود را برای آنها ارسال کنید، انتخاب کرده و پس از اتمام آزمون، نمرات رسمی شما به صورت الکترونیکی توسط اداره خدمات آزمون به این مدارس ارسال می شود.

حدود سه یا چهار هفته پس از آزمون با ورود به حساب DAT خود می توانید امتیازات خود را مشاهده کنید؛ از آنجایی که تحصیلی یکی از بهترین راه های ورود به این کشور بوده، برای اطلاع از روش های مختلف مهاجرت به این کشور حتما با لمس عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا این مقاله را مطالعه کرده تا شرایط عمومی مهاجرت تحصیلی را فرا بگیرید.

روند ثبت نام در آزمون DAT کانادا

ثبت نام برای آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا اولین گام برای رسیدن به رویای دندانپزشک شدن در این کشور است . این آزمون تحت مدیریت انجمن دندانپزشکی و شورای آموزش و صدور مجوز دندانپزشکی قرار دارد و نیازمند فراهم نمودن شرایط مشخصی است.

روند ثبت نام در آزمون DAT کانادا

برای شرکت در آزمون و ثبت نام در این آزمون طبق روند ثبت نام در آزمون DAT کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • ورود به سایت پورتال رسمی ثبت نام DAT کانادا
  • تکمیل صفحه ثبت نام و پرداخت مبلغ
  • ارسال آدرس ایمیل و دریافت کد 6 رقمی
  • دریافت ایمیل مبنی بر تایید ثبت نام
  • انتخاب دانشگاه هایی های منتخب برای ارسال نمرات

در نهایت ایمیل واجد شرایط بودن خود را 2 تا 3 روز کاری پس از ثبت نام دریافت کرده و این ایمیل این واجد شرایط بودن شما را تایید می‌کند و دستورالعمل ‌هایی را درباره رزرو قرار می‌ دهد؛ شما یک دوره شش ماهه خواهید داشت که در آن خود را برای آزمون آماده کنید؛ با دریافت ایمیل، ثبت نام شما کامل شده است.

اگر در مورد مهاجرت تحصیلی اطلاعات زیادی نداشته اما دوست دارید از این طریق به کشور مورد علاقه خود مهاجرت کنید و یا تحصیل در مدارس این کشور را تجربه نمایید حتما بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک کرده و از اطلاعات لازم در این باره نیز مطلع شوید. حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط بوده یا از طریق دفاتر مرکزی و غرب در تهران یا دفتر شیراز در تماس باشید؛ همچنین می توانید با لمس عنوان شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا این مقاله کامل و به روز را مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا

در این عنوان تلاش نمودیم تا شما را با جزئیات لازم در رابطه با آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا آشنا سازیم و در صورتی که سوالی ذهن شما را مشغول نموده حتما پرسش خود را در باکس دیدگاه درج کنید ، تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشند.

باید گفت بله DAT بسیار دشوار بوده و آزمونی 5 ساعته (شامل استراحت اختیاری، اما بسیار توصیه شده) است که از چهار بخش بسیار سخت تشکیل شده است.

در واقع دو مورد از مواردی که باعث شده این آزمون در بین دانش آموزان بسیار سخت شمرده شود حجم بالای موضوعات درسی و همچنین طول مدت زمان آن است.

امروزه حدود شصت و شش دانشکده دندانپزشکی در ایالات متحده و ده دانشکده در کانادا امتیازات DAT را می پذیرند.

به صورت کلی تاریخ مشخصی برای این آزمون وجود نداشته و دانش آموزان هر 90 روز یک بار امکان شرکت دارند.

به صورت کلی میانگین نمرات مقیاس شده برای هر بخش تقریباً 17 است؛ این معادل 50 درصد بوده و برای اینکه عملکرد خوبی را از خود نشان دهید باید نمره بالای 17 به دست آورید.

مشاهده ویدیوهای کلاینت های ما به شما کمک می کند تا بتوانید با خیالی آسوده به آی مهاجرتی اطمینان کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه