اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت

اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در جهت مهاجرت به این کشور باید به آن توجه داشت و مهم نیست که شما با چه روشی و یا هدفی قصد نقل مکان به آلمان را دارید؛ بلکه به محض تصمیم گیری جهت اقامت باید به فکر تهیه مسکن مناسب باشید.

آلمان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که از اوضاع مسکن مناسبی برخوردار بوده و قیمت‌های اجاره و خرید در آن نسبت به میزان درآمدها توجیه پذیر است. اگر شما هم از افرادی هستید که قصد اجاره خانه در آلمان را دارید، باید پیش از هر اقدامی از بازار املاک در شهرهای مختلف اطلاع کسب نمایید و محله‌ها و قیمت‌های مختلف اجاره در شهر مقصد خود را بررسی نمایید تا بتوانید بهترین گزینه را با قیمتی مقرون به صرفه به دست آورید.

اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت

.اجاره خانه در آلمان هیچ‌گونه محدودیتی  نداشته و تمامی مهاجران و مقیمان خارجی نیز می‌توانند در هر شهر این کشور ملک مناسب خود را اجاره کنند

فهرست مطالب

پیش از این اقدام بهتر است که مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت را هم مطالعه نمایید تا با روش‌های مختلف و مزایای هر روش آشنا شوید و بتوانید از مناسب ترین به آلمان مهاجرت و نقل مکان کنید.

نحوه یافتن خانه های اجاره ای در آلمان

همواره بر افرادی که برای اولین بار قصد اجاره خانه در خارج از کشور و در کشوری مانند آلمان را دارند، این سوال وجود دارد که نحوه یافتن خانه‌های اجاره‌ای در آلمان به چه صورت است و کدام روش مناسب‌ترین می‌باشد؟! انتخاب بهترین روش بستگی به عوامل مختلفی دارد و برای هر متقاضی یکی از روش‌ها شاید بهترین گزینه است.

اما به طور کلی یکی از روش‌های پرطرفدار مراجعه حضوری به مشاورین املاک مختلف در سطح شهرهای این کشور است که امکان دیدن کردن از گزینه‌های مختلف را از نزدیک برای شما امکان‌پذیر می سازد؛ اما این روش بیشتر مناسب افرادی است که در آلمان سکونت دارند یا می‌توانند خود را به این کشور برسانند و حضورا این اقدام را انجام دهند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیواجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت + پادکست

اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت به عنوان یکی از دغدغه های مهاجرین به این کشور در این ویدیو به صورت خلاصه برای شما عزیزان شرح داده شده است .

جهت دریافت جزئیات بیشتر با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت
اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت

یکی از روش های مناسب دیگر سپردن به دوستان، آشنایان، همکاران و اقوام ساکن در این کشور است که در میان سایر آشنایان به دنبال گزینه مناسب شما باشند؛ این روش معمولا گزینه های مناسب و ایده آلی را برای شما به ارمغان می آورد . البته دقت داشته باشید که یکی از بهترین روش های اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت برای شهروندان داخل کشور؛ سپردن این کار به افراد متخصص در حوزه مهاجرت می باشد . این موسسات با بهره گیری از نمایندگان خود در آلمان و تجربه بالای خود در سریع ترین زمان و با مقرون به صرفه ترین قیمت می توانند ملک مناسب شما یافته و در اختیار شما قرار دهند.

سایت اجاره خانه در آلمان

سایت اجاره خانه در آلمان

امروزه دنیای اینترنت در تمامی احتیاجات زندگی انسان ها تاثیر گذاشته و دستیابی به همه چیز را آسان ساخته است. استفاده از سایت اجاره خانه در آلمان یکی از پر طرفدارترین روش های جستجوی ملک در این کشور برای اجاره و حتی خرید می باشد که می تواند در هزینه ها و زمان شما بسیار صرفه جویی کرده و گزینه های  متعددی را در اختیارتان قرار دهد . شما به راحتی می توانید با چند کلیک ، بسیاری از گزینه های اجاره در مناطق مختلف و شهرهای گوناگون کشور آلمان را مشاهده کرده و با تمام امکانات، شرایط و قیمت های آنان آشنا شوید و برای اجاره مناسب ترین گزینه اقدام نمایید. این سایت ها به صورت 24 ساعته در دسترس هستند و گزینه های بی نهایتی از املاک را در کوچکترین روستاها تا شهرهای بزرگ و مهم کشور را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سایت های اجاره ملک در آلمان با در اختیار گذاشتن عکس های متفاوت و مختلف از تمامی بخش های مسکن موردنظر و همچنین ویدیویی که در آن بتوانید تمام ملک را مشاهده کنید؛ کاملا شرایط و اوضاع ملک مورد نظر را برای شما شرح داده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی جهت دیدن کردن از آن ها ندارید. از برترین این سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  Immobilo
  • Wohnungsbörse
  •  Immowelt
  • Immobilien Scout 24
  •  MrLodge
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سایت اجاره خانه مبله در آلمان

همانطور که می دانید در اروپا برخی از خانه ها به صورت مبله و با تمام وسائل مورد نیاز اجاره داده می شوند و شما در صورت این گونه املاک دیگر نیازی به اثاث کشی وسیعی ندارید.

نکته قابل توجه این است که این مدل املاک معمولا مناسب برای کسانی است که قصد اقامت غیر دائم و یا کوتاه مدت را در آلمان دارند.

 در ادامه چندی از مشهورترین سایت اجاره خانه مبله در آلمان را مشاهده می نمایید:

  •  SMARTments
  • Zeitwohnwerk
  • MrLodge
  •  Tempoflat

همچنین قیمت اجاره ماهانه املاک مبله در مقایسه همان ملک بدون وسائل گران تر می باشد و دانشجویان فورا این موارد را اجاره می کنند. همچنین اجاره مبله خانه در آلمان چندان مرسوم نیست و گزینه های بسیار کمی در شهرهای این کشور وجود دارد و مستاجران باید وسائل مورد نیاز خود را خریداری کنند.

شرایط اجاره خانه در آلمان

یقینا برای اجاره خانه در آلمان قوانین به صورت رسمی یا عرفی وجود دارد که همواره باید از سوی مستاجرین و مالکین رعایت شود. اطلاع از این قوانین و شرایط می تواند شما را از حقتان در استفاده بهتر و مناسب تر از ملکی که اجاره می نمایید؛ بهتر و بیش تر نماید.

دقت داشته باشید که اطلاع از تمامی شرایط اجاره خانه در آلمان در اولین اقدام جهت این اقدام کمی مشکل و سخت است؛ پس بهتر است که از متخصص و کارشناس یا شخصی که چندین سال در این کشور حضور دارد و به اجاره خانه می پردازد حین عقد قرارداد در کنار خود بهره مند شوید تا بتوانید قرارداد را به بهترین نحو به ثبت برسانید . حتما موارد زیر را حین عقد قرارداد رعایت کرده و قراداتان را طوری تنظیم کنید که موارد زیر را شامل شود:

  • مشخصات مستاجر، مالک و ملک
  • شرایط اجاره از جمله قبوض آب و برق و غیره
  • تاریخ دقیق شروع اجاره و مدت اجاره
  • مشخصات و قوانین مربوط به پارکینگ (در صورت وجود)
  • مبلغ سپرده یا همان ودیعه
  • لیست کامل وسائل منزل (جهت املاک مبله)
  • مبلغ پرداختی اجاره و تاریخ سررسید آن
  • شرایط مربوط به افزایش مبلغ اجاره
  • قوانین زندگی در خانه و مراقبت از آن

قوانین اجاره خانه در آلمان

قوانین اجاره خانه در آلمان

از مهم ترین شرایطی که باید حین اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت به آن توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ این قوانین اجاره خانه در آلمان ممکن است با توجه به مناطق مختلف کمی با یکدیگر تفاوت نیز داشته باشد:

  • مالکان بدون اطلاع قبلی قادر به بیرون کردن مستاجران نیستند.
  •  حتی اگر مستاجر نتواند اجاره بها را بپردازد، مهلتی برای پرداخت اجاره بها به او داده می‌شود.
  •  صاحبخانه قادر به بالا بردن نرخ اجاره در طول مدت قرارداد و وسط اقامت نمی باشد.
  •  مبلغ ضمانت یا همان ودیعه در آلمان حداکثر برابر با 3 ماه اجاره می باشد.
  •  پس از اجاره ملک باید حتما آدرس و اطلاعات خود را در شهرداری شهر خود به ثبت برسانید تا بتوانید ازخدماتی مانند: آب، برق، اینترنت و غیره استفاده نمایید.

اگر به صورت آنلاین ملک مناسب را یافتید؛ حتما پیش از عقد قرارداد آن را حضوری دیدن کرده و تمامی شرایط آن را بررسی نمایید. این امکان نیز وجود دارد که بتوانید از صاحبخانه قبلی خود برگه ای جهت اثبات خوش حسابی‌تان در دریافت کنید که در روند اجاره خانه جدید بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان شما را تمامی جزئیات هزینه‌ها و مخارج جهت مهاجرت به این کشور و همچنین اقامت و زندگی در این کشور آشنا خواهد کرد و کاملا شرایط مالی آلمان را به شما توضیح خواهد داد؛ حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

جهت اجاره ملک در آلمان نیاز به شناخت خوبی از این کشور دارید که در مقالات زیر می توانید به آن دست یابید:

هزینه اجاره خانه در آلمان

در ادامه این بخش شما را هزینه اجاره خانه در آلمان به خصوص در شهرهای مهم و مورد علاقه مهاجرین آشنا خواهیم کرد. لازم به توضیح است که شهرهای مهم و صنعتی آلمان بسیار بیشتر از سایر مناطق و شهرها مورد توجه مهاجرین و شهروندان قرار می‌گیرد؛ به همین خاطر در این شهرها همواره تقاضای بالایی برای اجاره خانه وجود دارد.

همین تقاضای بالا باعث بالاتر رفتن نرخ اجاره و رشد بیش تر آن نسبت به سایر شهرها شده است، البته بیشتر بودن رفاه، امکانات و فرصت‌های شغلی نیز از دیگر دلایل بالا بودن قیمت‌ها در این شهرها دارد. همچنین توجه داشته باشید که قیمت اجاه در مراکز شهر و مناطق نزدیک به ادارات و قسمت‌های تجاری بالاتر از سایر نقاط و حومه‌های شهر در این کشور می‌باشد. در ادامه نرخ اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مهم آلمان را مشاهده خواهید کرد.

شهر اجاه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر اجاه آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر اجاه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر اجاه آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
فرانکفورت 1,155.71 یورو 866.19 یورو 2,158.48  یورو 1,578.95  یورو
درسدن 544.33  یورو 419.23  یورو 1,045.83  یورو 820.91  یورو
دوسلدورف 1,046.56  یورو 759.25  یورو 1,893.00  یورو 1,366.47  یورو
مونیخ 1,354.47  یورو 1,021.43  یورو 2,496.72  یورو 1,866.62  یورو
 

هزینه خدمات در آلمان

موضوع دیگری که باید در رابطه با اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت در نظر داشته باشید؛ هزینه ماهانه قبوض، خدمات و شارژی است که باید علاوه بر اجاره به شهرداری یا شرکت‌های مرتبط پرداخت نمایید. 

این هزینه‌ها در هر ایالت متفاوت است و بر اساس شرایط آنها محاسبه می‌گردد. در جدول نیز هزینه خدمات در آلمان را به طور کلی ملاحظه می‌کنید:

خمات استفاده شده هزینه ماهانه
هزینه قبوض( آب، برق، گاز، گرما، سرما و غیره) 154.55 یورو تا 400 یورو
هزینه 1 دقیقه مکالمه با موبایل 0.08 یورو تا 0.16 یورو
هزینه اینترنت ADSL خانگی بدون محدودیت حجم 25 یورو تا 50 یورو

تفاوت قیمت اجاره خانه در برلین با سایر شهر های آلمان

برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان یکی از مهاجر پذیرترین شهرهای آلمان محسوب می‌شود که سالانه افراد خارجی و داخلی بسیاری برای کار یا تحصیل به آن نقل مکان می‌کنند. همانطور که قبلا هم گفتیم؛ برلین یکی از شهرهای گران در هزینه اجاره خانه در آلمان و سایر هزینه‌های زندگی شناخته می شود و تفاوت قیمت اجاره خانه در برلین با سایر شهرهای آلمان کاملا مشهود است.

برلین با اینکه شهری بزرگ است؛ اما همواره میزان درخواست برای اجاره در آن نسبت به میزان ملک موجود بیشتر است؛ به همین خاطر یافتن ملک مناسب شرایط هر فرد چندان کاره ساده ای نیست و در صورت یافتن ملک مد نظر بهتر است که فورا قرارداد را ببندید که بسیار سریع تر از تصورتان این فرصت را از دست می‌دهید.

شهر میزان تفاوت
درسدن 93 تا 143 درصد گران تر
دوسلدورف 16 تا 26 درصد گران تر
دورتموند 59 تا 150 درصد گران تر
مونیخ 2 تا 15 درصد ارزان تر
هانوفر 52 تا 89 درصد گران تر

در حال حاضر قیمت اجاره آپارتمان 1 خوابه در این شهر از 800 تا 1400 یورو و اجاره آپارتمان 3 خوابه از 1400 یورو تا 2500 به صورت ماهانه در دسترس است. مقاله شرایط کار در آلمان راحتما مطالعه فرمایید؛ تا بهترین شهرهای آلمان برای کار و همچنین قوانین، شرایط، دستمزد ها و مشاغل مهم در آلمان را شناخته و بتوانید شغلی مناسب و پر درآمد را در این کشور به دست آورید.

اجاره خانه در هامبورگ

هامبورگ یکی دیگر از شهرهای مهم و صنعتی آلمان است که مقر چند دانشگاه معتبر و بزرگ این کشور نیز می باشد. این عوامل هجوم مهاجران را بالا برده و نیاز به مسکن را به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مهاجرین به این شهر کرده است. قیمت ملک در هامبورگ را می‌توان در دسته گران قرار داد؛ اما نه به گرانی برخی شهرها مانند مونیخ و فرانکفورت.

اگر قصد اجاره خانه در هامبورگ را دارید حتما پیش از سفر از تمامی زوایا و جوانب این شهر را بررسی کرده و تمامی محله‌ها و نقاط آن را بشناسید؛ تا بتوانید یک خانه با قیمت و شرایطی ایده‌آل را با توجه به هدف و برنامه خود به دست آورید. در جدول نیز قیمت ماهانه اجاره در هامبورگ را نسبت به سایر شهرهای آلمان مشاهده می نمایید:

شهر میزان تفاوت
برلین 5 تا 25 درصد ارزان تر
فرانکفورت 5 تا 10 درصد ارزان تر
مونیخ 18 تا 25 درصد ارزان تر
هانوفر 49 تا 64 درصد گران تر
درسدن 80 تا 95 درصد گران تر
دوسلدورف 1 تا 10 درصد گران تر
 

در این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی به صورتی کاملا مفید شرایط اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت را برای شما عزیزان شرح دادند؛ برای ارتباط با مشاورین و کسب مشاوره های رایگان با دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز واقع در معالی آباد با ما در ارتباط باشید. 

سوالات پر تکرار اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت

در این عنوان تلاش نموده‌ایم تا شما را با اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت این کشور آشنا سازیم و چنانچه سوالات بیشتری در این زمینه دارید با مشاورین ما تماس حاصل نموده و یا در ادامه پس از مطالعه سوالات پرتکرار پرسش خود را مطرح نمایید تا در اولین فرصت به درست‌ترین پاسخ برسید.

خیر اجاره خانه هیچ گونه امتیاز اقامتی را برای مهاجران خارجی در پی ندارد.

شما می توانید از طریق وبسایت های املاک، روزنامه، مجلات، دوستان و مشاورین املاک برای پیدا کردن خانه مورد نظر خود در این کشوراستفاده کنید.


شهرهای مونیخ، فرانکفورت، برلین و کلن گران ترین شهرها و شهرهای لایپزیگ، بوخوم و هانوفر از ارزان ترین شهرهای مهم در آلمان هستند.

اجاره خانه در شهر هامبورگ می تواند از 49 درصد تا 65 درصد گران تر از هانوفر باشد.

این میزان بستگی به ملک و صاحب ملک دارد؛ اما حداکث مبلغی که مالک از مستاجر می تواند به عنوان ودیعه دریافت نماید؛ حداکثر قیمت 3 ماه اجاره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه