اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت

اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت این کشور یکی از روش های سکونت و دستیابی به ملک مناسب برای افرادی است که به جهت تحصیل، کار و مهاجرت به اسپانیا سفر و یا نقل مکان نموده اند . اسپانیا از یک بازار املاک متعادل با قیمت های مناسب در اروپا بهره می برد که قشر متوسط را به خود جذب کرده است؛ در ادامه این مطلب همراه با کارشناسان آی مهاجرتی در موضوع اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت دراین کشور را بررسی خواهیم کرد.

اجاره خانه در اسپانیا یکی از موضوعات مهمی است که مهاجران خارجی به این کشور باید اطلاعات جامعی در رابطه با آن کسب نمایند تا بتوانند با توجه به برنامه و هدفی که دارند؛ یک خانه مناسب با قیمتی مقرون به صرفه و با شرایطی دلخواه را در شهر مدنظر خود اجاره نمایند.

اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت

اجاره ملک در اسپانیا می تواند از طریق سایت های اینترنتی و یا مشاورین املاک با بودجه های مختلف امکان پذیر شود.

فهرست مطالب

اسپانیا شهرهای کوچک و بزرگ مختلفی دارد که هرکدام دارای بازه قیمتی خاصی هستند که با امکانات، رفاه، فرصت های شغلی و کیفیت زندگی در این شهرها نسبت مستقیمی دارد.

البته اگر می خواهید که بازار املاک این کشور را کمی تخصصی تر درک کرده و آن را بفهمید؛ مقاله صفر تا صد اقتصاد اسپانیا در سایت آی مهاجرتی را مطالعه نموده تا مطلع شوید که بازار املاک تا چه حدی با اقتصاد این کشور در ارتباط و چه تاثیراتی بر روی یکدیگر دارند. با ما همراه شوید تا اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت در این کشور را بررسی نماییم.

نحوه یافتن خانه های اجاره ای در اسپانیا

شاید برای شما هم سوال باشد که نحوه یافتن خانه های اجاره ای در اسپانیا به چه صورت امکان پذیر می باشد؟ باید بگوییم که جستجو جهت اجاره خانه در اسپانیا به روش های مختلفی امکان پذیر است که بستگی به شرایط متقاضیان دارد. 

شما می توانید در صورتی که در این کشور حضور و یا دسترسی به خاک این کشور دارید، به مشاورین املاک و بنگاه های معامله ملک در شهرهای مختلف مراجعه کرده و گزینه های موجود را بررسی نمایید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

همچنین سایر منابع همچون قسمت تبلیغات روزنامه های محلی و مجلات را نیز بررسی کرده که گزینه های مختلفی در این روزنامه ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. اما یکی از روش هایی که معمولا منجر به دستیابی به املاک مناسبی می شود؛ جستجو و سپردن به دوستان و آشنایان در این کشور است؛ زیرا بسیاری از مالکان خانه خود را به آشنایان و افراد مطمئن اجاره می دهند که باعث یافتن گزینه های مناسبی در این حین می شود.

اما یکی از روش های بسیار مناسب که باعث صرفه جویی بسیار در هزینه ها و وقت شما می شود؛ سپردن به موسساتی مهاجرتی و مطمئن جهت یافتن ملک مناسب در اسپانیا است. کارشناسان و مشاوران باتجربه این موسسات می توانند با توجه به بودجه و هدف و سلیقه شما مناسب ترین خانه را در شهرهای مختلف اسپانیا برای شما عزیزان جستجو و بیابند. البته سایت های اینترنتی نیز از دیگر روش های مرسوم می باشند که در ادامه به آن می پردازیم.

ویدیو اجاره ملک در اسپانیا و اخذ اقامت + پادکست

برای رسیدن به اقامتی موفق در اسپانیا از طریق اجاره ملک توصیه می کنیم تا حتما ویوید ما در این رابطه را تماشا کرده و این مطلب را تا انتها بخوانید.

مشاورین آی مهاجرتی همواره راهنمای شما رد کلیه امور مرتبط با مهاجرت خواهند بود.

نمایش ویدیو درباره اجاره ملک در اسپانیا و اخذ اقامت
سایت اجاره خانه در اسپانیا​

سایت اجاره خانه در اسپانیا

همانطور که شاید مستحضر باشید؛ جستجو در سایت اجاره خانه در اسپانیا یکی از روش های بسیار پرطرفدار و بسیار پربازده در میان متقاضیان اجاره خانه در اسپانیا است که مزایای بسیاری برای مستاجرین و مالکین را به همراه دارد. این سایت ها گزینه های بسیار گوناگون و متفاوتی را در تمامی شهرها و نقاط مختلف کشور اسپانیا را با یک کلیک در اختیار شما قرار می دهند که تمام جزئیات آن نظیر: قیمت، ابعاد، تعداد اتاق خواب و غیره را به شما نمایش خواهد داد.

همچنین شما می توانید تمامی قسمت های مختلف ملک را به صورت عکس و ویدئو مشاهده کرده و به نوعی انگار در حال دیدن ملک از نزدیک می باشید. بدین صورت شما دیگر نیاز به جابه جایی های متعدد برای بازدید املاک و همچنین صرف وقت بسیار ندارید و نه فقط یک شهر بلکه کل کشور اسپانیا و شهرهای آن در اختیار شما قرار دارد. در نهایت با پسند هر گزینه با مالک ارتباط برقرار کرده و برای بقیه مراحل اقدام خواهید کرد.

برخی از معتبرترین سایت های آنلاین اجاره خانه در اسپانیا به شرح زیر می باشند:

  • Fotocasa.es
  • Idealista.com
  • Enalquiler.com
  • Pisos.com
  • Yaencontre.com
  • Tucasa.com

ضمنا توصیه می کنیم که مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید؛ تا از سایر هزینه ها و مخارج لازم و مبالغ آن ها در کشور اسپانیا به طور دقیق و کاملا به روز مطلع شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سایت اجاره خانه مبله در اسپانیا

باید بگوییم که ممکن است برخی از متقاضیان در جستجوی منزلی مبله در این کشور باشند؛ سایت اجاره خانه مبله در اسپانیا تفاوتی با سایت های اجاره ملک در این کشور ندارند و در سایت هایی که در بالا از آن ها نام بردیم شما هم می توانید منازل مبله را جستجو کرده و هم منازل کاملا خالی از وسائل. این سایت ها انواع مختلفی از املاک را برای تبلیغ و اجاره به مشتریان ارائه می دهند.

البته باید دقت کنید که اجاره منازل مبله کمی گران تر از منازل بدون وسائل و تجهیزات زندگی می باشد؛ اما یقینا از هزینه های خرید وسائل و هزینه و زحمت جا به جایی و اثاث کشی مستاجران بسیار می کاهد. معمولا مهاجران خارجی در همان ابتدای ورود به این کشور به سراغ انتخاب منازل مبله می روند و پس از مدتی اقامت و زندگی منزلی خالی را تهیه کرده و خود شروع به تهیه  تجهیزات لازم خود می نمایند.

ضمن اینکه نوع تجهیزات و مقدار آن ها و همچنین کیفیت وسائل موجود در منازل نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت اجاره منازل در این کشور هستند؛ این موضوع دارای قیمت دقیقی نیست و معمولا به صورت تجربی افراد می دانند که وسائل موجود در هر خانه تا چه میزان می تواند بر قیمت آن خانه تاثیر گذار باشد. برای کسب اطلاعات جزئی دراین باره با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

شرایط اجاره خانه در اسپانیا​

شرایط اجاره خانه در اسپانیا

شرایط اجاره خانه در اسپانیا دارای شرایط خاص یا پیچیده ای نمی باشد؛ اما معمولا صاحب خانه ها شرایطی را برای اجاره دادن ملک خود در نظر می گیرند. به طور قطع شهر و محله قرار گرفتن ملک بیش ترین تاثیر را بر بازه قیمت دارد و یا اینکه هرگونه تعمیرات و یا نوسازی درون ساختمان می تواند باعث افزایش قیمت نسبت به مورد های مشابه شود.

اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت این کشور از این طریق نیاز به داشتن شرایط و مدارک بیش تری دارد تا متقاضی بتواند از این طریق به ویزای اقامت کوتاه مدت اسپانیا دست پیدا کند. یکی از این موارد داشتن حداقل درآمد مورد درخواست سفارت این کشور در کشور مبدا می باشد که تضمینی بر امکان پرداخت اجاره ماهانه در این کشور است.

البته افرادی که از طریق روش های مختلف مهاجرت به این کشور ویزای اقامت موقت یا دائم خود را اخذ نموده اند نیازی به دریافت مجوز دیگری برای اجاره آپارتمان در این کشور ندارند و می توانند در هر نقطه از اسپانیا هرگونه ملکی که علاقمند هستند را اجاره کرده و در آن اقامت گزینند.

از شما عزیزان می خواهیم که مطلب شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا را در سایت ما مطالعه کرده و به طور کامل هر روش و مزایا و معایب آن را بشناسید تا بتوانید مناسب ترین روش را برای خود برگزینید و یک مهاجرت و نقل مکان بسیار سریع، ارزان و موفق را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

اجاره ملک در اسپانیا گزینه ای بسیار خوب برای اقامت کوتاه مدت در این کشور است، شما اسپانیا را چقدر می شناسید:

قوانین اجاره خانه در اسپانیا

دقت داشته باشید که قوانین اجاره خانه در اسپانیا در برخی موارد به صورت قطعی و کاملا مشخص شده است و در برخی از موارد به صورت قراردادی ما بین مستاجر و مالک تعیین می گردد. اولین مورد اینکه باید تمامی شرایط و تعهدات مالک و مستاجر به صورت دقیق در قرارداد ذکر شده و به امضای طرفین قرارداد برسد. همچنین هریک از طرفین قصد فسخ قرارداد را پیش از موعد اتمام آن داشته باشد؛ باید حداقل 30 روز قبل آن را به طرف مقابل اعلام نماید.

اما در مبلغ قرارداد معمول است که صاحب خانه اجاره 1 یا 2 ماه را زودتر از مستاجر دریافت و به عنوان پول پیش و رهن نزد خود نگه می دارد و در پایان قرارداد به جای اجاره ماه های آخر محاسبه می شود. همچنین برخی از مالکین ممکن است که از مستاجر خود یک چک ضمانتی و یا ضمانت نامه ای از کارفرمای مستاجر را درخواست کنند که تمامی این ها قراردادی است و هیچ کدام قانون دقیقی ندارد.

این مبلغ ودیعه برای ضمانتی است در صورتی که خسارتی به ملک وارد شود از آن کم و یا توسط مستاجر پرداخت شود. از آنجا که بازار اجاره خانه در اسپانیا و قیمت ها ثبات بالایی دارد؛ معمولا قراردادها به صورت 5 یا 7 ساله منعقد می شوند و در این مدت نیز اجاره های املاک تغییرات چندانی نمی کنند. ضمنا مقاله صفر تا صد تحصیل در اسپانیا توسط مشاورین آی مهاجرتی به طور رایگان با جدیدترین اطلاعات در سایت ما قرار گرفته است.

هزینه اجاره خانه در اسپانیا

هزینه اجاره خانه در اسپانیا به عوامل مختلفی همچون: شهر و محله، ابعاد و تعداد اتاق خواب، طبقه آپارتمان، امکانات و تجهیزات موجود در ساختمان و غیره بستگی دارد.

ضمن اینکه در بین تمامی نقاط مختلف این کشور شهرهای مهم و اصلی اسپانیا از گران ترین قیمت ها برخوردار هستند که دلیل آن وجود رفاه، خدمات، فرصت های شغلی و امکانات بیش تر در این شهرها می باشد.

در جدول زیر قیمت اجاره ماهانه آپارتمان در چند شهر مهم این کشور را مشاهده می نمایید:

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر
بارسلونا 1,038.34  یورو 805.89  یورو 1,732.47  یورو 1,295.34  یورو
والنسیا 800.00  یورو 571.43  یورو 1,443.18  یورو 864.29 یورو
بیلبائو 918.75  یورو 780.00  یورو 1,400.00  یورو 1,166.67  یورو
مالاگا 737.45  یورو 579.23  یورو 1,280.00  یورو 972.31  یورو

البته علاوه بر هزینه اجاره در شهرهای مختلف؛ سایر هزینه ها مانند هزینه های قبوض، مالیات، عواض و خدمات نیز در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؛ که در اینجا نیز این موارد در شهرهای بزرگ و مهم از شهرهای کوچک و روستاها گرانتر است. 

در جدول زیر برخی از هزینه های وارد بر زندگی در املاک مختلف در شهرهای مختلف اسپانیا را مشاهده مینمایید:

شهر هزینه قبوض( آب، برق، گاز و غیره) یورو هزینه اینترنت ADSL با سرعت 60 Mb/s یورو هزینه مکالمه 1 دقیقه موبایل یورو
بارسلونا 157.07 37.44 0.22
والنسیا 129.53 30.90 0.14
بیلبائو 131.02 35.00 0.25
مالاگا 126.54 31.56 0.18

تفاوت قیمت اجاره خانه در مادرید با سایر شهر های اسپانیا

مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا همواره یکی از مهم ترین شهرهای این کشور جهت اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت بوده است، این شهر همواره با هجوم مهاجران داخلی و خارجی برای زندگی و کار مواجه بوده که همین مورد باعث بالا رفتن تقاضای ملک شده است و در برخی مواقع میزان عرضه را پایین تر از درخواست رسانده است.

همین میزان درخواست بالا به خودی خود یک دلیل مهم برای افزایش میزان مبلغ اجاره ها در این شهر می باشد که در مواقعی که درخواست از عرضه پیشی گرفته به مقدار قابل توجهی رشد رسیده است. یکی دیگر از تاثیرات این درخواست بالا کمبود موردهای در دسترس می باشد؛ به نوعی که با یافتن اولین مورد مناسب و مورد تایید مستاجران باید نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند وگرنه در سریع ترین زمان ممکن از دسترس خارج می شود.

ضمن اینکه وجود فرصت های شغلی، خدمات و امکانات مناسب و دانشگاه های بسیار نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت و میزان درخواست میباشد. مادرید یکی از شهرهای دانشجو پذیر اسپانیا نیز معرفی می شود که پایگاه چندین دانشگاه معتبر این کشور و جهان است و سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در آن ها به این شهر آمده که همگی نیاز به مسکنی مناسب برای اقامت دارند. جدول زیر اجاره ماهانه آپارتمان در این شهر را نشان می دهد:

شهر اجاره 1 خواب مرکز شهر اجاره 1 خواب حومه شهر اجاره 3 خواب مرکز شهر اجاره 3 خواب حومه شهر
مادرید 1,014.58 792.71 1,740.64 1,239.33

اجاره خانه در آلیکانته

شهر آلیکانته به دلیل سواحل شنی، بلوارهای پوشیده از درختان نخل، تأثیرات سنتی اسپانیایی و آب و هوای گرم و دوست داشتنی بین مهاجران بریتانیایی و بین المللی بسیار محبوب می باشد و سالانه گردشگران بسیاری از این شهر بازدید به عمل می آورند. اجاره ملک در این منطقه می تواند برای مالکین جهت کسب درآمد کمک بسیاری کرده و با اجاره آن به گردشگران از درآمد مناسبی شما را برخوردار گرداند.

این شهر به نوعی محبوب ترین شهر سرمایه گذاران خارجی جهت بخش املاک می باشد که کمی کمتر از نصف از خرید سالانه مسکن به وسیله افراد خارجی را به خود اختصاص داده است. در سال 2023 به طور متوسط اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در آن ماهانه 600 یورو و آپارتمان 3 خواب 940 یورو می باشد.

این شهر هم چنین از یک سیستم حمل و نقل با کیفیت در کنار تفریحات و سرگرمی های متفاوت و فراوان بهره می برد که مناسب تمامی افراد از پیر تا جوان بوده و می تواند اوقاتی خوش را برای هر فردی رقم بزند. اجاره خانه در آلیکانته برای مستاجران مناسب و مقرون به صرفه و برای مالکان پر دآمد است؛ زیرا در تمامی روزهای سال املاک این شهر مستاجر دارند.

کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نموده تا در این مطلب اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت از طریق آن را به بهترین نحو به شما ارائه نمایند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر شیراز یا تهران در تماس باشیدتا جزئیات مهاجرت به اسپانیا را برای شما توضیح دهند ، همچنین میتوانید با مطالعه مقاله  شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا اطلاعات خوبی از این کشور بدست بیاورید.

سوالات پر تکرار اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت

مهاجرت به اسپانیا و یا هر کشور دیگری، نیازهایی دارد که داشتن ملک و اقامتگاه یکی از مهم ترین آنهاست و ما در این مطلب به صورت کامل به اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت پرداختیم. 

در ادامه هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ داده ایم و شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر صفحه با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید ، پرسش خود را درج کنید و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

بله، تمامی شهروندان خارجی می توانند در این کشور نسبت به اجاره ملک مناسب و مد نظرشان اقدام کنند.

خیر، اجاره ملک به هر قیمت و تحت هر شرایطی در اسپانیا نمی تواند به تنهایی باعث صدور اقامت دائم برای شهروندان خارجی گردد.

 در شهر بارسلونا اسپانیا اجاره آپارتمان 1 خواب از 1 تا یورو و اجاره آپارتمان 3 خواب از 2 تا 1 یورو می باشد.

بله، در تمامی شهرهای این کشور مستاجرین و متقاضیان قادر هستند که به اجاره ملک مد نظر خود به صورت مبله و یا غیر مبله اقدام کنند.

به صورت قانونی در این کشور معمولا مبلغ 1 یا 2 ماه اجاره را به صورت پیش جهت رهن و یا همان تضمین از مستاجرین دریافت می نمایند.

قیمت اجاره ملک در اسپانیادر شهرهای مادرید و بارسلونا که دو شهر اصلی و بزرگ این کشور هستند و از لحاظ صنعتی ، گردشگری و جذب توریست و همچنین امکانات و رفاه تفاوت زیادی با شهرهای دیگر دارند ، نسبت به دیگر مناطق شهری اسپانیا گران تر است.

نمونه ای از رضایت متقاضیان اخذ ویزا در آی مهاجرتی:

نمایش ویدیو درباره کاور سروناز مشایخ
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره کاور مهدی سالاری
نمایش ویدیو درباره کاور شادی شریفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه