فرانسه

اطلاعات کشور فرانسه

اطلاعات کشور فرانسه

اطلاعات کشور فرانسه در این مقاله برای افرادی که قصد سفر یا زندگی در این کشور را دارند ، مورد بحث قرار خواهد گرفت ، آی مهاجرتی هدفی جز خدمت به شما هموطنان عزیز ندارد ، ما برآنیم تا یکی از به یادماندنی ترین لحظات را برای از سر گرفتن یک زندگی نو در کشوری دیگر برای شما رقم بزنیم ، اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید ، کافی ست همین الان با ما تماس گرفته و از مشاوران مجرب ما مشورت بگیرید.

ضمناً می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به فرانسه ، به اطلاعاتی بسیار مفید و به روز در زمینه های اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی این کشور آشنا شوید.

فرانسه با مساحتی حدود 674843 کیلومتر مربع ، سومین کشور بزرگ در قاره اروپا به شمار می رود ، این کشور زیبا با جمعیتی حدود 39/67 میلیون نفر ، پس از آلمان به عنوان دومین کشور پر جمعیت اروپایی شناخته می شود ، فرانسه یکی از کشورهای مرفه و مدرن است که تمامی امکانات رفاهی یک زندگی لوکس را برای ساکنین خود فراهم کرده است.

واحد پول این کشور در قدیم فرانک بود ، اما هم اکنون یورو می باشد ، دین رسمی مردم فرانسه کاتولیک است ، البته بدلیل وجود مهاجران دین های دیگری نیز در این کشور وجود دارد ، بدلیل اینکه اقیانوس اطلس شمالی در سمت غرب و کوه‌های آلپ در سمت شرق کشور فرانسه قرار دارد ، دارای زیباترین مناظر طبیعی است ، همسایگان شرقی فرانسه کشورهای سوئیس ، ایتالیا و آلمان و همسایه شمال شرقی آن بلژیک می باشند ، همسایگان جنوبی اسپانیا و آندورا هستند.

نوع حکومت و ساختار سیاسی فرانسه

نوع حکومت و ساختار سیاسی فرانسه یک حکومت متمرکز مبتنی بر نظام نیمه ریاستی و از نوع جمهوری دارد ، قانون اساسی کشور فرانسه بر دو شاخه استوار است : بخش اجرایی ( دولت ) ، بخش قانون‌گذاری ( مجلس ) ، در بخش اجرایی دو رکن اصلی یعنی رئیس جمهور و نخست وزیر در ساختار حکومتی فرانسه قرار دارند ، رئیس جمهور هر پنج سال با رای مردم انتخاب می شود ، در حال حاضر رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون و نخست‌وزیر آن ژان کاستکس می باشد.

بر اساس اطلاعات کشور فرانسه ، بخش قانون گذاری یا قوه مقننه نیز به دو قسمت تقسیم می شود : شورای ملی و مجلس سنا ، شورای ملی از نمایندگان محلی تشکیل شده که با رای مردم به مدت پنج سال انتخاب می‌شوند.

این شورا اجازه انحلال کابینه دولت را دارد ، مجلس سنا متشکل از سناتورهایی می باشد که توسط هیئت انتخابات به مدت شش سال برگزیده می‌شوند ، قدرت قانون‌گذاری سنا کمتر از مجمع ملی است و اگر اختلاف نظری بین شورای ملی و مجلس سنا بوجود آید ، حرف آخر را مجمع ملی خواهد زد.

ساختار سیاسی فرانسه از نمایندگان مجلس ، شورای عمومی ایالت‌ها و شورای شهرداری تشکیل شده است ، فرانسه ، عضو سازمان ملل متحد و از اعضای پنج گانه دائم شورای امنیت این سازمان است که حق وتو دارد.

همچنین فرانسه یکی از اعضای نهادهای بین‌المللی از جمله ناتو ، گروه بیست ، گروه هشت ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، سازمان تجارت جهانی می باشد.

سیستم حقوقی و نظامی فرانسه

همانطورکه در اطلاعات کشور فرانسه آمده است ، فعالیت تمامی احزاب از جمله کمونیست ، دموکرات‌ ، حزب رادیکال ، سوسیالیست‌ و جمهوری خواه در فرانسه آزاد است ، حقوق فرانسه متشکل از دو بخش اصلی بنام حقوق خصوصی و حقوق عمومی می باشد و قانون آن شامل سه جزء اصلی به نامهای حقوق مدنی ، حقوق جزا و حقوق اداری است ، حقوق خصوصی شامل حقوق مدنی و حقوق جزایی و حقوق عمومی شامل حقوق اداری و قانون اساسی می باشد.

نظام حقوقی فرانسه سکولار بوده و از احکام دینی تبعیت نمی کند ، فرماندهی نیروهای نظامی فرانسه با رئیس جمهور است ، ژاندامری نیز از نیروهای نظامی محسوب می شود ، عملکرد نیروهای نظامی زیر نظر وزارت دفاع کشور فرانسه است اما ژاندامری فرانسه زیر نظر وزارت کشور کار می کند ، وظیفه ژاندارمری با کمک پلیس ملی حفظ امنیت در داخل فرانسه است ، فرانسه از اعضای شورای امنیت سازمان ملل بوده و دارنده رسمی سلاح‌های هسته‌ای می باشد.

فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم فرانسه

بر اساس اطلاعات کشور فرانسه ، شرکت هواپیمایی ایر فرنس در سال 1933 راه اندازی شد و هم اکنون به عنوان بزرگترین ایرلاین در فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم فرانسه شناخته می شود ، این شرکت بدلیل ادغام با شرکت هواپیمایی کی ال ام هلند در سال 2003 به نام ایر فرانس کی ال ام نیز مشهور است ؛ پایگاه مرکزی این ایرلاین ، فرودگاه بین المللی شارل دوگل پاریس است.

فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم فرانسه

فرودگاه شارل دو گل

طبق آنچه که ما در مورد اطلاعات کشور فرانسه می دانیم ، فرودگاه شارل دو گل ، بزرگترین فرودگاه بین المللی فرانسه و یکی از مهمترین مراکز هوانوردی جهان به شمار می رود ، این فرودگاه دارای 244 هواپیمای مسافربری و باربری می باشد و به 205 مقصد پرواز می کند ، این فرودگاه با نام رواسی Roissy نیز شناخته می شود.

شارل دو گل یکی از 10 فرودگاه شلوغ دنیاست که در سال 2016 حدود 65 میلیون مسافر را جابجا کرد ، ایرانیان برای رفتن به فرانسه بیشتر از خطوط هوایی ایر فرانس ، ایمیراتس ، قطر ایرویز ، ترکیش ایرلاینز ، ایزی جت و آذربایجان ایرلاینز استفاده می کنند و در یکی از فرودگاه های شارل دوگل ، اورلی یا باووایس فرود می آیند.

فرودگاه اورلی

این فرودگاه در جنوب پاریس قرار دارد و دارای دو ترمینال برای پروازهای خارجی و داخلی می باشد ، فرودگاه اورلی با مرکز شهر پاریس فاصله ی کمی دارد ؛ این فرودگاه پس از فرودگاه شارل دو گل پرترددترین فرودگاه فرانسه به شمار می رود ، همچنین قدمت آن از فرودگاه شارل دوگل پاریس بیشتر است.

فرودگاه نیس کوت دازور

یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ، منطقه ساحلی کوت دازور می باشد که در جنوب فرانسه واقع شده است ، این منطقه سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا می باشد ، شهر نیس از مهمترین شهرهای این منطقه محسوب می شود که گردشگران برای سفر به این شهر از فرودگاه نیس کوت دازور استفاده می کنند.

این فرودگاه سالانه بیش از ۱۴ میلیون مسافر را جا به جا می کند و در جایگاه سوم پرترافیک ترین فرودگاه‌های فرانسه قرار دارد ، بر اساس اطلاعات کشور فرانسه به دلیل نزدیکی شهر نیس با موناکو فرودگاه نیس کوت دازور به عنوان فرودگاه کشور موناکو نیز فعالیت می‌کند.

فرودگاه لیون-سنت‌اگزوپری

فرودگاه شهر لیون یا فرودگاه سنت‌اگزوپری ، چهارمین فرودگاه پرترافیک فرانسه می باشد که سالانه بیش از ۱۱ میلیون مسافر را جابه جا می کند ؛ این فرودگاه در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر لیون قرار دارد ، طول باند این فرودگاه 4000متر می باشد ، برای رسیدن به این فرودگاه می‌توانید از تراموای لیون استفاده نمایید.

فرودگاه مارسی پروانس

یکی دیگر از فرودگاه های بین‌المللی در جنوب فرانسه می باشد که در شهر مارسی و منطقه مرینین قرار دارد ، به همین دلیل به فرودگاه مرینین مارسی نیز معروف است ؛ این فرودگاه پنجمین فرودگاه پرترافیک فرانسه است که بیش از ۹ میلیون مسافر را در سال جا به جا می کند.

فرودگاه باووایس

یکی دیگر از فرودگاه های بین المللی فرانسه است که در 80 کیلومتری شهر پاریس قرار دارد ، بر اساس اطلاعات کشور فرانسه ، این فرودگاه کوچک در حومه شهر بووه و در روستای تیله واقع شده است ، همچنین پروازهای ارزانی دارد و به اصلی ترین پایگاه پروازهای چارتری تبدیل شده است ؛ باووایس دهمین فرودگاه شلوغ فرانسه است.

به جز مواردی که گفته شد کشور فرانسه بیش از ۲۰۰ فرودگاه فعال دارد که حتی نام بردن از تمام آنها در این مقاله نمی گنجد ، ما در آی مهاجرتی سعی کردیم چند تا از فرودگاه های مهم این کشور را برای شما نام برده و به اختصار توضیح دهیم.

سیستم حمل و نقل در فرانسه

جالب است که بدانید در فرانسه به دلیل کاهش هزینه ها و حفظ پاکیزگی محیط زیست ، فرانسوی ها از خودرو شخصی برای کارهای روزمره و سفرهای درون شهری بندرت استفاده می کنند ، تقریبا تمام شهرهای فرانسه مجهز به انواع وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس ، مترو ، تراموا ، قطار ، دوچرخه های عمومی و اسکوتر می باشند ، سیستم حمل و نقل در فرانسه در شهرهای بزرگی مانند پاریس بسیار وسیع است.

سیستم حمل و نقل در فرانسه

اتوبوس

برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس شما می توانید کارت های مختلفی را بصورت ماهانه تهیه کرده و بدون محدودیت از آن استفاده کنید ، قیمت این کارتها در شهرهای مختلف فرانسه متفاوت است ، به عنوان مثال قیمت کارت ماهانه در شهر پاریس 75 یورو و در شهرهای دیگر فرانسه بین 28 تا 50 یورو متفاوت است ، اگر کارت ماهانه ندارید باید هر دفعه بلیط تهیه کنید که قیمت های آن در هر شهر با شهر دیگر متفاوت است.

اگر شما برای تحصیل در کشور فرانسه به این کشور رفته اید و زیر 25 سال دارید ، می توانید از کارت های تخفیفی مخصوص دانشجویان و افراد جوان استفاده کنید ، همچنین حمل و نقل عمومی با انواع وسایل نقلیه برای کودکان و سالخوردگان نیز با هزینه کمتری انجام می گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه ، مقاله تحصیل در فرانسه را در همین سایت مطالعه کنید و با سیستم آموزشی فرانسه و شرایط اخذ پذیرش از مدارس و دانشگاه های آن آگاه شوید.

قطار

طبق اطلاعات کشور فرانسه سیستم راه آهن فرانسه بسیار توسعه یافته است و امکان مسافرت به شهرهای مختلف در فرانسه و کشورهای همسایه از طریق قطار مقدور می باشد ، شما می توانید بلیط قطار را از طریق اینترنت ، ایستگاه های راه آهن و یا بوتیک های SNFC تهیه کنید ؛ هنگام سوارشدن به قطار بلیط شما کنترل نمی شود اما باید بلیط خود را در ورودی ایستگاه ها معتبر کنید.

یکی از بهترین وسایل نقلیه در فرانسه ، قطارهای سریع السیر TGV هستند که شما می توانید با هزینه مناسب و در سریع ترین زمان ممکن به تمامی شهرهای فرانسه بروید ، افرادی که به واسطه کار در کشور فرانسه باید سفرهای زیادی انجام دهند بهتر است از اشتراک ماهانه 79 یورویی شرکت ملی راه‌آهن فرانسه (SNCF) استفاده کنند.

هواپیما

اگر بدلیل دوری راه می خواهید با هواپیما به سفر بروید ، بهترین روش خرید اینترنتی بلیط هواپیما است ، برخی از شرکت های هواپیمایی مانند ایزی جت ، رایان ایر و… بلیط ارزان قیمت ارائه می نمایند ، گاهی شما برای رفتن از شهری به شهر دیگر فقط کافی ست تنها 9 یورو بپردازید البته ناگفته نماند که با خرید بلیط ارزان قیمت ممکن است با محدودیت هایی مانند محدودیت بیشتر برای حمل بار ، عدم ارائه سرویس های رایگان روزنامه و پذیرایی و… مواجه می شوید.

مترو

بر اساس اطلاعات کشور فرانسه ، یکی از بهترین وسایل نقلیه عمومی در پاریس مترو است که بسیار تمیز و ارزان می باشد ، مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح تا نیمه شب فعال است و فاصله بین حرکت متروها با هم حدود ۸-۱۰ دقیقه می باشد.

بلیط مترو دارای تنوع زیادی مانند بلیط یک طرفه یا یک روزه ، بلیط هفتگی ، بلیط ماهانه و… است و قیمت آن نیز متفاوت می باشد ، از بلیط مترو می توان برای سوار شدن به اتوبوس های شهری ، تراموا ، قطار RER و قطار کابلی مونتمارتر نیز استفاده نمود.

دوچرخه

یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه در فرانسه دوچرخه است ؛ بیش از ۱۸۰۰ ایستگاه دوچرخه در پاریس وجود دارد که شما می توانید از آنها دوچرخه اجاره کنید ، بلیط های دوچرخه ۱ روزه یا هفتگی هستند ، این بلیط ها به صورت کارت در اختیار شما قرار می گیرند که بر حسب زمان مصرف ، مبلغی از حساب کارتتان کم می شود ، استفاده ار دوچرخه نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی در پاریس به صرفه تر است.

قایق اتوبوسی

بدلیل اینکه رود سن از وسط شهر پاریس عبور می کند ، یکی از وسایل نقلیه عمومی در پاریس قایق های اتوبوسی هستند ؛ این قایق ها برای گردش در پاریس بسیار مناسب و هیجان انگیز هستند و توریست ها استقبال زیادی از آنها می کنند ، قایق اتوبوسی ها در امتداد رود سن حرکت کرده و گردشگران را به بازدید از پاریس می برند.

اختلاف ساعت ایران و فرانسه

دانستن اختلاف ساعت کشور مبدا با مقصد برای بسیاری از مهاجران اهمیت زیادی دارد ، طبق اطلاعات کشور فرانسه ساعت هر کشور با ساعت جهانی یا UTCمقایسه می شود ، به عنوان مثال فرانسه در وضعیت استاندارد زمانی با ساعت جهانی قرار دارد ، بدین معنی که اختلاف ساعت فرانسه با ساعت جهانی صفر است ، در صورتی که اختلاف ساعت ایران با ساعت جهانی 3:30 + است.

اختلاف ساعت ایران و فرانسه

برخی از افراد دوست ندارند که تفاوت زمانی کشوری که می خواهند به آنجا بروند ، بیشتر از 6 ساعت باشد ، زیرا اختلاف زیاد ساعت ها ، امکان برقراری ارتباط با خانواده و دوستان را مشکل می کند ، بطورکلی اختلاف ساعت ایران با فرانسه 30: 2- است ؛ بدین معنی که ساعت پاریس 2:30 از ایران عقب تر است ، البته فرانسه نیز از ساعت تابستانی و زمستانی تبعیت می کند ، اما این تغییر با تغییر ساعت تابستانی و زمستانی ایران در یک زمان اتفاق نمیافتد ، به همین دلیل در بازه کوتاهی از سال اختلاف زمانی ایران و فرانسه 3:30- و در بقیه ایام 2:30- خواهد بود.

فرانسه با داشتن 12 منطقه زمانی ، رکورددار بیشترین مناطق زمانی در جهان می باشد ، بدین معنی که ممکن است اختلاف ساعت در هر شهر با شهر دیگر متفاوت باشد البته پاریس و منطقه اصلی فرانسه تنها از یک منطقه زمانی یعنی زمان تابستانی تبعیت می کنند ، پس در نظر داشته باشید که قبل از رفتن به فرانسه ، با توجه به شهری که می خواهید به آنجا بروید اختلاف ساعت ایران و فرانسه را پیدا کنید.

شهرهای صنعتی فرانسه

پاریس

بر اساس اطلاعات کشور فرانسه ، یکی از شهرهای صنعتی فرانسه به لحاظ مالی ، بازرگانی ، علم و مد ، شهر پاریس است ، سالانه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن برج ایفل و زیبایی های بی نظیر پاریس به فرانسه می روند و جایگاه پنجمین شهر پربازدید و اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده است.

شهرهای صنعتی فرانسه

علاوه بر صنعت گردشگری ، پاریس در صنایع کشاورزی و تکنولوژی نیز رشد اقتصادی زیادی داشته است ، همچنین شهر پاریس به عنوان بزرگترین تولید کننده چغندر قند و دومین تولید کننده شراب و پنیر در دنیا شناخته شده است ، پاریس حدود 25 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور فرانسه را در دست دارد ؛ اگر قصد سرمایه گذاری در فرانسه را دارید ، شهر پاریس گزینه خوبی است.

مارسی

مارسی به عنوان دومین شهر پر جمعیت فرانسه و همچنین سومین منطقه اقتصادی شناخته می شود ، این شهر اولین مرکز صنعتی و خدماتی در جنوب فرانسه می باشد که تجربه ی زیادی در معاملات بین المللی دارد ، مارسی در مجاورت با دریای مدیترانه قرار گرفته و بزرگترین شهر بندری فرانسه به شمار می رود.

لیون

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است که یکی از مراکز بزرگ اقتصادی نیز می باشد ، شهر لیون در تاریخ سینما تاثیر بسزایی داشته است ، لیون یکی از اصلی ترین مراکز دانشجویی در قاره اروپا محسوب می شود ، همچنین مرکز بزرگ صنعتی و شیمیایی ، داروئی و زیست شناسی در فرانسه است ؛ این شهر یکی از مراکز اصلی تولید بازی های رایانه ای و نرم افزاری می باشد ، به علاوه لیون پایتخت ابریشم دنیا است.

لیل

بر اساس آنچه که از اطلاعات کشور فرانسه می دانیم ، شهر لیل در مرز کشورهای فرانسه و بلژیک واقع شده و یکی از مهمترین شهرهای مرزی کشور فرانسه محسوب می شود ، بدلیل تنوع فرهنگی زیادی که در این شهر وجود دارد ، عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به خود اختصاص داده است.

نزدیک به 100 هزار دانشجو در این شهر صنعتی مشغول به تحصیلند و عنوان سیزدهمین تجمع دانشگاهی فرانسه را به خود اختصاص داده است.

تولوز

این شهر یکی از مراکز صنایع پیشرفته در قاره اروپا می باشد ، تولوز در صنایع هوایی و فضائی ، صنایع پزشکی ، تغذیه ، فناوری اطلاعات و میکروبیولوژی بسیار خوب عمل می کند ، این شهر با داشتن موزه ها ، سالن های نمایشی و اجرای تئاترهای مختلف یکی از شهرهای فرهنگی برای گردشگران به شمار می رود.

نیس

شهر نیس نقش مهمی در اقتصاد کشور فرانسه دارد و در زمینه های بهداشت ، خدمات مخابراتی ، رسانه های تصویری و فناوری های پیشرفته ، فعالیت زیادی می کند ؛ این شهر توریستی یکی از میزبان های بین المللی برای گردشگرانی است که به منظور تفریح و بازرگانی به فرانسه می آیند.

استراسبورگ

شهر استراسبورگ به عنوان مرکز قانون گذاری قاره اروپا شناخته شده است ، معماری این شهر در یونسکو ثبت شده و به لحاظ فرهنگی در فعالیت هایی مانند کنسرت ، تئاتر ، سینما و غیره خوش می درخشد ؛ این شهر هفتمین شهر بزرگ فرانسه می باشد و دانشگاه های دولتی مهمی مانند دانشگاه لوئی پاستور ، دانشگاه روبرت شومن و غیره در این شهر قرار دارد.

بوردو

طبق اطلاعات کشور فرانسه ، بوردو پایتخت جهانی شراب و شامپاین می باشد و بزرگترین باغ‌های انگور فرانسه در این شهر قرار دارند ، این شهر مرکز اقتصادی ، فناوری پیشرفته و معاملات بین المللی در اروپا می باشد و در زمینه های هوانوردی ، فناوری فضایی و دفاعی ، خدمات و تجارت بسیار فعال است ؛ این شهر از نظر امکانات تحقیقاتی و پژوهشی رتبه اول را در فرانسه به خود اختصاص داده است.

آب و هوای فرانسه

فرانسه آب و هوای متفاوتی دارد ، بخش های شمالی و شمال شرقی این کشور دارای آب و هوایی معتدل و بخش جنوبی آب و هوایی مدیترانه ای دارند ، غرب فرانسه آب و هوا اقیانوسی است و زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم دارد ، برخی از مناطق نیز تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارند ، خشک ترین ماه در فرانسه ، ماه می است ، همچنین فرانسویان به ندرت برف را تجربه می کنند.

فرانسه دارای چهار فصل است ، آب و هوای فرانسه در بهار معتدل و دلچسب می باشد و دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد و گاهی همراه با بارش باران است ، فصل بهار و تابستان زمانی مناسب برای سفر کردن به فرانسه می ‌باشد ، آب و هوای فرانسه در تابستان بسیار دلپذیر بوده و دمای آن به حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد می رسد ، شما درتابستان های فرانسه گرمای طاقت فرسا را تجربه نخواهید کرد.

آب و هوای فرانسه در پاییز معمولا آفتابی است و دارای آب ‌و هوایی ملایم در شهرهای ساحلی می باشد ، اوایل پاییز زمان برداشت شاه ‌بلوط است ، دمای هوای فرانسه در پاییز حدود ۲۱ درجه سانتی‌گراد می ‌باشد و تقریبا هشت روز در این فصل باران می بارد ، زمستان های فرانسه معمولا سرد نیست و بارش برف بندرت اتفاق می افتد.

10 تا از بهترین غذاهای فرانسه

طبق اطلاعات کشور فرانسه ، فرانسوی ها حتی در مهمانی های دوستانه خود به غذا و نوشیدنی اهمیت خاصی می دهند ، غذاهای فرانسوی با عطر و طعم فوق‌العاده‌ی که دارند ، بسیار خوشمزه و وسوسه انگیز هستند ، غذاهای سنتی فرانسه ، پنیر‌ها، کره و نوشیدنی‌های آن در سطح جهانی مشهورند ، در ادامه با 10 تا از بهترین غذاهای فرانسه آشنا می شویم.

10 تا از بهترین غذاهای فرانسه
  1. کیش لورن : این غذا از ترکیب تخم مرغ ، خامه ، پنیری بنام کیش لورن ، گوشت و سبزیجات تهیه شده و یکی از لذیذترین غذاهای فرانسه می باشد.
  2. بوف بورگونیون : این غذا در سطح بین المللی معروف است ، بوف بورگونیون از گوشت گاو مزه دار شده به همراه قارچ تهیه می شود ، گوشت گاو با سیر و پیاز و سبزی مزه دار می شود.
  3. خوراک اردک : برای تهیه این غذا گوشت اردک یا غاز را به مدت 36 ساعت در نمک ، سیر و آویشن خوابانده تا ترد و مزه دار شود ، سپس آن را با حرارت کم مغز پخت می کنند.
  4. بویلاباس : این غذای دریایی از خرچنگ ، ماهی و کلم تهیه می شود ، ابتدا ماهی و خرچنگ را با سیر و ادویه حسابی مزه دار می کنند و سپس آن را پخته و با دورچین سیب زمینی و کلم پخته سرو می کنند.
  5. اویستار : این غذا ازصدف درست می شود که خوشمزه ترین نوع آن با صدف چروک تهیه می شود.
  6. اسنک ماهی پیسالادیر : این غذای سنتی و قدیمی نوعی خوراک دریایی است که تکه های نازک و باریک ماهی را سرخ کرده و مانند پیتزا سرو می کنند ، بدین شکل که زیتون ، ماهی کولی اسنک شده و پیاز را روی نان نازکی سرو می کنند.
  7. کوک اون : این غذا از مرغ یا خروس برشته تهیه می شود ، کوک اون را می توان با سیر و پیاز و قارچ هم تهیه نمود.
  8. مول فریت : این غذا نوعی صدف مزه دار شده است که با دورچین سیب زمینی سرخ شده و نان تست فرانسوی سرو می شود ، مول فریت یک غذای فست فودی و سریع است.
  9. گراتین دوفینوس : این غذا بصورت کیک سیب زمینی سرو می شود ، این کیک پر از پنیر پارمزان ، سیر ، خامه است .
  10. اسکارگو : اسکارگو به عنوان پیش غذا استفاده می شود ، حلزون خوراکی را پخته و با سیر، کره و جعفری سرخ می کنند.

سوالات رایج اطلاعات کشور فرانسه

در این مقاله از آی مهاجرتی تلاش کردیم اطلاعات کشور فرانسه را در اختیار شما قرار دهیم ؛ اطلاعاتی مفید برای کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ، در ادامه به چند پرسش و پاسخ متداول خواهیم پرداخت و شما می توانید با مشاوران ما در تماس بوده و سوالات خود را در قسمت دیدگاه بپرسید.

نوع حکومت فرانسه چیست؟

فرانسه یک حکومت متمرکز مبتنی بر نظام نیمه ریاستی و از نوع جمهوری دارد ، قانون اساسی کشور فرانسه بر دو شاخه استوار است : بخش اجرایی ( دولت ) ، بخش قانون‌گذاری ( مجلس ) ، در بخش اجرایی دو رکن اصلی یعنی رئیس جمهور و نخست وزیر در ساختار حکومتی فرانسه قرار دارند ، رئیس جمهور هر پنج سال با رای مردم انتخاب می شود ، در حال حاضر رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون و نخست‌وزیر آن ژان کاستکس می باشد.

بزرگترین خط هواپیمایی فرانسه کدام است؟

شرکت هواپیمایی ایر فرنس در سال 1933 راه اندازی شد و هم اکنون به عنوان بزرگترین ایرلاین فرانسه شناخته می شود ، این شرکت بدلیل ادغام با شرکت هواپیمایی کی ال ام هلند در سال 2003 به نام ایر فرانس کی ال ام نیز مشهور است ؛ پایگاه مرکزی این ایرلاین ، فرودگاه بین المللی شارل دوگل پاریس است.

سریع ترین قطار فرانسه کدام است و برای چه شهر هایی وجود دارد؟

بهترین وسایل نقلیه در فرانسه ، قطارهای سریع السیر TGV هستند که شما می توانید با هزینه مناسب و در سریع ترین زمان ممکن به تمامی شهرهای فرانسه بروید

اختلاف ساعت ایران و فرانسه چقدر است؟

اختلاف ساعت فرانسه با ساعت جهانی صفر است ، در صورتی که اختلاف ساعت ایران با ساعت جهانی 3:30 + است. فرانسه نیز از ساعت تابستانی و زمستانی تبعیت می کند ، اما این تغییر با تغییر ساعت تابستانی و زمستانی ایران در یک زمان اتفاق نمیافتد ، به همین دلیل در بازه کوتاهی از سال اختلاف زمانی ایران و فرانسه 3:30- و در بقیه ایام 2:30- خواهد بود.

تولوز فرانسه ، چگونه شهری است؟

این شهر یکی از مراکز صنایع پیشرفته در قاره اروپا می باشد ، تولوز در صنایع هوایی و فضائی ، صنایع پزشکی ، تغذیه ، فناوری اطلاعات و میکروبیولوژی بسیار خوب عمل می کند ، این شهر با داشتن موزه ها ، سالن های نمایشی و اجرای تئاترهای مختلف یکی از شهرهای فرهنگی برای گردشگران به شمار می رود.

اطلاعات کشور فرانسه در این مقاله تا حد امکان آورده و در مورد آن صحبت شد ، امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما قرار گیرد ، خوشنودی شما به ما انرژی مضاعف می دهد ، وکلا و مشاوران مجرب ما در آی مهاجرتی در دو شعبه تهران و شیراز در خدمت شما عزیزان هستند ، ما با داشتن سابقه ای درخشان درخدمت تمامی هموطنان عزیزمان در سرتاسر ایران بصورت آنلاین هستیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *