هلند

اطلاعات کشور هلند

اطلاعات کشور هلند

اطلاعات کشور هلند معروف به کشورگل و یکی از پربازدیدترین کشورهای دنیا برای گردشگری در این مقاله آورده شده است ؛ این کشور مرفه در شمال غربی قاره اروپا قرار گرفته و با سرانه ی درآمدی بالایی که دارد تقاضای بسیاری از مهاجران نیز می باشد ؛ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بدنبال مهاجرت به هلند می باشید ، ما در آی مهاجرتی در کنار شما قرار خواهیم گرفت تا این راه را برایتان هموار سازیم.

هلند کشوری هموار و کم ارتفاع است که حدود نیمی از آن تنها یک متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است ؛ در بخش هایی از جنوب شرقی هلند تپه هایی دیده می شود که ارتفاع بلندترین آن ها حدود ۳۲۱ متر است ؛ همچنین در مرکز هلند تپه های ماهوری به چشم می خورد ؛ حدود 20درصد از مساحت این کشور را نیز آب تشکیل داده است.

طبق اطلاعات کشور هلند ، جمعیت این کشور حدود ۱۷ میلیون نفر می باشد و مساحت آن ۴۱۵۲۸ کیلومترمربع است ؛ واحد پول کشور هلند یورو می باشد ؛ این کشور از شرق با آلمان و از غرب از طریق راه دریایی با بریتانیا همسایه است ؛ همسایه جنوبی هلند بلژیک می باشد ؛ همچنین تعدادی از جزایر هلند در آمریکای مرکزی قرار دارند.

نوع حکومت و ساختار سیاسی هلند

نوع حکومت هلند پادشاهی مشروطه است ؛ بدین معنی که پادشاه یا ملکه به عنوان رئیس حکومت حرف اول را می زند ، اما دخالت زیادی در سیاست نمی کند ؛ قبل از سال ۲۰۱۳ میلادی ، حکومت این کشور حدود 120 سال در دست ملکه‌های هلند بود ؛ اما در سال 2013 میلادی ملکه بئاتریکس از سمت خود کناره‌گیری کرد و ویلم الکساندر پسر او به سمت پادشاهی هلند منصوب شد.

براساس اطلاعات کشور هلند ، هلند دو مجلس نمایندگان دارد که حزب دارای بیشترین رأی در انتخابات پارلمانی ، نخست وزیر را انتخاب می کند ؛ سپس نخست وزیر دولت را تشکیل می دهد و به عنوان رئیس دولت ، نقش بسیار مهمی در سیاست دارد ؛ مجلس اعیان هلند دارای ۷۵ عضو اصلی می باشد که توسط قوه مقننه برای یک دوره‌ شش‌ساله انتخاب می شوند ؛ مجلس عوام هلند متشکل از ۱۵۰ نماینده است که با رای مردم برای یک دوره چهارساله انتخاب می‌ شوند.

فعالیت احزاب مختلف در هلند آزاد است و بیش از ۷۰ حزب سیاسی در این کشور وجود دارد ؛ از مهمترین احزاب‌ هلند می توان به حزب خلق آزادی ، حزب دموکرات مسیحی ، حزب کارگر ، حزب سبز ، حزب لیبرال اشاره نمود که حزب خلق آزادی در سالهای اخیر بیشترین رای را در مجلس هلند بدست آورده اند ؛ جالب است که بدانید یکی از ایرانیان مقیم هلند ، خانم فرح کریمی به عنوان نماینده حزب سبزها در مجلس هلند حضور داشت ؛ همچنین بسیاری از مهاجران ترکی و مراکشی نیز جزو نمایندگان مجلس هلند بوده اند.

ساختار سیاسی هلند

بر اساس اطلاعات کشور هلند ، این کشور در زمینه سیاست بسیار قدرتمند عمل می کند ؛ هلند از جدیدترین اصول سیاسی استفاده کرده و جلب رضایت مردم مهمترین هدف این کشور است بطوری که حتی مهمترین مقام سیاسی هلند توسط مردم تایید و انتخاب می شود ؛ دولت در سیاست‌های فرهنگی دخالتی نمی کند و توسعه هنری در این کشور آزاد است ؛ کشور هلند یکی از کشورهای عضو بـِنـِلوکس می باشد ؛ بنلوکس یک پیمان همکاری اروپایی بین سه کشور هلند ، بلژیک و لوکزامبورگ است.

فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم هلند

اینکه شما بدانید کدام فرودگاه های هر کشوری برای شما مقصد مناسبی برای ورود به آن کشور می باشد یا از کدام ایرلاین می توانید برای سفرهای خود استفاده کنید اهمیت زیادی دارد و در این بخش کارشناسان به معرفی این فرودگاه ها و خطوط هوایی در کشور هلند پرداخته اند.

فرودگاه ها و خطوط هوایی مهم هلند

شرکت هواپیمایی KLM هلند

این ایرلاین سلطنتی در سال سال ۱۹۱۹راه اندازی شد و در حال حاضر قدیمی‌ترین ایرلاین دنیا و یکی از بهترین فرودگاه‌های دنیا می باشد ؛ در سال 2003 این شرکت هواپیمایی با شرکت هواپیمایی ایرفرانس ادغام شد و شرکت جدیدی بنام ایرفرانس-کی ال ام تشکیل داد ؛ البته پروازهای این ایرلاین ها تحت نام خودشان انجام می گیرد ؛ مقر شرکت هواپیمایی کی ال ام در شهر آمستردام واقع شده و بیشتر پروازهای آن از فرودگاه اسخیپول انجام می گیرد.

طبق اطلاعات کشور هلند ، شرکت هواپیمایی کی ال ام هم اکنون دارای ۱۱۹ فروند هواپیماست که شامل ۱۳ فروند هواپیمای ایرباس و ۱۰۶ فروند هواپیمای بوئینگ می باشد ؛ البته قرار است تا سال 2023 میلادی ۱۹ هواپیمای ایرباس و بوئینگ به ناوگان هوایی این شرکت افزوده شود ؛ ایمنی پروازهای این شرکت بسیار بالاست و بعد از دهه ۷۰ بجز حوادث کم خطر و کوچک ، حادثه ای که موجب بروز خسارات جانی بالا شود ؛ اتفاق نیفتاده است.

فرودگاه اسخیپول

فرودگاه اسخیپول در جنوب‌غربی آمستردام واقع شده و هم اکنون یکی از پرترافیک ترین فرودگاه‌های دنیا است ؛ در واقع این فرودگاه در سال 1919 به عنوان یک پایگاه هوایی نظامی ساخته شد و از سال ۱۹۲۰ هواپیماهای مسافربری نیز در این فرودگاه مشغول بکار شدند ؛ فرودگاه اسخیپول در چندین سال اخیر جزو سه فرودگاه برتر جهان بوده و به لحاظ بزرگی نیز در جایگاه نهم جهانی قرار دارد ؛ این فرودگاه در سال 2017 میلادی ۶۸ میلیون مسافر را جابه جا کرد.

بر اساس آنچه از طبق اطلاعات کشور هلند بدست آمده است ، تعداد زیادی از پروازهای آمریکای شمالی به آسیا از این فرودگاه به‌عنوان ترانزیت استفاده می‌کنند ؛ این فرودگاه به عنوان موزه و کتابخانه نیز محسوب می شود ؛ شما می توانید تعدادی از شاهکارهای نقاشان هلندی را در این فرودگاه ببینید ؛ به علاوه از کتابخانه این فرودگاه کتابهایی به زبان های گوناگون خریداری کنید.

فرودگاه بین المللی آیندهوون

این فرودگاه در غرب هلند و در شهر آیندهوون قرار گرفته و دومین فرودگاه پرتردد این کشور به شمار می رود که در سال ۲۰۱۷ حدود ۵.۷ میلیون مسافر را از طریق پروازهای خارجی و داخلی جابه جا کرد ، این فرودگاه هم به شکل نظامی و هم مسافربری فعالیت می کند.

فرودگاه آیندهوون به عنوان یک پایگاه ناتو در نظر گرفته شده است و همچنین دارایی های نظامی هوایی ۷ کشور اروپایی را میزبانی و فرماندهی می کند ؛ طول باند این فرودگاه حدود ۳ هزار متر می باشد و دارای یک باند فرود سنگ فرش است.

فرودگاه روتردام دی‌هیگ

طبق اطلاعات کشور هلند ، فرودگاه روتردام یک فرودگاه نظامی و مسافربری می باشد که بین دو شهر روتردام و دی هیگ واقع شده است ؛ این فرودگاه یکی از فرودگاه های شلوغ کشور هلند می باشد که در سال ۱۹۵۶ میلادی راه اندازی شد و همان ابتدا با شرکت های هواپیمایی بسیار بزرگی مانند ایرلاین های سوئیس ایر ، لوفت هانزا و ایر فرانس شروع به کار کرد.

هرچند تا سال 1990 به دلیل رکود اقتصادی در اروپا تعداد پروازهایش بسیار پایین بود و حتی با خطر بسته شدن مواجه شد ؛ اما از سال1990 با رونق اقتصادی در اروپا ، کار این فرودگاه نیز رونق گرفت ؛ در سال ۲۰۱۷ حدود دو میلیون مسافر را جا به جا کرد و به عنوان سومین فرودگاه شلوغ هلند شناخته شد ؛ به جز این سه فرودگاه کشور هلند فرودگاه های دیگری نیز دارد که عبارتند از : فرودگاه خرونینگن ایلده ، فرودگاه ماستریخت آخن و…

سیستم حمل و نقل در هلند

بر اساس اطلاعات کشور هلند ، سیستم حمل و نقل عمومی در هلند بسیار توسعه یافته است و توسط سازمانی با نام Gemeentelijk VervoerBedrijf اداره می‌شود که به طور خلاصه به آن GVB می گویند ؛ وسایل نقلیه عمومی در شهر امستردام عبارتند از : قطار ، تراموا ، مترو ، اتوبوس ، قایق و دوچرخه که شما می توانید برای استفاده از این وسایل از انواع کارت های تخفیف استفاده کنید ؛ هزینه های زندگی در هلند علاوه بر اجاره خانه ، خوراک و پوشاک شامل حمل و نقل نیز می باشد.

سیستم حمل و نقل در هلند

کارت تخفیف OV

با این کارت می توانید بطور نامحدود از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید ؛ اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید ، کارت‌های ov chipcard را که برای انواع وسایل نقلیه از جمله مترو ، اتوبوس و تراوموا قابل استفاده است ؛ خریداری کنید ؛ این کارت ها انواع مختلفی دارد که از یک ساعت تا هفت روز متغیر است و قیمت آنها نیز متفاوت می باشد.

طبق اطلاعات کشور هلند ، قیمت بلیط یک ساعته ۳.۲ یورو ، یک روزه 8 یورو ، 2 روزه 14 یورو ، 3 روزه ۱۹ یورو ، 4 روزه 25 یورو ، 5 روزه 30 یورو ، 6 روزه ۳۴ یورو و یک هفته ای 37 یورو می باشد ؛ البته این قیمت ها تقریبی هستند.

Amsterdam City Card

این کارتها ۲۴ ، ۴۸ و ۷۲ ساعته بوده و برای استفاده نامحدود از وسایل نقلیه عمومی شهر آمستردام و بازدید رایگان از جاذبه‌های این شهر می باشد.

GVB Day Passes

این کارتها برای وسایل نقلیه عمومی مانند تراموا ، اتوبوس ومترو که توسط GVB اداره می‌شود ، به مدت ۱ تا ۷ قابل استفاده می باشد و قیمت آن از ۷.۵ یورو شروع می‌شود ؛ برای خرید این کارت ها می توانید به سایت GVB مراجعه کنید.

Amsterdam & Region Travel Ticket

با خرید این بلیط شما می توانید به مدت 1 تا 3 روز از تمامی وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید.

Amsterdam Travel Ticket

با خرید این بلیط شما می توانید بطور نامحدود از تمامی وسایل حمل و نقل به مدت یک تا سه روز استفاده کنید.

حال که در مورد انواع کارت های تخفیف بصورت مختصر بحث نمودیم ؛ به سراغ انواع وسایل نقلیه می رویم.

تاکسی

براساس اطلاعات کشور هلند ، هزینه تاکسی در هلند نسبتا گران است ؛ به عنوان مثال از فرودگاه تا شهر آمستردام هزینه تاکسی بین ۳0 تا ۵۰ یورو ، بسته به شرکت تاکسی متغیر می باشد ؛ این هزینه در سطح شهر یا مرکز شهر برای 3 تا 5 کیلومتر حدود ۱۵ یورو خواهد شد.

تراموا

تراموا یکی از سریع‌ترین وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به مرکز شهر است ؛ این سیستم در آمستردام به رنگ‌های سفید و آبی می باشد ؛ همچنین زنگ معروفی دارد که عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه را از وجود خود مطلع می کند ؛ ترامواها تا ساعت ۰۰:۳۰ بامداد فعالیت دارند.

مترو

یکی از راه‌های حمل و نقل عمومی در آمستردام مترو است که دارای ۵ خط می باشد و از مرکز شهر آمستردام تا مناطق معروف و حومه شهر را پوشش می‌دهد ؛ استفاده از مترو سریع‌ترین راه برای رسیدن به مناطق حاشیه‌ای شهر مانند Amstelveen ، Diemen ، Bijlmer و Noord است ؛ مترو نیز مانند تراموا تا ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به مردم خدمات رسانی می کند.

اتوبوس

طبق اطلاعات کشور هلند ، سیستم اتوبوس آمستردام بسیار مناسب است و در تمامی مناطق و محله های شهر ایستگاه دارد ؛ برای استفاده از این سیستم شما باید از کارت اعتباری یا کارت‌های تخفیف استفاده کنید ؛ برخی از اتوبوس ها در آمستردام شبها نیز فعالیت می کنند ؛ ساعت کاری این اتوبوس ها از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد تا ۷:۳۰ صبح می باشد و قیمت آنها نسبت به اتوبوس های روزانه بیشتر است.

قایق

قایق‌های آمستردام بسیار سریع هستند و عابرین را برای عبور از رودخانه آی جی به صورت رایگان سوار می کنند ؛ همچنین شما می توانید کل شهر امستردام را در مدت دو ساعت با سوار شدن به قایق های مسافربری بزرگ ببینید و از مناظر بسیار دیدنی شهر لذت ببرید ، البته این قایق ها رایگان نیستند و شما باید به ازای هر نفر 20 یورو بپردازید.

دوچرخه

شهر آمستردام به پایتخت دوچرخه در جهان معروف است ویکی از مهمترین وسایل نقلیه در این شهر دوچرخه می باشد ؛ استفاده از دوچرخه در آمستردام به دلیل وجود مسیر‌های مخصوص دوچرخه و زمین تخت ، بسیار لذت بخش ، راحت و ایمن است و شما می توانید آن‌ را از ایستگاه های مخصوص دوچرخه سواری کرایه کنید ؛ جالب است که بدانید تعداد دوچرخه های این شهر از تعداد شهروندان آن بیشتر است.

اختلاف ساعت ایران و هلند

در هنگام رفتن به کشوری دیگر دانستن اختلاف ساعت ایران با کشور مقصد برای برخی از افراد بسیار ضروری است ؛ مخصوصا اگر برای قرارهای کاری یا ثبت شرکت در هلند به این کشور می روید ؛ این مساله اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا شما برای این کار حتما از قبل برنامه ریزی کرده و با افرادی قرار ملاقات گذاشته اید بنابراین باید از زمان و ساعت کشور هلند اطلاع داشته و برنامه سفرتان را بر اساس ساعت هلند تنظیم کنید تا از کارهایتان عقب نمانید.

اختلاف ساعت ایران و هلند

البته در فرودگاه ها صفحه ای وجود دارد که اختلاف ساعت ایران را با کشورهای مختلف نشان می دهد ؛ همانطور که می دانید و در اطلاعات کشور هلند آمده است ؛ این کشور جزو کشورهای چند زمانه نیست و اختلاف زمانی این کشور با ایران 2:30- می باشد ؛ یعنی ساعت هلند دو ساعت و نیم از ساعت ایران عقب تر است.

پس به محض وارد شدن به این کشور ساعت مچی خود را تنظیم کنید تا به مشکل برنخورید ؛ مثلا فرض کنید پرواز شما در زمین هلند فرود آمده است و ساعت شما زمان ده صبح را نشان می دهد ؛ یادتان نرود آن را به ساعت کشور هلند یعنی 7:30 تنظیم کنید.

آب و هوای هلند

اگر به هر دلیلی مانند کار در هلند ، قصد زندگی کردن در این کشور را دارید ؛ ابتدا در مورد آب و هوای آن را مطالعه کنید ؛ دانستن شرایط اقلیمی کشور مقصد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ؛ بدلیل اینکه کشور هلند در کنار دریای سیاه قرار دارد ، بیشترین تاثیرات آب و هوایی خود را از این دریا می گیرد ؛ هلند آب و هوایی اقیانوسی دارد و در بیشتر مواقع خنک ، ابری و مرطوب است.

با وجود اینکه ممکن است در تمام ایام سال بارش باران در هلند اتفاق بیفتد ، اما میزان آن زیاد نیست ؛ همچنین وزش باد در این کشور غیر معمول نیست ؛ بادها از سمت دریای شمال می وزند و گاهی در فصل پاییز و زمستان تبدیل به طوفان‌هایی می‌شوند که خساراتی را به بار می آورند ؛ شرایط آب و هوایی هلند در نقاط مختلف آن تقریبا یکسان می باشد ، فقط شهرهای ساحلی نسبت به شهرهای دیگر هوای سردتری دارند ، همچنین وزش باد در این شهرها بیشتر است.

آب و هوای هلند در فصول مختلف سال

در فصل بهار آب و هوای هلند نسبتا خنک است ؛ اما بتدریج دمای هوا افزایش می‌یابد و دمای آن از حدود ۱۰ درجه سانتیگراد به حدود ۱۷ درجه سانتیگراد می رسد ؛ در تابستان هوا بسیار دلپذیر است و بیشتر از 25 درجه سانتیگراد نمی شود ؛ حتی بعضی از روزها هوا خنک و بارانی است ؛ گرمترین شهر هلند آیندهوون می باشد.

فصل پاییز با بارش باران و وزش باد شروع شده و دمای هوا بین ۷ تا ۱۹ درجه متغیر است ؛ پربارش‌ترین فصل سال پاییز می باشد ؛ در زمستان دمای هوا به سردترین حد خود رسیده و به حدود ۳ درجه سانتیگراد کاهش می یابد ؛ بارش برف ، باران و وزش باد در این فصل دور از انتظار نیست.

شهرهای صنعتی هلند

برای افرادی که مهاجرت به این کشور را در نظر دارند و از طریق تحصیل ، کار یا سرمایه گذاری می خواهند به این اقامت برسند، بدون شک دانستن اینکه کدام شهرها می توانند بازار کار مناسب برای خودشون یا نیروی کار مناسب برای سرمایه های شان داشته باشند حائز اهمیت است که مشاوران آی مهاجرتی به این موضوع اشراف داشته و شهرهای مهم را برای شما توضیح می دهند.

شهرهای صنعتی هلند

آمستردام

قصد سرمایه گذاری در هلند را دارید ؟ امستردام یکی از بهترین گزینه هاست ؛ این شهر یکی از مهمترین شهرهای هلند است که پایتخت آن نیز محسوب می شود ؛ در قرن 17میلادی آمستردام مرکز اصلی تجارت در دنیا و ثروتمندترین شهر در دنیای غرب محسوب می شد ؛ این شهر به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر هلند نیز شناخته می شود که به دلیل مناظر تاریخی و منحصر به فرد خود ، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران از سرتاسر دنیا می باشد.

طبق اطلاعات کشور هلند ، این شهر در مجاورت با رودخانه آمستل قرار گرفته است ؛ این رودخانه به صد کانال و نهر راه دارد که از آن برای جابه جایی بار و محصولات وارداتی و صادراتی استفاده می کنند ؛ بدلیل وجود کانال های آبی زیاد در آمستردام ، این شهر به “ونیز هلند” نیز معروف است.

هر ساله تعداد زیادی گردشگر به این شهر زیبا سفر می کنند ؛ از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به معماری زیبا و خاص شهر ، گالری های نقاشی ، جشنواره ها و کنسرت های فضای باز ، موزه ون گوگ ، خانه آن فرانک Anne Frank ، باغ وحش Artis ، آسیاب های بادی معروف ، کاخ سلطنتی آمستردام ، بازار گل آمستردام ، پارک های آمستردام و غیره اشاره کرد.

روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند است که به عنوان بزرگ‌ترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ دنیا نیز شناخته می شود ؛ بیشتر ساکنان این شهر خارجی‌ هستند ؛ بدلیل اینکه روتردام در دلتای «راین-ماس-اسخلد» دریای شمال قرار گرفته و مرکز سامانه ‌ای انبوه از راه‌آهن‌ ها ، جاده‌ها ، راه‌ های هوایی و آبی می باشد ؛ ملقب به «دروازه اروپا» شده است.

طبق اطلاعات کشور هلند ، این شهر به پایتخت معماری و شهرسازی هلند نیز مشهور است ؛ تنوع فرهنگی روتردام زیاد است و حدود ۳۰۰ فرهنگ ملی و قومی مختلف در این شهر زندگی می‌کنند ؛ روتردام به دلیل دانشگاه اراسموس ، معماری مدرن ، نشانه هایی از بمباران روتردام در جنگ جهانی و رودخانه‌ خود شهرت دارد.

لاهه

شهر لاهه سومین شهر بزرگ هلند و پایتخت اداری آن به شمار می رود ؛ همچنین مقر چندین ستاد سازمان ملل متحد می باشد و به «پایتخت حقوقی جهان» نیز شهرت دارد ؛ البته باید بگوییم که نام اصلی این شهر دن هاخ می باشد ؛ قدمت و تاریخ غنی این شهر به زمان رومانورم ، امپراطور روم باستان برمی گردد ؛ این شهر زیبا و استراتژیک یکی از شهرهای پررونق در صنعت گردشگری هلند می باشد.

طبق اطلاعات کشور هلند ، کافه ها و رستوران های این شهر بسیار معروفند ، پس اگر به لاهه رفتید ، حتما سری به آنها بزنید ؛ برخی از جاذبه های دیدنی دن هاخ ، یا به زبان ما شهر لاهه عبارتند از کاخ صلح ، پارک مادورودام ، کلیسای سنت جیمز ، تالار شوالیه ها

اوترخت

اوترخت چهارمین شهر پرجمعیت و بزرگ کشور هلند می باشد که به عنوان یک شهر دانشگاهی در هلند و اروپا معروف است ؛ دانشگاه اوترخت یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های اروپاست که در موضوعات فرهنگی بسیار فعال است ؛ این دانشگاه به لحاظ اهمیت رتبه اول را در هلند و رتبه 13 را در قاره اروپا کسب کرده است ؛ اگر قصد تحصیل در هلند را دارید ؛ ما در آی مهاجرتی این شهر را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیندهوون

این شهر زیبا ، مدرن و صنعتی پنجمین شهر بزرگ هلند است که به شهر نور نیز شناخته می شود ؛ آیندهوون محل تولد کارخانه ‌بزرگ فیلیپس می باشد ؛ این شهر مدرن یکی از نیروگاه های صنعتی هلند است ؛ بدلیل موزه های هنری ، کلیساهای تاریخی ، پارک های زیبایی که در آیندهوون وجود دارد ، مکانی محبوب برای گردشگران نیز می باشد ؛ شهر آیندهوون به شهر ونگوگ نیز شهرت دارد ؛ زیرا ونگوگ نقاش معروف جهانی ، در روستایی در نزدیکی این شهر بدنیا آمده و زندگی می کرد.

بر اساس اطلاعات کشور هلند ، این کشور شهرهای مهم و معروف زیادی دارد که نمی توان همه ی آنها را در این مقاله شرح داد ؛ نام برخی از این شهر ها عبارتند از : شهر آلمیره ، شهر خرونینگن ، شهر لیدن ، شهر ماستریخت ، شهر دلفت ، شهر تیلبورخ ، شهر تیلبورگ

10 تا از بهترین غذاهای هلند

طبق اطلاعات کشور هلند ، این کشور از فرهنگ آشپزی و غذایی غنی برخوردار است ؛ این غذاها آنقدر خوشمزه و خوش طعم هستند که در بسیاری از کشورهای همسایه نیز محبوب واقع شده اند ؛ اگر می خواهید طعم اصیل یک غذای اروپایی را تجربه کنید حتما از غذاهای هلندی بچشید ؛ در امستردام شما می توانید از دستگاه های خودکار فروش غذا ، پن کیک یا کروکت خریداری کنید ؛ در ادامه مقاله با ده غذای خوشمزه و معروف هلندی آشنا می شویم.

10 تا از بهترین غذاهای هلند

1- بیتربالن : این غذای خوشمزه نوعی اسنک است که از گوشت تهیه شده و با سس خردل یا چیلی سرو می شود ، اگر یکبار این غذا را امتحان کنید ؛ هیچ گاه طعم ترد و خوش‌مزه‌ی آن را فراموش نخواهید کرد.

2- استروپ وافل : این خوراکی در واقع نوعی شیرینی خوشمزه است که از دو لایه نازک وافل با لایه میانی شیره ، تهیه می شود ؛ این شیرینی به صورت داغ سرو می شود و بدلیل وجود شیره چسبناک می باشد.

3- سیب زمینی سرخ کرده هلندی : این غذا از برش های ضخیم سیب زمینی تهیه می شود و در یک قیف کاغذی که روی آن را با سس ساتای بادام زمینی یا سس کچاپ کاری ، مایونز و پیاز می پوشانند ، سرو می شوند.

4- کیبلینک : کیبلینگ از ماهی کاد تکه تکه شده و سرخ شده تهیه می شود ؛ این غذا بسیار لذیذ می باشد و به صورت داغ با سس مایونز معطر و لیمو سرو می شود.

5- اولی بولن : این غذا به معنی توپهای روغنی است ؛ این توپ ها در واقع از خمیرهای سرخ شده تهیه می شوند و گاهی داخل آنها میوه قرار داده و روی آنها را پودر قند می پاشند.

6- کروکت : این غذای خوشمزه با مواد گوشتی و پدر کنتاکی تهیه شده و درروغن سرخ و ترد می شود ؛ شما می توانید کروکت را از دستگاه فروش خودکار غذا تهیه کرده و با لذت آن را میل کنید.

7- استمپات : این غذای سنتی یکی از بهترین غذاهای هلندی است که از پوره سیب زمینی و سبزیجاتی مانند کلم ، هویج و پیاز تهیه شده و با یک سوسیس بزرگ سرو می شود.

8- تمپوس : این خوراکی نوعی شیرینی خامه ای به شکل مستطیل است که بسیار پرطرفدار می باشد و روی آن با خامه ی صورتی رنگ تزیین می شود.

9- پوفرچس : نوعی پن کیک است که بسیار پرطرفدار بوده و از آرد سیاه و مخمر تهیه می شود ؛ پس از پخت با کمی کره و پودر قند ، تزیین و مزه دار می شود.

10- اسنرت : این غذا نوعی سوپ نخود فرنگی است که غلظت بالایی دارد ، مواد تشکیل دهنده این سوپ عبارتند از : نخود ، کرفس ، تره فرنگی و هویج ؛ این سوپ به همراه سوسیس دودی ، بیکن هلندی Katenspek و نان گندم سیاه سرو می شود.

سوالات پر تکرار اطلاعات کشور هلند

در این بخش از مقاله ، مشاوران آی مهاجرتی ، پس از مرور اطلاعات کشور هلند ، به بررسی سوالات رایج خواهند پرداخت ، شما هم پرسش های خود را در بخش دیدگاه ثبت کنید و پاسخ مشاوران ما را دریافت نمایید.

مهمترین شرکت هواپیمایی هلند کدام است؟

شرکت هواپیمایی KLM هلند ، این ایرلاین سلطنتی در سال سال ۱۹۱۹راه اندازی شد و در حال حاضر قدیمی‌ترین ایرلاین دنیا و یکی از بهترین فرودگاه‌های دنیا می باشد.

تراموا در هلند چگونه کار می کند؟

تراموا یکی از سریع‌ترین وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به مرکز شهر است ؛ این سیستم در آمستردام به رنگ‌های سفید و آبی می باشد ؛ همچنین زنگ معروفی دارد که عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه را از وجود خود مطلع می کند ؛ ترامواها تا ساعت ۰۰:۳۰ بامداد فعالیت دارند.

اختلاف ساعت ایران و هلند چقدر است؟

این کشور جزو کشورهای چند زمانه نیست و اختلاف زمانی این کشور با ایران 2:30- می باشد ؛ یعنی ساعت هلند دو ساعت و نیم از ساعت ایران عقب تر است.

آب و هوای هلند چگونه است؟

هلند آب و هوایی اقیانوسی دارد و در بیشتر مواقع خنک ، ابری و مرطوب است ، با وجود اینکه ممکن است در تمام ایام سال بارش باران در هلند اتفاق بیفتد ، اما میزان آن زیاد نیست ؛ همچنین وزش باد در این کشور غیر معمول نیست.

لاهه هلند چگونه شهری است؟

شهر لاهه سومین شهر بزرگ هلند و پایتخت اداری آن به شمار می رود ؛ همچنین مقر چندین ستاد سازمان ملل متحد می باشد و به «پایتخت حقوقی جهان» نیز شهرت دارد ؛ البته باید بگوییم که نام اصلی این شهر دن هاخ می باشد ؛ قدمت و تاریخ غنی این شهر به زمان رومانورم ، امپراطور روم باستان برمی گردد ؛ این شهر زیبا و استراتژیک یکی از شهرهای پررونق در صنعت گردشگری هلند می باشد.

در این مقاله با اطلاعات کشور هلند بصورت کاربردی و مفید آشنا شدیم ؛ می توانید مقاله اطلاعات کشور اسپانیا را نیز مطالعه نمایید ؛ ما در آی مهاجرتی با کارشناسان مجرب و متخصص ، در دو شعبه تهران و شیراز در خدمت شما هموطنان عزیز هستیم و خوشحال می شویم تا شما را از نزدیک ملاقات کنیم ؛ همچنین برای هموطنان عزیزی که امکان دریافت مشاوره حضوری ندارند نیز خدمات آنلاین ارائه می دهیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *