شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج با قوانین آن در سال 2024

اقامت آلمان از طریق ازدواج یکی از روش‌های قانونی مهاجرت و نقل مکان به این کشور است که برای افرادی که با یک تبعه آلمانی و یا فراد دارای اقامت این کشور ازدواج نمایند، امکان‌پذیر می‌باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج به آلمان یک روش قانونی مهاجرت به این کشور است که دولت به افراد غیر آلمانی که با شهروندان آلمانی تبار ازدواج می کنند؛ اعطا می‌نماید تا این زوجین بتوانند در این کشور با یکدیگر اقامت داشته و یک زندگی مشترک را تشکیل دهند.

با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا اقامت آلمان از طریق ازدواج را بهتر بشناسید.

 

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج با قوانین آن در سال 2024

ازدواج با فردی که دارای اقامت دائم و یا تابعیت آلمان باشد؛ برایتان اقامت دائم و تابعیت این کشور را با امتیازهای اجتماعی، تحصیلی و کاری بسیاری به همراه خواهد داشت.

فهرست مطالب

اخذ ویزای ازدواج و اقامت دائم آلمان از این طریق نیاز به ارائه مدارک و شرایط خاصی دارد و باید در مراحلی مشخص صورت پذیرد که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

البته همانطور که می دانید، مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج تنها یکی از از روش های مهاجرت و نقل مکان به این کشور است و اگر می‌خواهید از سایر روش‌ها و مدارک و قوانین لازم هر یک اطلاعات جامع و به روزی کسب کنید؛ مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور را در سایت ما مطالعه فرمایید و به مقایسه این روش‌ها و انتخاب بهترین بپردازید.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

در رابطه با شرایط اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج باید مد نظر داشته باشید که ازدواج با فردی که دارای اقامت دائم و یا تابعیت آلمان باشد؛ برایتان اقامت دائم و تابعیت این کشور را به ارمغان می‌آورد. این تابعیت امتیازهای اجتماعی، تحصیلی و کاری بسیاری را برای شما به همراه دارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج با قوانین آن در سال 2024

از نظر قانون ازدواج آلمان افرادی که ازدواج خود را به‌صورت قانونی ثبت کنند، به‌عنوان یک زوج شناخته‌شده و می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند. یکی از شرایط مهم اعطای تابعیت آلمان از طریق ازدواج داشتن تسلط کافی و لازم به گفتار و نوشتار آلمانی توسط همسر غیر آلمانی زبان است؛ وی باید حداقل تسلط زبان آلمانی در سطح A1 را به سفارت ارائه دهد. همچنین در نظر داشته باشید که حداقل سن ازدواج در آلمان 18 سال است و متقاضی دریافت اقامت از این طریق باید شرایط سنی لازم را داشته باشد.

دقت کنید که در ابتدای امر مجوز به صورت ویزای موقت صادر می‌شود؛ اما در این مدت همسر مجوزهای لازم برای اشتغال و تحصیل را دارد. در نهایت بعد از 3 سال اقامت مداوم در این کشور، در حالی که 2 سال از ازدواج زوجین نیز گذشته باشد، می‌توان برای اخذ تابعیت آلمان اقدام نمود.

داشتن شرایط لازم و درخواست تابعیت از این طریق؛ می‌تواند پاسپورت آلمان از طریق ازدواج را برای همسر غیر آلمانی به ارمغان آورد و وی از تمامی حقوق شهروندی بهره‌مند خواهد شد.

اسناد و مدارک لازم جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

برای اقدام از این طریق و دستیابی به تابعیت آلمان از طریق ازدواج ارائه مدارکی خاص لازم می‌باشد، این مدارک به شرح زیر می‌باشند

مدارک درخواست ویزای ازدواج آلمانمدارک درخواست تابعیت از طریق ازدواج آلمان
ارائه مدرک زبان حداقل A1ارائه مدرک زبان B1 آلمانی
ارائه دعوت نامه از سوی همسرقبولی در آزمون تابعیت
ارائه اصل سند ازدواجارائه پاسپورت همسر آلمانی
ارائه پاسپورت معتبربیمه درمانی و سلامت
ارائه سند محل اقامت برای زوجیناثبات تمکن مالی لازم توسط زوجین
ارائه گواهی ثبت ازدواج در المانقبولی در آزمون تابعیت
عدم سوء پیشینه
ارائه سند و مدارک ازدواج
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ازدواج صوری برای اقامت آلمان

با توجه به اینکه اقامت آلمان از طریق ازدواج یک روش تقریبا ساده برای دستیابی به اقامت دائم و حتی شهروندی این کشور می‌باشد؛ افراد بسیاری به دنبال ازدواج صوری برای اقامت آلمان هستند و فکر می‌کنند که با انجام این ترفند و انجام این عمل غیر قانونی می‌توانند به راحتی به آلمان مهاجرت نمایند.

دولت آلمان در ابتدای امر شرایط زیر را برای کنترل ازدواج‌های صوری و غیر قانونی در نظر گرفته است:

  • داشتن حداقل 18 سال سن برای ازدواج.
  • پیش از مراجعه به تالار شهر و اعلام قصد ازدواج، باید حداقل 21 روز در آنجا زندگی کرده باشید.
  • شهروندان خارج از اتحادیه اروپا اگر با ویزای کوتاه مدت یا توریستی به آلمان آمده باشند؛ نمی‌توانند در این کشور ازدواج نموده و باید حداقل یک ویزای 3 تا 6 ماهه را داشته باشند.

اما جدای از این شرایط بالا نیز؛ ویزای موقت اولیه جهت اقامت آلمان از طریق ازدواج به مدت 3 ماهه صادر شده و صدور ویزای بلند مدت و دائم با حضور در آلمان و بررسی شرایط و سندهای ازدواج و همچنین زوجین در ادارات مربوطه صورت می‌پذیرد.

به همین خاطر جهت رفع ابهام و شک از ازدواج صوری برای اقامت آلمان، با زوجین به صورت جداگانه در اداره اتباع خارجی مصاحبه‌ای انجام تا از صحت ازدواج اطمینان حاصل شود. در صورت شناخت صوری بودن ازدواج؛ این اقدام از طرف دولت آلمان باطل بوده و طرفین با جریمه هایی نقدی و یا حتی حبس جریمه خواهند شد.

کیس ازدواج در آلمان

کیس ازدواج در آلمان

شاید شما هم اصطلاح کیس ازدواج در آلمان را شنیده باشید؛ باید بگوییم که این عبارت به کسانی اطلاق می‌شود که از شهروندان این کشور بوده و یا دارای اقامت دائم آلمان هستند و در قبال دریافت پول حاضر به ازدواج با شخصی غیر آلمانی می‌شوند تا وی بتواند از این طریق به تابعیت آلمان از طریق ازدواج دست پیدا کند.

در این روش مبالغ درخواستی بسیار بالا بوده و فرد تا جایی که بتواند به دنبال دریافت مبالغ بالاست که گاها تا 25 هزار یورو نیز می رسد. دوم اینکه افرادی که حاضر به این امر می شوند، معمولا یا دارای مشکلات مالی خاصی بوده و یا از طبقات سالم و مورد اطمینان در این کشور نیستند.

حتی مشاهده شده که شخص دارای مشکلات قانونی و جزایی شدید بوده و پس از ازدواج، همسر وی نیز درگیر این مشکلات شده و یا ازدواج صوری لو رفته و در نهایت به جریمه های سنگینی محکوم شده اند. پس این کار اصلا عاقلانه نیست و شخص می‌تواند با هزینه‌های بسیار کمتری از طریق دیگر روش‌ها همچون کار در این کشور به آلمان مهاجرت نماید. مقاله شرایط مهاجرت کاری به آلمان را در سایت ما مطالعه کرده تا با مزایا آن و هزینه پایین این روش کاملا آشنا شوید.

فرهنگ ازدواج در آلمان چگونه است؟

هر کشوری در ازدواج دارای فرهنگی خاص است و در آلمان نیز بسیاری از فرهنگ و آداب و رسوم از زمان قدیم باقی مانده است. در این کشور نیز باید در هنگام ازدواج نامزدی خود را با یک حلقه اعلام نموده و عروسی را به صورت مدنی به ثبت برسانید تا معتبر اعلام شود. بخش مدنی و یا ثبت به صورت رسمی اجباری بوده و بخش مذهبی می‌تواند به صورت دلخواه در کلیسا اجرا شود.

جالب است بدانید که معمولا در روز عروسی، عروس با کمی تاخیر به مراسم می آید تا یک شوخی قدیمی با داماد را زنده کند. مراسم ازدواج نیز با موزیک و رقص و شادمانی همراه بوده و مهمانان با شکستن ظروف برای عروس و داماد آرزوی خوشبختی می‌کنند.

تکه تکه کردن لباس عروس و یا به حراج گذاشتن کفش داماد نیز در برخی از شهرهای این کشور اجرا می‌شود. رفتن به ماه عسل را نیز می‌توان گفت که بخش اصلی تمامی ازدواج‌های این کشور بوده و به خاطر داشته باشید که تغییر نام خانوادگی عروس پس از ازدواج از رسوم رایج است که برخی کاغذبازی‌ها را نیز به همراه دارد.

 

 

برای مقایسه شرایط مهاجرت و ازدواج در سایر کشورها، حتماً مقالات زیر را بخوانید:

ویزای الحاق آلمان چیست؟

ویزای الحاق آلمان بدین معنا است که فرد می تواند به همسر خود که در آلمان اقامت دارد، بپیوندد. این ویزا به همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد مقیم آلمان اجازه می دهد تا به او بپیوندند و هدف از این پیوستن نیز حفظ خانواده فرد محصل و یا مشغول به کار در این کشور است. با توجه به نوع ویزایی که فرد مقیم در آلمان دارد، مدارک و شرایط ویزای الحاق متفاوت خواهد بود اما برخی از موارد همواره موردنیاز هستند:

  • اثبات رابطه حقیقی 
  • ثبات مالی فرد مقیم آلمان
  • داشتن محل اقامت مناسب برای تمامی اعضا
  • همسر باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  • داشتن مدرک زبان A1 با توجه به شرایط فرد مقیم

هر یک از این موارد باید از طریق ارائه سند به صورت رسمی ثابت شود که داشتن سند ازدواج مهم‌ترین شرط آن است. انجام مصاحبه و پرداخت هزینه‌های لازم را نیز باید بخش مهمی از روند خود بدانید. امکان پیوستن پدر و یا مادر به فرزندان زیر 18 سال نیز وجود دارد که شرایط خاصی را طلبیده و مهم‌ترین آنها داشتن توانایی مالی کافی است. پس از ارائه درخواست و انجام مصاحبه نهایتا نتیجه ظرف دو ماه به شما اعلام می‌گردد.

وکیل مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

توجه داشته باشید که اقدام جهت اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که با قوانین حقوق بین الملل در ارتباط بوده و از آنجایی که باید برای اثبات ارتباط طرفین دارای دو تابعیت مختلف صورت پذیرد، علاوه بر نیاز به تسلط داشته به قوانین و پروتکل‌های مهاجرتی؛ باید به قوانین حقوقی نیز آشنایی داشت.

به همین دلیل جهت انتخاب وکیل مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج بهتر است که فرد یا موسسه‌ای را برگزینید که کارشناسان و متخصصین مهاجرتی آن، دارای تسلط لازم و یا مدرک رشته حقوق باشند که در هر دو زمینه بتوانند کارگشا و راهنمای شما عزیزان جهت دستیابی به این امر قرار بگیرند. 

توصیه ما مراجعه به هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تهران و یا شیراز است که با بهره‌گیری از کارشناسان حقوقی لازم در امر مهاجرت می‌توانند بسیار راهگشا و راهنمای شما عزیزان باشند.

وکیل مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

مزایای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

با مهاجرت به کشور آلمان از طریق ازدواج شما قادر خواهید بود تا در مدت زمانی کوتاه به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کار قدم گذاشته و از حقوقی مساوی با سایر شهروندان اتحادیه اروپا بهره‌مند شوید. افراد دارای ویزای الحاق در آلمان اجازه کار داشته و می‌تواند پس از حداقل سه سال به اقامت دائم این کشور برسید.

آلمان کشوری با هزینه‌های مناسب است که به شما فرصت می‌دهد تا به درآمدی خوب رسیده و حتی به عنوان یک همراه از امکانات زندگی و شغلی مناسب استفاده کنید. امکان سفر به کلیه کشورهای حوزه شینگن نیز برایتان وجود دارد و می توانید به تحصیل و یا آموزش حرفه‌ای هم بپردازید.

همچنین آلمان تضمین می‌کند که شما می توانید از حق بیمه و خدمات سلامت نیز بهره‌مند شده و هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشید.

اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج یکی از روش‌های قانونی مهاجرت به این کشور است که کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب تلاش نموده به بهترین نحو توضیحات لازم در رابطه با آن را به شما ارائه نمایند؛ جهت دریافت مشاوره‌های رایگان با کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز تماس حاصل کرده و از اطلاعات آنان بهره‌مند گردید. ضمنا مقاله هزینه زندگی در آلمان نیز آخرین میزان مبالغ هزینه‌ها و مخارج لازم برای زندگی در این کشور را به شما ارائه خواهد نمود.

سوالات پر تکرار اقامت آلمان از طریق ازدواج

اگر کیس مناسب را برای اقامت آلمان از طریق ازدواج دارید و یا برنامه‌ریزی‌های لازم را کرده‌اید تا از این طریق وارد کشور آلمان شوید، ابتدا پرتکرارترین سوالات را برای آگاهی بیشتر در ادامه‌ی این مطلب بخوانید و پروسه اصلی مهاجرتتان را از مشاورین ما بصورت تلفنی بخواهید.

طبق قوانین کشور آلمان حداقل سن جهت ازدواج در این کشور 18 سالگی می باشد.

بله، در صورتی که شخصی با یک شهروند و یا فرد دارای اقامت دائم آلمان ازدواج نماید؛ پس از مدت زمانی خاص و ارائه شرایط لازم می توان به اقامت دائم و تابعیت این کشور دست پیدا کرد.

این موضوع بستگی به شرایط سفارت دارد؛ اما حداکثر تا 3 ماه می توان به ویزای لازم دست پیدا کرد.

بله، برای اخذ ویزا اولیه و اقامت موقت داشتن تسلط سطح A1 و برای دریافت تابعیت داشتن تسلط سطح B1 لازم است.

بعد از سه سال حضور در آلمان و دو سال بعد از ازدواج می‌توان تابعیت این کشور را اخذ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه