اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

اقامت اسپانیا از طریق ازدواج یکی از شیوه های مهاجرتی پر طرفدار است که شرایط و قوانین خاص خودش را دارد و سوال بسیاری از افراد این است که آیا از طریق ازدواج با یک تبعه اسپانیایی می توان به اقامت و تابعیت در این کشور بزرگ اروپایی دست یافت یا خیر؟ 

برای پاسخ باید بگوییم که از طریق ازدواج با فرد اسپانیایی فقط می توان اقامت اسپانیا را دریافت کرد و برای دریافت تابعیت این کشور لازم است فرد یک سال با همسرش زندگی کند، سپس درخواست تابعیت دهد.

اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

برای مهاجرت از طریق ازدواج به اسپانیا باید یکی از طرفین، تابعیت این کشور یا اقامت دائم یا موقت اسپانیا را داشته باشد.

فهرست مطالب

برای مهاجرت از طریق ازدواج به اسپانیا باید یکی از طرفین، تابعیت این کشور یا اقامت دائم یا موقت اسپانیا را داشته باشد؛ علاوه بر این نیاز است شخص دارای تمکن مالی برای گذران زندگی خودش و همچنین همسرش را داشته باشد، با توجه به اهمیت آگاهی داشتن نسبت به دریافت اقامت اسپانیا از طریق ازدواج، ما در آی مهاجرتی این مقاله را به بررسی این موضوع اختصاص داده ایم.

علاوه بر این، شما را به خواندن مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا که کارشناسان ما در این مجموعه تدوین کرده اند؛ دعوت می کنیم تا به طور کامل نسبت به این قضیه اطلاعات کسب کنید و راحت تر در مسیر مهاجرت به این کشور قدم بردارید . 

در ادامه مقاله اقامت اسپانیا از طریق ازدواج را به طور کامل بررسی خواهیم کرد و اطلاعات کاربردی و مفیدی خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد، امیدواریم که موجب هموار شدن مسیرتان شود.

شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

افرادی که خواهان دریافت اقامت اسپانیا از طریق ازدواج هستند، باید حتما از شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج آگاهی داشته باشند تا در روند مهاجرت به مشکل بر نخورند، با توجه به اینکه برای مهاجرت از این طریق لازم است حتما یکی از دو طرفین اقامت یا تابعیت اسپانیا را داشته باشد، اگر چنین شرایطی را نداشته باشند، لازم است حتما یکی از طرفین به مدت 2 سال در اسپانیا اقامت داشته باشد و سپس برای ازدواج اقدام نمایند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو اقامت اسپانیا از طریق ازدواج + پادکست

اقامت اسپانیا از طریق ازدواج یکی از گزینه های بی نظیر مهاجرت به این کشور از نظر سهولت در روند اخذ اقامت و تابعیت این کشور است، البته سهولت نه به معنای عامه. به ویدیوی روناک در این زمینه گوش فرا دهید تا بتوانید به صحیح ترین اطلاعات برسید.

اگر مسیر درستی طی کنید و همه مراحل بر اساس واقعیت و بدون دروغ پیش برود، اقامت اسپانیا را بر اساس اقامت همسر اسپانیایی شما، به شما ارائه می دهند.

نمایش ویدیو درباره کاور اخذ اقامت اسپانیا از طریق ازدواج
مدارک لازم برای مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

برای مهاجرت از طریق ازدواج به اسپانیا لازم است حتما ازدواج شخص به صورت قانونی در این کشور ثبت گردد، برای طی کردن این مرحله، باید بدانید که ازدواج در سفارت اسپانیا ثبت نمی شود بلکه باید متقاضی درخواست خود را در منطقه زندگی خود انجام دهد . در این مرحله به گواهی تولد شخص متقاضی، گواهی تولد همسر و پاسپورت هر دو طرف نیاز هست.

چند هفته تا چند ماه پس از ثبت درخواست خود و همسرتان و ارسال مدارک، از دفتر پلیس نامه ای برای شما ارسال می شود که زمان مراجعه حضوری در آن ذکر شده است، هنگام مراجعه به دفتر پلیس لازم است نامه ارسال شده، ثبت وضعیت در شهرداری و 3 قطعه عکس پاسپورتی به همراه داشته باشید.

سپس طبق فرم ارائه شده توسط مرکز پلیس باید مبلغی حدود 10 یورو به حساب پلیس اسپانیا انتقال بدهید تا روند ثبت ازدواج شما صورت گیرد، تقریبا یک ماه پس از آن، کارت اقامت در اسپانیا برای شما صادر می شود که 5 سال اعتبار دارد.

مدارک مورد نیاز مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

پس از اینکه ازدواج فرد در کشور اسپانیا ثبت گردید، از طریق ارائه مدارک مورد نیاز مهاجرت از طریق ازدواج به اسپانیا و سپری شدن زمان مورد نیاز برای اقامت موقت، تابعیت و اقامت دائم، فرد می تواند برای هر مرحله اقدام نموده و موفق به دریافت اقامت اسپانیا از طریق ازدواج شود . مدارک مورد نیاز برای ازدواج در اسپانیا موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تولد، ترجمه شده به زبان اسپانیایی
  • گواهی وضعیت تاهل
  • گواهی عدم ممانعت
  • ارائه مدرک طلاق، در صورت متارکه
  • ثبت گواهی ازدواج در تالار شهر اسپانیا
  • تکمیل فرم درخواست ازدواج در اسپانیا و ارائه آن به ایستگاه پلیس محلی

پس از ثبت ازدواج و موافقت با درخواست فرد متقاضی، هزینه ویزای مهاجرت از این طریق 80 یورو است . برای دریافت ویزای مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج مدارک مورد نیاز عبارت است از:

  • عکس؛ در ابعاد پاسپورت باشد، زمینه روشن و اخیرا گرفته شده باشد
  • فرم درخواست ویزای ملی اسپانیا
  • پاسپورت معتبر
  • کارت اقامت متقاضی
  • گواهی پزشکی
  • گواهی بررسی سوابق کیفری
  • مجوز اولیه الحاق خانواده
  • اثبات اقامت در منطقه کنسولی
  • پرداخت هزینه ویزا
لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز جهت اقامت از طریق ازدواج در اسپانیا شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت متقاضی و همسر او
  • کارت شناسایی همسر
  • 3 قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • دو نسخه از سند ازدواج صادر شده از سوی اسپانیا
  • یک نسخه کپی از ثبت نام وضعیت متقاضی در شهرداری
  • ارائه فرم تکمیل شده EX 16
  • گواهی وضعیت تاهل
  • ارائه گواهی سلامت
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تابعیت اسپانیا از طریق ازدواج

همانطورکه قبل تر گفته شد، بعد از گذشت یک سال از زندگی مشترک با همسر اسپانیایی، شخص می تواند برای تابعیت در این کشور اقدام کند، برای تابعیت اسپانیا از طریق ازدواج باید مدارک زیر تهیه و ارائه شوند:

  • گواهی ترجمه شده تولد به زبان اسپانیایی
  • تحویل گواهی تولد همسر اسپانیایی
  • ارائه گواهی از طرف شهرداری محل سکونت متقاضی
  • اثبات یک سال اقاکت قانونی متقاضی در اسپانیا از طریق ارائه مدارک
  • ارائه گواهی نامه قضایی صادر شده از طرف مقامات کشور اسپانیا
  • ارائه گواهی نامه قضایی صادر شده از طرف کشور فرد متقاضی
ازدواج صوری برای اقامت اسپانیا​

ازدواج صوری برای اقامت اسپانیا

ازدواج صوری برای اقامت اسپانیا، یکی از روش های غیر قانونی برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق ازدواج است که در سال های اخیر بسیار شاهد آن هستیم، لازم به ذکر است که دولت اسپانیا قوانینی را برای پیشگیری از چنین کارهای غیر قانونی وضع کرده است و به شدت با چنین افرادی برخورد می کند، به نحوی که طبق آخرین آمار، 200 نفر را که در ازدواج صوری برای اقامت اسپانیا همکاری داشته اند را دستگیر کرده است . با توجه به ریسک بالای این روش، توصیه ما به شما این است که برای اقامت اسپانیا از طریق ازدواج، به هیچ عنوان به فکر ازدواج صوری نباشید زیرا این روش پیامدهایی شامل موارد زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • امکان کلاهبرداری و سو استفاده مالی از شخص متقاضی
  • دستگیر شدن هر دو طرف
  • ریپورت شدن
  • از دست دادن شانس ورود به این کشور برای همیشه

شناخت هرچه بیشتر اسپانیا مهاجرتی موفق تر را برایتان رقم خواهد زد:

کیس ازدواج در اسپانیا

در ادامه مقاله اقامت اسپانیا از طریق ازدواج ، به کیس ازدواج در اسپانیا می پردازیم، او فردی است که در زمینه ازدواج صوری برای اقامت اسپانیا همکاری می کند، کیس ازدواج یک تبعه اسپانیایی است که برای فرد متقاضی درخواست ازدواج ارسال می کند و در ازای آن مبلغی نیز دریافت می کند، سپس پس از پشت سر گذاشتن مراحل ذکر شده، شخص متقاضی به خاک کشور اسپانیا وارد می شود.

پس از گذشت یکسال که شخص موفق به دریافت تابعیت اسپانیا از طریق ازدواج شد، زندگی مشترکی نخواهند داشت و ازدواجی در کار نخواهد بود، بلکه شخص متقاضی به قصد دریافت اقامت و پاسپورت اسپانیا از طریق ازدواج چنین درخواستی را می پذیرد و تبعه اسپانیایی نیز برای دریافت مبلغی پول، چنین کار غیر قانونی را انجام می دهد.

در بسیاری از مواقع که این نمونه کیس های ازدواج کلاهبردار هستند، فقط اقدام به دربافت مبلغ می کنند و پس از آن فرد حتی نمی تواند به کشور اسپانیا وارد شود که در این صورت فقط ضرر مالی متحمل شده است.

با توجه به نیاز مهاجران کارشناسان آی مهاجرتی مقاله ای با عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا را برای همراهان همیشگی مان نیز تدوین کرده اند که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم، مطالب این مقاله کمک بسیار بزرگی برای تصمیم گیری در زمینه مهاجرت به این کشور و همچنین داشتن مدیریت مالی بهتر کمک می کند.

Suitable case for marriage

وکیل مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

افرادی که متقاضی اقامت اسپانیا از طریق ازدواج هستند همواره به دنبال وکیل مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج هستند، با توجه به اینکه موضوع ازدواج مربوط به احوال شخصی می باشد و از طرفی ازدواج دو نفر با تابعیت های مختلف هست . این موضوع در زمره قوانین حقوق بین الملل خصوصی قرار دارد و آثار حقوقی بر این عمل حقوقی بار می گردد، از این رو بهتر است برای این کار با کسی که فارغ التحصیل رشته حقوق می باشد مشورت کنید یا از مشاورین آی مهاجرتی راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

وکیل مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

در این مقاله ما شرایط اقامت اسپانیا از طریق ازدواج را مورد بررسی قرار دادیم تا در جریان کامل قوانین و مدارک لازم قرار بگیرید، ضمنا مقاله مهاجرت کاری و کار در اسپانیا که توسط همین مجموعه تهیه شده است می تواند برایتان بسیار کمک کننده و سودمند باشد، خواندن آن را از دست ندهید. 

علاوه بر این می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید ، این مجموعه شما را در تمام مراحل همراهی می کند و می توانید آسوده خاطر به این کشور مهاجرت کنید.

سوالات پر تکرار اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

سوالات پر تکرار این موضوع را در ادامه برای شما آورده ایم که پیشنهاد می کنیم مطالعه نموده و اگر سوالی بود با ما در آی مهاجرتی در میان گذاشته و یا از طریق بخش دیدگاه ، پاسخ خود را دریافت کنید.

اسپانیا باید یکی از طرفین، تابعیت این کشور یا اقامت دائم یا موقت اسپانیا را داشته باشد؛ علاوه بر این نیاز است شخص دارای تمکن مالی برای گذران زندگی خودش و همچنین همسرش را داشته باشد.

لازم است حتما ازدواج شخص به صورت قانونی در این کشور ثبت گردد، برای طی کردن این مرحله، باید بدانید که ازدواج در سفارت اسپانیا ثبت نمی شود بلکه باید متقاضی درخواست خود را در منطقه زندگی خود در اسپانیا انجام دهد.

بعد از گذشت یک سال از زندگی مشترک با همسر اسپانیایی، شخص می تواند برای تابعیت در این کشور اقدام کند.

خیر، دولت اسپانیا قوانینی را برای پیشگیری از چنین کارهای غیر قانونی وضع کرده است و به شدت با چنین افرادی برخورد می کند. و همچنین خطرات زیر شما را تهدید میکند:

  • امکان کلاهبرداری و سو استفاده مالی از شخص متقاضی
  • دستگیر شدن هر دو طرف
  • ریپورت شدن
  • از دست دادن شانس ورود به این کشور برای همیشه

با توجه به اینکه موضوع ازدواج مربوط به احوال شخصی می باشد و از طرفی ازدواج دو نفر با تابعیت های مختلف هست، این موضوع در زمره قوانین حقوق بین الملل خصوصی قرار دارد و آثار حقوقی بر این عمل حقوقی بار می گردد، از این رو بهتر است برای این کار با کسی که فارغ التحصیل رشته حقوق می باشد مشورت کنید یا از کارشناسان هلدینگ رجبی راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

ما پاسخ اعتماد مشتریان‌مان را اینگونه با اخذ ویزا، میدهیم:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

1 دیدگاه در “اقامت اسپانیا از طریق ازدواج

  1. علی جعفری گفت:

    سلام واقعااینجورکه دوستان گفتن وبه این راحتی ویزای مجارستانوگرفتن واقعابعدچندسال امیدم دوبرابرشدوخداکنه به منم کمک کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه