دریافت اقامت دائم کانادا – چگونه سریع PR بگیریم؟

دریافت اقامت دائم کانادا - چگونه سریع PR بگیریم؟

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

این کارت به افراد دارای اقامت دائم کانادا داده می شود و نشان دهنده داشتن اقامت دائم این کشور است.

بله، ایرانیان نیز می توانند با فراهم آوردن شرایط لازم از طریق روش های قانونی موجود، به راحتی به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند.

خیر، برای دریافت پاسپورت کانادا، باید پس از اخذ اقامت دائم شرایط لازم را فراهم آورده و به شهروندی یا تابعیت این کشور برسید تا پاسپورت کانادا برایتان صادر شود.

خیر، کشور کانادا برای خریداران ملک در این کشور هیچ امتیاز اقامت موقت یا دائم را در نظر نگرفته است.

بله، اما نه به طور مستقیم، بلکه شما باید پس از اتمام تحصیلات در این کشور شغلی بیابید و در آن شاغل شوید تا امکان دریافت اقامت دائم برایتان فراهم آید.

برای تمدید کارت اقامت دائم PR کانادا باید 50 دلار کانادا را بپردازید.

در اقامت دائم شما از تمامی حقوق شهروندی مانند حق رای ، حمایت کنسولی ، اشتغال در دولت ، داشتن پاسپورت و یا انتقال تابعیت بهره مند نیستید ، در حالی که با شهروند بودن تمامی این موارد برایتان وجود دارد.

اقامت دائم کانادا امتیاز بسیار مهم و جذابی است که اغلب مهاجرینی که به کانادا مهاجرت کرده اند، در تلاش به دستیابی به آن هستند. اخذ اقامت دائم کانادا می تواند خیال شما را از اسکان و زندگی در این کشور تا حد بسیار زیادی آسوده گردانده و شما دیگر نیازی به تمدید ویزا و یا اخذ مجوز برای ورود و خروج به این کشور نخواهید داشت.

با دریافت کارت PR کانادا یا همان اقامت دائم این کشور، شما همچنان شهروند آن محسوب نخواهید شد؛ اما اجازه زندگی دائمی و بدون محدودیت را در این کشور به دست خواهید آورد. البته در مقایسه با شهروندان محدودیت هایی پیش روی شما قرار دارد و در صورت رعایت نکردن برخی قوانین و تخطی کردن آنان امکان از دست دادن آن را خواهید داشت، ولی این اتفاق در موارد بسیار حساس یا امنیتی رخ خواهد داد.

در ادامه با مشاورین متخصص آی مهاجرتی همراه باشید تا شرایط و چگونگی دستیابی به اقامت دائم کانادا را شناخته و بهتر و سریع تر بتوانید به این امتیاز مهم دست پیدا کنید.

 

اقامت دائم یا PR کانادا چیست؟

اقامت دائم کانادا (PR) که به آن کارت PR هم می گویند، به شما و خانواده تان این امکان را می دهد که به طور نامحدود در کانادا زندگی، کار و تحصیل کنید. PR کانادا به معنای Permanent Residents است که از سوی دولت این کشور برای شهروندان خارجی صادر می شود که توانسته اند به یکی از روش های قانونی به کانادا وارد شده و در پی دریافت اقامت دائم آن هستند.

در همین ابتدا باید توجه داشته باشید که شما به هریک از روش های قانونی مهاجرت به کانادا، نظیر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ثبت شرکت و غیره که به این کشور وارد شوید، در ابتدا یک اقامت موقت و محدود داده خواهد شد که با فراهم آوردن شرایط لازم می تواند به اقامت دائم و نامحدود تبدیل شود.

ضمنا با دریافت اقامت دائم، شما همچنان شهروند کانادا نیستید و با این که می توانید از خدمات اجتماعی نظیر تحصیل رایگان، خدمات درمانی کامل، ورود و خروج بدون محدودیت و غیره برخوردار شوید، اما در مقابل شهروندان از برخی خدمات و امتیازات کمتری برخوردارید، مثلا قادر به شرکت در انتخابات نخواهید بود.

باید خاطر نشان کنیم که پناهندگان به کانادا نیز می توانند از امتیاز اقامت دائم با فراهم آوردن شرایط لازم آن برخوردار شوند. اما در همین جا باید تذکر دهیم که پناهندگی به این کشور به هیچ عنوان روش مناسبی نیست و خطرات و سختی های بسیاری پیش روی پناهندگان قرار دارد.

اقامت دائم یا PR کانادا چیست؟

روش های اخذ اقامت دائم یا PR کانادا

روش های مختلفی برای اخذ اقامت دائم کانادا (PR) وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. باید شرایط و جزئیات هریک را شناخته و بهترین گزینه را برگزینید. بهترین روش هایی که در حال حاضر می توانید از طریق آن ها به اقامت دائم کانادا برسید شامل موارد زیر می گردد:

  • اقامت دائم از طریق تحصیل
  • اقامت دائم از طریق کار
  • اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت دائم از طریق ازدواج
  • اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری
  • اقامت دائم از طریق اسکیل ورکر
  • اقامت دائم از طریق استارتاپ
  • اقامت دائم از طریق برنامه های مهاجرتی استانی
  • اقامت دائم از طریق اسپانسرشیپ
  • اقامت دائم از طریق پناهندگی
  • اقامت دائم از طریق ثبت شرکت
  • اقامت دائم از طریق جاب آفر
  • اقامت دائم از طریق تولد

شاید برای شما سوال باشد که آیا کانادا هم برنامه ویزای طلایی دارد؟! باید بگوییم که این کشور از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید خانه و ملک در این کشور اقامتی چه دائم و چه موقت اعطا نمی کند و برنامه ویزای طلایی که برخی کشورهای اروپایی با خرید ملک اعطا می نمایند را در نظر نگرفته است . با کلیک بر روی عنوان روش های مهاجرت به کانادا می توانید از تمامی مسیرهای قانونی ورود به این کشور به خوبی مطلع شوید.

اخذ اقامت دائم کانادا PR چه شرایطی دارد؟

برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا همان طورکه گفتیم راه های مختلفی پیش روی افراد قرار دارد که هرکدام شرایط و الزامات خود را در بر می گیرد و پس از مدت زمانی متفاوت شما را به اقامت دائم این کشور می رساند. شما باید باتوجه به روش انتخابی خود مدارک و شرایط لازم را مهیا و آماده سازید.

توجه داشته باشید که شما از هر طریقی که اقدام نمایید، باید مدت زمان مشخصی را در کانادا حضور داشته و اقامت داشته باشید و پس از تمدید ویزای خود به مقدار معلوم می توانید به اقامت دائم دست پیدا کنید. در این جا باید بررسی دقیق مناسب ترین روش را برگزینید که با شرایط و برنامه شما هم خوانی داشته باشد.

به طور کلی و جدای از روش مهاجرت، شما برای دریافت اقامت دائم کانادا باید شرایطی را داشته یا فراهم کنید که این شرایط بدین شرح هستند:

  • در اکثر روش های مهاجرتی به کانادا، متقاضیان باید بیش از 18 سال سن داشته باشند.
  • باید تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در کانادا را داشته باشند.
  • متقاضی نباید هیچ گونه سوءسابقه کیفری داشته باشد.

متقاضیان باید از نظر جسمی و روانی سالم باشند و هیچ بیماری خطرناکی برای سلامتی عمومی نداشته باشند.

  • متقاضی باید موفق به دریافت یکی از ویزاهای قانونی این کشور شده باشد.
  • متقاضی باید در کانادا حضور داشته باشد و مقیم آن جا باشد.
  • متقاضی باید به یکی از زبان های فرانسوی یا انگلیسی تسلط قابل قبولی داشته باشد و مدرک معتبری در این باره ارائه دهد.
 

مدارک لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا

برای دریافت اقامت دائم کانادا، متقاضیان باید طبق شرایط و روش مهاجرتی که انتخاب کرده اند، مدارکی را تهیه و جمع آوری نموده و به سفارت این کشور ارائه نمایند. دقت داشته باشید که مدارک درخواستی باید معتبر بوده و به تائید مراکز مربوطه رسیده باشد. مهم ترین

مدارک مورد نیاز بدین شرح هستند:

  • تکمیل فرم درخواست صدور اقامت دائم
  • مدارک هویتی نظیر پاسپورت و شناسنامه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت جسمی و روحی از پزشک معتبر
  • مدرک زبان (درصورت وجود)
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه لازم

چنان چه با اعطای اقامت دائم شما موافقت شده و کارت PR برایتان صادر شود، این کارت به آدرس شما در کشور کانادا ارسال می گردد. دقت نمایید که این کار دارای اعتباری 3 تا 5 ساله خواهد بود و پس از اتمام تاریخ آن خواهید توانست برای تمدید آن اقدام نمایید.

مدارک لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا

چگونگی تمدید کارت اقامت دائم کانادا (PR)

همانطور که در بخش قبل گفتیم دارندگان کارت PR کانادا می توانند برای تمدید آن اقدام کنند. برای این امر باید مدارک لازم را تهیه و فرم درخواست آن را تکمیل نمایید و به همراه کارت قدیمی خود ارائه نمایید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این که شما باید در طول 5 سال اعتبار کارت PR خود حداقل 730 روز (معادل 2 سال) در کانادا حضور داشته باشید.

در غیر این صورت تمدید کارت اقامتتان با خطر مواجه می شود. ضمن این که در طول این مدت نباید به جرائم خاص و جرائمی که حبس بیش از 6 ماه داشته باشند، مجازات شده باشید. در کنار این ها شما باید از سلامت کامل نیز برخوردار باشید.

در نهایت باید با ارائه 2 قطعه عکس به همراه کارت قدیمی خود و مدارک شناسایی به همراه مدارک اقامتی و محل سکونت برای تمدید کارت PR اقدام نمایید. هزینه تمدید 50 دلار است و دقت داشته باشید که شما باید حداقل 180 روز قبل از انقضای کارت PR خود برای تمدید آن اقدام کنید.

هزینه دریافت اقامت دائم کانادا

هزینه دریافت اقامت دائم کانادا با توجه به روش مهاجرتی که از طریق آن به این کشور مهاجرت کرده اید، متفاوت می باشد. در ابتدا شما باید هزینه هایی بابت دریافت ویزای مورد درخواست خود به سفارت پرداخت کنید که طبق آخرین اعلام بدین شرح هستند:

نوع ویزاهزینه صدور
ویزای توریستی100 دلار کانادا
ویزای تحصیلی150 دلار کانادا
ویزای کاری155 دلار کانادا
ویزای سرمایه گذاری1575 دلار کانادا
هزینه بیومتریک و انگشت نگاری85 دلار کانادا

در کنار این باید هزینه های بلیت هواپیما، هزینه ترجمه مدارک، هزینه بیمه درمانی و موارد دیگر را نیز مد نظر قرار دهید. اما در ادامه با توجه به روش های مختلف میزان هزینه های متفاوتی دیگری نیز پیش روی شما قرار می گیرد که این هزینه ها می تواند به صورت زیر باشد:

روش مهاجرتیهزینه پیش رو
روش تحصیلیهزینه دانشگاه از 10 هزار تا 50 هزار دلار کانادا
روش سرمایه گذاری، استارتاپ و ثبت شرکتبودجه لازم برای سرمایه گذاری از 5 هزار تا 3 میلیون دلار کانادا

در این بین شما باید به هزینه های اقامت و زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشید که در هر شهر و منطقه با یکدیگر تفاوت دارند. معمولا شهرهای پر جمعیت و مهم کانادا هزینه های اقامتی گرانی دارند و به همین ترتیب شهرهای کوچک تر هزینه زندگی نیز ارزان تر است. به طور متوسط هزینه های زندگی در کانادا را باید در حدود مبالغ زیر در نظر بگیرید:

هزینه هامبلغ
هزینه زندگی ماهانه یک فرد مجرد1500 تا 4 هزار دلار کانادا
هزینه زندگی ماهانه خانواده 4 نفره3000 تا 8000 دلار کانادا
هزینه غذا یک نفر250 تا 400 دلار کانادا
هزینه غذا خانواده 4 نفره800 تا 1000 دلار کانادا
هزینه خدمات رفاهی (آب، برق، گاز، اینترنت)150 تا 250 دلار کانادا

تفاوت اقامت دائم و تابعیت یا شهروندی کانادا

تابعیت کانادا و شهروندی کانادا معادل یکدیگر هستند و به معنای برخورداری از تمام حقوق و مزایای کامل یک شهروند کانادایی است. در مقابل، اقامت دائم (PR) به فردی اعطا می شود که مجاز به زندگی و کار در کانادا به طور نامحدود است، اما برخی از حقوق و مزایای شهروندان را ندارد. تفاوت های کلیدی بین تابعیت کانادا و اقامت دائم عبارتند از:

  • حق رای: شهروندان کانادا می توانند در انتخابات فدرال، استانی و شهرداری رای داده و نامزد شوند. ساکنان دائم این حق را ندارند.
  • حمایت کنسولی: شهروندان کانادا در صورت مشکل در خارج از کشور می توانند از کمک کنسولی سفارتخانه ها و کنسولگری های کانادا در سراسر جهان بهره مند شوند. ساکنان دائم این سطح از حمایت را ندارند.
  • اشتغال در دولت: شهروندان کانادا واجد شرایط تمام مشاغل دولتی در سطوح فدرال، استانی و شهرداری هستند. ساکنان دائم در برخی از مشاغل، به ویژه مشاغلی که نیاز به سطح بالایی از امنیت دارند، محدود هستند.
  • گذرنامه: شهروندان کانادا دارای گذرنامه کانادایی هستند که به آن ها اجازه می دهد بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند. ساکنان دائم کارت PR دارند که به آ نها اجازه می دهد در کانادا بمانند و به خارج از کشور سفر کنند، اما برای سفر به اکثر کشورها به ویزا نیاز دارند و باید از پاسپورت تابعیت کشور دیگر خود استفاده کنند.
  • ارائه خدمات به کانادا: شهروندان کانادا واجد شرایط دریافت کمک های مالی تحصیلی، وام های دانشجویی و سایر مزایای دولتی هستند. ساکنان دائم ممکن است واجد شرایط برخی از این مزایا باشند، اما واجد شرایط همه آن ها نیستند.
  • انتقال تابعیت: شهروندان کانادا می توانند تابعیت خود را به فرزندان خود منتقل کنند. ساکنان دائم نمی توانند.
  • از دست دادن تابعیت: به طور کلی، از دست دادن تابعیت کانادا برای شهروندان کانادا دشوارتر از دست دادن اقامت دائم برای مقیمان دائم است.
  • فرآیند اخذ: به طور کلی، اخذ تابعیت کانادا برای ساکنان دائم آسان تر از افراد خارجی است. ساکنان دائم باید قبل از درخواست تابعیت، شرایط اقامت در کانادا را برای مدت زمان مشخصی داشته باشند.
مراحل تبدیل اقامت دائم کانادا به تابعیت آن

مراحل تبدیل اقامت دائم کانادا به تابعیت آن

از آن جایی که کشور کانادا تابعیت دوگانه و أضاف را می پذیرد، اغلب افرادی که تابعیت اولیه آنان نیز این اجازه را صادر می کند، برای دریافت تابعیت این کشور اقدام می کنند. حتی شاید افرادی حاضر به انصراف از تابعیت اولیه خود و دریافت تابعیت کانادا باشند. در هر صورت برای دریافت تابعیت باید حتما ابتدا اقامت دائم این کشور را دریافت کرده باشید.

دریافت تابعیت کانادا شرایط سختی ندارد، در صورتی که متقاضی طی 5 سال اخیر حداقل 1095 روز (3سال) را در کشور کانادا زندگی کرده باشد و مالیات خود را تمام و کمال پرداخت نموده باشد، قادر به دریافت تابعیت این کشور است. البته شما باید در یک آزمون دانش و آشنایی با کانادا شرکت کرده و قبول شوید. این آزمون که با نام آزمون شهروندی کانادا شناخته می شود، شامل سوالاتی در مورد تاریخ، دولت و جامعه کانادا است.

در مرحله آخر شما باید در مراسم سوگند شهروندی کانادا نیز شرکت کنید و در آن سوگند یاد کنید که همواره در مسیر حفظ منافع ملی کشور قدم برداشته و برای تلاش و حفظ آن خواهید کوشید. سپس می توانید پاسپورت کانادا را نیز درخواست نموده و پس از دریافت آن به عنوان یک کانادایی به بسیاری از کشورهای جهان بدون نیاز به ویزا سفر نمایید.

توصیه می کنیم تا عنوان دریافت تابعیت و اقامت دائم کانادا را مطالعه کند تا به جزئیات دقیق در این باره برسید.

مزایای اخذ اقامت دائم (PR) کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا (PR) مزایای متعددی را برای شما و خانواده تان به ارمغان می آورد که از مهم ترین آن ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • با دریافت PR، شما مجاز به زندگی و کار در هر نقطه از کانادا به طور نامحدود خواهید بود و هیچ محدودیتی برای مدت زمان اقامت شما در کانادا وجود ندارد و شما می توانید بدون نیاز به تمدید ویزا در این کشور بمانید.
  • کانادا دارای یک اقتصاد قوی و متنوع با فرصت های شغلی فراوان در طیف گسترده ای از صنایع است و شما به عنوان یک مقیم دائم، به طور کامل به بازار کار کانادا دسترسی خواهید داشت و می توانید آزادانه برای هر کارفرمایی در این کشور کار کنید.
  • شما و فرزندانتان واجد شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه های دولتی کانادا با شهریه های نسبتاً پایین خواهید بود. ضمن این کهسیستم آموزشی کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است و برنامه های تحصیلی آن در سطح جهانی شناخته شده هستند.
  • شما و فرزندانتان واجد شرایط دریافت خدمات بهداشتی دولتی تحت پوشش بیمه درمانی عمومی کانادا (مانند OHIP در انتاریو) خواهید بود. این امر به معنای دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا بدون نیاز به پرداخت هزینه های هنگفت است.
  • به عنوان یک مقیم دائم، شما از بسیاری از حقوق و آزادی های مشابه شهروندان کانادا، از جمله آزادی بیان، مذهب و تجمع برخوردار خواهید بود.
  • اقامت دائم اولین قدم برای اخذ تابعیت کانادا است و شما پس از گذراندن شرایط اقامت در کانادا برای مدت زمان مشخصی، می توانید برای اخذ تابعیت آن و تبدیل شدن به شهروند کامل این کشور اقدام کنید.
  • با PR کانادا می توانید بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورهای دیگر سفر کنید.
    شما می توانید همسر و فرزندان وابسته خود را تحت حمایت خود قرار دهید و آن ها را نیز به کانادا بیاورید.
  • کانادا به دلیل کیفیت بالای زندگی، از جمله استانداردهای بالای زندگی، محیط زیست امن و زیبا و جامعه چند فرهنگی و پذیرا شناخته شده است.
  • با اخذ PR کانادا، شما فرصت های متعددی برای پیشرفت شخصی و حرفه ای خود و خانواده تان در کشوری امن، با ثبات و مرفه خواهید داشت.

در این مقاله شرایط و جزئیات دریافت اقامت دائم کانادا و کارت PR کانادا را برای شما عزیزان شرح دادیم. جهت کسب اطلاعات بیش تر و شناخت دقیق هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا، مقاله مربوطه را مطالعه نموده و در صورت نیاز به راهنمایی بیش تر یا مشاوره تخصصی، با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

با مطالعه عناوین زیر کشور کانادا را برای مهاجرت و زندگی هرچه بهتر بشناسید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه