اقامت و تابعیت فرانسه با تولد فرزند

اقامت و تابعیت فرانسه با تولد فرزند یکی از موضوعات مهمی است که همواره برای برخی از افراد مبهم بوده، به خصوص کسانی که قصد دارند با تولد فرزند خود در یک کشور خارجی به امتیازات اقامتی و تابعیتی خارج از ایران دست پیدا کنند.

 اگر شما هم این موضوع را مد نظر دارید و یا تصور می کنید که شرایط برخورداری از آن را دارا هستید پیش از اقدام با مشاورین آی مهاجرتی در این مقاله همراه شوید تا اقامت و تابعیت فرانسه با تولد فرزند را دقیقا بشناسید.

 

اقامت و تابعیت فرانسه با تولد فرزند

قانون تابعیت در کشور فرانسه بیان می کند که فرزندان در صورتی که والدینی با تابعیت این کشور داشته باشند ، می توانند شهروند فرانسه شناخته شوند.

فهرست مطالب

همانطور که می دانید در تمامی کشورهای دنیا اعطای اقامت و تابعیت از یکی از قوانین خاک یا خون پیروی می نماید. در قانون خاک بدین صورت است که بدون توجه به تابعیت والدین، فرزند متولد شده در خاک آن کشور تابعیت آن را به دست خواهد آورد؛ اما طبق قانون خون، فرزند متولد شده فقط می تواند تابعیت والدین خود را داشته باشد و تابعیت آن کشوری که در آن متولد شده و پیرو قانون خون است، به او نمی رسد.

باید بگوییم که قانون تولد فرزند در فرانسه پیروی از قانون خون می کند و تابعیت از طریق والدین منتقل می شود نه از طریق تولد در خاک این کشور ، اما کشورهای معتبری همچون کانادا، آمریکا و برزیل از قانون خاک پیروی می کنند و تولد فرزند در آن ها تابعیت آن کشور را برای فرزند در پی دارد. توصیه داریم مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز در سایت ما مطالعه فرمایید.

 قانون تولد فرزند در فرانسه

در رابطه با قانون تولد فرزند در فرانسه همانطور که گفتیم این کشور از قانون خون پیروی می نماید، یعنی تولد در این کشور تابعیت والدین را برای فرزند در پی خواهد داشت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
اقامت و تابعیت فرانسه با تولد فرزند

اما دقت داشته باشید که در صورت داشتن شرایط زیر تابعیت و اقامت فرانسه می تواند به فرزند متولد شده برسد:

  • اگر هردو والدین دارای تابعیت یا اقامت فرانسه باشند؛ فرزند چه در داخل و چه در خارج از فرانسه متولد شود؛ می تواند تابعیت فرانسوی داشته باشد.
  • اگر یکی از والدین فرانسوی باشد یعنی دارای تابعیتی فرانسوی باشد، فرزند متولد شده در این کشور تابعیتی فرانسوی به دست می آورد.
  • اگر یکی از والدین تابعیتی فرانسوی داشته باشد، یعنی پاسپورت فرانسه را داشته باشد؛ فرزند چه در داخل و چه در خارج از این کشور متولد شود اقامت دائم فرانسه را به دست می آورد.
  • فرزند در فرانسه متولد شده، اما والدین او مشخص نیستند.
  • والدین کودک تازه متولد شده به طور کلی دارای تابعیت نیستند( تابعیت کشوری را ندارند )؛ پس تابعیت والدین نمی تواند به فرزند برسد؛ پس کودک می تواند شناسنامه فرانسوی بگیرد.

همچنین بر اساس قانون تابعیت فرانسه فرزندی که از والدین خارجی اما در داخل خاک فرانسه متولد شود، تحت شرایط زیر می تواند در سن 18 سالگی تابعیت فرانسه را بدست آورد:

  • دوران اقامت و تحصیلات فرزند در فرانسه بوده باشد.
  • کودک از سن 11 سالگی برای مدت حداقل 5 سال (پیوسته یا ناپیوسته ) در فرانسه بوده حضور داشته و تحصیل کرده باشد.

مزایای تابعیت و پاسپورت فرانسه

شاید برخی از شما عزیزان از امتیازاتی که پاسپورت و تابعیت فرانسه می تواند برای شما یا فرزندانتان به همراه آورد اطلاع نداشته باشید؛ در جدول زی بخی از مهم ترین آن ها را شرح داده ایم:
شرح شرایط
رتبه جهانی پاسپورت فرانسه 8
اجازه ورود به تعداد کشورهای جهان بدون ویزا 188 کشور
اجازه ورود با گرفتن ویزا در بدو ورود به کشور 35 کشور
اجازه تردد، زندگی و کار در تعداد کشورهای اتحادیه اروپا 26 کشور اروپا
تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه های این کشور
هزینه های تولد فرزند در فرانسه

هزینه های تولد فرزند در فرانسه

اگر شما تحت هر شرایطی قصد مهاجرت از طریق تولد فرزند در فرانسه را دارید، یا می توانید با به دنیا آوردن فرزندتان در این کشور برای وی تابعیت این کشور را به دست آورید؛ حتما باید به هزینه های تولد فرزند در فرانسه توجه داشته باشید و اطلاعات خود در این رابطه را تکمیل نمایید. چون با توجه به شرایط ارز در کشورمان هر هزینه کوچکی در این کشور می تواند باعث وجود تفاوت هزینه بسیاری گردد.
در اولین قدم اینکه اگر شما دارای اقامت یا تابعیت فرانسه هستید و از خدمات بیمه سلامت عمومی بهره می برید؛ پس اکثر هزینه های مرتبط با بارداری و زایمان پوشش داده می شود.

دقت داشته باشید که این بیمه فقط نرخ های تعیین شده توسط دولت را پوشش می دهد و هرگونه استفاده از خدمات خصوصی یا بالاتر از این حد مربوط به بیمه سلامت عمومی نمی شود.

همچنین در ادامه اقامت و تابعیت فرانسه با تولد فرزند، لازم به ذکر است که اگر شما خواهان خدمات با کیفیت بالاتری هستید و یا از پزشکان مخصوص و حاضر در بخش های خصوصی قصد استفاده را دارید؛ توصیه می کنیم که حتما از بیمه های خصوصی متناسب با شرایط خود استفاده نمایید. شرکت های معتبر و بزرگ بیمه ای همچون آلیانز کر، سیگنا گلوبال و غیره خدمات مناسبی را در بخش زایمان ارائه می نمایند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه زایمان برای مهاجرین در فرانسه

در رابطه با هزینه زایمان برای مهاجرین در فرانسه باید توجه داشته باشید که شما به هریک از روش های قانونی نظیر، مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و غیره که قصد نقل مکان به این کشور را داشته باشید؛ باید یک بیمه درمانی مناسب را تهیه نمایید. حال همانطور که گفتیم اگر شما متاهل باشید و امکان تولد فرزندتان در مدت حضورتان در این کشور وجود داشته باشد؛ باید بیمه ای برگزینید که هزینه های زایمان را پوشش دهد.

استفاده از خدمات بیمه سلامت عمومی که این هزینه ها در سطح هزینه های دولتی و مراکز دولتی را پوشش می دهد، اما بهتر است که بیمه ای خصوصی را انتخاب کنید که بتوانید سطح هزینه های خود را بالاتر برده و از خدمات بهتر و با کیفیت تری استفاده نمایید.

اما اگر شما گردشگر می باشید و همسر یا خودتان باردار بوده و احتمال زایمان وی در مدت حضور در این کشور و تعطیلات خود را می دهید، حتما با بیمه گر خود مشورت نموده و بیمه ای را برگزینید که این هزینه ها را پوشش دهد؛ وگرنه به صورت آزاد و بیمه نبودن هزینه های بسیار گزافی را باید به بیمارستان پرداخت کنید.

در حال حاضر و در سال 2023 هزینه زایمان در یک بیمارستان خصوصی در فرانسه بدون پوشش بیمه درمانی می تواند چیزی در حدود 5 هزار یورو را در بر بگیرد، همچنین اگر نیاز به سزارین باشد هزینه آن می تواند تا 8 هزار یورو نیز افزایش پیدا نماید.

کشور فرانسه را با مطالعه عناوین زیر هر چه بهتر برای زندگی خود و خانواده تان بیشتر بشناسید:

اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد فرزند

حال شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا امکان اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد فرزند برای والدین در این کشور وجود دارد یا خیر؟ همانطور که تا به اینجا گفتیم طبق قانون تولد فرزند در فرانسه، اعطای تابعیت این کشور نیاز به پیوند خونی دارد و برای فرزندی که از والدینی غیر فرانسوی متولد شده است، نیز امکان دریافت تابعیتی فرانسوی وجود ندارد.

طبق همین قانون نیز تولد فرزند در فرانسه منجر به اعطای امتیاز اقامتی و یا تابعیتی برای والدین نخواهد شد و هیچ والدین خارجی با به دنیا آوردن فرزندشان در این کشور نمی توانند به هیچگونه اقامت کوتاه یا بلند مدت و یا تابعیت و پاسپورت فرانسه دست پیدا کنند. پس اگر مایل به اخذ تابعیت و یا اقامت فرانسه هستید؛ بهتر است که از طریق روش های قانونی مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد فرزند

امیدواریم که کاملا با قوانین و شرایط اقامت و تابعیت فرانسه با تولد فرزند آشنا شده باشید، اما اگر هنوز هم سوال یا ابهامی در ذهن دارید؛ با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر تهران ( دفتر غرب – دفتر مرکزی) و شیراز تماس حاصل کرده و یا به صورت حضوری از راهنمایی ها و اطلاعات آنان به رایگان بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار اقامت و تابعیت فرانسه با تولد فرزند

شما عزیزان نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه با کارشناسان ما در تماس باشید و در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر پرسش خود را برای ما درج نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ برسید.

ملیت یک کودک متولد شده در فرانسه به ملیت والدین او بستگی خواهد داشت و تابعیت آنان به فرزندشان می رسد.

بله، تولد کودک چه در این کشور و چه در خارج از این کشور، در صورتی که حداقل یکی از والدین کودک دارای تابعیت و پاسپورت فرانسوی باشد به کودک نیز می رسد و فرزند می تواند تابعیت و پاسپورت فرانسوی به دست آورد.

شهروندان ایرانی در صورتی که با یک فرانسوی ازدواج کرده باشند؛ فرزندشان دارای تابعیت فرانسوی خواهد شد. همچنین اگر فرزندشان در فرانسه متولد شده و از 11 تا 18 سالگی حداقل 5 سال را در این کشور حضور و تحصیل کرده باشد می تواند به تابعیت فرانسوی برسد.

خیر به هیچ عنوان امتیازات اقامتی و تابعیتی از سوی فرزندان نمی تواند شامل والدین شود و آنان باید از طریق روش های مهاجرت قانونی برای دستیابی به این هدف اقدام کنند.

در کشور فرانسه اعطای تابعیت از قانون خاک پیروی نمی کند و فقط افرادی که تابعیت فرانسه را داشته باشند می توانند آن را به فرزندشان منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه