اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد

اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد با استفاده از قانون “Jus soli” عبارتی لاتین که به معنای “حق خاک” است ، بدین موضوع اشاره دارد که طبق قوانین کانادا هر کسی که در خاک این کشور متولد شود ، بر اساس حقوق قانونی خود از اتباع این کشور خواهد بود.

کودکانی که در خاک کانادا به دنیا می آیند بدون توجه به اینکه والدینشان تابعیت کانادایی دارد یا خیر، از مزایای شهروندی این کشور بهره مند می شوند و می توانند بدون ویزا به کانادا سفر کرده یا در این کشور زندگی کنند. 

همچنین کودک حق دارد از مزایایی مانند مراقبت های بهداشتی ، آموزش و مزایای اجتماعی به صورت رایگان بهره مند شود.

اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد

والدینی که قصد دارند اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد را بگیرند، باید از طریق برخی ویزاها مانند ویزای ویزیتور، دانشجو یا کارگر به این کشور وارد شده و اقامت داشته باشند.

فهرست مطالب

هر چند کانادا جزو کشور هایی است که به محض تولد نوزاد به او شهروندی اعطا می کند اما طبقه بند سوم قانون شهروندی کانادا این شهروندی تنها مختص به فرزند بوده و والدین را شامل نمی شود.

از همین رو والدین باید برای ماندن و زندگی در کانادا راه های دیگری را امتحان کنند که کارشناسان ما در عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا به آن پرداخته اند و شما می توانید با مطالعه آن از روش های خوبی مطلع شوید . در ادامه این عنوان با ما همراه باشید تا به کمک مشاورین آی مهاجرتی به شناخت خوبی از این نوع ویزا برسید.

قانون تولد فرزند در کانادا

قانون تولد فرزند در کانادا برای افرادی که تنها به قصد زایمان و در نتیجه اخذ تابعیت برای کودک به این کشور سفر می کنند با عنوان توریسم نوزاد شناخته می شود و در بیشتر مواقع والدین ساکن و شهروند کانادا نبوده و تنها برای تولد فرزندشان این کشور را انتخاب می کنند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد

اخذ تابعیت نوزاد از طریق تولد در کشور کانادا روندی کاملا قانونی است اما مادر باردار باید ثابت کند که توانایی مالی کافی را داشته و پس از زایمان نیز قصد برگشت به کشور خود را دارد . در صورتی که بتوانید مدرکی ارائه دهید که بوده کافی برای کلیه خدمات پزشکی در این کشور را دارید ، روند دریافت ویزا می تواند برایتان آسانتر انجام پذیرد.

والدین نوزاد تنها به دلیل اینکه فرزندشان در این کشور به دنیا آمده اجازه اقامت و مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا را به دست نمی آورند اما هنگامی که کودک به سن 18 سالگی رسید، می تواند از والدین خود حمایت مالی کند تا به طور دائم در کانادا زندگی کنند.

اگر والدین قصد داشته که اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد را به دست آوردند، باید از طریق برخی ویزاها مانند ویزای ویزیتور، دانشجو یا کارگر در این کشور بمانند و برخی دیگر نیز انتخاب می کنند که به کشور خود بازگردند . این کودکان می توانند پس از چندین سال به کانادا باز گشته و از مزایای این کشور مانند تحصیل و کار استفاده کنند.

ویزای زایمان کانادا​

ویزای زایمان کانادا

ویزای زایمان کانادا یک ویزای اقامت موقت ساده بوده که معمولا برای 6 ماه یا کمتر اعتبار دارد و به نوعی تولد فرزند در کانادا با ویزای توریستی می باشد . این ویزا به زنان اجازه می دهد تا برای دیدار با دوستان ، خانواده و یا صرفا سفر به کانادا بروند؛ اما در عین حال به بیمارستان نیز مراجعه کرده و زایمان خود را در این کشور انجام دهند.

البته داشتن این ویزا به والدین امکان بهره مندی از مزایای پزشکی و اجتماعی کانادا را نمی دهد و افراد باید حین زایمان در این کشور هزینه درمان و زایمان خود را پرداخت کنند.

شرایط دریافت این ویزا در اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد نیز مانند ویزای ویزیتور کانادا بوده و افراد باید تمکن مالی و بودجه کافی برای پرداخت هزینه بستری برای زایمان را داشته باشند . همچنین این امکان وجود دارد که کنسولگری از شما انجام معاینات پزشکی را به صورت کامل درخواست کند.

 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای زایمان کانادا

هنگامی که برای زایمان به یکی از بیمارستان های کشور کانادا وارد می شوید، باید برخی مدارک خاص را به همراه داشته باشید.

اگر این مدارک به زبان دیگری به جز انگلیسی یا فرانسوی هستند ، حتما قبل مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا آنها را ترجمه کنید.

دقت داشته باشید که ترجمه ها باید توسط یک مترجم معتبر تایید شود و توصیه می کنیم که حتما یک کپی از مدارک مورد نیاز برای ویزای زایمان در کانادا را فراهم کنید.

انجام تمامی امورهای لازم برای مهاجرین قبل از ورود به کشور کانادا کار شما را بسیار آسان نموده و در این کشور در مواقع نیاز سردرگم نخواهید بود.

Needed Documents Childbirth

  • مدارک پزشکی
  • کارت های بیمه و/یا پوشش مراقبت های بهداشتی.
  • شماره بیمه اجتماعی شما (SIN) در صورت وجود.
  • پاسپورت و ویزای شما
  • مدارک اجباری ویزای کانادا
  • تاییدیه بانک یا سایر صورت ‌های برای اثبات تمکن مالی
  • اگر قبلاً بلیط پرواز خود را رزرو کرده‌اید، برنامه سفر یا فقط شرح کاری که قصد دارید یک بار در کانادا انجام دهید، تا بتوانید اعلام کنید که قصد زایمان دارید.
  • نامه دعوت از خانواده یا دوستان شما در صورت وجود.
  • نامه ای از طرف شما به دولت کانادا که در آن توضیح می دهید که چرا باید به شما ویزا برای زایمان در کانادا بدهند.
  • دو عدد عکس
  •  

بهترین بیمارستان برای تولد نوزاد در کانادا

یکی از مهم ترین موارد هنگام تولد کودک در کشوری خارجی ، اطلاع از بهترین بیمارستان ها و شرایط هر کدام است؛ و اگر به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند هستید ، توصیه می کنیم تا حتما در مورد بیمارستان های این کشور به خوبی تحقیق کنید و در هر ایالت بهترین گزینه های ممکن را بشناسید.

هر ایالت و منطقه بیمارستان ‌های متعددی داشته و سطح  مختلفی را مراقبت ها را ارائه می دهد ، برای کسب اطلاعات کاملتر در مورد شرایط زایمان در این کشور حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید . به صورت کلی بهترین بیمارستان برای زایمان در کانادا شامل موارد زیر می شوند:

بیمارستان های برتر کانادا با بیشترین تعداد تولدهای غیر مقیم
نام بیمارستاننام شهرنام بیمارستاننام شهر
بیمارستان Ste-Maryکبکسلامت سنت جوزفانتاریو
سنت پل و کوه سنت جوزفبریتیش کلمبیامک گیلکبک
بیمارستان ریچموندبریتیش کلمبیاژنرال نورث یورکانتاریو
مکنزی-ریچموند هیلانتاریوبیمارستان Mount Sinaiانتاریو

شناخت هرچه بیشتر کشور کانادا به شما کمک می کند تا بتوانید اقامت بهتری را برای خود و خانواده تان رقم بزنید:

هزینه های تولد فرزند در کانادا

هنگامی که به عنوان بازدیدکننده توریست یا فردی غیر مقیم قصد دارید نوزاد خود را در کشور کانادا به دنیا بیاورید ، باید هزینه های مراقبتی پزشکی را به صورت کامل پرداخت کنید زیرا سیستم مراقبت بهداشتی کانادا هزینه زایمان کودک برای افراد غیر مقیم را پوشش نداده و تنها افرادی که در حال حاضر از طریق تحصیل، کار و دیگر موارد در این کشور زندگی می کنند شامل دریافت کمک هزینه زایمان هستند.

البته می توانید از روش هایی مانند بیمه پزشکی بین المللی برای کاهش هزینه ها استفاده کنید . 

هزینه های تولد فرزند در کانادا به گزینه های مختلفی مانند بیمارستان، دکتر و سایر ترجیحات بستگی دارد و ما در ادامه به مهم ترین آنها پرداخته ایم:

هزینه های تولد فرزند در کانادا

هنگامی که به عنوان یک بازدید کننده یا گردشگر برای اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد اقدام کرده و تصمیم به تولد فرزند در این کشور دارید باید حدود 5000 تا 20000 دلار کانادا برای زایمان هزینه کنید . امروزه هزینه تولد فرزند در کانادا با ویزای توریستی بر اساس عوامل مختلفی مانند موارد زیر تعیین می شود:

  • نوع شهر و استان (برخی از استان ها هزینه های بهداشتی بالاتری نسبت به سایرین دارند).
  • نوع بیمارستان
  • نوع زایمان (زایمان طبیعی در مقابل سزارین)

به صورت کلی اگر تحت شرایط مانند تحصیل و کار، به صورت موقت مقیم کانادا هستید، بسته با زمانی که در این کشور زندگی کرده اید می توانید از طریق موسسه آموزشی یا دولت استانی خود درخواست پوشش پزشکی داشته باشید.

هزینه تولد فرزند در کانادا با بیمه درمانی

سیستم مراقبت های بهداشتی در کشور کانادا سیستمی مدیکر ، مبتنی بر رویکرد عمومی بوده و دسترسی شهروندان و افرادی که اقامت دائم دارند را به صورت کاملا رایگان فراهم نموده است.

این افراد می توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای فرزند خود را در کانادا به دنیا آورده و در صورت استفاده از سیستم خصوصی هزینه را کامل پرداخت نمایید.

هر چند هزینه تولد فرزند در کانادا با بیمه درمانی کاملا رایگان بوده اما افراد غیر مقیم و گردشگران باید تمامی هزینه ها را خودشان پرداخت کنند . به صورت کلی در جدول زیر به مهم ترین هزینه ها بر اساس قانون تولد فرزند در کانادا اشاره می کنیم:

خدمات پزشکی در کانادامیانگین هزینه با بیمه بین المللی یا مدیکرمتوسط ​​هزینه بدون بیمه
مراقبت های قبل از زایمان، یک ویزیت0150
غربالگری جنین قبل از تولد0-300500
زایمان طبیعی در بیمارستان0 10008000
سزارین در بیمارستان0 100012000

مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا

مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا گزینه ای بسیار محبوب بین والدین به شمار می رود و افراد از طریق تولد فرزند در کانادا تابعیت قانونی را برای فرزند خود به دست می آورند؛ اما موضوع برای والدین متفاوت بوده و این افراد باید راه های دیگری را برای اقامت کشور کانادا انتخاب کنند . اگر والدینی علاقه داشته باشند که پس از تولد فرزند در کانادا بمانند و اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد را به دست آوردند؛ باید یکی از راه های زیر را انتخاب کنند:

  • به عنوان مقیم موقت
  • به عنوان یک بازدید کننده
  • به عنوان یک دانشجو یا کارگر (مشروط بر اینکه واجد شرایط باشند.)

پس از تولد فرزند می توانید به کشور خود بازگشته و تا زمانی که فرزندتان بزرگ شده صبر کنید سپس فرزندتان با حمایت مالی ، شما را به این کشور ببرد . جهت حمایت از والدین برای آمدن به کانادا به عنوان مقیم دائم باید:

  • از آنها حمایت مالی کنید.
  • اثبات کنید که والدین به کمک دولت اختیار ندارد.
  • می توانید نیازهای ضروری خود و والدینتان را تامین کنید.

 

اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای اخذ شهروندی کانادا برای فرزندتان بوده و کودک شما می تواند مانند دیگر شهروندان کانادایی در این کشور زندگی کرده و از حقوق یکسانی برخوردار شود . آغاز تحصیل در مدارس این کشور خود گامی بزرگ بره سوی آینده ای درخشان است که البته نیازمند شرایط خاص خود می باشد.

در عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا به تمامی جزئیات لازم در این باره پرداخته ایم . جهت کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط و راه های تولد فرزند در این کشور حتما از طریق شعبات مرکزی و غرب در تهران و شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

سوالات پرتکرار اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد

با مطالعه مقاله اقامت کانادا از طریق تولد نوزاد سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود را توانستیم پاسخ دهیم ، شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها و یا فرم تماس با مشاورین ما در آی مهاجرتی در تماس باشید.

به صورت کلی تولد فرزند در خاک کشور کانادا باعث شده تا نوزادان شهروندی این کشور را به دست آورده و صرفا با تولد فرزند به والدین اقامت قانونی داده نمی شود.

از بهترین و محبوب ترین بیمارستان ها برای تولد کودک در این کشور می توان به بیمارستان Ste-Mary، سنت پل و کوه سنت جوزف و بیمارستان ریچموند اشاره کرد.

امروزه تولد فرزند در این کشور حدود 5000 دلار کانادا تا 20000 دلار کانادا هزینه دارد.

ویزای زایمان کانادا یک ویزای اقامت موقت ساده بوده که معمولا برای 6 ماه یا کمتر اعتبار دارد.

از مهم ترین مزایای تولد در خاک کشور کانادا می توان به سفر بدون ویزا به کانادا یا زندگی در این کشور، مراقبت های بهداشتی رایگان، آموزش رایگان و مزایای اجتماعی رایگان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه