بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر

بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر تعدادی از باکیفیت ترین دانشگاه های این کشور بوده که هر سال در بین رتبه بندی های معتبر بهترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرد؛ آشنایی با این این موسسات آموزشی برای هر علاقمند تحصیل در کشور فرانسه ضروری می باشد.

یقینا یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد انتخاب کالج و دانشگاه مناسب برای تحصیل بوده و این تصمیم عموما می تواند بر سبک زندگی، آینده شغلی و تحصیلی تاثیر بسیار زیادی بگذارد. 

 

بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر

بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر ، فراهم کننده موقعیت های شغلی و کیفیت زندگی بالا در این کشور نیز می باشند. 

فهرست مطالب

با تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه در آینده فرصت های شغلی بسیار زیادی در اختیارتان قرار خواهد گرفت و می توانید با داشتن مدرک معتبر از این دانشگاه ها در هر کشور و مکانی مشغول به کار شوید. برای کسب اطلاعات کامل تر از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید .

امروزه برترین دانشگاه های فرانسه با داشتن سطح علمی بسیار بالای و به کار گیری بهترین اساتید داخلی و بین المللی و استفاده از آخرین متد آموزشی روز دنیا، دروس را به دانشجو تدریس کرده و مطمئن می شوند تا آنها بتواند در بازار کار از این مهارت ها بهترین استفاده را ببرند.

ورود به بهترین دانشگاه های این کشور آسان نبوده اما مزایای تحصیل در آنها تاثیر چشم گیری بر زندگی شما خواهد گذاشت؛ برای کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط پذیرش و ورود به دانشگاه های این کشور حتما عنوان شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را مطالعه فرمایید.

بهترین دانشگاه های فرانسه در پاریس

طبق بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر پاریس یکی از مهم ترین و برترین مقاصد تحصیلی این کشور است که میزبانی برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه را عهده دار می باشد. دانشگاه های دولتی این شهر دوره ها و رشته های پرطرفدار زیادی را به علاقه مندان ارائه می دهند و به عنوان دانشجویان بین ‌المللی، تحصیل در هر یک از این کالج ‌های برتر در پاریس، فرصت های زیادی را در اختیارتان قرار می دهد.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر

به صورت کلی 18 دانشگاه برتر در این شهر وجود داشته که دانشگاه تحقیقاتی PSL در سال 2023 در رتبه بندی دانشگاه های فرانسه رتبه 26 را به خود اختصاص داده است. در کنار وجود برخی از برترین دانشگاه ها با سطح علمی بالا، شهر پاریس نیز به خودی خود فرصت های شغلی و همچنین تفریحی بسیار زیادی را در اختیار دانشجو قرار می دهد.

به صورت کلی بهترین دانشگاه های فرانسه در پاریس شامل موارد زیر می شود:

  • دانشگاه نرمال سوپریور
  • دانشگاه دانشگاه پیر و ماری کوری پلی تکنیک فرانسه
  • دانشگاه پاریس-سوربن
  • دانشگاه سوپلک مرکزی
  • مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس
  • دانشگاه پاریس
  • مدرسه پل های پاریس تک
  • پاریس اول پانتئون-دانشگاه سوربن
  • مدرسه عالی عادی کاچان
  • دانشگاه پاریس-دوفین
  • دانشگاه دیدرو پاریس
  • دانشگاه پاریس دکارت
  • دانشگاه پانتئون-آساس
  • دانشگاه پاریس غرب نانتر

دانشگاه سوربن پاریس

دانشگاه سوربن پاریس یکی دیگر از دانشگاه های محبوب این شهر بوده که دانشگاهی تحقیقاتی دولتی بوده و رتبه 60 رتبه بندی QS را از آن خود کرده است؛ این مورد دارای سه دانشکده هنر و علوم انسانی، مهندسی و پزشکی بوده که برنامه های بسیار متنوعی را از طریق برنامه های تک رشته ای، دو رشته ای و بین رشته ای به دانشجو ارائه می دهد.

طبق بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر این دانشگاه دارای ارتباطات بسیار خوبی با بخش صنعت فرانسه بوده و علاوه بر تدریس دروس با روشی به روز و جدید، بر تجربه عملی دروس نیز تاکید داشته و اصولا دانشجو را برای ورود به بازار کار آماده می کند؛ امروزه رویکرد مدرن دانشگاه سوربن آن را به یکی از بهترین ها در بین کالج ها و دانشگاه های پاریس تبدیل کرده است.

دانشگاه سوربن پاریس

این دانشگاه دارای هشت دوره علمی قابل توجه بوده که به روی تمامی محققان باز است، برخی از آنها مانند مجموعه‌ های کانی ‌ها، دیرینه ‌شناسی و جانورشناسی برای عموم نیز آزاد هستند؛ به صورت کلی از محبوب ترین دوره های این شهر می توان به دوره کارشناسی ارشد در ابر و زیرساخت شبکه، کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک و مدل سازی، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر – اطلاعات کوانتومی و کارشناسی ارشد مکانیک محاسباتی اشاره کرد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دانشگاه علوم تحقیقاتی پاریس PSL

دانشگاه علوم تحقیقاتی پاریس PSL یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه بوده که هر ساله در رتبه بندی های مختلف در بین بهترین دانشگاه های این کشور قرار می گیرد، یکی از دلایل برتری این دانشگاه این بوده که بر خلاف اکثر دانشگاه های فرانسوی دروس مختلف را به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی تدریس می کند.

این مورد از برترین دانشگاه های فرانسه امکانات تحقیقاتی بسیار عالی را برای دانشجویان فراهم کرده و همچنین طیف وسیعی از برنامه های آموزشی و دوره های متنوع را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، از همین رو دانشجویان هنگام انتخاب این دانشگاه می توانند از بین طیف وسیعی از دوره ها و رشته ها، گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

دانشگاه علوم تحقیقاتی مدرک تحصیلی بسیار معتبری را ارائه داده که بین کارفرمایان فرانسوی بسیار محبوب است. بنابراین پس از پایان تحصیلات خود می تواند با دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه PSL آسان تر شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

در حال حاضر با توجه به لیست بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر محققان دانشگاه علوم تحقیقاتی پاریس بیش از 28 جایزه نوبل در رشته های فیزیک، شیمی، ادبیات، فیزیولوژی و پزشکی و اقتصاد اعطا شده است؛ به صورت کلی مهم ترین و محبوب ترین برنامه های ارائه شده در این دانشگاه شامل موارد زیر می شود.

  • کارشناسی ارشد در امور مالی
  • کارشناسی ارشد مدیریت ثروت
  • کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت سلامت
  • کارشناسی ارشد در امور بین الملل و توسعه
  • کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت
  • مدرک کارشناسی ارشد مدیریت نوآوری

دانشگاه پاریس ساکلی

دانشگاه پاریس ساکلی دارای 9 موسسه آموزش عالی بوده که دارای روشی مشابه با دانشگاه های آکسفورد و کمبریج در بریتانیا می باشد؛ این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در زمینه های علوم و مهندسی، علوم زندگی و بهداشت، علوم اجتماعی و علوم انسانی را به زبان های فرانسوی و انگلیسی ارائه می دهد؛ از مهم ترین دوره های این دانشگاه می توان به این موارد اشاره کرد.

  • کارشناسی ارشد در مدیریت داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل
  • کارشناسی ارشد در هوش مصنوعی
  • کارشناسی ارشد در ارتباطات و مهندسی داده
  • کارشناسی ارشد توسعه دارو و محصولات بهداشتی
  • کارشناسی ارشد در تجارت بین الملل
  • کارشناسی ارشد در بهینه سازی

دانشگاه پلی تکنیک پاریس

دانشگاه پلی تکنیک پاریس موسسه ای تحقیقاتی بوده که در زمینه های علم و فناوری فعالیت می کند؛ این دانشگاه از پنج مدرسه مهندسی تشکیل شده و حدود 35 درصد از دانشجویان آن را متقضایان بین المللی هستند. 

دانشگاه پلی تکنیک از برترین دانشگاه های فرانسه بر یادگیری عملی و تحقیقات کاربردی متمرکز بوده و سعی کرده تا دانشجویان خود را برای بازار کار آماده کند؛ این دانشگاه دارای بخش های زیست شناسی، گروه اقتصاد و گروه علوم اجتماعی و مدیریت می باشد.

بهترین دانشگاه های فرانسه در استراسبورگ

در حال حاضر حدود 20 درصد از دانشجویان شهر استراسبورگ را دانشجویان بین المللی تشکیل داده و هر سال نیز به این میزان افزوده نی شود؛ دانشگاه های این شهر هر ساله در بین برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته و دارای مدرک تحصیلی معتبری هستند.

با توجه به رتبه بندی های جهانی یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه در استراسبورگ دانشگاه این شهر بوده که هر ساله پذیرای بیش از 50800 دانشجو است؛ این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های فرانسه اخبار ایالت متحده رتبه 253 و در رتبه بندی QS رتبه 434 را از آن خود کرده است.

این دانشگاه با کیفیت در واقع یک موسسه تحقیقاتی عمومی بوده که به دلیل طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار شناخته شده است؛ همچنین این دانشگاه با داشتن واحدهای تحقیقاتی مختلف برای رشته‌های مختلف دانشگاهی، به توسعه علم کمک می‌کنند.

بهترین دانشگاه های فرانسه در استراسبورگ

به عنوان یک فرد علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های فرانسه توصیه می کنیم تا سایر جنبه های مهم زندگی در این کشور را نیز مطالعه کنید:

بهترین دانشگاه های فرانسه در لیون

گزینه بعدی در بین لیست بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر دانشگاه های شهر لیون بوده که نسبت به دانشگاه های پاریس هزینه بسیار کم تری دارند، برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد هزینه ها، حتما در کنار این مقاله عنوان هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را مطالعه فرمایید؛ طبق رنکینگ دانشگاه های فرانسه این شهر هر ساله در بین بهترین شهرهای دانشجویی دنیا رتبه 42 را به خود اختصاص داده است. لیون که شهری کوچیک اما مملو از فرهنگ و صنایع بوده، دانشگاه های بسیار معتبری را نیز به در خود جای داده است.

لیون با بیش از 200000 دانشجوی ثبت نام شده، دومین شهر بزرگ دانشجویی فرانسه بوده و علاوه بر این گزینه های حمل و نقل عمومی متصل به خوبی را در کنار سطح ایمنی عمومی و زیرساخت عالی ارائه می دهد. برای اطلاع شرایط مهاجرت تحصیلی و همچنین شرایط تحصیلی در دانشگاه های این شهر حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛ به صورت کلی بهترین دانشگاه های فرانسه در لیون شامل موارد زیر می شود:

  • مدرسه عادی لیون
  • موسسه ملی علوم کاربردی لیون
  • دانشگاه کلود برنارد لیون
  • دانشگاه لومیر لیون
  • دانشگاه ژان مولن لیون

دانشگاه ملی علوم کاربردی لیون

دانشگاه ملی علوم کاربردی لیون یکی از بزرگ ترین دانشگاه مهندسی در فرانسه بوده که انواع دوره های فرانسوی زبان و انگلیسی زبان را به دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه حدود 22 آزمایشگاه تحقیقاتی در سراسر رشته ها بوده که بیش از 1000 قرارداد صنعتی را برای انجام تحقیقات مشترک با شرکت های بزرگ و کارفرمایان در صنایع مختلف دارد.

دانشگاه دولتی لیون

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های موجود در فرانسه دانشگاه دولتی لیون است که در رنکینگ دانشگاه های فرانسه و در رتبه بندی QS رتبه 111 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای برخی از بهترین اساتید و پژوهشگران بوده که قصد داشته تا در حوزه علوم تربیتی به رتبه یک کشور تبدیل شود؛ علاوه بر این این دانشگاه از طریق برنامه های خود امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می دهد.

طیق فهرست بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر دانشجویان با تحصیل در دانشگاه لیون مدرک بین ‌المللی دوبل دریافت کرده که در سراسر کشور معتبر است؛ همچنین این دانشگاه دوره های پیشرو جهانی را در رشته های مختلف از جمله فناوری پزشکی، علوم کامپیوتر و جغرافیا ارائه می دهد؛ این دانشگاه دارای 13 مرکز تحقیقاتی پیشرفته و همچنین 21 واحد تحقیقاتی مشترک با همکاری سایر دانشگاه‌های برتر لیون می باشد.

بهترین دانشگاه های فرانسه در مون پلیه

مون پلیه یکی دیگر از شهرهای بسیار عالی برای تحصیل در فرانسه بوده که دانشگاه های عالی ای را در اختیار دانشجویان قرار می دهد؛ از بهترین دانشگاه های فرانسه در مون پلیه می توان به دو دانشگاه مون پلیه و دانشگاه پل والری مون پلیه اشاره کرد.

طبق رنکینگ دانشگاه های فرانسه، دانشگاه مون پلیه که دارای بیش از 50000 دانشجو بوده در رتبه بندی تایمز رتبه 301 را به خود اختصاص داده است.

 این دانشگاه که ششمین دانشگاه بزرگ فرانسه بوده فراع التخصیلان بسیار برجسته ای را به دنیا عرضه کرده که در زمینه ‌های مختلف مانند فلسفه، سیاست، پزشکی، ریاضیات و ادبیات فعالیت می کنند.

بهترین دانشگاه های فرانسه در مون پلیه

دانشگاه پل والری مون پلیه حدود 2000 دانشجو را در خود جای داده و یکی دیگر از دانشگاه های خوب فرانسه برای تحصیل می باشد. این دانشگاه شهرت علمی بالایی داشته و هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی پل والری را برای تحصیل انتخاب می کنند؛ این مورد از بهترین دانشگاههای فرانسه برای تحصیل سعی را بر این داشته که فرصت های برابر را در اختیار همه دانشجویان قرار دهد؛ این دانشگاه دولتی در حوزه‌ های علوم اجتماعی و هنر تخصص دارد.

بهترین دانشگاه های فرانسه در سایر شهرها

علاوه بر شهرهای نام برده شده دیگر شهرهای این کشور نیز دارای دانشگاه های بسیار محبوب و باکیفیتی می باشند؛ هر چند دانشگاه های شهرهایی مانند پاریس و لیون بسیار محبوب و پر طرفدار بوده، اما هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بسیار بالاست، از همین رو انتخاب شهرهای کوچک تر می تواند گزینه به صرفه و خوبی باشد؛ حتما برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد هر شهر با لمس عنوان آشنایی با 10 شهر کشور فرانسه، این مقاله کامل و به روز را مطالعه فرمایید.

طبق فهرست بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر علاوه بر این با تحصیل در دانشگاه های این شهرها از مواردی مانند ترافیک و شلوغی نیز راحت شده و می توانید در محیطی آرام تر با مزایای زیاد به ادامه تحصیل بپردازید، به صورت کلی برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه در سایر شهرها شامل موارد زیر می شوند.

دانشگاه لیل

دانشگاه لیل یکی از دانشگاه های دولتی این کشور بوده که هر ساله دانشجویان بسیار زیادی را به خود جذب کرده و عملکرد خوبی در رتبه بندی های دنیا داشته است، طی سال های متمادی دانشگاه لیل توسعه بین ‌المللی را محور راه کار، دوره ‌ها و تحقیقات خود قرار داده و طی دوره ها به دانشجویان کمک کرده تا تفکر انتقادی خود را که یک عنصر اساسی در توسعه دانش بوده را تقویت کنند؛ همچنین به دانشجویان کمک می کند تا مسائل آکادیمیک و اجتماعی را از مناظر متفاوت بررسی کنند.

از مزایای تحصیل در این دانشگاه از بهترین دانشگاههای فرانسه برای تحصیل می توان به بهر مندی از از امکانات انجمنی، فرهنگی و متعددی اشاره کرد؛ همچنین دانشگاه محبوب لیل انواع اقامتگاه های دانشگاهی با استانداردهای بین المللی مدرن، کتابخانه های به روز (مراکز آموزشی) مجهز به امکاناتی برای روش های جدید یادگیری با استفاده از فناوری های دیجیتال، و همچنین تقویم فرهنگی غنی و بسیار توسعه یافته را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

با توجه به لیست بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر دانشگاه لیل به لطف برنامه های متنوع (اراسموس + و غیره) به طور مداوم تبادل دانشجو با موسسات آموزش عالی با کیفیت بالا در اتحادیه اروپا و فراتر از آن را توسعه و ترویج می دهد.

دانشگاه پل ساباتیر تولوز

دانشگاه پل ساباتیر تولوز دارای رشته های بسیار متنوعی مانند علوم بهداشتی (مامایی، فیزیوتراپی)، علوم ورزشی (آناتومی، فیزیولوژی) و علوم مهندسی (فیزیک، ریاضیات، علوم کامپیوتر) بوده و طیف وسیعی از برنامه های آموزشی را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهد.

دانشگاه پل ساباتیر به طور مرتب در بین 520 تا 530 بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته و در برنامه “علم زمین و دریا” در بین 200 برنامه برتر جهان قرار گرفته است.

 این دانشگاه همچنین دارای یک برنامه تحقیقاتی قوی با 600 محقق و 2000 معلم-پژوهشگر بوده که عمدتاً بر 12 موضوع اصلی تحقیقاتی فعالیت می کنند.

Paul Sabatier University

رنکینگ دانشگاه های فرانسه

طبق رنکینگ دانشگاه های فرانسه، این کشور در رتبه بندی جهانی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و حدود 32 دانشگاه بزرگ از این کشور در این رتبه بندی قرار گرفته اند؛ شش موسسه فرانسوی در بین 200 موسسه برتر، 4 موسسه در 100 موسسه برتر و 2 موسسه در 50 موسسه برتر قرار دارند.

رتبه بندی جهانی QS یک رتبه بندی سالانه موسسات آموزش عالی بوده که با استفاده از نتایج بیش از 1400 دانشگاه یا مدرسه در بیش از 90 کشور جهان منتشر می شود؛ رتبه بندی تایمز یکی دیگر از رتبه بندی های بسیار معتبر در جهان بوده که معیار بسیار مناسب برای انتخاب دانشگاه می باشد.

نام رتبه بندی QS رتبه بندی تایمز
دانشگاه PSL 26
دانشگاه پلی تکنیک پاریس 48 91
دانشگاه سوربن 60 88
دانشگاه پاریس ساکلی 96 117
دانشگاه عادی لیون 111 301-350
دانشگاه پل های پاریس 174 251-300
دانشگاه پاریس 248
دانشگاه علوم سیاسی 259 401-500
دانشگاه پاریس 1 پانتئون سوربن 300 601-800
دانشگاه گرنوبل آلپ 317 351-400
 

در این مقاله سعی را بر این داشتیم تا شما را با برخی از بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر آشنا کنیم، اگر در مورد شرایط تحصیلی در هر دانشگاه این کشور سوالی داشتید می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر از طریق دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛ می توانید برای کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط تحصیلی به مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه مراجه کنید.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر

انتخاب بهترین دانشگاه با درنظر گرفتن فاکتور شهر می تواند تاثیر مستقیمی بر روی تحصیل و آینده شما در کشور فرانسه داشته باشد ، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید و با توجه به شرایط خود اطلاعات کافی و صحیح را دریافت نمایید.

دانشگاه علوم تحقیقاتی پاریس PSL معتبرترین دانشگاه های فرانسه بوده که هر ساله در رتبه بندی های مختلف در بین بهترین بهترین دانشگاه های این کشور قرار می گیرد.

از مزایای تحصیل در برترین دانشگاه هیا فرانسه می توان به اعتبار مدرک تحصیلی در سطح جهانی ، یافتن فرصت های شغلی ایده آل ، بهره مندی از بهترین امکانات تحصیلی و رفاهی و غیره اشاره کرد.

 

 

با انتخاب تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه شما می توانید در هر رشته ای که بخواهید به تحصیل مشغول شوید ، زیرا در دانشگاه های مطرح این کشور اغلب رشته های تعریف شده در سیستم دانشگاهی وجود دارد. 

دانشگاه PSL را می توان بهترین دانشگاه کشور فرانسه در سطح جهانی معرفی نمود.

دانشگاه سوربن دانشگاهی تحقیقاتی دولتی بوده و رتبه 60 رتبه بندی QS را از آن خود کرده است.

در ادامه نیز می توانید تعدادی از پرونده های موفق فرانسه برای کلاینت های ما را مشاهده کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه