بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل تنها به یک گزینه محدود نیست و هر دانشجو این فرصت را دارد تا با توجه به هدف و شرایط خاص خود تصمیم به سکونت در مناسب ترین آنها گیرد .

خوب است دقت داشته باشید دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید  تاثیر قابل توجهی بر زندگی آینده شما خواهد داشت اما تعیین مکان مناسب نیز می تواند به همان اندازه مهم باشد. با انتخاب شهر مناسب شما تفاوت زیادی در تجربه دانشجویی، ارتباطاتی که ایجاد می کنید، خاطراتی که برای خود می سازید و مسیر شغلی که دنبال می کنید؛ خواهید داشت.

بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

علاوه بر دانشگاه که از بیشترین اهمیت برخوردار است باید به فاکتورهای مهم دیگری همچون امنیت ، مقرون به صرفه بودن ، فرصت های شغلی ، فرهنگ و سبک زندگی دقت کنید.

فهرست مطالب

کارشناسان آی مهاجرتی با داشتن تجربه در انواع امور مهاجرتی به بررسی بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل پرداخته اند و پاسخگوی شما عزیزان جهت انجام هرگونه امور دانشجویی در خارج کشور باشند. بارها توسط دانشجویان بین المللی شنیده شده که محل زندگی فرصت های شخصی و حرفه ای را برای فرد فراهم می سازد که می تواند آینده او را رقم بزند.

جهت تحصیل در بهترین شهرهای اسپانیا علاوه بر دانشگاه که از بیشترین اهمیت برخوردار است باید به فاکتورهای مهم دیگری همچون امنیت ، مقرون به صرفه بودن ، فرصت های شغلی ، فرهنگ و سبک زندگی دقت کنید. زیرا هر یک از این موارد تاثیر بسزایی در خوب سپری شدن دوره دانشجویی شما داشته و به طور مستقیم در آینده تان نیز تاثیرگذار هستند. مقاله صفر تا صد تحصیل در اسپانیا را حتما مطالعه نموده تا کاملا با این هدف آشنا شوید.

بارسلونا مقصدی بین المللی

در انتخاب میان بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل بارسلونا نه تنها در داخل این کشور بلکه در اروپا و جهان نیز به عنوان یکی از بهترین گزینه ها به دانشجویان بین المللی توصیه می شود . این شهر دانشگاه ‌های قدیمی و مدرن کاملاً متعادل هستند ، جایی که دانشجویان می‌توانند از بین دانشگاه ‌های قدیمی یا دانشگاه ‌های نسبتاً جوان گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل + پادکست

برخی از شهرهای کشور اسپانیا میزبانی دانشگاه های مطرحی را در سطح جهان و اروپا بر عهده دارند که روناک در این ویدیو آنها را برای شما بررسی نموده است . پس از مشاهده این ویدیو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید و در صورت نیاز با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما اطلاعات لازم را هم به صورت حضوری و هم تلفنی در اختیارتان قرار می دهند.

نمایش ویدیو درباره بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل
بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

برنامه های تحصیلی متعدد ، پردیس های مدرن و محیط های تحصیلی راحت ، تنها برخی از مواردی هستند که زندگی آکادمیک در بارسلونا را تعریف می کنند.

بارسلونا مقصدی بین المللی برای دانشجویان به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور فرصت های شغلی زیادی را در خود جای داده که دانشجویان می توانند از همان ترم های نخست به کارهای پاره وقت در رستوران ها و فروشگاه ها پرداخته و درآمد داشته باشند . اغلب جمعیت این شهر جوان هستند و از این رو مهاجرین را به خوبی پذیرفته و برخورد خوبی با آنها دارند.

سواحل بارسلونا همچنین دلیلی برای رتبه بندی این شهر در بین بهترین شهرهای دانشجویی برای مهاجرت به اسپانیا است که با قدم زدن در کنار ساحل می‌توانید گروه ‌های متعددی از دانشجویان را بیابید که به سادگی از روز خود در ساحل لذت می‌برند و البته گفتنی است که بارسلونا از شهرهای ارزان این کشور نبوده و باید از توانایی خوبی برای پرداخت هزینه ها برخوردار باشید.

مادرید پایتخت دانشجویی​

مادرید پایتخت دانشجویی

قطعا مادرید شهر پایتخت به عنوان یکی از محبوب ‌ترین مقصدهای شایسته است که در میان نخستین شهرهای مناسب دانشجویان قرار می گیرد. مشابه بارسلونا ، محبوبیت مادرید طیف وسیعی از فرهنگ ها و مردم را به خود جذب می‌کند . این شهر به خاطر دانشگاه‌ های جهانی ‌اش معروف است و شما با سکونت در آن مطمئناً می‌توانید زبان اسپانیایی خود را تقویت و طعم فرهنگ اسپانیایی را بچشید ، در حالی که آموزش عالی دریافت کرده و با مردم سراسر جهان ملاقات خواهید کرد.

مادرید برخی از بهترین آموزش های جهان را در زمینه تحقیق ، فناوری و نوآوری ارائه می دهد و چندین دانشگاه دارای گواهینامه ISO هستند . مادرید از آن جهت می تواند جز بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا باشد که شما می توانید به واسطه آن به شهرهای برتر اروپا مانند لندن با هزینه ای بسیار کم سفر کنید.

مادرید شهری است که می تواند رویای کار در اسپانیا را برای شما به واقعیت تبدیل سازد . در مادرید، لازم نیست تمام وقت مطالعه کنید. شما می توانید انتخاب کنید که کارآموزی یا مشاغل پاره وقت را با تحصیلات آکادمیک ترکیب کنید. انتخاب این گزینه به شما امکان می دهد یک تجربه کاری واقعی داشته باشید که ممکن است برای درک دوره و موقعیت شغلی آینده مفید باشد.

خوشبختانه مادرید در مقایسه با سایر شهرها از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است . گذراندن دوره کارشناسی در مادرید بسیار ارزان تر از گذراندن دوره مشابه در لندن یا بسیاری از شهرهای معروف دیگر است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

والنسیا شهر پر جنب و جوش

 تحصیل در اسپانیا به نوبه خود می تواند امتیاز بزرگی در رزومه دانشگاهی هر فرد باشد ، اما انتخاب شهری چون والنسیا می توان آن را درخشان تر نیز سازد . والنسیا شهر پر جنب و جوش است و می توان هیجانات فراموش نشدنی را در آن تجربه کرد.

این شهر با میزبانی دانشگاه های همچون دانشگاه والنسیا و دانشگاه پلی تکنیک امکان سکونت در خوابگاه و یا آپارتمان های کوچک را به خوبی برای دانشجویان فراهم نموده و با 200 تا 300 یورو در ماه می توان یک مسکن خصوصی برای زندگی و مطالعه داشت . برخی از دانشجویان در تالارهای اقامتی زندگی می کنند که شامل تمام قبوض ، وعده های غذایی ، وای فای و غیره می شود که هزینه ها می تواند بین 600 تا 900 یورو در ماه باشد.

والنسیا به عنوان سومین شهر بزرگ اسپانیا تصمیم به مهاجرت را برای شما بسیار آسان خواهد کرد زیرا به خوبی با سایر شهرهای محبوب اسپانیا ارتباط دارد و دسترسی آسانی به ایستگاه مرکزی قطار خواهید داشت که تنها در چند ساعت شما را به بخش‌های مختلف کشور از جمله مادرید ، بارسلونا و گرانادا می ‌برد.

والنسیا از آن جهت در میان بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل قرار می گیرد که بیش از 85000 دانشجو در همه دانشگاه‌ های این شهر به تحصیل مشغول هستند . یکی از مزیت های اصلی زندگی در والنسیا اینکه خورشید تقریباً 300 روز در سال می تابد.

شهر دانشجویی گرانادا

شهر دانشجویی گرانادا به دلیل داشتن جمعیت قابل توجهی از دانشجویان به عنوان یک شهر دانشجویی در اسپانیا شناخته می شود و همچنین میزبان یکی از اصلی ترین دانشگاه های این کشور یعنی دانشگاه گرانادا نیز می باشد. 

جمعیت این شهر 240000 نفر است که بیش از 65000 نفر از آنها دانشجو ، مدرس ، محقق و کارمند اداری در دانشگاه گرانادا هستند .کسانی که در گرانادا تحصیل می کنند با فضای بین فرهنگی بسیار جذاب و غنی احاطه شده اند.

شما می توانید از طریق همکلاسی های خود با فرهنگ ها ، آداب و رسوم و زبان های مختلف آشنا شوید . آپارتمان های دانشجویی در این شهر بسیار ارزان هستند و در میان بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا گرانادا را می توان یکی از ارزان ترین گزینه های ممکن دانست .

شهر دانشجویی گرانادا

آپارتمان های دانشجویی به طور کلی بسیار ارزان هستند و هزینه بلیط اتوبوس 1.20 یورو است و در سینما با ارائه کارت دانشجویی به شما تخفیف می دهند . در سراسر شهر دانشجویان می‌توانند فضاهای نشیمن دنج و راحت را پیدا کنند که برای دستیابی به تعادل میان کار و زندگی عالی است . امکانات رفاهی اغلب شامل استخر ، اتاق های موسیقی و سالن های استراحت فراهم هستند.

چنانچه در میان بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل هر کدام را برای اقامت انتخاب کنید باید زبان اسپانیایی را برای زندگی یاد بگیرید که البته گویش های متفاوتی در هر شهر صحبت می شود.

شهر باستانی سویل

شهر باستانی سویل برای دانشجویانی که به دنبال ذخیره پول ها خود هستند گزینه بهتری نسبت به شهرهایی همچون بارسلونا و مادرید است . تحصیل در پایتخت اندلس قطعا یک تجربه ارزشمند برای رشد حرفه ای و شخصی است . دانشجوی بین المللی در سویا بودن بدین معنی است که شما بخشی از یک محیط شگفت انگیز و متنوع هستید که در آن نه تنها می توانید مطالعه کنید ، بلکه در مورد فرهنگ و تاریخ اسپانیا اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد.

بسته به بودجه ایده خوبی است که در هنگام ورود به سویا یک هتل یا خوابگاه ارزان رزرو کنید و چند روز اول را به دنبال خوابگاه دانشجویی بگذرانید. اجاره آپارتمان در سویا به عنوان یکی از  بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل بسته به مکان متفاوت است. معمولا بین 550 یورو تا 750 یورو برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر و 400 یورو تا 550 یورو برای یک مکان یک خوابه خارج از مرکز پرداخت می کنید. قیمت یک اتاق در یک آپارتمان مشترک از حدود 200 یورو شروع می شود و با یک خانواده اسپانیایی هزینه بین 450 تا 550 یورو خواهد بود.

نکات برتر برای دانشجویان بین المللی این است که دانشجویان اسپانیایی را بشناسید و فقط در یک حباب از مردم کشور خود باقی نمانید . در هزینه حمل و نقل صرفه جویی کنید و با دوچرخه سواری در همه جا به تناسب اندام برسید . سویا از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا شهری دوستدار دوچرخه با حدود 180 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری سبز است.

شهر دانشگاهی سالامانکا

شهر دانشگاهی سالامانکا

سالامانکا به عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می شود که جامعه پر جنب و جوش و متنوعی از دانشجویان با ملیت های متعدد را در بر می گیرد . لهجه مردمانی که در این شهر زندگی می کنند ساده ترین لهجه در کل کشور اسپانیا است و به دلیل جذب دانشجوی بالایی که دارد نسبت به سایر بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل جوان ، امن و به روزتر است.

جایی که زبان آموزان می توانند افراد همفکری را بیابند که اهداف مشابهی دارند و از طیف وسیعی از اوقات فراغت و فعالیت های تحصیلی لذت می برند.

شهر دانشگاهی سالامانکا نسبت به برخی از شهرهای بزرگ اسپانیا مکان ارزان‌تری برای زندگی است و بخش اصلی درآمد خود را از زندگی دانشجویی و گردشگری تامین می کند . 

دانشگاه سالامانکا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا در این شهر قرار گرفته و از نظر کیفیت آموزش و تخصص نیز در میان دانشگاه‌های برتر اسپانیا قرار دارد . چهره های مشهور متعددی در طول تاریخ در این دانشگاه تحصیل کرده یا تدریس کرده اند، از جمله میگل سروانتس. 

این دانشگاه در خط مقدم نوآوری قرار دارد و دارای محیطی چند فرهنگی است . بسیاری از دانشجویان سالامانکا را به دلیل محیط دانشجویی ایده آل ، جمعیت دانشجویی متنوع و تاریخچه غنی آن انتخاب می کنند . به طور کلی هزینه زندگی در سالامانکا برای دانشجویان بین المللی حدود 900 یورو در ماه است و گزینه های اقامت برای همه بودجه ها فراوان است.

برای آگاهی کامل از شرایط تحصیل در بهترین شهر های اسپانیا، حتماً مقالات زیر را بخوانید

شهر ساراگوسا

یکی از مزیت های اصلی زندگی در شهر ساراگوسا در مقایسه با زندگی در شهرهای دیگر مانند مادرید یا بارسلونا در این واقعیت نهفته است که ساراگوسا استاندارد زندگی بالایی را با هزینه مقرون به صرفه تری ارائه می دهد . متوسط نرخ ماهانه برای یک آپارتمان کامل حدود 560 یورو در ماه است و دانشگاه ها نقش مهمی را در این شهر ایفا و طیف وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی را ارائه می‌دهند.

در میان مهم‌ترین شهرهای دانشجویی اسپانیا از آن جهت ساراگوسا را به شما توصیه می کنیم که شهری پویا است و این امکان را به شما می دهد تا همزمان با داشتن زندگی اجتماعی بر روی تحصیلات خود نیز تمرکز کنید و بتوانید تعادل میان هر دو را برقرار سازید.

ساراگوسا شهری تمیز ، امن و همیشه پاک است که ساکنان آن تقریباً در سطح جهانی مهربان ، دوستانه و همیشه آماده گفتگو هستند . فراموش نکنید که زندگی و تحصیل در یک شهر کوچک به این معنی نیست که نمی توانید یک شهر بزرگ را تجربه کنید. شهرهای بزرگ ممکن است تنوع داشته باشند ، اما همه چیز منحصر به فرد نیست و برای بسیاری از دانشجویان پس از مدتی دردسر ساز می شوند.

شهرهای کوچک معمولاً برای پیمایش آسان هستند و مغازه ها ، موزه ها ، سرگرمی ها و رستوران ها در مجاورت یکدیگر قرار دارند . به‌علاوه از آنجایی که می‌توانید هزینه اقامت کمتری را در شهرهای کوچک بپردازید ، به احتمال زیاد به همه هیجان‌ها نزدیک خواهید شد.

شهر سن سباستین

دلایل زیادی برای تحصیل در شهر سن سباستین وجود دارد که از جمله آنها می توان به کیفیت آکادمیک ، مجموعه گسترده ای از برنامه های تحصیلی ، مکان های بی شمار برای بازدید ، و سواحل شگفت انگیز را نام برد . اما مهمتر از همه صمیمیت مردم محلی که خود را donostiarra مینامند، است.

اگرچه سن سباستین شهر کوچکی است ، اما سهم قابل توجهی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد . به عنوان مثال دانشگاه Deusto قدیمی ترین دانشگاه خصوصی در اسپانیا دارای یک پردیس در سن سباستین ( به همراه دانشگاه های بیلبائو ، ویتوریا و مادرید) است.

چه به دنبال گذراندن یک ترم یا تابستان در خارج از کشور هستید ، می توانید این کار را به عنوان یک دانشجوی مهمان در شهر سن سباستین انجام دهید . علاوه بر این همچنین می توانید در یک دوره زبان اسپانیایی ثبت نام کنید. 

شهر سن سباستین

یک دانشجو برای زندگی در سن سباستین یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل به حدود 900 یورو ( شامل اجاره ) در ماه نیاز دارد . شما می توانید یک اتاق در یک آپارتمان مشترک دانشجویی با حداقل 350 یورو در ماه پیدا کنید.

این شهر علاوه بر شهرت دانشگاهی دارای مکان های زیبایی برای بازدید است که خود به معنای تجربه یک ماجراجویی بزرگ است . با وجود مکان ‌های دیدنی متعددی در سن سباستین لحظه‌ای کسل‌کننده وجود ندارد.

شهر بیلبائو یک مقصد جهانی

شهر بیلبائو به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا به دلایل تجاری ، فرهنگی و فعالیت های بین المللی شناخته می شود و بسیاری آن را با لقب شهر بیلبائو یک مقصد جهانی می شناسند. بیلبائو طیف گسترده ای از فرصت ها را برای یادگیری ، معاشرت و لذت بردن از یک تجربه تحصیلی عالی در خارج از کشور ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی می توانند دو دانشگاه عالی در بیلبائو پیدا کنند : دانشگاه باسک و دانشگاه دئوستو.

از آنجایی که شهر بیلبائو به دلیل فرصت های تحصیلی خود شهرت روزافزونی پیدا کرد ، دانشگاه بیلبائو در سال 1980 به دانشگاه باسک تغییر نام داد . اگر بیلبائو را با شهرهای بزرگتر مانند بارسلونا مقایسه کنید ، هزینه زندگی در بیلبائو تقریباً 4.6٪ کمتر است.

اگرچه بیلبائو جزو ارزان ترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل نیست ، اما مقصدی قابل توجه برای یک تجربه تحصیلی عالی است . محل اقامت دانشجویی در بیلبائو عمدتاً به شکل مسکن مشترک است و دانشجویان در بیلبائو ترجیح می‌دهند اتاقی را در یک آپارتمان مشترک با سایر دانشجویان دیگر اجاره کنند و هزینه اجاره و خدمات آب و برق را به اشتراک بگذارند . به طور کلی متوسط هزینه یک اتاق خواب در یک آپارتمان چهار خوابه در بیلبائو تقریباً 350 یورو در ماه است.

بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا

درست است که دانشگاه های برجسته هر کشور در شهرهای بزرگ و اصلی آن قرار گرفته اند ، اما در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خوب است که واقع گرایانه تصمیم بگیرید . تحصیل در خارج از کشور ارزان نیست و حتی اگر بورسیه تحصیلی دریافت کنید باز هم باید در طول مدت خارج از کشور زندگی کنید ، غذا بخورید و کاوش کنید.

شاید انتخاب یک شهر بزرگ وسوسه انگیز باشد ، اما واقعیت این است که بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا همواره شهرهای بزرگ نیستند؛ زیرا مسکن در شهرهای بزرگ گران است . در یک شهر کوچک احتمالاً مسکن مقرون به صرفه و جذاب پیدا خواهید کرد ، به این معنی که زمان و پول بیشتری برای لذت بردن از آنچه شهر ارائه می دهد خواهید داشت.

شهر کوچک به معنای شهر خسته کننده نیست در واقع این شهرهای بزرگ هستند که اغلب ممکن است انجام هر کاری یا هر چیزی را تقریبا غیر ممکن کنند . چنانچه به رتبه دانشگاه ها در شهرهای کوچک نیز نگاهی داشته باشید در می یابید که جایگاه علمی آن ها نیز از دانشگاه های مطرح در شهرهای بزرگ کمتر نیست.

Best Student Cities

جمعیت شهرهای دانشجویی مهم در اسپانیا

شهرجمعیت
مادرید2824000 نفر
بارسونا1454000 نفر
والنسیا736000 نفر
سویل695000 نفر
ساراگوسا601000 نفر
بیلبائو351000 نفر
گرانادا241000 نفر
سن سباستین177000 نفر
سالامانکا158000 نفر

توصیه داریم که مقاله بهترین دانشگاه های اسپانیا بر اساس شهر را نیز حتما مطالعه نمایید تا با دیگر ویژگی ها و مزایای شهرهای مختلف این کشور بهتر و کاملتر آشنا شوید.

بنابراین در انتخاب بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل علاوه بر در نظر گرفتن رتبه علمی دانشگاه ، به سایر فاکتورها نیز دقت ویژه داشته باشید و چنانچه در رابطه با بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا سوالی ذهن شما را مشغول نموده با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید ؛کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

سوالات پرتکرار بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل

برنامه ریزی برای تحصیل و اقامت در کشور اسپانیا در هر مقطعی و به هر روشی نیازمند برنامه ریزی مدون و مشخص است تا مسیر مهاجرت شما را به نتیجه خوبی منتهی کند. سوالاتی که معمولا در رابطه با بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل از ما پرسیده می شود را در ادامه آورده ایم.

مطالعه کنید و اگر شما هم سوالی داشتید در بخش دیدگاه ها از  کارشناسان شرکت آی مهاجرتی بپرسید، ما همیشه در دسترس هستیم!

 با در نظر گرفتن تمامی شرایط و کیفیت دانشگاه ها و کیفیت زندگی؛ باید بارسلونا را به عنوان بهترین شهر دانشجویی اسپانیا معرفی نماییم.

شهرهای بارسلونا، مادرید، والنسیا، گرانادا، سویل، بیلبائو، گرانادا، سن سباستین، سالامانکا و ساراگوسا را میتوان از بهترین شهرهای اسپانیا نام برد.

شهر گرانادا به دلیل اینکه هزینه های زندگی و اجاره مسکن در آن از اکثر شهرهای اسپانیا پایین تر و ارزان تر می باشد به عنوان ازان ترین شهر دانشجویی این کشور شناخته می شود.

 در حال حاضر بیش از 85 هزار دانشجوی داخلی و خارجی در دانشگاه های والنسیا به تحصیل مشغول هستند.

به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی در سالامانکا برای دانشجویان بین المللی ماهانه 900 یورو در نظر گرفته می شود.

اخذ ویزا و مهاجرت با آی مهاجرتی را هیچوقت از یاد نمی برید!

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه