بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل به طیفی از شهرها گفته شده که بهترین امکانات را به دانشجویان ارائه می دهند؛ این امکانات شامل ایمنی، حمل و نقل، فرصت های شغلی، بورسیه تحصیلی و وجود دانشگاه با سطح علمی بالا بوده که به شما کمک کرده تا بهترین تصمیم را بگیرید.

از همین رو آشنایی با این شهر ها برای تمامی متقاضیان و علاقمندان به تحصیل در کشور کانادا ضروری است.

تصمیم تحصیل در خارج از کشور یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی هر فرد بوده که بر جنبه های مختلف زندگی و آینده شغلی، تحصیلی تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

 

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

در انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل پس از انتخاب دانشگاه باید هزینه های زندگی در آن را نیز به دقت مورد بررسی قرار دهید.

فهرست مطالب

به صورت کلی زندگی در شهر و کشور جدید بسیار دلهره آور به نظر می آید؛ اما با شناخت کافی هر شهر می توانید بهترین تصمیم را برای زندگی بگیرید. برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد هر شهر، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

یکی دیگر از مهم ترین موارد هنگام زندگی در یک کشور برآورد هزینه ها بوده که تقریبا در هر شهر متفاوت است؛ به صورت کلی برخی از شهرها در کشور کانادا هزینه های زندگی بالاتری داشته و برخی از شهرها مقرون به صرفه تر هستند.

اگر قصد تحصیل در بهترین شهرهای کانادا را داشته اما در مورد هزینه های زندگی در شهرهای این کشور اطلاعات زیادی ندارید؛ توصیه می کنیم در کنار این مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

شهر دانشجویی تورنتو

شهر دانشجویی تورنتو یکی از مهم ترین مقاصد دانشجویی در این کشور بوده که مقر برخی از بهترین دانشگاه های کشور کانادا می باشد؛ این شهر دارای جمعیت بین المللی متنوعی بوده و تقریبا نیمی از مردم آن را مهاجرین تشکیل می دهند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل + پادکست

کانادا به عنوان کشوری نمونه، شهرهای مختلفی را برای میزبانی دانشجویان دارد که شرایط خوبی را برای زندگی کم هزینه و ایده آل فراهم ساخته اند.

صحبت های مونا را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه مشاوره و یا دریافت اطلاعات با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل
بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا، مرکزی تجاری، مالی و هنری بوده که در بین لیست متنوع ترین و جهانی ترین شهرهای جهان در سراسر جهان قرار گرفته است؛ تورنتو در بین دانشجویان بسیار محبوب بوده و دانشگاه های این کشور طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی متنوع را ارائه می دهند.

هزینه زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای بزرگ دنیا کم تر بوده، از همین رو این شهر برای دانشجویان گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود؛ هزینه زندگی این مورد از لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل نسبتا ارزان بوده و شهریه دانشگاه آن حدود 11000 تا 60000 دلار کانادا می باشد . علاوه بر آن نیز مدارس خوبی در این شهر وجود دارند که با مطالعه عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا به تمامی جزئیات لازم برسید. 

تورنتو از نظر فرهنگی نیز جزو شهرهای پیشرو در این کشور قرار گرفته و هر ساله انواع جشنواره های مختلف در این شهر برگزار می شود؛ امروزه حدود 17 درصد از جمعیت دانشجویان این شهر، را دانشجویان بین المللی تشکیل داده که بیشترین تعداد در کل کشور می باشد، همچنین دانشجویان می توانند با تحصیل و زندگی در این شهر از انواع فرصت های تفریحی، تحصیلی و شغلی بهره مند شوند.

شهر فرهنگی مونترال

شهر فرهنگی مونترال با انبوهی از دانشگاه های معتبر و با سطح علمی بالا، یکی دیگر شهرهای محبوب بین دانشجویان بین المللی بوده که استاندارد زندگی عالی دارد؛ شهر مونترال در بین لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل بیشتر به خاطر مهمان نوازی و مهربانی مردمش مشهور بوده و انواع فرصت های تفریحی مختلف را در اختیار افراد قرار می دهد.

امروزه هزینه های زندگی در این شهر در مقایسه با دیگر شهرها از نظر مسکن، مواد غذایی و مراقبت های پزشکی، مقرون به صرفه تر بوده؛ همچنین این مورد یک شهر چند زبانه و چندفرهنگی بوده که به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته می شود؛ هر ساله حدود 350000 دانشجوی بین المللی و داخلی جهت تحصیل این شهر را انتخاب می کنند.

شهر مونترال مقر برخی از بهترین دانشگاه های کشور کانادا بوده که از این دانشگاه ها می توان به دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترال، دانشگاه کنکوردیا و پلی تکنیک مونترال اشاره کرد؛ بهترین دانشگاه های و کالج های این شهر باسطح علمی بالا و بهترین اساتید بین المللی شناخته می شوند.

مونترال که در بین مهم ترین شهرهای دانشجویی کانادا قرار گرفته، دارای سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد و مقرون به صرفه ای می باشد؛ این شهر حدود 50 ایستگاه مترو و 200 خط اتوبوس دارد؛ مونترال هفتمین شهر امن جهان بوده و از همین رو محل بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که به تنهایی به این کشور مهاجرت می کنند.

شهر بین المللی ونکوور

گزینه بعدی در لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل، ونکوور بوده که به خاطر آموزش با کیفیت و زندگی آرام خود مشهور است، زبان های رایج در این شهر انگلیسی و فرانسوی بوده و افراد با تسلط بر یکی از این زبان ها می توانند به راحتی در این شهر زندگی کنند.

شهر بین المللی ونکوور دارای کالج ها و دانشگاه های متنوعی بوده که هر ساله جزو بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند؛ از مهم ترین این دانشگاه ها می توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه غرب کاناداو دانشگاه جزیره ونکوور اشاره کرد.

رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022
دانشگاه شهر رتبه بندی در کانادا رتبه بندی جهانی
دانشگاه تورنتو تورنتو 1 26
دانشگاه مک گیل مونترال 2 27
دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور 3 46
دانشگاه مونترال مونترال 4 111

این شهر از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا، یکی از پر هزینه ترین و گران ترین شهرها در لیست بوده و اجاره مسکن در ونکوور بین 600 دلار کانادا تا 900 دلار کانادا می باشد؛ همچنین هزینه های تحصیل از 11,000 تا 60,000 دلار کانادا در تغییر است.

 اما شهر ونکوور طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را در اختیار دانشجویان قرار داده و معمولا حقوق دریافتی در این شهر بالاست؛ هزینه های زندگی در این شهر به شرح زیر است:

  • هزینه ماهانه اجاره آپارتمان ( 1 خوابه ) : 1900 تا 3000 دلار کانادا
  • هزینه 3 وعده غذا : 80 دلار کانادا 
  • هزینه حمل و نقل : 109 دلار کانادا
شهر محبوب اتاوا

شهر محبوب اتاوا

شهر محبوب اتاوا دارای برخی از بهترین موسسات آموزشی جهان بوده و این شهر به خاطر چند فرهنگی بودن خود شناخته شده و به عنوان یکی از شهرهای برتر برای دانش آموزان در سراسر جهان در نظر گرفته می شود، اتاوا آموزش باکیفیت را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهد . این شهر در لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل هر ساله میزبان بسیاری از جشنواره های بین المللی بوده و فرصت های تفریحی و فرهنگی فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد؛ دانشجویان در این شهر می توانند از پیست معروف اسکیت روی یخ، زیبایی طبیعی خیره کننده و غذاهای لذیذ شهر لذت ببرند. به صورت کلی حدود نیمی از جمعیت اتاوا را افراد خارجی تشکیل داده از همین رو این شهر مجموعه ای از فرهنگ ها و قومیت ها از سراسر جهان را در خود جای داده است؛ 

دانشحویان می توانند با تحصیل در این شهر با افراد از ملیت های مختلف آشنا شده و تجربیات بسیار خوبی به دست آورند . امروزه نرخ جرم و جنایت در این شهر از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل کم بوده و فرصت های شغلی متنوعی برای دانشجویان در این شهر وجود دارد.

این گزینه از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا دارای سیستم حمل و نقل خوبی بوده و دارای اتوبوس ‌های مسیر ثابت، حمل ‌و نقل سریع و سیستم حمل ‌و نقل ریلی است؛ همچنین این شهر دارای برخی از معتبرترین موسسات دانشگاهی از جمله دانشگاه اتاوا، دانشگاه سنت پلو دانشگاه کارلتون می باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

کبک شهری اقتصادی

کبک یکی از شهرهای فرانسوی زبان این کشور بوده که هر ساله فهرست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل قرار می گیرد؛ این شهر با وجود جشنواره های مختلف و ورزش های زمستانی متنوع شناخته می شود؛ کبک شهری اقتصادی بوده و از نظر هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است.

هر چند کبک شهری فرانسوی زبان بوده اما بیشتر دانشگاه های این شهر زبان اصلی خود را انگلیسی قرار داده و رسانه آموزش بیشتر انگلیسی است، این شهر بسیار امن بوده و دارای فرصت های شغلی متنوعی است.

همچنین این مورد کمترین نرخ بیکاری را در بین تمام شهرهای کانادا دارد؛ برای اطلاع از شرایط کلی مهاجرت از طریق تحصیل و همچنین دیگر راه های مهاجرت به این کشور، حتما به مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا مراجعه کنید.

هر چند هزینه تحصیل در دانشگاه های این مورد از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا نسبتا مقرون به صرفه بوده اما دانشگاه ها به آخرین امکانات روز مجهز هستند و آزمایشگاه های پیشرفته، زمین های ورزشی و سالن های چند منظوره می باشند.

 امروزه هزینه تحصیل در این شهر حدود 10000 دلار -40000 دلار کانادا و هزینه اجاره ماهانه زندگی در کبک به 525-700 دلار کانادا می رسد؛ برخی از موسسات محبوب در کبک عبارتند از:

  • دانشگاه لاوال
  • کالج بارت
  • کالج شامپلین، سنت لارنس
  • کالج مورین

شهر بزرگ کلگری

شهر بزرگ کلگری شهری بسیار زیبا با طبیعی فارغ العاده بوده که دارای برخی از بهترنی دانشگاه های این کشور است؛ امروزه هزینه تحصیل در این مورد از لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل حدود 4000 دلار کانادا تا 30000 دلار کانادا بوده و افراد برای هزینه اجاره خانه باید تا 2000 دلار کانادا بپردازند.

کلگری شهری پرانرژی و جهانی در کانادا بوده که دارای جامعه ای گرم و صمیمی و کیفیت زندگی بسیار بالا می باشد.

این شهر از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای حضور در برخی از بهترین دانشگاه های سراسر جهان استقبال کرده و طیف وسیعی از برنامه های دانشگاهی مختلف را به دانشجویان ارائه می دهد.

از مهم ترین دانشگاه های این مورد از مهم ترین شهرهای دانشجویی کانادا می توان به دانشگاه کلگر، دانشگاه مانت رویال، موسسه فناوری آلبرتای جنوبی، کالج دانشگاه برشیا و کالج دانشگاه کینگ اشاره کرد.

 

شهر بزرگ کلگری

برای اطلاع از شرایط تحصیلی در دانشگاه های مختلف این کشور و نحوه ورود به دانشگاه ها، حتما در کنار این مقاله عنوان هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه فرمایید.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان های زیر علاوه بر شهرهای کانادا سایر ویژگی های موردنیاز زندگی در این کشور را نیز بشناسید:

شهر تاریخی هالیفاکس

شهر تاریخی هالیفاکس یکی دیگر از بهترین شهرهای این کشور برای تحصیل و زندگی بوده؛ این شهر با وجود تعداد زیادی مکان های تاریخی و دیدنی، تجربه ای بسیار خاص از تحصیل در بهترین شهرهای کانادا را در اختیار شما قرار می دهد؛ برای اطلاع از وضعیت معیشیتی و شرایط زندگی در بهترین شهرها این کشور، حتما لمس عنوان شهرهای کشور کانادا این مقاله را مطالعه کرده و با شرایط زندگی در هر شهر آشنا شوید.

هالیفاکس بزرگترین شهر در استان های آتلانتیک کانادا و پایتخت نوا اسکوشیا بوده و از نظر جغرافیایی دارای موقعیت بسیار خوبی می باشد؛ این شهر مرکز اقتصادی و فرهنگی شرق بوده و دومین بندر بزرگ طبیعی جهان را دارد؛ از همین رو فرصت های شغلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

هزینه زندگی در این شهر از مهم ترین شهرهای دانشجویی کانادا مناسب بوده و افراد برای اجاره خانه باید حدود 1200 تا 1600 دلار بپردازند؛ از مهم ترین دانشگاه های هالیفاکس می توان به دانشگاه دالاهو، دانشگاه سنت ماری، دانشگاه مونت سنت وینسنت اشاره کرد.

شهر صنعتی وینیپگ کانادا

شهر صنعتی وینیپگ یکی از بزرگ ترین و بهترین شهرهای کانادا بوده که یک کلانشهر خوب با پایه های اقتصادی سالم است؛ این مورد از فهرست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل با معماری خاص، موزه ها و اماکن هنری فرهنگی مختلف، مکانی عالی برای تحصیل در این کشور می باشد.

وینیپگ به عنوان پایتخت مانیتوبا، نقش تجاری و فرهنگی مهمی را ایفا می کند؛ در صدر فهرست جاذبه های فرهنگی مهم شهر، موزه حقوق بشر کانادا با طراحی خیره کننده بوده که دارای نمایشگاه ‌ها و مجموعه‌ هایی می باشد؛ برای آشنایی بیشتر با مکان های دیدنی و همچنین شرایط یازدید و مهاجرت به شهرهای این کشور، حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

شهر صنعتی وینیپگ کانادا

صنعت خرده ‌فروشی این شهر بسیار پویا بوده و فروشگاه ها کالاهای مختلف را با قیمت های مناسب ددر اختیار مردم قرار می دهند؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های این شهر حدود 11000 دلار کانادا – 60000 دلار کانادا بوده و هزینه اجاره 800 تا 1500 دلار کانادا می باشد؛ برخی از دانشگاه های محبوب در وینیپگ عبارتند از:

  • دانشگاه مانیتوبا
  • دانشگاه وینیپگ
  • موسسه تجارت و فناوری مانیتوبا
  • کالج رد ریور هنرهای کاربردی، علم و فناوری
  • دانشگاه منونیت کانادا
  • کالج بین المللی منیتوبا

ویکتوریا شهری زیبا

ویکتوریا شهری زیبا در فهرست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل بوده که یکی دیگر از شهرهای برتر این کشوور برای تحصیل است؛ این شهر دارای معماری بسیار خوبی بوده و دارای میادین، موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی متنوعی می باشد.

یکی از بهترین دانشگاه های این شهر کالج ویکتوریا بوده که بعداً به دانشگاه ویکتوریا تبدیل شد؛ همچنین دانشگاه ها و موسسات موجود در این شهر در زمینه تحقیقات بین المللی و رشته های مهندسی خود شناخته شده هستند.

یکی از مهم ترین موارد هنگام انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل داشتن مشاور و کارشناسی خوب و ماهر بوده که به آخرین اطلاعات روز دسترسی داشته باشد؛ ما به شما کارشناسان آی مهاجرتی را توصیه می کنیم؛ شما می توانید از طریق دو شعبه تهران در دفاتر مرکزی و غرب و دفتر معالی آباد شیراز و همچنین دیگر راه های ارتباطی با این مشاورین در تماس باشید.

 همچنین برای شناخت بیشتر دانشگاه های این کشور حتما با لمس عنوان بهترین دانشگاه های کانادا بر اساس شهر را مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

با نوشتن سوال خود در بخش دیدگاه نیز می توانید به صحیح ترین راهنمایی در زمینه بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل برسید. 

از بهترین شهرهای این کشور برای تحصیل می توان به تورنتو، مونترال، ونکورر، اتاوا و کبک اشاره کرد.

در فهرست بهترین شهرهای دانشجویی کانادا شهر تورنتو بیشترین تعداد دانشجوی بین المللی را دارد.

شهرهای ونکوور، اتاوا، مونترال و تورنتو کانادا فرصت های شغلی پاره وقت بیشتری برای دانشجویان دارند.

در بین مهم ترین شهرهای دانشجویی کانادا ارزان ترین شهر برای دانشجویان بین المللی، کبک می باشد.

امروزه گران ترین شهر برای زندگی و تحصیل در کشور کانادا شهر ونکوور بوده و پس از آن شهر تورنتو قرار دارد.

در ویدیوهای زیر نیز می توانید تجربه کلاینت های ما از همکاری با آی مهاجرتی را مشاهده کنید:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه