بیمه های دانشجویی کشور فرانسه

بیمه های دانشجویی کشور فرانسه می توانند بخش بسیار مهمی از هزینه های درمانی و دارویی دانشجویان را پوشش داده و هزینه های پزشکی آنان را به صورت قابل توجهی کاهش دهند. در این عناون کارشناسان آی مهاجرتی درباره بیمه دانشجویی در فرانسه اطلاعات لازم را به شما ارائه خواهند نمود.

در حال حاضر کشور فرانسه یکی از مرفه ترین و پر رفاه ترین کشورهای جهان است که جز 5 کشور برتر جهان و دومین کشور برتر اروپا از لحاظ شاخص های زندگی و رفاه نیز شناخته می شود. دانشجویان خارجی و به طور کلی تمامی مهاجرین قانونی به این کشور سال هاست که می توانند تحت پوشش کامل بیمه های درمانی خصوصی و دولتی قرار گرفته و هزینه های حوادث ودرمان در مقابل بیماری ها را پوشش دهند و همواره یک امنیت مالی بزرگ داشته باشند.

بیمه های دانشجویی کشور فرانسه

بیمه دانشجویی در کشور فرانسه یکی از اصلی ترین الزاماتی است که هر دانشجوی داخلی و خارجی موظف به اخذ آن از همان ابتدای تحصیل می باشد.

فهرست مطالب

لازم به ذکر است که داشتن بیمه دانشجویی در فرانسه برای تمامی دانشجویان خارجی الزامی بوده و بدون تهیه و داشتن آن امکان اخذ ویزا و نقل مکان به این کشور جهت تحصیل وجود ندارد. در ادامه شرایط اخذ بیمه دانشجویی فرانسه را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد .

همچنین از شما عزیزان تقاضا داریم که مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را دقیق مطالعه نمایید، تا با شرایط و مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و اخذ ویزا کاملا آشنا شوید.

انواع بیمه دانشجویی در فرانسه

در حال حاضر انواع بیمه دانشجویی در فرانسه به دو صورت عمومی یا همان دولتی و خصوصی در دسترس شهروندان و دانشجویان قرار می گیرد که هرکدام شرایط و مزایای خود را دارد. 

یکی از شرایط لازم برای دریافت بیمه عمومی برای دانشجویان بین المللی داشتن سن کمتر از 28 سال در زمان شروع تحصیل در این کشور است؛ اگر سن متقاضی بالای 28 سال باشد باید حتما از بیمه های خصوصی استفاده کند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بیمه های دانشجویی کشور فرانسه + پادکست

بیمه های دانشجویی در کشور فرانسه به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که مونا جزئیات دقیقی از آن را برای شما می گوید.

از طریق تماس با مشاورین ما در آی مهاجرتی به هرانچه که از شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه و زندگی دانشجویی این کشور می خواهید، برسید.

 

نمایش ویدیو درباره بیمه های دانشجویی فرانسه
بیمه های دانشجویی کشور فرانسه

استفاده از بیمه دانشجویی در فرانسه به طور کل بدین صورت است که شما هزینه درمانی در محل ارائه خدمات را پرداخته و پس از آن هزینه مربوطه مابین یک هفته تا 10 روز بعد به حساب شما واریز می شود. در بیمه دولتی در حال حاضر بازپرداخت ویزیت پزشکی عمومی و متخصص و دندانپزشک 70%، بازپرداخت مراجعه به بیمارستان نزدیک به 80% و بازپرداخت داروها 100% می باشد.

در رابطه با بیمه خصوصی نیز باید بگوییم که این بیمه ها معمولا با مراکز خصوصی خاص طرف قرارداد هستند و برخی هزینه ها مانند مراجعه به روانشناس، آسیب شناس و برخی هزینه های خاص دندانپزشکی را نیز پوشش می دهند. البته بیمه های خصوصی در انواع مختلف با هزینه های مختلف ارائه می شوند.

ضمن اینکه برخی خدمات از پزشکان متخصص و فوق تخصص تحت پوشش بیمه دولتی نیست و برای استفاده از خدمات بیمه در این موارد باید بیمه های درمانی خصوصی را استفاده نمایید. اما معمولا دانشجویان از ساده ترین نوع بیمه های خصوصی و یا بیمه درمان عمومی فرانسه استفاده می نمایند.

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی

فرق بیمه های مسافرتی با دانشجویی

همانطورکه متوجه شدید بیمه دانشجویی در فرانسه می تواند شما را از هزینه های درمانی در این کشور تا حد بالایی خلاص کند. اما نکته ای که وجود دارد بسیاری از افراد بیمه مسافرتی دانشجویی را با بیمه درمانی دانشجویی در این کشور اشتباه می گیرند. بیمه مسافرتی با بیمه درمانی دو مقوله متفاوت است که داشتن و اخذ هر دو برای دستیابی به تحصیل در این کشور الزامی است . بیمه مسافرتی شما را از هزینه های ناگهانی و غیر مترقبه ای که ممکن است در اثر هرگونه حادثه یا بیماری و نیاز به درمان و مراقبت در حین مسافرت و نقل مکان خود از کشورتان تا فرانسه پیش آید محافظت می نماید. اما این بیمه هیچگونه مسئولیتی از هنگام شروع تحصیل و اقامت در این کشور را متقبل نشده و به نوعی پایان می پذیرد.

اما بیمه های دانشجویی دربرگیرنده هزینه های حوادث، درمان، مراقب و بستری در مدت زمانی می شود که شما در فرانسه ساکن و مشغول به تحصیل هستید. لازم به ذکر است که دریافت بیمه درمانی برای افرادی لازم است که مدت حضور و تحصیل آنان در فرانسه بیش از 3 ماه می باشد و افرادی که کمتر از این مدت در فرانسه حضور و با ویزای شنگن وارد می شوند، همان ویزای مسافرتی برایشان کافی است و هزینه های درمانی آنان را در این مدت پوشش می دهد.

پیشنهاد می کنیم که مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن را خوانده و با مخارج به روز در این کشور آشنا شوید.

وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

دریافت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کشورهای برتر جهان از جمله فرانسه می تواند پالشی بزرگ برای بسیاری از شما علاقه مندان باشد.

از این رو کارشناس ارشد ما در وبینار روند اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را برای شما علاقه مندان شرح داده اند .

پس از پایان تماشای آن در صورتی که سوالی ذهن تان را مشغول نموده حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نام شرکت های بیمه در فرانسه

همانگونه که مستحضر هستید علاوه بر بیمه درمانی دولتی در فرانسه بیمه های خصوصی نیز در این زمینه فعالیت دارند و خدمات خود را به مشتریانشان ارائه می کنند.

 هر شرکت بیمه باتوجه به قوانین و قدرتی که دارد نوعی از خدمات را در بسته های مختلف و با قیمت های متفاوت در اختیار دانشجویان متقاضی قرار می دهد.

در این بین دانشجویان باید با توجه به شرایط و بودجه مدنظر خود مناسب ترین نوع را از معتبرترین شرکت در دسترس انتخاب و آن را تهیه کنند؛ البته اگر متقاضی استفاده از بیمه دولتی نباشند.

 در حال حاضر بیش از 260 شرکت بیمه کوچک و بزرگ در این کشور در حال فعالیت هستند که معمولا معتبرترین آن ها بیمه دانشجویی در فرانسه را به متقاضیان ارائه می کند.

شرکت های زیر معتبرترین شرکت های ارائه دهنده بیمه دانشجویی در فرانسه در بخش خصوصی می باشند:

  • Covéa
  • Axa
  • Groupama
  • Swiss Life
  • Allianz
  • GMF
  • Luko

اما جدای از مبحث بیمه دانشجویی در فرانسه بسیار مهم است که شما بتوانید در ابتدا مناسب ترین و ایده آل ترین روش مهاجرت به این کشور را با توجه به شرایط خود برگزینید؛ به همین خاطر کارشناسان ما مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را برای شما عزیزان تهیه و تمامی شرایط و قوانین هریک را توضیح داده اند؛ مطالعه این مطلب می تواند بسیار راهنمای شما باشد.

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت فرانسه

برای دریافت بیمه درمانی در فرانسه، پس از ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی فرانسه، باید در وب سایت ویژه دانشجویان بین المللی ثبت نام کنید؛ تا بتوانید جهت دریافت بیمه عمومی یا خرید بیمه درمانی خصوصی در این کشور اقدام نمایید. دقت داشته باشید که یکی از شروط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه تهیه و داشتن بیمه دانشجویی در فرانسه می باشد.

بیمه مورد تایید اداره مهاجرت فرانسه باید حداقل سالانه مبلغ 30 هزار یورو را پوشش دهد. البته بیمه درمانی دولتی فرانسه یقینا مورد تایید می باشد؛ اما به دلیل اینکه برای دریافت ویزا یک امتیاز بالاتر دریافت شود؛ معمولا دانشجویان نسبت به خرید بیمه درمانی خصوصی با بالاترین خدمات تحت پوشش اقدام می نمایند. البته خرید این نوع بیمه هزینه های درمان و مراقبت آنان را نیز در مدت اقامت در این کشور به حداقل ترین میزان نیز می رساند.

در رابطه با مبحث تحصیل در این کشور شناخت شهرهای دانشجویی و مناسب جهت این اقدام نیز بسیار مهم و تاثیر گذار است. مقاله بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل را در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید تا بتوانید با اطلاعاتی کامل و ذهنی باز مقصد خود در این کشور را بیابید.

دانشجویان در فرانسه علاوه بر بیمه ، دغدغه های مهم دیگری نیز دارند که در مقالات زیر به آنها پرداخته ایم:

چنان چه جهت اطلاع از شرایط اخذ بیمه دانشجویی فرانسه نیاز به مشاوره دارید و یا جهت دریافت بیمه های دانشجویی کشور فرانسه به همراهی متخصصین باتجربه در این زمینه نیازمندید؛ با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر شیراز و یا دفاتر مرکزی و غرب تهران تماس حاصل کرده و از اطلاعات آن برخوردار شوید.

سوالات پر تکرار بیمه های دانشجویی کشور فرانسه

شرایط پوشش بیمه های درمانی بسیار متفاوت است و در صورتی که در این زمینه سوالی دارید که در متن بالا پاسخ آن را نیافته اید ، آن را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا تمامی جزئیات لازم را برای شما عزیزان شرح دهیم.

دانشجویان خارجی می توانند به دو نوع بیمه های دولتی و خصوصی، بیمه درمانی مد نظر خود را جهت تحصیل در فرانسه تهیه نمایند.

معتبرترین شرکت های خصوصی در زمینه ارائه بیمه دانشجویی در فرانسه شرکت های همچون Groupama، Axa، Swiss Life، Allianz، GMF هستند.

خیر، مقدار بازپرداخت ها با توجه به انواع خدمات از 70 تا 100 درصد هزینه ها متغیر می باشد که جزئیات آن را در مقاله ارائه نموده ایم.

یقینا این دو نوع بیمه با یکدیگر از لحاظ خدمات و نحوه پوشش دهی دارای تفاوت عمده ای هستند و هیچ یک را نمی توان به جای دیگیری استفاده کرد.

بله و در صورتی که نسبت به اخذ بیمه دانشجویی اقدام نکرده باشید؛ ویزای تحصیلی برای شما صادر نخواهد شد.

در انتها نیز کلاینت های ما از تجربه خود از دریافت ویزای فرانسه در آی مهاجرتی می گویند:

نمایش ویدیو درباره کامیاب مختاری
پخش ویدیو
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره میلاد ایرانپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه