تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر

تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر از زمان انتقال افراد بومی تا لغو برده داری و ایجاد حق رای برای زنان، راه طولانی را طی کرده است؛ از آنجایی که تاریخ قسمت بسیار مهمی از فرهنگ و زندگی مردم یک کشور بوده اطلاع از گذشته یک کشور برای هر ساکن و مهاجر این کشور ضروری است.                             

کشور کانادا با توجه به موقعیت خاش خود از همان اول اهمیت بسیار بالایی داشته و بین دو کشور انگلیس و فرانسه درگیری های زیادی بر سر این منطقه به وجود آمد تا در نهایت یکی از کشورها توانست قدرت خود را در کانادا تثبیت کند؛ برای اطلاع از وضعیت امروزه کانادا حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر

تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر با استعمارهای مختلفی همراه بوده که تا به امروز به نحوی با کشور انگلستان ادامه داشته است.

فهرست مطالب

پس از ورود اروپاییان  به تدریج تجار، مبلغان، سربازان و مستعمره نشینان اروپایی به این کشور وارد شده و سبک زندگی بومی مردم تغییر کرد؛ تا جایی که امروزه کانادا در بین برخی از بهترین اقتصاد های دنیا قرار گرفته و گزینه ای عالی برای مهاجرت به شمار می رود؛ برای اطلاع از نحوه مهاجرت به این کشور حتما عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

هر چند در این بین بسیاری از مردم بومی به دلایل مختلف مانند برخی بیماری های اروپایی که به آنها مصونیت نداشتند جان خود را از دست دادند اما در نهایت بومیان و اروپایی ها پیوندهای قوی اقتصادی، مذهبی و نظامی در 200 سال اول زندگی مشترک ایجاد کردند که پایه های کانادا را بنا نهاد.

تاریخ اولیه کانادا

اولین ساکنین این کشور که به مردم بومی معروف بوده بخش مهمی از تاریخ اولیه کانادا را تشکیل می دهد؛ این افراد در قسمت شمالی کشور، با شکار فوک ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها زندگی می کردند؛ همچنین در سواحل غربی مردم به شکار آهو، خرس و ماشور می پرداختند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر + پادکست

دانستن تاریخ هر کشور زمانی که قصد سفر و یا مهاجرت به آن را دارید، می تواند راهنمای خوبی برای داشتن تجربه‌ای هرچند لذت‌بخش باشد.

این ویدیو از کارشناس ما را تماشا نموده و در صورتی که به دنبال یافتن راه‌های مهاجرت به این کشور هستید، از طریق شماره‌های تماس از جزئیات آن مطلع شوید.

نمایش ویدیو درباره تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر
تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر

 در دشت های این کشور مردم با شکار گاومیش زندگی کرده و در شرق، مردم محصولات لوبیا، کدو، ذرت و تخمه آفتابگردان کشت می کردند . به صورت کلی وایکینگ ها اولین اروپایی هایی بودند که به کانادا رسیدند، سال ها پیش در سال 986 یک وایکینگ به نام  Bjarni توسط طوفان از مسیر خود منحرف شده و در همین راه سرزمینی جدید را کشف کرد.

با این حال او بدون مشاهده این سرزمین از آن دور شد؛ در سال 1001 مردی به نام لیف اریکسون در سرزمین جدید را پیدا کرده و وی آن را وینلند (که بخشی از کانادا بود) نامید؛ بعدها وایکینگ ها مستعمره ای در آمریکای شمالی ایجاد کردند اما به دلیل درگیری با بومیان آن را ترک کردند.

طبق تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر پس از وایکینگ ها این کشور برای مدت طولانی و تا حدود قرن 15 فراموش شد؛ در سال 1497 پادشاه انگلیسی هنری هفتم یک ایتالیایی به نام ژان کابوت را برای سفری به اقیانوس اطلس به نیوفاندلند فرستاد.

کاپوت در این کشور آب های مناسب ماهیگیری را کشف کرد؛ سپس در سال 1534 و در 1535-36، یک فرانسوی به نام ژاک کارتیه در دو سفر به کانادا آمد.

کانادا زیر سلطه فرانسوی ها

کانادا زیر سلطه فرانسوی ها

قرن هفدهم کانادا زیر سلطه فرانسوی ها بوده و تا اوایل قرن هفدهم هیچ شهرک و شهر دائمی اروپایی در کشور کانادا ساخته نشد؛ اولین موسسه شهر در این کشور یک فرانسوی به نام ساموئل دو شامپلن بوده که در سال 1604 شهر پورت رویال را در آکادیا (نوا اسکوشیا) تأسیس کرد.

همچنین در سال 1642 فرانسوی ها مونترال را تاسیس کردند؛ تا سال 1685 جمعیت فرانسوی حاضر در این کشور حدود 10000 نفر بود که در سال 1740 این رقم به 48000 رسید.

در قرن هفدهم مبلغان فرانسوی مانند یسوعی ها در تلاش بودند تا بومیان کانادا را به دین مسیحیت درآورند، همچنین مهاجران فرانسوی با بومیان برای خرید خز تجارت کرده و در زمین های کانادا کشاورزی می کردند؛ متاسفانه بیماری های اروپایی مانند آبله را هم آوردند که بومیان هیچ مقاومتی در برابر آن نداشتند.

انگلیسی ها نیز به این منطقه علاقه داشته و چندین سال در طول زمان به کانادا سفر می کردند؛ در سال 1610 هنری هادسون خلیج هادسون را کشف کرده و در سال 1631 توماس جیمز جستجوی دیگری را به این منطقه رهبری کرد؛ سپس در سال 1629، انگلیسی ها کبک را تصرف کرده اما در سال 1632 به فرانسه بازگردانده شد.

در حدود سال 1670 انگلیسی ها شرکت خلیج هادسون را تاسیس کرده به این شرکت حقوق انحصاری برای تجارت با ساکنان منطقه خلیج هادسون داده شد؛ آنها با بومیان برای خرید پوست و خز معامله می کردند؛ اما همچنان رقابت بین انگلیسی ها و فرانسوی ها در کانادا ادامه یافت.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

جنگ هفت ساله در کانادا

پس از جنگ جانشینی اسپانیا، فرانسوی ها مجبور شد کنترل بریتانیا بر خلیج هادسون و نیوفاندلند را به رسمیت بشناسد؛ همچنین مجبور شدند نوا اسکوشیا را به بریتانیا واگذار کنند؛ با این حال، درگیری بیشتر بین بریتانیا و فرانسه اجتناب ناپذیر بوده و در نهایت در سال 1756-1763 جنگ هفت ساله در کانادا بین دو کشور فرانسه و انگلستان ایجاد شد.

این جنگ که بر سر کنترل کشور کانادا بود نقطه عطفی در تاریخ کشور کاناداست؛ در سال 1758 بریتانیا قلعه فرانسوی لوئیس بورگ در جزیره کیپ برتون را تصرف کرد و سپس در سال 1759 ژنرال ولف شهر کبک را تصرف کرد؛ این پیروزی؛ با توجه به تاریخچه کشور کانادا این موضوع بریتانیایی ها را جلو انداخت؛ سپس در سال 1760، بریتانیا مونترال را تصرف کرد و سرانجام در سال 1763 فرانسوی ها مجبور شدند تمام سرزمین های خود در کانادا را با معاهده پاریس به بریتانیا تسلیم کنند.

پس از پیروزی انگلیسی ها با مشکل چگونگی کنترل مردم فرانسوی در کشور رو به رو شدند و در نهایت تصمیم گرفتند که با آنها به ملایمت رفتار کنند و بر اساس تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر قانون کبک در سال 1774 به فرانسویان کانادایی اجازه داد تا دین خود را که کاتولیک رومی بود ، به صورت رسمی اجرا کنند . به فرانسوی ‌های کانادایی نیز اجازه داده شد که قانون مدنی فرانسه را در کنار قوانین جزایی بریتانیا حفظ کنند.

با مطالعه مقالات زیر کانادا را بیشتر بشناسید تا بتوانید مهاجرت و زندگی موفق تری در این کشور داشته باشید:

کانادا در انقلاب آمریکا

طبق تاریخچه کشور کانادا انقلاب آمریکا در سال 1775 آغاز شده و در طی این انقلاب آمریکایی ها امیدوار بودند که کانادایی های فرانسوی نیز به آنها بپیوندند؛ ارتش آمریکا در سپتامبر 1775 وارد کانادا شد و در نوامبر مونترال را تصرف کرد . در نهایت تلاش برای تصرف کبک در دسامبر شکست خورد و سربازان آمریکایی در سال 1776 عقب نشینی کردند.

کانادا در انقلاب امریکا استقلال خود را حفظ کرده و در نهایت پس از جنگ انقلابی آمریکا، حدود 40000 آمریکایی که به بریتانیا وفادار مانده بودند، از این کشور تازه استقلال یافته به کانادا مهاجرت کردند؛ در حدود سال 1791 پارلمان بریتانیا قانونی جدید را تصویب کرده و طی این قانون دره رودخانه لارنس را به دو بخش کانادای بالا و پایین تقسیم شد.

در همین دوره در تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر اکتشافات در این منطقه ادامه داشته و پس از آن از سال از سال 1791 تا 1794 جورج ونکوور در امتداد سواحل غربی کانادا سفر کرد پس از او الکساندر مکنزی از دریاچه اسلیو بزرگ در امتداد رودخانه مکنزی سفر کرد و در سال 1789 به اقیانوس منجمد شمالی رسید.

کانادا در انقلاب آمریکا

قیام فرانسوی ها در کانادا

در طول جنگ آمریکا در سال 1812، آمریکایی ها به کانادا حمله کردند اما این حملات توسط کانادایی ها دفع شدند . در همین حال در اوایل قرن نوزدهم، جمعیت کانادا به سرعت توسط بسیاری از مهاجران بریتانیایی افزایش یافته و صنعت کشتی سازی در کانادا رونق گرفت و کانال هایی برای کمک به تجارت ساخته شد.

در اوایل قرن نوزدهم به دلایل مختلف مردم کانادایی نسبت به دولت دلسرد شده و در سال 1791 این کشور برای تمامی شهروندان یک مجلس قانونگذاری داشت . اما شاه شوراهایی را با اختیارات اجرایی تعیین کرد و در نهایت، هم کانادایی‌ های فرانسوی و هم انگلیسی ‌زبان خواهان شکلی دموکراتیک ‌تر از حکومت بودند.

سرانجام در حدود سال 1837 بسیاری از کانادایی ها دست به شورش زده و قیام فرانسوی ها در کانادا را رقم زدند؛ لویی ژوزف پاپینو این قیام را رهبری کرده و همچنین در قسمت شمالی کانادا، ویلیام لیون مکنزی، که در سال 1834 اولین شهردار تورنتو شد، قیام را رهبری کرده و در سال 1837 او قیامی را رهبری کرد که به سرعت سرکوب شد و خود مکنزی نیز کشته شد.

این کشور طبق تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر سرانجام در سال 1867 هنگامی که انتاریو، کبک، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک به عنوان قلمرو کانادا فدراسیون شدند، حکومت دموکراتیک به دست آورد؛ در این دوران این کشور یک دولت مرکزی قوی داشت که از اتاوا، پایتخت جدید حکومت خود را اداره میکرد؛ اولین نخست وزیر کانادا سرجان مک دونالد بود.

کانادا در جنگ جهانی اول

کانادا در جنگ جهانی اول

بر اساس تاریخچه کشور کانادا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، جمعیت کانادا به سرعت رو به رشد بوده و اقتصاد کانادا نیز با احداث راه آهن به سرعت گسترش یافت و در این دوره راه آهن بین قاره ای در سال 1885 تکمیل شد؛ بسیاری از بریتانیایی ها به کانادا مهاجرت کرده و در اوایل قرن بیستم بسیاری از اروپای شرقی نیز به کانادا مهاجرت کردند؛ در این دوران مناطق وسیعی از زمین به کشاورزی واگذار شد و صنایع تولیدی رونق گرفت.

هنگامی که آلمان در سال 1914 به بلژیک و فرانسه حمله کرد و بریتانیا اعلام جنگ نمود، اتاوا نیروی اعزامی کانادا را تشکیل داد که در نتیجه کانادا در جنگ جهانی اول بیش از 600000 نفر را فرستاد و در میدان نبرد ثابت کردند که سربازان سرسخت و مبتکری هستند.

بر اساس تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر، منیتوبا اولین استان این کشور بوده که به زنان اجازه داد در انتخابات استانی در سال 1916 رای دهند . زنان در کانادا در سال 1918 در انتخابات فدرال حق رای داشتند و تا سال 1925 همه استان ها به جز کبک به زنان حق رای در استان ها اعطا کردند.

انتخابات کبک سرانجام در سال 1940 حق رای را به زنان داد و امروزه با تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانید تمامی اطلاعات در مورد تاریخ را به صورت کامل به دست آورید؛ برای اطلاع از شرایط تحصیلی در بهترین دانشگاه، به مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا مراجعه کنید.

دوران بین دو جنگ جهانی در کانادا

حدودا پس از جنگ جهانی اول امپراتوری بریتانیا به یک انجمن آزاد از دولت ها به نام مشترک المنافع ملل بریتانیا تبدیل شده و طبق تاریخچه کشور کانادا کانادا به همراه سایر کشورهای جانشین امپراتوری مانند هند، استرالیا، نیوزیلند و چندین کشور آفریقایی و کارائیب تا به امروز یکی از اعضای برجسته مشترک المنافع باقی مانده است

دوران بین دو جنگ جهانی در کانادا دورانی پر رونق بوده و با بیکاری کم و رونق کسب و کار ها این کشور قدم های خود را رو به پیشرفت برداشت . با این حال سقوط بازار سهام در سال 1929 به رکود بزرگ یا “دهه کثیف سی” منجر شد.

در نهایت بیکاری در سال 1933 به 27 درصد رسید و بسیاری از مشاغل از بین رفتند؛ کشاورزان در غرب کانادا از قیمت پایین غلات و خشکسالی وحشتناک بیشترین آسیب را دیدند؛ برای اطلاع از شرایط کنونی این کشور و هزینه های زندگی در هر شهر، حتما با لمس عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا این مقاله را مطالعه کنید.

کانادا در جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم در سال 1939 و با حمله آدولف هیتلر به لهستان آغاز شد؛ کانادا در جنگ جهانی دوم به متحدان دموکراتیک پیوست؛ بیش از یک میلیون کانادایی و نیوفاندلند؛ (که در آن زمان یک نهاد جداگانه بریتانیایی بود) در جنگ جهانی دوم خدمت کردند.

طی این جنگ در خلاصه تاریخ کشور کانادا مردم این کشور در دفاع از هنگ کنگ در برابر حمله امپراتوری ژاپن شجاعانه جنگیدند و در یک حمله ناموفق به Dieppe تحت کنترل نازی ها در سواحل فرانسه متحمل خسارت شدند . در طول این جنگ نیروی هوایی سلطنتی کانادا در نبرد بریتانیا شرکت کرد و نسبت بالایی از خدمه هوایی مشترک المنافع را در بمب افکن ها و هواپیماهای جنگنده بر فراز اروپا تامین کرد.

به صورت کلی طبق تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر این کشور با بیش از 130000 خدمه هوایی متفقین که در کانادا تحت برنامه آموزش هوایی مشترک المنافع بریتانیا آموزش دیدند؛ بیش از هر کشور دیگر مشترک المنافعی به تلاش هوایی متفقین کمک کرد . نیروی دریایی سلطنتی کانادا به تغذیه، پوشاک و تامین مجدد بریتانیا کمک کرده و کانادا سومین نیروی دریایی بزرگ جهان را داشت.

کانادا در جنگ جهانی دوم

قرن بیستم در کانادا

در اواخر قرن بیستم در کانادا جمعیت این کشور به سرعت رشد کرد و در سال 1951 جمعیت به حدود 16 میلیون نفر رسید، همچنین تا سال 1961 به 18 میلیون افزایش یافت؛ پس از سال 1945 مردم از جنوب و شرق اروپا برای زندگی به کانادا هجوم آوردند و از دهه 1960 بسیاری از مهاجران از جنوب آسیا آمدند.

در طی دهه های 1950 تا 1960 اقتصاد کانادا رونق گرفته و به مرور زمان این کشور به جامعه ای مرفه تبدیل شد. در اوایل دهه 1980، کانادا دچار رکود عمیق شد و بیکاری به 11 درصد افزایش یافت.

همچنین یک رکود دیگر در دهه 1990 آغاز شده و با این حال اقتصاد کانادا به مرور بهبود یافت؛ برای اطلاع از شرایط اقتصادی این کشور در حال حاضر حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

طبق خلاصه تاریخ کشور کانادا اولین ماهواره خود را در سال 1962 پرتاب کرد که این ماهواره Alouette نام داشت؛ همچنین اولین فضانورد کانادایی مارک گارنو نام داشته و در سال 1984 به فضا رفت.

CANADA 20th Century

کانادا در دوران معاصر

کانادا در دوران معاصر وضعیت بسیار خوبی داشته، هر چند این کشور در رکود سال 2009 متحمل آسیب زیادی شد اما، اقتصاد کانادا به زودی بهبود یافت؛ در آوریل 2012 بیکاری در کانادا به 8.1 درصد رسید؛ با این حال این این عدد، تا سپتامبر 2013 به 6.9 درصد کاهش یافت.

تاریخمهم ترین وقایع قرن بیست و یکم
3 فوریه 2001جنگ افغانستان
7 ژوئیه 2011پایان جنگ افغانستان
1 جولای 2017جشن 150سالگی کانادا
فوریه 2020پاندمی ویروس کرونا

 

سال 1995 مردم کبک در همه پرسی به عدم جدایی از کانادا رأی داده و سپس در سال 1999 مناطق شمال غربی به دو بخش تقسیم و قلمرو جدیدی به نام نوناووت ایجاد شد؛ همچنین در سال 1993 کیم کمپبل اولین زن نخست وزیر کانادا شد.

امروزه پس از گذر تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر این کشور، مرفه و دارای منابع طبیعی وسیع بوده و در سال 2023 جمعیت کانادا 38,586,965 میلیون نفر بود؛ هر روزه به تعداد مهاجرین این کشور افزوده می شود؛ برای اطلاع از بهترین شهرهای این کشور برای زندگی حتما مقاله شهرهای کشور کانادا را مطالعه کرده تا با شرایط زندگی در هر شهر آشنا شوید؛ همچنین می توانید برای اطلاع از شرایط مهاجرتی به کانادا، حتما از طریق دو شعبه مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

سوالات پر تکرار تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر

تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر را از این جهت در سایت آی مهاجرتی آورده ایم تا آنچه را نیاز دارید درمورد این کشور و گذشته آن بدانید و تصمیم گیری خود را برای مهاجرت دقیق انجام دهید. در ادامه سوالاتی که زیاد از ما پرسیده می شود را مشاهده می کنید که قطعا می تواند پاسخگوی نیاز شما هم باشد.

طبق تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر این افراد به مردم بومی معروف بوده و در قسمت شمالی کشور، با شکار فوک ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها زندگی می کردند.

مهاجران فرانسوی با بومیان برای خرید خز تجارت کرده و در زمین های کانادا کشاورزی می کردند و این گواه رابطه این دوتا کشور بر اساس تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر است.

بر اساس تاریخچه کشور کانادا جنگ هفت ساله در این کشور بین دو کشور فرانسه و انگلستان بر سر مالکیت کانادا ایجاد شد.

طبق تاریخ کانادا از گذشته تا معاصر اولین نخست وزیر کانادا سرجان مک دونالد بود.

کانادا در جنگ جهانی دوم به متحدان دموکراتیک پیوست.

دریافت ویزای کشور آلمان توسط آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های اخیر ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه