تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه برای تمامی دانشجویان در دسترس می باشد و افراد می توانند اکثر رشته های تحصیلی را به این زبان تحصیل نمایند. این یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در این کشور است که باعث جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه شده است؛ به طوری که سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان به تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه اقدام می کنند.

با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا این مطلب را بهتر و دقیق تر بشناسید.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه برای تمامی مقاطع در دسترس می باشد؛ اما مقاطع تحصیلات تکمیلی گزینه های در دسترس تری هستند.

فهرست مطالب

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه معمولا با پرداخت شهریه هایی گران تر همراه است ؛ اما این موضوع موجب نشده تا تعداد متقاضیان کاهش یابد . زیرا با انتخاب زبان انگلیسی دانشجویان از اجبار یادگیری تخصصی و سطح بالای زبان ترکی رها می شوند و با تحصیل به این زبان، شرایط را برای ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی و همچنین دیگر کشورهای اروپایی بسیار راحت تر و فراهم تر می سازد.

به همین خاطر بسیار از دانشجویان خارجی و حتی برخی از دانشجویان داخلی برای تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی اقدام می نمایند. از شما تقاضا داریم تا با بررسی شرایط تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 به طور کامل، دیگر جوانب و زوایا تحصیل در این کشور را هم شناخته و با آنان آشنا شوید.

تحصیل لیسانس به زبان انگلیسی در ترکیه

تحصیل مقطع کارشناسی در ترکیه به زبان انگلیسی در دانشگاه های مختلفی چه دولتی و چه خصوصی امکان پذیر است، اما باید یک نکته را مد نظر قرار دهید که رشته های بسیار محدودی به این زبان در ترکیه ارائه می شوند و اکثر رشته ها و شاخه های مختلف آنان در دوره لیسانس در این کشور به زبان ترکی به دانشجویان ارائه می گردند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه

شما جهت تحصیل به زبان انگلیسی در دوره لیسانس ترکیه باید از تسلط کافی و لازم به این زبان برخوردار باشید تا دانشگاه شما را پذیرفته و ثبت نام نماید. برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه متقاضیان باید مدارک معتبر زبان انگلیسی را ارائه دهند که هر دانشگاه به طور خاص مدرک مورد تایید و سطح خود را اعلام می کند.

جهت کسب مشاوره در رابطه با تحصیل لیسانس به زبان انگلیسی در ترکیه با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و با ارائه مدارک و شرایط خود ، پذیرش در دانشگاه های این کشور را در رشته های تحصیلی مورد نظرتان بررسی نمایید.

وبینار تحصیل در ترکیه

در ویدئویی که مشاهده می کنید کارشناسان آی مهاجرتی خلاصه ای از آن چه برای تحصیل در ترکیه نیاز است و هر دانشجویی باید حتما پیش از شروع مراحل پذیرش و ثبت نام خود از آن مطلع باشند را خلاصه و مفید به شما ارائه می دهند.

در ادامه نیز شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه را تخصصی بررسی خواهیم کرد.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل-در-ترکیه

مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه به طور قطع در هر مقطع و دانشگاه با یکدیگر متفاوت است و نباید شرایط یکی از آنان را به عنوان مرجعی برای تمامی مراکز و دانشگاه ها قرار دهید. همچنین باید بدانید که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه بسیار فراگیر و زیاد است و اکثر دانشگاه ها تلاش می کنند تا رشته های تحصیلی خود در این مقطع به زبان انگلیسی نیز ارائه دهند.

به طور کل تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار فراگیر و بیش تر است و حتی در صورت تحصیل به زبان ترکی نیز دانشجویان باید از میزانی تسلط به زبان انگلیسی بهره ببرند، زیرا برخی از دروس و واحدها فقط به زبان انگلیسی ارائه می شوند. این اقدام در جهت بین المللی ساختن مراکز آموزشی و رشد جایگاه و رتبه های آنان در جهان صورت می پذیرد.

برای پذیرش و تحصیل در مقطع کارشناسی نیز باید مدرک مورد درخواست دانشگاه را ارائه نمایید. حتی ممکن است برخی از مراکز علاوه بر مدرک درخواستی، آزمونی ساده جهت سنجش میزان تسلط شما به زبان انگلیسی را اخذ نمایند یا از طریق مصاحبه حضوری یا آنلاین تسلط شما را به این زبان مورد سنجش قرار دهند. توصیه می کنیم که از تمامی این موارد پیش از هرگونه اقدامی اطلاع لازم را به دست آورید.

دکترا به زبان انگلیسی در ترکیه

دکترا به زبان انگلیسی در ترکیه

باید بگوییم که تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه بیش از همه مقاطع در دوره دکترا به چشم می خورد؛ به نوعی باید گفت که اکثریت دوره های دکترا در این کشور به دلیل بین المللی بودن آن ها و همچنین نیاز به مراجعه و بررسی اطلاعات و منبع انگلیسی زبان به زبان انگلیسی ارائه می شوند. شما باید برای دریافت مدرک دکترای خود از دانشگاه های ترکیه به طور قطع به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

حتی در صورت انتخاب تحصیل به زبان ترکی در این دوره، بازهم اکثر دانشگاه ها مدرک تسلط به زبان انگلیسی را نیز از متقاضیان درخواست می کنند. ضمن اینکه شما در این دوره نیاز باید به زبان انگلیسی تخصصی رشته خود نیز تسلط کافی را داشته باشید؛ به همین خاطر حتما از طریق آزمون و یا مصاحبه میزان دانش و تسلط شما به زبان انگلیسی سنجیده می شود.

البته شرکت در دوره دکترا به زبان انگلیسی در ترکیه کمی رقابتی و مشکل است و داشتن تخصص زبان یکی از الزامات مهم جهت پذیرش در این مقطع برشمرده می شود. شما باید جوانب و موضوعات بسیار متفاوتی را مورد بررسی و شناخت قرار دهید تا استاد راهنمای موردنظر خود را پیدا کنید . بهتر است برای این کار مقاله شرایط تحصیل دکترا در ترکیه را مطالعه نموده و با کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی نیز تماس حاصل فرمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدرک مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

همانطور که گفتیم جهت تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه دانشگاه های این کشور از متقاضیان مدارک معتبری را در سطوح مختلف درخواست می کنند که ممکن است برای مقاطع مختلف و رشته های گوناگون با یکدیگر تفاوت ا داشته باشد .

اما به طور کل مد نظر داشته باشید که در مقاطع مختلف مدارک زیر به طور عمدتا در میان بسیاری از دانشگاه ها مشترک است:

مقطع تحصیلی مدرک و سطح زبان
لیسانس تافل 72 به بالا ، PTE 52 به بالا ، آیلتس 6 به بالا
فوق لیسانس تافل 78 به بالا ، PTE  55 به بالا ، آیلتس 6.5 به بالا
دکترا آیلتس 7 به بالا

جهت اطلاع از مدرک مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه می توانید از طریق سایت های دانشگاه و یا از طریق ارتباط با ایمیل دانشگاه اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید. البته کارشناسان آی مهاجرتی نیز می توانند جدیدترین و آخرین اطلاعات را در رابطه با هریک از دانشگاه های کشور ترکیه به شما عزیزان اطلاع رسانی نمایند.

دانشگاه های انگلیسی زبان در ترکیه

همانطور که گفتیم دانشگاه های مختلفی به تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه مشغول هستند که هرکدام رشته هایی را در مقاطعی خاص به این زبان ارائه می کنند.

به طور کل بهتر است که اگر قصد تحصیل در دوره لیسانس به زبان انگلیسی را دارید؛ بیش تر دانشگاه های خصوصی را مد نظر قرار دهید ولی مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی در هر دو مراکز خصوصی و دولتی ارائه می شوند.

اما جدای از این مطلب توصیه داریم که مقاله روش های مهاجرت به ترکیه را هم مطالعه نموده و دیگر روش ها و مزایای آنان را بشناسید؛ شاید روش دیگری نیز با شرایط شما همخوانی داشته و راه ساده تری برای مهاجرت تان باشد. حال در ادامه این قسمت برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان در ترکیه را مشاهده خواهید کرد:

دانشگاه مقاطع در دسترس به انگلیسی
دانشگاه بوغازیچی لیسانس، فوق لیسانس، دکترا
دانشگاه فنی خاورمیانه لیسانس، فوق لیسانس، دکترا
دانشگاه کوچ لیسانس، فوق لیسانس، دکترا
دانشگاه بیلگی استانبول لیسانس، فوق لیسانس، دکترا
دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی TOBB لیسانس، فوق لیسانس، دکترا

البته دانشگاه های بسیار دیگری نیز در ترکیه در حال ارائه رشته های مختلف به زبان انگلیسی هستند و این تمامی مراکز نمی باشد. برای اطلاعات کامل تر از بهترین دانشگاه های ترکیه بر اساس شهر مقاله مربوطه را تهیه نموده ایم تا شما بتوانید این مراکز را بهتر و دقیق تر مورد بررسی قرار داده و بشناسید؛ حتما این عنوان را مطالعه کنید.

اگر از علاقمندان تحصیل در دانشگاه های ترکیه هستید؛ مقالات زیر شما را بسیار بهتر با این کشور آشنا خواهند کرد.

رشته های محبوب به زبان انگلیسی در ترکیه

شاید برای شما سوال باشد که پرطرفدارترین رشته ها به زبان انگلیسی در ترکیه کدام رشته ها هستند؟! یقینا رشته هایی که بازار کار و آینده شغلی و مالی بهتری را شامل می شوند؛ چه به زبان ترکی و چه به زبان انگلیسی از تعداد متقاضیان بالاتری بهره می برند. 

رشته های پزشکی و دندان پزشکی همواره بیش ترین متقاضی را دارند؛ حال به هر زبانی که ارائه و آموزش داده شوند.

اما در رابطه با سایر رشته های محبوب به زبان انگلیسی در ترکیه باید بگوییم که طبق آمار و تجربه چندین ساله رشته های زیر در بین دانشجویان کشورمان بسیار پر متقاضی و مورد علاقه بوده است:

رشته های محبوب به زبان انگلیسی در ترکیه
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • معماری
  • تجارت و اقتصاد
  • حقوق

این رشته ها پرطرفدارترین رشته ها به زبان انگلیسی در ترکیه و در مقاطع فوق لیسانس و دکترا هستند و شما هم می توانید با کسب مشاوره اعزام دانشجو به ترکیه از مشاورین آی مهاجرتی اطلاعات لازم و کافی را در این باره کسب نموده و به هدف خود به بهترین شکل ممکن دست پیدا کنید.

شما عزیزان می توانید جهت اخذ پذیرش و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه با کارشناسان خبره تیم آی مهاجرتی در یکی از دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر معالی آباد شیراز تماس برقرار کرده و بهترین مشاوره ها را دریافت نمایید. ضمنا مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت را نیز در سایت موسسه قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه

در انتهای مطلب به سوالات پر تکراری که برای متقاضیان در زمینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه پیش آمده پاسخ داده ایم؛ ضمنا شما عزیزان می توانید برای ارتباط با کارشناسان تیم آی مهاجرتی و طرح سوالات یا ابهامات خود از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله پرسش هایتان را مطرح کرده و در اولین وقت پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

بله، دانشجویان علاقمند می توانند در رشته های مختلفی به این زبان در دانشگاه های ترکیه به تحصیل مشغول شوند.

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است.

دانشجویان خارجی باید بتوانند مدرک آیلتس بالای 7 و یا معادل مورد قبول آن را به دانشگاه مد نظرشان ارائه دهند.

رشته های پزشکی و دندانپزشکی و به طور کل تمامی زیر شاخه های پزشکی از محبوب ترین رشته های انگلیسی زبان در ترکیه هستند.

بسیاری از دانشگاه های ترکیه رشته های مختلف را به زبان انگلیسی ارائه می کنند که برخی از آنان شامل : دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی TOBB، دانشگاه کوچ، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه بیلگی استانبول و غیره می باشند.

ویدئوهای زیر نتایج همکاری با کلاینت های مختلف در اخذ ویزاهای گوناگون را به شما نمایش خواهند داد.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه