تحصیل رشته داروسازی در آلمان 2024 + شرایط تحصیل رایگان

رشته داروسازی در آلمان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس شده و متقاضیان برای شروع باید در مقطع کارشناسی آن پذیرش گرفته و مدرک خود را دریافت و در صورت علاقه به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی بپردازند.

تحصیل داروسازی در آلمان مانند رشته پزشکی و دندانپزشکی با محدودیت ظرفیت مواجه می‌باشد و تمامی متقاضیان نمی‌توانند به تحصیل این رشته مشغول شوند؛ به همین دلیل دانشگاه‌های ارائه دهنده آزمون‌های ورودی را برگزار نموده و در میان تمامی متقاضیان بهترین را پذیرش می‌کنند.

تحصیل رشته داروسازی در آلمان 2024 + شرایط تحصیل رایگان

تحصیل داروسازی در آلمان مانند سایر علوم پزشکی در این کشور با آزمون ورودی همراه است که باید به قبولی در آن برسید.

فهرست مطالب

دقت کنید که شرایط تحصیل داروسازی در آلمان ممکن است با توجه به هر مقطع و مرکز آموزشی با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد که اطلاع دقیق از مدارک و شرایط لازم برای اقدام را ضروری میکند.

ضمنا پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله تحصیل در آلمان را نیز در سایت ما مطالعه نمایید تا با شرایط کلی و مورد نیاز تمامی دانشجویان در این کشور بهتر آشنا شوید و بتوانید به نتایج بسیار مناسب تر و بهتری دست پیدا کنید.

شرایط تحصیل داروسازی در آلمان

همچنین از آنجایی که معمولا مدرک دیپلم کشورمان و اکثر کشورهای خارج اتحادیه اروپا مورد تایید دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی آلمان نیست؛ دانشجویان جهت شرکت در دوره داروسازی باید یک دوره یک ساله پیش داروسازی ( M-Kurs ) را پشت سر بگذارند و با دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی به صورت تخصصی در رابطه با این رشته آشنا شده و برای تحصیل در رشته داروسازی به صورت تخصصی و شرکت در آزمون ورودی بهتر و بیش تر آماده شوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل داروسازی در آلمان+ پادکست

در این ویدیو می‌توانید به صورت خلاصه و مفید هر آنچه را که در رابطه با تحصیل داروسازی در آلمان برای شما بیان نموده ایم، مشاهده کنید و در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید!

نمایش ویدیو درباره تحصیل رشته داروسازی در آلمان
تحصیل رشته داروسازی در آلمان 2024 + شرایط تحصیل رایگان

در نهایت دانشجویان می‌توانند در مقاطع کارشناسی داروسازی (5 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال)، دکترا (3 تا 5 سال) به تحصیل مشغول شده و مدرک خود را دریافت نمایند. دقت داشته باشید که حتما پیش از اقدام جهت ثبت نام و ارسال مدارک خود حتما از شرایط تحصیل داروسازی در آلمان و در دانشگاه های مدنظرتان به صورت دقیق و کاملا به روز مطلع شوید؛ چون برخی از مراکز شرایط یا مدارکی خاص را از متقاضیان درخواست می‌نمایند.

ضمنا مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت شما را از شرایط و قوانین جهت نقل مکان و مهاجرت به آلمان به طور واضح مطلع خواهد کرد؛ مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ادامه تحصیل داروسازی در آلمان

ادامه تحصیل داروسازی در آلمان

برخی از دانشجویان رشته داروسازی کشورمان با این مسئله رو به رو هستند که آیا امکان ادامه تحصیل داروسازی در آلمان برای آنان وجود دارد یا خیر؟! باید بگوییم که دانشگاه‌های آلمان در همکاری مشترک با دانشگاه‌های مختلفی از سراسر جهان این امکان را به دانشجویان می‌دهند تا بتوانند در این کشور رشته تحصیلی خود را مطابق با آنچه از قبل گذرانده‌اند، ادامه داده و به مدرک برسند. در رابطه با دانشجویان رشته داروسازی در کشورمان نیز باید بگوییم که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود این اقدام به نوعی غیر قابل دسترسی می‌باشد و دانشگاه‌های کشورمان در ارتباط با دانشگاه‌هایی از آلمان به خصوص جهت ارسال یا تبادل دانشجو نیستند و افرادی که قصد تحصیل داروسازی در آلمان را دارند، باید در مقطع مد نظر خود از ابتدا جهت اخذ پذیرش اقدام کرده و از ابتدا این مقطع را تحصیل کنند.

البته باید بگوییم که تحصیل داروسازی در کشورمان در پذیرش دانشجویان بی تاثیر نیست و می‌تواند در پذیرش و قبولی آنان تاثیر قابل توجهی داشته باشد. ضمن اینکه اگر دانشجویان بیش از 1 سال یا دو ترم به تحصیل این رشته مشغول بوده باشند؛ شاید از شرکت در دوره پری مدیکال داروسازی در این کشور معاف شوند یا دانشجویان ممتاز و درخشان از شرکت در آزمون ورودی معاف می‌شوند.

تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل داروسازی در آلمان، به خصوص برای دانشجویان خارجی امکان تحصیل رایگان در این کشور می‌باشد که می تواند از هزینه‌های آنان به طور چشم‌گیری بکاهد. باید دقت داشته باشید که تحصیل رایگان داروسازی در آلمان می‌تواند در شرایط مختلفی امکان پذیر باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور است.

بله، دانشگاه‌های دولتی آلمان از دانشجویان خود شهریه ای جهت تحصیل دریافت نمی‌کنند و هزینه‌ها توسط دولت آلمان پوشش داده می‌شود که همین موضوع باعث بالا بودن تقاضاها جهت پذیرش در این رشته در این مراکز دارد و قبولی در آنان را بسیار رقابتی می‌کند.

همچنین توجه کنید که تحصیل داروسازی در آلمان در دانشگاه های دولتی فقط به زبان آلمانی امکان پذیر است . پس به نوعی تحصیل رایگان این رشته فقط به زبان المانی امکان پذیر است. البته لازم به ذکر است که دستیابی به بورسیه های تحصیلی از سوی موسسات و دانشگاه های این کشور نیز امکان تحصیل رایگان را حتی در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر می سازد.

چون دانشگاه های خصوصی کاملا شهریه را از دانشجویان اخذ می کنند و فقط در صورتی تحصیل در آن ها می تواند رایگان باشد که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در آن ها شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دانشگاه‌های داروسازی آلمان

در حال حاضر در بیش از 20 دانشگاه آلمان امکان تحصیل در رشته داروسازی در مقطع کارشناسی وجود دارد که به جرات می‌توان گفت تمامی این مدارک از اعتبار و ارزش بالایی در اروپا و کل جهان برخوردار هستند؛ به طوری که اخذ مدرک از هریک از آنها می‌تواند آینده کاری و شغلی تان را تضمین ساخته و شما را به یک شغل مناسب با درآمدی بالا برساند.

اما بازهم لازم است بدانید که دانشگاه‌های داروسازی آلمان در موارد مختلفی با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند که علاوه بر مبحث هزینه و شهریه از نظر کیفیت آموزش و اعتبار نیز با یکدیگر تفات‌هایی دارند. در این بین یقینا اخذ مدرک از مراکز معتبرتر می‌تواند بسیار در آینده شما تاثیر گذاشته و باعث استخدام‌های بهتر و یا پذیرش در دانشگاه‌های بهتر جهت ادامه تحصیل شود.

ضمن اینکه مراکز معتبرتر معمولا علاوه بر برخورداری از کادر مجرب‌تر و اساتید سرشناس، از سیستم آموزشی قوی‌تر و کارآمدتری به همراه تجهیزات و امکانات کامل‌تری بهره می‌برند که همگی در آموزش و تربیت یک متخصص داروسازی متبحر تاثیرگذار می‌باشد. این جدول برترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل داروسازی در آلمان را به شما ارائه می‌نماید:

دانشگاه  رتبه داروسازی در جهان
دانشگاه آزاد برلین 34
دانشگاه هایدلبرگ 90
دانشگاه توبینگن 91
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ 99
دانشگاه مونیخ 105
دانشگاه هومبولت برلین 110
دانشگاه بن 115
دانشگاه گوته فرانکفورت 151
 

شرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار جهت اخذ پذیرش و تحصیل داروسازی در آلمان توجه به شرایط سنی متقاضیان این رشته می‌باشد. باید بگوییم که در سیستم آموزشی محدودیتی برای متقاضیان تحصیل داروسازی در آلمان در نظر نگرفته شده است؛ اما معمولا دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته محدودیت‌های سنی را با توجه به اهداف، قوانین و شرایط خود برای ورود به مقاطع مختلف این رشته در نظر می‌گیرند.

در اینجا باید توجه داشته باشید که حداقل سن برای ورود به دانشگاه‌های آلمان و تحصیل در رشته‌های پزشکی و داروسازی حداقل 18 سن می‌باشد و این در تمامی مراکز و دانشگاه‌های این کشور یکسان می‌باشد. 

اما حداکثر سن توسط هر مرکز جداگانه در نظر گرفته شده و توسط همان مرکز اعلام می‌شود؛ اما معمولا برای مقطع کارشناسی حداکثر 25 سال و برای مقطع کارشناسی ارشد این رشته 30 سال در نظر گرفته می‌شود.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان

اما نکته بسیار مهم دیگر اینکه هرچه وقفه تحصیلی بین زمان اخذ آخرین مدرک و زمان ارسال درخواست پذیرش و ثبت نام کمتر باشد، شانس بالاتری وجود خواهد داشت. به نوعی گپ تحصیلی یا همان وقفه تحصیلی بسیار بر پذیرش شما تاثیرگذار است و به همین خاطر توصیه می‌شود که فورا پس از دریافت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی جهت تحصیل داروسازی در آلمان اقدام نمایید، بسیار شانس پذیرش بالاتر خواهد بود.

برای شناخت هرچه بهتر سیستم تحصیلی در کشور آلمان مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

زبان تحصیل رشته داروسازی در آلمان

یقینا مشخص است که زبان اصلی تحصیل داروسازی در آلمان، زبان آلمانی می‌باشد. به خصوص دانشگاه های دولتی این رشته را به زبان آلمانی تدریس می‌کنند و شما برای تحصیل در این مراکز باید از تسلط کافی و لازم به این زبان برخوردار باشید تا بتوانید پذیرش لازم را به دست آورده و دروس این رشته را پشت سر بگذارید. توجه کنید که مقطع کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می‌شود؛ اما مقاطع تکمیلی به خصوص مقطع دکترا معمولا به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

در رابطه با مدرک زبان مورد نیاز باید بدانید که تحصیل به زبان آلمانی نیازمند ارائه مدرکی معتبر در سطوح B1 یا B2 می‌باشد که دقیقا توسط هر دانشگاه اعلام می‌شود. البته دقت داشته باشید که برخی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور مقاطع مختلف این رشته را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌کنند که یقینا نیازمند پرداخت شهریه‌های گرانی می‌باشد.

این مراکز نیز نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشند و معمولا مدارک آیلتس و تافل مورد قبول آن ها می‌باشند که معمولا حداقل نمره مورد نیاز برای مدرک آیلتس 6.5 می‌باشد. دقت داشته باشید که حتما پیش از اقدام از طریق مکاتبه با مراکز آموزشی یا تماس با کارشناسان آی مهاجرتی از این مورد اطلاع دقیقی به دست آورید. ضمن توصیه می‌کنیم مقاله شرایط کار دانشجویی در آلمان را نیز مطالعه نموده تا بتوانید یک شغل دانشجویی مناسب به دست آورده و هزینه‌های خود را در این کشور پوشش دهید.

هزینه های تحصیل داروسازی در آلمان

همانطورکه گفتیم یکی از مزیت‌های بزرگ تحصیل داروسازی در آلمان وجود هزینه‌های بسیار مناسب و ارزان تحصیل در این کشور که یکی از دلایل عمده و بزرگ جذب دانشجویان خارجی می‌باشد. همانطور که گفتیم تحصیل این رشته در دانشگاه‌های دولتی آلمان کاملا رایگان می‌باشد و شهریه‌ای جهت تحصیل از دانشجویان دریافت نمی‌شود.

اما لازم است دقت کنید که سالانه هزینه‌ای مابین 400 تا 800 یورو بابت هزینه‌های ثبت نام و انجام امور اداری از دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی اخذ می‌شود؛ اما این تمام هزینه‌ای است که دانشگاه‌های دولتی از شما اخذ می‌کنند. ولی اگر قصد دارید در دانشگاه‌های خصوصی به تحصیل داروسازی در آلمان بپردازید باید شهریه‌ای بسیار گران‌تر را بپردازید که می‌تواند سالانه از 15 هزار یورو تا 40 هزار یورو هزینه در بر داشته باشد.

هزینه های تحصیل داروسازی در آلمان

البته فقط شهریه تحصیل در برگیرنده هزینه‌های تحصیل داروسازی در آلمان نیست؛ شما باید به مخارج و هزینه‌های اقامتی خود نیز در این کشور دقت داشته باشید. مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان تمامی اطلاعات لازم و قیمت‌های به روز اجناس و مخارج این کشور را به شما منتقل می‌نماید.

مزایای تحصیل در رشته داروسازی در آلمان

تحصیل رشته داروسازی در آلمان این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید به صورت رایگان و یا پرداخت حداقل هزینه به تحصیل مشغول شده و به یکی از معتبرترین مدارک اروپا و جهان دست یابید. ار دیگر مزایای این انتخاب نیز می‌توان به بازار کار ایده آل پس از اتمام دوره دانشگاه اشاره کرد که شما را مستقیما به یک موقعیت شغلی با درآمد قابل توجه وارد می‌سازد.

یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در این رشته نه تنها در ذوره تحصیل بلکه در زمان اشتغال نیز بسیار مفید خواهد بود و با تسلط بیشتری شما را به بازار کار وارد می‌سازد. هم چنین با تحصیل داروسازی در آلمان شما می‌توانید در هر یک از کشورهای جهان که بخواهید به کار مشغول شده و بدون هیچ‌گونه نیاز به معادل سازی مدارک خود از همان ابتدا درآمدی قابل توجه داشته باشید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که با انتخاب داروسازی در آلمان شما می توانید در همان دوره دانشجویی می توانید به کار پاره وقت پپرداخته ودرامدی هرچند اندک داشته باشید که مزیتی قابل توجه است. امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا نیز برایتان وجود داشته و با فراهم نمودن پیش نیازهای هر مقطع نیز می‌توانید به آسانی تخصص و دانش خود را ارتقا داده و با تحقیق و پژوهش به دستاوردهای خوبی رسیده و موقعیت شغلی‌تان را هم بهتر سازید.

 

موقعیت کار رشته داروسازی پس از تحصیل در آلمان

افرادی که از رشته داروسازی در آلمان فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند در یک فرصت 18 ماهه به جستجوی کار پرداخته و شغل مناسب خود را بیابند. موقعیت کار رشته داروسازی پس از تحصیل در آلمان بسیار مناسب بوده و این کشور با توجه به نیازهای خود از همان ابتدا دانشجویان را در دانشگاه پذیرش می‌کند.

در واقع زمانی که شما درس خود را در دانشگاه به پایان می‌رسانید، دغدغه‌ای بابت یافتن شغل مناسب نخواهید داشت و تنها باید فاکتورهای مهم دیگری همچون میزان درآمد، شهر محل سکونت، مرکز درمانی موردنظر، بیمه و موارد این چینی را مدنظر قرار دهید. البته دقت داشته باشید که برای کار نیازمند دریافت یک تاییدیه دارید که در آلمان از سوی هر ایالت دارای قوانین جداگانه‌ای است. حداقل درآمد داروسازان در آلمان در حدود 4600 یورو در ماه است که البته با توجه به سابقه کار فرد، می‌تواند تا 8000 یورو نیز برسد.

با اشتغال به کار داروسازی در آلمان نیز می‌توانید پس از 5 سال پرداخت مالیات و داشتن ثبات شغلی، درخواست اقامت دائم داده و در نهایت به شهروندی برسید. 

این مطلب توسط کارشناسان آی مهاجرتی جهت معرفی شرایط تحصیل داروسازی در آلمان برای شما عزیزان تهیه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز تماس حاصل کرده و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل داروسازی در آلمان

جهت دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با تحصیل داروسازی در آلمان می‌توانید سوالات خود را در ادامه بنویسید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته نیازمند 5 سال و مقطع کارشناسی ارشد 2 سال زمان نیاز است.

بله، برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی زبان، باید مدرک زبان آلمانی در سطوح مورد درخواست را به دانشگاه ارائه دهید.

بله به دلیل ظرفیت محدود در رشته‌های پزشکی و وجود متقاضیان زیاد؛ همواره دانشگاه‌های این کشور آزمون ورودی برای رشته داروسازی برگزار می‌کنند.

باید بگوییم که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور رایگان است؛ اما دانشگاه‌های خصوصی با توجه به دانشگاه‌های مختلف سالانه می‌توانند تا 40 هزار یورو شهریه دریافت کنند.

معمولا شرط سنی برای پذیرش مقطع کارشناسی حداکثر 25 سال و حداکثر سن برای مقطع کارشناسی ارشد 30 سال می‌باشد.

در پایان نیز می‌توانید ویدیو برخی از کلاینت‌های ما را که به ویزای کشور آلمان رسیده‌اند ببینید:

نمایش ویدیو درباره عدنان خدادادی
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه