تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان

تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن آرزوی هر فرد علاقمند به تحصیلی می باشد که قصد دارد مدرکی معتبر و پر افتخار را به دست آورد. تحصیل در اتریش یک فرصت استثنایی برای ساختن آینده ای ایده آل و باثبات در یکی از برترین و پر رفاه ترین کشورهای جهان می باشد و علاوه بر آن دسترسی به کل اتحادیه اروپا را برای شما میسر می سازد.

تیم مشاورین آی مهاجرتی در ادامه این مطلب تحصیل در اتریش را به شما شرح خواهند داد. شما با آشنایی از صفر تا صد تحصیل در اتریش می توانید به انتخابی آگاهانه تر نسبت به این کشور و دانشگاه های پرداخته و شانس پذیرش خود را بالا ببرید.

تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان

تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن یکی از معتبرترین و آینده دار ترین مقاصدی است که در اروپا می توان یافت.

فهرست مطالب

اتریش کشوری پیشرفته و مدرن است که یکی از برترین نظام های آموزشی جهان را دارد و در آن به تعلیم و آموزش دانشجویان می پردازد. سیستم آموزشی اتریش برگرفته از قواعد بولونیا است که این یعنی مدرک دانشگاهی این کشور در کل اتحادیه اروپا معتبر است.

شما با تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن نه تنها از یک مدرک بسیار معتبر برخوردار خواهید شد؛ بلکه در طول مدت تحصیل خود در یکی از خوش آب و هوا ترین و زیباترین کشورهای جهان نیز اقامت خواهید داشت که لذت تحصیل را چند برابر می کند.

جهت شناخت بیش تر، شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را بسیار دقیق و همراه با تمامی موارد لازم و واجب برای اخذ اقامت و ویزای اتریش در مقاله مربوطه برای شما گرد آوری کرده ایم.

شرایط تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن برای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دسترس بوده و زبان رسمی آموزش نیز آلمانی می باشد. یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل در اتریش قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور است که هر دانشگاه آزمون مختص خود را داشته و به زبان آلمانی برگزار می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان + پادکست

در ویدیو رو به رو مدیدیریت محترم آی مهاجرتی به مهم ترین اطلاعات در حوزه تحصیل در اتریش اشاره نموده و شما عزیبزان می توانید پس از تماشای آن جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا در مدت زمان کوتاهی به پذیرش تحصیلی در بهترین دانشگاه های این کشور برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان
تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان

دانشجویان پیش از آزمون و پذیرش در دانشگاه باید در یک دوره پیش دانشگای شرکت کرده و دروس اصلی و پایه مربوط به رشته مد نظر خود را بیاموزند که معمولا 1 سال به طول می انجامد. همچنین تحصیل دوره های کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا نیز 3 سال در این کشور به طول خواهد انجامید.

طبق شرایط ورود به دانشگاه های اتریش متقاضی باید گواهی عدم تحصیل در کشور خود را نیز ارائه نماید. ضمن اینکه دانشجویان خارجی حین تحصیل اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارند و دولت به آنان ویزای همراه نیز اعطاء می کند.

باید بگوییم جهت پذیرش تحصیلی از اتریش داشتن یک رزومه قوی تاثیر زیادی خواهد داشت. شما می توانید در دانشگاه های دولتی یا خصوصی مشغول به تحصیل شوید که معمولا از لحاظ شهریه تحصیلی تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند.

البته فراموش نکنیم که برای رسیدن به تحصیل در اتریش علاوه بر قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، دانشجویان باید نتیجه قبولی در آزمون سراسری کشورمان در رشته مد نظر یا رشته های مربوطه را نیز در اختیار داشته باشند.

مدرک زبان برای تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش رسما در تمامی مقاطع از پایه اول مدارس تا دکترا به زبان آلمانی می باشد و دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان آلمانی را ارائه نمایند. باید بگوییم که خوشبختانه علاوه بر زبان المانی در اکثر دانشگاه های این کشور رشته های بسیاری به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود که برای تحصیل به این زبان باید مدرکی معتبر ارائه نمود.

مدرک زبان برای تحصیل در اتریش توسط هر دانشگاه جداگانه اعلام می شود و هر مرکز آموزشی با توجه به رشته و مقطع سطح و نوعی مدرک را از دانشجویان در خواست می کنند اما به طور کل مدنظر داشته باشید که مقطع کارشناسی اکثرا به زبان آلمانی برگزار می شود و مقاطع تحصیلات تکمیلی بیش تر به زبان انگلیسی ارائه می شود مخصوصا دکترا.

اگر برای اخذ مدرک زبان اتریشی برای پذیرش دانشگاه نیاز به راهنمایی خاص و یا شناخت کالج های معتبر در سطح اروپا را دارید با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید. 

دقت کنید که باید مدارک زبان را حتما از دانشگاه استعلام کنید چون امکان تفاوت وجود دارد، اما به طور کلی مدارک و سطوح درون جدول برای تحصیل در اتریش از شما درخواست می شود:

مقطع تحصیلیزبان انگلیسیزبان آلمانی
کارشناسیتافل 84 آیلتس 6B1 – B2
کارشناسی ارشدتافل 87 آیلتس 6.5B1 – B2
دکتراتافل 95 آیلتس7C1

Language certificate for studying in Austria

مدرک زبان مورد تایید سفارت اتریش

مدرک زبان مورد تایید سفارت اتریش همواره با توجه به روش اقدام و هدف از مهاجرت متفاوت است و از متقاضیان مختلف مدارکی با سطوح مختلف درخواست می شود. زبان مردم اتریش آلمانی می باشد و سطوح زبان آلمانی متفاوت بوده که هرکدام مربوط به هدف هایی مختلف است که باید با آن ها آشنایی پیدا کنید.

حال با توجه به روش های مختلف و همچنین با توجه مقاطع تحصیلی مختلف هریک از این سطوح مورد تایید سفارت قرار می گیرد، ضمن اینکه به طور کلی آزمون هایی نظیر آزمون تلک TELC، آزمون موسسه TestDAF و آزمون زبان سفارت اتریش (OSD) از مجموعه آزمون های مورد تایید سفارت اتریش می باشند.

در خلال این مطلب لازم است به شما عزیزان گوشزد کنیم که مهاجرت کاری و کار در اتریش نیز یک روش بسیار مناسب رای مهاجرت به این کشور می باشد که در مقاله مربوطه ما تمامی مزایا و ویژگی های آن به همراه چگونگی و نحوه یافتن کار و اخذ ویزا را تماما شرح داده ایم.

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم

تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد که متقاضیان بسیاری دارد. ورود به دانشگاه های اتریش با مدرک دیپلم نیاز به یک رزومه قوی داشته و مهم تر از همه اینکه افراد در برخی رشته ها مانند پزشکی و غیره باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند و نمره قبولی را به دست آورند. این آزمون ها مانند کنکور در کشورمان جامع نیست و هر دانشگاه ازمون مختص خود را دارد.

ادامه تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم نیاز به ارائه مدرک زبان نیز دارد که با توجه به زبان انتخابی متفاوت خواهد بود که بالاتر به آن پرداخته ایم. ضمنا نیاز به اطلاع است که برخی رشته ها مانند پزشکی مازاد بر تمامی شرایط نیاز به ارائه مدرک قبولی در دانشگاه های سراسری کشورمان در رشته پزشکی یا رشته های مربوطه را نیز دارد.

نکته مهم دیگری که در رابطه با تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی باید توجه داشت این که دانشگاه ها محدودیت سنی در نظر گرفته اند اما قطعا هرچه سن متقاضی کم تر باشد مناسب تر است و اینکه پیک یا همان وقفه تحصیلی هرچه کمتر باشد بهتر است. توصیه می کنیم که بیش از حداکثر 3 سال از زمان دریافت مدرک دیپلمتان نگذشته باشد چون این امر پذیرش را کمی سخت خواهد نمود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

حداقل معدل برای تحصیل در اتریش

اگر شما از متقاضیان تحصیل در اتریش باشید، قطعا با این سوال مواجه شده اید که آیا شرط معدل برای تحصیل در اتریش وجود دارد یا خیر؟! باید بگوییم که به طور کلی در نظام آموزشی و یا از سوی دانشگاه های این کشور حداقل معدل برای تحصیل در اتریش اعلام و یا در نظر گرفته نشده است؛ ولی قطعا معدل اشخاص تاثیر گذار است.

دانشگاه های اتریش معمولا حداقل معدلی را برای پذیرش در میان شروط خود قرار نمی دهند؛ اما به طور عرف داشتن معدل بالای 14 اجباری می باشد؛ با اینکه تحصیل در اتریش با معدل پایین امکان پذیر است در صورتی که دیگر موارد رزومه درخشان و عالی باشد؛ ضمن اینکه معمولا داشتن رزومه درخشان با معدل پائین هم خوانی ندارد.

از آنجایی که دانشگاه های اتریش دانشگاه های مطرح و بزرگی هستند؛ قطعا هرچه شما معدل بالاتری داشته باشید امکان پذیرشتان بالاتر می آورد؛ زیرا شاید دانشگاه حداقل معدلی در نظر نگیرد، اما باتوجه به رقابتی که مابین متقاضیان وجود دارد، خود به خود شرط معدل نیز وارد گزینه های رقابتی و پذیرش دانشجویان می شود.

به طور مثال اگر دو دانشجو شرایط برابر و یکسانی داشته باشند با معدلی متفاوت، قطعا فرد دارای معدل بالاتر شانس پذیرفته شدن خواهد داشت. بهتر است اینطور بگوییم که برای پذیرش دانشگاه های اتریش هرچه رزومه قوی تری داشته باشید بهتر است؛ حتی در کم اهمیت ترین موارد.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش

یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین المللی امکان تحصیل رایگان در اتریش به زبان اتریشی یا همان زبان آلمانی است. بله شرایط تحصیل رایگان در اتریش برای تمامی دانشجویان وجود دارد؛ اما اول اینکه باید به زبان آلمانی تحصیل نمود و دوم اینکه باید در دانشگاه های ددولتی تحصیل کرد.

تحصیل در اتریش رایگان است اگر در دانشگاه های دولتی پذیرفته شوید؛ چون دانشگاه های خصوصی بودجه ای دریافت نکرده و از دانشجویان خود شهریه تحصیلی اخذ می کنند که تقریبا گران است.

اما تحصیل در دانشگاه های دولتی انگار به نوعی تمامی دانشجویان را از بورسیه تحصیلی بهره مند ساخته و نیازی به پرداخت شهریه وجود ندارد.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش

البته ذکر این موضوع مهم است که اگرچه دانشجویان برای تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان هیچ شهریه ای به دانشگاه های دولتی این کشور نخواهند پرداخت؛ اما آنان باید مبلغی ناچیز را بابت هزینه های ثبت نام و امور اداری دفتری به دانشگاه های دولتی پرداخت کنند که مبلغ آن برای دانشجویان اروپایی 363.36 یورو و برای دانشجویان خارج از اروپا 726.72 یورو می باشد.

شاید در اینجا این ابهام به وجود آید که تحصیل در اتریش که دیگر رایگان نیست! خیر پرداختن مبلغی 700 یورویی برای هر ترم تحصیلی در مقایسه با هزینه های تحصیلی در دیگر کشورهای اروپایی و یا دانشگاه های خصوصی که به چندین ده هزار یورو می رسد را می توان کاملا رایگان در نظر گرفت.

مقالات زیر اطلاعات بیشتری را در رابطه با انتخاب تحصیل در اتریش در اختیارتان قرار می دهد:

بورسیه های تحصیلی اتریش

در ادامه راهنمای تحصیل در اتریش به شما عزیزان باید بگوییم که چون تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور برای عموم دانشجویان خارجی و داخلی به نوعی ارزان و حتی رایگان است؛ اکثریت افراد محصل در این مراکز به دنبال دریافت بورسیه و یا کمک هزینه های تحصیلی نیستند.

اما بازهم این گزینه پیش روی آنان قرار دارد و می توانند از برخی از بورسیه های تحصیلی اتریش بهره مند شوند. البته می توان گفت که دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش را دارند می توانند از بورسیه های دولتی و یا دانشگاهی بهره مند شده و از هزینه و شهریه خود بکاهند یا آن را پوشش دهند.

برای اطلاع از این موارد باید حتما متخصصین ما از این موضوع از طریق مکاتبه با دانشگاه مطلع شده و در صورت اعطاء بورسیه به رشته و گرایش متقاضی شرایط لازم آن را دریابند. توجه داشته باشید که شرایط بورسیه ها برای هر بورسیه متفاوت بوده و هرکدام قواعد و شرایط مختص خود را دارند، به همین خاطر نمی توان شرایط را برای همگی یکسان در نظر گرفت.

ضمن اینکه معمولا سعی می شود تا بورسیه ها و کمک هزینه ها به دانشجویان مقاطع دکترا و فوق لیسانس اختصاص داده شود. به همین خاطر اخذ بورسیه در دوره لیسانس کمی سخت است، اما غیر ممکن نیست.

برای شناخت انواع بورسیه ها و شرایط اعطای آن ها در کشور اتریش مقاله ای با عنوان شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش را در برای شما عزیزان در سایت قرار داده ایم.

دانشگاه های کشور اتریش

همانطور که گفتیم تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن به تنهایی خود یک موفقیت محسوب می شود و اخذ مدرک از دانشگاه های آن می تواند آینده ای درخشان برای شما رقم بزند.

تمامی دانشگاه های این کشور دارای اعتبار لازم و کافی در اروپا بوده و همچنین در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده و معتبر هستند.

آموزش عالی در اتریش دارای سابقه بسیاری است و دانشگاه های مطرح این کشور دارای قدمت های بالایی بوده به طوری که عمر برخی به بیش از 600 سال نیز می رسد.

این خود نشان دهنده ارزشمند بودن تعلیم و تحصیل در این کشور دارد. برای شناخت بهترین دانشگاه های اتریش بر اساس شهر به مقاله مشخصه تحت همین عنوان مراجعه کرده تا دانشگاه این کشور را با جزئیات لازم بشناسید.

Austrian
Universities

نام دانشگاهرتبه در جهان بر اساس QSرتبه در جهان بر اساس TIMES
دانشگاه وین151124
دانشگاه صنعتی وین179500 – 401
دانشگاه تکنولوژی گراتش284800 – 601
دانشگاه اینسبروک308500 – 401
دانشگاه ژوهانس کپلر لینز350600 – 501
دانشگاه کلاگنفورت486500 – 401
دانشگاه کارل فرانزنس700 – 651
دانشگاه پاریس لدرن زالتسبورگ800 – 751800 – 601
هزینه های تحصیل در اتریش

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

اگر در مبحث تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن بخواهیم هزینه ها را دقیق بررسی کنیم، این موضوع علاوه بر شهریه دانشگاه شامل هزینه های زندگی دانشجویان نیز در این کشور خواهد شد که این به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. هر فرد یقینا با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم، عقاید و اصول زندگی خود مخارج متفاوتی خواهد داشت که به هیچ وجه با دیگران یکسان نخواهد بود؛ اما می توان مبلغی را به طور متوسط در نظر گرفت.

اتریش خوشبختانه ازکشورهای گران اروپا نیست و هزینه های زندگی در آن معقولانه بوده و رفاه خوبی برقرار است. در این کشور به طور متوسط برای اجاره یک آپارتمان یک خواب باید مبلغی در حدود 500 تا 900 یورو در ماه را در نظر گرفت. البته هزینه خوابگاه ارزان تر بوده و مبلغی مابین 150 تا 400 یورو را شامل می شود. 

یک دانشجو به طور متوسط بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن 921.8 یورو هزینه ماهانه دارد .باید بگوییم که یک دانشجو در اتریش ماهانه به طور کل از 900 تا 1800 یورو هزینه زندگی خواهد داشت.

در راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش ما تمامی جزئیات هزینه ها و مخارج را با جدیدترین اطلاعات برای شما عزیزان تهیه کرده ایم. جدول زیر نیز مقادیر برخی از هزینه های زندگی را در این کشور نشان می دهد:

هزینه مبلغ یورو
خوراک 150 تا 220
پوشاک 40 تا 120
حمل و نقل 90 تا 170
تفریح و فراغت 50 تا 100
تلفن، اینترنت 20 تا 70

ویزای تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن در ابتدا نیاز به اخذ پذیرش و قبولی در یکی از دانشگاه های این کشور دارد. اما این تمامی کار نیست؛ بلکه در مرحله بعد باید برای پذیرش و نقل مکان جهت اخذ ویزای تحصیل در اتریش نیز اقدام کرده و ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورید تا اجازه تحصیل در اتریش را داشته باشید.

دقت داشته باشید که این دو مورد کاملا جداگانه بوده و هرکدام نیاز به مدارک و شرایط خاص خود دارد و قبولی در دانشگاه های اتریش به منزله دستیابی قطعی و 100% ویزای اتریش نیست.

پس از اخذ پذیرش در هریک از دانشگاه های اتریش؛ شما باید مدرک قبولی یا دعوتنامه دریافتی از دانشگاه را با مدارک دیگر به سفارت ارائه کرده و ویزای کوتاه مدتی که برای شرکت در آزمون دریافت کرده اید را به ویزای بلند مدت و ویزای تحصیلی تبدیل کنید.

مدت ویزای تحصیلی به اندازه مدت تحصیلتان صادر می شود و پس از اتمام تحصیلات؛ ویزای شما نیز باطل شده و برای ادامه اقامت باید یا به ادامه تحصیل در این کشور پرداخته و یا در شغلی مشغول به کار شوید.

مقاله شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 تمامی مدارک و شرایط لازم برای دریافت این ویزا را جز به جز به شما ارائه می نماید.

کارشناسان تیم آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز به صورت حضوری و تلفنی آماده ارائه توضیح و مشاوره در رابطه با تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان

با انتخاب تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن شما با سوالات مختلفی رو به رو خواهید بود که کارشناسان ما در بخش سوالات پرتکرار به انها پرداخته اند و پاسخگوی شما در بخش دیدگاه می باشند.

بله اما تحت شرایط، بدین گونه که شما یا باید برای ادامه تحصیل خود در این کشور در دانشگاهی پذیرفته شوید و یا در این کشور شغلی یافته و در آن استخدام شوید.

بله تحصیل در اتریش و در دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان رایگان می باشد.

طبق تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان، باید گفت که تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان می باشد؛ اما مبلغی در حدود 726.72 یورو برای ثبت نام و امور اداری از دانشجویان دریافت می شود، اما دانشگاه های خصوصی کاملا شهریه را دریافت کرده که این می تواند از 5 تا 25 هزار یورو برای رشته های ساده و تا 35 هزار یورو برای پزشکی برسد.

طبق مقاله تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان، بله دانشجویان باید برای تحصیل در اتریش به یکی از زبان آلمانی یا انگلیسی مسلط بوده و مدرک معتبر مورد درخواست دانشگاه را ارائه نمایند.

باید گفت که هزینه های زندگی هر فرد با توجه به شرایط و نحوه زندگی وی متفاوت خواهد بود؛ اما به طور متوسط ماهانه هر دانشجو خارجی در اتریش از 900 تا 1800 یورو هزینه زندگی خواهد داشت.

در پایان از شما دعوت می کنیم تا بخش کوچکی از دریافت ویزا در آی مهاجرتی را تماشا کنید:

نمایش ویدیو درباره کاور عرشیا مقسم
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا دلپسند
نمایش ویدیو درباره کاور کوروش فولادی وندا
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه