تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023

تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 می تواند شما را از یک آینده روشن برخوردار سازد تا بتوانید با استفاده از مدارک تحصیلی اخذ شده به شغلی مناسب در این کشور یا هرکجای جهان دست یابید. 

ورود و تحصیل در ترکیه نیازمند داشتن اطلاعاتی جامع از تمامی جوانب و احتیاجات این امر دارد که در ادامه این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به طور کامل با شما در میان خواهند گذاشت.

ترکیه یکی از کشورهای بسیار مناسب و ایده آل برای دانشجویان ایرانی تلقی می شود که تحصیل در آن مزایای بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.

تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023

دوره کارشناسی در ترکیه 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال، دوره دکترا  3 تا 5 سال، رشته پزشکی 6 سال و تحصیل رشته دندانپزشکی و داروسازی نیز 5 سال زمان می برد.

فهرست مطالب

کشور ترکیه می تواند به عنوان پلی برای ورود به دانشگاه و یا بازار کار اروپا شناخته شود ، زیرا کسب مدرک از دانشگاه های این کشور و اقدام از طریق آن بسیار راه را برای اخذ ویزای ایرانیان هموارتر می سازد . تحصیل در ترکیه در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور و در شهرهای مختلف آن در دسترس می باشد که هرکدام شرایط و ویژگی های خود را دارند و در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

اما به هر روشی که قصد مهاجرت دارید ابتدا عنوان روش های مهاجرت به ترکیه را مطالعه و ضمن شناخت تمامی مسیرهای ممکن در نهایت با ذهنی باز و اطلاعاتی کامل انتخاب خود را انجام دهید.

شرایط تحصیل در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه 2023 بر اساس مقطع تحصیلی ، رشته و دانشگاه انتخابی با یکدیگر تفاوت هایی مهمی دارند که در سایت هر دانشگاه تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای هر رشته به طور کامل و دقیق اعلام می شود. به طور کل پذیرش تحصیلی از ترکیه در مقطع کارشناسی نیاز به ارائه مدرک دیپلم، مدرک زبان و رزومه کامل تحصیلی دارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 + پادکست

آیا در انتخاب تحصیل در ترکیه دچار تردید هستید ؟ این ویدیو از مدیریت محترم آی مهاجرتی را تماشا کنید تا پاسخ تمامی سوالات خود را بیابید.

همواره به خاطر داشته باشید که مشاورین ما صحیح ترین و آخرین قوانین تحصیلی در رابطه با هر کشور را در اختیارتان قرار می دهند و در رساندن شما به بهترین مقصد تحصیلی تردید نخواهند کرد.

 

نمایش ویدیو درباره کاور تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023
تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023

در این دوره معدل دیپلم و ریزنمرات دروس مهم و پایه مرتبط با رشته تحصیلی اهمیت بسیاری دارد اما در پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی معدل اثر کمتری خواهد داشت، به خصوص در دوره دکترا. برای پذیرش در این مقاطع ارائه رزومه تحصیلی بسیار قوی ، داشتن مقالات و پژوهش های بین المللی و معتبر بسیار مهم و بسیار تاثیر گذار است.

از دیگر شرایط ورود به دانشگاه های ترکیه قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور می باشد که برخی از دانشگاه ها برای پذیرش بهترین دانشجویان نسبت به برگزاری آن اقدام می کنند . پذیرفته شدگان در آزمون می توانند فرصت تحصیل در ترکیه در رشته دلخواه خود را داشته باشند.

لازم به ذکر است که دوره کارشناسی در ترکیه 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکترا نیز 3 تا 5 سال به زمان نیاز دارند که با توجه به رشته تحصیلی مشخص می شود. ضمنا تحصیل رشته پزشکی 6 سال و تحصیل رشته دندانپزشکی و داروسازی نیز 5 سال به طول می انجامد.

مدرک زبان برای تحصیل در ترکیه

مدرک زبان برای تحصیل در ترکیه

آیا می دانید مدرک زبان برای تحصیل در ترکیه نیاز است یا خیر؟ در این باره باید بگوییم که زبان رسمی آموزش در این کشور زبان ترکی می باشد و کل دانشگاه ها تمامی رشته ها و مقاطع را به این زبان ارائه می نمایند؛ پس داشتن تسلط کافی به این زبان برای تحصیل در ترکیه لازم است و باید مدرک معتبری حداقل در سطح B به دانشگاه ها ارائه نمایید . همچنین مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش دانشگاه، مدرک معتبری همچون آیلتس یا تافل می باشد؛ چون اکثر دانشگاه های ترکیه برنامه و دوره هایی به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. دقت کنید که رشته های پزشکی اکثرا به زبان ترکی ارائه می شوند و امکان تحصیل به زبان انگلیسی این رشته ها محدود و معمولا گران است.

در اینجا باید بدانید که مدرک زبان تومر برای پذیرش دانشگاه در ترکیه معتبرترین مدرک زبان ترکی می باشد و باید آن را مانند آیلتس و تافل انگلیسی در نظر بگیریم. شرکت در دوره های این آزمون و شرکت در آن و اخذ مدرک تومر با سطح بالا می تواند بسیار بر پذیرش دانشجویان تاثیر مثبت بگذارد.

در اینجا لازم به اشاره است که زبان انگلیسی اکثرا در مراکز خصوصی ارائه می شود. همچنین مقطع کارشناسی در اکثر رشته ها به زبان ترکی می باشد و دوره های تحصیلات تکمیلی بیش تر به زبان انگلیسی ارائه می شوند؛ به خصوص دوره دکترا که در هر صورت نیازمند تسلط به زبان انگلیسی است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم کاملا به عواملی چون سطح علمی افراد، اهداف آنان و از همه این ها مهم تر به شرایط پذیرش دانشگاه وابسته است. این در حالی است که دانشجویان خارجی جهت تحصیل در ترکیه و به خصوص در دانشگاه های غیر دولتی نیازمند پرداخت هزینه ها و مخارجی هستند و تمامی می بایست الزاماتی را برای دانشگاه های دولتی نیز فراهم کنند.

حداقل الزامات برای دانشگاه های دولتی داشتن مدرک زبان انگلیسی یا ترکی و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه می باشد. همچنین دانشجویان جهت ادامه تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم باید اصل مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان یا پیش دانشگاهی را به دانشگاه ها ارائه نمایند. توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد دانشجویان خارجی باید دوره های پیش از دانشگاه را در ترکیه با توجه به رشته تحصیلی خود پشت سر گذاشته و سپس به تحصیل در دانشگاه مشغول شوند.

ورود به دانشگاه های ترکیه با مدرک دیپلم یکی از پر متقاضی ترین مقاطع تحصیلی در این کشور از سوی دانشجویان خارجی می باشد و همه ساله متقاضیان بسیاری نیز از کشور خودمان موفق به اخذ این پذیرش می شوند. توجه کنید که شرایط ورودی هر دانشگاه مختص به خودش بوده و باید مورد تحقیق و کسب اطلاعات دقیقی قرار بگیرد تا پذیرش شما رد نشود.

حداقل معدل برای تحصیل در ترکیه

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که آیا شرط معدل برای تحصیل در ترکیه وجود دارد؟ باید گفت که حداقل معدل برای تحصیل در ترکیه باتوجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است و هر مرکز آموزشی شرایط خود را در این باره اعلام می نماید. اما به طور کلی جهت تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی فرد باید دارای معدل دیپلم بالای 14 باشد.

پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیاز به معدل دیپلم بالای 18 و در برخی مراکز معدل بالای 19 دارد.

البته این بدین معنی نیست که تحصیل در ترکیه با معدل پایین امکان پذیر نیست؛ اما این کار بسیار سخت است و شخص باید چنان رزومه قوی و با کیفیتی را به دانشگاه ارائه نماید که آن مرکز از تاثیر معدل چشم پوشی نماید.

حداقل معدل برای تحصیل در ترکیه

ضمنا باید بگوییم که هرچه مقطع تحصیلی بالاتر می رود از تاثیر معدل در پذیرش آن مقطع کم می شود؛ بدین صورت که معدل دوره کارشناسی برای پذیرش دوره کارشناسی ارشد تاثیر کمتری نسبت به معدل دیپلم برای پذیرش دوره کارشناسی دارد.

در پذیرش دوره دکترا نیز معدل دوره کارشناسی ارشد تاثیر بسیاری کمی دارد و قبولی و پذیرش دانشجو فقط به رزومه، مقالات، پژوهش و افتخارات بین المللی شخص بستگی دارد. پس باید صفر تا صد تحصیل در ترکیه و در پذیرش آن را با توجه به مقاطع، رشته و دانشگاه های مختلف جداگانه مورد بررسی قرار دهید.

مقالات زیر تحصیلات در کشور ترکیه را از زوایا و شرایط مختلفی برای شما عزیزان بررسی خواهند کرد.

شرایط تحصیل رایگان در ترکیه

در ادامه این مطلب جهت راهنمای تحصیل در ترکیه به شما همراهان، شاید این سوال به وجود آمده باشد که آیا شرایط تحصیل رایگان در ترکیه مانند برخی از کشورهای جهان وجود دارد یا خیر؟ در جواب این سوال باید اینگونه گفت که به طورکلی شرایط تحصیل در ترکیه به صورت رایگان در سیستم آموزشی این کشور وجود ندارد و ورود و اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور به طور کل نیازمند پرداخت شهریه می باشد.

یعنی فرقی نمی کند که شما در دانشگاه دولتی یا خصوصی قصد تحصیل داشته باشید؛ در هر صورت دانشجویان خارجی باید شهریه تحصیلی خود را به دانشگاه پرداخت کنند. البته به طور قطع تفاوت هایی در دانشگاه های مختلف و با توجه به رشته های گوناگون و مقاطع متفاوت وجود دارد که باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

پس تحصیل در ترکیه رایگان در سیستم آموزشی این کشور وجود ندارد؛ مگر اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی به دست آورید؛ که آن هم بسته به نوع بورسیه اخذ شده کاملا می تواند شرایط مختلفی را برای دانشجو به ارمغان آورد که از پوشش بخشی از شهریه تا حتی پوشش شهریه کامل و هزینه های زندگی را شامل می شود که بسیار به نوع بورسیه، مقطع، رشته و دانشگاه محل تحصیل بستگی خواهد داشت.

البته می توان این ادعا را نیز کرد که تحصیل رایگان در ترکیه به زبان ترکی وجود دارد؛ چون در برخی دانشگاه های دولتی شهریه هایی چنان ارزانی دارند که می توان آن را تحصیل رایگان هم در نظر گرفت.

آزمون های یوس و SAT دانشگاه های ترکیه

همانطور که گفته شد برای تحصیل در ترکیه نیاز است که متقاضیان در آزمون ورودی شرکت نمایند؛ البته برخی از مراکز خصوصی نیز بدون آزمون دانشجویان را جذب می کنند؛ اما تحصیل در مراکز دولتی و نمونه نیاز به شرکت در آزمون های یوس و SAT دانشگاه های ترکیه دارد. البته نیاز به شرکت در هر دو نمی باشد و یکی از آن ها کافی است.

شرکت در آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه و قبولی در آن می تواند شما را وارد دانشگاه های دولتی برای تحصیل رشته پزشکی نماید. البته لازم است بگوییم که تفاوت عمده آزمون ست SAT در ترکیه با آزمون یوس این است که یوس آزمونی داخلی و مربوط به کشور ترکیه می باشد، اما آزمون SAT بین المللی بوده و برخی از دانشگاه های آمریکا، کانادا و غیره نتیجه آن را می پذیرند.

آزمون های یوس و SAT دانشگاه های ترکیه

مطلب مهم دیگر اینکه هر دوی این آزمون ها می توانند برای پذیرش و تحصیل در ترکیه در تمامی رشته ها مورد استفاده قرار بگیرند و محدود به هیچ رشته ای خاص نمی شود. برخی دانشگاه ها فقط آزمون یوس را قبول می کنند و برخی هردوی آن ها را می پذیرند، پس شما این بستگی به دانشگاه مد نظرتان دارد که نتیجه کدام آزمون را از شما درخواست کند . اما اگر قصد تحصیل در ترکیه باشد معمولا توصیه به شرکت در آزمون یوس می شود؛ چون این آزمون فراگیرتر بوده و اکثر دانشگاه ها نتیجه آن را می پذیرند.

بورسیه های تحصیلی ترکیه

احتملا مطلع باشید که برای تحصیل در ترکیه اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشجویان خارجی امکان پذیر است تا بتوانند از مخارج و هزینه های خود جهت اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور بکاهند. اما این موضوع نیز دارای شرایط، قوانین وجزئیات خاص و مهمی است که نیاز به بررسی دقیق و کسب اطلاعاتی بسیار جامع دارد، مقاله دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با انواع بورسیه های قابل دسترس در ترکیه به شما عزیزان ارائه خواهد کرد، مطالعه آن را از دست ندهید.

اما در اینجا به طور کل بگوییم که بورسیه های تحصیلی ترکیه توسط سازمان های دولتی، خصوصی، مؤسسه های آموزشی و دانشگاه های مختلف ترکیه به متقاضیان در رشته های گوناگون اعطا می شود. نکته بسیار مهم اینکه اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیرتر از دوره کارشناسی است؛ به نوعی در این مقطع اخذ بورسیه بسیار مشکل است.

همچنین در دوره کارشناسی ارشد نیز اخذ بورسیه بسیار رقابتی است، اما بر خلاف این ها بیش ترین فرصت های بورسیه ای برای دوره دکترا در نظر گرفته می شود و به نوعی در اکثر موارد پذیرش و قبولی در این مقطع با بورسیه یا فاندهای تحصیلی همراه است. داشتن سابقه کارهای پژوهشی، معدل بالا، مدرک آیلتس یا تافل با نمره بالا و مقالات بین المللی تاثیر به سزایی در اخذ بورسیه این مقطع دارد.

دانشگاه های کشور ترکیه

یقینا شناخت دانشگاه های کشور ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و هر دانشجو پیش از اقدام جهت ارسال مدارک و پذیرش در دانشگاه های این کشور بهتر است تمامی مراکز ارائه دهنده رشته تحصیلی خود را به طور کامل بررسی کرده و با مشاورین آی مهاجرتی نیز مشورت نموده و با در نظر گرفتن شرایط خود برای پذیرش بهترین گزینه ممکن اقدام نماید.

با اینکه دانشگاه های ترکیه همگی در دنیا معتبر و قابل قبول هستند و اخذ مدرک از هرکدام یک آن ها بسیار عالی می باشد؛ اما بازهم هرچه شما بتوانید در دانشگاهی معتبرتر و با درجه کیفی بالاتر در این کشور پذیرفته شوید و مدرک خود را دریافت نمایید ، یقینا آینده ای بسیار موفق تر را پیش رو خواهید داشت. ما بهترین دانشگاه های ترکیه بر اساس شهر را در مقاله مربوطه برای شما تهیه کرده ایم تا بتوانید برترین دانشگاه های این کشور را تمام و کمال بشناسید.

اما در حال حاضر برترین دانشگاه های کشور ترکیه به شرح زیر هستند:

Universities In Turkey

دانشگاهرتبه جهانی QS
دانشگاه کوچ477
دانشگاه فنی خاورمیانه501 – 510
دانشگاه سابانچی531 – 540
دانشگاه بیلکنت561 – 570
دانشگاه فنی استانبول601 – 650
دانشگاه بغازیچی701 – 750
دانشگاه حاجت تپه801 – 1000
دانشگاه استانبول801- 1000
دانشگاه آنکارا1001 – 1200
دانشگاه قاضی1001 – 1200

هزینه های تحصیل در ترکیه

همانطور که در بالا گفتیم تحصیل در ترکیه نیازمند پرداخت شهریه به دانشگاه های این کشور می باشد که در این بین دانشگاه های دولتی از شهریه هایی ارزان تر و بسیار مقرون به صرفه تر بهره می برند تا دانشگاه های غیر دولتی. اما با همه این تفاسیر هنوز هم شهریه دانشگاه های ترکیه در مقابل دانشگاه های اروپا ارزان تر و مناسب تر هستند.

مقطع و زبان تحصیلشهریه سالانه
کارشناسی به ترکی250 الی 800 دلار
کارشناسی به انگلیسی450 الی 1750 دلار
تحصیلات تکمیلی به ترکی300 الی 600 دلار
تحصیلات تکمیلی به انگلیسی500 الی 1000 دلار

هزینه های تحصیل در ترکیه با توجه به مقطع، رشته و دانشگاه تعیین می شود که باید پیش از اقدام حتما در رابطه با دانشگاه مد نظرتان این اطلاعات را دقیق کسب نمایید. 

ضمن اینکه توجه داشته باشید که شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در مقایسه با تحصیل همان رشته به زبان ترکی گران تر محاسبه می شود. به طور کل شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه در بازه های زیر قرار می گیرد:

شهریه دانشگاه های خصوصی نیز می تواند از 5 هزار دلار تا 25 هزار دلار متغیر باشد که رشته مهندسی از سایر رشته ها گرانتر بوده و رشته پزشکی و دندانپزشکی نیز گران ترین رشته ها می باشند.

 با اطلاع از شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه، پس از اتمام تحصیلات خود بسیار راحت تر می توانید شغل مناسبی در این کشور پیدا کنید، این مقاله را حتما بخوانید.

The Cost Of Studying in Turkiye

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

تحصیل در ترکیه مزایای زیادی دارد که به جرات باید گفت مناسب بودن هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه یکی از بزرگ ترین آن ها می باشد. خوشبختانه این موضوع در کنار ارزان بودن شهریه های دانشگاه شرایط را برای متقاضیان ایرانی بسیار فراهم تر و بهتر کرده است تا بتوانند برای تحصیل خود را به دانشگاه های معتبر این کشور برسانند.

باید بگوییم که میزان مخارج در شهرهای مختلف این کشور نیز با یکدیگر تفاوت دارد. کلان شهرها و شهرهای مهم از هزینه های بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر و روستاها برخوردار هستند که البته دانشگاه های مهم و معتبر نیز در این شهرها قرار گرفته اند. برای مثال در سال 2023 یک دانشجو به تنهایی برای زندگی در ترکیه بدون اجاره منزل ماهانه 419.2 دلار نیاز دارد که این مقدار می تواند برای برخی افزایش یا کاهش پیدا کند.

چنانچه شخصی قصد اجاره آپارتمان شخصی داشته باشد و در خوابگاه زندگی نکند، ماهانه چیزی در حدود 220 تا 350 دلار را نیز باید برای اجاره خود کنار بگذارد. اگر مقایسه ای داشته باشیم کاملا مشهود است که ترکیه بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر برای ما ایرانیان خواهد بود و فشار مالی کمتری را بر دوش دانشجویان خواهد گذاشت.

جهت اطلاع از هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت به آن مقاله مشخصه را مطالعه نمایید تا از تمامی مخارج پیش رو از ابتدا تا انتهای مهاجرت و نقل مکانتان را دقیق و با جزئیات به همراه مfالغ آن ها با خبر شوید.

وبینار تحصیل در ترکیه

در ویدئویی که مشاهده می کنید، شرایط ، قوانین و چگونگی تحصیل در ترکیه را از زبان کارشناس متخصص آی مهاجرتی خواهید شنید تا هرآنچه را که در طول مطلب مطالعه کرده و فرا گرفته اید را بهتر به خاطر سپرده و بتوانید ابهامات خود را رفع کنید . در صورت بروز هرگونه سوال آن را به راحتی با ما در میان گذاشته و بهترین مشاوره را دریافت کنید.

این ویدئو تمامی شرایط تحصیل در ترکیه را از زوایای مختلف برای شما عزیزان بررسی و معرفی خواهد کرد:

ویزای تحصیل در ترکیه

دقت به این مطلب لازم است که پذیرش و قبولی در دانشگاه کاملا از مقوله ویزای تحصیل در ترکیه جدا می باشد و ثبت نام در دانشگاه به منزله اخذ ویزا و اجازه حضور در این کشور نیست؛ بلکه شما باید جداگانه با ارسال مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیل در ترکیه اقدام نمایید تا در صورت تایید ، اجازه حضور و تحصیل در این کشور برای شما صادر شود.

دقت کنید که حتما در آخرین لحظه برای ارسال درخواست ویزای خود مدارک را استعلام کنید تا با مشکل و نقص مواجه نشوید؛ چون این اتفاق می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورده و باعث رنجش شما شده یا حتی درخواست تان رد شود. برای اطلاع بیش تر توصیه می کنیم حتما عنوان ویزای تحصیل در ترکیه 2023 رادر سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا تمامی مراحل این کار و مدارک لازم را بشناسید.

یکی دیگر از مزایای بسیار خوب تحصیل در ترکیه به خصوص برای افراد متاهل این است که دانشجو می تواند ویزای همراهی لازم برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز دریافت نماید؛ ضمن اینکه هر شهروند ایرانی نیز بدون ویزا می تواند 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشد.

تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 نیاز به بررسی های دقیق بر اساس شرایط هر فرد دارد که کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران یا دفتر شهر شیراز آماده همکاری و بررسی شرایط شما و همراهی جهت رسیدن به این هدف بزرگ هستند. برای ارتباط با مشاورین ما می توانید از طریق تلفن و یا به صورت حضوری از مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار ویزای تحصیل در ترکیه 2023

در این مطلب با ویزای تحصیل در ترکیه 2023 و چگونگی دستیابی و اخذ آن آشنا شدید؛ در ادامه به برخی از سوالات مهم در این باره پاسخ داده ایم، اما شما همچنان می توانید از بخش دیدگاه در پائین هر مطلب با تیم کارشناسان آی مهاجرتی در تماس بوده و سوالات خود را مطرح نمایید تا در اسرع وقت از سوی تیم حرفه ای ما بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

 

خیر، تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه نیاز به پرداخت شهریه دارد؛ اما این شهریه ها در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان می باشد.

زبان اصلی و رسمی آموزش در دانشگاه های کشور ترکیه زبان ترکی می باشد؛ اما در بیش تر دانشگاه های این کشور رشته های بسیاری به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

در حال حاضر دانشگاه های کوچ، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه سابانچی، دانشگاه بیلکنت و دانشگاه فنی استانبول از دانشگاه های برتر این کشور می باشند.

بله، دانشجویان خارجی می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به ترکیه ببرند و در مدت تحصیل در کنار یکدیگر زندگی کنند.

بله دانشجویان باید برای ورود به دانشگاه های ترکیه در یکی از آزمون های YOS یا SAT شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. البته برخی محدود از دانشگاه های خصوصی نیز بدون آزمون دانشجو می پذیرند.

 

ویدئوهای زیر گوشه ای از تجارب درخشان ما در طی چندین سال فعالیت از دیدگاه کلاینت های عزیز می باشد:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه