شرایط تحصیل در فرانسه 2023

شرایط تحصیل در فرانسه 2023 به طور قابل توجهی برای اکثر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ایده آل می باشد؛ مگر اینکه شخص به این کشور و یا شرایط آن به طور شخصی علاقمند نباشد.

تحصیل در فرانسه از مزایا و امتیازات بسیار قابل توجهی برای دانشجویان برخوردار است که در ادامه این مطلب به طور کامل دقیق و به صورت کاملا حرفه ای توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بحث و معرفی به شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

کشور فرانسه یکی از بهترین سیستم های آموزشی و دانشگاه های جهان را دارا می باشد که هر شخص علاقمند به تحصیل و اخذ مدرک از خارج ایران را به خود ترغیب می کند.

 

شرایط تحصیل در فرانسه 2023

با تسلط به زبان فرانسوی و قبولی در آزمون ورودی برخی از دانشگاه ها می توانید به تجربه تحصیل در فرانسه به صورت رایگان برسید.

فهرست مطالب

این کشور در رشته های تحصیلی بسیاری از جمله پزشکی و رشته های مهندسی دارای دانشگاه های معتبر و برتر جهانی می باشد که اخذ مدرک از آنان می تواند آینده هر فردی را در هرکجای جهان تضمین نماید. تحصیل در فرانسه شرایط بسیار ایده آلی را برای اقامت و ادامه زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی فراهم می آورد که می تواند به اقامت دائم برای خود و خانوادشان ختم شود. 

وجود همین مزایای زیاد باعث  درخواست های بسیار برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه شده که این موضوع را کمی رقابتی کرده است. در ادامه با ما باشید تا صفر تا صد تحصیل در فرانسه را با هم بهتر بشناسیم.

شرایط تحصیل در فرانسه

شرایط تحصیل در فرانسه در مقایسه با برخی از کشورهای هم رده ساده تر و پذیرش در آن آسان تر است. شرایط تحصیل در فرانسه 2023 نیاز به ارائه مدارک مورد نیاز در هر رشته به دانشگاه مد نظرتان دارد که همواره توسط دانشگاه های این کشور اعلام می شود. پذیرش تحصیلی از فرانسه می تواند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت پذیرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط تحصیل در فرانسه 2023

لازم به ذکر است که دوره کارشناسی در این کشور 3 سال ، کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال و دوره دکترا 3 سال به طول می انجامد و امکان تحصیل در مراکز دولتی و خصوصی وجود دارد. همچنین یکی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه های فرانسه شرکت در آزمون های ورودی می باشد و در صورت قبولی امکان تحصیل در رشته انتخابی برای پذیرفته شدگان وجود دارد.

دقت داشته باشید که رزومه ای که به دانشگاه ارائه می کنید از تاثیر بسیار بالایی در پذیرش شما برخوردار است، به همین خاطر هرچه معدلتان در مقطع تحصیلی پیشین بالاتر بوده و بتوانید افتخارات، جوائز و یا تحقیقات و پژوهش های بین المللی را در مدارک خود حین پذیرش ارائه کنید؛ شانس قبولی خود را بسیار افزایش خواهید داد.

همچنین دانشجویان خارجی می توانند در حین تحصیل در فرانسه به کار دانشجویی و پاره وقت مشغول شده و کمک درآمدی برای اقامت خود کسب کنند. فراموش نکنید که حداقل سن ممکن برای ورود به دانشگاه در این کشور 18 سال می باشد.

مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه

مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه

آیا می دانید مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه نیاز می باشد یا خیر؟ در اینباره باید بگوییم که زبان رسمی و آموزش در این کشور زبان فرانسوی می باشد و کل دانشگاه ها تمامی رشته ها و مقاطع را به این زبان به دانشجویان ارائه می نمایند؛ پس داشتن تسلط کافی به این زبان برای تحصیل در فرانسه لازم است و باید مدرک معتبری حداقل در سطح B2 به دانشگاه ها ارائه نمایید.

البته مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی، مدرک معتبری همچون آیلتس یا تافل می باشد؛ چون اکثر دانشگاه های فرانسه برنامه و دوره هایی به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. دقت کنید که رشته های پزشکی فقط به زبان فرانسوی ارائه می شوند و امکان تحصیل به زبان انگلیسی این رشته ها وجود ندارد.

البته اگر از تسلط یا مدرک زبان فرانسوی برخوردار نیستید؛ جای نگرانی نمی باشد. شما می توانید با اخذ پذیرش و شرکت در دوره های زبان فرانسوی در این کشور هم از تسلط کافی و هم از مدرک زبان فرانسوی برای پذیرش دانشگاه برخوردار شوید و بعد در دانشگاه مدنظرتان و رشته انتخابی خود پذیرش به دست آورید.

در اینجا لازم به اشاره است که زبان انگلیسی اکثرا در مراکز خصوصی ارائه می شود. همچنین مقطع کارشناسی در اکثر رشته ها به زبان فرانسوی می باشد و دوره های تحصیلات تکمیلی بیش تر به زبان انگلیسی ارائه می شوند؛ به خصوص دوره دکترا که در بیش تر دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشد.

مدرک زبان مورد تایید سفارت فرانسه

همانگونه که اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های کشور فرانسه نیازمند ارائه مدارک خاص و مورد درخواست دانشگاه می باشد؛ برای دریافت ویزای تحصیل در فرانسه نیز باید مدارکی را تهیه و به سفارت این کشور ارائه نمود تا مجوز تحصیل شما صادر و بتوانید ویزای اقامتی این کشور را به دست آورید.

یکی از این مدارک مهم، مدرک زبان می باشد. معمولا مدرک زبان مورد تایید سفارت فرانسه همان مدرک مود نیاز دانشگاه می باشد. یعنی اگر شما بتوانید مدرکی معتبر و با سطحی قابل قبول را به دانشگاه مدنظرتان ارائه کنید؛ به طور بسیار زیاد همین مدرک مورد تایید سفارت نیز قرار می گیرد. مگر اینکه با اتفاقی خاص یا شرایطی متفاوت و نا به هنگام مواجه شده و این مرد از سوی سفارت رد شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

می توانیم بگوییم که تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم یکی از پر متقاضی ترین مقاطع تحصیلی در میان متقاضیان خارجی به خصوص دانش آموزان کشورمان می باشد که علاقمند به تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های مختلف این کشور هستند. ورود به دانشگاه های فرانسه با مدرک دیپلم نیازمند داشتن معدل بالای این مدرک می باشد که در ادامه آن را مفصل توضیح خواهیم داد.

توجه داشته باشید که ادامه تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم گزینه های بسیار مختلفی در رشته های گوناگون پیش روی شما می گذارد؛ که اکثر آن ها به زبان فرانسوی به دانشجویان ارائه می شوند. همچنین در اکثر دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های دولتی باید در آزمون ورودی شرکت نمایید و در صورت قبولی و همچنین داشتن سوابق و رزومه ای مناسب قادر به تحصیل در رشته انتخابی خود خواهید بود.

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

نکته ای که در تحصیل در فرانسه باید به آن توجه کنید این است که متقاضیان ایرانی برای پذیرش در مقطع کارشناسی و تحصیل و پذیرش با مدرک دیپلم، باید حتما یک دوره 1 ساله پیش دانشگاهی را پشت سر بگذارند تا با سیستم آموزشی و دروس پایه و اصلی در رشته خود کاملا آشنا شوند؛ چون معمولا مدرک دیپلم کشورمان در سیستم آموزشی فرانسه پذیرفته و مورد تایید نمی باشد.

البته این دوره های پیش دانشگاهی زبان فرانسوی متقاضیان را هم به طور بسیار مناسبی تقویت می کند تا بتوانند به راحتی در رشته انتخابی خود به تحصیل مشغول شوند.

وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما تلاش نموده است تا روند اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را برای شما علاقه مندان شرح داده و از تمامی قدم های مهم این مسیر برای شما صحبت نماید.

توصیه می کنیم حتما تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور اخذ-ویزای-تحصیلی-فرانسه

حداقل معدل برای تحصیل در فرانسه

شاید شما نیز با این سوال مواجه باشید که حداقل معدل برای تحصیل در فرانسه چقدر است؟ باید بگوییم که هر دانشگاه این کشور برای پذیرش در هر رشته در هر مقطع حداقل معدلی را در نظر گرفته است که با یکدیگر تفاوت هایی دارند؛ اما به طور شرط معدل برای تحصیل در فرانسه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد معدل 15 و برای دوره دکترا معدل 14 می باشد.

همانطور که گفتیم ممکن است برخی از دانشگاه ها معدلی بالاتر یا پایین تر را اعلام کرده باشند؛ پس حتما قبل از اقدام از این موضوع اطمینان خاطر کسب نمایید. نکته بسیار مهم اینکه معدل مقطع پیشین تاثیر قابل توجهی در پذیرش دانشجویان خواهد داشت، به همین خاطر معمولا با توجه به رقابتی که برای پذیرش وجود دارد معدل های بالاتری از حداقل معدل اعلامی مورد نیاز متقاضیان می باشد.

یقینا هرچه معدل بالاتری داشته باشید؛ شانس قبولی شما نیز افزایش خوبی پیدا می کند. اما این بدین معنی نیست که تحصیل در فرانسه با معدل پایین امکان نخواهد داشت؛ ما کار شما را سخت خواهد کرد. با داشتن معدل پایین شما باید دیگر سوابق و رزومه ای بسیار درخشان را به دانشگاه مدنظرتان ارائه کنید که اثر معدل کمتان را به حداقل رسانده و دانشگاه از آن چشم پوشی نماید. پس دقت داشته باشید که معدل در پذیرش جهت تحصیل در فرانسه اثر قابل توجهی را به دوش می کشد.

در مقالات زیر می توانید شرایط ورود به برخی از پردرخواست ترین رشته های تحصیلی در کشور فرانسه را نیز بدانید :

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه

یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در فرانسه برای دانشجویان خارجی امکان تحصیل در فرانسه رایگان می باشد که یکی مزیت بزرگ است. باید بگوییم که شرایط تحصیل رایگان در فرانسه فقط در دانشگاه های دولتی این کشور وجود دارد و دانشگاه های خصوصی شهریه تحصیلی را تمام و کمال از دانشجویان خود دریافت می نمایند . البته در مراکز خصوصی نیز اگر موفق به اخذ بورسیه نیز شوید به نوعی می توانید تحصیل رایگان را به دست آورید که در ادامه به آن می پردازیم. اما به طور کل باید توجه داشت که تحصیل رایگان در فرانسه به زبان فرانسوی وجود دارد و تحصیل به زبان انگلیسی با پرداخت شهریه همراه است. پس یکی از الزامات برای دستیابی به تحصیل رایگان در فرانسه، تسلط به زبان فرانسوی و تحصیل به این زبان است.

البته لازم به ذکر است که دوره دکترا به دلیل بین المللی بودن و نیاز به دسترسی به منابع بین المللی معمولا به زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی انگلیسی ارائه می شود و زبان آن تاثیری در هزینه آن ندارد؛ چون این مقطع در اکثر دانشگاه های فرانسه همراه با فاند و بورسیه می باشد. پس تحصیل در مقطع دکترا را می توان در اکثر مواقع رایگان در نظر گرفت و فقط پذیرش در آن مهم می باشد.

باتجربه ای که از سال ها فعالیت در زمینه مهاجرت داریم؛ توصیه می کنیم که عنوان شرایط کاریابی و کار در فرانسه را حتما مطالعه کنید چون کار دانشجویی در کمک مخارج شما بسیار مثمرثمر واقع می شود.

بورسیه های تحصیلی فرانسه

باید بگوییم که برای اکثر دانشجویان علاقمند به تحصیل در فرانسه چندان دستیابی به بورسیه های تحصیلی فرانسه اهمیت زیادی ندارد؛ چون می توان با یک پذیرش ساده نیز به تحصیل رایگان و بدون شهریه در دانشگاه های دولتی آن رسید. اما بازهم دانشجویانی هستند که در پی دریافت مزایای بیشتری در حین تحصیل خود می باشند.

جالب اینکه با وجود تحصیل رایگان در این کشور، هنوز هم دانشگاه ها و موسسات بسیاری اقدام به اعطای بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان ممتاز و واجد شرایط می نمایند که یک ویژگی بسیار ایده آل تحصیل در فرانسه است. این بورسیه ها در مراکز خصوصی شهریه و یا حتی شهریه و مخارج زندگی دانشجویان و در داشگاه های دولتی هزینه های اقامتی آنان را پوشش می دهد یا مبلغی را به آنان کمک می کند.

باید توجه داشته باشید که بورسیه های تحصیلی در فرانسه در اکثر موارد برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و به خصوص دوره دکترا در نظر گرفت می شوند و به نوعی دستیابی به آن برای مقطع کارشناسی بسیار سخت و یا غیر ممکن است. این بورسیه ها با شرایط و مزایای مختلفی ارائه می شوند که باید از طریق دانشگاه مقصد از آن ها مطلع شوید.

البته کارشناسان آی مهاجرتی در مطلب راهنمای جامع بورسیه های تحصیلی فرانسه به طور کامل و با جزئیاتی دقیق این موضوع را برای سال 2023 برایشما عزیزان جمع اوری و ارائه نموده اند.

French scholarships

دانشگاه های کشور فرانسه

به طور قطع در هرجایی که صحبتی در رابطه با دانشگاه های مطرح و معتبر جهان باشد اسمی از دانشگاه های کشور فرانسه نیز برده خواهد شد.

کشور فرانسه دانشگاه های قدیمی، معتبر و بسیاری سرشناسی را در خود جای داده است که هر دانشجویی در هرکجای جهان علاقمند به تحصیل و دریافت مدرک از آن ها می باشد.

اگر شما هم قصد تحصیل در فرانسه را دارید و شناخت کافی از دانشگاه های آن ندارید، به طور خلاصه بگوییم که دانشگاه های این کشور در ارائه و آموزش رشته های پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و اقتصاد از اعتبار بسیار بالایی بهره می برند و اخذ مدرک در این رشته ها از این مراکز یک موفقیت بسیار بزرگ می باشد.

برای شناخت دقیق و با جزئیات این مراکز عنوان بهترین دانشگاه های فرانسه بر اساس شهر را حتما مطالعه فرمایید.

اما در جدول زیر معتبرترین مراکز آموزشی فرانسه و رتبه آنان در جهان را مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاهرتبه در QS
دانشگاه PSL26
دانشگاه پلی تکنیک پاریس48
دانشگاه سوربن60
دانشگاه پاریس – ساکلی69
دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون111
دانشگاه پاریس تک174
دانشگاه پاریس سیته248
دانشگاه ساینس پو فرانسه259
دانشگاه پانتئون-سوربن پاریس 1300
دانشگاه گرونوبل آلپ317

هزینه های تحصیل در فرانسه

همانطور که بالا گفتیم تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان می باشد و هیچ گونه شهریه ای بابت تحصیل از دانشجویان خارجی و داخلی دریافت نمی شود؛ که از بزرگ ترین مزیت های تحصیل در فرانسه می باشد.

اما نکته قابل اینکه بازهم دانشجویان باید با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود سالانه از 150 تا 600 یورو را بابت هزینه ثبت نام و انجام امور اداری دفتری به دانشگاه بپردازند؛ که رقم ناچیزی می باشد.پ

اما در رابطه با شهریه دانشگاه های فرانسه به خصوص دانشگاه های خصوصی باید بدانید که اگر در این مراکز موفق به اخذ بورسیه نشوید؛ باید شهریه تحصیلی خود را کاملا پرداخت کنید؛ که مبالغی بالا و گران هستند. 

شهریه این دانشگاه ها با توجه به رشته، مقطع و زبان تحصیل متفاوت خواهد بود و می تواند سالانه از 5 هزار تا 50 هزار یورو و حتی در برخی موارد بیش تر را در بر بگیرد.

هزینه های تحصیل در فرانسه

اما باز هم این تمام هزینه های تحصیل در فرانسه نمی باشد و موضوع به همین جا ختم نمی شود. دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه باید سالانه مبالغی را جهت تهیه کتاب، تجهیزات و وسائل لازم برای تحصیل خود در نظر بگیرند که این موضوع با توجه به رشته و مقطع می تواند تفاوت های اساسی و قابل توجهی با یکدیگر داشته باشد. برای اطلاع از میزان این هزینه ها برای رشته های مختلف با کارشناسان ما در دفاتر تماس حاصل فرمایید.

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه یکی از اصلی ترین مباحث هزینه ها برای دانشجویان است؛ به خصوص که آنان در دانشگاه های دولتی پذیرفته شده و نیازی به پرداخت شهریه نداشته باشند. باید بدانید که این هزینه با توجه به محل زندگی و شهری که در آن ساکن هستید تفاوت خواهد داشت که به عوامل مختلفی مانند دانشگاه، شهر مورد نظر و سبک زندگی افراد بستگی دارد.

اگر قصد تحصیل در فرانسه را دارید؛ حتما پیش از اقدام اطلاعات لازم را در رابطه با هزینه ها و مخارج خود به دست آورید و تمامی پیش بینی های لازم را انجام دهید تا در حین انجام امور مهاجرتی و یا تحصیل در این کشور با هزینه ناگهانی و مشکل مالی مواجه نشوید. اما به طور کلی لازم است بدانید که هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ و مهم فرانسه به مراتب تفاوت قابل ملاحضه ای با شهرهای کوچک و روستاها دارد.

با توجه به تجاربی که طی این سال ها کسب نموده و اطلاعاتی که در حال حاضر داریم، یک دانشجو به طور متوسط ماهانه 250 تا 350 یورو را باید برای هزینه خوراک خود در نظر بگیرد و مخارج وی به طور کلی ماهانه می تواند از 700 تا 1700 یورو هزینه را در بر بگیرد. عنوان هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن تمام جزئیات هزینه ها و مخارج پیش روی شما برای امر مهاجرت و پس از آن اقامت در فرانسه را کاملا با جزئیات در اختیارتان قرار می دهد؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

ویزای تحصیل در فرانسه

همان گونه که در بالا اشاره کردیم دستیابی به تحصیل در فرانسه و اخذ مدرک از مراکز آموزشی و دانشگاه های آن علاوه بر اخذ پذیرش و قبولی در یکی از دانشگاه های این کشور، به اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز نیاز دارد تا اجازه حضور و تحصیل در فرانسه از سوی دولت این کشور برای شما صادر گردد. به همین خاطر شما باید پس از اخذ قبولی از سوی دانشگاه های این کشور برای دریافت ویزای تحصیل در فرانسه نیز اقدام نمایید.

دریافت ویزای تحصیلی فرانسه نیاز به ارائه مدارک مورد نیاز سفارت این کشور به کارگزاری مربوطه یا سفارت را دارد که باید حتما پیش از اقدام به طور کامل و دقیق و به صورت به روز از آن ها مطلع گردید؛ چون هرگونه نقص یا ایراد در ارائه مدارک درخواست شما را رد خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما عنوان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا با مراحل و شیوه اخذ ویزا تحصیلی آشنا شوید.

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب تلاش نموده تا صفر تا صد تحصیل در فرانسه را خلاصه به شما عزیزان ارائه نمایند. در صورت نیاز به مشورت بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در فرانسه 2023 با کارشناسان ما در دفاتر تهران شعبه غرب و شعبه مرکزی یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید. 

ضمنا عنوان 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز به رایگان در سایت موسسه در اختیار شما قرار داده ایم که علاوه بر شیوه تحصیل می تواند مسیرهای دیگر رسیدن به مهاجرت به این کشور را نیز پیش رویتان قرار دهد.

سوالات پر تکرار شرایط تحصیل در فرانسه 2023

چنانچه مطلبی در رابطه با شرایط تحصیل در فرانسه 2023 وجود دارد که پاسخ آن را در متن بالا نیافته اید ، می توانید با درج پرسش خود در باکس دیدگاه پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن از کارشناسان ما دریافت کنید.

 

بله، دانشجویان خارجی علاقمند می توانند با کسب قبولی در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل رایگان مشغول شوند.

بله، یکی از بهترین روش های مهاجرت و تحصیل در فرانسه شرکت در دوره های زبان فرانسوی در این کشور می باشد.

باید بگوییم که این موضوع به شرایط مختلفی بستگی دارد و نمی توان برای همه یک مبلغ یکسان را در نظر گرفت؛ اما ماهانه هزینه یک دانشجو می تواند از 700 تا 1700 یورو متغیر باشد.

تحصیل در دوره کارشناسی در فرانسه 3 سال، در دوره کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال و در دوره دکترا 3 تا 6 سال طول می کشد.

خیر، به هیچ عنوان این امکان وجود نخواهد داشت، شما باید بتوانید در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرفته شده و پس از آن ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورید.

در ویدیوهای زیر نیز می توانید تجربه درخشان ما در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی را مشاهده کنید:​

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه