تحصیل در مدارس اسپانیا

تحصیل در مدارس اسپانیا می تواند فرصت ایده آل برای آموزش و رشد فرزندان شما جهت رسیدن به آینده ای هرچه درخشان تر باشد و حرفه آنها تضمین کند . تحصیل فرزندان در مدارس کشورهای مطرح ، بستری را برای آشنایی آن ها با سایر سبک های آموزشی و علم روز دنیا ایجاد می کند که به واسطه آن از تجربیات و علم مربیان در سطح بین المللی بهره مند می شوند.

تحصیل در مدارس اسپانیا می تواند تجربه جدیدی را برای افراد رقم بزند و آن ها را با زبان و فرهنگ های مختلف در این کشور آشنا کند. در این مقاله از مجموعه آی مهاجرتی، در مورد شرایط و چگونگی تحصیل در مدارس اسپانیا صحبت خواهیم نمود و همچنین در مورد چگونگی تحصیل دبیرستان در اسپانیا و هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می دهیم.

تحصیل در مدارس اسپانیا

آیا با تحصیل در مدارس اسپانیا امکان اقامت اخذ اقامت برای خانواده وجود دارد ؟ خیر این امکان با تحصیل فرزند برای والدین وجود ندارد.

فهرست مطالب

حتما برایتان سوال پیش آمده است که افراد زیر 18 سال چگونه می توانند به اسپانیا مهاجرت کنند؟ روش های مختلفی برای مهاجرت این افراد وجود دارد که یکی از آن ها، از طریق تحصیل در مدارس اسپانیا است و فرد با پذیرش گرفتن از مدارس این کشور می تواند به خاک اسپانیا وارد شود.

 والدین می توانند با داشتن دعوتنامه برای مدت محدودی به این کشور سفر و در کنار فرزندشان زندگی کنند ف از این رو چنانچه به دنبال دریافت اقامت اسپانیا از طریق تجصیل در مدارس این کشور هستید ، باید بگوییم که امکان پذیر نبوده و با مطالعه عنوان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا سایر مسیرهای های ممکن را بررسی نموده و یا با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

شرایط ثبت نام در مدارس اسپانیا

سیستم مدارس اسپانیا به این صورت است که تحصیل از سن 6 تا 16 سالگی اجباری بوده و بنا بر قوانین حاکم بر آموزش این کشور، افراد خارجی نیز حق تحصیل در این کشور را دارند، این حقوق شامل بهره مندی از آموزش های پایه، رایگان و اجباری است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل در مدارس اسپانیا+ پادکست

با دریافت مشاوره از کارشناسان ما در آی مهاجرتی و تماشای این ویدیو می توانید با تحصیل در مدارس اسپانیا به خوبی آشنا شوید.

فایل پادکست نیز جهت دانلود برای شما عزیزان قرار داده شده است که بتوانید در هر زمان به ان دسترسی داشته باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور تحصیل در مدارس اسپانیا
تحصیل در مدارس اسپانیا

افرادی که قصد دارند فرزندشان را برای تحصیل در مدارس اسپانیا به این کشور بفرستند، باید مدارکی مانند مدرک اقامت، شناسنامه فرد، شناسنامه والدین، گواهی پزشکی و NIE را برای ثبت نام ارائه دهند ، همچنین به شرایط سنی نیز باید اشاره نمود که در صورتیکه فرد زیر 18 سال باشد، بایدحتما تحت سرپرستی یا قیومیت قرار بگیرد.

در صورتی که والدین نتوانند دانش آموز را همراهی کنند ، مدرسه بین المللی که فرد برای تحصیل در اسپانیا انتخاب کرده است ، مسئولیت های او را بر عهده می گیرند . مقاله صفر تا صد تحصیل در اسپانیا توسط کارشناسان این مجموعه، به هدف اطلاع شما از تمام مراحل و شرایط تحصیل در این کشور تدوین شده است، به این امید که گامی در راستای تحقق اهداف شما برداشته باشیم . بنابراین مطالعه ان را نیز جهت اگاهی هرچه بیشتر از سیستم اموزشی این کشور از دست ندهید.

تحصیل در دبیرستان های اسپانیا

بخشی از شرایط تحصیل در مدارس به تحصیل در دبیرستان های اسپانیا مربوط می شود و خوب است بدانید که بنا بر قوانین حاکم بر سیستم مدارس اسپانیا افراد خارجی زیر 18 سال حق تحصیل در این کشور دارند و دروسی متشکل از بخش های اجباری و اختیاری را پشت سر می گذارند . از جمله دروس اجباری می توان به ریاضیات، تاریخ، علوم طبیعی، تربیت بدنی، جغرافیا، زبان اسپانیایی و ادبیات اشاره کرد و در بخش اختیاری دروسی همچون علوم کامپیوتر، فیزیک، شیمی، زمین شناسی، هنرهای زیبا، ادبیات اسپانیایی و موسیقی وجود دارند.

تحصیل در دبیرستان های اسپانیا

همچنین از شرایط تحصیل در دبیرستان های اسپانیا باید گفت که اگر فرد تصمیم داشته باشد سال سوم دبیرستان را در یکی از مدارس این کشور بگذراند، باید تاییدیه مدرک از طرف وزارت آموزش این کشور را دریافت کرده باشد . 

برای این منظور لازم است فرم رسمی ارائه شده توسط وزارت را که در سفارت اسپانیا یا در سایت وزارت آموزش و علوم موجود است تکمیل نموده و نتایج مدرسه فرد متقاضی تحصیل در مدارس اسپانیا در مقطع سوم دبیرستان، نیز ارائه گردد.

تکمیل این مراحل حدود 3 ماه زمان می برد و بهتر است که قبل از وارد شدن به خاک اسپانیا این مراحل را پشت سر بگذارید ، زیرا ممکن است فرد در مدرسه پذیرش نشود و در این صورت حتی اگر مدارک رسمی و مورد تایید وزارت آموزش اسپانیا را داشته باشید، امکان تحصیل برایتان وجود نداشته باشد.

سال تحصیلی در اسپانیا از اواسط سپتامبر تا اواخر ژوئن می باشد و در حوالی کریسمس و عید پاک، دانش آموزان تعطیل هستند و از نظر ساعت تحصیل، برخی از مدارس این کشور از ساعت 9 تا 17 فعالیت دارند و برخی دیگر 9 تا 14، که بستگی به قوانین مدرسه دارد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان در مدارس اسپانیا

در ادامه مقاله تحصیل در مدارس اسپانیا خوب است بدانید امکان تحصیل رایگان در مدارس اسپانیا وجود دارد و در صورتی امکان پذیر است که فرد در مدارس دولتی مشغول به تحصیل شود، شاید جالب باشد بدانید که این قانون حتی برای خانواده های مهاجر که به صورت غیر قانونی در این کشور ساکن هستند، صدق می کند.

 مدارس دولتی از بهترین مدارس اسپانیا هستند و معمولا تدریس در آن ها به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی می باشد که از نظر سطح آموزش در تمامی جهان کاربرد داشته و علاوه بر این امکانات و تجهیزات آموزشی خوبی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

همواره دقت داشته باشید که تحصیل در مدارس خصوصی نیازمند پرداخت شهریه است.

 
تحصیل رایگان در مدارس اسپانیا​

مدارس خصوصی در کشور اسپانیا

مدارس خصوصی در کشور اسپانیا به دلیل دریافت شهریه از دانش آموزان از امکانات آموزشی جدیدتر و با کیفیت تری برخوردار هستند و از سیستم های پیشرفته آموزشی کمک می گیرند . از این رو افرادی که مشتاق هستند فرزندشان به تحصیل در مدارس اسپانیا و به زبان انگلیسی مشغول شوند، مدارس خصوصی این کشور گزینه مناسبی برایشان خواهد بود.

 سیستم مدارس اسپانیا در مدارس خصوصی با برنامه های فوق العاده زیادی همراه است که به واسطه آنها می توان مهارت های زیادی را یاد گرفت و برای آینده دانشگاهی خود برنامه ریز کرد . بسیاری از مدارس خصوصی در اسپانیا محل تحصیل افراد برجسته جهان بوده اند که نشان از سبک ویژه آموزش در این مراکز دارد . البته باید نمی توان هزینه های بالای آن را نیز نادیده گرفت.

مدارس بین المللی در اسپانیا

نمونه دیگری از مدارس در اسپانیا وجود دارد که دانش آموزان بین المللی می توانند در آن ها مشغول به تحصیل شوند، این مدارس که با نام مدارس بین المللی در اسپانیا یا بوردینگ اسکول شناخته می شوند، برای دانش آموزان خارجی که به زبان اسپانیایی تسلط ندارند و قصد تحصیل در مدارس اسپانیا را دارند، گزینه ای بسیار عالی است و با پرداخت شهریه آموزش سطح بالا و با کیفیت را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

ممکن است مدارس بین المللی در اسپانیا به عنوان مدارس شبانه روزی نیز شناخته شوند که با دریافت هزینه بالاتر امکانات لازم جهت اقامت دانش آموز را نیز در اختیار وی قرار می دهند ، تدریس در این مدارس به جز زبان انگلیسی، به زبان فرانسوی و آلمانی نیز ارائه می گردد و شهریه آن ها بستگی به شهری که در آن واقع شده اند، دارد . هزینه مدارس بین المللی در اسپانیا در شهرهای بزرگ بیشتر است، از جمله امکاناتی که اکثر این مدارس دارند عبارتند از:

  • کتابخانه
  • آزمایشگاه
  • کافه تریا
  • باشگاه بدنسازی
  • استخر
  • زمین بازی
  • سالن غذا خوری
  • قفسه های قفل دار
  • خوابگاه و محل اقامت

نام برخی از بهترین مدارس بین المللی اسپانیا، به همراه شهری که در آن واقع شده اند، در جدول گردآوری شده است:

نام مدرسهشهر
مدرسه آمریکایی بارسلونابارسلونا
مدرسه ایتالیایی بارسلونابارسلونا
مدرسه بریتانیایی بارسلونابارسلونا
دویچه شوله مادریدمادرید
لیسه فرانسه مادریدمادرید
مدرسه اسکاندیناوی مادریدمادرید
مدرسه نوا سان لندمالاگا
کالج بریتانیامالاگا
مدرسه بین المللی شله هامرمالاگا
خانه کمبریجوالنسیا
کالج کاکستونوالنسیا
مدرسه آمریکایی والنسیاوالنسیا

پیشنهاد میکنیم با مطالعه عناوین زیر تحصیل و آموزش در کشور اسپانیا را هرچه بیشتر بشناسید:

هزینه تحصیل در مدارس اسپانیا

برای تحصیل در مدارس اسپانیا، هزینه ها بسیار مهم و تعیین کننده هستند و اطلاع از آن ها به شما کمک می کند بتوانید آگاهانه تر تصمیم گیری کنید ، هزینه تحصیل در مدارس اسپانیا بستگی به نوع مدرسه و مکان قرار گیری آن دارد . هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی اسپانیا، بستگی به مقطع تحصیلی و شرایط مدرسه از 15 تا 40 هزار یورو متغیر است و برای مدارس بین المللی باید به صورت تقریبی از 8 تا 16 یورو را مدنظر داشته باشید.

در ادامه، شما را به خواندن مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا که توسط مجموعه آی مهاجرتی تدوین شده است دعوت می کنیم، در این مقاله به طور مفصل به بررسی هزینه های لازم برای زندگی و وارد شدن به این کشور پرداخته ایم که اطلاع داشتن از آن، برای افرادی که قصد وارد شدن به خاک این کشور را دارند ضروری است.

ویزای دانش آموزی اسپانیا

ویزای دانش آموزی اسپانیا

در این بخش از مقاله تحصیل در مدارس اسپانیا، به بررسی ویزای دانش آموزی در این کشور می پردازیم، نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که ویزای دانش آموزی اسپانیا مربوط به افراد زیر 18 سال است و با ویزای افراد بالای 18 سال تفاوت دارد، علت این تفاوت به خاطر این است که دانش آموزان زیر 18 سال در این کشور اجازه کار ندارند، در حالی که افراد بالای 18 سال می توانند مجوز کار دریافت کنند، به همین علت ویزای آن ها متفاوت است.

مدارک ویزای دانش آموزی

منظور از مدارک ویزای دانش آموزی، مدارکی است که برای ویزای تحصیلی دبیرستان اسپانیا یا دیگر مقطع های تحصیلی مربوط به رده سنی زیر 18 سال در این کشور لازم است، عبارتند از:

  • اصل و کپی پاسپورت
  • اصل و کپی شناسنامه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه تمکن مالی
  • اصل و کپی نامه پذیرش مدرسه
  • ارائه اصل و کپی فرم درخواست ویزای ملی
  • اثبات داشتن مکان اقامت
  • اجازه خروج از کشور که توسط والدین باید صورت گیرد
  • ارائه بیمه نامه معتبر
  • ارائه رزرو نامه پرواز و بلیط اسپانیا

در این مقاله ما شرایط تحصیل در مدارس اسپانیا را مورد بررسی قرار دادیم تا در جریان کامل قوانین و مدارک لازم قرار بگیرید، ضمنا مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا که توسط همین مجموعه تهیه شده است می تواند برایتان بسیار کمک کننده و سودمند باشد، خواندن آن را از دست ندهید، علاوه بر این می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز تماس بگیرید ، این مجموعه شما را در تمام مراحل همراهی می کند و می توانید آسوده خاطر به این کشور مهاجرت کنید.

سوالات پرتکرار تحصیل در مدارس اسپانیا

آی مهاجرتی در راستای اجرای موفق پرونده های مهاجرتی تمامی تجربه و دانش خود را به کار میگیرد تا نتیجه مثبت بدست بیاید، شما میتوانید تمامی سوالات خود را در زمینه مهاجرت و یا همین موضوع تحصیل در مدارس اسپانیا از میان سوالات متداول انتهای مقالات یا تماس تلفنی با کارشناسان مجموعه ما پاسخ بدهید.

خیر، چنین امکانی وجود ندارد. خانواده می توانند با دریافت دعوتنامه به این کشور سفر کنند و به طور موقت در کنار فرزند خود زندگی کنند.

 مدارس دولتی، مدارس خصوصی، مدارس بین المللی یا شبانه روزی از انواع مدارس جهت تحصیل در مدارس اسپانیا هستند.

 در مدارس دولتی، تدریس به زبان اسپانیایی است.

 در مدارس بین المللی اسپانیا، تدریس به زبان های مختلفی انجام می شود، برخی به زبان آلمانی، برخی به زبان فرانسوی و برخی دیگر به زبان انگلیسی، تدریس می کنند.

 در مدارس خصوصی اسپانیا، تدریس به زبان انگلیسی است.

با تماشای ویدیوهای زیر در می یابید که رسیدن به ویزای تحصیلی در آی مهاجرتی امری آسان است:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه