تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه انتخاب بسیاری از ایرانیانی است که قصد مهاجرت به این کشور را داشته و یا هم اکنون در این کشور زندگی می کنند . این افراد با ثبت نام فرزند خود در مدارس ایرانی می کوشند تا فرزندانشان تغییرات مهاجرت را کمتر حس کرده و در محیطی بسیار شبیه و نزدیک به مدارس داخل کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

دانش آموزان با تحصیل در مدارس ایرانی در ترکیه با شک تحصیلی بسیار کمی مواجه شده و افت تحصیلی را به صورت قابل توجهی تجربه نمی کنند . کارشناسان تیم آی مهاجرتی در ادامه این مدارس را بهتر و کامل تر به شما معرفی خواهند نمود.

تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

دانش آموزان با تحصیل در مدارس ایرانی در ترکیه کاملا دروس را بر اساس آموزش و تحصیل کشورمان فرا گرفته و در نهایت مدرکی ایرانی کسب می کنند.

فهرست مطالب

این مدارس که به مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشهور هستند؛ کاملا از سیستم آموزشی داخل کشور پیروی کرده و به نوعی دانش آموز احساس نمی کند که در یک مدرسه خارج از کشور در حال تحصیل است. تحصیل در این مدارس به خصوص در مقاطع دبستان بسیار برای دانش آموزان مناسب است تا بتوانند به طور آهسته خود را با تغییرات خارج از کشور وفق دهند و با شک تحصیلی مواجه نشوند.

در این مدارس زبان فارسی به دانش آموزان آموزش داده می شود تا آنان زبان مادری خود را فراموش نکنند و همچنین زبان ترکی و انگلیسی نیز برای ادامه زندگی در کشور ترکیه با آنان تمرین و کاملا تدریس می شود. ضمنا در مقاله مهاجرت تحصیلی به ترکیه تمامی شرایط، قوانین و مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های ترکیه و چگونگی پذیرش در آن ها را تمام و کمال برای شما قرار داده ایم؛ حتما این مطلب را مطالعه فرمایید.

شرایط ثبت نام در مدارس ایرانی ترکیه

تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه برای خانواده های ایرانی که به زبان ترکی تسلط ندارند و قصد دارند طبق سیستم آموزش ایران فرزندانشان آموزش دیده و پس از مدتی به کشورمان بازگردند یک انتخاب بسیار مناسب و عالی است. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

تقویم آموزش و تحصیل این مدارس مطابق با برنامه آموزش در کشورمان بوده و تمامی دروسی که در داخل کشور به کودکان آموزش داده می شود ، تدریس می شوند.

یکی از شرایط ثبت نام در مدارس ایرانی ترکیه این است که باید تمام مدارک تحصیلی فرزندشان دارای مهر وزارت آموزش و پرورش ایران باشد و آنان حتما دارای تابعیت ایران باشند. ضمن اینکه باید کودک و والدینش دارای اقامت رسمی و قانونی ترکیه باشند تا اجازه ثبت نام به آن ها داده شود.

زبان آموزش در این مدارس فارسی می باشد و زبان ترکی نیز به صورت اضافه برنامه به آن ها آموزش داده می شود تا پس از دو تا سه سال آن ها کاملا به زبان ترکی نیز تسلط پیدا کنند. روند ثبت نام نیز دقیقا مطابق با ایران است؛ یعنی شما باید تا اوایل ماه تیر کارت اقامت خود را دریافت کرده باشید تا بتوانید برای ثبت نام مدرسه اقدام کنید و تا مهرماه و زمان شروع مدرسه تمامی مراحل ثبت نام را پشت سر گذاشته باشید.

والدین عزیز می توانند با مطالعه مقاله روش های مهاجرت به ترکیه ، کاملا شرایط خود برای نقل مکان و مهاجرت به این کشور و دریافت کارت اقامت را بررسی کنند و بهترین روش را برگزیده و در نهایت اقدام نمایند.

مدارس ایرانی در استانبول ترکیه

مدارس ایرانی در استانبول ترکیه

مدارس ایرانی در کشور ترکیه در دو شهر استانبول و آنکارا واقع شده اند که مدارس ایرانی در استانبول ترکیه شامل مجتمع آموزشی فجر ایرانیان و مجتمع آموزش نور معرفت می شود و ثبت نام در آن ها برای ایرانیان بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر از مدارس بین المللی و مدارس شبانه روزی می باشد . مجتمع آموزشی فجر ایرانیان در شهر استانبول دارای دو شعبه می باشد که شعبه اصلی این مدرسه در منطقه سلطان احمد و شعبه دوم آن در منطقه توپکاپی استانبول قرار گرفته است. همچنین مجتمع آموزش نور معرفت در خیابان دیوان یولو ( سلطان احمد ) ، فرعی عمران اوکتم ( عدلیه سرای ) ، کوچه ترزی واقع شده است.

مدارس ایرانی در استانبول مانند کشورمان در شیفت های صبح برقرار بوده و برنامه های عصر مربوط به کلاس های اضافه برنامه و تقویتی است . همچنین به خاطر تعداد دانش آموزان نه چندان زیاد این مدارس کلاس های به صورت مختلط پسرانه و دخترانه برگزار می شود و در صورت تکمیل ظرفتی هرکدام از جنسیت ها کلاس ها جداگانه برگزار خواهد شد.

اما چنان چه به تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه علاقمند نیستید؛ می توانید تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه را نیز مد نظر قرار دهید که از مدارس نمونه و باکیفیتی نیز بهره می برند. در مقاله مربوطه تمامی شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام و پذیرش دراین مدارس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدرسه فجر ایرانیان استانبول

مدرسه فجر ایرانیان استانبول در سال 1263 هجری شمسی در سال های پایانی دولت عثمانی در شهر استانبول تاسیس شد. پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران این مدرسه به عنوان یک مدرسه دولتی کشور ایران در ترکیه همچنان به فعالیت خود ادامه داد. همانطور که گفتیم این مدرسه دارای دو شعبه می باشد که شعبه اصلی در منطقه سلطان احمد و شعبه دوم در منطقه توپکاپی واقع شده است.

این مدرسه بیش از 100 سال است که در حال خدمت رسانی به خانواده های ایرانی در کشور ترکیه می باشد. سیستم آموزشی مدرسه فجر کاملا منطبق با سیستم آموزشی کشورمان است و شرایط دسترسی دانش آموزان را به کلیه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان فراهم آورده است. در این مدرسه دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه ‌های ترکیه آماده می شوند.

همچنین این مدرسه برای دانش آموزان سرویس های رفت و برگشت به مدرسه و منزل را در نظر گرفته است و کاملا بر روی فعالیت آن ها نظارت می کند. ضمنا دانش آموزان پسر و دختر برای شرکت در کلاس ها و حضور در مدرسه دارای لباس های فرم خاصی هستند که توسط مدرسه تعیین می شود. شهریه تحصیل در مقاطع مختلف این مدرسه به شرح زیر است:

مقطعپیش دبستانیابتداییراهنماییدبیرستان
شهریه450 دلار500 دلار650 دلار850 دلار

 

مدرسه نور معرفت در استانبول

مدرسه نور معرفت در استانبول یک مجتمع بین المللی به زبان پارسی می باشد که در این مجتمع آموزشی کتاب های سیستم آموزشی ایران تدریس می شود. علاوه بر این برای دانش آموزان دوره های زبان انگلیسی و دوره های ورزشی نیز در نظر گرفته شده و این مجتمع آموزشی دارای رشته های هنرستانی هم چون سینما، گرافیک، نقشه کشی، معماری، گردشگری، تربیت بدنی، حسابداری و غیره نیز می باشد.

مجتمع آموزشی بین المللی نور معرفت استانبول بر اساس روش های آموزشی نوین و مدرن در سطح بین المللی اداره می شود. در این مدرسه علاوه بر آموزش دروس اصلی به زبان پارسی، دوره های آموزش زبان ترکی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا بتوانند در حین تحصیل خود این زبان را نیز آموزش دیده و در کشور ترکیه به راحتی زندگی کنند.

دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را می توانند در این مدرسه پشت سر بگذارند و لازم به ذکر است که شهریه تحصیلی این مدرسه از پایه اول تا یازدهم سالانه 7 هزار دلار و شهریه مقطع دوازدهم 12 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

آیا کشور ترکیه را می شناسید؟!؟ مطالب زیر شما را به شناخت مناسبی از این کشور و مردم آن خواهند رساند.

مدارس ایرانی در آنکارا ترکیه

تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه علاوه بر شهر استانبول در شهر آنکارا نیز در دسترس می باشد. جالب این است که تا پیش از سال 98 مدارس ایرانی در آنکارا ترکیه فقط به یک مدرسه ختم می شد؛ اما در حال حاضر دو مدرسه در دسترس شهروندان ایرانی قرار دارد که به شرح زیر می باشند:

  • مجتمع آموزشی 22 بهمن که در خیابان قاضی عثمان پاشا شهر آنکارا، خیابان رشید غالب، کوچه شاعرلر، پلاک 15 واقع شده است. شماره های تماس این مرکز : 4478350 – 4461384 – 0312 می باشد.
  • مدرسه غیرانتفاعی فرهنگ که در آنکارا، چایانکا، محله ایلک بهار، کوچه 596، پلاک 17 واقع شده است و شماره های تماس آن 52 23 491 312 90+ می باشد.

تمامی ضوابط و قوانین این مدارس در آنکارا نیز کاملا وابسته و پیرو شرایط و قوانین آموزش و تحصیل در کشورمان است و حتما توصیه می کنیم که از طریق مشاورین آی مهاجرتی و ارائه مدارک فرزندان خود شرایط پذیرش در هریک از مدارس ایرانی ترکیه را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

وبینار تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه و به طور کل تحصیل در خارج از کشور یک تغییر بزرگ و حساس بوده که نتایج حاصل از آن تعیین کننده آینده کاری ، مالی و به معنای کلی زندگی شما می باشد . 

پس داشتن اطلاعات دقیق ، درست و به روز در این انتخاب تاثیر بسیاری خواهند داشت و شما را به آنچه که تشکیل دهنده آینده تان است ، هدایت خواهد نمود.

در این وبینار می توانید به تمامی جزئیات لازم در این باره برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل-در-ترکیه

مدرسه 22 بهمن آنکارا

مدرسه 22 بهمن آنکارا امکان تحصیل دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی را دارد و سیستم آموزشی آن بر اساس نظام آموزشی کشورمان می باشد. فقط به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان که در حال حاضر کمتر از 200 دانش آموز است؛ کلاس ها در تمامی پایه های به صورت مختلط برگزار می شود.

این مدرسه یکی از بهترین گزینه های جهت تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه می باشد و علاوه بر دروس اصلی و آموزش کتاب های هر مقطع کلاس های فوق برنامه متعددی در بیش از 20 کلاس فوق برنامه از جمله در زمینه های موسیقی، IT، رباتیک، محاسبات پیشرفته ریاضی، آزمایشگاه شیمی و غیره برگزار می شود.

زبان آموزش در این موسسه نیز به زبان پارسی بوده و کلاس های اضافه برای یادگیری دوره های زبان ترکی و انگلیسی نیز برای تمامی دانش آموزان در تمامی مقاطع در دسترس است. ضمنا شهریه تحصیلی سالانه در مدرسه 22 بهمه به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلی ابتدایی متوسطه اول(راهنمایی) متوسطه دوم(دبیرستان)
شهریه 490 دلار 612 دلار 857 دلار
 

مدرسه غیرانتفاعی فرهنگ آنکارا

مدرسه غیرانتفاعی فرهنگ آنکارا یکی از مدارس تازه تاسیس و تازه کار در کشور ترکیه می باشد که دسترسی به تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه را برای خانواده های ایرانی راحت تر کرده است. این مدرسه از سال 98 شروع به کار کرده و تاکنون به خاطر شرایط کرونا و قرنطینه موفق به برگزاری حضوری کلاس های خود نشده است.

اما از سال تحصیلی جدید تحصیل به صورت حضوری نیز در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای دانش آموزان امکان پذیر می شود. طبق آخرین اعلام شهریه تحصیل در این مدرسه 2 هزار دلار اعلام شده است که البته از دیگر مدارس ایرانی گران تر است زیرا به عنوان یک مدرسه غیر انتفاعی شناخته می شود.

مدارس آنلاین ایرانی در ترکیه

یکی دیگر از روش های تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه شرکت و ثبت نام در مدارس آنلاین ایرانی در ترکیه می باشد که امکان تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را برای دانش آموزان فراهم می آورد. 

در مدارس آموزش از راه دور، تعامل و ارتباط سازنده‌ای میان دانش‌آموزان و معلمین وجود دارد و همین ویژگی باعث خواهد شد تا دانش‌آموزان با کیفیت بهتری دروس خود را مطالعه کنند و در امتحانات نیز با انگیزه و تمرکز بیشتری شرکت کنند.

در آموزش حضوری دانش‌آموزان تنها به کتب درسی، جزوات و نکات ذکر شده از سوی معلمین دسترسی داشتند اما با شرکت در کلاس‌ های آنلاین علاوه بر منابع ذکر شده از ویدیوهای آموزشیِ ضبط شده و همچنین تصاویر مرتبط با مباحث درسی نیز بهره‌مند خواهند شد. از معتبرترین مدارس راه دور در ترکیه باید به مدرسه آموزش از راه دور صبا و مدرسه ثمین اشاره کرد.

مدارس آنلاین ایرانی در ترکیه

جهت اطلاع بیش از شرایط مدارس آنلاین ایرانی در ترکیه و همچنین تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز تماس حاصل نمایید. ضمنا مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 نیز اطلاعات کاملی در رابطه با پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور به شما ارائه خواهند کرد.

سوالات پر تکرار تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

این مطلب اطلاعات لازم در رابطه با تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه را در اختیار شما عزیزان قرار داد؛ در ادامه ما به سوالاتی که دراین باره بیشتر برای متقاضیان وجود دارد پاسخ خواهیم داد . شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح و در اسرع وقت پاسخ مشاورین ما را دریافت نمایید.

 

دانش آموزان با تحصیل در مدارس ایرانی در ترکیه کاملا دروس را بر اساس آموزش و تحصیل کشورمان یاد گرفته و در نهایت مدرکی ایرانی کسب می کنند؛ همچنین برای تحصیل در دانشگاه های تریکه آماده می شوند و ضمن اینکه زبان پارسی و مادری خود را فراموش نکرده و به زبان های ترکی و انگلیسی نیز تسلط پیدا خواهند کرد.

زبان اصلی آموزش زبان فارسی می باشد؛ اما زبان های ترکی و در صورت درخواست انگلیسی نیز ارائه می شوند.

خیر برای دستیابی به تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه حتما باید قیم یا والدین دانش آموز دارای اقامت کشور ترکیه باشند.

مدارس ایرانی در شهر استانبول شامل مجتمع آموزشی فجر ایرانیان و مجتمع آموزش نور معرفت می شود.

مدارس ایرانی ها در شهر آنکارا شامل مدرسه 22 بهمن آنکارا و مدرسه غیرانتفاعی فرهنگ آنکار می شود.

در ادامه نیز می توانید تجربه همکاری با آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه