تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به دلیل نیازهای روزافزون در جهان ، در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب ها برای دانشجویان بین المللی می باشد . امروزه بسیاری از دانشگاه های دندانپزشکی کشور ترکیه به دلیل وجود سطح علمی بالا، هزینه های تحصیلی پایین و به کارگیری آخرین متد روز دارای شهرت جهانی می باشند.

در سال های اخیر دانشگاه های ترکیه کیفیت تحصیلی بسیار خوبی را از خود نشان داده و دولت این کشور نیز ساز و کار های زیادی را جهت تسهیل اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان خارجی انجام داده است.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

با انتخاب تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می توانید برای ادامه تحصیل و یا کار به کشورهای مطرح اروپایی وارد شوید.

فهرست مطالب

با توجه به این که امروزه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه مورد توجه طیف وسیعی از افراد قرار گرفته سعی داریم تا حد امکان در این مقاله بدین موضوع بپردازیم، شما می توانید جهت کسب اطلاعات کامل تر یا شروع روند مهاجرت تحصیلی خود از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه، امکان دریافت مدارک تحصیلی بسیار معتبر در سطح بین المللی پس از اتمام تحصیلات بوده و با دارا بودن این مدارک شما می توانید به راحتی و در هر کشوری به انجام شغل خود بپردازید.

به صورت کلی پروسه ورود به بازار کار از طریق رشته دندانپزشکی ترکیه دارای شرایط و ضوابط خاصی بوده که ما تمامی این موارد را در عنوان شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه قرار داده ایم؛ حتما جهت آشنایی بیشتر با بازار کار این کشور مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

آزمون ورودی دندانپزشکی ترکیه

پذیرش در اکثر دانشگاه های دولتی این کشور به عملکرد شما در آزمون ورودی دندانپزشکی ترکیه، YÖSیا SAT بستگی دارد؛ این دو آزمون دارای اعتبار بسیار بالایی بوده و تقریبا برای ورود به هر دانشگاه دولتی الزامی هستند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تاریخچه آزمون یوس به حدود 10 سال پیش باز گشته و عموما یکی از معتبرترین معیارها برای ورود به دانشگاه های ترکیه بوده که با بررسی موارد مختلف سطح تحصیلی دانش آموزان را تعیین می‌ کند.

این آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی در ترکیه شامل دو بخش اصلی ریاضیات، هوش و مهندسی و همچنین تسلط به زبان ترکی بوده و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است؛ جهت آشنایی بیشتر با این آزمون توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان آزمون یوس رشته های پزشکی در ترکیه را مطالعه فرمایید.

در کنار این امتحان ورودی دندانپزشکی در ترکیه، گزینه دیگری نیز به نام آزمون SAT وجود داشته که آمادگی دانش‌ آموزان دبیرستانی را برای پیوستن به دانشگاه اندازه ‌گیری کرده و عموما زبان این آزمون، انگلیسی بوده و برای دانشجویانی که کمتر به زبان ترکی مسلط هستند مناسب می باشد؛ شما می توانید اطلاعات کامل در مورد این آزمون را در مقاله آزمون ست SAT در ترکیه مطالعه فرمایید.

همچنین امروزه بسیاری از دانشگاه های خصوصی در ترکیه وجود داشته که با معدل، رزومه تحصیلی، توصیه نامه و… متقاضیان را پذیرش کرده و شما می توانید بدون انجام آزمون های ورودی به دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه وارد شده و با حذف پروسه آزمون، روند قبولی خود را تسریع بخشید.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

ادامه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

ادامه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه حدود پنج سال به طول انجامیده اما در صورتی که متقاضی به زبان ترکی تسلط کافی نداشته باشد، باید یک سال اضافه را که به عنوان «سال آمادگی زبان» بگذراند؛ به صورت کلی طی این پنج سال برنامه های متنوعی به دانشجو آموزش داده شده که وی را برای ورود به بازار کار آمده می کند . طبق شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در سال های اول و دوم تحصیل در این رشته دانشجویان علوم پایه شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات و همچنین علوم پایه پزشکی مانند آناتومی و فیزیولوژی را مطالعه کرده و بیشتر دروس را به صورت نظری فرا می گیرند . پس از آن دانشجویان از سال سوم به بعد شروع به دریافت مواد دندانپزشکی کرده و با تکیه بر علوم پایه مانند درمان ترمیمی دندان، درمان جبرانی دندانپزشکی، علوم بهداشتی و کاربردهای کامپیوتری و پرتو درمانی برای دهان و دندان دانش و تجربیات خود را گسترش می دهند.

در نهایت بر اساس شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، دانشجو در سال های آخر تحصیل خود در دانشکده به مرحله عملی رفته و با کارورزی در کلینیک ها و آزمایشگاه هایی که دانشگاه ها در اختیار دانشجو قرار داده، خود را برای ورود به زندگی حرفه ای آماده می کند.

در طی این دوره دانشجویان بر اساس دروس نظری و همچنین عملی خود مواردی مانند مهارت های ارتباطی خوب، صبر، رویکردی دقیق و سیستماتیک، توانایی کار طولانی مدت، اغلب تحت فشار، مهارت دستی، جزئیات گرا و استقامت فیزیکی را یاد می گیرند.

تحصیل در هر رشته ای از دانشگاه های ترکیه نیازمند اطلاع از شرایط و قوانین نتعیین شده توسط موسسات آموزیش دارد ، از این رو کارشناسان ما در آی مهاجرتی تلاش نموده اند تا از طریق این وبینار تمامی اطلاعات مهم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

توصیه می کنیم حتما تا انتها آن را مشاهده کرده و جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

یکی از شرایط بسیار مهم برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، داشتن معدل لازم بوده؛ این معدل عموما از هر دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت بوده اما بسیار ضروریست که متقاضی دارای پایه تحصیلی قوی ای باشد و عملکرد خوبی را از خود در دبیرستان و کالج نشان داده باشد.

در حال حاضر شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بین 14 تا 16 بوده و عموما دانشجویانی که دارای معدل بالای 16 هستند، شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه های این کشور دارند.

نکته حائز اهمیت این بوده که عموما دانشگاه های دولتی این کشور در کنار آزمون ورود، معدل بالاتری نیز طلب کرده در صورتی که می توانید با ورود به دانشگاه های خصوصی حتی با داشتن معدل پایین تر و بدون گذراندن آزمون خاصی به تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه بپردازید.

پذیرش در دانشکده دندانپزشکی به دلیل وجود درخواست های بسیار زیاد، دارای فضای رقابتی بوده و در این بین داشتن معدل بیشتر برگ برنده شما برای اخذ پذیرش از یک دانشگاه خوب است.

علاوه بر داشتن معدل خوب، گذراندن دوره های مرتبط، آموزش در حین کار یا سایر تجربه های کاری و نمرات بالای آزمون پذیرش دندانپزشکی نیز می تواند به شما در دریافت پذیرش کمک کند.

امروزه رشته دندانپزشکی ترکیه یکی از زیر شاخه های رشته پزشکی بوده، با این حال شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند کاملا متفاوت باشد.

 بدین جهت ما به شما توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات کامل تر در این زمینه، حتما به مقاله تحصیل پزشکی در ترکیه مراجعه فرمایید.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در ترکیه

بحث هزینه ها و میزان هزینه های موجود در هر دانشگاه، یکی از مهم ترین دل مشغولی های متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می باشد؛ در این راه اکثر دانشجویان سعی کرده تا با انتخاب کشور و دانشگاه مناسب کار را به جایی برسانند که به صورت رایگان یا با صرف هزینه های بسیار کم در کشوری خارجی تحصیلات خود را ادامه دهند.

چنانچه قصد دارید تا با کم ترین هزینه ممکن به یکی از دانشگاه های این کشور وارد شوید؛ توصیه می کنیم با مطالعه مقاله روش های مهاجرت به ترکیه تا حد زیادی از روند مهاجرت تحصیلی و دیگر روش های ممکن اطلاعات به دست آورید.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در ترکیه امکان پذیر نیست و دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور باید مقدار هزینه ای را بپردازند؛ خوشبختانه تحصیل به زبان بومی و در دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب بوده و افراد می توانند با پرداخت هزینه کم تحصیل خود را به پایان به رسانند.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در ترکیه

یکی دیگر از راه های عالی برای تحصیل رایگان، کسب بورسیه های تحصیلی بوده و شما می توانید با دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور تا حد زیادی میزان هزینه های خود را کاهش داده یا حتی به صفر برسانید؛ اصولا این بورسیه های تحصیلی جهت فراهم نمودن فرصت هایی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و همچنین تحصیلات دانشگاهی در ترکیه طراحی شده و تمامی نیازهای دانشجویی مانند خوابگاه و بیمه درمانی را در طول تحصیل دندانپزشکی ترکیه پوشش می دهد.

با انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی نیازمند اطلاعات جامعی هستید که در مقالات زیر برای شما جمع آوری شده اند:

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

هر چند در حال حاضر اکثر دانشگاه های این کشور رشته دندانپزشکی را به زبان ترکی تدریس می کنند اما در این کشور دانشگاه های خصوصی و گاها عمومی ای وجود داشته که از زبان انگلیسی استفاده می نمایند .

 از همین رو یکی از مهم ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی بوده که این موضوع باعث شده تا بسیاری از افرادی که به زبان ترکی تسلط کافی ندارید، به توانند بدون وجود موانع زبانی خاصی به تحصیل در رشته مورد علاقه خود بپردازند.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی نیازمند داشتن مدرک معتبر جهت اثبات مهارت های زبان انگلیسی بوده، بدین جهت تمامی متقاضی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه که علاقه دارند دروس خود را به زبان انگلیسی فرا بگیرد.

باید نمره 6 آزمون آیتلس یا نمره 80 نمره در آزمون تافل زبان انگلیسی را به دست آورند؛ همچنین دقت داشته باشید که با انتخاب زبان تحصیل انگلیسی، میزان هزینه های تحصیل شما بیشتر می شود؛ ما در ادامه لیستی از دانشگاه های مختلف، زبان تحصیل آنها و همچنین میزان هزینه های لازم برای تحصیل هر زبان را در اختیار شما قرار می دهیم.

نام دانشگاهزبان تحصیلهزینه سالیانه (به دلار)
دانشگاه مدیپل آنکاراانگلیسی22,400
دانشگاه مدیپل آنکاراترکی20,000
دانشگاه گلیشیم استانبولترکی11,500
دانشگاه ایستینیه، استانبولانگلیسی18,360
دانشگاه اطلسانگلیسی13,500
دانشگاه اطلسترکی10,800
دانشگاه آیدین استانبولانگلیسی22,000
دانشگاه آیدین استانبولترکی15,000

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه عموما با توجه به نوع دانشگاه شما تعیین می شود؛ در حال حاضر دو نوع دانشگاه عمومی و خصوصی در ترکیه وجود داشته که عموما میزان هزینه های دانشگاه خصوصی بیشتر می باشد.

برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه بدون نیاز به شرکت در آزمون از دانشگاه، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بین 10000 تا 28000 هزار دلار سالانه بوده؛ در صورتی که هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه دولتی می تواند سالانه حدود 1000 تا 8000 دلار می باشد.

دقت داشته باشید که هزینه های شهریه دانشگاه تنها هزینه های موجود حین تحصیل دندانپزشکی در ترکیه نبوده و متقاضی باید حین تحصیل هزینه های دیگری نیز مانند هزینه های تجهیزات دندانپزشکی، کتاب، روپوش و… را نیز پرداخت کند؛ برای مثال در حال حاضر هزینه لازم برای خرید ابزار لازم حدود 220 تا 330 یورو می باشد.

نام دانشگاهنوع دانشگاهشهریه سالانه (دلار)
دانشگاه آنکاراعمومی6,438
دانشگاه مرمرهعمومی7.521
دانشگاه استانبولعمومی1.234
دانشگاه یدیتپهخصوصی27,500
دانشگاه باهچه شهیرخصوصی20.000
دانشگاه استانبول آیدینخصوصی17.500
دانشگاه مدیترانه شرقیعمومی19,192

 

دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه

ترکیه با بیش از 250000 نفر دانشجوی بین المللی و با بیش از 31 دانشگاه دندانپزشکی ، یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای رشته دندانپزشکی به شمار می رود . این کشور دارای برخی از بهترین دانشکده های دندانپزشکی جهان بوده که در بین 1000 تا 2000 دانشگاه برتر در سراسر جهان رتبه بندی شده اند.

بسیاری از دانشگاه هایی که برنامه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را ارائه می دهند، توسط شورای آموزش عالی YOK-Council of Education این کشور تحت نظر قرار گرفته و اعتبار کسب کرده اند؛ عموما دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه برنامه هایی را ارائه داده که مطابق با استانداردهای اروپایی طراحی شده اند و بنابراین روند بولونیا را دنبال می کنند.

نام دانشگاه رتبه ملی نام دانشگاه رتبه ملی
دانشگاه استانبول 4 دانشگاه آنکارا 5
دانشگاه مرمره 11 استانبول دانشگاه آیدین 27
دانشگاه یدیتپه 32 دانشگاه باهچه شهیر 47
دانشگاه آلتینباس 150 دانشگاه سراهپاسا استانبول 162
 

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه مبحثی عمیق و طولانی بوده و از همین جهت تمامی ابعاد آن در این مقاله نمی گنجد . ما توصیه می کنیم حتما جهت آشنایی بیشتر با روند تحصیل و پذیرش در این رشته، از طریق دفتر مرکزی و غرب تهران، همچنین دفتر شیراز، با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛ همچنین شما می توانید در مدت زمان کم تر و بدون صرف هیچ گونه هزینه ای به مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 مراجعه فرموده و جزئیات تحصیلی را در این عنوان مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

با تحصیل دندانپزشکی در ترکیه آشنا شدید و در صورتی که به دنبال دریافت جزویات بیشتر در این رابطه هستید ، با مشاورین ما تماس گرفته و یا سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید تا به دقیق ترین اطلاعات در این رابطه دست یابید.

به صورت کلی امروزه بسیاری از دانشگاه های دندانپزشکی کشور ترکیه به دلیل وجود سطح علمی بالا، هزینه های تحصیلی پایین و به کارگیری آخرین متد روز دارای شهرت جهانی می باشند.

پذیرش در اکثر دانشگاه های دولتی این کشور به عملکرد شما در آزمون ورودی دندانپزشکی ترکیه، YÖSیا SAT بستگی دارد.

داشتن معدل کافی، نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی، نمره آزمون ورودی، رزومه تحصیلی، توصیه نامه و…

از محبوب ترین دانشگاه ها می توان به دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا و دانشگاه مرمره اشاره کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بین 10000 تا 28000 هزار دلار سالانه بوده؛ در صورتی که هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه دولتی می تواند سالانه حدود 1000 تا 8000 دلار می باشد.

در پایان نیز از شما دعوت می کنیم تا ویدیو برخی از کلاینت های ما را نیز تماشا کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه