تحصیل دندانپزشکی در کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا می تواند یکی از برترین دوره های آموزش و تحصیل در جهان به شمار رود که متقاضیان داخلی و خارجی بسیاری هر ساله درخواست های خود را برای شرکت در این دوره ها به مراکز آموزشی این کشور ارسال می نمایند.

البته تحصیل دندانپزشکی در کانادا با سایر کشورهای جهان کمی متفاوت بوده و نیازمند شرایط ویژه خود است که در ادامه این مطلب توسط کارشناسان آی مهاجرتی مورد بررسی و توضیح قرار می گیرد . دسترسی به تحصیل دندانپزشکی کانادا از جهات بسیاری می تواند برای دانشجویان خارجی سخت باشد؛ اولین مورد اینکه میزان تقاضا و درخواست همواره از سوی متقاضیان داخلی بسیار بالا بوده و باعث ایجاد رقابت با متقاضیان خارجی می گردد .

 

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

جهت اشتغال به عنوان دندانپزشک در کانادا باید به قبولی در آزمون ورودی یکی از دانشگاه های این کشور برسید.

فهرست مطالب

دومین مورد اینکه ورود به رشته دندانپزشکی در کانادا به طور مستقیم از مقطع دیپلم در اکثریت دانشگاه ها امکان پذیر نیست و شخص ابتدا باید یک مدرک کارشناسی در برخی رشته های مورد تایید را اخذ نموده تا بتواند برای این هدف اقدام کند.

پس حتما پیش از تصمیم نهایی اطلاعات دقیقی در رابطه با تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا به دست آورید و در صورت فراهم بودن شرایط اقدام نمایید. 

همچنین توصیه می کنیم که مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را نیز در سایت ما مطالعه کرده و با شرایط، ویژگی ها و مزایای تمامی روش های قانونی ممکن برای مهاجرت و نقل مکان به کانادا آشنا شوید، شاید روش دیگری در این بین مناسب شما باشد.

آزمون ورودی دندانپزشکی کانادا

یکی از شرایط مهم جهت پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در کانادا، شرکت در آزمون ورودی دندانپزشکی کانادا می باشد و این یکی دیگر از شرایط مهمی است که باید با قبولی متقاضیان همراه باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دندانپزشکی در کانادا

دقت داشته باشید که آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی کانادا باتوجه به دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است و هریک ممکن است آزمون مورد تایید خود را مقبول بدانند.

آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی کانادا را باید شامل آزمون های DAT، CASPer و MCAT دانست که هریک شرایط و قوانین خاص خود را داشته و هر مرکز دانشگاهی ممکن یکی از این موارد را مورد قبول قرار دهد. البته دقت داشته باشید که قبولی در هریک از این آزمون ها به معنای پذیرش قطعی و قبولی در دانشگاه مد نظر نیست، بلکه یکی از شریط پذیرش قبولی در آزمون های ورودی می باشد و متقاضی باید بتواند تمامی شرایط را فراهم آورد.

در اینجا برای پذیرش رشته دندانپزشکی کانادا نمی توان به طور قطع بگوییم که کدام امتحان ورودی دندانپزشکی کانادا اصلی است، اما معمولا آزمون DAT برای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی کانادا در میان دانشگاه های بیش تری در این کشور مرسوم است. ضمن اینکه برخی از دانشگاه ها علاوه بر این آزمون نتیجه آزمون MCAT متقاضی را هم در پذیرش وی دخیل می کنند.

شرکت و قبولی در این آزمون ها با توجه به دوره دبیرستان نیز می تواند اثر گذار باشد . به عنوان مثال فردی که تحصیل در مدارس کانادا را پشت سر گذاشته است ، این مراحل را آسانتر سپری می کند . بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک کنید تا به دقیق ترین جزئیات در این باره برسید.

آزمون DAT در کانادا

آزمون DAT در کانادا یا Dental Admission Test ، آزمونی برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا و آمریکا است و برگزارکننده این آزمون انجمن دندانپزشکی آمریکا ADA می‌باشد. مراکز برگزاری این آزمون توسط Prometric مشخص شده و هر ساله در آمریکا برگزار می‌شود.

آزمون DAT بومی کشور آمریکا بوده و تنها جهت ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه های این کشور معتبر خواهد بود. لذا آزمون DATاز اعتبار بین‌المللی برخوردار نبوده و تنها درصورتی که دانشکده‌ مورد نظر در کانادا موافقت نماید، برای پذیرش دندانپزشکی در کانادا نیز معتبر خواهد بود.

برای آزمون DAT زمان مشخصی تعیین نشده و در تمام طول سال این آزمون برگزار می‌شود؛ برای تعیین زمان آزمون باید متقاضی حدود 60 – 90 روز پیش از تاریخ تقریبی که برای شرکت در آزمون آمادگی کامل دارد، وارد سایت ada.org شده و شماره شناسایی دریافت کند.

آزمون DAT چهار بخش و 280 سؤال دارد که به سوالات باید در مدت 4 ساعت و 15 دقیقه پاسخ داد؛ البته با احتساب زمان استراحت 15 دقیقه‌ای و 2 تایم 15 دقیقه‌ای جهت آموزش ابتدا و انتهای آزمون برای نظرسنجی که اختیاری هستند، مدت این آزمون به 5 ساعت خواهد رسید.

آزمون DAT در حدود 475 دلار هزینه خواهد داشت که این هزینه قابل بازگشت و انتقال نخواهند بود، همچنین برای به تعویق انداختن آزمون تعیین شده تا 45 روز 125 دلار باید پرداخت. مقاله آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید تا تمامی جزئیات و موارد تشکیل دهنده آزمون را بشناسید.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

ادامه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

در ادامه تحصیل دندانپزشکی در کانادا باید بدانید که برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا به 6 سال زمان نیاز خواهد بود که پس از آن، دانشجویان موفق به دریافت مدرک رسمی رشته‌ جراحی دندان یا ارتودنسی می شوند. روش آموزش در کانادا به نحوی است که دانشجو بعد از اتمام تحصیل، با کلیه‌ شاخه های دندانپزشکی و نیز با تحقیقات مختلف در رابطه با بهداشت دهان و دندان آشنایی پیدا خواهد کرد.

از دیگر شرایط تحصیل دندانپزشکی در کانادا، داشتن 3 دوره آموزشی است که در هر یک از این دوره ها دانشجو می تواند با فیزیولوژی، ارزیابی، تشخیص و درمان انواع مشکلات مربوط به دهان، دندان، فک و بافت های مجاور آشنا شود. دوره اول و دوم آموزش 2 تا 4 سال طول می کشد و از دوره‌ آموزشی علوم پایه و همچنین دوره های پایه دندانپزشکی تشکیل می شود؛

در این دو دوره، با فراهم آمدن شرایطی مناسب برای تمرین، علاوه بر دوره های تئوریک، دوره های عملی نیز در کلاس های شبیه سازی و آزمایشگاه ها تشکیل خواهند شد.

دوره سوم آموزش 1 تا 3 سال طول می کشد و مخصوص افرادیست که می خواهند تخصص در ارتودنسی را دریافت نمایند و مدرک رسمی در زمینه جراحی دندان را کسب نموده اند. ضمنا لازم به ذکر است که شرایط تحصیل پزشکی در کانادا با تحصیل دندانپزشکی کاملا متفاوت و مجزا می باشد؛ به همین خاطر مطلب تحصیل پزشکی در کانادا تمامی جزئیات ورود و پذیرش این رشته را در اختیار شما قرار خواهد داد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

محتوای آموزشی رشته دندانپزشکی در کانادا

محتوای آموزشی رشته دندانپزشکی در کانادا در سال های نخست مربوط به موضوعاتی چون بافت شناسی، آسيب شناسي، ژنتیک، فیزیولوژی، میکروب شناسی، بیوشیمی و آناتومی می باشد و دانشجویان مهارت های مختلفی از جمله چگونگی ترمیم دندان و دریل آن، ساخت تاج و دندان مصنوعی، ساخت پل و واکس را کسب می کنند. 

سپس در دوره های بالینی دانشجویان وارد محیط اصلی کار شده و پس از به پایان رساندن دوره، عنوان دکتر پزشکی یا دکتر جراحی دندان را کسب خواهند نمود.

رشته دندانپزشکی شامل 9 گرایش تخصصی است که شامل جراحی و ارتوپدی فک و صورت، ریشه درمانی دندان، بهداشت عمومی و پاتولوژی فک و دهان، پروتز دندان، لثه درمانی، رادیولوژی فک و دندان، دندانپزشکی کودکان و ارتودنسی می باشد.

در ادامه بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در کانادا علاوه بر آموزش بالینی، برنامه درسی شامل مجموعه گسترده ای از سخنرانی ها و سمینارها است که در آن دانشجویان می توانند در مورد آخرین تکنیک ها و فناوری در دندانپزشکی بیاموزند و همچنین مطالعات موردی بیماری ها و بیماران خاص را بررسی کنند.

دقت کنید که برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا، دانشجویان می بایست علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه، هزینه های مربوط به مواد مصرفی در طی تحصیل را نیز پرداخت نمایند.

هزینه‌ های مربوط به موادی که دانشجویان در کلینیک ها و آزمایشگاه ها به مصرف می رسانند، هر ساله متفاوت بوده و این هزینه ها پیش از آغاز هر ترم، در مبلغ پرداختی شهریه لحاظ خواهند شد.

توصیه می کنیم جهت داشتن مهاجرتی موفق به کانادا مطالب جمع آوری شده در مقالات زیر را نیز از دست ندهید:

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا

شاید برای شما سوال باشد که شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا وجود دارد؟ در این رابطه بدانید که در تنها موردی که دانشجویان می توانند به طور مستقیم پس از دیپلم وارد این رشته شوند، حداقل معدل درخواست شده معدل 15 مدرک دیپلم است، البته با این معدل پذیرش بسیار سخت می باشد و باید معدل متقاضی بسیار بالاتر باشد تا بتواند به پذیرش دانشگاه درآید.

اما در رابطه با دندانپزشکی کانادا در مراکزی که نیاز به ارائه مدرک لیسانس در رشته های پایه وجود دارد باید بگوییم که با توجه به سیستم نمره دهی و ارائه معدل در دانشگاه ای کانادا که از 0 تا 4 ارائه می شود؛ نیاز به داشتن یک معدل تاپ و ممتاز است.

البته معمولا حداقل یا سطحی توسط مراکز درخواست یا اعلام نمی شود اما با توجه به بررسی موارد پذیرفت شده طی سال های پیشین می توان گفت که معدل های لیسانس افراد پذیرفته شده بالای 3.5 بوده است و معدل ایده آل و مناسب مابین 3.7 تا 3.95 می باشد.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا

البته در معدود مراکزی افرادی با حداقل معدل 3.3 نیز برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا پذیرفته شده اند؛ اما معدل پایین تر از این مقدار به نوعی قابل پذیرش در دانشگاه جهت دندانپزشکی در کانادا نیست؛ پس اهمیت معدل آخرین مقطع را دست کم نگیرید. ضمنا بهتر است مطلب شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا را نیز مطالعه فرمایید تا با نحوه و شرایط لازم جهت یافتن شغل مناسب پس از اتمام تحصیلات در این کشور آشنا گردید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا در شرایط مختلف، متفاوت خواهد بود؛ شهریه تحصیل دندانپزشکی در کانادا بسته به دانشکده می تواند از 60 هزار تا 233 هزار دلار متغیر باشد که این هزینه ها برای دانشجویان بین المللی بیش تر و از 183 هزار تا 476 هزار دلار می باشد؛ شهریه تعیین شده کلیه هزینه های اجباری این رشته از قبیل هزینه های شهریه، ابزار و لوازم دندانپزشکی و کتاب را پوشش می دهد.

ردیف نام دانشگاه سال اول (دلار) سال دوم (دلار) سال سوم (دلار) سال چهارم (دلار) شهریه کل (دلار)
1 دالهاوزی 85000 81000 79000 71000 318000
2 مک گیل 76000 62000 61000 60000 259000
3 آلبرتا 111000 113000 113000 113000 450000
4 بریتیش کلمبیا 119000 119000 119000 119000 476000
5 تورنتو 118000 123000 120000 128000 491000
6 وسترن انتاریو 125000 119000 122000 121000 487000

البته دانشجویان در طی تحصیل خود می توانند از بورسیه ها و وام های دانشجویی نیز استفاده کنند، همچنین دانشجویان مجاز به کار در حین تحصیل نیز هستند که از این طریق می توانند حقوقی به مبلغ حدودا 9 – 13 دلار به ازای هر ساعت کار دریافت نمایند که مبلغ دریافتی می تواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را تامین ‌کند.

مقاله هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا تمامی جزئیات مخارج و هزینه های دانشجویان در شهرهای مختلف کانادا را در سال 2023 برای شما عزیزان بررسی کرده است. این مطلب را از دست ندهید؛ ضمنا کارشناسان آی مهاجرتی آماده ارائه بهترین راهنمایی ها به شما عزیزان می باشند.

دانشگاه های دندانپزشکی کانادا

همانطور که گفتیم تمام دانشگاه های دندانپزشکی کانادا از کیفیت آموزش و اعتبار بالایی در جهان بهره می برند و این مراکز را می توان در زمره برترین ها در جهان قرار داد.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا در هرکدام از این مراکز یک موفقیت بزرگ بوده و آینده شما را تضمین خواهد کرد. اما بازهم هرچه بتوانید در دانشگاه های با رتبه بالاتر و سرشناس تر تحصیل کنید؛ یقینا مدرک شما اعتبار بیشتری خواهد داشت .

ما در مقاله برترین دانشگاه های پزشکی کانادا این دانشگاه ها را با جزئیات دقیق و به طور مفصل بررسی و معرفی کرده ایم.

 در جدول نیز به طور خلاصه مراکز نمونه جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا را مشاهده می نمایید:

دانشگاهرتبه جهانی در رشته دندانپزشکی  (موسسه تایمز)
دانشگاه تورنتو5
دانشگاه مک مستر25
دانشگاه مک گیل32
دانشگاه بریتیش کلمبیا37
دانشگاه آلبرتا75
دانشگاه اوتاوا94

 

از اینکه تا اینجا با معرفی رشته دندانپزشکی در کانادا با ما همراه بودید سپاس گذاریم. برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خودتان را مطرح نمایید، یا به صورت با کارشناسان ما دیدار نموده و شرایط تحصیل دندانپزشکی در کانادا را با توجه به مدارک خود بررسی نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در کانادا

کارشناسان آی مهاجرتی ضمن اطلاع از قوانین به روز در کشور کانادا پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه بوده و با مشاوره رایگان نیز راهنمای شما هستند . در صورت تمایل می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه نیز درج نمایید.

یقینا معدل هرچه بالاتر باشد بهتر است، اما معدل ایده آل و مناسب را می توان از 3.7 تا 3.95 در نظر گرفت.

 این موضوع با توجه به دانشگاه تعیین می شود و دارای شرایط متفاوتی است؛ اما آزمون های DAT، CASPer و MCAT آزمون های مورد تایید و اخذ از سوی دانشگاه های کانادا می باشند.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا معمولا 6 سال به طول می انجامد.

دانشگاه های بریتیش کلمبیا و تورنتو در حال حاضر از دیدگاه منابع معتبر متعددی به عنوان دانشگاه های برتر ارائه کننده این رشته شناخته می شود.

خیر، این رشته به طور کل در هیچ دانشگاهی رایگان ارائه نمی شود و دانشجویان باید شهریه تحصیل در آن را به دانشگاه مدنظرشان بپردازند.

در ادامه رضایت برخی از کلاینت های آی مهاجرتی از دریافت ویزای کشور کانادا را خواهید دید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه