تحصیل دکترا در فرانسه

تحصیل دکترا در فرانسه از بهترین فرصت های تحصیل در خارج از ایران است که دستیابی به آن می تواند آینده مالی، شغلی و اجتماعی را به طور قطع تضمین نماید و زمینه زندگی و اقامت دائم در این کشور را برای شما فراهم آورده تا به همراه فرزندان و همسر خود مابقی زندگی خود را در یکی از بهترین کشورهای جهان سپری کرده و شرایط ایده آلی را برای خود بسازید.

با مشاورین آی مهاجرتی در ادامه تحصیل دکترا در فرانسه را کامل بشناسید . تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه سالیانه متقاضیان بسیاری را به خود می بیند که در میان آن ها برخی می توانند به پذیرش دانشگاه های این کشور درآیند.

فرانسه یکی از بهترین سیستم های آموزشی و دانشگاه های جهان را در خود جای داده است که در اکثر رشته های تحصیلی سرشناس و دارای اعتبار بالا و مثال زدنی هستند.

تحصیل دکترا در فرانسه

تحصیل دکترا در فرانسه می تواند به صورت رایگان برای دانشجویان بین المللی فرصت های شغلی ایده آلی را پیش رویشان قرار دهد.

فهرست مطالب

پس هرچقدر هم که برای دستیابی به تحصیل دکترا در فرانسه تلاش کنید؛ یقینا ارزش آن را خواهد داشت.البته شاید فرانسه را به عنوان یک کشور گران در جهان بشناسید ؛ اما جای خوشحالی است که بگوییم که تحصیل دکترا در فرانسه نزدیک به رایگان می باشد که باعث از بین رفتن هزینه های تحصیل و شهریه شما خواهد شد. 

در اینجا توصیه ما این است که مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز حتما مطالعه کرده و سایر روش های مهاجرت به این کشور را نیز بشناسید؛ شاید در این بین روشی مناسب تر نیز برای شما پیدا شد.

شرایط تحصیل مقطع دکترا فرانسه

شرایط تحصیل مقطع دکترا فرانسه شباهت نزدیکی با دیگر کشورهای جهان به خصوص کشورهای اتحادیه اروپا دارد و اصلی ترین نیاز جهت ورود به این دوره پشت سر گذاشتن دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های فرانسه و یا دانشگاه های مورد تایید این کشور می باشد. 

به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر مدرک کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس خود را از کشورمان و به طور کل کشورهای خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده اید؛ حتما در جهت اعتبار‌سنجی مدارک خود اقدامات مناسب را انجام دهید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل دکترا در فرانسه + پادکست

انتخاب تحصیل دکترا در کشور فرانسه یکی از بهترین مقاطع ورود به سیستم آموزشی این کشور است که اکثر خدمات آموزشی را برای شما رایگان می‌سازد.

صحبت های مونا را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو تحصیل دکترا در فرانسه
تحصیل دکترا در فرانسه

دقت کنید حداکثر سن مناسب برای پذیرش و ادامه تحصیل دکتری در فرانسه 35 سال است. با اینکه در سیستم آموزشی حداکثری برای سن در نظر گرفته نشده، اما سفارت برای صدور ویزا بسیار سخت گیر است و ممکن است درخواست شما را رد کند. ضمنا مدرک زبان را با توجه به زبان مدنظرتان برای تحصیل فراموش نکنید، شما نیاز به مدرک معتبر زبان فرانسوی یا انگلیسی خواهید داشت.

همچنین سطح و نوع مدرک زبان معتبر و قابل قبول هر دانشگاه توسط آنان در سایت دانشگاه اعلام شده و یا می توانید با مکاتبه این را بفهمید. اما دقت کنید که اصلی نقش اصلی و کلیدی در پذیرش جهت تحصیل دکترا در فرانسه را رزومه تحصیلی شما به دوش می کشد.

شما هرچه بتوانید مقالات و پژوهش های بین المللی بیشتر، توصیه نامه از اساتید و دانشگاه پیشین خود به تعداد بیشتر، معدل فوق لیسانس بالاتر و در کل رزومه پربارتر و ممتازتری ارائه کنید، یقینا شانس پذیرشتان را افزایش خواهید داد.

دانشگاه‌ های برتر فرانسه برای تحصیل دکترا

با اینکه تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در فرانسه جهت تحصیل دوره دکترا از اعتبار بسیار بالایی بهره می برند، ولی به طور یقین هرچه بتوانید در دانشگاهی معتبرتر پذیرفته شوید ، یقینا آینده شغلی و مالی خود را تضمین بیشتری خواهید کرد. به همین خاطر شناخت دانشگاه‌ های برتر فرانسه برای تحصیل دکترا بسیار مهم است.

در جدول اسامی برترین مراکز دانشگاهی جهت تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه را مشاهده می نمایید:

البته دقت داشته باشید که دانشگاه های تراز اول در هر رشته می تواند متفاوت باشد و در رشته موردنظر شما دانشگاه دیگری در فهرست بهترین ها قرار گیرد ، از این رو حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نام دانشگاه رتبه جهانی در ارائه مقطع دکترا
دانشگاه PSL فرانسه 26
دانشگاه اکول پلی‌تکنیک 48
دانشگاه سوربن 83
دانشگاه سوبلک مرکزی 138
انستیتوی علم و فناوری پاریس 242
دانشگاه پاریس 275
اپلای دکترا فرانسه

اپلای دکترای فرانسه

تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه یک امر بسیار بزرگ و دارای اهمیت بسیار می باشد؛ به همین خاطر نیاز به همت و تلاشی مضاعف برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور دارد؛ پس با یکبار، دوبار، چندبار تلاش ناامید نشوید و همچنان به تلاش خود ادامه دهید که به طور قطع نتیجه دلخواه را به دست خواهید آورد . اپلای دکترا فرانسه همانطور که گفتیم نیازمند رزومه و یک پروپوزال قوی است که دانشگاه مقصد شما در جذب شما و انجام موضوع پژوهش و پایان شما مشتاق شود و این را یک فرصت و امتیاز بداند. پس بهترین کار قبل از اقدام مشورت کافی لازم با متخصصین این حوزه و اساتید مقطع تحصیلی پیشین تان است.

البته میزان سخت گیری و کیفیت هر دانشگاه در رشته های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و نمی توان توقع داشت که در برخورد اپلای برای دکترا در فرانسه در تمامی رشته ها و با تمامی اساتید یک دانشگاه بایک نوع برخورد یا میزان سخت گیری مواجه شویم، داشتن اطلاعات لازم در این زمینه می تواند به شما کمک بسیاری کند.

نکته بسیار مهم دیگر درباره پذیرش و تحصیل دکترا در فرانسه اقدام به موقع برای اپلای و پذیرش است تا با کمبود وقت مواجه نشوید، حتما از طریق دانشگاه های منظرتان از این بابت اطلاع کسب کنید. همچنین ما توصیه می کنیم که علاوه بر تمامی این موارد از هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن نیز مطلع شوید تا با بودجه مورد نیاز خود بهتر آشنا شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

طول دوره دکتری در فرانسه

تحصیل در مقطع دکتری در فرانسه با توجه رشته تحصیلی دارای مدت زمان های متفاوتی برای تحصیل و اخذ مدرک می باشد، که البته برای فرد می تواند یک ترم یا دو ترم نیز با موافقت و رضایت دانشگاه افزایش یابد. طول دوره دکتری در فرانسه با توجه به رشته تحصیلی و همچنین زبان انتخابی دانشجویان می تواند 3 تا 5 سال به طول بیانجامد که همانطور که گفتیم ممکن است تا 6 سال نیز برسد.

دقت داشته باشید که برای پذیرش و ثبت نام جهت تحصیل دکترا در فرانسه حتما در زمان مناسب اقدام نمایید تا با کمبود وقت مواجه نشده و فرصت اخذ ویزا را از دست ندهید، توجه کنید که شروع ترم تحصیلی دکترا فرانسه در ترم پاییز در اواخر ماه سپتامبر آغاز و تا ژانویه به طور می انجامد؛ همچنین ترم بهار از فوریه آغاز و تا ژوئن ادامه می یابد.

همچنین لازم به ذکر است که دوره های دکترا در فرانسه به صورت سنتی و یا همان انفرادی ارائه می شوند که در آن دانشجو باید با کمک و همراهی استاد راهنمای خود بر روی یک موضوع پروپوزال کار کرده و در نهایت در حضور اساتید مربوطه در دانشگاه از آن دفاع نموده تا قادر به دریافت مدرک دکترای خود شود.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری فرانسه

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری فرانسه شاید نیاز به حوصله و زمان زیادی داشته باشید؛ چون شما باید در ابتدا دانشگاه هایی که نسبت به اقدام مقطع دکترا در رشته های مربوط به رشته تحصیلی شما در فرانسه اقدام می کنند را بیابید و پس از آن اسامی اساتیدی که در این دانشگاه ها در رشته های مربوطه مشغول به فعالیت در مقطع دکترا هستند را بیابید.

پس از آن از طریق مکاتبه با دانشگاه پیگیر کنید که آیا استادی مایل به انجام همراهی در پروژه های دکترا جهت تحصیل دکترا در فرانسه می باشد و یا در بخش های مختلف دانشگاه پیگیر کرده و ببینید که ایا استادی نسبت به گرفتن دانشجوی و دستیار پژوهش در این رشته ها آگهی ثبت نموده است.

پیدا کردن استاد راهنما برای دکتری فرانسه

یکی دیگر از روش های پیدا کردن سوپروایزر دکتری در فرانسه، مکاتبه مستقیم با اساتید و ارسال رزومه و موضوع پروپوزالتان است. اگر خودتان موضوعی برای ارائه دارید می توانید از این طریق نیز جهت یافتن استاد راهنما برای دکترا فرانسه اقدام کنید. اما اگر نیافتید بهتر است که به سراغ اساتیدی رفته که در حال فعالیت بر روی پروژه های متبط با رشته شما بوده تا شما را بپذیرند.

ضمنا جهت آشنایی با سیستم آموز ش و تحصیل در کشور فرانسه مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 را با دقت مطالعه نمایید و در صورت داشتن ابهام یا سوالی خاص با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

قطعا با انتخاب تحصیل دکترا در فرانسه به مطالب جمع آوری شده در عناوین زیر نیاز خواهید داشت:

ویزای همراه دانشجو در مقطع دکترا

بسیار مشاهده شده که دانشجویان مقطع دکترا متاهل بوده و دارای فرزند می باشند؛ به همین خاطر تحصیل دکترا در فرانسه برای آنان دغدغه ای محسوب می شود؛ چون از به همراه بردن خانواده اطلاع نداشته و یا از آن اطمینان خاطر ندارند.

 در اینجا بیاد بگوییم که اگر شما هم دارای این وضعیت هستید؛ جای نگرانی نیست، شما می توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه خود به فرانسه برده و در حین تحصیل دکترا در فرانسه درکنار یکدیگر در این کشور زندگی کنید.

شما می توایند پس از حضور در این کشور و مستقر شدن نسبت به درخواست ویزای همراهان خود اقدام نمایید، یا می توانید همزمان با درخواست ویزای تحصیلی خود، درخواست ویزای همراه را برای اعضای خانواده تان نیز ارسال نموده و در صورت موافقت همزمان و از همان ابتدا در کنار هم به این کشور مهاجرت و نقل مکان کنید.

یکی از مهم ترین موارد در جهت صدور ویزای همراه تحصیل دکتری در فرانسه، ارائه تمکن مالی لازم برای هریک از اعضای خانواده است؛ که با توجه به نسبتی که با دانشجو دارند باید مبلغ خاصی را برای تمکن مالی ارائه کنند، که جهت اطلاع دقیق از آن ها می توانید با کارشناسان ما در آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

بورسیه دکترا فرانسه

تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه همانطور که می تواند رایگان باشد، می تواند با بورسیه دکترا فرانسه نیز همراه باشد که لذت تحصیل دکترا در فرانسه دوچندان خواهد کرد. باید بگوییم که دولت فرانسه علاوه بر تحصیل رایگان برای هر مقطع بورسیه هایی را نیز در نظر گرفته؛ که دوره دکترا معمولا از بیش ترین تعداد بورسیه و فاندهای تحصیلی در مقایسه با سایر مقاطع بهره می برد.

این بورسیه و فاندها توسط دولت، دانشگاه ها و موسسات مختلف ارائه می شوند که می تواند مقداری و یا حتی تا تمامی مخارج دانشجویان را در طول تحصیل پوشش دهند و به صورت حقوق و یا کمک مالی به دانشجویان پرداخت می شوند. البته دستیابی به بورسیه تحصیلی فرانسه دکترا بسیار رقابتی و سخت است و نیاز به یک رزومه تحصیلی بسیار ممتاز و درخشان دارد.

بورسیه دکترا در فرانسه

مقاله راهنمای جامع بورسیه های تحصیلی فرانسه تمامی اطلاعات لازم در رابطه با انواع بورسیه ها، شرایط دستیابی، مدارک موردنیاز و مبالغ پرداختی و قابل پرداخت به دانشجویان در مقاطع مختلف و بورسیه ها و فاندهای مختلف را به شما ارائه می نماید.

برای تحصیل دکترا در فرانسه نیاز به بررسی های دقیق و مشاوره بر اساس شرایط متقاضیان یک امر الزامی است، کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز با سال ها تجربه در اخذ پذیرش و بورسیه دانشجویان دکترا در فرانسه، آماده ارائه بهترین و کارآمدترین مشاوره ها به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در فرانسه

سوالات پرتکرار مهم ترین اطلاعات تحصیل دکترا در فرانسه را برای شما عزیزان بیان نموده و در صورت وجود ابهام بخش دیدگاه راه ارتباطی ما به شما عزیزان است که در آن پلسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

دانشجویان بین المللی می توانند به زبان های انگلیسی و فرانسوی به تحصیل دکترا در فرانسه مشغول شوند.

آری خوشبختانه دولت فرانسه برای تحصیل در مقطع دکتری در فرانسه اجازه همراه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال را صادر می کند.

بله، موسسات، دانشگاه ها و دولت فرانسه بورسیه ها و فاندهای متفاوتی را سالانه به دانشجویان خارجی جهت تحصیل دکترا در فرانسه ارائه می دهند.

با توجه به رشته های مختلف دریافت مدرک در این مقطه بین 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد که می تواند تا 6 سال نیز به طول بیانجامد.

دانشگاه اکول پلی تکنینک ، دانشگاه سوربن ، دانشگاه پاریس و دانشگاه سوبلک مرکز یاز جمله بهترین مقصدهای تحصیلی برای مقطع دکترا هستند.

تجربه دریافت ویزای فرانسه در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور مبینا شقاقی
نمایش ویدیو درباره کاور آیدا دلپسند
نمایش ویدیو درباره کامیاب مختاری
نمایش ویدیو درباره کاور فاطمه غلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه