تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا برای علاقه مندانی که از کنکور کشورمان خسته شده اند و خواهان تحصیلی باکیفیت در خارج از کشور هستند ، گزینه ای ایده آل است . اسپانیا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دریافت مدرک پرستاری در جهان است که مدارک معتبری را به دانشجویان ارائه می نماید . کارشناسان ما در آی مهاجرتی در این مطلب شما را با شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا آشنا خواهند نمود.

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا مزایای بسیاری برای دانشجویان خارجی دارد که باعث شده هر ساله به تعداد علاقمندان به تحصیل این رشته در اسپانیا افزوده گردد . دانشجویان با پذیرش در دانشگاه های این کشور قادر خواهند بود تا مقطع دکترا به تحصیل ادامه داده و مدرک PHD معتبری را دریافت نمایند.

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا علاوه بر مدرک تحصیلی معتبر ، آینده شغلی تضمین شده ای را نیز برایتان به همراه دارد.

فهرست مطالب

در حال حاضر در اسپانیا و در اکثر کشورهای اروپایی نیاز زیادی به پرستاران می باشد و بیمارستان ها و مراکز درمانی از کمبود نیرو رنج می برند ، به همین خاطر نظام آموزشی و درمانی این کشور اهمیت بسیار زیادی به تعلیم و آموزش دانشجویان در این رشته داده و از متقاضیان خارجی که خواهان تحصیل این رشته در این کشور می باشند ، استقبال زیادی می نماید.

علاوه بر این کارشناسان ما در عنوان صفر تا صد تحصیل در اسپانیا نیز هرآنچه را که باید در رابطه با تحصیل در این کشور بدانید ، در اختیارتان قرار می دهند ، توصیه می کنیم تا مطالعه آن را از دست ندهید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در اسپانیا

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا در دانشگاه های خصوصی و دولتی و در مقاطع کارشناسی تا دکتری به دانشجویان ارائه می گردد که تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی در اکثر مراکز آموزشی به زبان اسپانیایی و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی صورت می گیرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا + پادکست

با توجه به نیاز کشور اسپانیا به شغل پرستاری ، با تحصیل در این رشته دیگر نگرانی بابت یافتن کار نخواهید داشت . در این ویدیو روناک از تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا برای شما می گوید.

توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و چنانچه پس از آن سوالی در این رابطه دارید ، حتما با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل رشته پرستاری اسپانیا
تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

یکی از شرایط تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا که بر اساس متد روز در جهان بوده و در کمتر دانشگاه هی اجرا می شود ، فراهم سازی محیط های شبیه سازی شده با محیط های واقعی و طبیعی در جامعه و بیمارستان ها علاوه بر دوره های کارآموزی و عملی است که آموزش و یادگیری دانشجویان را بسیار تحت تاثیر قرارداده و تجربه بسیار عالی را در حین آموزش به آنان منتقل می نماید.

تحصیل در دوره کارشناسی این رشته 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان باید در مجموع 240 واحد را بگذارند که شامل : 60 واحد دروس پایه ، 84 واحد دروس تخصصی ، 84 واحد دروس عملی و 12 واحد دروس اختیاری و پروژه می باشد . همچنین مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به ترتیب 1 یا 2 سال و 3 تا 5 سال به طول می انجامند.

از جمله دروس مهمی که در طی تحصیل در رشته پرستاری در اسپانیا به دانشجویان آموزش داده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رژیم غذایی و تغذیه
  • پرستاری سالمندان
  • پرستاری بزرگسالان
  • پاتوفیزیولوژی
  • فارماکولوژی
  • پرستاری خانواده و جامعه
  • بهداشت روان و پرستاری روانپزشکی
  • کارآموزی
  • مراقبت های ویژه و بیماران ناتوان
پیش نیازهای پرستاری در اسپانیا

پیش نیازهای پرستاری در اسپانیا

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا نیازمند ارائه مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان است و چنان چه از سطح دانش و نمرات کافی برای ادامه تحصیل در این رشته برخوردار نباشید باید در دوره های پیش از دانشگاه پرستاری در اسپانیا شرکت نمایید و با شرکت در کلاس های دروس پایه که شامل دروس : زیست شناسی ، شیمی ، ریاضی و زبان اسپانیایی می باشد ، سطح علمی خود را بالا ببرید.

این دوره در دو ترم و به مدت 1 سال برگزار می گردد و در انتها آزمونی از دانشجویان اخذ می شود که سطح علمی شما را تعیین می نماید که باید به حد نمره قبولی دست پیدا نموده تا قادر به شرکت در آزمون ورودی و یا در صورت عدم نیاز به شرکت در آزمون قادر به تحصیل در دانشگاه مورد نظرتان باشید.

البته در صورتی که سطح علمی و نمرات متقاضیان ممتاز و عالی باشد ، امکان دارد که نیازی به شرکت در دوره های آمادگی قبل از دانشگاه یا همان دوره های پری مدیکال رشته پرستاری از سوی دانشگاه وجود نداشته باشد . 

اما در هر صورت با شرکت در دوره های کالج به عنوان یکی از اصلی ترین پیش نیازهای پرستاری در اسپانیا شما برای تحصیل در این رشته بیش تر و بهتر آماده خواهید شد و با سیستم آموزشی و تدریس در این کشور آشنا نماید . این دوره ها فقط در کالج های معتبر و مورد تایید هر دانشگاه برگزار می گردد و هزینه آن از 4000 تا 5000 یورو خواهد بود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ادامه تحصیل پرستاری در اسپانیا

بسیاری از علاقه مندان به تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا تمایل دارند تا پس از سپری کردن یک یا دو ترم به یکی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا رفته و تحصیلات خود را در آنجا ادامه دهند . در رابطه با اسپانیا و قوانین این کشور باید گفت که امکان ادامه تحصیل به صورت مستقیم در این کشور وجود نداشته و شما باید پس از سپری نمودن تمامی مراحل پیش نیاز جهت اپلای پرستاری اسپانیا از ابتدا قدم به این کشور بگذارید.

معمولا دانشجویان ایرانی که بخشی از دوره دانشگاهی پرستاری را در کشورمان گذرانده اند ، باید دوره پرستاری را از ابتدا در این کشور شروع کنند و تنها در صورت داشتن مدرک کارشناسی می توان برای مقاطع بالاتر درخواست داد که همچنان برخی پیش نیازها وجود خواهد داشت.

البته در برخی از دانشگاه ها در صورتی که بخش قابل توجهی از دوره تحصیلی تان را پشت سر گذاشته باشید ، امکان تطبیق واحد و ادامه تحصیل پرستاری در اسپانیا برایتان وجود خواهد داشت.

تحصیل رایگان پرستاری در اسپانیا

تحصیل رایگان پرستاری در اسپانیا می تواند برای دانشجویانی که به زبان اسپانیایی تسلط دارند ، در این کشور اتفاق بیوفتد.

یادگیری زبان بومی اسپانیا به شما کمک می کند تا بتوانید به دانشگاه های دولتی وارد شده و از پرداخت شهریه های بالا معاف شوید.

البته تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا به صورت کاملا رایگان که نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای وجود نداشته باشد ، امکان پذیر نخواهد بود و شما باید هر ترم مبلغی را بابت ثبت نام و یا حق بیمه به دانشگاه پرداخت کنید.

در دانشگاه های دولتی دانشجویان بین المللی معمولا شهریه ای حدود 300 تا 700 یورو را پرداخت می کنند که در هر دانشگاه می تواند متغیر باشد.

 

تحصیل رایگان پرستاری در اسپانیا

البته خوب است این نکته را مدنظر داشته باشید که اغلب دانشجویان بین المللی به دنبال تحصیل رایگان رشته پرستاری در اسپانیا در مقطع کارشناسی هستند و در دوره های تحصیلات تکمیلی می توان تجربه پرداخت نکردن شهریه حتی به زبان انگلیسی را داشت . داشتن کار دانشجویی نیز می تواند تا حدی کمک حال شما در رابطه با مخارج باشد که می توانید جزئیات آن را با کلیک بر روی عنوان شرایط کار دانشجویی در اسپانیا بخوانید.

تحصیل ارشد پرستاری در اسپانیا

تحصیل ارشد پرستاری در اسپانیا برای دانشجویان با مدرک کارشناسی این رشته نیز امکان پذیر است و می توان به صورت ترکیبی از زبان اسپانیایی و انگلیسی موفق به دریافت مدرک شد . ظرفیت دانشگاه های اسپانیا برای این دوره محدود بوده و رقابت سختی در دانشگاه های دولتی وجود دارد.

داشتن مدرک کارشناسی پرستاری از الزامات اصلی ورود به دوره بعد بوده و دقت داشته باشید که ارائه مدرک آیلتس و یا تافل با حداقل نمره 6.5 و یا 7 در اغلب دانشگاه ها از دانشجویان درخواست می شود.

 البته شایان ذکر است که با وجود تحصیل به زبان انگلیسی برای داشتن دوره تحصیلی بهتر و زندگی آسان در میان مردم حتما زبان اسپانیایی را تا حد متوسط فرا بگیرید . شما باید مدارک دوره قبلی خود را همراه با ریز نمرات به دانشگاه ارائه داده و پیش نیازهای لازم را پشت سر بگذارید . 

معمولا تحصیل پرستاری در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند پشت سر گذاشتن برخی پیش نیازها و یا دوره های تحصیلی است که توسط هر دانشگاه و شرایط تحصیلی فرد می تواند متفاوت باشد.

با انتخاب کشور اسپانیا به عنوان مقصد تحصیلی خود ، به اطلاعات جمع آوری شده در مقالات زیر نیاز خواهید داشت:

زبان تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

زبان رسمی بومی و مردم این کشور ، اسپانیایی بوده و متقاضیان تحصیل پرستاری در اسپانیا نیاز دارند که در این زبان قدرت درک و صحبت خود را برای درک مفاهیم درسی و برقراری ارتباط با دیگران بالا ببرند ، تا حدی که کاملا قادر باشند مفاهیم و مطالبی درسی و آموزشی خود در این رشته را یاد گرفته و در آزمون های درسی شرکت نمایند.

مقطع کارشناسی رشته پرستاری در اکثر دانشگاه های اسپانیا به زبان بومی یعنی اسپانیایی به دانشجویان تدریس می شود ، البته برخی از دانشگاه های خصوصی این رشته را علاوه بر زبان اسپانیایی به زبان انگلیسی نیز به علاقمندان ارائه می کنند.

ولی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به هر دو زبان به دانشجویان ارائه می شود و برای تحصیل در این مقاطع نیاز دارید که قدرت زبان انگلیسی خود را نیز تقویت نمایید.

زبان تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

توجه کنید که در هنگام پذیرش ، ارائه مدرک زبان می تواند امتیاز بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد . مدارک زبان انگلیسی که مورد قبول دانشگاه های اسپانیا می باشند شامل آیلتس با حداقل نمره 6.5 و تافل با حداقل نمره 75 و کمبریج با حداقل نمره 175 است.

همچنین جهت انتخاب زبان تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا به زبان اسپانیایی باید مدرکی معادل B1 این زبان و مورد تایید دانشگاه را ارائه نمایید . البته اگر دارای تخصص در زبان اسپانیایی نیستید جای نگرانی نیست ، شما می توانید در کالج های زبان شرکت نموده و مدرک لازم جهت ارائه به دانشگاه نیز دریافت کنید.

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

در این وبینار از آی مهاجرتی می توانید هر آنچه را که باید در رابطه با تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان بدانید ،دریابید.

مشاورین ما همواره پاسخگوی تمای سوالات شما در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند. 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

The cost of studying nursing in Spain

هزینه تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

هزینه تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا یکی دیگر از مزایایی است که به دلیل ارزان و مقرون به صرفه بودن ، سالانه دانشجویان خارجی زیادی را به اسپانیا می کشاند که همواره تعداد آنها در حال افزایش است . اسپانیا یکی از معدود کشورهای اروپایی می باشد که شهریه های مناسبی را برای مقاطع مختلف رشته پرستاری در نظر گرفته است.

دقت داشته باشید که تحصیل پرستاری در اسپانیا به زبان بومی ( اسپانیایی ) هزینه بسیار مناسب تری نسبت به تحصیل این رشته به زبان انگلیسی دارد ، تا حدی که می توان آن را تحصیل رایگان در این کشور در نظر گرفت .

البته گزینه های دیگری نیز مانند بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی نیز وجود دارند که به دانشجویان واجد شرایط اختصاص یافته و تحصیل را برای آنان رایگان می نماید.

در برخی موارد نیز کمک مالی برای زندگی در این کشور نیز به دانشجویان تعلق می گیرد که مخصوص دانشجویان برتر می باشد . در ادامه شهریه برخی از دانشگاه های مهم برای تحصیل پرستاری در اسپانیا را مشاهده می نمایید.

علاوه بر مطالعه ادامه این عنوان حتما مقاله تهیه شده ما در رابطه با هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا را نیز مطالعه کنید تا بتوانید برآورد دقیق تری از میزان مخارج خود در این کشور داشته باشید.

 

شهریه دانشگاه های پرستاری در اسپانیا

چنانچه بخواهیم شهریه تحصیل در رشته پرستاری در اسپانیا را در برخی از دانشگاه ها بیان کنیم ، در حدود زیر خواهد بود:

به طور کل دانشگاه های دولتی کمتر از 4 هزار یور و دانشگاه های خصوصی تا سقف 22 هزار یورو شهریه از دانشجویان دریافت می نمایند.

کارشناسان ما در آی مهاجرتی آماده اند تا شما را در تمامی مراحل پذیرش و تحصیل پرستاری در اسپانیا همراهی نموده و پذیرشی موفق و سریع را برایتان به ارمغان آورند .

همچنین شما می توانید برای اطلاع از مدارک مورد نیاز با دانشگاه های مد نظرتان مکاتبه کرده و از موارد مورد درخواست آنان مطلع شوید. 

البته اکثر موارد مدارک درخواستی تمامی دانشگاه ها مشترک می باشد ، اما امکان تفاوت در بعضی معدود موارد وجود دارد که کسب اطلاع از دانشگاه را الزام می بخشد.

دانشگاه

شهریه تحصیلی

دانشگاه کاردنال هررا

سالانه مبلغ 7304 یورو در دوره کارشناسی

دانشگاه لئون اسپانیا

سالانه مبلغ 2500 یورو سالانه برای کارشناسی پرستاری

دانشگاه بارسلونا

سالانه مبلغ 2850 یورو

دانشگاه رو ویرا ویرجیلی

سالانه مبلغ 2913 یورو

دانشگاه وایودولید

سالانه 20312 یورو

توصیه می کنیم تا حتما عنوان ما در رابطه با شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا را مطالعه کرده و از سایر روش های دست یابی به ویزای این کشور به خوبی مطلع شوید . کارشناسان ما در آی مهاجرتی همواره از آخرین اطلاعات در رابطه با تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا مطلع بوده و پاسخگوی شما عزیزان در این رابطه می باشند . جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در دفتر مرکزی و یا دفتر غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا همواره با سوالات زیادی همراه است که کارشناسان ما در پایان به برخی از متداول ترین آنها پرداخته اند و در صورتی که همچنان سوالی برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما تماس بگیرید. آن را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

تحصیل رشته پرستاری در اسپانیا را می توان از دوره کارشناسی تا دکترا در دانشگاه های این کشور سپری کرد.

این رشته را می توان به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی در دانشگاه های اسپانیا تجربه نمود.

بله ، علاوه بر دوره کارشناسی که به این زبان ارائه می شود ، باید برای برقراری ارتباط در دوره کارآموزی و کار پس از پایان تحصیل با زبان مردم آشنایی داشته باشید.

در اغلب دانشگاه های این کشور باید در هنگام درخواست پذیرش مدرک B1 را ارائه دهید.

بله ، می توان در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دریافت بورسیه از دانشگاه های این کشور امیدوار بود.

در پایان نیز کلاینت های ما از دریافت ویزای خود از کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی می گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه