تحصیل پرستاری در کانادا

تحصیل پرستاری در کانادا در واقع تحصیل در یکی از باکیفیت ترین سیستم های آموزشی و بهترین دانشگاه های جهان می باشد؛ با توجه به اینکه حوزه بهداشت و درمان در این کشور به صورت مداوم در حال گسترش بوده و پرستاران بخش عمده ای از صنعت مراقبت های بهداشتی را تشکیل می دهند.

از همین رو دولت کانادا بر روی آموزش این بخش هزینه زیادی کرده و هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی و داخلی در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند.

دوره های پرستاری مطابق با آخرین تحقیق و توسعه در دنیا بسیار پیشرفته بوده و بهترین کالج های این کشور بر آموزش با کیفیت با آموزش مهارت های عملی تمرکز کرده و پرستاران بسیار ماهر را برای صنعت مراقبت های بهداشتی تربیت می کنند.

 

تحصیل پرستاری در کانادا

تحصیل پرستاری در کانادا به عنوان یکی از رشته های حساس دانشگاه های این کشور ، شرایط متفاوتی نسبت به سایر کشورهای جهان دارد.

فهرست مطالب

برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط تحصیلی و اپلای پرستاری کانادا؛ از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.دوره های تحصیل در رشته پرستاری در کانادا امکان انجام دوره کارآموزی حین تحصیل را فراهم کرده و طیف وسیعی از موقعیت های شغلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

همچنین به عنوان یک پرستار بین المللی، کانادا حقوقی حدود 75 هزار دلار در سال را برای تنها 40 ساعت کار در هفته با افزایش سالانه به شما پرداخت می کند؛ برای اطلاع از شرایط ورود به دانشگاه های این کشور عنوان، هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه فرمایید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا

برای تحصیل پرستاری در کانادا دانشجویان بین المللی باید دبیرستان را با حداقل نمره C در موضوعاتی از جمله ریاضیات، زیست شناسی، شیمی و انگلیسی به پایان رسانده باشند؛ همچنین متقاضیان باید الزامات و شرایط لازم را رعایت کرده و پس از اینکه واجد شرایط بودید ، ثبت نام خود را در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور انجام دهید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل پرستاری در کانادا + پادکست

شما عزیزان می توانید با تماشای این ویدیو به اصلی ترین مطالب در زمینه تحصیل پرستاری در کانادا برسید و در صورت هرگونه سوال و یا تمایل به دریافت جزئیات بیشتر با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید .

همچنین امکان دانلود فایل صوتی و پادکست نیز وجود دارد تا بتوانید در هر زمان و مکان به آن گوش دهید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل رشته پرستاری در کانادا
تحصیل پرستاری در کانادا

به صورت کلی شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • گذراندن سطح تحصیلات 12 پایه با حداقل 65٪
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی با آیلتس باند کلی 6.5 یا تافل حداقل 80
  • تکمیل موفقیت آمیز آزمون CASPer ( ارزیابی مبتنی بر رایانه برای نمونه برداری از ویژگی های شخصی)

همچنین افرادی که قصد دارند در مقطع لیسانس به تحصیل پرستاری در کانادا بپردازند؛ باید حتما شرایط زیر را داشته باشند؛ برای اطلاع از دیگر شرایط و نحوه تحصیل در مقطع ارشد، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین ماهر و متخصص آی مهاجرتی در تماس باشید.

  • حداقل نمره 70-75 درصد در مقطع لیسانس
  • نمره تافل 88 و بالاتر
  • نمره آیلتس 6.5 و بیشتر
  • امتیاز PTE بالای 59

مدارک مورد نیاز پذیرش پرستاری در کانادا

پس از بررسی شرایط و آگاهی از اینکه شرایط لازم برای تحصیل پرستاری در کانادا دارید؛ می توانید مدارک لازم را جم آوری کنید؛ بدون شک جمع آوری صحیح مدارک و ارسال این موارد در زمان مناسب گامی مهم برای قبولی در دانشگاه های این کشور است.

امروزه مدارک مورد نیاز پذیرش پرستاری در کانادا شامل این موارد می شود:

Nursing Admission Required Documents

  • ریز نمرات رسمی تحصیلی
  • نمرات آزمون زبان انگلیسی
  • سند تست CASper
  • توصیه نامه
  • اثبات تمکن مالی
  • بیانیه ای از هدف
  • مدارک مورد نیاز
  • مدارک CAS هر آزمون
  • مجوز تحیل در کانادا
  • گواهی سوء پیشینه کیفری
ادامه تحصیل پرستاری در کانادا

ادامه تحصیل پرستاری در کانادا

به صورت کلی با توجه به آمار و ارقام و پیش بینی های انجام شده تا سال 2025 مشاغل پرستاری در کانادا به میزان 3.4 درصد افزایش یافته و از همین رو فرصت های شغلی پرستاری رو به افزایش است؛ یکی از راه های بسیار عالی برای ورود به بازار کار کانادا تحصیل در رشته پرستاری در کانادا می باشد .  از آنجایی که دانشگاه های این کشور تقریباً 10 تخصص مانند پزشک خانواده، پرستاری مراقبت های ویژه، پیری، سلامت روان جامعه و… را برای پرستاری ارائه می دهند؛ ادامه تحصیل پرستاری در کانادا تصمیمی بسیار عاقلانه می باشد . با این حال برای تحصیل پرستاری در کانادا باید پس از پایان تحصیلات در هر مقطع برای دوره بعدی درخواست دهید.

 

برای مثال پس از پایان دبیرستان می توانید برای دوره ها کارشناسی این کشور درخواست دهید و یا اینکه پس از اتمام مقطع کارشناسی با توجه به اینکه واجد شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا هستید، برای مقاطع کارشناسی ارشد درخواست دهید؛ اما در این راه ادامه تحصیلات از نیمه مقطعی در ایران به دانشگاه های کانادا امکان پذیر نیست . همچنین با مطالعه عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا می توانید به دقیق ترین اطلاعات جهت ورود به سیستم آموزشی این کشور وارد شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان پرستاری در کانادا

امروزه تحصیل رایگان پرستاری در کانادا تنها از طریق کسب بورسیه های تحصیلی امکان پذیر بوده و به صورت کلی تمامی دانشگاه های این کشور از دانشجویان شهریه دریافت کرده و امکان تحصیل رایگان در مقاطع تحصیلی عالی را در اختیار دانشجو قرار نمی دهند.

اما با توجه به هزینه های بالای تحصیل پرستاری در کانادا و با توجه به کمبود پرستار، دولت این کشور برای رفع این کمبود سیاست هایی را برای جذب و تشویق دانشجویان بین المللی به دنبال کردن این رشته در کانادا اتخاذ کرده است.

یکی از این سیاست ها ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع عموما در مقطع کارشناسی ارشد می باشد؛ از مهم ترین این بورسیه ها برای اپلای پرستاری کانادا می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بورسیه پرستاری کلاس 1966
  • بورسیه پرستاری BN
  • بورسیه سوزان نلز
  • بنیاد پرستاران کانادا
  • دانشگاه تورنتو لارنس اس. بلومبرگ دانشکده پرستاری
  • بورسیه کارشناسی پرستاری F.A. Davis.
  • بورسیه ملی خارج از کشور
  • جوایز رهبری آرامارک

دانشجویان حین تحصیل پرستاری در کانادا با بهره مندی از بورسیه می توانند تا حدودی هزینه های تحصیل را پرداخت کنند؛ به صورت کلی میزان پوشش دهی این بورسیه ها با توجه به بورسیه، مقطع تحصیلی و… تعیین می شود؛ یکی دیگر از روش هایی که دانشجویان می توانند بخشی از هزینه های تحصیل را پرداخت کنند، یافتن شغل نیمه وقت و کار حین تحصیل است؛ برای اطلاع از شرایط کاری در این کشور با لمس عنوان قوانین کار دانشجویی در کانادا مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

تحصیل ارشد پرستاری در کانادا

تحصیل ارشد پرستاری در کانادا دوره ای تمام وقت دو ساله بوده که رویکردی جامع در پرستاری و حوزه تخصصی انتخابی آن را به متقاضیان ارائه می دهد، سال دوم معمولاً شامل مطالعه در زمینه تخصصی همراه با ارائه پایان نامه در پایان دوره بوده و امروزه این کشور برنامه های کارشناسی ارشد را در بیش از 20 دانشگاه آموزش داده که دانشجویان می توانند با توجه به علاقه خود یکی ازاین دانشگاه های با سطح علمی بالا را انتخاب کنند.

برای واجد شرایط بودن برای تحصیل پرستاری در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان بین المللی باید دوره 4 ساله لیسانس را در دانشگاهی معتبر به پایان رسانده باشند؛ همچنین در این راه 1 سال تجربه بالینی برای پذیرش در دوره به متقاضیان بسیار توصیه می شود.

تحصیل ارشد پرستاری در کانادا

پس از آن دانشجویانی که علاقه دارند حین تحصیل ارشد مشغول به کار شوند و از این راه تجربه علمی به دست آورند، باید حتما مجوز معتبر پرستاری کسب نمایند؛ امروزه دانشگاه های این کشور تخصص ها و دوره های متنوعی را برای تحصیل پرستاری در کانادا ارائه می دهند؛ برخی از دوره های ارائه شده شامل موارد زیر می شود:

  • کارشناسی ارشد پرستاری (M.S.N)
  • دیپلم فارغ التحصیل پرستار مراقبت های بهداشتی اولیه
  • دیپلم فوق لیسانس پرستاری نوزادان
  • کارشناسی ارشد پرستاری علمی کاربردی – عمل بالینی پیشرفته
  • کارشناسی ارشد پرستاری علمی کاربردی – پرستار نوزادان
  • کارشناسی ارشد پرستاری علمی کاربردی – پرستار بهداشت روان

محتوای مقالات زیر به شما کمک می کنند تا بتوانید به عنوان یک دانشجو اطلاعات کافی را به دست آورید:

هزینه تحصیل رشته پرستاری در کانادا

هزینه تحصیل رشته پرستاری در کانادا بسته به منطقه یا استانی که انتخاب می کنند و سطح برنامه مانند دیپلم، لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد متفاوت باشد؛ اما هزینه تحصیل در کانادا بسیار بالا بوده و هر ترم باید مبلغ هنگفتی را برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازید.

میانگین هزینه تحصیل پرستاری در کانادا برای دانشجویان بین المللی حدود 37000 دلار در سال است؛ همچنین دانشجویان پرستاری هزینه های اضافی مانند لباس فرم داشته که باید در نظر گرفته شود؛ این هزینه با توجه به مقطع تحصیلی متقاضی می تواند متفاوت باشد.

شهریه دوره های پرستاری در کانادا می تواند از 52000 دلار کانادا تا 169000 دلار کانادا برای مقطع لیسانس، 37000 دلار کانادا برای دوره های کارشناسی ارشد و 10000 تا 20000 دلار کانادا در سال برای دکترا متغیر باشد؛ پیش از درخواست برای دانشگاه شرایط هر دانشگاه را چک کرده تا بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

هر چند میزان هزینه های تحصیل پرستاری در کانادا نسبتا بالا بوده اما باید توجه کرد که این دانشگاه ها کیفیت آموزش عالی داشته و از همین رو هزینه های که پرداخت می کنید در واقع سرمایه گذاری ای برای آینده شغلی و تحصیلیتان است؛

برای اطلاع از شرایط تحصیلی این کشور از طریق دفاتر مرکزی و غرب در تهران یا دفتر شیراز؛ با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛ همچنین برای اطلاع از دیگر راه های مهاجرت به این کشور حتما مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

سوالات پرتکرار تحصیل پرستاری در کانادا

شما می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و ضمن درج پرسش خود ، پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

دوره های پرستاری مطابق با آخرین تحقیق و توسعه در دنیا بسیار پیشرفته بوده و بهترین کالج های  این کشور بر آموزش با کیفیت با آموزش مهارت های عملی تمرکز کرده و پرستاران بسیار ماهر را برای صنعت مراقبت های بهداشتی تربیت می کنند.

برای تحصیل پرستاری در کانادا دانشجویان بین المللی باید دبیرستان را با حداقل نمره C در موضوعاتی از جمله ریاضیات، زیست شناسی، شیمی و انگلیسی به پایان رسانده باشند و همچنین نمره زبان آیلتس 6.5 یا تافل حداقل 80 را به دست آورده باشند.

به صورت کلی باید گفت تنها راه تحصیل در رشته پرستاری در کانادا به صورت رایگان کسب بورسیه های تحصیلی می باشد.

کارشناسی ارشد پرستاری در کانادا دوره ای تمام وقت دو ساله بوده که رویکردی جامع در پرستاری و حوزه تخصصی انتخابی آن را به متقاضیان ارائه می دهد.

این شهریه می تواند از 52000 تا 169000 دلار کانادا برای مقطع لیسانس، 37000 دلار کانادا برای دوره های کارشناسی ارشد و 10000 تا 20000 دلار کانادا در سال برای دکترا متغیر باشد.

با مشاهده ویدیوهای زیر نیز می توانید نظر کلاینت های ما را در رابطه با آی مهاجرتی بدانید:

نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه