شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه به نحوی است که می توان به جرات گفت هرکسی که علاقمند به تحصیل این رشته باشد، می تواند به آن دست پیدا کند، فقط نیاز به کمی تلاش دارد که در مقایسه با کنکور کشورمان یا پذیرش در برخی از کشورهای اروپایی بسیار بسیار ساده تر و در دسترس است. 

همین امر موجب شده که این کشور طی سالیان گذشته به یکی از بهترین و مورد علاقه ترین مقاصد در میان دانشجویان خارجی به خصوص ایرانیان شود.

البته این تنها مزیت و ویژگی تحصیل پزشکی در روسیه نیست، بلکه سایر ویژگی ها و امتیازات آن نیز باعث جذب افراد بسیاری شده است که در ادامه با آن ها بهتر و بیش تر آشنا خواهیم شد.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

انتخاب تحصیل پزشکی در روسیه مسیری آسان تر نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی است که مدرک معتبری را نیز در اختیارتان قرار می دهد. 

فهرست مطالب

روسیه دارای سیستم آموزشی معتبر و دانشگاه های مطرح و شناخته شده ای است که رشته پزشکی را به بهترین روش های ممکن برای دانشجویان ارائه می نماید. تحصیل در این دانشگاه ها می تواند آینده شغلی بسیار خوبی را برایتان رقم بزند، چه در روسیه و چه در خارج از آن.

ضمنا بسیاری از دانشگاه های پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم کشورمان قرار دارند که این امکان برگشت و کار برای پزشکان ایرانی فارغ التحصیل شده از دانشگاه های روسیه را بسیار مناسب و ساده می کند. 

در ادامه این مطلب با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط تحصیل پزشکی در روسیه را بهتر بشناسید. فراموش نکنید عنوان راهنمای تحصیل در روسیه نیز کمک بسیار زیادی به شما خواهد نمود.

کالج های پزشکی روسیه

یکی از شرایط تحصیل پزشکی در روسیه پشت سر گذاشتن با موفقیت دوره های پیش پزشکی در روسیه یا همان دوره پادفک پزشکی در روسیه می باشد که برای دانشجویان خارجی الزامی است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط تحصیل پزشکی در روسیه + پادکست

یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی در روسیه شرکت در دوره های پیش پزشکی این کشور به نام پادفک است.

همواره که خاطر داشته باشید مشاورین آی مهاجرتی اماده ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان در کلیه امور مهاجرت از جمله تحصیل در رشته پزشکی هستند.

نمایش ویدیو درباره شرایط تحصیل پزشکی در روسیه
شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

البته بگوییم که این موضوع به شرایط پذیرش دانشگاه بستگی دارد، برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه پائولوف شهر سنت پترزبورگ الزامی به ارائه مدرک دوره پادفک ندارند و فقط مدرک زبان روسی درخواست می کنند.

ولی برخی دیگر از دانشگاه ها نیز دوره پیش پزشکی روسیه را برای دانشجویان خارجی الزامی کرده اند. اما بدانید در هر صورت دوره پریمدیکال در روسیه شما را از آمادگی بسیار خوبی برای ورود به آزمون پزشکی در روسیه و تحصیل در آن برخوردار می سازد.

این دوره ها با توجه به زبان انتخابی می توانند به انگلیسی و روسی ارائه شوند که زبان انگلیسی بسیار محدودتر بوده و سالانه تنها توسط برخی از مراکز ارائه می شود. در این دوره که مدت آن 9 ماه است دروس زیست شناسی، شیمی و زبان روسی یا انگلیسی آموزش داده می شود. در نهایت نیز باید آزمون نهایی این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید که اصلا آزمون سختی نیست و درصد قبولی آن همواره بالا بوده است.

دقت کنید که این دوره با پرداخت شهریه همراه است و هزینه دوره پادفک در کالج های پزشکی روسیه طبق دانشگاه، زبان تحصیل و غیره متفاوت است و می تواند حداکثر تا 4000 دلار برسد. برای شناخت و آَشنایی با جزئیات بیشتر دوره های آمادگی قبل از دانشگاه در روسیه با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

نکته مهم درباره دوره پیش پزشکی در روسیه

همانطور که گفتیم ممکن است دانشگاهی در روسیه شرکت در دوره پادفک این کشور را الزامی نکرده و فقط از دانشجویان مدرک زبان روسی در سطحی مشخص را درخواست کند. توصیه مشاورین آی مهاجرتی این است که در این صورت نیز برای شناخت بهتر و دقیق شرایط تحصیل پزشکی در روسیه بازهم دوره پادفک را پشت سر بگذارید تا آمادگی لازم برای آزمون را کسب کنید.

اما آنچه مهم است اینکه، طبق آخرین دستور العمل وزارت بهداشت کشورمان اگر قصد تحصیل رشته پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی را دارید، فقط در صورتی مدرک پزشکی اخذ شده شما مورد تایید این وزارت قرار می گیرد که پیش از ورود به کورس اصلی و شروع تحصیل حتما مدرک زبان سطح A2 روسی که به تلکی (TLKI 2) است را نیز اخذ نموده باشید.

بدین صورت شما حتی اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را نیز داشته باشید باید مدرک زبان روسی را نیز در سطح مورد نظر به دست آورید. ضمن اینکه تحصیل به زبان روسی مزایای دیگری را نیز دارد، پس حتما در انتخاب زبان تحصیل خود نهایت دقت را به عمل آورید.

امتحان ورودی پزشکی روسیه

امتحان ورودی پزشکی روسیه

شاید شما این سوال را دارید که آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های پزشکی روسیه چگونه هستند و قبولی در آن ها سخت است یا آسان؟! بسیاری از متقاضیان ایرانی به دلیل مواجه با کنکور کشورمان همواره تمامی آزمون های پذیرش در دانشگاه های جهان را معادل آن می بینند، اما باید بگوییم که آزمون ورودی رشته های پزشکی روسیه بسیار ساده تر و قبولی در آن در دسترس تر از کنکور کشورمان است.

البته یقینا که امتحان ورودی پزشکی روسیه جهت سنجش دانش افراد بوده و برای انتخاب افراد شایسته برگزار می شود. اما اگر از سطح زبان مناسب و دانش قابل قبولی در دروس پایه برخوردار باشید، به راحتی می توانید از این سد عبور کنید. البته توجه داشته باشید که آزمون ورودی پزشکی روسیه، آزمونی جامع نیست و هر دانشگاه در صورت برگزاری، آزمون مختص به خود را برگزار می کند.

این مطلب اجبار می کند که حتما جهت تحصیل پزشکی روسیه در دوره های پادفک همان دانشگاه مدنظرتان شرکت کنید تا برای تحصیل در آن دانشگاه و شرکت در آزمون ورودی همان دانشگاه آمادگی کسب نمایید. پس با اینکه قبولی در آزمون ورودی یکی از شرایط تحصیل پزشکی در روسیه است، اما این سد چندان سخت و طاقت فرسا نیست و موفقیت در دوره های پادفک می تواند شما را کاملا برای قبولی در آن ها آماده کند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اطلاعات واقعی تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه به طور معمول 6 سال به طول می انجامد و در اکثر مراکز به زبان روسی ارائه می شود که نیازمند شرکت در دوره های پادفک پزشکی دارد تا با زبان روسی و دروس پایه آشنا شده و قادر به پشت سر گذاشتن آموزش ها و اخذ مدرک شوید. این دوره به طور معمول 9 ماه بوده که امکان گذراندن فشرده آن نیز وجود دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه طبق آموزش ها و استاندارهای بین المللی بوده و مدارک دانشگاه آن در سراسر جهان قابل قبول است. 

البته با اینکه گفتیم پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی در روسیه آسان تر از کشورمان است، اما توجه کنید که پذیرش و تحصیل رشته پزشکی یکی از سخت ترین رشته های تحصیلی بوده و نیاز به همت و تلاش بالایی دارد، به خصوص به زبانی دیگر و در خارج از کشور.

همچنین همواره تعداد بالایی متقاضی برای پذیرش و تحصیل پزشکی در روسیه داوطلب هستند، که این باز ورود به این رشته را کمی رقابتی می کند. 

همچنین باید بدانید که تحصیل پزشکی روسیه سالانه شامل 2 ترم و تقریبا در 10 ماه برگزار می شود که از اوایل سپتامبر تا اواخر ژوئن به طول می انجامد.

همچنین باید دقت داشته باشید که شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه کاملا مجزا و متفاوت از شرایط تحصیل پزشکی در روسیه است. 

به همین خاطر اطلاعات این مطلب را به پای رشته دندانپزشکی نیز حساب نکنید و به عنوان تحصیل دندانپزشکی در روسیه مراجعه کرده و این مقاله را مطالعه فرمایید.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در روسیه

باید بگوییم که هریک از دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی روسیه شرایط و ضوابط خود را برای پذیرشدانشجو دارند. حال سوالی که برای اکثر متقاضیان وجود می آید این است که آیا شرط معدل برای تحصیل پزشکی در روسیه وجود دارد یا خیر!؟ در جواب باید بگوییم که قطعا معدل آخرین مدرک تحصیلی در پذیرش متقاضیان تاثیر دارد، اما تاثیر آن متفاوت است.

قطعا معدل دیپلم برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه تاثیر دارد، اما هر دانشگاه شرایط خود در اینباره را دارا می باشد. معمولا دانشگاه هایی که آزمون ورودی برگزار می کنند، بیش ترین عامل و تاثیر را در قبولی همان آزمون ورودی و سطح و نمره ایفا می کند، اما دانشگاهی که آزمون ورودی نداشته و مبنا را فقط بر اساس رزومه و دوره پادفک می گذارد، قطعا معدل بالایی را نیز درخواست می کند.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در روسیه

برای مثال تحصیل پزشکی روسیه در دانشگاه سن پترزبورگ دارای شروط اجباری گذراندن دوره پادفک و معدل بالای 17 می باشد. دقت کنید که این حداقل معدل لازم است و ممکن است معدل 17 به هیچ عنوان در میان متقاضیان برای رقابت کافی نباشد و معمولا معدل 18.5 به بالا می تواند قبولی در این دانشگاه را به ارمغان آورد.

معمولا دانشگاه های برتر و تراز بالای روسیه هم به آزمون و هم معدل بالایی درخواست می کنند و دانشگاه های رده پائین تر فقط همان آزمون ورودی را مد نظر قرار می دهند و یا اصلا ازمونی نداشته و فقط به رزومه تحصیلی دانشجو توجه می کنند.

شناخت شرایط تحصیل در سایر کشورهای مطرح جهان نیز می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان باشد:

شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه

یکی دیگر از ابهامات پیش روی متقاضیان تحصیل پزشکی در روسیه، عدم اطلاع از شرایط سنی مورد نیاز برای پذیرش و قبولی در این رشته است. اکثر کشورهای جهان به خاطر حساس و مهم بودن رشته پزشکی معمولا بر روی سن متقاضیان خود نظارت داشته و حتی گاها برای آن شرایطی نیز در نظر گرفته و حداقل و حداکثری را در نظر می گیرند.

یکی از شرایط تحصیل پزشکی در روسیه داشتن حداقل سن 18 جهت پذیرش و ثبت نام در دانشگاه است؛ اما خوسبختانه هیچ گونه محدودیت یا شرطی از سوی مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور تاکنون در نظر گرفته نشده و اعلام نگردیده است. این امتیاز بسیار خوبی برای تمامی متقاضیان است که هم افراد دارای سن بالا می توانند برای رسیدن اقدام کنند و هم اینکه عجله ای برای دستیابی به آن به خاطر محدودیت سنی وجود نخواهد داشت.

ضمن اینکه برای رشته پزشکی در روسیه نه تنها از سوی دانشگاه ها جهت پذیرش، بلکه از سوی سفارت نیز محدودیت خاصی برای سن متقاضیان وجود ندارد و معمولا سفارت روسیه در صدور ویزای تحصیلی سخت گیری در رابطه با سن دانشجویان به عمل نمی آورد.

پیشنهاد می کنیم که حتما عنوان قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را نیز مطالعه نمایید، تا با شرایط بازار کار و چگونگی ارتباط با کارفرمایان و یافتن شغل در این کشور را کاملا و طبق آخرین و جدیدترین اطلاعات به دست آورید.

تحصیل رایگان پزشکی در روسیه

شاید برای برخی از عزیزان این سوال وجود داشته باشد که آیا تحصیل پزشکی روسیه رایگان است و یا اینکه به صورت رایگان نیز می توان به آن دسترسی پیدا کرد یا خیر؟! 

در این جا لازم است بدانید که یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی در روسیه که باید از همان اول مدنظر قرار دهید، این است که تحصیل در رشته پزشکی در روسیه با پرداخت شهریه امکان پذیر بوده و رایگان ارائه نمی شود.

به طور کل تحصیل در سیستم آموزش عالی روسیه رایگان نیست و باید تمامی دانشجویان در تمامی رشته ها شهریه تحصیلی خود را بپردازند. چه برسد به رشته های پزشکی که در اکثر کشورهای جهان و هم در روسیه جز گران ترین رشته های تحصیلی شناخته می شوند.

تحصیل رایگان پزشکی در روسیه

البته شاید بتوانید از طریق اخذ بورسیه تحصیلی آن هم در حین تحصیل این فرصت را برای خود به وجود آورید که بازهم احتمال آن بسیار کم و وحدود است و بهتر است که اگر می خواهید به تحصیل پزشکی روسیه فکر کنید، از همان ابتدا و به طور کامل خود را برای پرداخت شهریه تحصیلی آماده سازید.

البته فراموش نکنیم که روسیه یکی از کشورهای ارزان و بسیار مقرون به صرفه در ارائه و آموزش رشته پزشکی در اروپا و جهان است. که این یکی از مزیت های بسیار بزرگ و خوب و جاذب دانشجوی این کشور می باشد. پس نگران نباشید چون شما در مقایسه با دیگر کشورهای اروپا و آمریکا شهریه بسیار مناسبی را می پردازید.

تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

همانطور که تا اینجا متوجه شدید، یکی از مناسب ترین شرایط تحصیل پزشکی در روسیه این است که می توان این رشته را به دو زبان روسی و انگلیسی تحصیل نمود. البته تعداد معدود و کمی از دانشگاه ها این رشته را به انگلیسی ارائه می کنند و اکثرا زبان آموزش خود را زبان رسمی یعنی روسی قرار داده اند.

باید بگوییم که برای تحصیل به زبان روسی نیازی به ارائه مدرک دارید، اما باید حتما دوره پادفک را گذرانده تا زبان روسی را کامل و مناسب این رشته بیاموزید. همچنین در تحصیل به زبان انگلیسی نیز اگر قصد شرکت در دوره پادفک به زبان انگلیسی را داشته باشید نیز نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارید.

اما اگر نخواهید دوره پادفک انگلیسی را بگذرانید، باید مدرکی دال بر تسلط کافی به زبان انگلیسی نظیر تافل یا آیلتس و یا هر مدرکی که دانشگاه درخواست نماید را به آنان ارائه کنید. 

البته ممکن است که دانشگاه مدرک دوره پادفک را اجباری کرده باشد و شما به هرصورت مجبور به گذراندن این دوره شده و دیگر نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت.

البته همانطور که در بالا گفتیم، اگر قصد تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی و بازگشت به کشورمان برای کار را دارید، فراموش نکنید که باید پیش از ورود به این کشور و شروع دوره پادفک و تحصیل حتما مدرک زبان روسی را از مراکز اعلام شده در کشورمان اخذ کنید، تا مدرک شما در نهایت قابل معادل سازی بوده و پذیرفته شود.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

رسیدیم به یکی از مهم ترین پارامترهای مدنظر دانشجویان بین المللی، یعنی هزینه تحصیل پزشکی در روسیه که خوشبختانه ارزان و مقرون به صرفه است. بله، تحصیل پزشکی در روسیه باتوجه به اعتبار و کیفیتی که دارد و میزان شهریه ای که درخواست می کند بسیار مناسب و منصفانه است.

دانشجویان با دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در تحصیل در رشته پزشکی در روسیه مواجه هستند که خوشبختانه هزینه های زندگی نیز در روسیه بسیار مناسب و ارزان است. اما باید بگوییم که شهریه دانشگاه ها با یکدیگر تفاوت دارند و تحصیل به زبان انگلیسی گران تر از روسی بوده و تفاوت آن نیز در برخی موارد کاملا مشهود و بسیار است.

همچنین شهریه دانشگاه های دولتی از دانشگاه های خصوصی بسیار ارزان تر است و مقاطع تحصیلی مختلف نیز شهریه های متفاوتی دارند. 

به طور کلی مد نظر قرار دهید که شهریه تحصیل پزشکی در روسیه سالانه می تواند از 4 هزار تا 10 هزار دلار را در نظر بگیرد. در ادامه شهریه تحصیل در برخی دانشگاه های معتبر را مشاهده می کنید:

پیشنهاد می کنیم عنوان مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را نیز در سایت موسسه مطالعه کرده تا سایر روش ها و شرایط و ویژگی های آنان را شناخته بلکه دیگر روش های موجود نیز بتوانند شما را به این کشور برسانند.

دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه لومونسوف 4 هزار دلار
دانشگاه پلی تکنیک بومن 7 هزار دلار
دانشگاه نووسیبیرسک 5 هزار دلار
دانشگاه ایالت تومسک 3500 دلار
دانشگاه سن پترزبورگ 5500 دلار

بخشی از پذیرش های کشور روسیه در آی مهاجرتی

دریافت پذیرش از مراکز معتبر و جهانی کشور روسیه تنها بخشی از فعالیت ما در حوزه مهاجرت است که در این ویدیو نیز برخی از آنها را برایتان به نمایش گذاشته‌ایم.

شما عزیزان نیز می توانید با بررسی شرایط خود به بهترین مقصد ممکن رسیده و در چشم برهم زدنی در فهرست افراد موفق به مهاجرت تحصیلی به روسیه باشید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزاهای کشور روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه پزشکی

همانطور که در بخش های بالاتر اشاره کردیم، برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه باید شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور را پرداخت نمایید. اما چنان چه بتوانید به بورسیه های تحصیلی که از سوی برخی موسسات و دانشگاه های این کشور به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می شود، دست پیدا کنید؛ می توانید به کاهش بخش از شهریه و یا تحصیل رایگان نیز برسید.

شما با اینکه سالانه بورسیه ها و کمک هزینه های زیادی به دانشجویان در این کشور اعطا می شود، اما معمولا بورسیه تحصیلی روسیه پزشکی برای دانشجویان در نظر گرفته نمی شود، چون رشته های پزشکی و دندانپزشکی که معمولا گران ترین رشته های دانشگاهی در کشور روسیه محسوب می شوند، خرج بالایی برای دولت دارند.

پس به همین خاطر این رشته ها با پرداخت شهریه همراه هستند و بورسیه ای برای آنان در نظر گرفته نمی شود، البته اگر دانشجویی دارای شرایط تحصیل درخشان و ممتازی پس از یک سال تحصیل در دانشگاه های این کشور باشد، شاید بتواند دانشگاه را مجاب کرده که بخشی از شهریه تحصیلی وی را تخفیف داده یا مبلغی را به عنوان کمک هزینه دریافت نماید که احتمال آن نیز پایئن می باشد.

اما بازهم در زمان های مقرر از سوی دانشگاه مدارک خود برای دریافت بورسیه را ارسال نموده و شانس خود را محک بزنید، در مقاله شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه تمامی جزئیات مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه را ارائه کرده ایم.

بهترین دانشگاه پزشکی روسیه

تا اینجا با شرایط تحصیل پزشکی در روسیه آشنا شدیم. اما یکی دیگر از مواردی که در اخذ مدرک و به خصوص آینده شغلی و درآمد دانشجویان پزشکی در روسیه تاثیر گذار است؛ دانشگاه محل تحصیل و اعطا کننده مدرک تحصیلی آنان است. با اینکه تحصیل پزشکی در روسیه و در تمام دانشگاه های آن انتخابی مناسب است، اما قطعا دانشگاه های آن دارای تفاوت هایی از لحاظ اعتبار با یکدیگر هستند.

حال هرچه تحصیل در رشته پزشکی در روسیه در دانشگاه معتبرتر و دارای رتبه جهانی بالاتری صورت پذیرد، قطعا شانس شغلی و استخدام شما افزایش یافته و مدرکی که اخذ می نمایید در مراکز و کشورهای بیشتری دارای اعتبار خواهد بود. به همین خاطر مشورت با مشاورین آی مهاجرتی بسیار ضروری بوده تا بتوانید با توجه به شرایط و رزومه خود به بهترین و معتبرترین دانشگاه دست پیدا کنید.

در ادامه اسامی بهترین دانشگاه پزشکی روسیه و رتبه های جهانی آنان را مشاهده خواهید کرد:

دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه لومونسوف 163
دانشگاه هسته ای مسکو 500 – 401
دانشگاه فنی باومن مسکو 600 – 501
دانشگاه RUDN 800 – 601
دانشگاه تومسک 800 – 601
دانشگاه فدرال کازان 1000 – 801
دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ 1000 – 801
دانشگاه سچینوا 1000 – 801
 

تیم مشاورین آی مهاجرتی تلاش نموده تا در این مطلب شرایط تحصیل پزشکی در روسیه را به بهترین و خلاصه ترین نحو به شما گرامیان ارائه نماید. در صورت نیاز به مشاوره خصوصی با کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا همچنین دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

به طور معمولا تحصیل در رشته پزشکی در روسیه 6 سال به طول خواهد انجامید.

خیر، شرایط تحصیل پزشکی در روسیه به صورت رایگان امکان پذیر نیست، اما شهریه و هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین است.

خیر، برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه هیچ گونه شرط یا محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است.

شهریه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه باتوجه به شرایط مختلف دارای تفاوت است، اما به طور کل می تواند از 4 هزار تا 10 هزار دلار در سال را در بر بگیرد.

اکثر دانشگاه های روسیه دوره پادفک را به صورت اجباری جز شرایط پذیرش خود قرار داده اند، همچنین اگر قصد داشته باشید بدون مدرک زبان در دانشگاه های روسیه در رشته پزشکی پذیرش شوید، باید حتما دوره پادفک را پشت سر بگذارید.

خیر ارائه مدرک زبان در دانشگاه های روسیه اجباری نمی باشد.

دانشگاه های معتبر روسیه که متقاضیان بسیار بالایی دارند، مجبورند برای انتخاب دانشجو آزمون برگزار کنند. اما دانشگاه های دیگری هم هستند که بدون آزمون شما را پذیرش می کنند و مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم هستند.

کلاینت های ما روند آسان و دست یافتنی ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را برای شما بازگو می کنند:

نمایش ویدیو درباره کاور محمد تکبیری
نمایش ویدیو درباره کاور امیر خدابخشی
نمایش ویدیو درباره کاور سپهر نادعلی
نمایش ویدیو درباره کاور مهدی شهبازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه