تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند؛ زیرا کشور کانادا دارای یکی از برترین سیستم های آموزشی بوده و دانشگاه های پزشکی آن از آزمایشگاه هایی مدرن که به آخرین تکنولوژی ها و دیگر زیرساخت های توسعه یافته مجهزند، بهره می‌برند.

در این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی به طور کامل شرایط تحصیل پزشکی در کانادا را به شما ارائه می نمایند . بعنوان یک دانشجوی بین المللی تحصیل پزشکی در کانادا و تبدیل شدن به یک پزشک کار چندان ساده ای نیست و این رشته از جمله رشته های بسیار پر تقاضا و رقابتی در کانادا است.

 

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا نیازمند گذراندن علوم پایه ، شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قبولی می باشد.

فهرست مطالب

همچنین رشته های پزشکی از درآمد و بازار کار مناسبی در کانادا برخوردارند که همین امر باعث شده تا تحصیل پزشکی در کانادا مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گیرد و هر ساله تعداد بالایی موفق به تحصیل در رشته پزشکی در این کشور شوند.

دقت کنید که برای تحصیل پزشکی در کانادا، به جز یک مورد، نخست باید مدرک لیسانس را از یکی از دانشگاه های این کشور در رشته های علوم پایه از جمله شیمی، زیست شناسی و غیره دریافت نمود و سپس در آزمون های ورودی مربوطه شرکت کرد و پس از پذیرش به تحصیل این رشته مشغول شد.

پیشنهاد می کنیم که مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را نیز مطالعه فرمایید تا از روش های قانونی که می توان به این کشور رشید اطلاعات لازم را به دست آورید.

امتحان ورودی پزشکی کانادا

همانگونه که بیان شد تحصیل پزشکی در کانادا، مستلزم گذراندن یک دوره چهار ساله و موفقیت در آزمون ورودی پزشکی کانادا است. آزمون ورودی رشته های پزشکی کانادا که آن را با نام MCAT می شناسند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل پزشکی در کانادا

آزمون بین‌المللی MCAT و مجوزی برای ورود به دانشگاه هایی است که رشته های پزشکی را برای دانشجویان بین المللی و بومی در دانشگاه های آمریکا و کانادا ارائه می‌دهند.

AAMC (Association of American Medical College) طراح و سازمان برگزار کننده آزمون ورودی رشته های پزشکی کانادا می باشد و دانشگاه ها و موسسات معتبر کشورهای کانادا و آمریکا بر اساس سابقه تحصیلی و نمره قبولی متقاضی در این آزمون ، جهت پذیرش وی اقدام خواهند نمود.

سوالات آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های پزشکی کانادا از دروس اصلی و مهمی است که به عنوان پیش زمینه تحصیل پزشکی مورد نیاز می باشند، حال هرچه شما دانش بیش تری داشته باشید یقینا از شانس بالاتری در پذیرش برخوردار خواهید بود.

 دقت کنید که شرکت در آزمون های ورودی جهت تحصیل پزشکی در کانادا دارای محدودیت های خاصی است و هر متقاضی در صورت مردودی در آزمون تا تعداد خاصی می تواند در این آزمون ها شرکت نماید.

آزمون MCAT در کانادا

آزمون بین‌المللیMCAT سالانه به دفعات برگزار می‌شود که تعداد دفعات برگزاری بستگی به نیاز کشورهای کانادا و آمریکا نسبت به رشته های پزشکی دارد و معمولاً سالانه بین 25 تا 35 بار می‌باشد که در مراکز مورد تایید کشورهای کانادا و آمریکا بین ماه های ژانویه و سپتامبر برگزار می گردد.

آزمونMCAT شامل 4 بخش است که به مباحثی همچون مبانی بیولوژیک و بیوشیمیایی سیستم های زندگی، مبانی فیزیکی و شیمیایی سیستم های بیولوژیکی، مبانی اجتماعی، روانشناختی و روانشناسی رفتار و نیز مهارت های تحلیل انتقادی و استدلال می پردازد و مجموعا باید به 230 سوال چهار گزینه ای در مدت 6 ساعت و 15 دقیقه پاسخ داد؛ همچنین هزینه اولیه شرکت در این آزمون حدود 315 – 370 دلار می باشد.

جهت شرکت در آزمون MCAT در کانادا بهتر است متقاضیان در درس هایی مثل آزمایشگاه شیمی آلی، بیولوژی، آزمایشگاه شیمی عمومی، زبان انگلیسی، آزمایشگاه فیزیک از مهارت برخوردار باشند؛ جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و سایر اطلاعات لازم در رابطه با این آزمون حتما مطلب راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

به طور معمول، طول دوره پزشکی در دانشگاه های کشور کانادا با توجه به شرایط و ویژگی های اختصاصی هر دانشگاه ممکن است از 3 تا 5 سال به طول انجامد. همان گونه که بیان شد از شرایط پزشکی کانادا، داشتن مدرک لیسانسی در زمینه زیست شناسی یا سایر رشته های مربوطه می باشد؛ پس از آن وی می بایست یک سال را برای آماده سازی تحصیلی دنبال نماید تا در این دوره ی یک ساله دانشجو بتواند پایه ای محکم در زیست شناسی، علوم انسانی و اجتماعی به دست آورد.از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در کانادا این که بعد از آن، باید سال هایپری اکسترن که معمولاً دو ساله است را گذراند. در طی این دوره دانشجویان ضمن کسب مهارت های اولیه، انجام کارهای عملی را آغاز می‌کنند و دو سال آخر تحصیل نیز مربوط به فعالیت های بیرونی یا اکسترن می‌باشد که عمدتاً شامل دوره های کارآموزی در بیمارستان است.

در پایان این 3 یا 5 سال تحصیل پزشکی در کانادا، دانشجوی جدید دکترا باید مواردی که مربوط به رزیدنتی وی می شود را تکمیل کند. برای انجام این کار دانشجو پیش از آن که بتواند به طور قانونی طبابت کند، می بایست برای مدت 2 تا 5 سال، دوره های عملی و تمرینی پزشکی را در بیمارستان بگذراند.

 بدین صورت امکان فعالیت در این حرفه برای دانشجو فراهم خواهد آمد . دقت کنید که شرایط تحصیل دندانپزشکی در کانادا کاملا متفاوت است که در مقاله تحصیل دندانپزشکی در کانادا تمامی جزئیات آن را توضیح داده ایم.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در کانادا

ورود به دانشگاه پزشکی در کانادا نیازمند شرایط خاصی که در طول این مطلب جز به جز با آن ها آشنا می شویم. یکی از این شرایط مهم شرط معدل برای تحصیل پزشکی در کانادا است که با توجه به شرایط و قوانین ورودی هر دانشگاه متفاوت می باشد. 

پس دقت کنید که قصد پذیرش در هر دانشگاهی را که دارید، دقیقا از نمره مورد درخواست آنان اطلاع کامل و دقیقی به دست آورید.

همانطور که گفتیم تحصیل پزشکی در کانادا نیازمند داشتن مدرک لیسانس در رشته هایی مرتبط به پزشکی را دارد، حال برای پذیرش رشته پزشکی در کانادا معمولا دانشگاه ها از دانشجویان معدل بالای 3.5 از 4 را درخواست می کنند.

حال اگر معدل شما پایین تر است باید در دیگر موارد مهم و رزومه خود موارد درخشان و ممتازی را ارائه کنید تا از تاثیر معدل خود بکاهید.

اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه هایی را دارید که با مدرک دیپلم نیز تحصیل پزشکی کانادا را فراهم می آورند، معمولا حداقل معدل درخواستی دیپلم 15 یا 16 در نظر گرفته می شود. البته این حداقل معدل مورد نیاز است و پذیرش با این میزان معدل بسیار سخت خواهد بود و باید یک رزومه درخشان و عالی را ارائه کنید تا بتوانید با معدل 15 پذیرفته شوید.

پس شرط معدل در پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا را دست کم نگیرید . چنانچه بتوانید دوره دبیرستان را در کانادا پشت سر بگذارید ، موفقیت بیشتری در زمینه پذیرش خواهید داشت . بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک کنید تا به دقیق ترین جزئیات برسید.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا 

شاید این سوال در رابطه با تحصیل در رشته پزشکی در کانادا برای شما پیش آمده باشد که آیا چیزی تحت عنوان شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا وجود دارد یا خیر؟ 

باید مدنظر قرار دهید که به طور کلی محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در سیستم آموزشی کانادا در نظر گرفته نشده است. اما ممکن است که برخی از موسسات برای تحصیل پزشکی در کانادا حداکثر سن پذیرش را اعلام کنند.

دقت داشته باشید که حداقل سن تحصیل پزشکی کانادا به طور کلی 18 سال می باشد و با سن کمتر از این نمی توان به پذیرش در این رشته در آمد.

همچنین حداکثر سن ایده آل برای پذیرش در این رشته 30 سال است و معمولا دیگر دانشگاه ها افراد بالای 30 سال را مناسب و مطلوب برای این رشته نمی دانند؛ اما یقین داشته باشید که هرچه سن متقاضیان کمتر از این مقدار باشد؛ شانس پذیرش آنان افزایش می یابد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا

به طور کلی سن پذیرش رشته پزشکی در کانادا را سن 18 تا 21 سال می دانند، که معمولا برای تحصیل مستقیم از دیپلم می باشد. اما اگر قصد تحصیل پزشکی در کانادا پس از یک دوره لیسانس را دارید، سن ایده آل از 22 تا 26 در نظر گرفته می شود.

نکته بسیار مهم دیگر اینکه هرچه گپ تحصیلی با آخرین مدرک تحصیلی کمتر باشد بهتر است؛ دانشگاه های کانادا روی وقفه تحصیلی بسیار حساس هستند و توصیه می شود پس از دریافت آخرین مدرک فورا برای رشته پزشکی در کانادا اقدام کنید.

مطالعه عناوین زیر به شما کمک می کند تا بتوانید دانشجوی موفق تری در کانادا باشید:

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا

یقینا تا به حال به عنوان تحصیل رایگان برخورد کرده اید و شاید بدانید که چه کشورهایی در جهان تحصیلات رایگان را به دانشجویان به طور کلی یا تحت شرایط خاص ارائه می دهند. حال با این سوال مواجه شده اید که آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد یا خیر؟

باید بگوییم که یکی از شرایط تحصیل پزشکی در کانادا داشتن بودجه کافی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور است، چون به طور کلی تحصیل در رشته پزشکی در کانادا به صورت رایگان ارائه نمی شود و باید شهریه آن را مطابق با شرایط و مقررات دانشگاه پرداخت کرد. البته لازم است بگوییم که به طور کلی تحصیل رایگان حال در هر رشته تحصیلی چندان در کانادا معنایی ندارد و تحصیل در دانشگاه های این کشور ملزم به پرداخت شهریه است.

البته یک استثنا در این جا وجود دارد و آن هم برخوردار شدن از بورسیه های تحصیلی به صورت فول فاند است؛ که تمام هزینه های تحصیل دانشجو را پوشش دهد که به نوعی تحصیل پزشکی در کانادا برای شما رایگان شود که نیازمند شرایطی بسیار خاص و بسیار ایده آل است.

توصیه می کنیم مطلب هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را نیز مطالعه نمایید، تا شرایط عمومی تحصیل و اقامت دانشجویی به همراه مخارج این اقدام را به طور کامل بشناسید و برنامه ای دقیق برای مهاجرت تحصیلی خود تهیه کنید.

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

برای تحصیل پزشکی در کانادا دانشجویان در ابتدا می بایست در دانشگاه های کانادا، در یکی از رشته های علوم پایه وابسته به پزشکی نظیر روانشناسی، زیست‌شناسی، شیمی و غیره به تحصیل مشغول شوند و دوره‌ای 4 ساله را بگذرانند و لیسانس دوره را دریافت نمایند.

در این رشته ها با توجه به عنوان رشته، درسهای علوم زیستی ازجمله میکروبیولوژی، بیوشیمی و زیست‌شناسی جانوری و غیره مورد مطالعه قرار می‌گیرد. معمولا بسیاری از دانشگاه ها مستقیما از مقطع دیپلم برای تحصیل پزشکی کانادا پذیرش نمی کنند.

اما در این بین برای ورود به بعضی از دانشکده‌های پزشکی این کشور نیاز به دریافت کارشناسی علوم زیستی هم نیست. بعنوان مثال متقاضیان تحصیل در دانشکده پزشکی کبک، جهت پذیرش در این دانشگاه باید دوره دو ساله سژپ (CEGEP) را بگذرانند که در نظام آموزشی کبک، معادل با سال دوازدهم تحصیل در سایر استان های دیگر کانادا به اضافه سال اول دانشگاه است، پس از آن می توانند در این دانشگاه به تحصیل رشته پزشکی مشغول شوند.

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

دوره کارشناسی علوم زیستی در غرب کانادا غالباً 2 سال و در انتاریو 3 ساله می‌باشد .پس دقت داشته باشید که تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم امکان پذیر است، اما این کار بسیار سخت است و شانس پذیرش بسیار پایین است، چون دانشگاه هایی که بدین صورت دانشجو بپذیرند بسیار محدود و متقاضیان بسیار فراوان هستند. ضمن اینکه مطلب شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا می تواند اطلاعات بسیار کارآمدی جهت یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات پزشکی در کانادا به شما عزیزان بدهد.

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا که دانشجویان پرداخت می کنند، تنها کسری از هزینه هایی است که دولت می پردازد و هزینه ها با توجه به رشته، دانشگاه و شهر محل سکونت دانشجو متفاوت می باشد و همچنین این هزینه ها به این که دانشجو شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد و یا این که یک دانشجوی بین المللی باشد، متفاوت خواهد بود، چون دانشجویان مقیم و شهروند این کشور هزینه های بسیار کمتری را می پردازند.

به طور معمول، هزینه ای که دانشجوی شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا باید بپردازد حدود 16798 دلار کانادا به طور سالانه خواهد بود و این در حالی است که در انتاریو این هزینه به 27304 دلار در سال برسد؛ هزینه های دانشجویان خارجی هم ممکن است از 27,379 دلار در دانشگاه شربروک آغاز شده و در دانشگاه تورنتو به 91,760 دلار در سال برسد.

دانشگاهشهریه سالانه
دانشگاه مک مستر96000 دلار
دانشگاه آلبرتا13789.28 دلار
دانشگاه کلگری72841.78 دلار
دانشگاه مک گیل49274.82 دلار
دانشگاه اوتاوا28500 دلار

 

علاوه بر این، دانشجویان مجبور به پرداخت هزینه های جانبی دیگری هم هستند که مربوط به هزینه های تجهیزات درسی و اجرایی و ثبت نام بوده و می تواند در سال 2200 دلار باشد. مطالعه مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را از دست ندهید، که تمامی جزئیات و مخارج به روز جهت مهاجرت و نقل مکان به این کشور را به شما ارائه خواهد داد.

بورسیه تحصیلی کانادا پزشکی

دانشگاه های کشور کانادا سالانه تعداد بالایی دانشجویان بین المللی را بورسیه تحصیلی کرده و بخشی از هزینه های تحصیل آنان و یا حتی تمام آن را پوشش می دهند تا آنان بتوانند در این کشور اقامت گزیده وبه تحصیل مشغول شوند؛ دستیابی به این بورسیه ها نیازمند داشتن اطلاعات لازم، کافی و کاملا به روز می باشد که کارشناسان آی مهاجرتی در مقاله شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا به صورت کاملا دقیق و با جزئیات برای شما قرار داده اند.

اما در رابطه با تحصیل پزشکی در کانادا به وسیله بورسیه تحصیلی، لازم است به این موضوع اشاره کنیم که دانشگاه های کانادا اساس ارائه آموزش به دانشجویان بین المللی را دریافت شهریه قرار داده اند؛ به خصوص در رشته های پزشکی که به نوعی گران ترین رشته های تحصیلی این کشور نیز شناخته می شوند. پس بهتر است مد نظر قرار دهید که گزینه های چندان زیادی برای اعطای بورسیه در این رشته ها وجود ندارد.

پس با توجه به این میزان محدود بورسیه تحصیلی کانادا پزشکی جای تعجبی نیست که بگوییم دستیابی به بورسیه های تحصیلی پزشکی بسیار سخت و رقابتی است و نیاز به یک رزومه تحصیلی بسیار ایده آل و درخشان دارد که بتواند با متقاضیان بسیاری از سراسر جهان رقابت کند. به همین خاطر بهتر است که تحصیل پزشکی کانادا را با شهریه تحصیلی در نظر بگیرید.

بهترین دانشگاه پزشکی کانادا

همانطور که مستحضر هستید سیستم آموزشی و دانشگاه های کانادا از برترین در جهان هستند و هر دانشجویی آرزوی دستیابی به آن را دارد. 

اما در این بین یقینا تحصیل در مراکز برتر و سرشناس تر می تواند آینده بهتر و درخشان تری را برای هر فردی رقم بزند؛ به همین خاطر شناخت بهترین دانشگاه پزشکی کانادا یک امر مهم می باشد.

در مقاله برترین دانشگاه های پزشکی کانادا ما با جزئیات تمامی شرایط تحصیل پزشکی در کانادا در این مراکز را برای شما تهیه کرده ایم و کاملا شما را با این مراکز و نحوه پذیرش، مدارک و شرایط مورد نیاز آشنا ساخته ایم.

در ادامه در جدول به طور خلاصه اسامی برخی از معتبرترین و برترین مراکز دانشگاهی جهت تحصیل در رشته پزشکی در کانادا را به شما ارائه می نماییم:

نام دانشگاهرتبه جهانی در رشته پزشکی
دانشگاه تورنتو12
دانشگاه بریتیش کلمبیا24
دانشگاه مک‌گیل28
دانشگاه مک مستر49
دانشگاه آلبرتا75
دانشگاه مونترال87
دانشگاه کلگری108

 

این مطلب به طور خلاصه و مفید توسط کارشناسان خبره و باتجربه آی مهاجرتی جهت معرفی و شناخت بیش تر تحصیل پزشکی در کانادا برای شما عزیزان تهیه و گردآوری شده است. مشاورین ما همه روزه به صورت حضوری در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره در تمامی زمینه های مهاجرتی به شما عزیزان گرامی هستند.

سوالات پرتکرار تحصیل پزشکی در کانادا

چنانچه همچنان با مطالعه مقاله بالا سوالی ذهن شما را در رابطه با تحصیل پزشکی در کانادا به خود مشغول نموده است ، با درج آن در بخش دیدگاه صحیح ترین پاسخ را از مشاورین ما دریافت نمایید.

این موضوع با توجه به دانشگاه محل تحصیل و شرایط تحصیلی دانشجویان و آخرین مدرک تحصیلی آنان متفاوت خواهد بود و می تواند از 3 تا 5 سال به طول بیانجامد.

در جواب این سوال نمی توان قطعا گفت بله یا خیر، چون فقط در صورت اخذ بورسیه فول فاند این امکان وجود دارد که به نوعی دست پیدا کردن به آن بسیار سخت و مشکل است و دانشگاه های کانادا مبنای تحصیل توسط دانشجویان خارجی را دریافت شهریه قرار داده اند.

باید گفت به طور رسمی چنین چیزی در اکثر دانشگاه ها در نظر گرفته نشده است. اما یقینا سن متقاضیان تاثیر بسیار زیادی در قبولی آنان دارد؛ به طوری که هرچه سنتان کمتر باشد شانستان برای قبولی بالاتر خواهد بود.

بله؛ یقینا باید در آزمون های ورودی این رشته شرکت کرده و قبول شوید.

بله، آنان می توانند به مدت زمانی محدود به کار دانشجویی در کانادا مشغول شوند.

با مشاهده ویدیوهای زیر می توانید تجربه دریافت ویزای کشور کانادا را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه