ثبت شرکت در اسپانیا

ثبت شرکت در اسپانیا به عنوان یکی از اصلی ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور می تواند شما را در مدت زمان کوتاهی به زندگی و اقامت برساند .ثبت شرکت در اسپانیا به عنوان یک فعالیت خود اشتغال در این کشور شناخته می شود و شما باید به صورت قانونی تمامی فعالیت های خود اعم از پرداخت مالیات را گزارش دهید . 

اسپانیا به عنوان کشوری که توانسته در چند سال اخیر خود را از بحران اقتصادی اروپا نجات دهد ، تفاوت های قابل توجهی با سایر کشورهای جهان در حوزه تجارت داشته و شما با انتقال پول خود به این کشور می توانید بسیار آسان به افزایش سرمایه تان امیدوار باشید.

بهترین شهر برای ثبت شرکت در اسپانیا

تاسیس شرکت مسئولیت محدود در اسپانیا بدون شک محبوب ترین ساختار شرکتی در این کشور است که تنها 3000 یورو سرمایه نیاز دارد.

فهرست مطالب

چنانچه بخواهید سرمایه گذاری در اسپانیا را به راحت ترین شیوه ممکن تجربه کنید ، به شما توصیه می کنیم تا حتما بر روی این عنوان کلیک کرده  و یا با راهنمایی مشاورین ما ثبت شرکتی تجاری موفق در یکی از شهرهای اسپانیا را تجربه کنید . این کشور با داشتن واحد پول یورو ، سرمایه گذاری در بازاری با ثبات را به شما ارائه می دهد که می توانید به صورت دائم از آن درآمد کسب کنید.

استانداردهای موجود به همراه میزان امنیتی که دولت این کشور در مقابل سرمایه گذاری به شما ارائه می دهد در نوع خود منحصر بفرد بوده و هیچ گونه ریسک یا خطری از سوی قوانین موجود برای شما وجود نخواهد داشت . با کارشناسان موسسه آی مهاجرتی همراه باشید تا از تمامی جزئیات لازم در زمینه ثبت شرکت در اسپانیا مطلع شوید.

شرایط ثبت شرکت در اسپانیا

راه اندازی یک کسب و کار در اسپانیا همیشه نیازی به فرآیند سختی ندارد . با این حال بسته به نوع شرکتی که راه اندازی می کنید ، ممکن است این سفر تا حدودی بوروکراتیک و طولانی باشد . اما در ابتدا باید بدانید که با وجود تنوع و اطلاع از شرایط ثبت شرکت در اسپانیا شما تمایل به راه اندازی کدامیک دارید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو ثبت شرکت در اسپانیا+ پادکست

ثبت شرکت در اسپانیا از جمله راه های اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور است که اگر درست و به شیوه صحیح پیگیری شود، درصد موفقیت بالایی را دارد.

ویدیو و پادکستی که مشاهده می کنید حاصل تجربیات و اطلاعات به روز همکاران ما در آی مهاجرتی است.

نمایش ویدیو درباره ثبت شرکت در اسپانیا
بهترین شهر برای ثبت شرکت در اسپانیا

البته بدانید که سلسله مراتب و قوانین در رابطه با ورود فرد خارجی به جهت ثبت شرکت در اسپانیا کاملا جدی و سفت و سخت است و شما باید با درنظر گرفتن تمامی شرایط ثبت شرکت در اسپانیا اقدام به انتخاب و سرمایه گذاری نمایید . ثبت شرکت اسپانیا به روش های زیر امکان پذیر است که در هر یک شرایط لازم توضیح داده شده است.

شرکت با مسئولیت محدود در اسپانیا

شرکت با مسئولیت محدود در اسپانیا

این نوع تاسیس شرکت در اسپانیا بدون شک محبوب ترین ساختار شرکتی در این کشور است که به دلیل انعطاف پذیری و سهولت در فرآیند ثبت نام ، فقط خواستار 3000 یورو برای فرآیند قانون اساسی به عنوان حداقل سرمایه گذاری است . مسئولیت شما محدود به میزان سرمایه گذاری خود بوده و می توانید برای تمامی محصولات و خدمات از آن استفاده کنید.

در روش ثبت شرکت Gmbh در اسپانیا مدت زمان ثبت و اخذ شماره مالیات حدود یک ماه زمان می برد و در شرکت با مسئولیت محدود شما مالیات بر درآمد نداشته و باید مالیات شرکتی که برابر با 25% از سود است را پرداخت کنید .

ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده (  IVA) نیز الزامی است . با این وجود معافیت های متعددی که می تواند مبلغ مشمول مالیات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد ، نیز برایتان وجود دارد. تعداد سهامداران در زمان تشکیل حداکثر 5 نفر است که باید افراد غیرحقوقی باشند و با واگذاری سهام می توان این تعداد اعضا را افزایش داد. 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ثبت شرکت سهامی عام

ثبت شرکت سهامی عام یک ساختار بسیار منظم و گسترده است که برای شرکت های بزرگ بورسی ایده آل است . این نوع ثبت شرکت در اسپانیا نیاز به حساب های سالانه و بازرسی های دوره ای دارد و سرمایه شرکت به سهام های با نام یا بی نام تقسیم می شود که می تواند به صورت آزادانه انتقال یابد.

سهامداران مسئولیت محدودی در قبال بدهی دارند و با سرمایه گذاری حداقل 60000 یورو به طور همزمان ( یکباره ) یا متوالی ( با پرداخت های جزئی ) آغاز به کار نماید . حداقل تعداد شرکا 4 نفر است که سه نفر از آنها باید شریک کاری باشند.

شرکت به هر نامی که ثبت شود باید به دنباله آن حروف اول مربوطه SA قرار ‌گیرد . شرکت مشمول مالیات بوده و مسئولیت محدود به میزان سرمایه است.

تصمیمات عمده توسط اکثریت تصمیم گیری می شود و برای راه اندازی باید اساسنامه شرکت را پیش نویس و محضری کنید.

شرکت سهامی عام اروپا

این نوع شرکت می تواند از سایر نهادهایی که در کشورهای دیگر اروپایی راه اندازی و به فعالیت مشغول هستند تشکیل شود . شرکت سهامی عام اروپا هزینه بسیار اندکی داشته و همیشه به عنوان یک شرکت مشتق باقی می ماند که تحت یک قانون واحد و سیستم مدیریت و گزارش یکپارچه فعالیت می کند . در این نوع شرکت باید دو الزام اصلی وجود داشته باشد:

  1. تنها نهادهایی که مطابق با سیستم حقوقی یک کشور عضو خاص ثبت شده اند در تشکیل شرکت دخیل باشند و دفتر ثبت شده و اداره مرکزی آنها در اتحادیه اروپا واقع شده باشد.
  2. حداقل دو مورد از نهادهای موجود در نظام حقوقی کشورهای مختلف عضو باشند.

سرمایه مورد نیاز ممکن است بیش از 120000 یورو باشد و در مواردی طبق قوانین تاسیس شرکت در اسپانیا برای شرکت هایی که انواع خاصی از فعالیت را انجام می دهند ( مثل موسسات اعتباری ) می تواند مبلغ بالاتری را نیز طلب کند.

شرکت تضامنی در اسپانیا

شرکت تضامنی در اسپانیا

شرکت تضامنی در اسپانیا یا Sociedad Comanditaria از دو نوع شریک تشکیل شده است : شرکای ضامن و شرکای با مسئولیت محدود . شرکای تضامنی مانند مشارکت عمومی شخصاً در قبال بدهی های شرکت مسئول هستند ، اما شرکای با مسئولیت محدود  مسئول بدهی نیستند.

مشارکت شرکا با مسئولیت محدود ممکن است توسط سهام نمایندگی شود و در صورت عدم وجود شرکای تضامنی ، حداقل یکی از شرکا با مسئولیت محدود شخصاً مسئول قروض شرکت خواهد بود .

ایجاد یک شرکت تضامنی شبیه به یک شرکت سهامی عام است اما شرکت تضامنی قراردادهای نامگذاری خاص خود را دارد.

مشارکت خصوصی در اسپانیا

مشارکت خصوصی در اسپانیا به معنای شرکتی است که به صورت مشارکتی توسط حداقل دو شریک تشکیل شده که هر شریک مسئولیت نامحدودی با دارایی های خصوصی خود در قبال هرگونه بدهی شرکت دارند . این نوع ثبت شرکت در اسپانیا یک رابطه تجاری است که توسط دو یا چند نفر تشکیل می‌شود که پول ، تجهیزات و یا نیروی کار را فراهم و سود را بین خود تقسیم می‌کنند . بر این اساس ، هر گونه بدهی یا تعهد مالی نیز بین طرفین تقسیم خواهد شد.

خوب است به خاطر داشته باشید که هر چیزی که صراحتاً روی آن توافق نشده باشد ، چه به صورت عمومی و چه خصوصی ، تحت کنترل قانون مدنی اسپانیا خواهد بود . جامعه مدنی در واقع نیازی به تبدیل شدن به یک تجارت رسمی ندارد مگر در موارد خاص . مثلاً اگر یکی از طرفین باید املاک و مستغلات را به اشتراک بگذارد . به همین دلیل حداقل سرمایه گذاری مالی مورد نیاز نیست . با این حال اگر کسب و کار را رسمی کنید ، نام تجاری باید شامل کلمات Sociedad Civil باشد.

مشارکت عمومی

مشارکت عمومی یا Sociedad Colectiva در حیطه تاسیس شرکت در اسپانیا نوعی شرکت است که شخصاً تحت مدیریت و مالکیت شرکا است . 

این نوع شرکت با وجود اینکه یک شخص حقوقی یا شخص جداگانه است ، منحصر به فرد می باشد ، اما این شرکا هستند که شخصاً مسئول بدهی های شرکت هستند.

شرکا باید الزامات خاصی را رعایت کنند که شامل مدیریت شخصی شرکت است مگر اینکه توافق شده باشد که به شخص دیگری واگذار شود و با شرکت رقابت نکنند . 

برای راه اندازی شرکت مشارکت عمومی نام شرکت باید حداقل شامل نام یکی از شرکا باشد.

شرکت تعاونی

دو نوع شرکت تعاونی در حیطه ثبت شرکت در اسپانیا وجود دارد:

نوع شرکت تعاونی

نوع فعالیت

شرکت متعلق به کارگران

کارگران یا طبقه عمومی باید حداقل 51% سهام داشته باشند و کارگرانی که سهام ندارند نباید بیش از 15٪ از کل ساعات کار در هر سال کار کنند یا اگر شرکت کمتر از 25 کارگر با سهام داشته باشد ، نباید بیش از 25٪ کار کنند.

شرکت کارگری

به عنوان یک شرکت سهامی عام  یا شرکت با مسئولیت محدود  ایجاد و اداره می شود ،  اما با چند استثنا . قبل از ثبت نام در اداره ثبت تجاری در اسپانیا شرکت باید در وزارت کار و امور اجتماعی ثبت شود و با توجه به نوع نهاد پایه آن ، نام شرکت باید شامل Sociedad Anónima Laboral (S.A.L  ) یا Sociedad de Cuentas Limitada Laboral ( S.L.L ) باشد.

شرکت سهامی

شرکت سهامی شرکتی تجاری است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و از طریق مشارکت شرکا اداره می شود که یکی از این شرکا مدیریت شرکت را برعهده داشته و شخصاً مسئولیت بدهی های اجتماعی را بر عهده خواهد داشت .

این نوع ثبت شرکت در اسپانیا نیازمند حداقل دو شریک و سرمایه بالغ بر حداقل سرمایه سهام 3000 یورو است و مشمول مالیات بر شرکت می باشد.

Company Reg. in Spain

تاسیس شعبه یا نمایندگی

تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسپانیا سازمانی است وابسته به شرکت مادر که در خارج از کشور واقع شده و دارای شخصیت حقوقی یکسانی با شرکت مادر است و فعالیت مشابهی را انجام می دهد . شرایط لازم برای تشکیل شعبه مانند راه اندازی سایر شرکت ها در اسپانیا است.

شعبه باید از طریق سند عمومی که در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده و در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد ، ایجاد شود . همچنین این امکان را دارد که هزینه های خود را به شرکت مادر نسبت دهد و دولت می تواند در صورت وجود بدهی آن را از شرکت مادر مطالبه کند.

قطعا در هنگام ثبت شرکت در کشور اسپانیا با مطالعه عناوین زیر می توانید عملکرد موفق تری نیز داشته باشید:

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در اسپانیا

ارائه مدارک لازم جهت ثبت شرکت در اسپانیا شامل گام های مختلفی است که باید تماما و به صورت قانونی انجام گیرند تا اجازه فعالیت به شما داده شود . در ادامه هر یک از این مدارک را به همراه مراحل مورد نیاز به صورت کامل برای شما شرح می دهیم.

دریافت شماره NIE برای ثبت شرکت در اسپانیا

اولین کاری که باید به عنوان یک خارجی جهت ثبت شرکت در اسپانیا انجام دهید ، این است که شماره NIE خود را دریافت کنید . این همان شماره شناسایی است که به شما امکان می دهد حساب بانکی باز کنید ، شناسایی مالیاتی داشته باشید و غیره . دریافت شماره NIE مهمترین چیز برای فعالیت آزادانه در اسپانیا است.
 
گرفتن NIE یک فرآیند بسیار ساده است و مدت زمانی که می توانید آن را دریافت کنید به این بستگی دارد که آیا شهروند اتحادیه اروپا هستید یا نه : دریافت شماره NIE برای شهروندان اتحادیه اروپا 3 تا 5 روز کاری طول می کشد و دوره زمانی برای افراد غیر اتحادیه اروپا بسته به اداره مهاجرت مربوطه متفاوت خواهد بود . دو امکان برای بدست آوردن این شماره وجود دارد:
 
  • این کار را از کشور مبدا خود در کنسولگری اسپانیا انجام دهید.
  • انجام آن در اسپانیا که برای آن گرفتن وقت ملاقات در اداره پلیس مورد نیاز است.
دریافت شماره NIE برای ثبت شرکت در اسپانیا

سند گواهی اسامی شرکت

هنگامی که شماره NIE خود را دریافت کردید ، باید آنچه را که گواهی منحصر به فرد نامیده می شود ، دریافت کنید . این سند گواهی اسامی شرکت بیان می کند که نام شرکت شما برای استفاده آزاد است و اکنون در اختیار شماست . شما باید لیستی از 3 نامی که می خواهید به شرکت خود بدهید ، تهیه و به اداره ثبت شرکت در اسپانیا ارسال شوند تا در دسترس بودن آنها بررسی گردد . بسته به اولویت هایی که از قبل هنگام ارسال آنها تعیین کرده اید ، یکی از این سه مورد اسامی شرکت را می پذیرند . این فرآیند می تواند تا 48 ساعت طول بکشد.

دقت داشته باشید که این نام رسمی شرکت خواهد بود که روی فاکتورها و سایر اسناد شما ظاهر می شود . با این وجود می‌توانید از رجیستری یک نام اضافی برای استفاده در موقعیت ‌ها یا اهداف غیر قانونی دیگر بخواهید . اگر می خواهید علامت تجاری خود را به صورت رسمی ثبت کنید ، در اینجا راهنمای کاملی در مورد نحوه انجام آن خواهید یافت.

مدرک افتتاح حساب بانکی

اکنون که NIE خود را دارید ، می توانید به راحتی نسبت به مدرک افتتاح حساب بانکی تجاری در اسپانیا اقدام کنید . مبلغ مورد نظر ثبت شرکت در اسپانیا باید به عنوان سپرده در حساب تازه ایجاد شده واریز گردد و این سند را در روز قانون اساسی به دفتر اسناد رسمی بیاورید .

شما همچنین می‌توانید از دارایی ‌هایی که ارزش مشابهی دارند برای کار به عنوان سرمایه استفاده کنید . به عنوان مثال ، می توانید از رایانه ، تلفن یا هر دارایی دیگری که مشابه است و می تواند تا آن مقدار باشد استفاده کنید.

با این حال این روش را ما توصیه نمی کنیم . چرا ؟ زیرا پس از آن اگر بخواهید سهام شرکت را بفروشید یا سرمایه شرکت را برای سهامداران مختلف تقسیم کنید ، زمان بسیار دشوار تری نسبت به استفاده از پول نقد خواهید داشت.

مشخص نمودن سهامداران شرکت

در این مرحله  از ثبت شرکت در اسپانیا باید تصمیم بگیرید که چه تعداد و چه کسانی سهامدار شرکت خواهند بود . علاوه بر این تعیین اینکه چه کسی مدیر شرکت خواهد بود یک مرحله ضروری است . مدیر شرکت نیازی به حقوق یا مجوز کار ندارد و سالی یک بار باید حسابداری سالانه شرکت را امضا کند . داشتن این نوع مدیر به این معنی است که همانطور که قانون اسپانیا ایجاب می کند ، باید یک کارگزار نیز در ساختار خود داشته باشید.

هنگامی که به مشخص نمودن سهامداران شرکت تصمیم گرفتید ، فقط باید توافقنامه سهامداران را ایجاد کنید ، هر سهامدار و درصد سهم هر کدام را تعریف کنید . این یکی از حیاتی ترین مراحل این فرآیند است . زیرا باید احتمالات آینده را پیش بینی کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید . به همین دلیل است که ما شدیداً توصیه می کنیم به یک وکیل تجاری اعتماد کنید.

امضای سند عمومی

با داشتن کلیه مدارک ذکر شده قبلی اکنون باید برای امضای سند عمومی باید با مراجعه به دفتر اسناد رسمی یک آدرس را معرفی کنید . باید به وضوح مشخص کنید که فعالیت شرکت کدام است .

تا حد امکان شفاف باشید زیرا اگر کسب و کار خود را گسترش دهید و بر فعالیت اصلی تمرکز کنید ، در آینده نیازی به مراجعه مجدد به دفتر اسناد رسمی نخواهید داشت.

از روزی که تاسیس شرکت را در دفتر اسناد رسمی امضا کردیم ، آنها به شما یک شماره مالیات بر ارزش افزوده موقت می دهند که می توانید با آن فعالیت خود را شروع کنید.

دریافت مدرک تایید اداره مالیات

اکنون که سند را از دفتر اسناد رسمی دریافت کرده اید ، باید به اداره مالیات اسپانیا (Agencia Tributaria) مراجعه کنید تا با گرفتن مهر سند آن را ثبت کنید .

به خاطر داشته باشید که با شروع فعالیت خود شروع به پرداخت مالیات خواهید کرد.

دریافت کد شناسایی مالیاتی CIF

نیاز دارید که شرکت شما با شماره مالیاتی شناسایی شود . به همین دلیل است که باید CIF شرکت را درخواست کنید . بنابراین ابتدا باید فرم درخواست دریافت کد شناسایی مالیاتی CIF را در وب سایت سازمان مالیاتی دانلود و تکمیل کنید . سپس برای ارائه آن به همراه NIE خود با اداره مالیات محلی قرار ملاقات بگیرید . اگر می‌خواهید در اتحادیه اروپا وارد / صادرات کنید ، به شماره EORI  نیاز دارید.

ثبت نام در اداره تامین اجتماعی

و در نهایت آخرین مرحله ثبت نام در اداره تامین اجتماعی محل خود برای ثبت کسب و کار تازه ایجاد شده است .

به خاطر داشته باشید که اگر به عنوان یک معامله گر انحصاری ثبت نام می کنید ، روند خاصی به نام RETA اعمال می شود.

بهترین شهر برای ثبت شرکت در اسپانیا

ثبت شرکت در اسپانیا در صورتی موفقیت آمیز است که در زمینه مشاغل جدید و جذاب صورت پذیرد . اسپانیا کشوری مدرن است که از ایده های نو استقبال کرده و به توسعه و پیشرفت آنها کمک می کند . 

مادرید و بارسلونا دو شهر بزرگ اسپانیا برای مشاغل فناوری جذاب هستند به طوری که آخرین داده های یک نشریه فایننشال تایم این دو شهر را در میان بهترین شهرهای اروپا برای استارت آپ ها و کارآفرینان قرار می دهد.

مادرید دارای رتبه دوم بالاترین تعداد شرکت ‌ها در ارتباطات در بین تمامی شهرهای اسپانیا است و همچنین در دسته‌هایی مانند مشوق ‌ها و استراتژی ‌های جذب سرمایه‌گذار در میان شهرهای پیشرو در اروپا قرار دارد . بیش از 50 درصد از سرمایه گذاری های انجام شده در اسپانیا در شهر مادرید هستند و می توان این شهر را خانه بزرگترین و مهم ترین شرکت های سرمایه گذاری در کشور دانست.

بهترین شهر برای ثبت شرکت در اسپانیا

اما علاوه بر مادرید و بارسلونا از دیگر بهترین شهر برای ثبت شرکت در اسپانیا والنسیا ، بیلبائو و مالاگا گزینه های ایده آل ثبت شرکت به شمار می روند . بارسلونا یکی از شهرهای اسپانیا است که قابلیت قابل توجهی در رشد شرکت های جدید و تازه فعال دارد . این شهر در زمینه پوشاک و نمایندگی فعال در این حوزه حتی از مادرید قوی تر عمل می کند

شهر بیلبائو و مالاگا در ثبت شرکت

شهر بیلبائو و مالاگا در ثبت شرکت از برترین های اسپانیا به شمار می روند . بیلبائو دارای یک سنت طولانی در کارآفرینی است که به دوران صنعتی شدن اسپانیا برمی گردد . روح این شهر زنده است و تغییراتی که در چند سال گذشته تجربه کرده آن را متحول و به مقصد خوبی برای استارت آپ ها و کارآفرینان تبدیل کرده است .

برخی از شرکت ها مانند  Ludei، Sherpa و Ticketbis،در این شهر هستند . که دارای دفاتری در ایالات متحده می باشند . شرکت های فعال در حوزه مهندسی در بیلبائو بسیار موفق بوده و با ایجاد شرکت هایی در این زمینه می توانید در سطح جهانی فعالیت داشته باشید.

مالاگا با بیش از یک میلیون نفر ساکن یکی از پر جنب و جوش ترین شهرهای جنوب اسپانیا است که بخش فناوری آن ترکیبی از مؤسسات دولتی و خصوصی می باشد . زیر ساخت های تجاری در این شهر بسیار قوی بوده و نمایشگاه های تجاری زیادی سالانه در آن برگزار می گردد . دانشگاه مالاگا  یکی از موسسات برتر آموزش عالی اسپانیا است و همیشه برنامه های آموزشی و تحقیقاتی را با حمایت شرکت های PTA اجرا می کند ، بنابراین به عنوان یک مرکز دانش عمل می کند.

وکیل ثبت شرکت در اسپانیا

شاید این سوال برایتان وجود داشته باشد که آیا ثبت شرکت در کشور اسپانیا نیازمند حضور یک وکیل می باشد یا خیر ؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که در کشورمان ایران نیازمند حضور هیچ گونه وکیل نخواهید بود ، زیرا فردی با مدرک وکالت کشورمان تنها در ایران اجازه فعالیت داشته و مجاز به انجام هیچ گونه اقدام قانونی در اسپانیا نخواهد بود ، زیرا مدرک او تنها در ایران و طبق قوانین دارای اعتبار می باشد.

در رابطه با حضور وکیل ثبت شرکت در اسپانیا نیز باید بگوییم که استخدام یک وکیل کاملا به عهده شما به عنوان سرمایه گذار است . زیرا یک وکیل قانونی در اسپانیا می تواند بخشی و یا تمام کارها را در این کشور انجام داده و مطابق با آن از شما حق الزحمه دریافت کند.

البته گفتنی است که کارگزاران آی مهاجرتی می توانند تمامی اقدامات قانونی در اسپانیا را برای شما انجام داده و شما را از حضور وکیل بی نیاز سازد . حتما با مشاوران ما در تماس باشید.

وکیل ثبت شرکت در اسپانیا

شاخص های اقتصادی ثبت شرکت در اسپانیا

به عنوان فردی که ثبت شرکت در اسپانیا را دنبال می کند باید به شاخص های مهم اقتصادی این کشور دقت ویژه ای داشته باشید ، زیرا علاوه بر تاثیر در روند سرمایه گذاری می تواند در سود و یا زیان شرکت ثبت شده بسیار موثر باشد . از مهم ترین شاخص های اقتصادی ثبت شرکت در اسپانیا می توان به نرخ تورم در این کشور اشاره کرد . بر اساس داده های پیشین که توسط موسسه ملی آمار (INE  ) منتشر شد ، تورم قیمت مصرف کننده ( CPI ) در آخرین ماه سال 2021 نسبت به دسامبر 2020 حدود 6.7 درصد افزایش یافت.

قرنطینه های ویروس کرونا تاثیر منفی بر فعالیت و مصرف گذاشت و ترس اصلی تحلیلگران این است که این تنش طولانی تر از حد انتظار باقی بماند ، بنابراین بر قدرت خرید خانوارها تأثیر می گذارد و مجبور به خروج محرک های اقتصادی از بانک مرکزی اروپا می شود.

نرخ وام بانکی در اسپانیا از 1.12 درصد در اکتبر 2021 به 1.17 درصد در نوامبر افزایش یافته است که به دلیل توقف رشد اقتصادی در دوران کرونا بوده و پیش بینی می شود که در ماه های آینده کاهش یابد . در رابطه با میزان مالیات بر درآمد نیز می توان گفت که برای افراد با متوسط درآمد 20.200 یورو در سال 24% مالیات کسر می گردد.

افراد با میانگین درآمد بالاتر تا 37% از درآمدشان را مالیات پرداخت می کنند و در صورت داشتن درآمدی کمتر از میانگین متوسط 19% مالیات پرداخت خواهد شد.

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت اسپانیا

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت اسپانیا

یکی از اصلی ترین گام های ثبت شرکت در اسپانیا نوشتن طرح تجاری برای بیزینس موردنظرتان است . یک طرح تجاری خوب شما را در هر مرحله از شروع و مدیریت کسب و کارتان راهنمایی می کند و شما از طرح کسب و کار خود به عنوان یک نقشه راه برای نحوه ساختار ، اجرا و رشد کسب و کار جدید خود استفاده خواهید کرد.

اکثر طرح های تجاری در یکی از دو دسته رایج قرار می گیرند : استارت آپ سنتی یا جدید.

طرح‌ های تجاری سنتی رایج ‌تر هستند زیرا از یک ساختار استاندارد استفاده و شما را تشویق می‌کنند که در هر بخش به جزئیات بپردازید . آنها معمولاً به کار بیشتری نیاز دارند و می توانند ده ها صفحه باشند .

اما در طرح‌ های کسب‌ و کار استارت‌آپ جدید که کمتر رایج هستند ، با وجود استفاده از یک ساختار استاندارد ، فقط بر خلاصه کردن مهمترین نکات از عناصر کلیدی برنامه تمرکز می کنند . ساخت آنها ممکن است یک ساعت طول بکشد و معمولاً فقط یک صفحه هستند.

در طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت اسپانیا به طور سنتی شما بسیار دقیق با صرف وقت زیاد تمامی جزئیات را درباره سرمایه گذاران شرح خواهید داد ، در حالی که در طرح جدید می خواهید به طور خلاصه به خواننده بگویید که شرکت شما چیست و چرا موفق خواهد شد.

اصلی ترین جزئیات طرح تجاری در اسپانیا

در اصلی ترین جزئیات طرح تجاری در اسپانیا باید مصرف کنندگان ، سازمان یا مشاغلی را که شرکت شما قصد دارد به آنها خدمت کند را فهرست کنید . مزیت های رقابتی که باعث موفقیت کسب و کار شما میشود را توضیح دهید . آیا کارشناسانی در تیم شما وجود دارند؟ آیا مکان مناسبی برای فروشگاه خود پیدا کرده اید؟ شرح شرکت شما مکانی است که می توانید در مورد نقاط قوت خود ببالید.

همچنین شما نیاز به درک خوبی از چشم انداز صنعت و بازار هدف خود دارید . از یک نمودار سازمانی برای تعیین اینکه چه کسی مسئول چه چیزی در شرکت شما است استفاده کنید . نشان دهید که چگونه تجربه منحصر به فرد هر شخص به موفقیت سرمایه گذاری شما کمک می کند.

خدماتی اصلی را توضیح دهید که چگونه به مشتریان سود می رساند و چرخه عمر محصول چگونه به نظر می رسد . پیش بینی های مالی را کامل بررسی کنید و نشان دهید که تجارت شما پایدار است و موفقیت مالی خواهد داشت.

چشم انداز مالی آینده نگر را برای پنج سال آینده ارائه دهید . صورت ‌های درآمد ، ترازنامه ‌ها ، صورت ‌های جریان نقدی و بودجه‌ های مخارج سرمایه‌ای را توضیح دهید . برای سال اول حتی دقیق تر باشید و از پیش بینی های سه ماهه یا حتی ماهانه استفاده کنید . مطمئن شوید که پیش بینی های ثبت شرکت در اسپانیا را به وضوح توضیح داده اید و آنها را با درخواست های مالی خود مطابقت دهید.

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

به صورت کلی نمی توان هزینه ثبت شرکت در اسپانیا را یک مبلغ ثابت برای همه دانست زیرا در هر یک از انواع شرکت ها عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند و هزینه اصلی راه اندازی که توسط قانون اسپانیا مشخص شده ، اصلی ترین آن می باشد . به عنوان مثال در یک شرکت با مسئولیت محدود علاوه بر هزینه اصلی بین 1500 تا 2000 یورو ( شامل هزینه های دفاتر اسناد رسمی ، ثبت تجاری ، رزرو نام شرکت و گواهینامه ، هزینه های وکیل و غیره) را مد نظر داشته باشید.

تعداد کارکنان و محلی که برای شرکت اجاره کرده اید نیز از دیگر موارد مهم در میزان هزینه های ثبت شرکت در اسپانیا می باشند . در هر یک از شرکت های گفته شده شما می توانید تعداد کارکنان یا شرکای متفاوتی داشته باشید و محلی را در مناطق مختلف شهر مورد نظر خود اجاره کنید . بدیهی است که هرچه سرمایه شما بیشتر باشد هزینه ثبت شرکت در اسپانیا بیشتر خواهد بود.

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

به صورت کلی شما باید هزینه ثبت شرکت را همراه با 500 تا 2500 یورو در نظر داشته باشید که مقدار دقیق آن را فاکتورهای گفته شده تعیین خواهند نمود . علاوه بر ثبت شرکت در اسپانیا ، مطالب تخصصی ما در زمینه مهاجرت کاری و کار در اسپانیا را نیز مطالعه کنید تا بتوانید از روش دیگر مهاجرت به این کشور مطلع شوید.

مزایای ثبت شرکت در اسپانیا

اسپانیا همیشه یک مقصد بسیار هیجان انگیز برای بازدید ، نقل مکان یا سرمایه گذاری بازدیدکنندگان و کارآفرینان در سراسر جهان بوده است . مزایای ثبت شرکت در اسپانیا به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور می تواند بسیار متعدد  باشد:

  • یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها
  • اقتصاد باز و با قدرت
  • دسترسی به بزرگترین و پویاترین بازار جهان
  • امکان ثبت شرکت با حداقل سرمایه
  • امکان تعدد در تعداد شرکا
  • امکان سرمایه گذاری به صورت نقدی یا غیر نقدی
  • مسیرهای آسان در روش های سرمایه گذاری
  • بار مالیاتی کم
  • موقعیت جغرافیایی استراتژیک در ارتباط جهانی
  • قوانین یکسان در رابطه با افراد خارجی
  • امکان دریافت اقامت و شهروندی
  • میزبانی شرکت های معروف جهانی
  • نیروی کار تحصیل کرده
  • ارائه یارانه و کمک های مالی

این کشور مانند هر کشور دیگری ریسک و خطرات خاص خود را در زمینه ثبت شرکت در اسپانیا دارد که البته نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است . اقتصاد اسپانیا حتی در دوران کرونا توانست سرپا مانده و دچار بحران نشود.

اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اجازه اقامت اسپانیا سندی است که برای خارجی ها صادر می شود و به شما فرصت مهاجرت ، زندگی و کار در این کشور را در تمام مدت اعتبار به شما می دهد . برای دریافت این مجوز شما باید درخواست ویزا کنید که با بررسی شرایط شرکت درخواستی و درصورتی که ثبت شرکت در اسپانیا با ایجاد اشتغال برای شهروندان این کشور همراه باشد ، می توانید به ویزای یک ساله برسید.

این ویزا نیاز به تمدید داشته و شما باید پس از یک سال اقامت در این کشور در صورتی که مالیات را به صورت کامل پرداخت کرده و هیچ گونه سوء سابقه ای را در پرونده کاری و زندگی تان به ثبت نرسانده باشید ، نسبت به تمدید آن اقدام کنید . در مرحله دوم تمدید مجوز ثبت شرکت در اسپانیا و اخذ اقامت به مدت دو سال خواهد بود و در صورتی که بتوانید روند فعالیت شرکت خود را به صورت مفید حفظ کنید ، کارت اقامت پنج ساله دریافت خواهید کرد.

نهایتا با گذشت ده سال معین از ورود شما به کشور اسپانیا شما واجد شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور خواهید بود و می توانید به عنوان یک شهروند از تمامی خدمات بهره مند شوید . کارشناسان ارشد آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز آماده اند تا شما را در تمامی مراحل ثبت شرکت در اسپانیا راهنمایی نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن مجوزهای لازم را برای شما فراهم سازند. 

ثبت شرکت در اسپانیا تنها یکی از روش های رسیدن به ویزای این کشور است و توصیه ما به شما این است که با مطالعه عنوان شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا سایر مسیرهای ممکن را نیز بررسی کنید.

سوالات پر تکرار ثبت شرکت در اسپانیا

مهم ترین نکات و سوالات ثبت شرکت در اسپانیا را در ادامه آورده ایم، شما نیز اگر سوالی دارید می توانید از طریق فرم دیدگاه انتهای همین صفحه از ما بپرسید . کارشناسان ما در آی مهاجرتی اماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.


مادرید و بارسلونا را می توان بهترین شهرهای اسپانیا برای ثبت شرکت دانست که استارت آپ ها در آن آینده درخشانی دارند.

خیر ، ثبت شرکت در اسپانیا به صورت قانونی و الزاما نیازمند حضور یک وکیل نیست و کارگزار ما می تواند تمامی مراحل را برایتان انجام دهد.

دریافت شماره NIE را می توان اولین و اصلی ترین گام جهت افتتاح حساب بانکی در این کشور دانست.

هزینه ثبت شرکت در این کشور را می توان از 500 تا 2500 یورو متغیر دانست.

بله ، با تمدید فعالیت شرکت و پرداخت مالیات می توانید به اقامت و سپس شهروندی این کشور برسید.

  • یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها
  • اقتصاد باز و با قدرت
  • دسترسی به بزرگ ترین و پویاترین بازار جهان
  • امکان ثبت شرکت با حداقل سرمایه
  • امکان تعدد در تعداد شرکا
  • امکان سرمایه گذاری به صورت نقدی یا غیر نقدی
  • بار مالیاتی کم

شما باید لیستی از 3 نامی که می خواهید به شرکت خود بدهید، تهیه و به اداره ثبت شرکت در اسپانیا ارسال کنید تا در دسترس بودن آنها بررسی گردد، این فرآیند می تواند تا 48 ساعت طول بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه