ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه راهی ساده و آسان برای ورود به بازار کار این کشور است که باعث شده تا برند خود را تاسیس کرده و از مزایای بی شمار آن در دراز مدت بهره مند شوید. از آنجایی که فرانسه امروزه دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و ششمین اقتصاد بزرگ جهان بوده، داشتن کسب و کار در این کشور می تواند برای شما بسیار سودمند باشد.

فرانسه جزو یکی از توسعه یافته ترین کشورها جهان بوده و با وجود زیر ساخت های عالی و موقعیت استراتژی این کشور، اکثر شرکت ها در کم ترین زمان به بیشترین میزان بهره وری می رسند. همچنین شما می توانید با ثبت شرکت در این کشور به تمام نقاط اروپای شینگن برای سفر، کسب و کار و اقامت طولانی مدت دسترسی داشته باشید،

ثبت شرکت در فرانسه

با ثبت شرکت در فرانسه می توانید با حداقل هزینه در این کشور سرمایه گذاری نموده و بیزینس خود را نیز داشته باشید.

فهرست مطالب

برای اطلاع از شرایط اقتصادی این کشور و نحوه مهاجرت به فرانسه از طریق ثبت شرکت، حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

ثبت شرکت یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور بوده که دارای مراحل متعددی می باشد؛ در حال حاضر انواع شرکت های مختلف در کشور فرآنسه وجود داشته که متقاضیان باید پیش از هر گونه تصمیمی نوع شرکت خود را انتخاب کنند؛ این شرکت ها به صورت کلی شامل مالکیت انحصاری، شراکت تجاری، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی و شرکت تضامنی می باشد، برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد سرمایه گذاری و راه های مختلف آن حتما به مقاله سرمایه گذاری در فرانسه مراجعه فرمایید.

شرایط ثبت شرکت در فرانسه

شرایط ثبت شرکت در فرانسه نسبتا آسان بوده و افراد با دارا بودن این شرایط می توانند در کم ترین مدت زمان ممکن شرکت مورد نظر خودشان را ایجاد کنند؛ به صورت کلی حداقل شرایط سنی برای ثبت شرکت فرانسه حدود 18 سال بوده و با توجه به نوع زمینه کاری باید مدارکی را ارائه دهید که توسط دولت فرانسه به رسمیت شناخته شود، به صورت کلی حداقل مدرک دانشگاهی لازم برای ثبت شرکت در این کشور مدرک کارشناسی می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ثبت شرکت در فرانسه

افراد برای تاسیس شرکت در فرآنسه به اجازه اقامت یا شهروند اتحادیه اروپا نیاز داشته و همچنین برای ثبت شرکت در این کشور باید شماره تامین اجتماعی و آدرس فرانسوی داشته باشند؛ از دیگر الزامات ایجاد کسب و کار در این کشور و ثبت شرکت در فرآنسه گرفتن مشاوره از حسابداری فرانسوی یا کارشناس مالی توصیه می شود؛ در ادامه به مراحل مختلف برای ثبت شرکت فرانسه می پردازیم.

انتخاب نام شرکت

تایید جزئیات و انتخاب نام شرکت یکی از اولین مراحل در پروسه ثبت شرکت در فرانسه می باشد؛ به صورت کلی در ابتدا باید مواردی مانند نوع فعالیت، مدیران و آدرس شرکت را انتخاب کنید؛ به صورت کلی در کشور فرانسه لازم نیست نام شرکت شما منحصر به فرد باشد، اما اگر قصد دارید نام شرکت خود را علامت تجاری بگذارید، لازم است بررسی کنید که آیا این نام قبلا استفاده شده یا خیر.

انتخاب نوع فعالیت اصلی شرکت یکی از گزینه های بسیار مهم بوده که در واقع مسیر آینده شرکت شما را مشخص می کند؛ لذا با اطلاع از زمینه های کاری مختلف در این کشور یکی را انتخاب کرده و پس از آن باید مدیران احتمالی شرکت خود را انتخاب کنید؛ به صورت کلی در قانون شرکت فرانسه هیچ محدودیتی برای تابعیت یا اقامت برای مدیران و سهامداران وجود نداشته، بنابراین شما نیازی به انتخاب مدیری ندارید که در فرانسه زندگی می کند یا تابعیت فرانسوی دارد.

پس از آن باید مکان و آدرس شرکتتان را انتخاب کنید؛ به صورت کلی دادگاه های تجاری به مدرکی مبنی بر آدرس شرکت شما در فرانسه مانند اجاره نامه دفتر یا قرارداد آدرس تجاری امضا شده توسط شرکت شما نیاز دارند.

انتقال سرمایه

مرحله بعدی برای ثبت شرکت در فرانسه، انتقال سرمایه بوده، به صورت کلی شما باید حداقل سرمایه لازم برای تاسیس یک شرکت را داشته باشید.

 طبق قانون فرانسه این سرمایه حداقل 37000 یورو بوده و این مبلغ باید راه اندازی اولیه و سرمایه گذاری شما را پوشش دهد.

سپس هر سهامدار باید سرمایه خود را به یک حساب سرمایه سهام منتقل کرده و دادگاه های تجاری قبل از ثبت هر شرکت فرانسوی، مدرکی از حساب و گواهی سهام سرمایه شما را درخواست می کنند؛ لذا دارا بودن این مدارک نیز الزامی است.

پس از آن برای ثبت شرکت Gmbh در فرانسه باید ترتیبی دهید تا یک کارشناس حقوقی تمامی اسناد و مدارک لازم برای شرکت را برای شما لیست کند.

 این اسناد عموما شامل تفاهم نامه و اساسنامه، صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره و معرفی مدیران، اعلامیه مالکان ذینفع نهایی و اسناد متفرقه شده و سپس مدیران و سهامداران باید دستورالعمل های امضا را دنبال کنند.

دریافت گواهی ثبت شرکت و شماره VAT در فرانسه

پس از آن باید پرونده خود را که شامل تمامی مارک لازم است، به به دادگاه تجاری ارسال کنید؛ پس از اگر تمام اسناد به درستی ارائه شود، دادگاه تجاری گواهی ثبت شرکت را با شماره ثبت شرکت شما در کمتر از 24 ساعت صادر می کند.

دریافت گواهی ثبت شرکت و شماره VAT در واقع سندی مبنی بر آمدگی شما برای تجارت در فرانسه است؛ شماره VAT شما از طریق پست اداره مالیات ظرف دو یا سه هفته پس از دریافت KBis شما صادر می شود.

دریافت گواهی ثبت شرکت و شماره VAT در فرانسه

افتتاح حساب بانکی شرکتی

مرحبه بعدی برای ثبت شرکت در فرآنسه افتتاح حساب بوده و راه اندازی کسب و کار به معنای افتتاح حساب بانکی شرکتی در فرانسه است؛ به صورت تلاش برای اقتتاح حساب بانکی به عنوان فردی ایرانی و غیر مقیم، می تواند بسیار چالش بر انگیز و پیچیده باشد.

از همین رو گاها برای ثبت شرکت در فرانسه و اخذ اقامت، توصیه می شود که این فرایند را همراه با یک فرد تبعه فرانسخ انجام دهید؛ پس از افتتاح حساب بانکی، سرمایه شرکت آزاد و به حساب بانکی شرکت واریز می شود؛ همچنین پس از آن باید کسب و کار خودتان را در یک روزنامه معتبر آگهی کرده وبه صورت رسمی شرکت خود را به دنیای تجاری معرفی کنید.

استخدام حسابدار

پس از اینکه شرکت خود را به صورت قانونی ثبت کردید؛ قوانین حسابداری فرانسه حکم کرده که تعهدات حسابداری و تشکیل پرونده (مالیات بر ارزش افزوده، گزارش های سالانه) به محض ثبت شرکت جدید، بدون توجه به تعداد معاملاتی که در ابتدا انجام می دهید، شروع شود.

 از همین رو استخدام حسابدار به عنوان آخرین مرحله برای ثبت شرکت در فرآنسه در نظر گرفته می شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در فرانسه

به صورت کلی جمع آوری مدارک لازم جهت ثبت شرکت در فرانسه یکی از مراحل بسیار مهم در فرآیند ثبت شرکت در این کشور بوده که باید با دقت و وسواس زیاد انجام شود؛ در حال حاضر اینکه چه مدارکی برای ثبت نام نیاز دارید بسته به نوع کسب و کار شما متفاوت بوده اما در هر کسب و کاری مطمئناً به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • مدارک هویتی سهامداران
  • فرم درخواست ثبت نام و هزینه ها

  • کارت تامین اجتماعی

  • طرح کسب و کار
  • توانایی مالی
  • افتتاح حساب بانکی در فرانسه

  • سابقه کاری یا فعالیت مرتبط

  • گردش حساب بانکی 3 تا 6 ماه

  • گواهی سوابق کیفری

  • تست پزشکی

  • منشور SARL

  • مدرک تحصیلی

  • صورت های مالیاتی قبلی یا سایر اسناد مالی مرتبط

  • انتشار آگهی ادغام در مجله آگهی های حقوقی

  • آدرس ( و قبض آب و برق یا قرارداد اجاره)

  • مدارک شناسایی سهامداران شرکت (محضری و ترجمه شده)

  • اطلاعات بنیانگذاران شرکت شامل آدرس، اطلاعات ویزا، پاسپورت

به صورت کلی شما باید تمامی مدارک پشتیبان درخواست شده توسط اداره ثبت برای درخواست ثبت شرکت جمع آوری کنید، همچنین درخواست ثبت شرکت تجاری به مرکز تشریفات بازرگانی همراه با کلیه مدارک لازم را ارائه دهید؛ در نهایت حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ صدور رسید تشکیل پرونده ایجاد مشاغل، اظهارنامه مالکان ذی ‌نفع را اعلام کنید.

بهترین شهر برای ثبت شرکت در فرانسه

به صورت کلی یکی از مهم ترین موارد هنگام انجام مراحل تاسیس شرکت در فرانسه، انتخاب شهر مناسب بوده، به صورت کلی با انتخاب شهر مناسب می توانید در طولانی مدت بهره وری خود را به طرز چشم گیری افزایش دهید؛ لذا از همین رو آشنایی با بهترین شهر برای ثبت شرکت در فرانسه برای هر متقاضی ثبت شرکت در این کشور ضروری است.

در حال حاضر کشور فرانسه مملو از شهر های پویا و تجاری بوده که هر کدام دارای ویژگی های و مزایای زیادی برای ثبت شرکت در فرانسه هستند؛ با این حال ما در این مقاله به دلایل مختلف مانند هزینه های بالای از شهر پاریس صرف نظر کرده و به معرفی دیگر شهر های تجاری خوب می پردازیم.

1 شهر لیون 4 شهر تولوز
2 شهر نانت 5 شهر بوردو
3 شهر لیل 6 شهر مونپلیه

لیون بهترین شهر برای استارت آپ

لیون بهترین شهر برای استارت آپ بوده و همچنین یکی از بهترین شهرها برای ثبت شرکت فرانسه می باشد که سال های متوالی در بین بهترین شهرها برای کارآفرینی تبدیل شده است.

این شهر با داشتن کیفیت بالا و پویایی همچنین با وجود مراکز مهم آموزشی تحقیقانی، شرکت های مختلفی را در خود جای داده و در حال حاضر نیز پذیرای شرکت ها و استارت آپ های جدید می باشد.

به صورت کلی شرکت های موجود در این شهر هر ساله تعداد زیادی از افراد جویای کار را استخدام کرده و سهم مهمی در اقتصاد این کشور دارند.

برای اطلاع از شرایط کاری در شرکت ها و یا همچنین شرایط استخدامی حتما با لمس عنوان شرایط کاریابی و کار در فرانسه عنوان مربوطه را مطالعه فرمایید.

نانت شهر شرکت های بزرگ

نانت شهر شرکت های بزرگ فرانسه بوده و شرکت هایی مانند مانند ارم، ایرباس و کارخانه کشتی سازی سنت نازایر را در خود جای داده و مقر تعداد زیادی از شرکت های مهم دنیا است؛ مردم شهر نانت دارای روحیه همکاری بالایی داشته و شما می توانید با امکان همکاری با دیگر شرکت ها در کم ترین مدت زمان پیشرفت زیادی را تجربه کنید.

لیل شهر شرکت های صنعتی

لیل شهر شرکت های صنعتی فرانسه بوده و دارای سنت طولانی صنعتی، به ویژه در منسوجات است؛ این کلان شهر گزینه مناسبی برای تاسیس شرکت های صنعتی در فرانسه بوده و با ایجاد محیطی امن و مناسب همچنین داشتن اقتصادی قوی، یه شما کمک می کند که جایگاه خود را در بین بهترین پیدا کنید.

وکیل ثبت شرکت در فرانسه

به صورت کلی انتخاب وکیل ثبت شرکت در فرانسه یکی از راه های بسیار عالی برای کمک به تیریع روند و اطلاع از شرایط ثبت شرکت بوده؛ داشتن یک وکیل خوب به شما کمک کرده تا با روند کلی ثبت شرکت در فرانسه آشنا شده و با اطلاع از آخرین تغییرات روز بهترین راه را برگزینید.

نکته حایز اهمیت در این مورد این بوده که وکلای ایی که در حال حاضر در ایران مشغول به کار هستند، اجازه وکالت در خارج از کشور را نداشته و در نتیجه برای ثبت شرکت فرآنسه باید وکیلی فرانسوی استخدام کنید؛ این وکیل می تواند تمامی یا بخشی از روند و کارهای ثبت شرکت در فرانسه را انجام دهد.

یکی دیگر از راه های بسیار عالی مراجعه به یک شرکت مهاجرتی معتبر بوده که باعث شده تا میزان هزینه های وکیل ثبت شرکت کاهش پیدا کند.

وکیل ثبت شرکت در فرانسه

از بهترین موسسات مهاجرتی در ایران، که دارای تعداد زیادی کارشناسان معتبر و ماهر در زمینه مهاجرت بوده، آی مهاجرتی می باشد که با سالیان دراز تجربه کاری و کیس های موفق مهاجرت به افراد زیادی کمک نموده تا در کم ترین زمان شرکت دلخواه خود را ثبت کنند.

از همین رو با مراجعه به کارشناسان ما می توانید نیمی از روند را با استفاده از وکیل ثبت شرکت انجام داده و نیمی دیگر از روند نیز توسط کارگزار آی مهاجرتی انجام شود؛ مشاورین این موسسه از اولین قدم ثبت شرکت در فرانسه همراه شما بوده و روند ثبت شرکت را تسریع می بخشند.

عناوین زیر می تواند به هنگام ثبت شرکت در کشور فرانسه زندگی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد ، حتما آنها را مطالعه کنید:

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت فرانسه

یکی از مهم ترین مراحل هنگام ثبت شرکت در این کشور ایجاد یک طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت فرانسه می باشد؛ به صورت کلی داشتن طرح تجاری به شما کمک کرده تا بتوانید چشم اندازی خوبی از کسب و کارتان داشته و با اطلاع از نحوه دقیق اجرای کسب و کار راه رسیدن به اهداف خود را روشن کنید.

از مهم ترین نکات برای نوشتن بیزینس پلن برای ثبت شرکت Gmbh در فرآنسه این بوده که با بازار و مشتریان خود در فرانسه آشنا شده و همچنین با اطلاع از میزان سرمایه، تعداد شریکان و اینکه احتمالاً در چند سال آینده چقدر پول به دست آورید و خرج کنید؛ نوشتن پلن را شروع کنید؛ به صورت کلی یک طرح تجاری باید دارای موارد زیر باشد.

  • نکات اساسی پروژه خود را توسعه دهید و ماهیت و هدف آن را مشخص کنید.
  • مزایای مختلف پروژه خود را فهرست کنید.
  • مراحل ضروری برای اجرای ایده خود را اصلاح کنید.
  • اهداف مورد نظر را اعلام کنید.
  • هر پروژه توسعه ای را شرح دهید.
  • اجرای استراتژی

در این مرحله باید مشتریان هدف خود را پیدا کرده، بخش فعالیت انتخابی را مشخص کرده و بازار را مطالعه فرمایید؛ همچنین باید برنامه عملیاتی اتخاذ شده توسط شرکت را به صورت کامل برنامه ریزی کنید.

هزینه ثبت شرکت در فرانسه

مانند دیگر کشورهای دنیا، ثبت شرکت در فرانسه نیز نیازمند پرداخت هزینه های مختلفی بوده، با اطلاع از میزان برآورد هزینه ثبت شرکت در فرانسه می توانید خود را برای مراحل مختلف و میزان هزینه ها آماده کنید؛ به صورت کلی میزان هزینه با توجه به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید متغییر می باشد اما به صورت کلی برای ثبت شرکت در این کشور میزان حداقل سرمایه برای هر فرد باید حدودا 37000 یورو می باشد.

یکی از مراحل ثبت شرکت فرانسه این بوده که باید بر اساس فعالیت شرکت، باید یا در RCS (ثبت نام تجارت و شرکت ها) یا RM (ثبت مشاغل) ثبت نام کنید، امروزه میزان هزینه ثبت نام در در RCS فقط حدود 40 یورو بوده در حالی که برای RM، هزینه تا 130 یورو افزایش می یابد.

هزینه ثبت شرکت در فرانسه

از دیگر موارد هنگام روند ثبت شرکت در فرانسه اعلام مالکان ذینفع بوده که به طور متوسط حدود 25 یورو هزینه دارد؛ در نهایت پس از ثبت شرکت باید باید اعلامیه ای را در یک روزنامه اعلامیه حقوقی منتشر کنید که حدودا بین 200 تا 230 یورو هزینه دارد.

به صورت کلی هزینه ثبت شرکت در فرآنسه حداقل 500 یورو می باشد، هر چند این میزان هزینه تنها برای مراحل مختلف بوده و برای ترجمه اسناد یا استخدام یک وکیل نیز باید هزنیه جداگانه ای بپردازید که می تواند میزان هزینه ها را افزایش دهد.

اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت

یکی از مزایای بسیار مهم ثبت شرکت در فرانسه کسب اقامت از این طریق است، به صورت کلی دولت فرانسه با توجه به میزان اهمیت شرکت ها در اقتصاد جامعه به افرادی که با داشتن سرمایه به صورت نوآورانه در این کشور مشغول به کار شده و امکان اشتغال فراهم می کنند، اقامت می دهد.

اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت حدودا پس از سه سال زندگی در این کشور و ثبت شرکت امکان پذیر بوده و افراد می توانند بعد از حدود پنج سال اقامت منظم و بدون وقفه در فرانسه، ممکن است درخواست کارت اقامتی ارائه شود که به دارنده آن اجازه اقامت و انجام هر گونه کار با حقوق در فرانسه را می دهد؛ به صورت کلی کارت اقامت به مدت 10 سال به صورت تمدید صادر می شود.

امروزه پروسه ثبت شرکت در فرانسه و مهاجرت به فرانسه از طریق ثبت شرکت کوتاه بوده و از آنجایی که این روش نیازی به مدرک زبان خاصی ندارد، بین مهاجرین بسیار محبوب است؛ برای شروع روند ایجاد شرکت خودتتان در فرانسه، حتما همین حالا با مشاورین آی مهاجرتی از طریق دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران یا دفتر شیراز در تماس باشید، همچنین برای اطلاع از راه های قانونی ورود به این کشور حتما همین حالا مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را مطالعه فرمایید.

سوالات پرتکرار ثبت شرکت در فرانسه

ضمن مطالعه سوالات در ادامه می توانید با درج پرسش خود در بخش دیدگاه از مشاوره و راهنمایی کارشناسان ما در رابطه با جزئیات بیشتر ثبت شرکت در فرانسه مطلع شوید.

طبق قانون فرانسه این سرمایه حداقل 37000 یورو بوده و این مبلغ باید راه اندازی اولیه و سرمایه گذاری شما را پوشش دهد.

از مهم ترین مراحل ثبت شرکت در این کشور می توان به انتخاب نام شرکت، انتقال سرمایه، دریافت گواهی ثبت شرکت، افتتاح حساب و استخدام حسابدار اشاره کرد.

در حال حاضر شهر های نانت، تولوز، لیل و لیون بهترین شهرهای این کشور برای ثبت شرکت می باشند.

برنامه ای بوده که به شما کمک کرده تا بتوانید چشم اندازی خوبی از کسب و کارتان داشته و با اطلاع از نحوه دقیق اجرای کسب و کار، راه رسیدن به اهداف خود را روشن کنید.

به صورت کلی ایجاد یک شرکت در فرانسه به طور کلی حداقل 500 یورو هزینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه