ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است که به شما قدرت راه اندازی و اداره یک بیزینس را می دهد که بسیار مورد توجه سرمایه گذاران مختلف در سال های گذشته واقع شده است. ثبت شرکت در کانادا نیاز به داشتن اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را دارد تا بتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

در ادامه این مطلب مشاورین خبره آی مهاجرتی کاملا شما را با شرایط ثبت شرکت در کانادا آشنا می نمایند. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت می تواند برای شما ویزای موقت حضور و اقامت در این کشور به مدت 1 تا 2 سال را به همراه آورد و در نتیجه پس از 5 سال با داشتن شرایط لازم به اقامت دائم منجر گردد.

ثبت شرکت در کانادا

تاسیس شرکت در کانادا می تواند به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری اما با حداقل هزینه شما را به اقامت این کشور برساند.

فهرست مطالب

لازم است بدانید که ثبت شرکت کانادا در دو دسته کلی فدرال و استانی امکان پذیر است که قوانین کلی آن یکسان بوده، اما تفاوت هایی را نیز با یکدیگر دارند که با توجه به نوع فعالیت باید مورد انتخاب قرار گیرند. در ادامه این مطلب تمامی شرایط و مراحل لازم برای ثبت شرکت در کانادا از روش های مختلف را مطالعه خواهید کرد.

توصیه داریم حتما مقاله سرمایه گذاری در کانادا را نیز مطالعه فرمایید، چون ثبت شرکت خود نوعی سرمایه گذاری تلقی می شود؛ این مقاله می تواند دایره اطلاعات شما را وسعت بخشیده و بسیار کلی تر با این موضوع آشنا سازد.

انواع کلی شرکت های موجود در کانادا

در اینجا باید مد نظر داشته باشید که شما برای ثبت شرکت در کانادا علاوه بر ساختارهای متفاوتی که می توانید برگزینید، باید انتخاب نمایید که گستره فعالیتتان در چه حد باشد. چون همانطور که گفتیم تمامی شرکت ها به طور قطع باید در یکی از دو دسته فدرال یا استانی قرار بگیرند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ثبت شرکت در کانادا

شرکت های فدرال می توانند در تمام نقاط کشور کانادا بیزینس خود را به ثبت برساند و در تمامی ایالات به فعالیت مشغول شوند. همچنین قوانین سراسری کانادا برای این شرکت ها در نظر گرفته می شود و آنان به وسیله سازمان ثبت شرکت فدرال مجوز کار خود را دریافت می نمایند. در شرکت های فدرال، صاحب شرکت مجاز است که کسب و کار خود را به هر نقطه ای از کشور منتقل کند و نام شرکت و کسب و کار آن کاملا توسط دولت کانادا محافظت می شود.

اما شرکت های استانی فقط قادر به فعالیت در ایالت مد نظر خود می باشند نه در دیگر استان ها و قوانین استانی بر فعالیت های شرکت اعمال می شود که در هر ایالت با یکدیگر متفاوت است. ضمن اینکه مجوز فعالیت این نوع شرکت ها توسط اداره ثبت شرکت های همان استان صادر می گردد و با ثبت شرکت فدرال کاری ندارد.

در این جا در میان انواع کلی شرکت های موجود در کانادا به شهروندان خارجی معمولا توصیه می شود تا به صورت فدرال شرکت خود را به ثبت برسانند تا برای گسترش بیزینس خود در آینده مشکلی نداشته باشند.

 

شرایط ثبت شرکت در کانادا

در این بخش باید بگوییم که با توجه به ساختارهای متفاوتی که برای تاسیس شرکت در کانادا پیش روی شما قرار دارد، ممکن است که در برخی قسمت ها یا مراحل برای هریک شرایط ثبت شرکت در کانادا متفاوت باشد. به همین خاطر باید پس از انتخاب دقیق ساختار مدنظرتان به بررسی شرایط خاص آن بپردازید. به طور کلی ساختارهای موجود جهت ثبت شرکت در کانادا به شرح زیر می باشد:

نوع شرکتبرخی شرایط این شرکت ها
مسئولیت محدودصاحبان شرکت مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت ندارند، درآمد کسب و کار را می توان به شکل حقوق و دستمزد یا سود سهام پرداخت کرد که امتیازاتی مالیاتی دارد، پرطرفدارترین روش ثبت شرکت در کانادا
تعاونیسهامداران به صورت شخصی در بدهی ها و تعهدات و یا اعمال شرکت مسئول نمی باشند، هزینه ثبت بسیار پایین، شرکت متعلق به تمامی شرکا و سهامداران می باشد، اخذ تسهیلات و وام راحت است
مشارکتیمدیریت مشترک میان اعضا، مسئولیت بدهی ها و ورشکستگی با تمام مسئولین است، بررسی مالیاتی این شرکت ها ساده است، دریافت وام و تسهیلات سخت نیست
مالکیت شخصیمالک شرکت را کنترل و مدیریت می کند، گزارش مالیاتی ساده است، ثبت آسان تر از بقیه شرکت ها، امکان برداشت بدهی ها از دارایی مالک، دریافت وام و تسهیلات برای این شرکت ها سخت است، مسئولیت ها اکثر گریبان گیر شخص هستند تا شرکت

شرایط کلی ثبت شرکت در کانادا

علاوه بر شرایطی که هر یک از ساختارهای ثبت شرکت کانادا دارا می باشد و باید به آنها توجه کرد، شرایطی کلی نیز وجود دارند که شما در هر صورت و به هر روشی که قصد ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس را داشته باشید باید آنان را رعایت کنید. 

شرایط کلی ثبت شرکت در کانادا به شرح زیر می باشند:

Co. Registration Conditions

  • انتخاب نام شرکت در کانادا باید مرتبط با نوع فعالیت باشد و اینکه نباید هیچ گونه تشابهی با شرکت های مطرح و بزرگ و یا اینکه مانندی از قبل در این کشور داشته باشد.
  • صاحب شرکت باید حداقل 3 سال سابقه مدیریتی در زمینه فعالیت شرکت را داشته باشد.
  • در اکثر موارد صاحب شرکت باید 51 درصد از سهام شرکت را مالک باشد.
  • بیزینس شما باید برای اقتصاد کانادا مثمر ثمر بوده و باعث ایجاد بازار کار در آینده شود.
  • در ابتدای کار استخدام 5 شهروند کانادایی الزامی است.
  • باید بتوانید هزینه ها و مخارج 1 سال ابتدایی شروع کار شرکت را پوشش دهید. ( تمکن مالی لازم است)
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کانادا

تاسیس شرکت در کانادا با اینکه چندان پیچیده و سخت نیست، اما به طور یقین برای یک شخص خارجی که برای اولین بار قصد انجام این کار دارد؛ چندان ساده و آشنا هم نیست. به همین خاطر یقینا شما باید از مشاورین و متخصصینی که در این امر تجربه دارند بهره گرفته تا بتوانید سرعت و کم هزینه به نتیجه مد نظر خود برسید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کانادا به طور به توجه به استانی یا فدرالی بودن آن با یکدیگر دارای تفاوت هایی هرچند جزئی بوده، ضمن اینکه با توجه به انتخاب ساختارهای متفاوت شما نیاز به ارائه برخی مدارک مختص به هر کدام هستید، که توضیح و ارائه هرکدام از زمان و حوصله این مطلب خارج است و توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات دقیق با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید. 

اما موارد مهم و اصلی که برای ثبت شرکت در کانادا نیاز هستند به شرح زیر می باشند:

  • بیزینس پلن یا همان طرح تجاری
  • مدارک تحصیلی و سوابق مدیریتی پیشین
  • مدارک هویتی و سجلی به همراه پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج برای هریک از سهامداران متاهل
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه اساسنامه شرکت و تکمیل فرم های مربوط به آن
  • ارائه فرم های مربوط به آدرس فیزیکی و دفتر شرکت، نوع شرکت و تاییدیه نام شرکت
  • تمامی مدارک مالی و بانکی لازم

دقت داشته باشید که بررسی دقیق مدارک موردنیاز از مهم ترین مراحل ثبت شرکت در کانادا است که باید حتما توسط کارشناسان آی مهاجرتی و با توجه به شرایط شما مورد بررسی واقع شود.

 
مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کانادا

بهترین شهر برای ثبت شرکت در کانادا

باید یک نکته مهم و خاص در رابطه با مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت را همواره مد نظر قرار دهید و آن را بررسی کنید. این مورد انتخاب بهترین شهر برای ثبت شرکت در کانادا می باشد؛ که می تواند رشد و درآمد شرکت شما بسیار تحت تاثیر قرار دهد. شما اگر در مکانی نامناسب اقدام به راه اندازی بیزنس و شرکت خود نمایید شاید به درآمد ایده آل نرسید و یا حتی ورشکست شوید.

پس حتما پیش از اقدام برای ثبت شرکت در کانادا شهرهای مختلف و مهم این کشور را بررسی کرده و ببینید کدام یک پتانسیل راه اندازی یک بیزینس جدید به خصوص در زمینه مد نظر شما را دارد. البته با توجه به اقتصاد این کشور می توانیم بگوییم که اکثر مناطق کانادا می تواند برای این کار مناسب باشد، اما اینکه شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت داشته باشد اهمیتی بسیار مهم تری دارد.

برخی از شهرهای مناسب جهت ثبت شرکت در کانادا را در ادامه می شناسیم.

بهترین شهر برای ثبت شرکت در کانادا

تورنتو، انتاریو

Toronto
Ontario

تورنتو با جمعیتی بالغ بر 2.8 میلیون نفر با 230 ملیت مختلف، یکی از متنوع ترین شهرهای جهان است. به عنوان پایتخت انتاریو و بزرگترین شهر کانادا، جای تعجب نیست که منطقه تورنتو یکی از بهترین مکان‌ها در کانادا برای راه‌اندازی یک تجارت باشد. این مرکز برای صنایع مالی، تجاری، صنعتی و فناوری کل کشور است.

در حالی که تورنتو مکانی جذاب برای شرکت ها در تمام صنایع است، به ویژه برای شرکت های فناوری مناسب است. تورنتو از نظر استعدادهای فناوری با نزدیک به یک چهارم میلیون کارگر فناوری در فهرست خود در رتبه اول قرار دارد. علاوه بر این، تورنتو خانه بین 2500 تا 4100 استارتاپ فعال فناوری است.

تورنتو همچنین مکانی عالی برای کارآفرینانی است که به دنبال کمک در تحقیق و توسعه هستند. در تورنتو استعدادهای زیادی وجود دارد و به دلیل رقابت زیاد فضای تجاری فوق العاده ای دارد. همچنین در این شهر از کسب و کارهای کوچک حمایت زیادی می شود. تورنتو نه تنها یکی از سریع‌ترین مکان‌های در حال رشد در سراسر آمریکای شمالی است، بلکه زبان های مختلفی نیز در آن صحبت می‌شود. 

وقتی از ادمونتون نام برده می‌شود، بخش انرژی ممکن است اولین صنعتی باشد که به آن فکر می‌کنید؛ همچنین نفت قطعا نقش بزرگی در اقتصاد منطقه بازی می‌کند. با این حال، با شهری که به سرعت در حال رشد است مانند ادمونتون، فضای زیادی برای تلاش‌های تجاری کوچک باقی مانده است.

با رشد اقتصاد آلبرتا و داشتن مشاغل پردرآمد و همچنین قیمت مسکن پایین تر، بسیاری از کانادایی ها و همچنین شهروندان مهاجر را به این منطقه جذب می کند. نه تنها این، ادمونتون دارای 10 دانشگاه با کیفیت است که با این تعداد فارغ التحصیل هر ساله، تعداد زیادی کارگر و فرد متخصص وجود دارد که همیشه برای هر کسب و کار جدید یک امتیاز است.

ادمونتون، آلبرتا

Edmonon
Alberta

کلگری، آلبرتا

Calgary
Alberta

کلگری چهارمین شهر بزرگ کانادا از نظر جمعیت است و به عنوان مرکز تجارت و کارآفرینی مرتبط با بخش انرژی و آی تی شناخته شده است. کلگری نه تنها متشکل از یک جمعیت متوسط بین 25 تا 54 سال است، بلکه یکی از بالاترین میانگین درآمد خانوار را نیز با بیش از 100 هزار دلار در سال دارد. علاوه بر همه این ها، کلگری یک نقطه داغ توریستی است که آن را به یک مکان عالی برای چنین مشاغلی تبدیل می کند.

این شهر به خودی خود از جامعه مشاغل کوچک حمایت می کند و اغلب کمک های مالی و مزایای دیگری را به صاحبان مشاغل کوچک ارائه می دهد. همچنین نیروی کار متخصص در زمینه ها و حرفه های مختلف در این شهر وجود دارد که می تواند در بیزنس شما جذب شوند.

همچنین شهرهای ونکوور، واترلو، وینیپگ و غیره نیز از نقاط بسیار مناسبی برای ثبت شرکت در زمینه های مختلف می باشند که شما می توانید آنان را با کمک مشاورین ما و همچنین مشاورین آی مهاجرتی بررسی کرده و با توجه به اهداف یکی را برگزینید.

ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کانادا مستلزم شناخت همه جانبه این کشور و شرایط زندگی در آن است:

وکیل ثبت شرکت در کانادا

همانطور که گفتیم انجام ثبت شرکت در کانادا و اخذ اقامت نیاز به همراهی شخص یا موسسات خبره و باتجربه و صلاحیت دارد، تا از هزینه های مازاد و بیخود کاسته شود و اتلاف وقتی در این میان صورت نگیرد. 

حتی ممکن است بدون حضور این افراد روند ثبت شرکت در کانادا با مشکل مواجه شده و به طور کل انجام نپذیرد.

اما دقت داشته باشید که در این بین حتما نیازی به استخدام وکیل ثبت شرکت در کانادا نیست و مشاور یا همراه شما حتما نیازی به داشتن اطلاعات حقوقی و وکالتی ندارد. 

چون وکلای داخل کشورمان که به طور کل دارای رسمیت در کانادا نیستند و مدرک آنان مقبولیت ندارد و وکلای کانادایی نیز هزینه های هنگفت و بالایی را درخواست می کنند که واقعا توجه پذیر نبوده و لازم نمی باشد.

وکیل ثبت شرکت در کانادا

در این بین حضور یک شخص باتجربه که قبلا موفق به انجام این کار شده و تجربه و تخصص لازم را دارد بسیار مثمر ثمرتر بوده و یقینا کار شما را بهتر و سریع تر پیش می برد. حتی اگر باز هم علاقه دارید که مراحل ثبت شرکت در کانادا را توسط یک وکیل پیگیری نمایید، می توانید مراحل داخلی و سفارت را از طریق افراد یا موسسات مهاجرتی پیگیری کرده و هزینه های خود را کاهش دهید.

در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا را نیز مطالعه کرده و سایر روش های قانونی و ایده آل مهاجرت به کانادا را نیز بشناسید؛ تا بهترین روش ممکن را برگزینید.

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت کانادا

طرح تجاری یا بیزینس پلن برای ثبت شرکت کانادا، یک طرح توجیهی نوشه شده ای است که اهداف کسب و کار شما و چگونگی دستیابی به آن را نشان می دهد. بیزینس پلن همان نقشه راه شرکت شما در آینده است که از نقطه نظرهای مالی، بازاریابی و عملیاتی ارائه می شود.

بیزینس پلن شما باید واقع گرایانه اهداف و برنامه های احتمالی شما را پیگیری نماید و همچنین باید قوی و قابل قبول برای دولت کانادا باشد و بتواند به اثبات رسانده و دولت را توجیه نماید که می تواند برای اقتصاد این کشور مثمر ثمر بوده و در آینده رشد کافی را داشته و بازار کار مناسب و کافی را به وجود آورد که شهروندان کانادایی را به استخدام درآورده و منبع درآمد آنان شود.

بیزینس پلنی که برای ثبت شرکت در کانادا ارائه می نماید باید به شما کمک کند تا خطرات احتمالی را ارزیابی و برنامه ریزی نمایید و همچنین کمک کند تا قدم های لازم برای گسترش کسب و کار خود در بازارهای جدید را مشخص نمایید. دیگر نکته بسیار دارای حائز اهمیت در ارائه بیزینس پلن به کانادا این است که حتما باید با داشتن جداول زمانی بتواند مدت زمان رسیدن به اهداف یک کمپانی را به طور خوبی تخمین بزند.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

همانطور که گفتیم با توجه به اینکه شما می توانید به صورت فدرال و استانی شرکت خود را ثبت نمایید، هزینه ثبت شرکت در کانادا و هزینه های امور اداری آن با توجه به ایالت مختلف تعیین می شود که با توجه به قوانین و شرایط مالیاتی هر ایالت متفاوت می باشد. همچنین دقت داشته باشید که سرمایه اولیه مورد نیاز شما نیز بستگی به نوع بیزینس و زمینه انتخابی فعالیت شما دارد.

برای تعیین سرمایه اولیه راه اندازی و ثبت شرکت در کانادا حتما با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و با ارائه برنامه و هدف خود به مبلغی دقیق در رابطه با میزان سرمایه اولیه برسید. در جدول زیر مقدار هزینه ثبت شرکت در ایالات مختلف کانادا را مشاهده خواهید کرد، توجه داشته باشید که هزینه ثبت شرکت به صورت فدرال به طور کل 200 دلار می باشد.

در رابطه با اینکه بتوانید بیزینس خود در کانادا را بهتر مدیریت نموده و شرایط و قوانین کار در این کشور را بهتر و دقیق بشناسید، پیشنهاد می کنیم که مطلب شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا را حتما مطالعه فرمایید که می تواند در این راه بسیار راهنما و کارگشای شما باشد.

ایالت هزینه (دلار کانادا)
ایالت کبک 326 دلار
ایالت نیوفاندلند و لابرادور 200 دلار
ایالت آلبرتا 450 دلار
ایالت پرنس ادوارد آیلند 305 دلار
ایالت نیوبرانزویک 349 دلار
ایالت مانیتوبا 500 دلار
ایالت بریتیش کلمبیا 350 دلار
ایالت انتاریو 360 دلار
ایالت نوا اسکوشیا 337 دلار
 

اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت

باید بگوییم که اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کانادا امکان پذیر بوده و همچنین یکی از روش های مورد علاقه مهاجرین است. دریافت اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت به شرط اینکه در زمان درخواست به اهداف موجود در بیزنس پلن رسیده باشید و شرکت شما درآمد مورد نظر را داشته و تعداد مناسبی کارمند را در استخدام داشته باشد امکان پذیر می باشد.

به طور معمول متقاضیان پس از 3 تا 5 از ثبت شرکت و شروع بیزینس خود می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند، همچنین در صورتی که حداقل 1095 روز را در یک بازه زمانی 5 ساله پس از دریافت اقامت دائم در کانادا حضور داشته باشید و شرکت شما در حال فعالیت بوده و مالیاتتان را پرداخت نمایید؛ امکان پذیر می باشد.

در اینجا به طور کل لازم است یادآوری کنیم که ثبت شرکت در کانادا در حال حاضر به طور کامل از سوی دولت کانادا به حالت تعلیق درآمده و فقط می توان از طریق استارتاپ و کارآفرینی اقدام کرد. البته به احتمال بسیار این اقدام دائمی نیست و بالاخره روزی دوباره از سر گرفته می شود.

در هر صورت اگر سوال یا ابهامی در رابطه با ثبت شرکت در کانادا دارید، با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید. مشاورین ما به صورت حضوری در دفاتر مرکزی بلوار میرداماد و غرب تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می باشند. در انتهای پیشنهادی را برای شما داریم تا اطلاعاتتان را نسبت به کشور کانادا وشهرهای آن افزایش دهید تا بتوانید مقصد نهایی برای اقامت در این کشور را راحت تر انتخاب کنید، پس مقاله شهرهای کشور کانادا را حتما بخوانید.

سوالات پر تکرار ثبت شرکت در کانادا

بررسی های انجام شده راجع به ثبت شرکت در کانادا را خواندید و اطلاعات لازم را به شما ارائه دادیم، اگر سوالی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاه ها و یا تماس تلفنی با کارشناسان ما در تماس باشید. اما پیشنهاد می کنیم قبل از هرچیز سوالات پرتکرار زیر را که مشتریان از ما پرسیده اند بخوانید.

بله، پس از مدت زمانی معلوم و داشتن شرایطی خاص و مشخص می توان برای اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور کانادا اقدام کرد.

خیر، برای این کار باید حتما در کانادا حضور داشت و به صورت حضوری شرکت خود را مدیریت کرد.

 این موضوع به شرایط مختلفی بستگی دارد، ثبت شرکت فدرال 200 دلار هزینه دارد، اما ثبت شرکت استانی می تواند با توجه به ایالات مختلف از 200 تا 500 دلار هزینه در بر بگیرد.

 بله، اما دریافت این امتیاز بستگی به شرایط مختلفی دارد و باید شرایطی خاص را فراهم آورد که از طریق کارشناسان آی مهاجرتی از آنان مطلع شوید.

شما می توانید به 4 سورت شرکت های مسئولیت محدود، تعاونی، منحصر به فرد یا مالکیت شخصی و مشارکتی امکان پذیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه