خرید ملک در آلمان

خرید خانه در آلمان معمولا در شهرهای مهم و بزرگ این شهر و یا شهرهای توریستی از سوی مهاجران با استقبال بسیار بیش‌تری مواجه می‌شود که دلیل اصلی آن وجود فرصت‌های شغلی بسیار بیش تر و درآمد بالاتر در این شهرها می‌باشد. 

در صورتی که قصد اجاره ملک خود را داشته باشید؛ در شهرهای بزرگ و مهم همواره مستاجرین بسیاری در حال جستجو برای اجاره ملک هستند و شما همواره می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید.

خرید ملک در آلمان

متاسفانه دولت آلمان هیچ گونه امتیاز اقامتی را برای سرمایه گذاران جهت خرید ملک در این کشور در نظر نگرفته است.

فهرست مطالب

در راستای آشنایی با اجاره ملک در این کشور و شرایط و قوانین حاکم بر این بازار نیز مقاله اجاره ملک در آلمان و اخذ اقامت این کشور توسط مشاورین آی مهاجرتی تهیه شده و در سایت ما قرار داده شده است، مطالعه آن را از دست ندهید. 

شرایط خرید خانه در آلمان

باید بگوییم که شرایط خرید خانه در آلمان در مقابل بسیاری از دیگر کشورهای اروپا ساده تر بوده و محدودیتی برای خریداران خارجی وجود ندارد و تمامی شهروندان خارجی می توانند در هرکجای این کشور نسبت به خرید خانه به هر اندازه و هر قیمت اقدام نموده و سپس نیز آن را اجاره داده و از آن کسب درآمد نمایند.

نکته ای که باید به آن دقت داشت این است که اکثر افرادی که قصد خرید خانه در آلمان را دارند؛ به دنبال دستیابی به اقامت دائم این کشور هستند، در حالی که این امکان بدین شیوه وجود ندارد.

 

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو خرید ملک در آلمان+ پادکست

خرید ملک در آلمان به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور توسط کارشناسان ما در این ویدیو به صورت خلاصه و مفید برای شما عزیزان شرح داده شده است.

 همچنین امکان دانلود پادکست و یا فایل صوتی نیز برای شما عزیزان وجود دارد تا بتوانید در زمانی مناسب به آن گوش دهید.

نمایش ویدیو درباره خرید ملک در آلمان
خرید ملک در آلمان

حتی شما برای خرید ملک در آلمان باید از روش‌های مختلف همچون ویزای مسافرتی و غیره ویزای آلمان را به دست آورید و با حضور در این کشور نسبت به خرید ملک اقدام کنید. همچنین لازم به ذکر است که مراحل خرید خانه در این کشور ممکن است 1 ماه نیز به طول بیانجامد؛ پس حتما در زمانی مناسب اقدام کنید که با عجله و یا کمبود وقت مواجه نشوید.

مقاله صفر تا صد اقتصاد کشور آلمان نیز می تواند اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سرمایه گذاری در این کشور در بخش املاک و میزان سوددهی و یا اطمینان از این سرمایه گذاری به شما عزیزان منتقل کند؛ حتما این مقاله را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

قوانین خرید خانه در آلمان

قوانین خرید خانه در آلمان

همانطورکه گفتیم قوانین خرید خانه در آلمان اصلا دارای محدودیتی خاص و یا نیاز به اخذ مجوزی خاص برای شهروندان خارجی ندارد و خرید ملک در آلمان یکی از بهترین اقدامات جهت خرید ملک در خارج از ایران است که خریداران را با مشکل یا پیچش های قانونی مواجه نمی سازد . فقط باید دقت کنید که مالیات های این اقدام را به درستی پرداخت نمایید و در عقد قرارداد نهایت دقت خاطر را به عمل آورید تا به کلاهبرداری مواجه نشوید. بازهم با تمامی این موارد حتما توصیه می کنیم که از حضور یک کارشناس یا متخصص باتجربه در این زمینه در مدت زمان جستجوی ملک و عقد قرارداد و انتقال مالکیت بهره ببرید تا با مشکلات قانونی یا کلاهبرداری مواجه نگردید.

البته باید بگوییم که شاید خرید خانه در آلمان منجر به اخذ اقامت دائم نشود؛ اما در صدور ویزای مسافرتی بلند مدت بسیار تاثیر گذار است و افراد دارای ملک در این کشور بسیار ساده تر و می توانند این ویزا را به دست آورند و آلمان حضور پیدا کنند . اما جدای از این مطلب بهتر است که مقاله شرایط کار در آلمان را نیز مطالعه کنید؛ به خصوص که اگر قصد مهاجرت و اقامت در این کشور را دارید؛ چون بالاخره روزی باید در این کشور مشغول به کار شوید و درآمد زندگی خود را به دست آورید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قرارداد خرید ملک در آلمان

یکی از مهم ترین بخش های مربوط به خرید ملک در آلمان مربوط به تنظیم قرارداد خرید ملک در آلمان می باشد. دقت داشته باشید که تنظیم یک قرارداد قانونی که تمامی شرایط و تعهدات خریدار و فروشنده در آن قید شده باشد بسیار مهم است؛ چون در صورتی که نیاز به پیگیری قانونی برای این امر شود، تنها قرارداد تنظیمی است که تعیین کننده همه چیز در محکمه و دادگاه می باشد.

به همین خاطر استفاده از حضور یک متخصص یا وکیل باتجربه و دارای اطلاعات کافی در این زمینه در حین عقد قرارداد بسیار مهم است. همچنین به دلیل اینکه قرارداد دارای اعتبار قانونی باشد؛ حتما آن را در یک بنگاه یا مشاور املاک و یا در یک دفتر ثبت اسناد رسمی تنظیم کرده و به ثبت برسانید.

حتما در قرارداد مبلغ خرید ملک و پیش پرداخت را وارد نمایید و همچنین در 48 ساعتی که مهلت بررسی ملک را دارید؛ با استفاده از کارشناس، نقشه کش و متخصص ملک؛ خانه خریداری شده را بررسی کرده و با شرایط درون قرارداد مطابقت دهید.

خرید خانه در آلمان با وام بانکی

بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا خرید خانه در آلمان با وام بانکی امکان پذیر است یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که بله؛ این امکان وجود دارد و بانک های این کشور وام های متفاوتی با نرخ بهره مناسبی را به خریداران ملک می پردازند که البته نیاز به شرایط خاصی دارد.

باید بگوییم که جهت اینکه بتوانید از این امتیاز بهره مند شوید باید دارای اقامت دائ و یا تابعیت این کشور باشید تا این امتیاز برای شما قابل دسترس باشد.

بانک های المان به افراد شهروند و مقیم این کشور تا 80 درصد از مبلغ ارزش ملک را نیز وام پرداخت می کنند که با سود های 1 تا 2.5 درصد از آنان اخذ می گردد و مدت باز پرداخت 10 تا 30 ساله می باشد.

خرید خانه در آلمان با وام بانکی

البته افراد غیر مقیمی که در این کشور زندگی می کنند و دارای شغل و درآمدی ثابت هستند نیز می توانند از خدمات بانکی و وام برای خرید خانه در آلمان استفاده کنند؛ اما به این افراد حداکثر تا 60 درصد از ارزش ملک وام داده می شود و باید حتما درآمد آن ها سالانه بیش از 20 هزار یورو باشد.

از دیگر مزایای دریافت وام بانکی خرید ملک در آلمان این است که برای اینکه وام گیرندگان برای بازپرداخت اقساط وام مسکن با مشکلی رو به رو نشوند، بانک ها تضمین می کنند که اقساط از 35 درصد تا 40 درصد حقوق خریداران فراتر نرود.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر و داشتن مهاجرتی آسان کشور آلمان را از جنبه های مختلف بشناسید.

قیمت خرید خانه در آلمان

یکی از مهم ترین مباحثی که باید حتما پیش از اقدام جهت خرید ملک در آلمان نسبت به کسب اطلاعات در رابطه با آن اقدام کنید؛ اطلاع از قیمت های ملک در مناطق مختلف این کشور و در شهرهای مد نظرتان است که می تواند در کاهش هزینه خرید و یافتن گزینه های مناسب به شما کمک شایانی نماید.

مد نظر داشته باشید که قیمت خرید خانه در آلمان در شهرهای مهم و اصلی از قیمت های بالاتری برخوردار است و این شهرها دارای بالاترین قیمت می باشند؛ شهرهایی مانند: برلین، مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ، دوسلدورف و غیره. البته این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که رشد قیمت در این شهرها بیش تر است و سود سرمایه گذاری بیش تری عاید شما می شود.

ضمن اینکه در این مناطق همواره مشتری برای خرید و مستاجر برای اجاره وجود دارد و به سرعت می توانید ملک خود را معامله کنید. همچنین در صورتی که خودتان قصد اقامت در این ملک را دارید؛ این شهرها دارای فرصت های شغلی بسیاری بوده و برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آلمان در این شهرها قرار گرفته است. به همین خاطر این شهرها همواره بیش ترین توجه را از سوی مهاجرین دریافت می کنند و مقاصد اصلی مهاجران خارجی به خصوص مهاجران ایرانی قرار می گیرد.

قیمت آپارتمان در آلمان

نکته مهم دیگری که پیش از بررسی قیمت ها باید به شما بگوییم این است که قیمت های املاک معمولا در اکثر شهرهای آلمان در مراکز شهر گران ترین می باشد و هرچه از مراکز شهر دور شویم و به حومه شهر برویم قیمت ها کاهش می یابد. البته در هر شهر محلاتی بالا شهر یا خاص وجود دارند که بدون توجه به محل قرارگیری دارای گران ترین قیمت های می باشند . جدیدترین قیمت های خرید هر مترمربع آپارتمان در شهرهای مهم آلمان به طور متوسط برای سال 2023 بدین شرح است:

در همین حال پیشنهاد می کنیم تا با مطالعه عنوان سرمایه گذاری در آلمان از سایر روش های ورود به اقتصاد این کشور نیز مطلع شوید.

شهر مترمربع آپارتمان مرکز شهر مترمربع آپارتمان حومه شهر
مونیخ 12,162.54 یورو 8,901.26 یورو
فرانکفورت 9,983.33 یورو 6,762.50 یورو
برلین 8,120.79 یورو 5,494.23 یورو
هامبورگ 8,500.00 یورو 5,556.25 یورو
دوسلدورف 7,268.75 یورو 5,842.86 یورو
درسدن 4,170.00 یورو 3,150.00 یورو
 

مالیات خرید ملک در آلمان

کشور آلمان به مالیات اهمیت بسیاری می دهد و خرید ملک در آلمان نیز شامل پرداخت مالیات نقل و انتقال مالکیت می شود که 4 هفته به خریدار مهلت داده می شود که پس از عقد قرارداد آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است که میزان این مالیات بستگی به ایالت محل خرید ملک دارد و هر ایالت مقداری را در نظر گرفته است.

این مقدار در حال حاضر از 3.5 درصد تا 6.5 درصد از قیمت خرید ملک را شامل می شود و معمولا ایالات مهم و اصلی از میزان درصد بیش تری برخوردار هستند و ایالات غیر اصلی نرخ پایین تری را به خود اختصاص می دهند. به طور مثال برخی از ایالات مهم شامل مقدار مالیات زیر می شوند:

علاوه بر این باید هزینه های ثبت نام، صدور سند، مزد دفاتر رسمی، مزد مشاورین املاک و غیره را هم مد نظر قرار دهید، که کارشناسان آی مهاجرتی می توانند اطلاعات کامل و دقیق در رابطه با هرکدام را به شما منتقل کنند.

ایالت میزان مالیات نقل و انتقال ملک
بایرن و زاکسن 3.5%
هامبورگ 4.5%
بادن، وورتمبرگ، هسن، مکلنبورگ پومرانیا، نورادراین وستفالن، راینلاند فالتس، زاکسن آنهالت، تورینگن 5%
زارلند 5.5%
برلین 6%
شلزویگ، هولشتاین 6.5%

اگر سوال یا ابهامی در رابطه با خرید ملک در آلمان دارید؛ با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح نمایید. ضمنا مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت به روز و با جزئیات در همین سایت قرار داده شده است.

سوالات پر تکرار خرید ملک در آلمان

در صورتی که در رابطه با خرید ملک در آلمان سوالی ذهن شما را مشغول نموده حتما با نوشتن آن در بخش دیدگاه ، جواب خود را با توجه به آخرین قوانین اعلام شده از سوی این کشور بیان نمایید . 

خیر، متاسفانه کشور آلمان این امتیاز را برای خریداران ملک و سرمایه گذاران این بخش در نظر نگرفته است.

قیمت خانه در این شهر بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ اما باید گفت که به طور متوسط هر متر مربع آپارتمان از 5,494.23 یورو تا 8,120.79 یورو می باشد.

میزان سود با توجه به بانک های مختلف می تواند از 1 تا 2.5 درصد متغیر باشد.

متقاضیان دریافت وام می توانند وام دریافتی خرید ملک را در مدت های 10، 15، 20، 25 و 30 سال پرداخت کنند.

سرمایه گذاری مطمئن و سود مناسب و همچنین امکان اخذ ویزای مسافرتی بلند مدت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه