خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا می تواند یکی از روش های مطمئن سرمایه گذاری در این کشور باشد که ریسک ضرر و از دست دادن سرمایه در کم ترین حالت ممکن بوده و در نهایت می تواند برای مهاجران اقامت دائم را نیز فراهم آورد.

در ادامه این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی شرایط و اطلاعات مورد نیاز جهت خرید ملک در اسپانیا را به طور مفید و جامع برای شما عزیزان تهیه کرده اند. برای افرادی که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند همواره مسکن از اولویت های اول به شمار می آید و داشتن اطلاعات کافی و به روز در این زمینه می تواند کمک بسیاری در یافتن مکان مناسب مورد نظرشان نماید.

خرید ملک در اسپانیا

نرخ بهره از نظر تاریخی در اسپانیا همواره پایین بوده و این کمک بزرگی به بسیاری از افراد و سرمایه گذاران جهت خرید ملک در اسپانیا می کند.

فهرست مطالب

البته شما می توانید با کمک گرفتن از دوستان و آشنایان ساکن در اسپانیا و یا کارشناسان و مشاوران متخصص در این زمینه و همچنین مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا راه را برای خود هموارتر کرده و در سریع ترین زمان و با مناسب ترین هزینه به هدف خود دست پیدا کنید.

اسپانیا از شهرهای بسیاری تشکیل شده است که قیمت مسکن در پایتخت و شهرهای بزرگ و اصلی بسیار گران تر از شهرهای کوچک و روستاها می باشد. البته مقدار امکانات و رفاه نیز به نسبت در شهر های بزرگ بیشتر و بسیار بهتر است که به نوعی ارزش این پرداخت هزینه بیشتر را دارد و شاید به همین خاطر است که روز به روز از میزان جمعیتی روستایی در این کشور کاسته و به جمعیت شهرها افزوده می شود.

شرایط خرید خانه در اسپانیا

شرایط خرید خانه در اسپانیا اساساً تحت تأثیر سلامت کلی اقتصاد کشور و نرخ بهره است. اسپانیا در چرخه اقتصادی گسترده‌ای قرار دارد و اقتصاد خوب آن به معنای اشتغال، افزایش درآمد، خوش‌بینی، اعتماد و تورم معتدل است. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو خرید ملک در اسپانیا+ پادکست

با گوش دادن به صحبت های روناک در رابطه با خرید ملک در اسپانیا به  صحیح ترین اطلاعات در زمانی کوتاه برسید و در صورتی که هرگونه سوالی در این رابطه دارید با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا در زمانی کوتاه به بهترین شیوه ممکن به اقامت این کشور دست یابید.

نمایش ویدیو درباره خرید ملک در اسپانیا
خرید ملک در اسپانیا

نرخ بهره از نظر تاریخی در اسپانیا همواره پایین بوده و این کمک بزرگی به بسیاری از افراد جهت خرید ملک در اسپانیا و سرمایه گذاران برای دسترسی به املاک مورد نظر آنان و افزایش بازده مالیشان می کند.

افراد خارجی‌ نیز می‌توانند در اسپانیا برای خرید و فروش املاک و مستغلات اقدام کنند و هیچ محدودیتی برای خرید ملک در اسپانیا، اعم از تجاری، مسکونی یا زمین وجود ندارد. در حقیقت اسپانیا سرمایه‌گذارهای خارجی مقیم و غیر مقیم را نیز ترغیب به خرید ملک و سرمایه گذاری در بخش املاک می کند که برنامه ویزای طلایی اسپانیا ( گلدن ویزای اسپانیا ) یکی از این موارد است که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

قوانین خرید خانه در اسپانیا​

قوانین خرید خانه در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای جاذب توریست در جهان است که سالانه پذیرای بیش از 82 میلیون توریست می باشد، به همین خاطر اکثر سرمایه گذاران در بخش املاک سعی در خرید ملک در مناطق پر گردشگر این کشور را دارند تا با اجاره بلند مدت یا کوتاه مدت آن بتوانند از ملک خود درآمد کسب نمایند. اما باید توجه داشت که این مناطق از قیمت های بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

اما برخی از افراد سعی در خرید مقرون به صرفه ملک دارند و کسب درآمد از آن چندان برای آنان مهم نیست؛ پس به نوعی بسته به سلیقه و نوع استفاده شما هر منطقه از این کشور می تواند برای هر سرمایه گذار مناسب باشد. در رابطه با اجاره نیز باز به همین صورت بوده که منطق نزدیک به مکان های تاریخی یا گردشگری از قیمت اجاره بالاتری نسبت به مناطق اطراف شهر برخوردار هستند.

باید بگوییم که قوانین خرید خانه در اسپانیا دارای تفاوت خاصی با دیگر نقاط جهان نبوده و محدودیتی برای خریداران خارجی وجود ندارد، شما باید به روشی ملک مناسب خود را یافته و با فروشنده قراردادی را جهت خرید ملک در اسپانیا منعقد نمایید. جهت اطلاع از شرایطی خاص و یا کسب اطلاعاتی جزئی در مواردی خاص با کارشناسان آی مهاجرتی ( هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی )  تماس حاصل کرده و از اطلاعات آنان استفاده نمایید.

ضمنا اگر علاقه به اجاره خانه در این کشور دارید حتما مقاله اجاره ملک در اسپانیا و اخذ ویزا و اقامت را در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید. 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قرارداد خرید ملک در اسپانیا

در ابتدا توصیه می کنیم که برای اجرای قرارداد خرید ملک در اسپانیا حتما از حضور شخصی معتمد و با تجربه که تسلط کافی به زبان اسپانیایی داشته باشید بهره شوید تا دچار مشکل نشده و مورد سوء استفاده قرار نگیرید. شما پس از انتخاب ملک مورد نظر خود مبلغی که معمولا معادل 10 درصد از قیمت می باشد را به عنوان پیش پرداخت و ضمانت عدم فسخ به مشاور املاک پرداخت خواهید کرد.

سپس قراردادی از طرف املاک تنظیم شده و ظرف 1 تا 3 روز کاری برای امضای آن به شما اطلاع داده خواهد شد و با رفتن به محضر رسمی به همراه صاحب ملک نسبت به پرداخت کامل وجه و انتقال مالکیت اقدام خواهید نمود. دقت داشته باشی که در این مدت زمان موجود 1 تا 3 روزه حتما ملک را توسط کارشناسان و مهندسین مربوطه بررسی دقیق کرده و تمام شرایط مالیاتی و مالی آن را از ادارات و سازمان های مربوطه استعلام نمایید.

در نهایت چنانچه تمامی موارد صحیح بوده و چیزی با شرایط اعلام شده در قرارداد تفاوتی نداشت، در دفتر ثبت اسناد حضور یافته و درخواست صدور سند جدید و انتقال مالکیت را به ثبت می رسانید و پس از زمان اعلامی برای دریافت سند خود به دفتر مراجعه می نمایید.

خرید خانه در اسپانیا با وام بانکی

یکی از مزایای خرید ملک در اسپانیا، امکان بهره مندی از وام بانکی برای انجام این هدف می باشد. خرید خانه در اسپانیا با وام بانکی برای افراد خارجی نیز امکان پذیر است که طبق قوانین و ضوابط هر بانک نیازمند ارائه شرایط و مدارکی خاص می باشد که می توانید با تماس با کارشناسان آی مهاجرتی از آن مطلع شوید. همچنین مطلب صفر تا صد اقتصاد کشور اسپانیا را نیز مطالعه نمایید تا با بانک ها و اقتصاد این کشور بهتر آشنا شوید.

اما به طور کلی بانک های اسپانیا حداکثر تا 80 درصد از ارزش کارشناسی شده ملک را به خریداران وام می دهند که نرخ سود بازپس گیری آن نیز برای سال اول 6 درصد می باشد که امکان کاهش آن با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی وجود دارد. اما  دقت کنید که برای خرید ملک دوم یا بیشتر حداکثر تا 60 درصد از ارزش ملک را وام خواهند داد.

خرید خانه در اسپانیا با وام بانکی

مدت زمان بازپس گیری وام اعطا شده نیز متفاوت است که می تواند در بازه های 10 ساله، 15 ساله، 20 ساله و حتی در مواردی تا 35 ساله نیز از وام گیرنده ها باز پس گرفته شود. خوشبختانه نکته ای که وجود دارد، معمولا کارشناسان قیمت کارشناسی ملک را بیشتر از ارزش واقعی بازار در نظر میگیرند که مبلغ وام بیشتری به وام گیرنده اعطا شود.

اگر میخواهید در اسپانیا ملک بخرید، اطلاعات خود را درباره شرایط زندگی در این کشور بالا ببرید:

قیمت خرید خانه در اسپانیا

باید توجه داشته باشید که قیمت ملک در شهرهای مختلف اسپانیا با یکدیگر تفاوت دارد، به طور مثال قیمت خرید ملک در اسپانیا در شهرهای مادرید و بارسلونا که دو شهر اصلی و بزرگ این کشور هستند و از لحاظ صنعتی، گردشگری و جذب توریست و همچنین امکانات و رفاه تفاوت زیادی با شهرهای دیگر دارند، نسبت به دیگر مناطق شهری اسپانیا گران تر است.

طبق آمار منتشر شده دولت اسپانیا، قیمت خرید خانه در اسپانیا با توجه به مناطق مختلف آن متفاوت است، اما به طور متوسط هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرهای اصلی این کشور ماهانه از 400 یورو تا 1200 یورو و هزینه آپارتمان یک خوابه در حومه شهر و شهرک های اطراف شهر از 250 یورو تا 700 متغیر است. همچنین قیمت خرید آپارتمانی در مرکز شهر به طور متوسط از 3500 یورو تا 4000 یورو در هر متر مربع هزینه در بر می گیرد.

البته قیمت مسکن در حومه شهر ارزان تر بوده و می توانید از 1500 یورو تا 3000 یورو متغیر باشد که با توجه به سال ساخت ملک، طبقه، امکانات ساختمان و محله قرار گیری ساختمان این مقدار تخمین زده می شود. جدول زیر قیمت خرید آپارتمان در برخی شهرهای مهم اسپانیا را نشان می دهد: 

شهرآپارتمان مرکز شهر (یورو)آپارتمان حومه شهر (یورو)
بارسلونا4,855.023,037.46
مادرید5,414.153,621.95
والنسیا3,204.551,650.00
بیلبائو3,775.002,799.60

Real Estate Price

مالیات خرید ملک در اسپانیا

برای خرید ملک در اسپانیا ، علاوه بر مبلغ ملک مورد نظر هزینه های دیگری نیز وجود دارند که باید آنان را نیز پرداخت نمایید. بسیاری از این هزینه ها قابل مذاکره هستند، مانند هزینه های بنگاه ها و مشاورین املاک که دارای هیچ تعرفه یا هزینه ثابت مشخصی نمی باشند و همانطور که در بالا گفتیم بر اساس درصدی از قیمت ملک در نظر گرفته می شوند. به طور کل هزینه های پرداختی از سوی خریدار شامل موارد زیر است :

  1. مالیات انتقال ملک که 6 تا 10 درصد بر اساس نوساز یا دسته دو بودن و شرایط دیگر در نظر گرفته می شود
  2. هزینه دفتر اسناد رسمی و محضر برای انتقال سند مالکیت 1 تا 2 درصد و هزینه ثبت سند 5 درصد
  3. هزینه های حقوقی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 2 درصد
  4. هزینه مشاورین املاک و بنگاها به صورت قراردادی مابین طرفین

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نرخ مالیات برای منازل نوساز با منازل دست دوم متفاوت است و املاک نوساز شامل 10 درصد مالیات و منازل دست دوم شامل تا 8 درصد مالیات می شوند که باید توسط خریدار پرداخت گردند.

مالیات بر سود سرمایه

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید مالیات بر سود سرمایه می باشد که در هنگام فروش ملک برای شما دارای اهمیت می باشد وگرنه در هنگام خرید این موضوع متوجه مالک است.

این نوع مالیات اینگونه محاسبه می گردد که در هنگام فروش ملک خود باید درصدی از سود یا تفاوت قیمتی که در هنگام فروش نسبت به زمان خرید ملک به شما تعلق می گیرد را به عنوان مالیات پرداخت کنید؛ که این مالیات متوجه فروشنده ملک می باشد و ساکن بودن یا نبودن در ملک مورد نظر، سال های گذشته از خرید ملک و یا خارج از کشور اقامت داشتن مالک تاثیری در این مالیات ندارد و باید پرداخت شود.

نرخ این مالیات از 19 تا 23 درصد به شکل زیر متفاوت بوده و محاسبه می شود :

  • سود عایدی 6 هزار یورو و کمتر مشمول 19 درصد مالیات
  • سود عایدی 6 هزار تا 50 هزار یورو مشمول 21 درصد مالیات
  • سود عایدی بیش از 50 هزار یورو مشمول 23 درصد مالیات

به طور مثال اگر شما ملکی را با قیمت 10 هزار یورو خرید و با قیمت 35 هزار یورو بفروشید، 25 هزار یورو سود کرده و باید 5250 یورو آن را مالیات بپردازید. یا اگر ملکی را به قیمت 60 هزار یورو خریده و با قیمت 130 هزار یورو بفروشید، 70 هزار یورو سود برده اید و مبلغ 16100 یورو آن را مالیات پرداخت نمایید.

اقامت اسپانیا از طریق گلدن ویزا

لازم است بدانید که با مهاجرت کاری و کار در اسپانیا می توانید به اقامت این کشور دست پیدا کنید ، اما در حال حاضر یکی از روش های مناسب و پر متقاضی، دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک می باشد که می تواند این مهم را برای شما و خانواده تان به ارمغان آورد و از مراحل ساده تر و سریع تری نسبت به بقیه موارد برخوردار است و در نهایت اقامت دائم اسپانیا را برای شما در بر دارد . برای اقدام از این طریق که به گلدن ویزای اسپانیا نیز شهرت دارد شما باید ملکی با ارزش حداقل 500 هزار یورو بدون بهره‌گیری از وام بانکی‌ در اسپانیا خریداری نمایید. اقامت از این طریق به دلیل سریع انجام شدن مراحل آن و عدم شرط حضور شش ماهه در اسپانیا معمولا بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

اقامت اسپانیا از طریق گلدن ویزا

شما پس از خرید ملک در اسپانیا و دریافت اقامت نامه خود به این روش قادر خواهید بود تا به تمام کشورهای عضو شنگن سفر نمایید و همچنین در اسپانیا اقامت کنید. توجه داشته باشید که اقامت شما در این روش در ابتدا به صورت اقامتی یک ساله صادر شده و در صورت عدم بروز هیچ گونه مشکلی 2 بار به مدت 2 سال دیگر تمدید می شود و پس از گذشتن این 5 سال اقامت دائم شما صادر خواهد شد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق تر و کاملتر با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

مراحل دریافت گلدن ویزا

همانطور که گفتیم شما با دریافت ویزای مسافرتی خود و سفر به اسپانیا می توانید برای خرید ملک در اسپانیا اقدام کنید. در ادامه شما با یافتن ملک مورد نظر خود که شرایط اعطای ویزای طلایی اسپانیا و اقامت دائم را به شما و خانواده تان دارا می باشد نسبت به خرید آن اقدام کرده و قراردادی را ما بین خود و صاحب ملک در بنگاه معاملاتی عقد می نمایید.

سپس با مراجعه به اداره پلیس در این کشور یک شماره شناسایی (NIE) دریافت کرده و طبق آن از ادارات مختلف از جمله دارایی ، بانک ، اداره آب و برق و شهرداری استعلام به عمل آورید و استعلامات را به همراه قراردادی که منعقد شده به دفتر اسناد رسمی تحویل دهید. سپس با تسویه کامل مبلغ ملک، سند ملک به نام شما ثبت می‌شود.

پس از آن مدارک مورد نیاز و سند ملک را برای اخذ مجوز قانونی اقامت اسپانیا به سفارت ارائه نموده و طبق قوانین کشور اسپانیا کارت اقامت برای شما و خانواده تان صادر می‌گردد. مراحل دریافت گلدن ویزا و پروسه دریافت اقامت اسپانیا در این حالت معمولا 3 تا 6 ماه به طول می انجامد و در ابتدا یک اقامت یک ساله و در ادامه یک ویزای 2 ساله و در صورت عدم بروز مشکل خاصی یک ویزای 2 ساله دیگر نیز برای شما صادر می شود.

در نهایت پس از 5 سال و دریافت اقامت های مذکور شما می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کرده و به این مهم دست پیدا کنید.

شرایط و مزایای گلدن ویزا

دریافت گلدن ویزای اسپانیا و اقامت دائم از طریق خرید ملک دارای برخی شرایط و مزایا برای مالکین و سرمایه گذاران بوده است که در ادامه آن ها را خواهیم شناخت:

  1. ارزش ملک کارشناسی شده باید حداقل 500 هزار یورو باشد.
  2. اقامت شما در ابتدا به صورت یک ویزای یک ساله و دو ویزای دو ساله صادر می شود و پس از این 5 سال اقامت دائم و 10 سال تابعیت شما صادر خواهد شد.
  3. در این روش همسر و فرزندان زیر 16 سال شخص درخواست دهنده نیز قادر به اقامت در این کشور خواهند بود.
  4. در روش گلدن ویزای اسپانیا شخص اجازه کار ندارد ولی می‌تواند برای خود یک بیزینس شخصی راه اندازی نماید.
  5. اقدام از طریق ویزای طلایی اسپانیا برای دریافت اقامت نیازی به شرط حضور ندارد و شما موظف به زندگی در اسپانیا برای مدتی خاص در سال نخواهید بود.
  6. شما می توانید به جای خرید یک ملک با ارزش 500 هزار یورو چندین ملک خریداری نموده ولی باید ارزش آن ها در مجموع بیش از 500 هزار یورو باشد.

کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز آماده هستند تا به شما در تمامی مراحل خرید ملک در اسپانیا یاری رسانده و از طریق بهترین و سریع ترین روش های ممکن و با حداقل هزینه ملک مورد نظر شما را در اسپانیا تهیه کرده و در نهایت اقامت این کشور را برای شما و خانواده تان فراهم آورند. فراموش نکنید مقاله صفر تا صد تحصیل در اسپانیا را نیز در سایت ما مطالعه فرمایید.

سوالات پرتکرار درباره خرید ملک در اسپانیا

سوالاتی که در انتهای مطلب خرید ملک در اسپانیا آورده شده، پر تکرارترین سوالاتی است که متقاضیان همیشه از ما میپرسند، پس اطلاعات خوبی را شامل می شود. اگر علاوه بر این سوالات مطالب دیگری را نیاز داشتید، کارشناسان مهاجرت آی مهاجرتی آماده پاسخگویی تلفنی و آنلاین به شما عزیزان هستند.

 بله، تمامی شهروندان خارجی قادر هستند تا بدون هیچگونه محدودیتی ملک مناسب و مورد علاقه خود را در این کشور خریداری نمایند.

 برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا و در نتیجه اخذ اقامت دائم این کشور باید ملک یا مجموعه ملک هایی به ارزش حداقل 500 هزار یورو را خریداری نمود.

 بله خریداران ملک با توجه به قیمت و شرایط ملک خریداری شده باید 6 الی 10 درصد از ارزش ملک را مالیات بپردازند.

به طور متوسط هزینه خرید آپارتمان در شهر بارسلونا به ازای هر متر مربع 3 هزار تا 5 هزار یورو در نظر گرفته می شود.

 با توجه به قوانین هر بانک این میزان متفاوت می باشد، اما حداکثر می توان تا 80 درصد از قیمت ملک را برای خرید اولین خانه و حداکثر تا 60 درصد از ارزش ملک را برای خرید خانه دوم از بانک های این کشور وام دریافت کرد.

شما می توانید با مراجعه به سایت های فروش ملک و تبلیغات املاک فروشی از گزینه های موجود مطلع شوید و از محیط داخلی و خارجی آن مکان به طور کامل عکس هایی را مشاهده نموده و در صورت مناسب بودن آن با فروشنده تماس حاصل کرده و به صورت حضوری برای دیدن و خرید ملک اقدام کنید.

در روش خرید ملک در اسپانیا همسر و فرزندان زیر 16 سال شخص درخواست دهنده نیز قادر به اقامت در این کشور خواهند بود.

برای اقدام از این طریق که به گلدن ویزای اسپانیا نیز شهرت دارد شما باید ملکی با ارزش حداقل 500 هزار یورو بدون بهره‌گیری از وام بانکی‌ در اسپانیا خریداری نمایید ؛ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا به دلیل سریع انجام شدن مراحل آن و عدم شرط حضور شش‌ماهه در اسپانیا معمولا بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه