خط و زبان رسمی کشور اسپانیا

خط و زبان رسمی کشور اسپانیا به عنوان یکی از قدیمی ترین های جهان توسط جمعیت انبوهی در اقصی نقاط دنیا استفاده می شود . شاید تصور کنید که زبان اسپانیایی تنها منحصر به مردم این کشور باشد اما در ادامه خواهیم دید که به دلیل قدرتمند بودن پادشاهی اسپانیا و نفوذی که به سایر نقاط جهان داشته ، توانسته زبان و خط خود را در بسیاری از کشورها محبوب سازد.

آی مهاجرتی ضمن بررسی خط و زبان رسمی کشور اسپانیا دارای سابقه درخشان در حوزه مهاجرت بوده و شما می توانید هرگونه اطلاعات لازم در این زمینه را از کارشناسان ما جویا شده و متناسب با شرایط خود با بهترین شیوه ممکن در زمانی کوتاه به هدف خود برسید.

خط و زبان رسمی کشور اسپانیا

زبان مردم اسپانیا، زبان کاستیا می باشد که در جهان به زبان اسپانیولی یا اسپانیایی مشهور است. این زبان رومی توسط 360 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود.

فهرست مطالب

گستردگی زبان اسپانیایی به حدی است که در بیش از 20 کشور مختلف جهان در اروپا و آمریکای جنوبی استفاده می گردد . زبان اسپانیایی در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس نیز زبان دوم بوده  و بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان آنرا به عنوان زبان دوم انتخاب می کنند.

شما عزیزان می توانید به شیوه های مختلفی مهاجرت به این کشور را تجربه کنید که کارشناسان ما در عنوان شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا به صورت مفصل به آن پرداخته اند ، مطالعه آن را از دست ندهید.

ریشه زبان اسپانیایی

گرچه خط و زبان مردم اسپانیا به شکل امروزی را ترکیبی از زبان هندی و لاتین می دانند اما در واقع هیچ کس به طور دقیق از ریشه این زبان آگاهی ندارد و نمی توان محل دقیقی را برای پیدایش آن یافت . اما دقیق ترین تاریخی که از ریشه زبان اسپانیایی ثبت شده به رومیان قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

زبان مردم اسپانیا برای نخستین بار در اواخر قرن سوم قبل از میلاد توسط رومی ها به جزیره ایبری وارد شد و نه تنها زبان محلی مردم این منطقه را کنار زد ، بلکه توسط سیاست استعمارگرانه حکومت توانست به اکثر کشورهای آمریکای جنوبی ، آفریقا و آسیا نیز وارد شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
خط و زبان رسمی کشور اسپانیا

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اعراب با جنگ های مختلفی در طول تاریخ توانسته اند به این کشور تسلط یابند و بدین وسیله کلمات زیادی را به این زبان وارد سازند .پس از لاتین زبانی که بیشترین تاثیر را بر زبان اسپانیایی داشته زبان عربی است و واژگان بسیاری در زبان اسپانیایی به جا مانده از زبان عربی زمان های دور است.

اما امروزه زبان خارجی که بیشترین تاثیر را بر خط و زبان رسمی کشور اسپانیا دارد انگلیسی است و صدها واژه انگلیسی مرتبط با فناوری و فرهنگ به این زبان وارد شده و برخی واژگان نیز از به اشتراک گذاری هر دو زبان شکل گرفته اند ، زیرا هر دو زبان بسیاری از کلمات خود را از لاتین و عربی گرفته اند . زبان مردم اسپانیا دو لهجه دارد:

  • آندلسین
  • کاستیلین

گستردگی زبان اسپانیایی

زبان مردم اسپانیا دارای گویشور بومی در بیش از 44 کشور است که آن را به چهارمین زبان رایج پس از انگلیسی ( 112 کشور ) ، فرانسوی ( 60 ) و عربی ( 57 ) تبدیل می کند . قطب جنوب و استرالیا تنها قاره هایی هستند که جمعیت اسپانیایی زبان زیادی ندارند.

گستردگی زبان اسپانیایی

گستردگی زبان اسپانیایی شامل 18 کشور آمریکایی ( آرژانتین ، بولیوی ، شیلی ، کلمبیا ، کاستاریکا ، کوبا ، جمهوری دومینیکن ، اکوادور ، السالوادور ، گواتمالا ، هندوراس ، مکزیک ، نیکاراگوئه ، پاناما ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه ، ونزوئلا ) و پورتوریکو از کشورهای مشترک المنافع و گینه استوایی در آفریقا است.

در میان تمامی این کشورها مکزیک ، کلمبیا ، آرژانتین و اسپانیا اصلی ترین گویشوران این زبان هستند که نشان می دهد اگرچه این زبان در شبه جزیره ایبری به عنوان یکی از نوادگان لاتین سرچشمه گرفته ، اما امروزه در آمریکای لاتین سخنرانان بسیار بیشتری دارد.

گرچه تفاوت های جزئی در واژگان ، دستور زبان ، و تلفظ بین خط و زبان رسمی کشور اسپانیا و اسپانیایی آمریکای لاتین وجود دارد ، اما به حدی نیست که مانع از برقراری ارتباط آسان شود . تفاوت در تغییرات منطقه ای در اسپانیایی تقریباً با تفاوت بین انگلیسی ایالات متحده و بریتانیا قابل مقایسه است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

گویش و لهجه های اسپانیایی

پیش تر بیان نمودیم که مهاجرت به نقاط مختلف کشور اسپانیا توسط کشورهای متعددی که در طول زمان به خاک این کشور تسلط می یافتند ، بسیار زیاد بود و هر کدام برای خط و زبان اسپانیایی ها تغییراتی را به همراه داشتند.

گویش امروزی این زبان که به عنوان کاستیلیایی شناخته می شود در قرن نهم در منطقه کانتابریا در اطراف شهر بورگوس در شمال مرکزی اسپانیا ( کاستیل قدیم ) بوجود آمد و با تسخیر اسپانیا توسط مورها ، تا قرن یازدهم به سمت جنوب و اسپانیای مرکزی ( کاستیل جدید ) در اطراف مادرید و تولدو گسترش یافت.

در اواخر قرن پانزدهم با ادغام پادشاهی های کاستیل و لئون ، زبان کاستیلی زبان رسمی تمام اسپانیا شد . و گویش‌های منطقه‌ای آراگون ، ناوارا ، لئون ، آستوریاس و سانتاندر به تدریج از بین رفتند و تا به امروز تنها در برخی از مناطق روستایی منزوی باقی ‌مانند.

امروزه گویش و لهجه های اسپانیایی کاستیلیایی تقریباً در تمام آمریکای مرکزی و جنوبی به جز برزیل ( زبان پرتغالی ) جزایر قناری ، بخش هایی از مراکش و فیلیپین صحبت می شود . اسپانیایی آمریکای لاتین دارای تعدادی گویش منطقه ای است که همه از زبان کاستیلی مشتق شده اند.

از جمله دیگر خط و زبان رسمی کشور اسپانیا عبارتند از آراگونی ، آستوریایی ، باسکی ، کالو ، اکستر مادورای ، فالا و گالیسی . برتری زبان کاستیلی در میان گویش‌های اسپانیایی نتیجه فتح اسپانیا موری توسط دولت ‌های مسیحی است که با گسترش این زبان به جنوب صورت گرفت.

خط نوشتاری زبان اسپانیایی

خط نوشتاری زبان اسپانیایی

کشف اروپای جدید به طور چشمگیری مسیر تاریخ اسپانیا را تغییر داد و زمینه جدیدی را برای نگارش تاریخی این کشور باز کرد . اولین خط نوشتاری به زبان اسپانیایی نشان می دهد که بیش از 1000 سال پیش در منطقه لاریوجا اسپانیا راهبان یادداشت هایی را در حاشیه متون لاتین نوشتند که اولین گام های ثبت خط و زبان مردم اسپانیا شمرده شد.

باورها بر این است که صومعه سوسو در لاریوجا ، زادگاه زبان اسپانیایی مکتوب است که در قرن سوم قبل از میلاد توسط رومیان به این شبه جزیره وارد شد . با ورود رومیان ، ساکنان بومی نیز خط لاتین را پذیرفته و آن را در سیستم محلی ، آوایی و سیستم واژگان خط نوشتاری مردم اسپانیا گنجاندند.

راهبان نخستین کسانی بودند که موعظه و دعاها را از مهاجرین پذیرفته و با ترجمه آنها به گویش محلی تلاش در یادداشت نمودن آنها کردند.

این یادداشت ها که ترکیبی از گویش محلی و لاتین بود ، موجب شد آنچه را که ما امروزه به نام خط و زبان رسمی کشور اسپانیا می شناسیم به وجود آید.

خط نوشتاری مردم اسپانیا به شکل امروزی بسیار به شکل آوایی آن شباهت دارد و تلفظ ها را می توان از روی املا تعیین کرد . الفبای اسپانیایی 27 حرف دارد و چنانچه از علاقه مندان به صفر تا صد تحصیل در اسپانیا هستید ، یادگیری این زبان که می تواند برایتان بسیار لذت بخش و مفید باشد ، حتما این عنوان ما را در سایت مطالعه فرمایید.

ارتباط زبان اسپانیایی با زبان های دیگر

اولین رمان شناخته شده در جهان دن کیشوت نام دارد که توسط یک اسپانیایی به نام سروانتس در قرون وسطی نوشته شده است . علاوه بر زبان عربی ، خط و زبان رسمی کشور اسپانیا را می توان با زبان انگلیسی ، پرتغالی و فرانسوی نیز مرتبط دانست که کلمات زیادی از این زبان ها در یکدیگر ادغام شده و در صورتی یکی از آنها را به خوبی یاد گرفته باشید ، در یادگیری اسپانیایی نیز مشکلی نخواهید داشت.

ریشه مشترک تمامی این زبان ها لاتین بوده و پرتغالی شبیه ترین زبان به زبان مردم اسپانیا در نظر گرفته می شود . این دو زبان تا 89 درصد در نوشتار شبیه بهم هستند ، اما به دلیل سیستم آوایی متفاوت این شباهت چندان مشخص نمی شود . اسپانیایی و فرانسوی نیز سیستم نوشتاری یکسانی دارند و 75 درصد شباهت واژگانی دارند ، اما اغلب کاملا متفاوت تلفظ می شوند.

شما عزیزان برای کار و زندگی در این کشور حتما نیاز به یادگیری این زبان خواهید داشت ، بنابراین حتما به عنوان مهاجرت کاری و کار در اسپانیا ما سری بزنید تا بتوانید بیشتر به الزامات مورد نیاز آگاه شوید.

ویژگی های مخصوص زبان اسپانیایی

ویژگی های مخصوص زبان اسپانیایی موجب شده که این زبان حتی از زبان هایی که بسیار به آن شبیه است متمایز شود:

  • زبان اسپانیایی خیلی کمتر از انگلیسی از حروف بزرگ استفاده می کند و در عناوین کتاب ها فقط کلمه اول را با حروف بزرگ می نویسند.
  • از ویژگی‌ های بارز علائم نگارشی می‌توان به نداشتن کاما و استفاده از علامت ‌های سوال و تعجب معکوس اشاره کرد : ( ¿ ) ، ( ¡ ).
  • بر خلاف انگلیسی ، اسپانیایی دارای یک نهاد رسمی ( آکادمی سلطنتی اسپانیا ) است که قوانین زبانی را کنترل و در هنگام نقل متون قدیمی آن ها را مطابق با تغییرات امروزی به روز می کند.
  • برخی حروف صدادار با یک خط کج بالای آن مشخص می شوند.
  • کلمات مخفف نیز زیاد استفاده می شوند.

پیشنهاد می کنیم تا علاوه بر خط و زبان با مطالعه مقالات زیر کشور اسپانیا را هرچه بهتر و بیشتر بشناسید:

خط و زبان رسمی کشور اسپانیا چالش های مختلفی را در طول زمان پشت سر گذاشته و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین زبان های زنده دنیا گویشوران زیادی در اقصی نقاط جهان دارد . خط و زبان اسپانیایی ها به یک کشور و قاره محدود نیست و شما با یادگیری آن قادر خواهید بود به کشورهای مختلفی سفر کنید . با مراجعه به عنوان تاریخ اسپانیا از گذشته تا معاصر می توانید جزئیات بیشتری را در رابطه با این کشور بیابید.

از این رو جهت هرگونه سوال و یا دریافت اطلاعات می توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نموده و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

سوالات پرتکرار خط و زبان مردم اسپانیا

خط و زبان رسمی کشور اسپانیا در این مقاله مورد بحث ما بود که برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور می توانید پر کاربرد و مورد بحث باشد، شما اگر برنامه ریزی برای مهاجرت به اسپانیا را انجام می دهید سوالات پرتکرار در این زمینه را حتما مطالعه کنید و آنچه را در ذهنتان بعنوان سوال دارید، از کارشناسان شرکت آی مهاجرتی بپرسید.

حدود 360 میلیون نفر در سطح جهان از زبان اسپانیایی به عنوان زبان اول و یا دوم خود استفاده می کنند.

زبان لاتین و عربی را می توان از تاثیرگذارترین زبان ها بر زبان اسپانیایی دانست.

راهبان متونی را در حدود 1000 سال پیش به زبان لاتین نوشتند که اولین گام های ثبت خط و زبان مردم این کشور به شمار می رود.

این زبان را می توان با زبان فرانسوی ، انگلیسی و پرتغالی مرتبط دانست.

خط نوشتاری زبان فرانسوی را می توان بسیار به زبان اسپانیایی شبیه داسنت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه