خط و زبان کشور فرانسه

خط و زبان کشور فرانسه از این جهت مهم است که تنها محدود به کشور فرانسه نبوده بلکه در کشورهای متعددی در سطح جهان نیز به عنوان زبان اول استفاده می شود . علاوه بر این در بسیاری از کشورها به عنوان زبان دوم مردم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر زبان فرانسوی، یکی از مهم ترین زبان های رومی بین المللی در جهان است که فقط 60 میلیون نفر در کشور فرانسه به عنوان زبان اول به این زبان صحبت می کنند. زبان فرانسوی یک زبان رومی از خانواده هند و اروپایی است که به عنوان یکی از شش زبان رسمی مورد استفاده در سازمان ملل نیز شناخته و استفاده می شود.

خط و زبان کشور فرانسه

خوب است بدانید که خط و زبان فرانسه تنها مختص به کشور فرانسه نبوده و شما می توانید در تمامی قاره های جهان ردپای آن را در میان گروه های مختلف مردم ببینید.

فهرست مطالب

اگر علاقمند به این کشور هستید یا قصد مهاجرت به آن را دارید، در ادامه این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی به صورت دقیق خط و زبان کشور فرانسه را به شما معرفی خواهند کرد.

همچنین فرانسوی دومین زبان مادری رایج در اتحادیه اروپا است و اروپایی هایی که به صورت بومی به زبان های دیگر صحبت می کنند، تقریبا یک پنجم می توانند فرانسوی را به عنوان زبان دوم صحبت نمایند.

زبان مردم فرانسه دومین زبان خارجی است که در اتحادیه اروپا تدریس می شود و تمامی مؤسسات اتحادیه اروپا از این زبان به عنوان زبان کاری در کنار انگلیسی و آلمانی استفاده می کنند.

به شما عزیزان توصیه داریم که مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه را نیز مطالعه کرده و تمامی روش های قانونی دسترسی به این کشور را بشناسید.

تاریخچه زبان فرانسوی

اولین سند مربوط به تاریخچه زبان فرانسوی مربوط به سال 842 است، این سند که به سوگندهای استراسبورگ معروف است، نسخه ای عاشقانه از سوگندهایی است که توسط دو نوه شارلمانی سوگند خورده اند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو خط و زبان کشور فرانسه

قطعا با تماشای این ویدیو می توانید در مدت زمان کوتاهی اطلاعات خوبی را در رابطه با خط و زبان کشور فرانسه به دست آورید .

پیشنهاد می کنیم که این ویدیو روناک را تماشا نموده ودر صورت تمایل با دانلود پادکست دراوقات فراغت خود به آن گوش دهید.

 

نمایش ویدیو درباره خط و زبان مردم فرانسه
خط و زبان کشور فرانسه

 برخی ادعا می کنند که متن آن سند به شکل نازک لاتینی است که پس از این رویداد ساخته شده تا برای اهداف تبلیغاتی سیاسی معتبر به نظر برسد.

دومین متن موجود به زبان فرانسوی قدیم، ارائه ای از یک سکانس کوتاه توسط پرودنتیوس درباره زندگی سنت اولالیا است که دقیقاً بین سال‌های 880–882 پس از میلاد است. زبان فرانسوی کهن در قرن‌ های 9 تا 14 میلادی در فرانسه رواج داشته و در واقع مردم کشور فرانسه به ‌تدریج شروع به ایجاد تغییرات در زبان لاتین عامیانه کردند.

آن‌ ها کلمات لاتین را با حنجره و لهجه خود به شکل متفاوتی تلفظ کردند و برخی از حروف صدادار را برای تلفظ مشکل تشخیص دادند و آن‌ ها را از کلمه مورد نظر حذف کردند و همچنین بسیاری از حروف صامت در کلمات که تأکید روی آن‌ ها کمتر بود از واژه ‌ها حذف می ‌شد.

با توجه به گسترش خط و زبان مردم فرانسه در طول قرون ۹ تا ۱۴ میلادی، ادبیات نوشتاری آن روزگار و متون مذهبی و متن مکتوب دادگاه‌ ها و مطالبی مانند آن تحت نفوذ دستگاه کلیسا هنوز به زبان لاتین نوشته می‌ شد. این تفاوت میان زبان نوشتار و گفتار تا دوره رنسانس باقی ‌مانده بود که از آن پس دوران زبان فرانسوی امروزی شروع شده ‌است.

پراکندگی زبان فرانسوی در جهان

خط و زبان کشور فرانسه یا همان زبان فرانسوی که توسط 19.71٪ از جمعیت اتحادیه اروپا صحبت می شود، سومین زبان رایج در اتحادیه اروپا، پس از انگلیسی و آلمانی و دومین زبان پرتدریس پس از انگلیسی می باشد. در بلژیک، فرانسوی در کنار هلندی و آلمانی زبان رسمی در سطح فدرال است؛ فرانسوی یکی از چهار زبان رسمی سوئیس به همراه آلمانی، ایتالیایی و رومانی است و در قسمت غربی سوئیس به نام روماندی صحبت می شود که ژنو بزرگترین شهر آن است.

علاوه بر زبان لوکزامبورگ و آلمانی، فرانسوی یکی از سه زبان رسمی لوکزامبورگ است که به طور کلی زبان ترجیحی تجارت و همچنین ادارات دولتی مختلف است. همچنین این زبان رسمی موناکو بوده و در سطح منطقه ای به عنوان یک زبان رسمی در منطقه دره آئوستا ایتالیا به رسمیت شناخته می شود؛ جایی که زبان اول تقریباً 30٪ از جمعیت است. در حالی که گویش های فرانسوی همچنان توسط اقلیت ها در جزایر مانش صحبت می شود. این زبان در آندورا نیز صحبت می شود و پس از کاتالانی در ال پاس د لا کاسا زبان اصلی است.

پراکندگی زبان فرانسوی در جهان

این زبان به عنوان زبان دوم در ایالت زارلند آلمان از پیش دبستانی نیز تدریس می شود و بیش از 43 درصد از شهروندان می توانند فرانسوی صحبت کنند.

بنابراین علاوه برسیستم آموزشی فرانسه در سایر نقاط جهان می  توان پراکندگی این زبان را مشاهده کرد و چنانچه تمایل به دریافت اطلاعات لازم در رابطه با آموزش و تحصیل در فرانسه دارید نیز می توانید با کلیک بر روی عنوان شرایط تحصیل در فرانسه 2023 تمامی اطلاعات لازم برای اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور را با تمامی جزئیات به دست آورید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

زبان فرانسوی در آفریقا

جالب است بدانید که اکثریت افراد فرانسوی زبان جهان در آفریقا ساکن هستند و بر اساس برآورد سال 2020 تخمین زده شده که 150 میلیون آفریقایی که در بیش از 30 کشور و قلمرو پراکنده اند، می توانند فرانسوی را به عنوان زبان اول یا دوم صحبت نمایند.

این آمار افرادی که در کشورهای آفریقایی غیر فرانسوی‌ زبان ساکن هستند و زبان فرانسوی را به عنوان یک زبان خارجی فرا گرفته اند را در بر نمی گیرد.

باتوجه به استقبال بالای آفریقایی ها به آموزش این زبان و افزایش روزانه تعداد افراد مسل به آن، پیش بینی شده تا سال 2050 بیش از 700 ملیون نفر قادر به تکلم و نوشتن به این زبان باشند. زبان فرانسوی در آفریقا سریع ترین زبان در حال رشد در این قاره است.

اگرچه این زبان در بیشتر مناطق قاره زبان دوم مردم می باشد، اما در برخی مناطق شهری مانند منطقه آبیجان ساحل عاج و در لیبرویل گابن، به زبان اول تبدیل شده‌است.

منطقه جنوب صحرای آفریقا همان محل رشد جمعیت فرانسوی زبان در آینده به دلیل گسترش آموزش و رشد سریع جمعیت است و در سال‌های اخیر بیشترین پیشرفت را داشته‌است. 

جالب اینکه درک برخی از گونه های بومی فرانسوی در آفریقا برای فرانسوی زبانان کشورهای دیگر دشوار است، اما اشکال نوشتاری این زبان بسیار نزدیک به خط نوشتاری مردم فرانسه است . یقینا داشتن کار یکی از اصلی ترین نیاز برای زندگی در فرانسه شناخته می شود، مطلب شرایط کاریابی و کار در فرانسه بهترین و کارآمدترین اطلاعات را در این زمینه دارا می باشد.

زبان فرانسوی در کانادا

زبان فرانسوی در کانادا پس از انگلیسی دومین زبان رایج است و هر دو زبان رسمی در سطح فدرال هستند. زبان فرانسوی، زبان اول 9.5 میلیون نفر یا 29% و زبان دوم 2.07 میلیون یا 6% از کل جمعیت کانادا است. اما این زبان تنها زبان رسمی در ایالت کبک است و زبان مادری حدود 7 میلیون نفر یا 80 درصد از مردم این ایالت است.

95% از مردم کبک فرانسوی را به عنوان زبان اول یا دوم و برای برخی به عنوان زبان سوم صحبت می کنند. خط و زبان کشور فرانسه زبان رسمی همه مناطق (سرزمین های شمال غربی، نوناووت و یوکان) نیزمی باشد که از بین این سه، یوکان بیشترین فرانسوی زبان را دارد که کمتر از 4 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. 

علاوه بر این، در حالی که فرانسوی زبان رسمی در انتاریو نیست، قانون خدمات زبان فرانسه تضمین می کند که خدمات استانی به این زبان در دسترس است.

زبان فرانسوی در کانادا

این قانون برای مناطقی از ایالت که در آن جوامع فرانسوی زبان قابل توجهی وجود دارد، مانند انتاریوی شرقی و انتاریوی شمالی اعمال می شود. در جاهای دیگر، اقلیت های فرانسوی زبان قابل توجهی در منیتوبا جنوبی، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و شبه جزیره پورت او پورت در نیوفاندلند و لابرادور، جایی که گویش منحصر به فرد فرانسوی نیوفاندلند از نظر تاریخی صحبت می شد، یافت می شود.

با مطالعه عناوین زیر به اطلاعات جامع تری در رابطه با کشور فرانسه دست یابید:

زبان فرانسوی در آسیا

خط و زبان مردم فرانسه، زبان رسمی مستعمره هندوچین قدیم بوده که امروزه شامل ویتنام ، لائوس و کامبوج می شود. این زبان همچنان یک زبان اداری در لائوس و کامبوج است، اگرچه نفوذ آن در دهه های اخیر کاهش زیادی داشته است. در ویتنام استعماری، نخبگان عمدتا فرانسوی صحبت می‌کردند؛ در حالی که بسیاری از خدمتکارانی که در خانواده های فرانسوی کار می کردند، به زبان فرانسوی منقرض شده «Tây Bồi» صحبت می‌کردند.

پس از اتمام حکومت فرانسه، ویتنام جنوبی به استفاده از زبان فرانسه در امور اداری، آموزشی و تجاری ادامه داد ولی با این حال، از زمان سقوط سایگون و باز شدن اقتصاد یکپارچه ویتنام، فرانسوی به تدریج به عنوان اولین زبان خارجی انتخابی توسط انگلیسی در ویتنام جایگزین شد. با این وجود همچنان به عنوان زبان خارجی اصلی دیگر در سیستم آموزشی ویتنامی تدریس می شود و به عنوان یک زبان فرهنگی در نظر گرفته می شود.

در اینجا لازم است بپرسیم که آیا شما به عنوان مهاجر یا علاقمندان به مهاجرت به فرانسه، از مخارج و مبالغی که برای انجام این هدف نیاز است مطلع هستید؟ چون مبحث هزینه ها بسیار مهم تر از حد تصور بوده و نداشتن اطلاعات و آمادگی پیشین می تواند مشکلات حادی را گریبان گیر شما کند. مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن تمام مخارج مهاجرت و نقل مکان و در ادامه برای اقامت و زندگی در این کشور در سال 2023 را با جزئیات دقیق به شما ارائه می کند.

نوشتار در زبان فرانسوی

خط نوشتاری مردم فرانسه با 26 حرف از الفبای اصلی لاتین نوشته می‌شود که چهار علامت بر روی واکه ها (هشتک، اکسان اگو، اکسان گراو و دیرزیس) و سدیل که در «ç» می باشد بر روی آنها قرار می گیرد. املای فرانسوی، مانند املای انگلیسی، تمایل به حفظ قوانین تلفظی منسوخ را دارد. این عمدتاً به دلیل تغییرات شدید آوایی از دوره فرانسوی باستان، بدون تغییر متناظر در املا است.

عبارات و اصطلاحات عام زبان فرانسه

برخی از عبارات و اصطلاحات عام زبان فرانسه وجود دارند که اطلاع از آن ها و توانایی صحبت هرچند کم و کوتاه می توانند ارتباطی ساده را با یک شهروند فرانسوی زبان رقم بزند و مقصود شما را به وی منتقل نماید. این عبارات و اصطلاحات تعداد بالایی دارند، اما در جدول ما برخی از این موارد مهم و بسیار کاربردی در رابطه با زبان مردم فرانسه را به شما ارائه خواهیم کرد:

عبارت یا کلمه معنای فارسی
Bonsoir عصربخیر
Merci متشکرم
S’il vous plait لطفا
Je suis désolé متاسفم
Excusez-moi عذر می خواهم
Je ne comprends pas متوجه نمی شوم
Non, pas du tout نه، به هیچ عنوان
Où sommes-nous? ما کجا هستیم؟
Pourriez-vous m’aider? می توانید به من کمک کنید؟
Je cherche cette adresse من دنبال این آدرس هستم
C’est combien? قیمتش چقدر است؟
C’est trop cher! خیلی گران است
Bon voyage! سفر به سلامت
Ça ne fait rien. مهم نیست

اگر نیاز به بررسی تخصصی یا مشاوره در رابطه با آموزش و یادگیری خط و زبان کشور فرانسه را دارید، حتما با مشاورین باتجربه آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و یا حضورا در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و دفتر شیراز با آنان ارتباط برقرار نموده و اطلاعات مفید و بسیار کارآمد آنان را به دست آورید . مشاوره ابتدایی و بررسی شرایط مهاجرتی شما به صورت رایگان توسط کارشناسان ما انجام می پذیرد.

سوالات پر تکرار خط و زبان کشور فرانسه

شما می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و با درج پرسش خود ، پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

زبان مردم فرانسه دارای 26 حرف می باشد که 6 حرف صدا دار و 20 حرف آن صامت می باشد.

همانطور که گفتیم زبان فرانسوی یک زبان لاتین می باشد و شباهت آن به زبان های اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی بسیار است و هرکس به این زبان ها آشنایی داشته باشد یادگیری زبان فرانسوی برایش آسان تر خواهد بود.

زبان فرانسوی در حال حاضر در 29 کشور جهان به عنوان زبان اول و یا دوم و به نوعی زبان اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در حال حاضر بیش از 150 میلیون نفر در 30 کشور قاره آفریقا زبانشان فرانسوی می باشد.

هم اکنون 19.71٪ از شهروندان اتحادیه اروپا به زبان فرانسوی صحبت کرده و این زبان را زبان اول خود می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه