دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه

دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه یکی از مزایای بزرگ و مورد علاقه دانشجویان خارجی می باشد که می تواند بخش قابل توجهی از هزینه ها و مخارج آنان را پوشش دهد. این بورسیه ها می تواند از سوی مراکز دانشگاه هایی و موسسات مختلف در انواعی گوناگون به دانشجویان اعطا شود که دستیابی به آن ها در وهله اول نیاز به اطلاع از شرایط و مدارک مورد نیاز هریک دارد.

با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه را بهتر بشناسید.

دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه

با دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه قادر خواهید بود تا به صورت رایگان و یا با حداقل هزینه به تحصیل در بهترین مراکز آموزشی این کشور مشغول شوید.

فهرست مطالب

موضوعی که در رابطه با بورسیه های تحصیلی ترکیه باید مد نظر قرار دهید این است که دستیابی به این امتیاز بزرگ در این کشور بسیار رقابتی و سخت است؛ چون علاوه بر متقاضیان داخلی بسیار متقاضیانی دیگری از کشورهایی چون ایران، عراق، سوریه، هند، روسیه و غیره نیز برای اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف در این کشور تلاش می کنند که باعث رقابت بسیاری در میان متقاضیان مختلف می شود.

اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه در تمامی مقاطع امکان پذیر است؛ اما همواره فرصت های بیش تری برای مقاطع تکمیلی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود؛ به خصوص دوره دکترا. به شما توصیه می کنم که حتما در ادامه مقاله مهاجرت تحصیلی به ترکیه را که توسط تیم آی مهاجرتی تهیه و تنظیم شده است را مطالعه نموده تا تحصیل و چگونگی پذیرش در دانشگاه های این کشور را بهتر و کامل تر بشناسید.

بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه

بسیاری از افراد تصور دارند که بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه بدین معنی است که دیگر نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نبوده و دانشگاه تمام و کمال مخارج آنان را در حین تحصیل پرداخت می نماید ، اما این تنها یک نوع از بورسیه را شامل شده و تمامی بورسیه ها بدین شکل نبوده و هر یک شراط خاص خود را دارند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
دریافت بورسیه های تحصیلی در ترکیه

بورسیه فول فاند به موردی گفته می شود که تمامی مخارج شما را تمام و کمال پرداخت کند و در بسیاری از موارد هزینه های زندگی را نیز شامل می شود که اغلب برای دوره دکترا است ، اما برخی از بورسیه ها تنها شهریه دانشگاه را شامل شده و یا چند ترم خاص را پوشش می دهد.

پس بدین صورت شما باید هزینه های زندگی را خود به شخصه پرداخت نمایید و در این موارد معنای تحصیل رایگان با کشورهایی همچون فرانسه متفاوت است زیرا دانشگاه های آن کشور رایگان هستند . در واقع اگر بورسیه دانشگاه های ترکیه را اخذ نمایید به نوعی تحصیل رایگان این کشور دست یافته اید.

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که حتما ضمن کلیک بر روی عنوان روش های مهاجرت به ترکیه شرایط مختلف ورود به این کشور را کامل بررسی نموده و بشناسید؛ شاید در دیگر روش ها نیز راه حل هایی برای شما وجود داشته باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه

شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه

شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه را باید کمی مشکل در نظر گرفت از این لحاظ که افراد بسیاری متقاضی به دست آوردن بورسیه های تحصیلی این کشور می باشند. شما باید از یک رزومه بسیار قوی و درخشان برخوردار باشید تا بتوانید به این امتیاز دست پیدا کنید. همچنین بدانید که فرصت های بورسیه در ترکیه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار محدود و سخت می باشد و اکثر فرصت های بورسیه به دانشجویان دکترا تعلق می گیرد . شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه در هر دانشگاه با توجه به رزومه فردی شخص متقاضی متغیر است و نمی توان شرایطی را به صورت یکسان برای همه درنظر گرفت . اما در میان تمامی بورسیه های تحصیلی ترکیه برخی شرایط اولین پیش نیازها محسوب شده و باید در کارنامه شخص متقاضی وجود داشته باشند.

به طور کل مهم ترین موارد مورد نیاز برای دریافت بورسیه در ترکیه شامل: نمرات بالا در دوره تحصیلی پیشین، مقاله های علمی و پژوهشی مرتبط با رشته، مدرک زبان معتبر و معرفی نامه اساتید می شود. ضمن اینکه در مقطع لیسانس بسیار بعید است که از همان ابتدا بتوان بورسیه ای به دست آورد، بلکه دانشجویان ممتاز در حین تحصیل با توجه به نمرات و فعالیت های خود می توانند کمک هزینه ای را دریافت نمایند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه بورسیه تحصیلی اسپانیا بگیریم ؟!

دانستن تمامی جزئیات در رابطه با تحصیل در دانشگاه های ترکیه می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد ، از این رو توصیه می کنیم تا وبینار ما را که توسط کارشناس ارشد حوزه مهاجرتی برای شما عزیزان تهیه شده است را به دقت مشاهده کنید تا با تمامی زوایای تحصیل در این کشور به خوبی آشنا شوید.

مشاورین ما در آی مهاجرتی پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با کلیه امور مرتبط با مهاجرت به ترکیه می باشند ، پس با درج شما خود در بخش ارتباط با ما به پاسخ تمامی سوالات خود برسید. 

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

چگونه بورسیه تحصیلی ترکیه بگیریم؟

برای به دست آوردن بورسیه های تحصیلی ترکیه شما ابتدا باید انواع بورسیه های در دسترس و موجود در این کشور را بشناسید و پس از آن ببینید کدامیک از این دانشگاه ها یا موسسات در مقطع و رشته تحصیلی شما نسبت به ارائه بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی اقدام می نماید و کدامیک از آن ها با شرایط و اهداف شما نزدیکی دارد.

توصیه می کنیم که حتما در رابطه با بورسیه دانشگاه های ترکیه با متخصصین و مشاورین فعال در این زمینه که دارای تخصص و تجارب بالایی بوده و در کارنامه خود موارد موفقیت آمیز بالایی دارند؛ مشورت نموده و از راهنمایی ها و کمک های آنان استفاده نمایید.

یقینا کمک و راهنمایی های آنان می تواند در قبولی دانشجویان بسیار تاثیر گذار باشد. در نهایت مدارک مورد درخواست را به دانشگاه یا موسسه ارائه دهنده بورسیه ارسال کرده و منتظر جواب از سوی آنان باشید.

دقت داشته باشید که رزومه و ارائه مقالات و پژوهش های بین المللی معتبر و بزرگ تاثیر بسیاری در کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در ترکیه دارد. حتما با مشاورین تیم آی مهاجرتی مشورت نمایید تا این رزومه های خود را بتوانید در بهترین شکل و حالت به دانشگاه مد نظر خود ارائه نمایید و شانس دریافت خود را بیش از پیش افزایش دهید.

?How to get Turkish scholarship

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ترکیه

برای دستیابی به بورسیه های تحصیلی ترکیه شما باید مدارکی را که هر موسسه یا دانشگاه جهت بررسی از متقاضیان درخواست می کند را تهیه کرده و به آنان ارائه نمایید که توصیه می کنیم همواره به صورت دقیق و کاملا به روز از این مدارک اطلاع به دست آورید. مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ترکیه شامل برخی مدارک عمومی و کلی می شود که به شرح زیر می باشد:

  • فرم تکمیل شده درخواست بورسیه
  • مدرک تحصیلی دوره های قبل با ترجمه کامل
  • ریز نمرات دوران تحصیلی پیشین
  • مدرک زبان معتبر ترکی یا انگلیسی
  • پاسپورت معتبر با مدت اعتبار لازم
  • انگیزه نامه پر محتوا و قوی
  • توصیه نامه از اساتید یا دانشگاه های پیشین
  • رزومه تحصیلی شامل مقالات، پژوهش ها و هرگونه افتخارات بین المللی 

آیا به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل و پذیرش در سیستم آموزشی ترکیه هستید؟ عناوین زیر را از دست ندهید:

شرایط یا مدارک خاص جهت اعطای بورسیه

همانطور که گفتیم علاوه بر مدارک عمومی تمامی بورسیه ها، هر موسسه یا دانشگاه ارائه دهنده بورسیه مدارک یا شرایط خاصی را نیز با توجه به امتیازات و ویژگی هایی که در نظر گرفته اند و همچنین بر اساس قوانین خود از دانشجویان درخواست می کنند. برخی از این شرایط و مدارک برای چندی از بورسیه های تحصیلی ترکیه به شرح جدول است:

معمولا یکی از بزرگترین مزایای دریافت بورسیه های تحصیلی ترکیه دریافت خوابگاه تحصیلی و یا هزینه های مربوط به آن می باشد. اما باز هم تمامی بورسیه ها این مورد را پوشش نمی دهند؛ به همین خاطر از خوابگاه های دانشجویی ترکیه و هزینه های آن مطلع باشید. مقاله مشخصه تمامی جزئیات لازم در این زمینه را با اطلاعاتی کاملا به روز در اختیار شما بزرگواران قرار می دهد.

نام بورسیه مدرک مورد درخواست یا مدارک بسیار مورد تاکید
بورسیه عبدالله گل مدرک زبان ترکی با سطح بالا، مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را پوشش می دهد، معدل بالای مدرک دیپلم یا لیسانس
بورسیه دانشجویان برجسته مدرک زبا ترکی با سطح بالا، سوابق و مقالات بین المللی معتبر، در تمامی مقاطع در دسترس است اما بیشترین فرصت برای دکترا می باشد
بورسیه تحصیلی ابن سینا مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، آزمون و سنجش سطح علمی دانشجویان،

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در ترکیه

یکی از مقاطع مورد علاقه و درخواست برای دریافت بورسیه های تحصیلی ترکیه در بین دانشجویان کشورمان دستیابی به بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در ترکیه می باشد که به معنای اخذ بورسیه در دانشگاه های این کشور برای تحصیل دوره لیسانس می باشد. در دوره کارشناسی تعداد محدودی از داشگاه های ترکیه بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند که از اصلی ترین شرط آن ها رسیدن به مهارت در زبان ترکی می باشد.

همچنین با اینکه احتمال اعطای بورسیه به دانشجویان خارجی و بین المللی در مقطع کارشناسی وجود دارد؛ اما به طور دقیق و معینی مقدار و یا مبلغی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته نشده است و سعی می شود که اکثر این بورسیه ها به دانشجویان داخلی اختصاص یابد. به همین خاطر بورسیه های تحصیلی در این دوره به دانشجویان خارجی می تواند تعلق بپزیرد که از رزومه، سوابق و استعدادی خاص و درخشان برخوردار باشد و نسبت به متقاضی داخلی ترجیه داده شود.

با توجه به همین محدودیت هایی که برای دریافت بورسیه از سوی دانشجویان خارجی وجود دارد و اینکه بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در ترکیه دارای موعد درخواست مشخصی می باشد؛ بهتر است ، شما درخواست خود را زودتر از موعد ارسال کنید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را برای وام ها و کمک های مالی موجود در دسترس دارید و شانسی برای دریافت آن وجود خواهد داشت.

بورسیه تحصیلی ترکیه دکترا

بورسیه تحصیلی ترکیه دکترا یکی از بهترین نوع بورسیه های تحصیلی در میان انواع بورسیه ها، فاندها و کمک هزینه های تحصیلی می باشد که معمولا گزینه های مناسب و متفاوت با شرایط و ویژگی های گوناگونی نیز در دسترس دانشجویان قرار می دهد و هر فرد با توجه به شرایطی که دارد؛ می تواند برای یک یا برخی از آن ها درخواست خود را ارسال کند. 

دقت داشته باشید که رزومه تحصیلی و داشتن مقالات و پژوه های معتبر بین المللی در اخذ بورسیه دوره دکترا بسیار تاثیرگذار هستند.

البته تسلط و مدرک زبان و سطحی که در آن اخذ نموده اید نیز تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت. دقت داشته باشید که معمولا اکثر دوره های دکترا در ترکیه همراه با فاندهای تحصیلی و یا بورسیه همراه هستند؛ به همین خاطر پذیرش در این دوره به نوعی این امتیاز را نیز برای شما به ارمغان خواهد داشت.

بورسیه تحصیلی ترکیه دکترا

برای اطلاع از شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های ترکیه و همچنین انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه در مقاطع و رشته های مختلف با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از اطلاعات کافی بهره مند شوید. ضمنا مقاله تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023 را نیز به رایگان در سایت موسسه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در ترکیه

توصیه می کنیم تا ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در ادامه ، حتما پرسش های خود را در رابطه با ویزای تحصیلی در ترکیه از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید تا به سریع ترین جواب برسید.

به طور معمول بورسیه های تحصیلی ترکیه مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دوره دکترا را شامل می شوند که شانس برخورداری از آن ها در هر مقطع و رشته متفاوت است.

خیر، این دو کاملا دو مقوله جدا از یکدیگر بوده و باید برای پذیرش در هرکدام جداگانه اقدام و تلاش نمود.

باید بگوییم که اکثریت رو به کامل بورسیه های تحصیلی ترکیه معمولا به زبان ترکی ارائه می شوند؛ اما بازهم فرصت های اندکی نیز برای برخی دانشجویان در دسترس قرار می گیرد.

بله، با اینکه شانس پذیرش برای دانشجویان بین المللی کمتر از دانشجویان داخلی در این مقطع است؛ اما امکان و شانس دستیابی به این فرصت وجود دارد.

تمامی رزومه ای که به دانشگاه ارائه می کنید از اهمیت کافی برخوردار هستند، اما ارائه مقالات بین المللی، معدل مدرک قبلی و مدرک زبان با سطح بالا از بیش ترین تاثیر برخوردار هستند.

با مشاهده ویدیوهای زیر در می یابید که رسیدن به ویزای کشورهای اروپایی در آی مهاجرتی به راحتی امکان پذیر است:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه