راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا

راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم تا بتوانید کاملا با شرایط و جزئیات این آزمون مهم آشنا شده و خود را برای ورود به آن آماده سازید.

MCAT یکی از معتبرترین آزمون های ورودی در تمام جهان می باشد که سالیانه متقاضیان بسیاری برای پذیرفته شدن در رشته های پزشکی در آن شرکت می کنند. در ادامه با راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید.

آزمون ام کت (MCAT) از جمله آزمون های معتبر و بزرگ بین المللی است که برای ورود به رشته های پزشکی در دانشگاه های آمریکا و کانادا از متقاضیان داخلی و خارجی اخذ شده و برگزاری آن دارای زمان و مکان مشخص می باشد. 

راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا

جهت شرکت در آزمون MCAT نیازی به سفر به کانادا نداشته و می توانید از طریق سایر کشورها در آن شرکت کنید.

فهرست مطالب

این آزمون مخفف Medical College Admission Test بوده و سازمان AAMC یا Association of American Medical College برگزار کننده رسمی آن است . نمره اخذ شده توسط متقاضیان و سوابق و رزومه تحصیلی آنان تعیین کننده قبولی یا عدم قبولی در دانشگاه های پزشکی در این دو کشور می باشد.

البته ورود به دانشگاه های پزشکی کشوری چون کانادا نیاز به شرایط بسیار بیش تری دارد که در مطلب تحصیل پزشکی در کانادا تمام و کمال آن را برای شما عزیزان تهیه و قرار داده ایم که توصیه می کنیم مطالعه آن را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه برای شناخت هر چه بیشتر آزمون ام کت همراه ما باشید.

زمان و محل برگزاری آزمون MCAT

زمان و محل برگزاری آزمون MCAT بر اساس نیاز سالانه کشورهای کانادا و آمریکا به تعداد دانشجوی رشته پزشکی تعیین می گردد که آمار دقیق آن توسط AAMC محاسبه و اعلام می شود ، اما چیزی که طی این سالیان مشاهده شده است ، نشان می دهد که معمولا به تعداد 25 تا 35 بار در سال این آزمون در زمان های از پیش تعیین شده برگزار می شود.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا

در ادامه بررسی راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا باید گفت در سال های گذشته معمولا تعداد برگزاری آزمون بالای 30 مرتبه در سال و در بین ماه های ژانویه و سپتامبر بوده است.

در رابطه با محل برگزاری آزمون نیز می توان گفت که این موضوع نیز همه ساله اعلام می شود، اما معمولا کشورهای انگلستان، آمریکا، استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، چین، هنگ کنگ، قطر، لبنان، تایلند و تایوان همواره به عنوان محل های برگزاری آزمون انتخاب می شوند.

پیش از ادامه بررسی شرایط آزمون MCAT باید بگوییم که اگر علاقمند به تحصیل دندانپزشکی در کانادا هستید، با شرکت در آزمون DAT نیز می توانید در دانشگاه های این کشور به تحصیل این رشته بپردازید. چون برخی از دانشگاه ها این آزمون را برای رشته دندانپزشکی معتبر می دانند، مقاله آزمون DAT دندانپزشکی در کانادا تمامی شرایط و جزئیات این اززمون را به شما ارائه می کند.

شرایط و قوانین آزمون MCAT

شرایط و قوانین آزمون MCAT مانند تمامی آزمون های جهان مشخص می باشد و معمولا تغییرات کمی سالانه در آن رخ می دهد؛ اما باید حتما به طور کاملا به روز از آن ها اطلاع داشت . با تماس با مشاورین آی مهاجرتی می توانید تمام موارد مربوط به راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا و قوانین این آزمون را دریافت کنید.

شرایط و قوانین آزمون MCAT

در ادامه برخی از مهم ترین شرایط و قوانین آزمون MCAT را خواهیم گفت:

  • شرکت در آزمون دارای شرایط و محدودیت سنی خاصی نیست.
  • متقاضیان خارجی باید حتما دارای پاسپورت معتبر با تاریخ انقضای کافی باشند.
  • هیچگونه هایلایت، غلط گیر و مداد رنگی نمی توان همراه داشت.
  • اصل و کپی مدرک دیپلم باید همراه متقاضی باشد.
  • پس از بسته شدن درب به هیچ عنوان نمی توان وارد سالن جلسه شد.
  • در صورت انصراف امکان بازگشت وجه وجود ندارد.
  • هیچگونه وسائل الکترونیکی نباید همراه متقاضی باشد و در صورت مشاهده از امتحان محروم خواهد شد.
  • این آزمون فقط در آمریکا و کانادا پذیرفته شده است.
  • خروج پیش از اتمام زمان آزمون غیر مجاز و تخلف است.
  • تنها به تعداد 3 بار در سال اول، 4 بار در طی 2 سال و 7 بار در کل دوره تحصیلی می توانید در این آزمون شرکت کنید.
  • باید حتما 2 سال سابقه کار در زمینه نظارت یا سوپروایزری داشته باشید تا مجاز به شرکت در آزمون باشید.

اعلام نتایج و نمرات آزمون MCAT

در رابطه با اعلام نتایج و نمرات آزمون MCAT باید مد نظر قرار دهید که این آزمون دارای سقف نمره مشخص است که در رابطه با هر بخش آن از 118 تا 132 با توجه به هر آزمون در نظر گرفته می شود و طبق آن نمره ماکزیمم و بالاترین نمره کل نیز مابین 472 تا 528 تعیین می شود. اما نمره قبولی و قابل قبول در هر دانشگاه متفاوت می باشد و هر مرکز حدقال نمره ای را برای خود در نظر می گیرد.

پس باید از طریق مکاتبه با دانشگاه از نمره قبولی در آزمون MCAT مربوطه مطلع شوید. اما یکی از مزیت های آزمون ام کت سرعت بسیار بالای اعلام نمره و نتایج آن است که می تواند فورا متقاضیان را تعیین تکلیف کرده تا بتوانند نتیجه را به مرکز مد نظر خود ارائه نمایند.

در ادامه بررسی و راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا باید بگوییم که متقاضیان فورا پس از اتمام آزمون می توانند نمره خام خود را دریافت کنند که این نمره با توجه به تغییراتی که در سال جاری برای آزمون داده شده است امکان تغییراتی را خواهد داشت؛ اما دریافت نتیجه رسمی برای ارائه به موسسات و دانشگاه ها نیازمند به 30 روز صبر می باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدت زمان و تعداد سوالات آزمون MCAT

در ادامه راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا باید بگوییم که مدت زمان و تعداد سوالات آزمون MCAT بدین صورت است که این آزمون دارای 230 سوال 4 گزینه ای در 4 بخش کلی است و برای پاسخگویی به این سوالات در مجموع 6 ساعت و 15 دقیقه به متقاضیان فرصت داده می شود؛ یعنی چیزی در حدود 93 دقیقه برای هریک از بخش های آزمون زمان در نظر گرفته شده است.

4 بخش آزمون ام کت (MCAT) در جدول نشان داده شده است:

 

بخش تعداد سوالات
اصول فیزیکی و شیمیایی سیستم های بیولوژیکی 59
مهارت های  آنالیز انتقادی و منطقی 53
اصول بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زنده 59
اصول فیزیولوژیکی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار 59

توجه داشته باشید که دقیقا 6 ساعت و 15 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات در نظر گرفته شده است، اما مدت زمانی معلوم و به مدت 10 دقیق نیز به عنوان استراحت مابین هریک از بخش های آزمون به متقاضیان زمان داده می شود که با احتساب زمان ابتدای آزمون برای توضیحات و غیره به طور دقیق 7 ساعت و 30 دقیقه متقاضیان بر سر جلسه آزمون حاضر هستند که آزمون ام کت را طولانی ترین آزمون جهان می کند.

در اینجا به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که برای شناخت بیش تر و کسب اطلاعات لازم مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا در سایت ما مطالعه نمایید و در صورت بروز ابهام یا سوال با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و از راهنمایی رایگان آنان بهره مند شوید.

هزینه شرکت در آزمون MCAT

در ادامه راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا باید گفت هزینه شرکت در آزمون MCAT باتوجه به منطقه زمانی متفاوت خواهد بود و از این لحاظ به سه منطقه طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم بندی می شود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از منطقه خود باید به سایت برگزاری آزمون یعنی AAMC مراجعه کنید.

منطقه طلایی دارای تاریخ و زمان های بیش تری برای شرکت در آزمون می باشد و تغییر زمان آزمون با کمترین مقدار ( 90 دلار ) امکان پذیر بوده و در صورت کنسل نمودن تاریخ برگزاری 160 دلار از وجه پرداختی آنان کسر می شود. افراد این منطقه تا 29 روز قبل از تاریخ امتحان فرصت ثبت نام داشته و هزینه آن نیز 315 دلار است.

اما افراد منطقه نقره ای تا 15 روز قبل از تاریخ آزمون فرصت ثبت نام داشته و هزینه آن نیز 320 دلار می باشد. افراد این منطقه جهت تغییر تاریخ و محل برگزاری آزمون باید 150 دلار بپردازند، با اینکه در منطقه طلایی با 105 دلار این امکان وجود دارد؛ همچنین در صورت کنسل کردن آزمون نیز هیچ هزینه ای به آنان برگشت داده نمی شود.

هزینه شرکت در آزمون MCAT

اما در نهایت در مناطق برنزی هزینه ثبت نام افزایش و به 375 دلار می رسد و امکان تغییر زمان و محل آزمون به هیچ عنوان وجود ندارد. ضمنا در صورت کنسل نمودن آزمون نیز هیچ گونه هزینه ای به آنان عودت داده نمی شود؛ اما متقاضیان این منطقه تا 8 روز پیش از آزمون امکان ثبت نام در آن را دارند.

منابع و دوره های مربوط به آزمون MCAT

در ادامه از جمله مهم ترین و مناسب ترین منابع آزمون MCAT می توان به سایت برگزار کننده آزمون یا همان AAMC است که در آن می‌توانید به بانک سؤالات و آزمون های قبلی و همچنین تمامی نکات و راهکارها و تمرین های هر بخش دسترسی داشته باشید. این منبع در دسترس تمامی افراد ثبت نام کرده برای آزمون می باشد.

اما به طور کلی منابع این آزمون بسیار وسیع می باشند که شامل تمامی بخش ها و جزئیات در مباحث مولکول های زیستی، بخش سلول ها و بخش سیستم های اندامی می شود. به طور کل سوالات این آزمون در برگیرنده دروس شیمی 20 سوال، فیزیک 15، شیمی ارگانیک 11، زیست شناسی 45، بیوشیمی 35، جمعه شناسی 18، مهارت هاس استدلالی 53 و روان شناسی 38 سوال می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که منابع و دوره های مربوط به آزمون MCAT به صورت آنلاین نیز برای علاقمندان برگزار می شود و دانشجویان می توانند در کلاس های و دوره های مختلف شرکت کنند که هزینه های آنان نیز از 200 تا 20 هزار دلار با توجه به شرایط مختلف هر دوره متفاوت است.

در اینجا لازم است یادآوری کنیم که شما درصورت قبولی و پذیرش در رشته پزشکی در کانادا، ملزم به دریافت ویزای این کشور می باشید که نیاز به شرایط و مدارک خاص و اطلاع از قوانین آن دارد که کارشناسان آی مهاجرتی به صورت مرحله به مرحله و دقیق در مقاله شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا به شما عزیزان این موضوع را توضیح داده اند.

دیگر نکات مهم در آزمون MCAT

از دیگر نکات مهم در آزمون MCAT این که شما می توانید به نتیجه آزمون اعلامی اعتراض نمایید، طبق قوانین آزمون شما حداکثر تا 30 روز پس از تاریخ آزمون می توانید اعتراض خود را در سایت AAMC ثبت کرده و باید 65 دلار بابت اعتراض خود بپردازید؛ نتیجه اعتراض نیز حداکثر تا 3 هفته بعد به شما اعلام می گردد.

همچنین باید بدانید که زبان برگزاری آزمون انگلیسی می باشد و نوع اخذ آزمون نیز فقط به صورت کامپیوتری است و هیچ نوع کاغذی وجود ندارد. نکته مهم دیگری اینکه در صورت کسب نمره بالا یا حداقل لازمه دقت داشته باشید که نتیجه کسب شده حداکثر تا 3 سال دارای اعتبار بوده و قابل ارائه به موسسات و دانشگاه ها می باشد و پس از این مدت برای ارائه نمره MCAT باید دوباره در آزمون جدید شرکت کنید.

با تلاش کارشناسان آی مهاجرتی سعی کردیم تا این مقاله یک راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا برای شما عزیزان باشد، اما در صورت داشتن سوال یا ابهامی خاص در این رابطه می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز تماس برقرار کرده و از راهنمایی ها و مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید.

توصیه می کنیم تا با مراجعه به عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا از شرایط تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه های این کشور نیز مطلع شوید.

سوالات پر تکرار راهنمای کامل آزمون MCAT کانادا

در صورتی که از متقاضیان شرکت در این آزمون هستید و سوالی در این رابطه دارید ، ضمن تماس با مشاورین ما در دفاتر می توانید با درج آن در باکس زیر به صحیح ترین جواب توسط کارشناسان ما برسید.

زبان برگزاری این آزمون به زبان انگلیسی می باشد و داشتن تسلط بالا می تواند به موفقیت شما کمک نماید.

تعداد برگزاری این ازمون بستگی به شرایط و ظرفیت مورد نیاز در کشورهای کانادا و آمریکا دارد، اما معمولا سالانه 25 تا 35 مرتبه برگزار می شود.

بله حداکثر تا 30 روز پس از زمان برگزاری آزمونتان می توانید به نتیجه آن اعتراض کرده و باید 65 دلار نیز بایت هزینه اعتراض پرداخت کنید.

این مقدار بستگی به منطقه آزمون متقاضیان دارد و از 315 تا 375 دلار را دربر می گیرد.

متقاضیان در طول یک سال فقط می توانند 3 بار در این آزمون شرکت کنند.

با مشاهده ویدیوهای زیر نیز می توانید نظر برخی از کلاینت های ما را در رابطه با پروسه دریافت ویزای خود بشنوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه