شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا و آشنایی با بورسیه های این کشور به شما کمک می کند تا با کم ترین هزینه ممکن در کانادا به تحصیل بپردازید؛ امروزه هزینه تحصیل در این کشور نسبتا بالا بوده به همین دلیل بسیاری از افراد با استفاده از بورسیه های تحصیلی تحصیلات خود را در کانادا به اتمام رسانده و گامی مهم در زمینه پیشرفت تحصیلی و شغلی خود بر می دارند.

امروزه اکثر بورسیه های تحصیلی کانادا توسط دولت و برخی از آنها نیز توسط موسسات خصوصی و همچنین دولتی حمایت می شود . به صورت کلی این بورسیه ها به دانشجویان داخلی و بین المللی شایسته در دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه شده و تعدادی از این بورسیه ها به صورت کامل تامین شده است. 

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

در اغلب دانشگاه های کشور کانادا دانشجویان دوره دکترا با دریافت بورسیه تحصیلی و حمایت مالی به تحصیل مشغولند، با ما یکی از آنها باشید !

فهرست مطالب

از آنجایی که یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان بین المللی هزینه بالای تحصیل در کالج ها و دانشگاه بوده؛ دانشگاه های برتر کانادا بیش از 800 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در سال تحصیلی 2023-2024 ارائه می دهد؛ از همین رو دانشجویان می توانند بدون وجود دغدغه های مالی به تحصیل بپردازند.

برای اطلاع از شرایط تحصیلی در دانشگاه های این کشور حتما با لمس عنوان مهاجرت تحصیلی به کانادا عنوان مربوطه را مطالعه فرمایید . برای اطلاع از شرایط بورسیه دانشگاه های کانادا حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

بورسیه تحصیلی رایگان کانادا

امروزه بسیاری از کشورهای دنیا مانند آلمان، اتریش یا فرانسه، برای تحصیل در دانشگاه ها از دانشجویان بین المللی و داخلی هزینه ای دریافت نکرده و تحصیل رایگان را به دانشجویان ارائه می دهند؛ متاسفانه کانادا جزو این کشورها نبوده و دانشگاه های این کشور از دانشجویان شهریه دریافت می کنند.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیوشرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا + پادکست

امروزه بورسیه های تحصیلی در کانادا توسط دولت و یا مراکز خصوصی و دولتی حمایت می شوند.

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات دقیق ان هستید، با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

هر چند در برخی از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا می توان با توجه به نوع پوشش خود هزینه های تحصیل را کاهش داده یا کاملا از بین برد اما این بورسیه ها معمولاً به دانش آموزانی با سابقه تحصیلی عالی یا شرایط مالی سخت اهدا می شود . برای برخی از این بورسیه ها باید درخواست دهید اما برخی دیگر نیز با تحصیل به صورت خودکار اعطا می شود.

برخی بورسیه تحصیلی رایگان کانادا تمام هزینه های شما مانند غذا، اقامت، هزینه تحصیل کامل، هزینه های دیگر، کمک هزینه تحصیلی و سلامتی را پوشش داده اما برخی دیگر تنها شامل هزینه تحصیل شده و هزینه های اضافی را پوشش نمی دهند؛ برای اطلاع از هزینه های اقامت و خوابگاه های در این کشور حتما به مقاله خوابگاه های دانشجویی در کانادا مراجعه کنید.

دانشگاهبورسیهمبلغ
دانشگاه تورنتوبورسیه های بین المللی Lester B. Pearsonشهریه کامل و پوشش کتاب
دانشگاه مونترالبرنامه بورسیه معافیت UdeMپوشش شهریه کامل
دانشگاه آلبرتابورسیه تمایز بین المللی رئیس جمهور120000 دلار کانادا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

امروزه شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا دارای برخی معیارهای خاص و سختگیرانه برای داوطلبان بوده و از همین رو بورسیه های تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی اغلب به کسانی ارائه شده که سزاوار آن بوده و بیشترین نیاز را دارند.

معیار اصلی برای درخواست اکثر بورسیه های تحصیلی کانادا سوابق تحصیلی خوب است که با توجه به رشته تحصیلی و سطح تحصیلات تعیین می شود؛ اما به صورت کلی این بورسیه ها به کسانی تعلق می گیرد که در یکی از دانشگاه های این کشور به تحصیل پرداخته و دارای شایستگی لازم هستند.

اما برخی از بورسیه ها نیز بر اساس فعالیت های فوق برنامه و کار داوطلبانه ارائه می شوند؛ به صورت کلی شرایط بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد:

  • سوابق تحصیلی خوب
  • فعالیت های فوق برنامه و داوطلبانه
  • مجوز تحصیلی معتبر
  • مهارت های رهبری
  • مدرک ثبت نام در یک موسسه آموزشی کانادایی پس از متوسطه

بورسیه های دولتی در کانادا

امروزه سه نوع مختلف بورسیه در این کشور وجود داشته که شامل بورسیه های دولتی، بورسیه های غیر دولتی و بورسیه های سازمانی (دانشگاهی) می شود. مطمئناً شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا با توجه به نوع بورسیه متفاوت بوده از همین رو در ادامه به شرایط هر کدام از این بورسیه ها اشاره می کنیم؛ مهم ترین شرایط بورسیه های دولتی در کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • بورسیه تحصیلی انتاریو: متقاضی باید در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا در موسسات منتخب ثبت نام کند و مبلغ کل بورسیه 15000 دلار کانادا در سال می باشد.
  • بورسیه دولتی استان کبک: کمک های مالی به دانشجویان کارشناسی ارشد  با شایستگی های لازم در دانشگاه های کبک کانادا است و دانشجویان دکترا 25000 دلار کانادا در سال و به دانشجویان فوق دکترا 35000 دلار کانادا در سال پیشنهاد می شود.

بورسیه های غیر دولتی در کانادا

طبق شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا برخی از سازمان ها، صندوق ها و تراست ها به دانشجویان بین المللی در این کشور بورسیه می دهند؛ امروزه برخی از محبوب ترین بورسیه های غیر دولتی در کانادا زیر ذکر شده است:

  • صندوق زیست محیطی آن والی: این بورسیه برای دانشجویان سطح دکترا در دانشگاه های بریتیش کلمبیا یا کبک اهدا شده که در زمینه تحقیقات مربوط به حیوانات فعالیت می کنند؛ مبلغ جایزه حدود 1500 دلار کانادا است.
  • بورسیه های ترودو: این بورسیه برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا بوده و حدود 15 جایزه بورس تحصیلی را ارائه می دهد.

بورسیه های سازمانی در کانادا

علاوه بر این بسیاری از دانشگاه های برتر این کشور بورسیه های مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند که به بورسیه های سازمانی در کانادا معروف هستند و توسط برخی از بهترین دانشگاه های این کشور مانند تورنتو، UBC و مک گیل به دانشجویان ارائه می شوند . برای اطلاع از بهترین دانشگاه های این کشور و پاسخ به سوال چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم

طبق شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا فرایند درخواست برای این بورسیه ها پس از پذیرش در یکی از دانشگاه های کانادا آغاز می شود . در اولین قدم باید بورسیه هایی که واجد شرایط آنها هستید را فهرست کرده و در مورد دانشگاه هایی که بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند تحقیق کنید و سپس در مورد مهلت ‌ها و شرایط خاص هر بورسیه اطلاعات به دست آورید.

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم

در گام بعدی چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم، باید تمامی مدارک لازم برای بورسیه را جمع آوری کرده و آنها را به درخواست خود پیوست کنید . اگر دانشگاه مورد نظر شما بر اساس معیارهای خاصی به شما بورسیه تحصیلی ارائه می دهد، شما به طور خودکار بدون هیچ درخواستی واجد شرایط دریافت آن می شوید.

اما اگر اینگونه نیست باید برای بورسیه های تحصیلی درخواست دهید . در این صورت یکی از مهم ترین موارد ارسال درخواست زودتر از مهلت پایان ارسال است که باعث می شود تاثیر بهتری بر روی افراد بگذارید.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

یکی از مهم ترین مراحل بر اساس شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا جمع آوری مدارک برای بورسیه می باشد، شما باید به صورت کاملا صحیح و دقیق این موارد را جمع آوری کرده و برای دانشگاه ارسال کنید . مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست آنلاین دانشگاه در کانادا
  • نامه پذیرش
  • کلیه ریز نمرات / مدارک تحصیلی
  • گواهی هایی که واجد شرایط بودن شما را ثابت می کند
  • بیانیه هدف- چرا این بورسیه را می خواهید؟
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس، تافل و غیره)
  • دو توصیه نامه
  • نمره آزمون استعداد (GMAT، SAT، GRE، و غیره)
  • نتایج آزمایش پزشکی (اختیاری)

به عنوان یک دانشجوی علاقه مند به کشور کانادا و تحصیل در آن حتما با مطالعه عناوین زیر مهاجرتی آسان تر را برای خود رقم بزنید:

کانادا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

به صورت کلی بورسیه های تحصیلی در کانادا برای افرادی در سراسر جهان طراحی شده که مهارت هایی برای رشد در حرفه خود دارند اما از نظر مالی در مضیقه هستند؛ این بورسیه ها به شما کمک کرده تا در بهترین دانشگاه های کانادا تحصیل کرده و در نهایت مدرک خود را از یکی از بهترین دانشگاه های این کشور اخذ کنید.

برای پاسخ به این سوال که کانادا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ باید گفت این کشور طیف وسیعی از بورسیه ها را به دانشحویان اهدا کرده تا بتوانند با توجه علاقه خود در رشته تحصیلی مورد نظرشان تحصیل کنند.

کانادا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

طبق شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا تقریبا 166 بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه های مختلف کانادا با هدف ارائه آموزش با کیفیت به متخصصان جوان در سراسر جهان در دسترس است که مهم ترین رشته های این بورسیه ها شامل موارد زیر می شود:

  • تحقیقات بهداشتی
  • تحقیقات مهندسی
  • علوم اجتماعی
  • تحقیقات علوم انسانی
  • علوم طبیع

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در کانادا

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در کانادا عموما به بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی این کشور اشاره دارد . شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا در این مقطع سخت تر بوده و دانشجویان کم تری موفق به دریافت این بورسیه ها می شوند . به صورت کلی برای دریافت این بورسیه باید ابتدا در یکی از دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوید و پس از آن با توجه به نوع بورسیه و اخذ شایستگی های لازم بورسیه مورد نظرتان را دریافت کنید.

بورسیه های بین المللی Lester B. Pearson

بورسیه های بین المللی Lester B. Pearson مربوط به دانشگاه تورنتو بوده که به دانشجویان بین المللی با پتانسیل علمی، خلاقیت و رهبری قابل توجه ارائه می شود؛ این بورسیه هر ساله به حدود 37 دانشجوی بین المللی اعطا شده و برای دریافت آن باید زودتر از ژوئن 2022 فارغ التحصیل شده و تحصیلات خود را در سپتامبر 2023 در دانشگاه تورنتو آغاز کنید.

طبق شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه Lester B. Pearson شهریه، کتاب، هزینه های جانبی، و پشتیبانی کامل اقامت به مدت چهار سال پوشش داده و برای دریافت آن باید توسط مدرسه خود نامزد شوید و برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه تورنتو درخواست دهید.

بورسیه دانش پژوهان دانشگاه بریتیش کلمبیا

بورسیه دانش پژوهان دانشگاه بریتیش کلمبیا بر اساس شایستگی و نیاز دانشجویان اهدا می شود؛ این مورد هر ساله 50 بورسیه تحصیلی ارائه می دهد که در چهار دسته تقسیم می شوند که شامل جایزه بین المللی رهبر فردا کارن مک کلین، جایزه دانشجویی بین المللی Donald A. Wehrung، جایزه بین المللی تاثیر، و جایزه برتری Vantage On می شوند.

طبق شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های کانادا برای دریافت این بوسیه باید در کانادا تحصیل کرده و مجوز تحصیل داشته و باید سطحی از نیاز مالی خود را نشان دهید.

این بورسیه حدود 10 میلیون دلار کانادا در سال به 50 دریافت کننده در برنامه اختصاص می دهد؛ افراد همچنین به فرصت ‌های یادگیری منحصر به ‌فرد، نشست‌ های سالانه، مشاوران اختصاصی و غیره دسترسی پیدا می ‌کنند.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان

اکثر افراد گمان می کنند که شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا تنها برای دانشحویان کلج بوده، اما حقیقت این است که دولت این کشور چندین بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان دبیرستان ارائه می دهد؛ امروزه امور خارجه و تجارت بین‌الملل کانادا با مشارکت دولت این کشور برنامه ‌های بورسیه بین ‌المللی عمده را مدیریت می‌کند.

به صورت کلی چندین عوامل خاصی وجود داشته که شانس فرد را برای شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا افزایش داده و بی توجهی به این عوامل شانس گرفتن بورسیه را کم می کند؛ مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید معمولاً واجد شرایط بودن شما است، بسیار مهم است که قبل از درخواست توجه داشته باشید که برای کدام بورسیه تحصیلی واجد شرایط هستید.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان شامل موارد زیر می شود:

  • بورسیه تحصیلی براندون گودمن

به دانش آموزان با معدل 14 به بالا اعطا شده و این دانش آموزان باید یک مقاله 250 کلمه ای در مورد اهداف تحصیلی خود ارائه دهند ؛ درخواست برای این بورسیه برای دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهی آزاد بوده و ارزش تحصیلی 300 دلار بوده و محدودیتی ندارد.

  • بورسیه تحصیلی Vaya an Americana Latina

این بورسیه بر اساس شایستگی تحصیلی اعطا شده و و نیمی از شهریه دانشجو را برای یک سال یا برنامه ترم پوشش می دهد . بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک نمایید تا بتوانید با سیستم آموزشی این کشور هر چه بیشتر آشنا شده و شرایط خود را محک بزنید.

در کنار بررسی سیستم آموزشی کانادا در سطح دانشگاهی ، خوب است که با مدارس این کشور نیز آشنا شوید تا بتوانید در صورت نیاز برای فرزندانتان نیز بهترین اقدام را داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که مشاورین ما در آی مهاجرتی پاسخگوی تمامی سوالات شما در این باره هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا

فول فاند ارشد کانادا

هر چند امروزه هزینه تحصیل در کشور کانادا کمتر از هزینه های تحصیل در انگلستان، ایالات متحده، استرالیا بوده، اما این هزینه هنوز هم بسیار زیاد است به همین دلیل بسیاری از افراد از طرق مختلف سعی بر کم کردن هزینه های تحصیل خود دارند؛ اگر دوست دارید با برآورد هزینه های تحصیل در این کشور آشنا شوید، حتما با لمس عنوان هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا عنوان مربوطه را مطالعه فرمایید.

فول فاند ارشد کانادا
  • یکی از این راهکار ها گرفتن فاند از کانادا است، این مورد که تنها مقطع کارشناسی ارشد را پوشش می دهد از دو طریق مستقیم و غیر مستقیم هزینه های تحصیل شما را کاهش می دهد؛ فول فاند ارشد کانادا در لغت به معنای تامین مالی و بودجه بوده و به بورسیه هایی گفته می شود که تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهد . از جمله برخی از آنها موارد زیر است و کافی ست تا برای جزئیات بیشتر شرایط بورسیه های تحصیلی کانادا فرم انتهای مقاله را تکمیل نمایید.
  • بورسیه های دانشگاه مونترال : یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویانی بوده که برنامه از سال 1978 اجرا می شده و یکی از قدیمی ترین بورسیه ها در این کشور است.
  • بورسیه های دانشگاه آلبرتا : یکی از بورسیه های بدون نیاز به آیلتس بوده که 25000 دلار در سال است و مستقیماً به حساب بانکی شما واریز می شود.
  • بورسیه های دانشگاه مک گیل : به طور کامل توسط دانشگاه مک گیل تامین شده و هزاران دلار کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان سراسر جهان می دهند . شما می توانید تا 30000 دلار برای بورسیه تحصیلی درخواست دهید که حتی بیشتر از بورسیه های انتاریو است.

بورسیه تحصیلی کانادا دکترا

بدون شک تحصیل در مقطع کانادا یکی از پر هزینه ترین مقاطع تحصیلی بوده زیرا این مقطع زیرا به طور متوسط سه تا چهار سال طول می کشد تا تکمیل شود؛ طبق شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا خوشبختانه، این کشور دارای چندین بورسیه بوده که می تواند به کاهش این بورسیه ها کمک کند؛ مهم ترین بورسیه تحصیلی کانادا دکترا شامل موارد زیر می شوند.

  • بورسیه تحصیلی انتاریو تریلیوم

بورسیه تحصیلی انتاریو تریلیوم با هدف جذب داوطلبان برجسته برای تحصیل در مقطع دکترا به دانشگاه انتاریو می باشد؛ برای دریافت این بورسیه سوابق تحصیلی عالی و تجربه تحقیقاتی بسیار مهم بوده و ممکن است از شما خواسته شود که مهارت زبان انگلیسی را نیز نشان دهید؛ متقاضیانی که موفق به دریافت این بورسیه می شوند سالانه 40000 دلار کانادا دریافت می کنند که تا چهار سال قابل تمدید است.

بورسیه های دانشگاه مونترال

گزینه بعدی در لیست شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا، بورسیه های دانشگاه مونترال بوده که در کبک قرار دارد؛ این دانشگاه با رتبه 88 در جهان و رتبه چهارم در کانادا از نظر حجم فعالیت های تحقیقاتی، بیش از 45000 دانشجو را جذب می کند که از این تعداد 8500 دانشجو بین المللی هستند.

این دانشگاه علاوه بر بورسیه دکتری که ارزشی به میزان 7000 دلار کانادا دارد؛ دارای بورسیه های دیگری نیز بمی باشد.

بورسیه های دانشگاه مونترال برای دانشجویان مقطع دکترا ارائه شده و همچنین دانشجویان می توانند با توجه به شایستگی خود از کمک هزینه معافیت دانشگاه مونترال استفاده کنند.

تا حد امکان در این مقاله شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا را مورد بررسی قرار دادیم؛ در صورتی که در مورد شرایط دریافت این بورسیه ها هر گونه سوالی ذهنتان را درگیر کرده، حتما از طریق دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز واقع در خیابان معالی آباد با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید؛ همچنین برای اطلاع از شرایط کلی مهاجرت به این کشور و راه های مختلف آن، با لمس عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا این عنوان را مطالعه فرمایید.

سوالات پرتکرار شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا 

برخی از اطلاعات مفثد این عنوان را می توانید بخش سوالات پرتکرار ما را نیز مرور نموده و در صورت داشتن پرسش با درج آن در بخش دیدگاه پاسخ خود را از مشاورین آی مهاجرتی دریافت کنید.

از مهم ترین شرایط دریافت این بورسیه ها می توان به سوابق تحصیلی خوب، فعالیت های فوق برنامه و داوطلبانه، مجوز تحصیلی معتبر، مهارت های رهبری و مدرک ثبت نام در یک موسسه آموزشی کانادایی پس از متوسطه اشاره کرد.

به صورت کلی بورسیه های تحصیلی این کشور به سه بخش بورسیه های دولتی، غیر دولتی و سازمانی تقسیم می شوند.

از محبوب ترین رشته های تحصیلی مناسب شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا می توان به رشته های تحقیقات بهداشتی، تحقیقات مهندسی، تحقیقات علوم انسانی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی اشاره کرد.

متاسفانه برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشجویان شهریه دریافت می کند، اما شما می توانید با برخی موارد مانند دریافت بورسیه های تحصیلی، هزینه ها را از بین ببرید.

از بورسیه های تحصیلی این مقطع می توان به بورسیه های دانشگاه آلبرتا، بورسیه های دانشگاه مونترال و بورسیه های دانشگاه مک گیل اشاره کرد.

رسیدن به ویزای کشورهای برتر جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه