شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا به عواملی همچون مقطع ، رشته ، دانشگاه محل تحصیل و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد که می تواند در نتیجه اجازه اقامت موقت جهت تحصیل و در نهایت اقامت دائم را برای شما به همراه داشته باشد.

دقت داشته کنید که ویزای دانشجویی کانادا نیازمند مراحل و مدارک خاص خود است که با مراحل پذیرش و ثبت نام دانشگاه تفاوت دارد و در ادامه این مطلب مشاوران آی مهاجرتی شرایط آن را برای شما توضیح خواهند داد.

ویزای دانشجویی کانادا یک اجازه اقامت به مدت محدود می باشد که معمولا با توجه به مدت زمان لازم برای دریافت مدرک در دوره مورد درخواست دانشجو صادر می شود و به هیچ عنوان دانشجویی نمی تواند برای تحصیل در این کشور از ابتدا اقامت دائم را به دست آورد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

افرادی که به دنبال اقامت تحصیلی بیش از 6 ماه در این کشور هستند ، باید حتما ویزای دانشجویی کانادا را دریافت نمایند.

فهرست مطالب

بررسی مدارک و صلاحیت دریافت ویزای دانشجویی کانادا توسط سفارت این کشور به نمایندگی دولت کانادا صورت می پذیرد و دانشگاه پذیرنده شما هیچ گونه نقشی در تایید یا رد این موضوع نخواهد داشت. از شما عزیزان می خواهیم که عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه کرده و سایر روش های قانونی و ایده آل برای مهاجرت به این کشور را بشناسید؛ شاید روش دیگری نیز بتواند شما را به کانادا برساند.

شرایط ویزای دانشجویی کانادا

شرایط اخذویزای دانشجویی کانادا چندان دشوار و سخت نمی باشد ، اما سفارت مدارک و شرایط متقاضیان را بسیار دقیق و سخت گیرانه بررسی می نماید، چون بسیاری از این طریق پس از رسیدن به کانادا برای اخذ پناهندگی اقدام می کنند که اصلا مورد علاقه دولت این کشور نیست.

اولین و مهم شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا ارائه نامه پذیرش از موسسات آموزش عالی و یا دعوت نامه ارسالی از طرف دانشگاه های معتبر کانادایی می باشد. دقت کنید که در نامه پذیرش باید شرایط شهریه پرداختی، تاریخ شروع و پایان دوره و تاریخ ثبت نام دوره دقیقا ذکر شده باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا + پادکست

در این ویدیو روناک هر آنچه را که باید در رابطه با شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا بدانید در اختیار شما قرار داده و در فایل صوتی و پادکست نیز امکان دانلود برایتان وجود دارد.

با مشاورین آی مهاجرتی در چشم بهم زدنی به تمام خواسته های خود برسید.

نمایش ویدیو درباره شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا
شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

همچنین داشتن شرایط سنی مناسب و ایده آل نیز در صدور ویزای دانشجویی کانادا بسیار تاثیر گذار است. معمولا حداکثر سن مناسب برای درخواست ویزا در مقطع کارشناسی 22 سال، مقطع کارشناسی ارشد 32 سال و دوره دکترا 40 سال است. البته این بدین معنی نیست که افراد دارای سن بالاتر به هیچ عنوان قادر به دریافت ویزا نیستند؛ اما یقینا شانس آنان کاهش می یابد.

از دیگر شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا که متقاضی باید آن را به سفارت و افسر سفارت ثابت کند؛ اینکه وابستگی کافی در کشور مبدا برای بازگشت به ایران پس از تحصیل را دارد و همچنین از تمکن مالی برای یک سال زندگی و تحصیل در کانادا برخوردار است. البته ممکن است با توجه به شرایط فرد شرایط خاص یا مدارکی مازاد نیز از وی درخواست شود که حتما توسط سفارت به وی اعلام می گردد.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا باید مدارکی که سفارت از شما درخواست خواهد کرد را به طور کامل و با دقت زیاد تهیه و جمع آوری کرده در نهایت برای سفارت ارسال نمایید.

ضمن اینکه باید تمامی این مدارک را به همراه مدارک قبلی ( در صورت وجود ) بازهم در روز مصاحبه حضوری همراه داشته باشید و به افسر سفارت ارائه نمایید . دقت داشته باشید که کشور کانادا در کشورمان سفارت یا کنسول گری فعال ندارد و شما برای ارائه مدارک و مصاحبه حضوری خود باید به سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه مراجعه نمایید. 

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

دقت کنید که مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا به شرح زیر می باشند:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی کانادا به صورت تکمیل شده
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا موسسۀ آموزشی عالی در کانادا
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک سجلی ( شناسنامه و کارت ملی) همراه با ترجمه دقیق
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک تمکن مالی
  • مدارک لازم برای اثبات وابستگی به ایران و بازگشت به وطن (Tie)
  • انگیزه نامه قوی جهت تحصیل در کانادا
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسه
  • قبض پرداخت هزینه مربوط به ویزا و انگشت نگاری ( 150+ 85 دلار کانادا )

ضمانت مالی ویزای دانشجویی کانادا

یکی از موارد بسیار مهم در اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای سفارت این کشور ارائه ضمانت مالی ویزای دانشجویی کانادا است؛ که به نوعی نشان می دهد شما می توانید از پس هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور در یک سال آینده برآیید.

تمکن مالی ویزای دانشجویی کانادا همواره مقدار ثابت نبوده و نخواهد ماند و معمولا با توجه به شرایط مختلف سالانه یا در زمان کمتر افزایش می یابد . به همین خاطر همیشه باید که به روز و طبق آخرین مقدار اعلامی از سوی سفارت مقدار آن را در نظر گرفت، زیرا هرگونه کاستی یا ایراد در این مورد یقینا درخواست صدور ویزای شما را رد خواهد کرد.

اما طبق آخرین آمار مبلغ تمکن مالی ویزای دانشجویی کانادا 2023 بدین شرح است:

تعداد نفرات تمکن مالی برای یک سال (دلار کانادا)
دانشجو 10000
یک همراه 4000
به ازای هر یک نفر همراه اضافه 3000

دقت کنید که این مبلغ باید حداقل 4 ماه در حساب بانکیتان موجود باشد و در نهایت پرینت حساب را به سفارت ارائه کنید. مبالغ بالا بدون در نظر گرفتن شهریه دانشگاه است؛ چنانچه شهریه دانشگاه را پرداخت نکرده باشید باید شهریه یک سال را نیز به این مبالغ اضافه کنید. اما اگر شهریه را پرداخت کرده باشید، فقط ارائه رسید و گواهی آن از دانشگاه کافی است.

پیشنهاد می کنیم عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را نیز مطالعه کنید تا با جزئیات مخارج و هزینه ها برای انجام مهاجرت و پس از آن زندگی در کانادا کاملا آشنا شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

وقت سفارت کانادا برای ویزای دانشجویی

برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا پس از اخذ قبولی در یکی از دانشگاه های این کشور و تهیه و جمع آوری مدارک مورد نیاز ارائه به سفارت باید درخواست اخذ ویزا به ثبت برسانید.

حتما باید درخواست تان را به صورت آنلاین ثبت کنید و در زمان ثبت نام آنلاین باید هزینه های مرتبط با اخذ استادی پرمیت و بیومتریک را هم پرداخت کنید . به‌ منظور جلوگیری از تاخیر در روند کارتان بهتر است هرچه زودتر برای انجام مرحله انگشت نگاری وقت بگیرید که بهتر است این مرحله را در یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) انجام دهید.

این مراکز در ترکیه ، امارات و ارمنستان نزدیک ترین مراکز به شهروندان ایرانی هستند و در نهایت وقت سفارت کانادا برای ویزای دانشجویی به شما برای انجام مصاحبه حضوری داده می شود.

وقت سفارت کانادا برای ویزای دانشجویی

بعد از این مراحل اداره مهاجرت کانادا تمامی مدارک شما را بررسی کرده و اگر مدارک کامل نباشند، بدون هیچ پردازشی درخواست شما رد می‌شود؛ البته امکان اینکه از شما درخواست تکمیل مدارک هم کنند؛ وجود دارد. اما در صورت مدارک کامل از شما دعوت به عمل می آید که برای مصاحبه حضوری به سفارت و افسر سفارت مراجعه کنید یا درخواست شما مورد قبول واقع شده و نتیجه به شما اعلام می شود . توصیه می کنیم که جهت اطلاع دقیق از نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا برای ویزای دانشجویی و ادامه مراحل در سفارت حتما با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نمایید تا احتمال رد شدن درخواستتان را به صفر برسانید.

قطعا مطالب جمع آوری شده در عناوین زیر نیاز شما به عنوان یک دانشجو در کانادا خواهد بود ، حتما آنها را مطالعه کنید:

ويزاي تحصيلي کانادا

در این جا برای ممکن است برای برخی از افراد علاقمند به تحصیل در کشور کانادا این سوال به وجود آید که آیا ويزاي تحصيلي کانادا با ویزای دانشجویی کانادا تفاوتی دارد؟ می توانیم گفت که این دو در واقع یکسان هستند، اما ویزای دانشجویی کانادا خود شاخه ای از ويزاي تحصيلي این کشور است که تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند.

ويزاي تحصيلي کانادا شامل ویزای دانش آموزی برای افراد زیر 18 سالی که قصد تحصیل در مدارس این کشور را دارند ، نیز می شود . البته ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی در مراحل و مدارک مورد نیاز هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و فقط ویزای دانش آموزی یک مدرک اجازه و معرفی قیم را نیازمند است. 

به همین خاطر غالبا این دو ویزا به نام ویزای تحصیلی کانادا شناخته می شوند . پس بهتر است که شما هم این موضوع را چندان پیچیده نکنید، چون دریافت ویزای تحصیلی کانادا همان اخذ ویزای دانشجویی کانادا می باشد.

البته پیش از مطالعه مقالات دیگر و یا تحقیق در رابطه با ویزای دانشجویی کانادا به شما عزیزان پیشنهاد داریم که عنوان هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه کنید تا اول کاملا با قوانین ، مدارک و مراحل اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور و همچنین هزینه های پیش رویتان آشنا شوید؛ سپس به موضوع ویزا بپردازید.

ویزای همراه دانشجویی کانادا 

یکی از دغدغه هایی که همواره علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور با آن مواجه هستند، این است که کدام یک از کشورها به همراهان آنان ویزای اقامتی داده و آنان می توانند همسر و فرزندان خود را در مدت زمان تحصیل در کشور مقصد در کنار خود داشته باشند.

خوشبختانه کشور کانادا یکی از کشورهایی است که این امتیاز را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است . داkشجویانی که در دانشگاه های این کشور پذیرفته شده اند؛ علاوه بر امکان اخذ ویزای دانشجویی کانادا، می توانند برای فرزندان خود نیز ویزای همراه دانشجویی کانادا را دریافت کرده و آنان را همراه خود به کانادا ببرند.

 باید بگوییم که این امکان وجود دارد که به صورت همزمان این درخواست را صادر کرده و همراه با یکدیگر به کانادا نقل مکان نمایید و هم اینکه دانشجو ابتدا به این کشور رفته و سپس برای ویزای همراه دانشجویی کانادا اقدام نماید.

ویزای همراه دانشجویی کانادا

دقت داشته باشید که این ویزا فقط شامل فرزندان زیر 21 سال می شود و فرزندان بالای این سن باید جداگانه و از طریق روش های موجود ویزای این کشور را درخواست کنند. همچنین باید مدنظر قرار دهید که فرزندان شما درصورت دریافت ویزای همراه می توانند در مدارس کشور کانادا ثبت نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند . مطالعه عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا راهنمای بسیار خوبی برای شما علاقه مندان می باشد . در ادامه با شرایط ویزای همراه دانشجویی کانادا برای همسران نیز آشنا می شویم.

ویزای همسر دانشجو کانادا

همانطور که در بالا گفتیم خوشبختانه دارندگان ویزای دانشجویی کانادا که برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام کرده اند؛ می توانند فرزندان و همسر خود را تحت عنوان ویزای همراه دانشجویی کانادا به این کشور آورده و در کنار یکدیگر در این مدت زمان زندگی کنند.

دقت داشته داشته باشید که با دریافت ویزای همسر دانشجو کانادا این مجوز به همسر فرد در حال تحصیل در کانادا داده می شود تا به صورت نیمه وقت و یا تمام وقت بتواند در این کشور به کار مشغول شده و کسب درآمد کند. 

این خود یکی دیگر از مزایای بزرگ و عالی ویزای پیوست دانشجویی کانادا است که همسر فرد می تواند در هزینه های خانه در مدت تحصیل به او کمک کند.

درخواست این ویزا را نیز می توان هم زمان با دریافت ویزای دانشجویی کانادا ارسال کرده و در صورت تایید، هم زمان به کانادا نقل مکان نموده و هم می توان پس از مهاجرت و نقل مکان فرد دانشجو برای دریافت آن اقدام نمود و همسر شخص پس از مدتی به او در خاک کانادا ملحق شود.

ورک پرمیت برای همسر دانشجو

شاید این سوال برایتان وجود داشته باشد که آیا با ویزای همراه می توان در کانادا به کار مشغول شد یا خیر ؟ورک پرمیت برای همسیر دانشجو در صورتی که متقاضی اصلی به تحصیل تمام وقت مشغول باشد امکان پذیر است . 

بدین معنی که اگر فرد دانشجو در حال تحصیل در دوره های پیش نیاز می باشد ، به صورت کلی اجازه درخواست ویزای همراه برای او وجود نخواهد داشت.

این امکان وجود دارد که بتوانید هم از داخل و هم خارج کشور کانادا تقاضای ورک پرمیت همراه داشته باشید . برای اقدام از داخل کشور کانادا باید از طریق ویزای توریستی به این کشور سفر کرده و سپس درخواست داشته باشید.

با دریافت این مجوز شما می توانید به هرگونه کاری مشغول شوید و دیگر نیازی به پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما نداشته باشید . 

توصیه می کنیم این موضوع، شرایط و قوانین آن را حتما از طریق مشاورین آی مهاجرتی پیگیری نمایید و با محدودیت ها و یا مدارکی که برای انجام این کار لازم است؛ کاملا آشنا شوید.

ریجکت شدن ویزای دانشجویی کانادا

ریجکت شدن ویزای دانشجویی کانادا می تواند طعم پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور را به کامتان تلخ کند و روند پذیرش و تحصیل شما را با مشکل و یا تاخیر بالایی مواجه سازد و حتی مشکلاتی را از سوی دانشگاه برایتان به وجود آورد. البته در صورت رد شدن درخواست ویزای دانشجویی کانادا، دلیل آن اعلام می شود و شما می توانید با رفع آن اقدام دوباره کنید.

باید بگوییم که اصلی ترین و عمده ترین دلیل ریجکت درخواست، مشکل در مدارک ارسالی است؛ که آن را هم می توان به دلیل نداشتن مشاور و همراه با تجربه در این مسیر دانست. پس استفاده و مشورت با موسسات مهاجرتی معتبر همچون آی مهاجرتی را دست کم و کم تاثیر ندانید.

ریجکت شدن ویزای دانشجویی کانادا

اما کارشناسان ما با تجربه چندین ساله در این زمینه، اصلی ترین دلایل این اتفاق را موارد زیر می دانند:

  • گپ تحصیلی بالا و عدم پر کردن آن
  • تمکن مالی ناکافی
  • نقص در مدارک ارسالی
  • عدم اطمینان خاطر سازی جهت بازگشت به کشورتان پس از اتمام تحصیل
  • عدم ارائه مدرک زبان یا ارائه مدرک زبان نامعتبر
  • نقص و اشتباه در تکمیل مدارک و فرم ها

رعایت شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا نیاز به مشاوره با کارشناسان خبره آی مهاجرتی دارد که همه روزه به صورت تلفنی و حضوری در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر معالی آباد شیراز آماده خدمت رسانی به شما هستند. این اقدام به طور قطع تمامی ایرادات و نقص های شما را از بین برده و احتمال موفقیت در دریافت ویزای دانشجویی کانادا شما را به حداکثر می رساند.

سوالات پرتکرار اخذ ویزای دانشجویی کانادا 

در ادامه به برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با اخذ ویزای دانشجویی کانادا پاسخ داده ایم و در صورتی وجود هرگونه ابهام و یا پرسش آن را از طریق بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

خوشبختانه باید بگوییم که اگر فرد بتواند ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کند، می تواند ویزای همراه را برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز به دست آورد.

این موضوع معمولا به میزان ترافیک درخواست های در سفارت بستگی دارد؛ اما معمولا در صورت تایید ویزای شخص در حدود 12 هفته ای صادر می شود؛ حال کمی بیش تر یا کمتر.

به طور کل محدودیتی در نظر گرفته نشده است، اما یقینا سن افراد در تایید یا رد دسخواست ویزای آنان تاثیر به سزایی دارد و حداکثر سن آنان نباید بالای 40 سال باشد.

یقینا اولین و مهم ترین شرط، قبولی و پذیرش در دانشگاه ها یا کالج های این کشور است.

این موضوع بر اساس دوره و مقطع تحصیلی مد نظر اشخاص تعیین می شود و برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت است.

با مشاهده کلاینت های ما به شناخت بهتری از فعالیت حرفه ای آی مهاجرتی خواهید رسید:

نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه