شرایط اعزام دانشجو به آلمان

شرایط اعزام دانشجو به آلمان این روزها تبدیل به موضوعی داغی شده است که عده زیادی را علاقه مند به این کشور جهت تحصیل نموده است . این اشتیاق بی دلیل نیست چرا که آلمان کشوری صنعتی است با سطح علمی و رفاه بالا و مجهز به دانشگاه ها و سیستم های آموزشی بسیار قوی و مطابق با سیستم آموزشی اروپا.

تحصیل در این کشور موقعیت شغلی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و علاوه بر این، امکان تحصیل رایگان و به زبان انگلیسی از دیگر مزایای سیستم آموزشی این کشور است؛ به همین دلیل اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به آلمان به افراد کمک می کند تا در جریان کامل روند آن قرار بگیرند و راحت تر بتوانند اقدام کنند.

شرایط اعزام دانشجو به آلمان

مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به کشور آلمان هر یک می تواند آینده ای متفاوت را برایتان رقم بزند که نیازمند بررسی دقیق با توجه به هدف شما است.

فهرست مطالب

منظور از اعزام دانشجو به آلمان، مواردی است که فرد واجد شرایط تعیین شده از سوی مجلس و آئین نامه مصوب هیئت وزیران ، با پذیرش گرفتن از یکی از دانشگاه های آلمان و طی کردن مراحل سفارت، به این کشور برای کسب دانش و ادامه تحصیل سفر می کند و سپس به ایران باز می گردد.

ما در مجموعه آی مهاجرتی، این مقاله را به شرایط اعزام دانشجو به آلمان اختصاص داده ایم و تمام نکات و شرایط لازم و همچنین موسسات اعزام دانشجو به آلمان را در ادامه خدمتتان ارائه می دهیم، ضمن اینکه مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت که توسط همین مجموعه نوشته شده است بسیار کاربردی و جامع است و خواندن آن را به شما پیشنهاد می دهیم.

تفاوت مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به آلمان

قبل از بررسی شرایط اعزام دانشجو به آلمان قصد داریم تفاوت مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به آلمان را بیان کنیم، زمانی که از مهاجرت تحصیلی سخن به میان می آید، منظور مواردی است که فرد قصد دارد به کشوری دیگر برای ادامه تحصیل مهاجرت کند و پس از فارغ التحصیل در همان کشور به کار مشغول شود و در نهایت اقامت آن کشور را اخذ می کند.

اگر تمایل دارید در مورد این شیوه مهاجرتی بیش تر بدانید مقاله مهاجرت تحصیلی به آلمان که توسط آی مهاجرتی تدوین شده است گزینه بسیار عالی برای کسب اطلاع در این زمینه می تواند باشد که اطلاعات دقیقی را در اختیارتان قرار می دهد. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو و پادکست شرایط اعزام دانشجو به آلمان

آگاهی دقیق از شرایط اعزام دانشجو به آلمان می تواند مهاجرتی هرچه موفق تر را برای شما رقم بزند که در این ویدیو کارشناسان آی مهاجرتی به صورت دقیق به آن پرداخته اند.

نمایش ویدیو درباره شرایط اعزام دانشجو به آلمان
شرایط اعزام دانشجو به آلمان

این در حالی است که وقتی می گوییم اعزام دانشجو به آلمان، منظور مواردی است که فرد متقاضی اعزام به این کشور دارای شرایط تعیین شده از سوی مجلس است و به منظور تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز کشور ایران و همچنین در راستای آشنایی با علم روز دنیا و تجربه و دانش سایر کشورها در زمینه های مختلف علمی، فنی و تخصصی، به کشور آلمان فرستاده می شود و پس از گذراندن دوران آموزش و تحصیل خود، موظف است به کشور ایران باز گردد.
مقاله ای تحت عنوان تحصیل درآلمان و بررسی شرایطکه توسط همین مجموعه تدوین شده است، میتواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهد و راهنمای مسیر شما باشد، بنابراین حتما آن را مطالعه کنید.

شرایط لازم برای اعزام دانشجو

اعزام دانشجو به کشورهای دیگر دارای قوانین و ضوابط خاصی است که در مجلس به تصویب می رسد، از جمله شرایط لازم برای اعزام دانشجو طبق آئین نامه مصوب وزیران به شرح زیر است:

  • اعزام شونده باید به اسلام، نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه ایمان و اعتقاد داشته باشد (اقلیت های دینی شامل این شرط نمی شوند)
  • دانشجو باید تقوا داشته باشد و واجبات را انجام دهد و از محرمات دوری کند.
  •  دانشجو نباید به حزب های مختلف، گروه های ملحد و محارب وابستگی داشته باشد.
  • اولویت اعزام با دانشجویان متاهل است.
  • اعزام دانشجویانی که مدرک تحصیلی شان لیسانس و بالاتر است، با توجه به ظرفیت دانشگاه های کشور و امکانات ارزی صورت می گیرد.
  • مشمولان نظام وظیفه در صورتی که غیبت نداشته باشند، با سپردن تعهد این امکان برایشان است که برای ادامه تحصیل به خارج اعزام شوند.
  • اعزام دانشجویان خانم که تحصیلات لیسانس و بالاتر دارند، همراه با همسر وی صورت می گیرد.

وبینار نگاهی بر اصلی‌ترین شرایط تحصیل در آلمان

تحصصیل در کشور آلمان به عنوان یکی از برترین مقصدهای تحصیلی جهان، با شرایط و قوانین خاص خود دانشجویان بین المللی را پذیرش می‌نماید که اطلاع از آن برای تمامی متقاضیان امری الزامی است.

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا نموده و برای بررسی شرایط خود با ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

موسسه اعزام دانشجو به آلمان

در ادامه مقاله شرایط اعزام دانشجو به آلمان خوب است اشاره ای به این داشته باشیم که موسسه اعزام دانشجو چه موسسه ای هست و حوزه اختیارات و فعالیت آن چه مواردی را شامل می شود، موسسه اعزام دانشجو همانطور که از اسم آن پیداست، موسسه ای است که دانشجویان و دانش آموزان را برای اخذ ویزای تحصیلی و دانش آموزی، گرفتن پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیل در خارج از کشور همراهی و کمک می کند.

اما نکته ای که باید حتما به آن توجه داشت این است که برخی از موسسه اعزام دانشجو نامعتبر هستند، بسیاری از آن ها مجوز ندارند، قراردادهای واضح و شفافی در مورد هزینه ها و روند کار و مسئولیت های خود ندارند و علاوه بر این ها، هزینه خدمات آن ها مطابق با تعرفه نمی باشد.

حتی در مواردی پیش آمده که چنین موسساتی پس از دریافت هزینه، با برخوردن با اولین مشکل جواب تلفن متقاضی هم نمی دهند، بنابراین اگر قصد تحصیل در کشور آلمان دارید موسسه اعزام دانشجو به آلمان گزینه مناسبی برای همراهی شما در این مسیر نیستند.

 

موسسه اعزام دانشجو به آلمان

وظیفه موسسات اعزام دانشجو

از جمله وظایف موسسات اعزام دانشجو شامل این موارد است:

  • راهنمایی فرد در تمامی زمینه ها و مراحل
  • تامین مسکن برای دانشجو 
  • گرفتن پذیرش از مراکز علمی مورد تایید فرد در کشور مقصد

شایان ذکر است که موسسه اعزام دانشجو به آلمان، نمی تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید و اگر از موسسه ای چنین موردی را شنیدید، بدانید که مجاز به اخذ آن نمی باشد و فعالیتشان غیرقانونی است، حال که در مورد شرایط اعزام دانشجو به آلمان و وظایف موسسات اعزام دانشجو اطلاعات کسب کردید، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که برای اعزام دانشجو به آلمان به چه مدارکی نیاز است، ما مدارک مورد نیاز را در لیست زیر گرداوری کرده ایم و خدمتتان ارائه می دهیم:

  • پاسپورت
  • بیمه نامه
  •  انگیزه نامه
  •  رزومه تحصیلی
  • ویزای دانشجویی
  •  اثبات تمکن مالی
  •  2 قطعه عکس پاسپورتی
  •  پرینت پرداخت هزینه ویزا
  •  ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  •  نامه پذیرش از دانشگاه کشور آلمان
  •  گواهی ازدواج (در صورت متاهل بودن)
  •  ارائه مدرک آیلتس یا تافل زبان انگلیسی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی سطح B1 یا B2
  •  فرم تکمیل شده درخواست اعزام به آلمان
  • گواهی تولد فرزند (در صورت داشتن فرزند)
تفاوت موسسات اعزام دانشجو به آلمان با موسسات مهاجرتی

تفاوت موسسات اعزام دانشجو به آلمان با موسسات مهاجرتی

خوب در این قسمت از مقاله شرایط اعزام دانشجو به آلمان، قصد داریم به تفاوت موسسات اعزام دانشجو به آلمان با موسسات مهاجرتی بپردازیم تا این موضوع یک بار برای همیشه برای شما شفاف شود و شک و شبه ای در مورد آن نداشته باشید . همانطور که پیش تر بیان کردیم، موسسات اعزام دانشجو به آلمان، به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تحصیل در کشور آلمان نیستند و با توجه به اینکه اکثر آن ها دغدغه ای برای زمان و پول دانشجو ندارند و صرفا قصدشان کلاهبرداری و دریافت وجه از متقاضیان است؛ پیشنهاد می شود که کار تحصیل خود در آلمان را به اینگونه موسسات نسپارید، چرا که در نهایت با وجود دریافت هزینه از شما هیچ گونه مسئولیتی در قبال شما نخواهند داشت و موجب سرخوردگی و خسارت مالی می شوند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اما موسسات مهاجرتی می توانند در این زمینه کمک شایان توجهی به شما کنند، ضمن اینکه بسیار معتبر هستند و فعالیتی کاملا مستقل دارند.

پیشنهاد ما به شما برای دنبال کردن روند کارهایتان، شرکت مهاجرتی رجبی است که دارای سابقه ای درخشان در این حوزه است و توانسته است رضایت افراد زیادی را در طی سالیان به خود جلب کند.

علاوه بر این، آی مهاجرتی از بهترین مشاوران و کارشناسان مهاجرتی بهره می گیرد که در موفقیت روند کاری شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود و از تمام شرایط اعزام دانشجو به آلمان آگاهی کامل دارند، بنابراین بهترین انتخاب برای شما می تواند باشد.

مزیت موسسات مهاجرتی

از جمله مزیت موسسات مهاجرتی می توان به این موارد اشاره داشت:

  1.  مجور فعالیت دارند.
  2.  حوزه فعالیت مشخصی دارند.
  3. تمام روند و فرایند انجام کار تحصیل شما را شفاف و صادقانه برایتان توضیح می دهند.
  4.  هزینه خدماتی که ارائه می دهند کاملا مشخص و از قبل تعیین شده است.
  5. قراردادی که بین موسسه مهاجرتی و شما نوشته می شود کاملا واضح است و به اجرای آن متعهد هستند.

وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به آلمان

افرادی که به دنبال اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به آلمان هستند، نیاز است در مورد وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به آلمان نیز اگاهی کامل را داشته باشند، چرا که نه تنها موسسه اعزام دانشجو به آلمان مجاز به انجام کارهای مهاجرتی نیستند و به نوعی با انجام کارهای مهاجرتی مرتکب جرم می شوند، عنوان وکیل مهاجرتی نیز موردی است که در بسیاری از این موسسات رایج است، در حالی که عملا وکیل مهاجرتی وجود خارجی ندارد و صرفا از این طریق سعی در جلب اعتماد افراد دارند تا بتوانند به کلاهبرداری ادامه دهند.

از این رو، چنین موسساتی در حال انجام کاری غیرقانونی هستند و با وعده دادن در مورد وکیل مهاجرتی، در حال فریب مخاطب خود هستند و لازم است نسبت به این بیان غیر قانونی و کذب آگاه باشید تا در دام آن ها گرفتار نشوید.

هزینه های اعزام دانشجو به آلمان

هزینه های اعزام دانشجو به آلمان نیز مورد مهمی است که در کنار شرایط اعزام دانشجو به آلمان، لازم است از آن اطلاع داشته باشید، لازم به ذکر است که با وجود امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان، مبلغی به عنوان ثبت نام اولیه از دانشجو دریافت می شود، ضمن اینکه امکان ثبت نام در مراکز آموزش عالی خصوصی نیز وجود دارد که شهریه آن ها بستگی به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی دارد، در جدول زیر لیستی از هزینه های اعزام دانشجو به آلمان آورده شده است:

هزینه ویزا بیمه دانشجویی هزینه زندگی دانشجویی شهریه دانشگاه
60 یورو 80 یورو 1000-800 یورو 500-200 یورو ثبت نام اولیه

کارشناسان ما در آی مهاجرتی مقاله ای با عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را برای شما خوبان گردآوری کرده اند که مطالعه آن به شما کمک بسیار زیادی می کند در مورد هزینه های زندگی در این کشور اطلاعات کسب کنید و همچنین در مورد چگونگی رفتن به این کشور هر آنچه لازم است را بدانید تا با آگاهی کامل به سمت این مسیر بروید.

قطعا به عنوان یک دانشجوی ساکن در آلمان به مطالب زیر نیاز خواهید داشت ، پس حتما آنها را مطالعه کنید:

بورسیه ها در اعزام دانشجو به آلمان

خوب است بدانید که یکی از مزایای و شرایط اعزام دانشجو به آلمان می تواند بهره مندی از بورسیه های تحصیلی مختلف در این کشور باشد که به عنوان کمک هزینه بخش قابل توجهی از هزینه های شما را تامین می سازد . اگر مایل هستید در زمینه بورسیه تحصیلی این کشور اطلاعات بیش تری کسب کنید.

مقاله شرایط بورسیه تحصیلی آلمان که توسط همین مجموعه نوشته است را به شما پیشنهاد می دهیم، در این مقاله به طور جامع و مفصل به شرایط دریافت بورسیه تحصیلی و چگونگی آن پرداخته شده است . بورسیه های تحصیلی با توجه بع مقطع و رشته درخواستی دانشجو متفاوت بوده و رزومه هر فرد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

بورسیه ها در اعزام دانشجو به آلمان شامل این موارد هستند:

مصاحبه کاری در اسپانیا
  • بورسیه آراسموس
  • بورسیه هامبولت
  • بورسیه DADD
  • بورسیه هاینریش بول
  • بورسیه هلمهولتز

در این مقاله به بررسی شرایط اعزام دانشجو به آلمان پرداختیم و شرایط آن را بررسی و خدمتتان ارائه دادیم، علاوه بر این، مقاله اخذ ویزای دانشجویی آلمان توسط مجموعه آی مهاجرتی برای شما عزیزان تدوین شده است و در آن اطلاعات بسیار مفید و کاربردی ارائه شده است که می تواند به خوبی شما را در این مسیر هدایت کند، شما را به خواندن آن دعوت می کنیم، چنانچه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید مشاوران و کارشناسان ما در هر سه شعبه مرکزی و غرب در تهران به همراه دفتر شیراز آماده پاسخگویی به شما هستند و می توانید با آن ها تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار شرایط اعزام دانشجو به آلمان

چنانچه در رابطه با شرایط اعزام دانشجو به آلمان سوالی ذهن شما را مشغول نموده است ، با درج آن در بخش دیدگاه از مشاورین متخصص ما در حوزه مهاجرت صحیح ترین و به روزترین پاسخ را دریافت نمایید . 

خیر، بهتر است برای رفتن به کشور آلمان و ادامه تحصیل، به موسسات مهاجرتی برای دریافت مشاوره و راهنمایی لازم مراجعه کنید.

بله، برای تحصیل در آلمان بورسیه های آراسموس، هامبولت، هاینریش بول، هولمهولتز، DADD و Deutschlandstipendium برای دانشجویان بین الملل وجود دارد.

 بله، این امکان برای ایرانیان وجود دارد که از طریق کار به کشور اسپانیا مهاجرت کنند.

شرایط اعزام دانشجو به آلمان از طریق مجلس و طبق آیین نامه هیئت وزیران به تصویب می رسد.

بهترین و مطمئن ترین راه برای اعزام دانشجو به آلمان، از طریق موسسات مهاجرتی است.

در ویدیوهای زیر نیز برخی از کلاینت های ما از تجربه دریافت ویزای خود در آی مهاجرتی می گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه