شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا برای دانشجویان و علاقمندانی که خواهان تحصیل در مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور هستند مهیا می باشد و دستیابی به این هدف نیاز به ارائه مدارک خاص و مهمی که دارد که باعث پذیرش و قبولی دانشجویان در این مراکز خواهد شد.

در ادامه همراه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا را بررسی نماییم و همچنین حتما مقاله شرایط و راه های مهاجرت به اسپانیا را در همین سایت مطالعه کنید تا به طور کامل با تمامی شرایط مهاجرت و راه های متفاوت آن نیز آشنا شوید و در رابطه با این موضوع نیز اطلاعات کاملی به دست آورید.

شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

توجه کنید که موسسات اعزام دانشجو، تنها مجاز به پذیرش دانشجو و اعزام مخاطبان به کشورهایی هستند که مجوز اعزام برای آن ها صادر شده است.

فهرست مطالب

اما نکته قابل توجه در این جا این است که موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا قادر به اخذ پذیرش برای دانشجویان با محدودیت های بسیار خاصی می باشند که یکی از مهم ترین آن ها این است که این مراکز فقط می توانند با دانشگاه ها و موسساتی ارتباط برقرار کرده که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان قرار گرفته باشند. البته این محدودیت ها یا به نوعی کمبودها بسیار فراگیرتر و بیش تر هستند.

پس لازم است که در انتخاب موسسه اعزام دانشجو به اسپانیا پیش از هرگونه اقدام تمام تحقیقات خود را دقیقا به انجام برسانید و تفاوت ها، مزایا و معایب این موسسات را مطلع شوید. 

تفاوت مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به اسپانیا

شاید برای شما سوال باشد که تفاوت مهاجرت تحصیلی با اعزام دانشجو به اسپانیا به طور کلی چیست؟ دقت داشته باشید که شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا با مهاجرت تحصیلی تفاوت های مهمی دارد که اصلی ترین آن عدم تصمیم به کشور مقصد در مهاجرت تحصیلی می باشد ولی در اعزام دانشجویی؛ دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود قصد بازگشت به کشورشان را دارند و در کشور خود قصد اشتغال و زندگی را دارند. اگر تصمیم به مهاجرت گرفتید، مقاله مهاجرت تحصیلی به اسپانیا بسیار اطلاعات جامعی را در این زمینه به شما منتقل خواهد کرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا + پادکست

با تماشای این ویدیو تا انتها می توانید از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا به خوبی مطلع شده و در صورت وجود هرگونه سوال با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان آی مهاجرتی پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه می باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا
شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

ضمن اینکه در اعزام دانشجو شما فقط با دانشگاه های مورد تایید قادر به ارتباط و اخذ پذیرش هستید و معمولا دانشجویان تلاش می نمایند که کمک هزینه هایی را از موسسات و دانشگاه های داخل کشور دریافت کنند که در قبال آن ملزم به بازگشت به کشور و کار و تعهد در مقابل این کمک ها هستند. پس شما نمی توانید برای ادامه زندگی خود در این کشور برنامه داشته باشید.

اما با مهاجرت تحصیلی شما با پوشش هزینه ها توسط خود یا دانشگاه مقصد به تحصیل در اسپانیا مشغول می شوید و به راحتی می توانید پس از دریافت مدرک خود به کار در اسپانیا پرداخته و در این کشور زندگی کنید. ضمن اینکه شما به تمامی مراکز و دانشگاه ها دسترسی دارید و قادر به اخذ پذیرش خواهید بود. پیشنهاد میکنیم برای سهولت اقدامات مهاجرت تان مطلب صفر تا صد تحصیل در اسپانیا را حتما مطالعه کنید تا ویژگی ها و مزایای این امر را دقیق و کامل بشناسید.

موسسه اعزام دانشجو به اسپانیا

موسسه اعزام دانشجو به اسپانیا سال های بسیاری است که در حال فعالیت در کشورمان هستند و برخی از آن ها بدون داشتن مجوز و یا با باطل شدن مجوز هنوز در حال فعالیت می باشند که کاملا غیر قانونی و اعتماد به آن ها بسیار خطرناک است. باید بدانید که این موسسات اعزام دانشجو باید حتما از وزارت علوم کشور دارای تاییدیه و مجوز رسمی باشند.

موسسه اعزام دانشجو به اسپانیا معمولا متقبل می شوند که در قبال دریافت وجهی به عنوان دستمزد در یکی از دانشگاه های این کشور برای دانشجویان پذیرش به دست آورند.

اما معمولا به دلیل نداشتن تخصص کافی و روادید ضعیف تلاش کرده تا رزومه متقاضی را در ذهن وی بسیار ضعیف نشان داده تا نظر او را برای اخذ پذیرش و ثبت نام در یک دانشگاه بسیار ضعیف و بی کیفیت که با آن در ارتباط هستند به دست آورند.

موسسه اعزام دانشجو به اسپانیا

یعنی در این جا به جای یک مشاوره قوی به متقاضی و تلاش برای ثبت نام وی در معتبرترین دانشگاه ممکن، او را به سمت یک مرکز که به هر دانشجویی در قبال اخذ شهریه پذیرش می دهد؛ سوق می دهند. به همین خاطر طی سال های گذشته مجوز بسیاری از این موسسات باطل شده و از فعالیت آن ها جلوگیری به عمل آمده است.

پس باید پیش از هر اقدامی از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا از موسسه مد نظر خود مطمئن شوید و حتما سوابق و کارنامه آن را مورد بررسی قرار دهید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

چند نکته مهم در انتخاب موسسه اعزام دانشجو

در این قسمت به چند چند نکته مهم در انتخاب موسسه اعزام دانشجو اشاره می کنیم:

  • همه موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا موظف هستند شرح کامل خدماتی که به متقاضیان ارائه می دهند را در قراردادی حقوقی که مبلغ کامل هزینه هایی که دریافت خواهند کرد؛ نیز در آن درج شده باشد، تنظیم کنند و به دانشجویان ارائه کنند.
  • توجه کنید که موسسات اعزام دانشجو، تنها مجاز به پذیرش دانشجو و اعزام مخاطبان به کشورهایی هستند که مجوز اعزام برای آن ها صادر شده است. مثلا موسسه ای که مجاز به اعزام دانشجو به اسپانیا و ایتالیا می باشد، نمی تواند دانشجو به سوئد و آلمان اعزام کند. که این تخلف بسیار دیده می شود.
  • نرخ تعرفه و مشاوره ای که موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور از مخاطبان دریافت می کنند، طبق جداول و دستو رالعملی هست که وزارت علوم تعیین می کند. این تعرفه مشخص هست و می توان از وزارت علوم استعلام کرد.
  • موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا باید در قرارداد متعهد شوند که در صورت عدم موفقیت در انجام پذیرش و یا دستیابی به نتیجه ایده آل مبلغ دریافت شده را به متقاضی بازگرداندد یا با توجه به خدماتی که داده اند مقداری از وجه را دریافت و مابقی را به دانشجو بازگردانند.
تفاوت موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا با موسسات مهاجرتی

تفاوت موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا با موسسات مهاجرتی

حال لازم است بدانیم که تفاوت موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا با موسسات مهاجرتی چیست؟ در ابتدا باید بگوییم که موسسات مهاجرتی همانند آی مهاجرتی نیاز به اخذ مجوز از وزارت علوم را ندارند و علاوه بر زمینه تحصیلی در سایر روش ها نیز می تواند برای مهاجرت متقاضیان اقدام نماید که این باعث کسب تجربه بسیار برای کارشناسان و مشاورین شده است.

ضمن اینکه موسسات مهاجرتی قادر هستند تا برای تمامی کشورها فعالیت نمایند و محدود به کشوری خاص که مجوز دریافت کرده باشند؛ نیستند. همچنین موسسات مهاجرتی با هیچ دانشگاه یا موسسه ای در هیچ کجای جهان مراوده ای خاص برای جذب دانشجو برای آنان ندارند و همواره سعی می نمایند تا با توجه به رزومه افراد بهترین مکان و دانشگاه را برای آنان به دست آورند.

موسسات مهاجرتی معتبر و موفق مانند آی مهاجرتی با تجربه های فراوانی که دارند؛ قادر به ارائه مشاوره بسیار موثر و مثبتی در رابطه با شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا و اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور را دارند. ضمن اینکه موسسات مهاجرتی به دلیل فعالیت در زمینه های گوناگون قادر به همراهی و کمک بسیار در ادامه روند اقامت شما در این کشور نیز می باشند.

موسسات مهاجرتی می توانند در انتخاب شهر، محله، مسکن، اخذ ویزا، اخذ اقامت و مجوزهای کار پس از اتمام تحصیل و بسیاری از موارد مهم و اصلی در حین اقامت در این کشور به متقاضیان کمک و آنان را همراهی نمایند.

 وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به اسپانیا

یقینا با عنوان وکیل مهاجرتی در موسسه اعزام دانشجو به اسپانیا برخورد داشته اید و برخی از افراد در این موسسات یا به صورت مجزا خود را تحت عنوان وکیل مهاجرتی معرفی می نمایند. در این جا باید توجه داشته باشید که به صورت قانونی عنوان وکیل مهاجرتی در ایران وجود ندارد و رشته حقوق دارای این شاخه نمی باشد و منظور این افراد حداکثر همان مشاور یا متخصص مهاجرتی می باشد.

البته کشورهای استرالیا ، نیوزلند و کانادا فقط در جهان عنوان وکیل مهاجرتی را اعلام کرده اند که باز هم نباید با مشاوران اداره مهاجرت که لایسنس مربوطه را دارند اشتباه گرفت؛ پس در خارج از این چند کشور چنین شغل و عنوانی نه وجود دارد و نه قانونی است.

البته نکته دیگری که کمتر افراد به آن توجه دارند؛ این است که موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا به هیچ عنوان مجاز به انجام امور مهاجرتی نیستند و نه تنها مجوزی برای آن دریافت نکرده اند؛ بلکه هیچ گونه تخصص یا تجربه ای مفید و کافی را در این امر دارا نیستند و باعث متضرر شدن و حتی بازی با آینده دانشجویان می شود. اقدام به این کار حتی در منشور اخلاقی این موسسات جرم انگاری شده است.

پس دقت کنید که اقدام از طریق موسسه اعزام دانشجو بسیار محدود و به طوری نامناسب است و احتمال موفقیت پایین می باشد و شما امکان دسترسی به تمام دانشگاه ها را نیز ندارید.


برای ورود به رشته های خوب اسپانیا مقالات زیر را مطالعه کنید:

هزینه های اعزام دانشجو به اسپانیا

هزینه های اعزام دانشجو به اسپانیا به دو بخش کلی تقسیم می شود که یکی مربوطه به هزینه های مهاجرت و دریافت پذیرش در کشورمان است و مورد دوم به هزینه های مورد نیاز در اسپانیا جهت تحصیل و اقامت. 

دقت کنید که شما برای اخذ پذیرش توسط موسسات اعزام دانشجو به اسپانیا باید مبلغی را جهت دستمزد پرداخت کنید که همواره توسط وزارت علوم به طور دقیق اعلام می شود؛ اما متاسفانه برخی از آن ها اقدام به دریافت مبالغ بسیار بیشتری به صورت غیر قانونی می نمایند.

علاوه بر این شما با هزینه های اخذ ویزا و بررسی مدارک در سفارت، ترجمه مدارک، بلیت هواپیما، خرید بیمه دانشجویی، تمکن مالی و غیره را نیز قبل از سفر به این کشور پرداخت نمایید که جزئیات تمامی آن ها در مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا توسط مشاورین آی مهاجرتی تهیه و تنظیم شده است.

اما پس از مهاجرت و نقل مکان به این کشور نیز شما باید هزینه ها و مخارج مختلفی را پوشش دهید تا قادر به تحصیل در دانشگاه های این کشور بوده و مدرک مناسب را دریافت نمایید. 

این هزینه ها یقینا با توجه به شهر محل اقامت، دانشگاه، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و سبک زندگی برای هر فرد متفاوت خواهد بود؛ اما می توان میزانی را به طور متوسط در نظر گرفت.

Costs of Sending Student

هزینه ها:

همانطور که گفتیم هزینه ها و مخارج هر فرد بستگی بسیاری به شرایط او دارد و باید به طور مجزا برای وی مورد بررسی قرار بگیرد. اما می توان گفت که بدون اجاره ملک یک دانشجو در اسپانیا به طور متوسط 600 تا 1000 یورو هزینه اقامت و تحصیل خواهد داشت. برخی از مهم ترین هزینه ها به شرح زیر می باشد:

هزینه و مخارجمبلغ ماهانه
شهریه دانشگاه دولتیسالانه 2000 تا 4000 یورو
شهریه دانشگاه خصوصیسالانه 4000 تا 15 هزار یورو
هزینه اجاره آپارتمان350 تا 1000 یورو
هزینه خوراک80 تا 300 یورو
هزینه قبوض و اینترنت و موبایل70 تا 250 یورو
هزینه حمل و نقل50 تا 150 یورو

کارشناسان آی مهاجرتی جهت راحت تر نمودن کار شما متقاضیان عزیز تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای این کشور را در مقاله اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا برای شما عزیزان تهیه و به صورت رایگان در دسترستان قرار داده اند. حتما این مقاله را مطالعه کرده و نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بورسیه ها در اعزام دانشجو به اسپانیا

بورسیه ها در اعزام دانشجو به اسپانیا

باید در نظر داشته باشید که بورسیه ها در اعزام دانشجو به اسپانیا از نقش بسیار مهمی برخوردار هستند. بورسیه های تحصیلی می توانند بر روی شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا تاثیر بسیاری بگذارند و به خصوص در هزینه های آنان تغییرات عمده ای به وجود آورند. 

با توجه به نوع بورسیه ها هزینه های هر دانشجو می تواند از شهریه دانشگاه تا کل هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه را تحت پوشش قرار دهد. مقاله شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا را حتما مطالعه نمایید تا جزئیات و انواع آن ها را بشناسید.

این بورسیه ها می تواند از سوی دانشگاه ها یا موسسات مختلف به دانشجویان اعطا شود که البته نیازمند شرایط خاصی هستند که هر بورسیه به طور مجزا شرایط و مدارک مورد نیاز خود را اعلام می کند. 

دقت داشته باشید که یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر اخذ بورسیه تسلط داشتن به زبان اسپانیایی و داشتن یک رزومه تحصیلی و سوابق ممتاز و درخشان است.

ضمنا دقت کنید که تعداد بورسیه های اعطایی در اسپانیا بیش تر مربوط به دوره های تحصیلات تکمیلی می باشد و در این مقاطع به خصوص مقطع دکترا بورسیه های بسیار زیادی برای متقاضیان وجود دارد و بلعکس در دوره لیسانس تعداد بورسیه های در دسترس بسیار محدود و خاص هستند.

جهت کسب جزئیات بیش تر در رابطه با شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا شیراز تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های رایگان بهره مند گردید.

سوالات پر تکرار شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

سوالات زیر پرتکرارترین موارد در بین مشتریان ما بوده است که توسط کارشناس آی مهاجرتی و با به روز ترین اطلاعات گردآوری گردیده، شما نیز اگر سوالی دارید از ما بپرسید.

دریافت ویزای دانشجویی در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

خیر این موسسات فقط قادر هستند که به کشورهایی دانشجو تعزام نموده و اخذ پذیرش کنند که به طور قانونی مجوز آن را از وزارت علوم دریافت کرده باشند.

باید بگوییم که موسسات مهاجرتی معتبر و باتجربه علاوه بر اینکه قادر به اخذ پذیرش و ثبت نام متقاضیان در دانشگاه های اسپانیا می باشند در تمامی مراحل اقامت و اخذ ویزا نیز می توانند آنان را همراهی و راهنمایی نمایند.

بله متقاصیان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های اسپانیا را دارند؛ در صورت داشتن شرایط لازم می توانند به بورسیه هایی که از سوی این مراکز اعطا می شود؛ دسترسی پیدا کنند.

 برای سال 2023 میلادی دانشجویان می توانند برای اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کنند.

خوشبختانه پذیرش و قبولی در دانشگاه های اسپانیا نسبت به دیگر کشوهای اروپایی هم تراز ساده تر است و شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی آنان نیز بسیار مقرون به صرفه بوده و در زمره کشورهای ارزان اروپا به شما می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه